PDA

Bekijk Volledige Versie : Stel je nou eens voor dat.............



Rabi'ah.
16-07-04, 13:08
Er een groep Indianen uit Amerika wenst "terug te keren" naar Zuid-Oost Azië, met als argument dat zij op het Amerikaanse continent nagenoeg uitgeroeid zijn en altijd vervolgd zijn, zij 20.000-30.000 jaar geleden uit Azië naar Amerika zijn getrokken en de Grote Geest hen China heeft beloofd.

Dus emigreren de Indianen en masse naar China, trappen de Chinezen eruit en roepen de Indiaanse Staat uit waar Indianen van overal ter wereld naartoe mogen emigreren.

Ander scenario: Een groep creoolse Surinamers wenst "terug te keren" naar Ghana, met als argument dat zij slaaf zijn geweest, 300 jaar geleden gedwongen uit Afrika zijn gemigreerd en dat Anana, de Oppergod van het winti-geloof, aan hen Ghana heeft beloofd.

Dus emigreren creoolse Surinamers en masse naar Ghana, trappen de Ghanezen uit en roepen de Zwarte Vrijstaat uit waar zwarten over de hele wereld naartoe mogen emigreren.

Hoe zou de wereld reageren denk je? En zou het überhaupt geaccepteerd zijn? En eerlijk antwoorden!












































En dan verwacht ik nu met name reacties van TheoF, Sjeng, Sarit en 850. :strik:

Mark
16-07-04, 13:10
10 dagen geen israel topics!

en dan zeuren dat zionisten over israel beginnen :moe:

Simon
16-07-04, 13:13
Mark je kan ook net doen alsof dit topic over indianen gaat!

Mark
16-07-04, 13:17
Geplaatst door Simon
Mark je kan ook net doen alsof dit topic over indianen gaat!

Indianen is een scheldwoord, ze preferen de term native-americans

of nu dus: native-asian-americans

Bofko
16-07-04, 13:20
Geplaatst door Simon
Mark je kan ook net doen alsof dit topic over indianen gaat!

Mwahh een paar ,bijna uitgestorven, indianen die 1,5 miljard chinezen verjagen ?

Rabi'ah.
16-07-04, 13:20
Dit topic gaat niet alleen maar over Indianen, het gaat ook over Surinamers. :ego:



:fpuh:

Mark
16-07-04, 13:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit topic gaat niet alleen maar over Indianen, het gaat ook over Surinamers. :ego:



:fpuh:

Dat zijn gedeeltelijk toch indianen? Of zijn die allemaal uitgemoord?

Rabi'ah.
16-07-04, 13:21
:regie: EN REAGEER NOU EENS INHOUDELIJK, WILL YOU!!!!!!!





:student:

Rabi'ah.
16-07-04, 13:22
Geplaatst door Mark
Dat zijn gedeeltelijk toch indianen? Of zijn die allemaal uitgemoord?

In Suriname wonen nog een aantal Indianenstammen.

Mark
16-07-04, 13:23
Geplaatst door Rabi'ah.
In Suriname wonen nog een aantal Indianenstammen.

Native south-americans svp

Mark
16-07-04, 13:24
Geplaatst door Rabi'ah.

Dus emigreren creoolse Surinamers en masse naar Ghana, trappen de Ghanezen uit en roepen de Zwarte Vrijstaat uit waar zwarten over de hele wereld naartoe mogen emigreren.


Die Ghanezen mogen dus gelijk weer terug. En zijn reuze dankbaar voor al het geld dat de creolen meebrengen.

De rest van de wereld kan het geen reet schelen, het is immers maar afrika.

observer
16-07-04, 13:25
Hoe zou de wereld reageren denk je? En zou het überhaupt geaccepteerd zijn? En eerlijk antwoorden!

zoek de geschiedenis van liberia op dan heb je je antwoord

een staat in afrika gesticht door ex slaven uit de vs

overigens als je dat door gaat voeren wonen we straks met 4 miljard op ene paar vierkante meter

volgens mij is het overgrote deel van de middelandse zee kust bv ook niet meer in bezit van de oorspronkelijke bewoners

Rabi'ah.
16-07-04, 13:26
Geplaatst door Mark
Die Ghanezen mogen dus gelijk weer terug. En zijn reuze dankbaar voor al het geld dat de creolen meebrengen.



Ow sorry..........ik bedoelde Surinaamse creolen overal ter wereld. :moe:

Had me vergist, zal idd het weer wel zijn. :vreemd:

Türk_Gücü
16-07-04, 13:44
er wordt gespeculeerd dat indianen van turken(of omgekeerd?) afstammen. want ze hebben bepaalde zelfde ziektes enz.

:hihi:

Maarten
16-07-04, 15:07
Geplaatst door Rabi'ah.

Hoe zou de wereld reageren denk je? En zou het überhaupt geaccepteerd zijn? [/SIZE] :strik:

Momenteel hangt dat hélemaal af van hoe Boeren in Texas daar over denken! :D

Approved bij Sjeng! :D ( Die hoor je niet over de Amerikanen. Die hoor je pas vanuit het slijmspoor van Leon de Winter, wanneer organisaties het gore lef hebben om daadwerkelijk internationaal recht te willen gaan toepassen! Yuk! :hihi: :D )

mark61
16-07-04, 15:15
Geplaatst door Mark
Dat zijn gedeeltelijk toch indianen? Of zijn die allemaal uitgemoord?



:regie: EN REAGEER NOU EENS INHOUDELIJK, WILL YOU!!!!!!!

:D :lachu:

Rabi'ah.
16-07-04, 15:29
Geplaatst door mark61
:D :lachu:

:ego:

Ik probeer hier in een topic de waanzin van het zionisme aan te tonen en de inhoudelijke reacties zijn op de vinger van één hand te tellen. :moe:

My Goodness........

Mark
16-07-04, 15:30
Geplaatst door Rabi'ah.
:ego:

Ik probeer hier in een topic de waanzin van het zionisme aan te tonen en de inhoudelijke reacties zijn op de vinger van één hand te tellen. :moe:

My Goodness........

Je voorbeelden zijn zo'n open deur dat ik wel grappen moest maken :)

Poitiers
16-07-04, 15:31
Geplaatst door Rabi'ah.
:ego:

Ik probeer hier in een topic de waanzin van het zionisme aan te tonen en de inhoudelijke reacties zijn op de vinger van één hand te tellen. :moe:

My Goodness........

Misschien dat je meer succes behaalt met het aantonen van je eigen waanzin.....

nard
16-07-04, 15:32
Geplaatst door Rabi'ah.
:ego:

Ik probeer hier in een topic de waanzin van het zionisme aan te tonen en de inhoudelijke reacties zijn op de vinger van één hand te tellen. :moe:

My Goodness........




Blijkbaar zijn je parallellen niet bepaald valide, doch wél humor .......

Die troost heb je vast, dat mensen hier je een humoristisch mensenkind vinden....

;)

Rabi'ah.
16-07-04, 15:33
Geplaatst door Mark
Je voorbeelden zijn zo'n open deur dat ik wel grappen moest maken :)

Pfuh!

Ik vind ze briljant! :ego:







































Nu alleen oppassen dat de Ghanezen niet gealarmeerd raken. :vreemd: :D

Rabi'ah.
16-07-04, 15:34
Geplaatst door Poitiers
Misschien dat je meer succes behaalt met het aantonen van je eigen waanzin.....

:aftel:

mark61
16-07-04, 15:35
Geplaatst door nard
Blijkbaar zijn je parallellen niet bepaald valide, doch wél humor .......

Die troost heb je vast, dat mensen hier je een humoristisch mensenkind vinden....

;)

Druif. De parallellen zijn zo valide dat de meeste prikkers daar alvast geen woord meer vuil aan hoeven te maken.

David
16-07-04, 15:36
Geplaatst door Poitiers
Misschien dat je meer succes behaalt met het aantonen van je eigen waanzin.....


Ah, toe, Rabi'ah, doe 'es????? :vreemd:

nard
16-07-04, 15:37
Maar goed... Om toch even op één aspect inhoudelijk te reageren...

Wat hebben de Surinamers in Afrika te zoeken?
Ze zijn daar 300 jaar geleden door de eigen superieure Ghanese kaste gevangen en verkocht aan de Engelse, Spaanse en Hollandse handelsschepen.

Ik zou me als Surinamer niet bepaald welkom voelen in Afrika. Door je eigen soort verkocht worden als vee.
Ik bedoel maar. ....

mark61
16-07-04, 15:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Nu alleen oppassen dat de Ghanezen niet gealarmeerd raken:vreemd: :D

De Ghanezen bescheuren zich om rootszoekende Afro-Amerikanen, die stomverbaasd zijn dat hun cursus Swahili niet werkt in Ghana. Alleen al het stupide idee dat omdat je geboorteland Engelstalig is je land van herkomst dat ook wel zal zijn...

Ik heb ze gezien die malloten, 99% Ami en 1% Afro, zeiken over alles waar een Ami over kan zeiken, onbegrepen en giechelend nagestaard door de inboorlingen...

Rabi'ah.
16-07-04, 15:39
Geplaatst door David
Ah, toe, Rabi'ah, doe 'es????? :vreemd:

Andere keer darling. :verliefd:

Ik ga maar eens wat nuttigs doen, moet al maaaaanden een boek van Karen Armstrong uitlezen. :D

Over de geschiedenis van de positie van de Westerse vrouw.

Bovendien heb ik er nu toch niet zo'n zin meer in, want na een reuze gezellige dag met jou, Mark en Mark61 beginnen de zionisten weer terug te komen. :moe:

Dus ik ga maar eens.

Beslemma. :wink: :tik:

Mark
16-07-04, 15:39
Geplaatst door mark61

Ik heb ze gezien die malloten, 99% Ami en 1% Afro, zeiken over alles waar een Ami over kan zeiken, onbegrepen en giechelend nagestaard door de inboorlingen...

Die "heritage" reizen heb ik ook gezien, die gasten werden financieel even goed uitgekleed en waren domverbaasd dat hun "broeders" zich niet verbonden voelde met hen ;)

mark61
16-07-04, 15:42
Geplaatst door nard
Maar goed... Om toch even op één aspect inhoudelijk te reageren...

Wat hebben de Surinamers in Afrika te zoeken?
Ze zijn daar 300 jaar geleden door de eigen superieure Ghanese kaste gevangen en verkocht aan de Engelse, Spaanse en Hollandse handelsschepen.

Ik zou me als Surinamer niet bepaald welkom voelen in Afrika. Door je eigen soort verkocht worden als vee.
Ik bedoel maar. ....

De meeste slaven zijn niet door de Ashanti geleverd, maar door Europeanen ontvoerd. Dat 'vangen' gebeurde pas onder druk, toen de 'gebruikelijke' bron opdroogde. De meeste Afro-Amerikanen komen uit wat nu de Gambia / Senegal / Guinea is en werden hoogstpersoonlijk weggesleept door blanken. Daarentegen zijn een aantal vrijgelaten slaven uit Dahomey/Benin teruggegaan en voor zichzelf begonnen.

Maar daar gaat deze hele vergelijking niet over, en dat weet jij best. Dus dit is GEEN inhoudelijke reactie.

Mark
16-07-04, 15:48
Geplaatst door mark61
De meeste slaven zijn niet door de Ashanti geleverd, maar door Europeanen ontvoerd. Dat 'vangen' gebeurde pas onder druk, toen de 'gebruikelijke' bron opdroogde. De meeste Afro-Amerikanen komen uit wat nu de Gambia / Senegal / Guinea is en werden hoogstpersoonlijk weggesleept door blanken. Daarentegen zijn een aantal vrijgelaten slaven uit Dahomey/Benin teruggegaan en voor zichzelf begonnen.

Maar daar gaat deze hele vergelijking niet over, en dat weet jij best. Dus dit is GEEN inhoudelijke reactie.

het ironische is dat de meeste mensen in guinee op dit moment graag hadden gewild dat hun voorouders waren ontvoerd en zij ook in de USA zouden wonen.

David
16-07-04, 15:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Andere keer darling. :verliefd:

Ik ga maar eens wat nuttigs doen, moet al maaaaanden een boek van Karen Armstrong uitlezen. :D

Over de geschiedenis van de positie van de Westerse vrouw.

Bovendien heb ik er nu toch niet zo'n zin meer in, want na een reuze gezellige dag met jou, Mark en Mark61 beginnen de zionisten weer terug te komen. :moe:

Dus ik ga maar eens.

Beslemma. :wink: :tik:


Dikke kus! :zwaai:

Al Sawt
16-07-04, 15:51
Geplaatst door observer
zoek de geschiedenis van liberia op dan heb je je antwoord

een staat in afrika gesticht door ex slaven uit de vs

overigens als je dat door gaat voeren wonen we straks met 4 miljard op ene paar vierkante meter

volgens mij is het overgrote deel van de middelandse zee kust bv ook niet meer in bezit van de oorspronkelijke bewoners Zou kunnen.

Maar als je de geschiedenis gaat bestuderen, dan kom je tot conclusie; dat de meeste volkeren rondom de MO rechtmatige erfgenamen van de volkeren ten tijde van de oudheid zijn.

Zo was doormiddel van DNA test bewijzen, dat de huidige Egyptenaren afstammen van de Oud-Egyptenaren.

Al Sawt
16-07-04, 15:54
Geplaatst door Maarten


Approved bij Sjeng! :D ( Die hoor je niet over de Amerikanen. Die hoor je pas vanuit het slijmspoor van Leon de Winter, wanneer organisaties het gore lef hebben om daadwerkelijk internationaal recht te willen gaan toepassen! Yuk! :hihi: :D ) Volkomen mee eens!

Bofko
16-07-04, 15:54
Geplaatst door Mark
het ironische is dat de meeste mensen in guinee op dit moment graag hadden gewild dat hun voorouders waren ontvoerd en zij ook in de USA zouden wonen.

Die zijn wel heel erg hard tegen hun voorouders zeg !

nard
16-07-04, 15:56
Geplaatst door mark61
De meeste slaven zijn niet door de Ashanti geleverd, maar door Europeanen ontvoerd. Dat 'vangen' gebeurde pas onder druk, toen de 'gebruikelijke' bron opdroogde. De meeste Afro-Amerikanen komen uit wat nu de Gambia / Senegal / Guinea is en werden hoogstpersoonlijk weggesleept door blanken. Daarentegen zijn een aantal vrijgelaten slaven uit Dahomey/Benin teruggegaan en voor zichzelf begonnen.

Maar daar gaat deze hele vergelijking niet over, en dat weet jij best. Dus dit is GEEN inhoudelijke reactie.

Dat beoordeel JIJ als zodanig. Het is wel degelijk een inhoudelijke reactie. Als je even nadenkt zou t in het voordeel van je eigen stelling kunnen zijn.

Dat vangen en ontvoeren is een aperte onwaarheid. Daar is al zo ongelofelijk veel discussie over geweest.
Dat de Europeanen zich schuldig maakte aan slavenhandel is overduidelijk. Een andere zaak is even helder: dat de handel vrijwel volledig plaatsvond aan de kust. De slaven werden door inlandse zich superieur achtende stammen gevangen. Hetgeen voor deze dominante stammen niets uitzonderlijks was, immers zij vingen ook slaven voor eigen gebruik. Al eeuwen.
Alleen het nieuwe voor hen was de schaal waarop het gebeurde, die werd door de toenemende vraag enorm vergroot.

Als bronnen gelden de perfect bijgehouden administraties van slavenondernemingen uit de 17e en 18e eeuw. Deze administraties zijn nog vrijwel zonder uitzondering kompleet en in te zien. Ik meen hoofdzakelijk in Amsterdam.
Het tegenargument van het eigen paadje schoonvegen, gaat hier niet op. De neiging om in de boeken een schoon beeld van zichzelf terug te laten komen was bij de Hollanders niet aanwezig, immers (hetgeen ik nu onbegrijpelijk vind in het licht van het gereformeerde karakter van de Republiek toendertijd.....) slavenhandel was moreel volledig legitiem. Op enkele predikanten na die ernstig gewaarschuwd hebben, roependen in de woestijn, zogezegd.

Uit die boeken blijken zaken als dat de schepen slechts zeer kort voor de Afrikaanse kust bleven liggen, slechts victualiën en water bunkeren, slaven innemen en weer door.
Het gegeven dat slaven van inlanders werden aangekocht is als vanzelfsprekend aanwezig. De Hollanders (in dit geval) gingen niet op strooptocht, dat was geheel tegen de economische geest van die handel. Het duurde veels te lang. Hoe verschrikkelijk ook om er zo over te praten, maar dan zou de handel teveel zijn gaan kosten.

Mark
16-07-04, 15:56
Geplaatst door Bofko
Die zijn wel heel erg hard tegen hun voorouders zeg !

Ze willen daar gewoon weg, als je je eigen leven daarvoor riskeerd dan is een voorgeschiedenis van slavernij ook te overzien.

mark61
16-07-04, 15:58
Geplaatst door Mark
het ironische is dat de meeste mensen in guinee op dit moment graag hadden gewild dat hun voorouders waren ontvoerd en zij ook in de USA zouden wonen.

Jazeker. 'Ironie van de geschiedenis' was dat gloofik. Gelukkig mogen ze elk jaar meedoen aan de grote GreenCardLoterij. Niet altijd prijs, maar je kan hem wel overnemen van een gelukkige tegen redelijke vergoeding.

mark61
16-07-04, 16:01
Geplaatst door nard
Dat beoordeel JIJ als zodanig. Het is wel degelijk een inhoudelijke reactie.(...)Het duurde veels te lang. Hoe verschrikkelijk ook om er zo over te praten, maar dan zou de handel teveel zijn gaan kosten.

Behalve die permanente forten dan. Je kan je vuile werk natuurlijk uitbesteden.

Maar in ieder geval, het ging dus over het claimen van voormalig thuisland vanwaar je met geweld was weggejaagd.

mark61
16-07-04, 16:06
Geplaatst door Türk_Gücü
er wordt gespeculeerd dat indianen van turken(of omgekeerd?) afstammen. want ze hebben bepaalde zelfde ziektes enz.

:hihi:

Sommige Turken misschien. Die van de Mongolen afstammen. Maar de meesten hebben toch geen mongoloïde trekken, zoals dat heet. Qua taal lijkt het er ook al niet op. Maar die 'splitsing' is dan ook al zo lang geleden. Ziektes komen misschien overeen door dezelfde nomadische levenswijze destijds.

nard
16-07-04, 16:07
Geplaatst door mark61
Behalve die permanente forten dan. Je kan je vuile werk natuurlijk uitbesteden.

Maar in ieder geval, het ging dus over het claimen van voormalig thuisland vanwaar je met geweld was weggejaagd.


Tja, wat heet uitbesteden. Als je mijn reactie leest, dan zie je dat de economische behoefte van de Europeaan naadloos aansloot bij de (oude) gebruiken van bepaalde stammen en volkeren in Afrika.
Slavenhandel was daar niet nieuw. Alleen de omvang was nieuw.

En niet alleen het vangen, ontvoeren en verkopen was vuil werk, maar ook het transporteren (lees de verslagen daarover), het doorverkopen en het houden van slaven was vuil werk. En dan, terzijde, te bedenken dat er nu nog steeds landen zijn waar slavernij plaatsvindt.

Maar inderdaad, hier gaat de vergelijking inderdaad op: onvrijwillige verdrijving, diaspora.
Hoewel ik van de Surinamers en ook de USA-Afro niet bepaalde indruk heb dat ze in de diaspora leven. Maar goed, dat is mijn interpretatie.

Bij de Indianen gaat deze vergelijking niet op, want daar was't migratie.

mark61
16-07-04, 16:08
Geplaatst door observer
zoek de geschiedenis van liberia op dan heb je je antwoord


De conflicten lijken inderdaad op elkaar. Arrogante indringers versus 'simpele inboorlingen'.

mark61
16-07-04, 16:15
Geplaatst door nard
Slavenhandel was daar niet nieuw. Alleen de omvang was nieuw.

Bij mijn weten bestond slavenhandel voor de komst van de blanken in West-Afrika niet. Slaven waren oorlogsbuit. Handel was van Arabieren.


Maar inderdaad, hier gaat de vergelijking inderdaad op: onvrijwillige verdrijving, diaspora.
Hoewel ik van de Surinamers en ook de USA-Afro niet bepaalde indruk heb dat ze in de diaspora leven. Maar goed, dat is mijn interpretatie.

Tsja, het Afrozionisme is tot Liberia beperkt gebleven kan je zeggen. Tenzij je nog over rastafari's wil beginnen. Maar die willen zich eerder onderwerpen aan de al aanwezige koning dacht ik. Tis waarschijnlijk aan de persoon zelf om te vinden of hij/zij in de diaspora leeft of niet. Jood of Afro.

nard
16-07-04, 16:22
Geplaatst door mark61
Bij mijn weten bestond slavenhandel voor de komst van de blanken in West-Afrika niet. Slaven waren oorlogsbuit. Handel was van Arabieren.


Oké, zou goed kunnen, hoor. Maar ik bedoelde eigenlijk het verschijnsel slaaf. Even los van de wijze waarop je eraan komt.
En waar "goederen" zijn, is handel, toch? Ik gebruik nu even t woord goederen om daarmee aan te geven dat slaven, net als stuksgoederen, niets (of zeer weinig) te vertellen hebben over hun bestaan.



Tsja, het Afrozionisme is tot Liberia beperkt gebleven kan je zeggen. Tenzij je nog over rastafari's wil beginnen. Maar die willen zich eerder onderwerpen aan de al aanwezige koning dacht ik. Tis waarschijnlijk aan de persoon zelf om te vinden of hij/zij in de diaspora leeft of niet. Jood of Afro.

Er zijn nu wel verschillende initiatieven, ook in Nederland geloof ik, om de Nederlandse staat aansprakelijk te stellen voor alle ellende die de voorouders van de hedendaagse Surinamers door ons is aangedaan.

Aan de omvang van het zionisme te zien, vinden blijkbaar veel Joden dat ze in de diaspora leefden.

mark61
16-07-04, 16:29
Geplaatst door nard
Oké, zou goed kunnen, hoor. Maar ik bedoelde eigenlijk het verschijnsel slaaf. Even los van de wijze waarop je eraan komt.
En waar "goederen" zijn, is handel, toch? Ik gebruik nu even t woord goederen om daarmee aan te geven dat slaven, net als stuksgoederen, niets (of zeer weinig) te vertellen hebben over hun bestaan.

In feite werden die slaven op den duur geïntegreerd in de stam. Meestal.


Er zijn nu wel verschillende initiatieven, ook in Nederland geloof ik, om de Nederlandse staat aansprakelijk te stellen voor alle ellende die de voorouders van de hedendaagse Surinamers door ons is aangedaan.

Dat gaat over geld om zoek te maken in Parbo, niet om een nieuw land te beginnen somewhere in Afrika.


Aan de omvang van het zionisme te zien, vinden blijkbaar veel Joden dat ze in de diaspora leefden.

Of gewoon maar in een of ander arm land. Hoe is dat te onderscheiden van gewone economische migratie? Ik dacht dat die golf Russen nou ook niet uitblonken in orthodoxie. Sterker nog, veel orthodoxen vinden het maar nepjoden, dacht ik.

Waiting
16-07-04, 16:50
Er zijn geen serieuze reacties gekomen neem ik aan vanwege het feit dat de vergelijking rommelt aan alle kanten, er valt eigenlijk nix te vergelijken.

Om het maar op indianen te houden, de indianen die zogenaamd naar Asie wilden terugkeren en de chinezen eruit wilden trappen; woonden grotendeels nog naast diezelfde chinezen ten tijde van het door de VN erkende verdeelplan. Deze indianen kochten van chinezen land nog voor het verdeelplan en woonden grotendeels op een kluitje bij elkaar in een uithoek van China, wat vandaar makkelijk op de kaart te schijden was van de rest van China.

De Chinezen woonachtig in het China waar de indianen zich wilden vestigen waren dan wel Chinezen, maar voor een groot deel waren het zelf ook immigranten. Wel asiaten, maar niet geboren Chinezen, ze kwamen uit de omringende asiatische landen toen de streek China opbloeide door de investeringen van de indiaanse immigranten.
Wat ons gelijk brengt bij het punt dat China destijds dus een streek was en geen staat, het heeft ellenlange tijden deel uitgemaakt van grootmachten waaronder het Mongolie van Khan. (maak er maar gelijk een mooi verhaal van). Gedurende deze periodes was er ook altijd een voortdurende indiaanse aanwezigheid in China, met name rond de voor indianen heilige steden. Steden met een overigens indiaanse meerderheid! ,voordat de ellende begon.

Sluit een beetje aan op je verhaal hoop ik...

Ik verontschuldig me alvast voor alle chinezen en of betrokken asiaten die dit mogen lezen, het voorbeeld is niet van mij.

Gegroet,

Waiting.

P.S Ten tijde van de immigratie van de indianen naar China was China 2 miljard inwoners kleiner en leek het meer op de Ghobi woestijn... (tikkie overdreven, maar een vergelijking van 1.000.000 met 2 miljard kan niet anders dan overdreven zijn...)

freya
16-07-04, 17:01
Geplaatst door Waiting

De Chinezen woonachtig in het China waar de indianen zich wilden vestigen waren dan wel Chinezen, maar voor een groot deel waren het zelf ook immigranten. Wel asiaten, maar niet geboren Chinezen, ze kwamen uit de omringende asiatische landen toen de streek China opbloeide door de investeringen van de indiaanse immigranten.


Kijk Mark, daar heb je hem weer de 'een land zonder volk voor een volk zonder land' leugen :kotsen2:

mark61
16-07-04, 17:08
Geplaatst door freya
Kijk Mark, daar heb je hem weer de 'een land zonder volk voor een volk zonder land' leugen :kotsen2:

Ach, ik zeg dan: kijk, daar heb je m weer, Waiting. Wie trapt nou in die onzin die het vantevoren al niet met hem eens was?

Waiting
16-07-04, 17:14
Geplaatst door freya
Kijk Mark, daar heb je hem weer de 'een land zonder volk voor een volk zonder land' leugen :kotsen2:

Weet je wat nou zo leuk is?

Dat ik nix verzin. (die vergelijking met China daargelaten)

Zoek het zelf maar op. Verrast? Hoef je niet, ik raad altijd iedereen aan om vooral informatie te zoeken. Wat betreft de informatie over de lage bevolkingsaantallen en de armoedig infrastructuur, die is niet Israelisch en dus niet in de catagorie "propaganda" te plaatsen...

Zoek en gij zult vinden.

freya
16-07-04, 17:21
Geplaatst door Waiting
Weet je wat nou zo leuk is?

Dat ik nix verzin. (die vergelijking met China daargelaten)

Zoek het zelf maar op. Verrast? Hoef je niet, ik raad altijd iedereen aan om vooral informatie te zoeken. Wat betreft de informatie over de lage bevolkingsaantallen en de armoedig infrastructuur, die is niet Israelisch en dus niet in de catagorie "propaganda" te plaatsen...

Zoek en gij zult vinden.

Gelul!

Kan je mij vertellen waar al die eeuwenoude steden, boomgaarden, irrigatiesystemen, enz vandaan kwamen als dat land leeg was voordat de joden terugkwamen :duivels:

Waiting
16-07-04, 17:21
Geplaatst door mark61
Ach, ik zeg dan: kijk, daar heb je m weer, Waiting. Wie trapt nou in die onzin die het vantevoren al niet met hem eens was?

Kijk en dat is nu het hele verschil. :rolleyes:

Waiting
16-07-04, 17:23
Geplaatst door freya
Gelul!

Kan je mij vertellen waar al die eeuwenoude steden, boomgaarden, irrigatiesystemen, enz vandaan kwamen als dat land leeg was voordat de joden terugkwamen :duivels:

Ik ben benieuwd, heb je foto's? Of Britse cijfers?

mark61
16-07-04, 17:30
Geplaatst door freya
Gelul!

Kan je mij vertellen waar al die eeuwenoude steden, boomgaarden, irrigatiesystemen, enz vandaan kwamen als dat land leeg was voordat de joden terugkwamen :duivels:

Tsja, Waiting stikt van het lachen.

freya
16-07-04, 17:34
Geplaatst door Waiting
Ik ben benieuwd, heb je foto's? Of Britse cijfers?


1882–1903

Eerste immigratiegolf van Joden, voornamelijk uit Rusland. Op dat moment woonden er in het historische Israel, dat door Turkije bestuurd werd en Palestina genoemd werd zo’n 300.000 Arabieren en 40.000 Joden. Voordat de eerste Zionistische immigratie begon waren de Joden in de meerderheid in plaatsen als Safad en Jeruzalem.


De kuststrook is altijd een welvarend, prettig leefbaar land geweest, nooit leeg en verlaten.

Ik hoef je toch zeker niet te wijzen op steden als Haifa, Hebron, Gaza enz, enz, enz die allemaal al bestonden lang voordat de joden de boel kwamen innemen.

Er zijn Britse, Ottomaanse, en VN raporten genoeg te vinden op het web.
Ga je gang ipv van je hier belachelijk te zitten maken:rolleyes:



@mark
Zie je, hier heb je er eentje die zelfs in zijn eigen leugens schijnt te geloven. Schijnt zeg ik, want waiting heeft de echte feiten hier al tientallen keren gepresenteerd gekregen, dit is dus pure kwaadaardigheid.
Of gewoon een betaald baantje natuurlijk :rolleyes:

Al Sawt
16-07-04, 17:41
Geplaatst door Waiting
Er zijn geen serieuze reacties gekomen neem ik aan vanwege het feit dat de vergelijking rommelt aan alle kanten, er valt eigenlijk nix te vergelijken. Zou ik ook hebben gezegd.
Als je met je neus op feiten wordt gedrukt.

Geplaatst door Waiting

Om het maar op indianen te houden, de indianen die zogenaamd naar Asie wilden terugkeren en de chinezen eruit wilden trappen; woonden grotendeels nog naast diezelfde chinezen ten tijde van het door de VN erkende verdeelplan. Deze indianen kochten van chinezen land nog voor het verdeelplan en woonden grotendeels op een kluitje bij elkaar in een uithoek van China, wat vandaar makkelijk op de kaart te schijden was van de rest van China. De Indianen hebben nog nooit van het beloofde land China gehoord. Pas nadat ze door schatrijken Indiaanse bankiers uit New York werden aangespoord, om naar het land van zijde en thee te verhuizen.

Massaal en geholpen door de berouwvolle Europese landen, trokken ze naar de zogenaamde thuisland. Een thuisland die volgens bepaalde kronieken, 2000 jr. 'onbewoonbaar' was en is.

Zo gingen de Sioux, Chayennes, Apaches, Inca`s, Azteken, Maya`s, Amazoneindianen en uiteraard de sub-tropische Eskimo`s als een uitverkoren 'volk' afstammend van 'een' ras massaal naar het beloofde land.

Geplaatst door Waiting

De Chinezen woonachtig in het China waar de indianen zich wilden vestigen waren dan wel Chinezen, maar voor een groot deel waren het zelf ook immigranten. Wel asiaten, maar niet geboren Chinezen, ze kwamen uit de omringende asiatische landen toen de streek China opbloeide door de investeringen van de indiaanse immigranten.
Wat ons gelijk brengt bij het punt dat China destijds dus een streek was en geen staat, het heeft ellenlange tijden deel uitgemaakt van Eenmaal aangekomen in China, begonnen de Indiaantjes eerst af te rekenen met de Wang Chinezen. Een term die overigens zeer taboe was.

Want volgens hun racistische ideologie, zijn alle Chinezen gewoon Chinezen.

En daarom moeten alle volkeren en groepen binnen China als Chinezen worden gezien. Volgens hun racistische ideologie, was er geen plaats voor het toepassen van rationaliteit en ethiek. Want de Chinezen zijn niet uitverkoren en daarom interesseerde hun niet dat de Chinezen uit sub-groepen als Wang, Oegjoeren, Tibetanen en Mandarijnen bestonden.

Toen de streek opbloeide door financiele steun, schenkingen en schadeloosstellingen door middel van chantage en hun propaganda, werdt Medina Indiaanistan overspoeld door mensen die beweren dat ze ook indiaanse bloed door hun aders stroomt.

Uiteraard werdt het door niemand gelooft, dat een blanke blauwogende 'indiaan' een rasgenoot is van een bruine en zwartogende indiaan is.

Al hoewel die zwartogende Indiaan alles behalve een echte Indiaan is. Want eeuwen van Europese bezetting en vermening met de Europese kolonisators, heeft er voor gezorgd dat de Indiaan alles behalve een echte Indiaan is. Maar wie de lef heeft om dat aan te kaarten, wordt beschuldigd van onvervalst anti-indiaanisme.




Geplaatst door Waiting

grootmachten waaronder het Mongolie van Khan. (maak er maar gelijk een mooi verhaal van). Gedurende deze periodes was er ook altijd een voortdurende indiaanse aanwezigheid in China, met name rond de voor indianen heilige steden. Steden met een overigens indiaanse meerderheid! ,voordat de ellende begon. De contreien waar onze gelukszoekers/migranten/kolonistan of uitverkorenen(tamelijk racistische benaming), lagen mijlen ver van elkaar vandaan. Toch geloofden ze heilig in de fabeltjes van de alwetende Manitoe, dat ze uitverkoren zijn om naar een land te gaan dat alleen voor hun gereserveerd is. Omdat die fabel een fabel is en dat niemand het gaat geloven, gaan ze vervolgens beweren dat Peking altijd door een meerderheid van Manitoe aanhangers bewoont werdt.

Ze worden daar sterk gesteund door de Christelijke zionisten die alle Indianen naar China willen sturen, om de komst van de Messias te verspoedigen. Met de hoop dat de zelfde Indianen naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd, wegens hun verraad aan een zeer belangrijke persoon.

Ik verontschuldig me aan iedereen die nu ontnuchterd is, in de Zionisme.

Waiting
16-07-04, 17:49
Geplaatst door freya
De kuststrook is altijd een welvarend, prettig leefbaar land geweest, nooit leeg en verlaten.

Ik hoef je toch zeker niet te wijzen op steden als Haifa, Hebron, Gaza enz, enz, enz die allemaal al bestonden lang voordat de joden de boel kwamen innemen.

Er zijn Britse, Ottomaanse, en VN raporten genoeg te vinden op het web.
Ga je gang ipv van je hier belachelijk te zitten maken:rolleyes:



@mark
Zie je, hier heb je er eentje die zelfs in zijn eigen leugens schijnt te geloven. Schijnt zeg ik, want waiting heeft de echte feiten hier al tientallen keren gepresenteerd gekregen, dit is dus pure kwaadaardigheid.
Of gewoon een betaald baantje natuurlijk :rolleyes:

Als je een beetje tussen de regels leest dan bewijs je hier alleen mijn gelijk.

a. 300.000 arabieren en 40.000 joden, zoals ik zei weinig populatie.
b. 40.000 joden op 300.000 arabieren. Dat is nog altijd 13% Joodse populatie (van oudsher) wat al gelijk het onzin verhaal over de Chinezen omkegeld (Hoezo geen indianen?) En dan heb je het nog niet eens over bevolkingsdichtheid (Die kust waar je het over hebt is met name door joden gekocht! en bewoond. (de arabieren woonden vnl in wat nu de westoever is en Aza... Ze hebben altijd vnl daar gewoond.) Kortom, weer geen punt om mijn verhaal ongeldig te verklaren.
Staat ook op internet zoek maar op ;)
Plus! - (een bron die jij aanhaalt, voor de duidelijkheid!) Joodse meerderheid in Jeruzalem (Gelukkig is dat nu eindelijk ook eens door een ander vermeld

Tja al met al... 340.000 mensen op een land zo groot als Nederland, +- 5% legaal van arabieren gekocht grond aan de kust... 13% joden die altijd al aanwezig waren (tenminste als we jou moeten geloven)...

Alleen dit stukje "De kuststrook is altijd een welvarend, prettig leefbaar land geweest, nooit leeg en verlaten." , moet je me even verduidelijken, klinkt niet echt iets wat je hebt opgezocht meer iets wat je er ff tussendoor bij hebt gezet en dus niet echt op feiten berust.
Een kust is niet groen omdat het aan zee grenst hoor meissie, kijk maar naar de kust van Aza.

Waiting
16-07-04, 17:52
Geplaatst door Al Sawt

Want volgens hun racistische ideologie, zijn alle Chinezen gewoon Chinezen.


Dat moet jij zeggen!, als een echte Pan-arabist! ;)

nard
16-07-04, 17:54
Geplaatst door Al Sawt

Ze worden daar sterk gesteund door de Christelijke zionisten die alle Indianen naar China willen sturen, om de komst van de Messias te verspoedigen. Met de hoop dat de zelfde Indianen naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd, wegens hun verraad aan een zeer belangrijke persoon.

Ik verontschuldig me aan iedereen die nu ontnuchterd is, in de Zionisme. [/B]


Ben je werkelijk zo pedant te denken dat ik door dit stukje ontnuchterd ben?

Als er een of andere lama in de Andes een scheet laat, dan is dat voor jou nog aanleiding om te zeggen dat het dier de komst van de Messias aan 't bespoedigen is.
Ik bedoel; dit is nou eenmaal een looping in jouw denkstructuur die overal op toe te passen is. Bijzonder eenvoudig voor je, dat snap ik best.
Net als de vast-waardende conclusie dat alle ellende in de wereld veroorzaakt is de door de Joden.

Maar koester de illusie dat mensen door je praat ontnuchterd zouden zijn maar voor jezelf.



Freya,

De bronnen zijn niet eensluidend over het aantal Arabieren in Palestina.
Bovendien heetten en waren die aanwezige Arabieren geen Palestijnen.
De huidige miljoenen Palestijnen in Israel zijn voor het merendeel Jordaans van origine. En zitten dus nu, o wonder!, in vluchtelingenkampen in hun oorspronkelijke vaderland.

Al Sawt
16-07-04, 18:14
Geplaatst door Waiting
Dat moet jij zeggen!, als een echte Pan-arabist! ;) Het is tekenend, dat je alleen daar op reageert.

Als Pan-Arabist geloof ik in eenheid en verenigd Arabische wereld.
Maar ik ben me terdege bewust, dat in die Arabische wereld groepen zijn met hun eigen identiteit en godsdiensten. Die groepen vormen een wezenlijke onderdeel van de Arabische wereld, maar ze moeten ook hun eigen vrijheden krijgen.



Maar ondanks onze discussie`s, welkom terug!

freya
16-07-04, 19:02
Geplaatst door nard

Freya,

De bronnen zijn niet eensluidend over het aantal Arabieren in Palestina.
Bovendien heetten en waren die aanwezige Arabieren geen Palestijnen.
De huidige miljoenen Palestijnen in Israel zijn voor het merendeel Jordaans van origine. En zitten dus nu, o wonder!, in vluchtelingenkampen in hun oorspronkelijke vaderland.

Je weet heel goed dat de meeste Palestijnse families in de vluchtelingen kampen nog steeds de sleutels van hun huizen, waaruit ze verdreven zijn, nog in hun bezit hebben.
En die huizen staan niet in huidig Jordanie of de westbank, maar daar wonen nu joden in :moe:


Wat is jouw belang bij het verspreiden van deze leugens Nard?
Heb je ook een baantje bij het CIDI?

Al Sawt
16-07-04, 19:06
Geplaatst door freya

Wat is jouw belang bij het verspreiden van deze leugens Nard?
Heb je ook een baantje bij het CIDI? Nard gelooft er heilig in!

Soms moet ik er om lachen maar soms is het heel en heel erg triest; dat mensen ondanks hun intellectuele capaciteiten, in dergelijke onzin geloven.

Al Sawt
16-07-04, 19:24
Geplaatst door nard
Ben je werkelijk zo pedant te denken dat ik door dit stukje ontnuchterd ben? Voel je je aangesproken?

Geplaatst door nard

Als er een of andere lama in de Andes een scheet laat, dan is dat voor jou nog aanleiding om te zeggen dat het dier de komst van de Messias aan 't bespoedigen is. Hahahaha. Het zou me niet verbazen, als een of andere geestelijke zoiets zou beweren.


Geplaatst door nard

Ik bedoel; dit is nou eenmaal een looping in jouw denkstructuur die overal op toe te passen is. Bijzonder eenvoudig voor je, dat snap ik best. Tuurlijk, Nard.
Wie gelooft dat de Joden 'teruggekeert' zijn naar hun rechtmatige land, bezit niet over een eenvoudige denkstructuur?


Geplaatst door nard

Net als de vast-waardende conclusie dat alle ellende in de wereld veroorzaakt is de door de Joden. Wees een heer en vergrijp je niet aan insinuaties.

Geplaatst door nard

Maar koester de illusie dat mensen door je praat ontnuchterd zouden zijn maar voor jezelf. Het was een beeldspraak.

Want wie gelooft in die terugkeer fabel, denkt niet rationeel na. Daarom koester ik geen illusie.


Geplaatst door nard


Freya,

De bronnen zijn niet eensluidend over het aantal Arabieren in Palestina.
Bovendien heetten en waren die aanwezige Arabieren geen Palestijnen.
De huidige miljoenen Palestijnen in Israel zijn voor het merendeel Jordaans van origine. En zitten dus nu, o wonder!, in vluchtelingenkampen in hun oorspronkelijke vaderland. Hoewel ik geen Freya ben, ga ik toch op reageren.

Volgens de bovenstaande redenatie: Heeft een Palestijn die aan de oostelijke oever van de Jordaan geboren en getogen is, geen enkel recht op vestiging aan de Westelijke Jordaanoever.

Maar een 'Semiet' die aan de westelijke of oostelijke oever van de Wolga geboren is, heeft die recht ondanks de gigantische afstanden en verleden echter wel!


Dit overtreft zelfs de Nazi theori over de Ariers!

freya
16-07-04, 19:25
Geplaatst door Waiting


Alleen dit stukje "De kuststrook is altijd een welvarend, prettig leefbaar land geweest, nooit leeg en verlaten." , moet je me even verduidelijken, klinkt niet echt iets wat je hebt opgezocht meer iets wat je er ff tussendoor bij hebt gezet en dus niet echt op feiten berust.
Een kust is niet groen omdat het aan zee grenst hoor meissie, kijk maar naar de kust van Aza.

Met kuststrook bedoel de strook land dat nu Israel heet.
Vanuit MOperspectief is dat samen met libanon een kuststrook.

Maar ken je deze site al, met leuke tabelletjes met Britse cijfers, waar jij zo dol op schijnt te zijn :blij:

http://www.palestineremembered.com/Acre/Palestine-Remembered/Story664.html

Veel plezier met lezen :strik:

En Nard kijk jij daar ook even? :)

F@tim@
16-07-04, 19:29
dit zou absoluut niet geaccepteerd worden, je doelt hier natuurlijk op
het huidige never ending story palestina-israel conflict.

Poitiers
16-07-04, 19:41
Geplaatst door freya
Met kuststrook bedoel de strook land dat nu Israel heet.
Vanuit MOperspectief is dat samen met libanon een kuststrook.

Maar ken je deze site al, met leuke tabelletjes met Britse cijfers, waar jij zo dol op schijnt te zijn :blij:

http://www.palestineremembered.com/Acre/Palestine-Remembered/Story664.html

Veel plezier met lezen :strik:

En Nard kijk jij daar ook even? :)


Als ik het volgende lees:

"PUBLIC opinion has been led by the Zionist propaganda machine to believe that ....."

en

"The above document, article, or story reflects solely the research and opinions of its author, PalestineRemembered.com makes its best effort to validate its contents."

Dan hoef ik het tussenliggende al niet meer te lezen....zonde van de tijd!

Rabi'ah.
16-07-04, 19:44
Geplaatst door Poitiers
Als ik het volgende lees:

"PUBLIC opinion has been led by the Zionist propaganda machine to believe that ....."

en

"The above document, article, or story reflects solely the research and opinions of its author, PalestineRemembered.com makes its best effort to validate its contents."

Dan hoef ik het tussenliggende al niet meer te lezen....zonde van de tijd!

Lafaard. :moe:

nard
16-07-04, 20:09
Geplaatst door Al Sawt

Hoewel ik geen Freya ben, ga ik toch op reageren.

Volgens de bovenstaande redenatie: Heeft een Palestijn die aan de oostelijke oever van de Jordaan geboren en getogen is, geen enkel recht op vestiging aan de Westelijke Jordaanoever.

Maar een 'Semiet' die aan de westelijke of oostelijke oever van de Wolga geboren is, heeft die recht ondanks de gigantische afstanden en verleden echter wel!


Dit overtreft zelfs de Nazi theori over de Ariers! [/B]


En, maatje, dat is nou precies wat ik je hierboven heb uitgelegd....
Jouw programma heeft maar één uitkomst en daarom zijn dit je conclusies.
Nogmaals; wat zit jouw wereldbeeld toch jaloersmakend eenvoudig in elkaar.

Even duidelijk nu: ik geef generaal gesproken de Palestijn niet meer of minder rechten dan de Jood. Dat valt ook uit mijn bijdrage niet op te maken. Hoewel ik uiteraard begrijp dat jij niet anders dan deze conclusies kan trekken.....

:)

Al Sawt
16-07-04, 20:15
Geplaatst door nard


Even duidelijk nu: ik geef generaal gesproken de Palestijn niet meer of minder rechten dan de Jood. Dat valt ook uit mijn bijdrage niet op te maken. Hoewel ik uiteraard begrijp dat jij niet anders dan deze conclusies kan trekken.....

:) Dit vormt nou een wezenlijk verschil, tussen onze visie`s.

Jij ziet Palestijn en een Jood. Maar ik zie alleen volkeren. En alleen volkeren kunnen landen claimen en geen religies. Voor mij kan een Palestijn een Moslim, Jood of een Christen zijn.

Rabi'ah.
16-07-04, 20:17
Geplaatst door Al Sawt
Dit vormt nou een wezenlijk verschil, tussen onze visie`s.

Jij ziet Palestijn en een Jood. Maar ik zie alleen volkeren. En alleen volkeren kunnen landen claimen en geen religies. Voor mij kan een Palestijn een Moslim, Jood of een Christen zijn.

Klopt, mee eens.

euhh
16-07-04, 20:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Er een groep Indianen uit Amerika wenst "terug te keren" naar Zuid-Oost Azië, met als argument dat zij op het Amerikaanse continent nagenoeg uitgeroeid zijn en altijd vervolgd zijn, zij 20.000-30.000 jaar geleden uit Azië naar Amerika zijn getrokken en de Grote Geest hen China heeft beloofd.

Dus emigreren de Indianen en masse naar China, trappen de Chinezen eruit en roepen de Indiaanse Staat uit waar Indianen van overal ter wereld naartoe mogen emigreren.

Ander scenario: Een groep creoolse Surinamers wenst "terug te keren" naar Ghana, met als argument dat zij slaaf zijn geweest, 300 jaar geleden gedwongen uit Afrika zijn gemigreerd en dat Anana, de Oppergod van het winti-geloof, aan hen Ghana heeft beloofd.

Dus emigreren creoolse Surinamers en masse naar Ghana, trappen de Ghanezen uit en roepen de Zwarte Vrijstaat uit waar zwarten over de hele wereld naartoe mogen emigreren.

Hoe zou de wereld reageren denk je? En zou het überhaupt geaccepteerd zijn? En eerlijk antwoorden!
[/SIZE] :strik:

Volgens onderzoeken stammen alle mensen uit afrika, ik ga dus binnenkort mijn eigen persoonlijke stukje afrika eisen (ik dacht zelf aan een zuid-afrikaanse goudmijn ofzo).
:gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel:

Rabi'ah.
16-07-04, 20:46
Geplaatst door euhh
Volgens onderzoeken stammen alle mensen uit afrika, ik ga dus binnenkort mijn eigen persoonlijke stukje afrika eisen (ik dacht zelf aan een zuid-afrikaanse goudmijn ofzo).
:gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel:

:mad:

Pfah!

Alle goudmijnen waren al van mij! :zweep:



Maar snap je de vergelijking nou ook?

euhh
16-07-04, 21:03
Geplaatst door Rabi'ah.
:mad:

Pfah!

Alle goudmijnen waren al van mij! :zweep:



Maar snap je de vergelijking nou ook?

Tuurlijk snap ik hem wel, maar ja wat kan ik er aan doen dat er al die joden die kant op zijn geggaan, feit blijft dat ze er nu eenmaal zijn en niet meer weggaan (denk ik).
maar je bent er nog eentje vergeten in je voorbeeld, dat is die van Byzantium (nu bekend als istanboel). ;)
Er zal vast wel een oplossing komen in MO alleen gaan wij dat denk ik niet meer mee maken in ons leven, tijd heelt alle wonden.

nard
16-07-04, 21:05
Geplaatst door Al Sawt
Dit vormt nou een wezenlijk verschil, tussen onze visie`s.

Jij ziet Palestijn en een Jood. Maar ik zie alleen volkeren. En alleen volkeren kunnen landen claimen en geen religies. Voor mij kan een Palestijn een Moslim, Jood of een Christen zijn.


Dat is inderdaad een spitsvondige opmerking. Maar vrij eenvoudig te weerleggen.
En bovendien ook nog een verschil in onze visies.
Dat klopt.

Ik beschouw de Joden als een volk, net als dat de Nederlanders een volk vormen.
In dat perspectief zijn de Joden nog meer een uniek volk dan de Palestijnen. Immers zijn Palestijnen etnisch gezien vrijwel identiek aan de Jordaniërs, van waaruit ze zijn voortgekomen.

Een volk heeft niet de status van volk vanwege ras alleen, als je dat bedoelt.
Dan zouden de Nederlanders geen Nederlanders meer zijn. En de Marokkanen geen Marokkanen. Behoudens enkele geisoleerde stammen in bijv Zuid Amerika en op Nieuw Guinea is er dan geen enkel volk volk meer.

Etniciteit is de mix van afkomst, geslacht, cultuur en ook godsdienst. En bij de Joden heeft godsdienst daar ook een nadrukkelijke plaats in. Dat maakt hen een uniek volk. Het jodendom als godsdienst of als humanistische stroming (afhankelijk van de wijze waarop de belijder het belijdt) is nou eenmaal voorbehouden aan het joodse volk, op een enkele proseliet na.
Waar ter wereld je joden ziet, daar zijn ze in staat geweest een aantal unieke volks-, cultuur- en godsdiensteigenschappen vast te houden.

En zo kan een Jood echt joods zijn, zelf als hij moslim is, of Messiasbelijdend. Immers, zijn Joods zijn hangt niet alleen af van de Thora en de Talmoed.

Rabi'ah.
16-07-04, 21:09
Geplaatst door euhh
Tuurlijk snap ik hem wel, maar ja wat kan ik er aan doen dat er al die joden die kant op zijn geggaan, feit blijft dat ze er nu eenmaal zijn en niet meer weggaan (denk ik).
maar je bent er nog eentje vergeten in je voorbeeld, dat is die van Byzantium (nu bekend als istanboel). ;)
Er zal vast wel een oplossing komen in MO alleen gaan wij dat denk ik niet meer mee maken in ons leven, tijd heelt alle wonden.

Insha'Allah. :)

Maar waar het mij om gaat is het aantonen van de waanzin van de zionistische ideologie: Stel je eens voor hoe de wereld eruit zou zien als we allemaal "terug" zouden moeten gaan naar waar we 2000 of zelfs maar 300 jaar geleden waren.

Maargoed, wat mij betreft blijven de joden die er nu zijn waar ze zijn, maar wordt het zionistische -en dus voor de autochtone bevolking discriminatoire- karakter van de staat Israël opgeheven, wordt de bezetting opgeheven, kunnen de Palestijnse vluchtelingen terugkeren en zullen joden, moslims, christenen en niet-gelovigen -of andersgelovigen- samenleven in één verenigd Palestina met gelijke rechten voor allen. :tik:

Als in Zuid-Afrika de Apartheid opgeheven kon worden, moet het in Palestina toch ook kunnen..........


Groetjes,

Rabiah.

euhh
16-07-04, 21:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Insha'Allah. :)

Maar waar het mij om gaat is het aantonen van de waanzin van de zionistische ideologie: Stel je eens voor hoe de wereld eruit zou zien als we allemaal "terug" zouden moeten gaan naar waar we 2000 of zelfs maar 300 jaar geleden waren.

Maargoed, wat mij betreft blijven de joden die er nu zijn waar ze zijn, maar wordt het zionistische -en dus voor de autochtone bevolking discriminatoire- karakter van de staat Israël opgeheven, wordt de bezetting opgeheven, kunnen de Palestijnse vluchtelingen terugkeren en zullen joden, moslims, christenen en niet-gelovigen -of andersgelovigen- samenleven in één verenigd Palestina met gelijke rechten voor allen. :tik:

Als in Zuid-Afrika de Apartheid opgeheven kon worden, moet het in Palestina toch ook kunnen..........


Groetjes,

Rabiah.

Ik denk dat dat pas zal gebeuren als er een nieuwe generatie politici in dat gebied aan de macht komen.
Alle oude leiders van beide groepering moeten zo snel mogelijk plaats maken voor andere leiders die niet besmeurd zijn met hecto-liters bloed van onschuldige mensen.

barneveld
16-07-04, 21:29
ik zou daar niet aan denken.
stel je voor dat alle kippen van de werld naar barneveld komen dan is nederland te klein.

:denk: :fuckit2: :denk: :fuckit2: :denk: :fuckit2: :denk: :fuckit2:

euhh
16-07-04, 21:41
Geplaatst door barneveld
ik zou daar niet aan denken.
stel je voor dat alle kippen van de werld naar barneveld komen dan is nederland te klein.

:denk: :fuckit2: :denk: :fuckit2: :denk: :fuckit2: :denk: :fuckit2:

kippen komen niet uit barneveld, maar komen uit een ei.

barneveld
16-07-04, 21:49
Geplaatst door euhh
kippen komen niet uit barneveld, maar komen uit een ei.

je hebt zeker net groep 8 achter de rug

Maarten
17-07-04, 08:03
Geplaatst door Waiting
40.000 joden op 300.000 arabieren. Dat is nog altijd 13% Joodse populatie (van oudsher) wat al gelijk het onzin verhaal over de Chinezen omkegeld (Hoezo geen indianen?) En dan heb je het nog niet eens over bevolkingsdichtheid (Die kust waar je het over hebt is met name door joden gekocht! en bewoond.
5% joden in 1880. Ottomaanse telling. dus niks 13.
Heeft hier vaak genoeg gestaan.
En of die er al eeuwen woonden, dat is maar zeer de vraag.
Kuststrook, joods deel is door de oorlog van 48 bijna verdubbeld. Dus niks koop.
Gaat het over de kuststrook, dan hebben speciaal daar altijd joden gewoont.
Gaat het over de Westbank, dan hebben speciaal daar altijd joden gewoont.
Gaat het over Jeruzalem, dan komen er joodse eeuwenoude cijfers, die bijna het dubbele geven wan wat de Ottomanen voor het hele gebíed berekend hadden!
Kijk je naar het Verdelingsplan 47, dan zie je dat de joden vooral veel Sinai kregen!

Waarom deugt er nooit wat van de gegevens, die de Israel-aanhang hier altijd aan draagt!
Dat is nou net waar je strontziek van wordt, dat je nooit ergens van op aan kunt.
Elke zin moet jewel 3x lezen, en dan begint het te dagen waar er gerotzooid wordt.

Met de groeten aan Avnery en EAJG, die ook al zeggen dat ze zich rot schamen voor al die bergen leugens, die de geloofwaardigheid van de joodse zaak volkomen ondermijnt.
Israelische info, daar kan permanent een stempel "Foutje, Bedankt" op!
En in het kielzog daarvan de Nederlandse aanhang die het loopt na te pappagaaien.

Iwan
17-07-04, 12:30
Geplaatst door observer
zoek de geschiedenis van liberia op dan heb je je antwoord

een staat in afrika gesticht door ex slaven uit de vs

overigens als je dat door gaat voeren wonen we straks met 4 miljard op ene paar vierkante meter

volgens mij is het overgrote deel van de middelandse zee kust bv ook niet meer in bezit van de oorspronkelijke bewoners
Volgens mij wonen de oorspronkelijk bewoners nog steeds maar ze zijn geassimileerd door andere culturen. In moeilijk bereikbaar plekken bewoond nog steeds door de oorspronkelijke bewoners met hun eigen traditie.

Joesoef
17-07-04, 12:38
Geplaatst door barneveld
je hebt zeker net groep 8 achter de rug

:hihi:

Iwan
17-07-04, 12:40
Geplaatst door Mark
het ironische is dat de meeste mensen in guinee op dit moment graag hadden gewild dat hun voorouders waren ontvoerd en zij ook in de USA zouden wonen.

Het is logisch toch. Ze willen meeprofiteren met de welvaart die USA uit Afrika smokkelt/steelt.

Iwan
17-07-04, 12:59
Geplaatst door nard
Dat beoordeel JIJ als zodanig. Het is wel degelijk een inhoudelijke reactie. Als je even nadenkt zou t in het voordeel van je eigen stelling kunnen zijn.

Dat vangen en ontvoeren is een aperte onwaarheid. Daar is al zo ongelofelijk veel discussie over geweest.
Dat de Europeanen zich schuldig maakte aan slavenhandel is overduidelijk. Een andere zaak is even helder: dat de handel vrijwel volledig plaatsvond aan de kust. De slaven werden door inlandse zich superieur achtende stammen gevangen. Hetgeen voor deze dominante stammen niets uitzonderlijks was, immers zij vingen ook slaven voor eigen gebruik. Al eeuwen..

Ook als de inlanders erbij betrokken verontwaardigt niet wat de Europeanen hebben gedaan. Trouwens, je verzwijd iets. De slaverij is behoorlijk afgenomen toe de islamitische rijd aan de macht kwam. Na dat de christenen aan de macht kwamen is de slaverij wederom toegenomen.

Iwan
17-07-04, 13:03
Geplaatst door nard
Als bronnen gelden de perfect bijgehouden administraties van slavenondernemingen uit de 17e en 18e eeuw. Deze administraties zijn nog vrijwel zonder uitzondering kompleet en in te zien. Ik meen hoofdzakelijk in Amsterdam.
Het tegenargument van het eigen paadje schoonvegen, gaat hier niet op. De neiging om in de boeken een schoon beeld van zichzelf terug te laten komen was bij de Hollanders niet aanwezig, immers (hetgeen ik nu onbegrijpelijk vind in het licht van het gereformeerde karakter van de Republiek toendertijd.....) slavenhandel was moreel volledig legitiem. Op enkele predikanten na die ernstig gewaarschuwd hebben, roependen in de woestijn, zogezegd.


Inderdaad was de slaven handel wel door de christenen gelegitimeerd. Dit wel niet zeggen dat alle bevolkingen in de wereld deze misdaad hebben gelegitimeerd.

Iwan
17-07-04, 13:13
Geplaatst door nard
Dat beoordeel JIJ als zodanig. Het is wel degelijk een inhoudelijke reactie. Als je even nadenkt zou t in het voordeel van je eigen stelling kunnen zijn.

Dat vangen en ontvoeren is een aperte onwaarheid. Daar is al zo ongelofelijk veel discussie over geweest.
Dat de Europeanen zich schuldig maakte aan slavenhandel is overduidelijk. Een andere zaak is even helder: dat de handel vrijwel volledig plaatsvond aan de kust. De slaven werden door inlandse zich superieur achtende stammen gevangen. Hetgeen voor deze dominante stammen niets uitzonderlijks was, immers zij vingen ook slaven voor eigen gebruik. Al eeuwen.
Alleen het nieuwe voor hen was de schaal waarop het gebeurde, die werd door de toenemende vraag enorm vergroot.

Als bronnen gelden de perfect bijgehouden administraties van slavenondernemingen uit de 17e en 18e eeuw. Deze administraties zijn nog vrijwel zonder uitzondering kompleet en in te zien. Ik meen hoofdzakelijk in Amsterdam.
Het tegenargument van het eigen paadje schoonvegen, gaat hier niet op. De neiging om in de boeken een schoon beeld van zichzelf terug te laten komen was bij de Hollanders niet aanwezig, immers (hetgeen ik nu onbegrijpelijk vind in het licht van het gereformeerde karakter van de Republiek toendertijd.....) slavenhandel was moreel volledig legitiem. Op enkele predikanten na die ernstig gewaarschuwd hebben, roependen in de woestijn, zogezegd.

Uit die boeken blijken zaken als dat de schepen slechts zeer kort voor de Afrikaanse kust bleven liggen, slechts victualiën en water bunkeren, slaven innemen en weer door.
Het gegeven dat slaven van inlanders werden aangekocht is als vanzelfsprekend aanwezig. De Hollanders (in dit geval) gingen niet op strooptocht, dat was geheel tegen de economische geest van die handel. Het duurde veels te lang. Hoe verschrikkelijk ook om er zo over te praten, maar dan zou de handel teveel zijn gaan kosten.
Nadat de slavenhandel afgeschafd zijn o.a. de Nederlanders slavenhandelaar 50 jaar ermee door gegaan. In deze periode zijn meer slaven naar Amerika gesmokkeld dan voorheen.

Iwan
17-07-04, 13:17
Geplaatst door mark61
Bij mijn weten bestond slavenhandel voor de komst van de blanken in West-Afrika niet. Slaven waren oorlogsbuit. Handel was van Arabieren.

Bedoel jij christelijke arabieren. Naar mijn weten waren ook joden slavenhandelaars erbij.

Iwan
17-07-04, 13:34
Geplaatst door euhh
Volgens onderzoeken stammen alle mensen uit afrika, ik ga dus binnenkort mijn eigen persoonlijke stukje afrika eisen (ik dacht zelf aan een zuid-afrikaanse goudmijn ofzo).
:gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel: :gniffel:
Dat hebben je broeders eerder gedaan. Kijk naar suid-afrika. :wohaa:

mark61
17-07-04, 14:11
Geplaatst door Iwan
Bedoel jij christelijke arabieren. Naar mijn weten waren ook joden slavenhandelaars erbij.

Maak je geen zorgen, moslims waren druk bezig met slavenhandel in Oost-Afrika. Wel s van Zanzibar gehoord? In Sudan bloeit de slavenhandel nog steeds. Krijg zo maar het idee dat je slavernij op christenen wilt afschuiven. Zal best hier en daar een Kopt tussen gezeten hebben.

euhh
17-07-04, 14:40
Geplaatst door Iwan
Dat hebben je broeders eerder gedaan. Kijk naar suid-afrika. :wohaa:

nee nee, mijn broeders hebben zo'n 2323 jaar geleden de toen geheel bekende wereld zo'n beetje veroverd.

Olive Yao
17-07-04, 16:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Er een groep Indianen uit Amerika wenst "terug te keren" naar Zuid-Oost Azië, met als argument dat zij op het Amerikaanse continent nagenoeg uitgeroeid zijn en altijd vervolgd zijn, zij 20.000-30.000 jaar geleden uit Azië naar Amerika zijn getrokken en de Grote Geest hen China heeft beloofd.

Dus emigreren de Indianen en masse naar China, trappen de Chinezen eruit en roepen de Indiaanse Staat uit waar Indianen van overal ter wereld naartoe mogen emigreren.

Ander scenario: Een groep creoolse Surinamers wenst "terug te keren" naar Ghana, met als argument dat zij slaaf zijn geweest, 300 jaar geleden gedwongen uit Afrika zijn gemigreerd en dat Anana, de Oppergod van het winti-geloof, aan hen Ghana heeft beloofd.

Dus emigreren creoolse Surinamers en masse naar Ghana, trappen de Ghanezen uit en roepen de Zwarte Vrijstaat uit waar zwarten over de hele wereld naartoe mogen emigreren.

Hoe zou de wereld reageren denk je? En zou het überhaupt geaccepteerd zijn? En eerlijk antwoorden!


En dan verwacht ik nu met name reacties van TheoF, Sjeng, Sarit en 850. :strik: [/B]
Rabi'ah, van mij kun je ook een reactie verwachten. Dit is namelijk precies een thema waar ik de laatste tijd een beetje over nadenk ivm. Israel.

Alvast één punt. Het is me opgevallen dat op onze site vergelijkingen vaak verkeerd worden gehanteerd.

Twee zaken die je vergelijkt hoeven niet gelijk te zijn.
De vraag is juist in hoeverre ze gelijk zijn, en in hoeverre ze verschillen.
En in hoeverre je over de ene zaak dan net zo dient te oordelen als over de andere.

Vraag over een van jouw voorbeelden: kun je zeggen dat creoolse Surinamers in Suriname een natie hebben?

Heb je al eens over de situatie van zigeuners nagedacht?

Olive Yao
17-07-04, 16:39
Geplaatst door mark61
Maak je geen zorgen, moslims waren druk bezig met slavenhandel in Oost-Afrika. Wel s van Zanzibar gehoord? In Sudan bloeit de slavenhandel nog steeds. Krijg zo maar het idee dat je slavernij op christenen wilt afschuiven. Zal best hier en daar een Kopt tussen gezeten hebben.
Een soudanese diplomatenfamilie in London heeft een tijd een zuid-soudanese slavin in huis gehad. Ze is onsnapt. De diplomaat mocht blijven, want er hätte es nicht gewusst.

Iwan
17-07-04, 19:03
Geplaatst door mark61
Maak je geen zorgen, moslims waren druk bezig met slavenhandel in Oost-Afrika. Wel s van Zanzibar gehoord? In Sudan bloeit de slavenhandel nog steeds. Krijg zo maar het idee dat je slavernij op christenen wilt afschuiven. Zal best hier en daar een Kopt tussen gezeten hebben.
Voor me is het duidelijk. De islam heeft vanaf het begin de slavenrij afgekeurd. Veel slaven zijn in die tijd bevrijd en moslims geworden.
Arabieren die in de slaven hebben gehandeld waren geen moslims namelijk christenen en mensen die zich moslim noemen maar houden zich niet aan de regels van de Islam zoals bijv. Hersi Alli.
De christenen (kerk) heeft wel destijd de slavenhandel gelegitimeerd.

Iwan
17-07-04, 19:04
Geplaatst door euhh
nee nee, mijn broeders hebben zo'n 2323 jaar geleden de toen geheel bekende wereld zo'n beetje veroverd.
Gelukkig was het tijdelijk.

Olive Yao
17-07-04, 20:37
Geplaatst door freya
Kijk Mark, daar heb je hem weer de 'een land zonder volk voor een volk zonder land' leugen :kotsen2:
Ik ken dit niet, maar het klinkt van belang. Kun je dit toelichten?

mark61
18-07-04, 03:13
Geplaatst door Iwan
Voor me is het duidelijk. De islam heeft vanaf het begin de slavenrij afgekeurd. Veel slaven zijn in die tijd bevrijd en moslims geworden.
Arabieren die in de slaven hebben gehandeld waren geen moslims namelijk christenen en mensen die zich moslim noemen maar houden zich niet aan de regels van de Islam zoals bijv. Hersi Alli.
De christenen (kerk) heeft wel destijd de slavenhandel gelegitimeerd.

Voor mij is het ook duidelijk. Als een moslim iets verkeerd doet is hij gauw geen moslim meer, dan zijn we daar ook weer vanaf. De Koran staat vol met verwijzingen naar slaven, en vooral slavinnen, en niet in afwijzende zin. Soedan 2004? Hirsi Ali als slavenhoudster? Dag Iwan, droom rustig verder.

Maarten
18-07-04, 06:39
Geplaatst door Olive Yao
Hou toch eens op met je geblabla, Maarten. Keer op keer blijkt dat als iemand zich een beetje in feiten verdiept, jij juist vaak wel de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.


Wat ik weet is meer dan genoeg, gezien die eindeloze bollocksverhalen van Israelische kant.
Schoolvoorbeeld is je Hagana-verhaal met 17 jaren stilte over wat die zoal uitvraten. Zelfs joden noemden die milities berucht. Bewijs jij eerst maar eens dat je mée kunt in die discussies voor je antwoord eist! Ik heb meer te doen hoor.

5% en geen 13% oorspronkelijke joodse bevolking. Bron, de Ottomaanse telling. Klaar!
Das een leugen van 250%, en vervolgens worden daar rechten aan opgehangen, zoals ook Sjeng hierboven weer doet. Sorry, een twíntigste was joods. Een splintertje dus! Die hadden recht op prive-bezit van land, maar in de verste verte geen zelfbeschikkingsrecht op land. Klaar, einde verhaal.

Zowel hier als op joods.nl blijft die 13% ( “die daar al eeuwen woont”)maar circuleren, ook al wordt dat voortdurend gecorrigeerd! Dat is de ellende met die Israël-aanhang in bijna alles: een week later weten ze ineens weer nergens van, als ze dat niet uitkomt. Tenzij je Olive heet: Die gaat met de cijfers onder haar neus nog tirades staan houden!


Je kent geen bronnen over de palestijnse en israëlische zaak.
Je absurdste drogredenatie is: als iemand ook maar iets anders zegt dan dat israeli's schurken zijn, heeft hij zijn informatie dus uit israelische propaganda van het niveau van Privé of Story.

Dit soort geluiden hebben inderdaad het niveau van Prive of Story. Erger nog.


Bij mijn weten kregen de joden volgens het verdelingsplan 1947 helemaal geen Sinaï, maar kregen ze drie gebieden waar de meeste joden woonden. Maar, bijvoorbeeld, de havenstad Haifa zou een palestijnse enclave worden omdat daar veel palestijnen woonden en om hun een havenstad te geven.
voor het verdelingsplan, zie bijv dit :
http://icloniis.fsw.leidenuniv.nl/walhain/lesmateriaal/Level_4/Lesmateriaal/Bovenbouw/exodus/kaarten/Verdelingsplan%20VN.jpg
Wat ik er over zeg klopt precies, mar natuurlijk zit er een slip of the tongue in : Negev-woestijn, en niet de Sinai-woestijn, die onderwerp van de 6-daagse oorlog was. Die slordigheid komt vanwege de aanhoudende stroom bollocks over bijna alles, dat die Israel-aanhang schrijft. Precies wezen blijkt vrij weinig zin te hebben.


- Jij kent de kwestie van de dubbele (of driedubbele? je weet niet waar ik het nu over heb, hè?) engelse beloftes aan arabieren en joden niet.

Engeltje, bedoel je de Balfour-verklaring versus de Engelse belofte van eerbieiging van de zelfbeschikkingsrechten der Arabieren? :hihi: aandoenlijk!


- Je kent het in de tijd van het ontstaan van Israël toepasselijke volkenrecht niet (al beroep je je erop in talloze lange berichten)

Blijkbaar ken JIJ dat niet, anders formuleer je dat niet zo. De hele voorgeschiedenis valt namelijk in de tijd van de Volkerenbond (noem dat maar adelijke kolonialen, die in feite nauwelijks rechten hadden om rechten uit te delen), terwijl de feitelijke oprichting van Israel net na de oprichting van de VN viel. Het is maar zeer de vraag wat in die tijden recht was, en wie daar precies aan gebonden was ! Kerels met stropdassen creeeren niet zo maar rechten weet je..
Maar éen ding is zeker : De belofte van de Engelsen was een duidelijke erkenning van het recht der Palestijnen, en daar waren de Engelsen dus aan gebonden ! Dat is nou wat men récht noemt ! Land beloven aan joden levert op geen enkele manier recht op, want dat recht hádden die Engelsen helemaal niet ! Heeft niets te maken met recht, maar enkel met een soort koloniaal denken. Het was zelfs in strijd met de Volkerenbond, want de Engelsen hadden slechts mandaat. En daartoe hoort niet een steun aan groeperingen, die daar een andere staat willen vestigen. Zoiets is in feite verkwanselen van dat Mandaat, ofwel wanbeheer.


- je hebt het verhaal over zionistische bomaanslagen op joden opgevangen, en prompt ga je dat herhalen in je berichten, zonder harde gegevens te vermelden
(In een betrouwbare bron die ik heb over de joden in Irak in die tijd komt dit gerucht niet voor - ik zeg niet dat dat doorslaggevend is; jij zegt dan dat die bron dus israelische propaganda is)[/
Schatje, de halve documentatie daarover heeft hier gestaan!
Maar ook hier blijkt de leugenachtigheid van die Israël-aanhang weer: De grote vraag is namelijk: werden de joden uit de Arabische landen verdreven, of zijn ze juist vrijwillig gegaan?? Analyse maakt al snel duidelijk, dat er in Israël een enorme behoefte aan mensen was voor de opbouw, en vooral als tegenwicht tegen de overmacht aan Arabieren. Maar vooral ook het zionisme zelf moest bewezen worden. Daar waren zeer felle stromingen in. Joden moesten en zouden nergens anders veilig zijn dan in Israël! Om dát voor elkaar te krijgen, zijn er dus zelfs bómaanslagen door zionisten op joden geweest! In elk geval in Bagdad (erkend in Israelisch onderzoek), maar waarschijnlijk méer!
Die bomaanslagen zijn niet eens erg belangrijk, maar zijn vooral een illustratie van de enorme druk, die er op joden uitgeoefend werd om naar Israël te gaan. (maar met name ook gewoon door het enthousiasme! Heb je nooit films daar over gezien? Een en al positiviteit: je zou zó gaan!) Daar zijn vele verhalen van.

Het ligt dus zeer voor de hand te veronderstellen, dat de mensen vooral ook om die reden gegaan zijn. En het leven in de Arabische landen was al niet bijster, en de verhouding met de Arabieren ook niet. (heb jij geen uitleg van nodig) Kortom, redenen zat om vrijwillig te vertrekken. En harde logica is hier het beste bewijs, want de werkelijke beweegredenen bewijs je namelijk nooit meer! Nou zijn er zeker óok wel ongeregeldheden geweest na de oprichting in 1948..
Maar de Israël-aanhang grijpt dat meteen aan om het geheel te kwalificeren als “verdrijving der joden”! Past ook weer naadloos in de zionistische propaganda. Volstrekte leugenachtigheid alweer dus. Kan zo het sprookjesboek in! Of druk het netjes uit: Hoogst onwaarschijnlijk!


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1443877#post1443877
Keer op keer blijkt ook dat je drogredenaties door de mand vallen als iemand de moeite neemt om ze aandachtig te lezen.

:hihi: Heeft UITGEBREID antwoord op gestaan, Hier !:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1445561#post1445561

Doordringend stuk ! Met de hele context erbij ! Wie was er weer niet ? Olive ! Wie staat hier weer te negeren dat het er uberhaupt staat ?? Olive !

Speciaal voor jou in het kort : Arafat heeft Israel al lang erkend in 1993, net als de grote meerderheid der Palestijnen, waarvan natuurlijk niemand meer de Illusie had, dat Israel ooit kleiner zou worden, en die na 26 jaar bezetting wel aan wat anders toe waren. Hamas was toen een relatieve splintergroep. Bedreiging van Israel was nul komma nul. En redenen voor Israel om geen vrede te willen waren er legio. (wanneer werd Rabin er voor door zijn kop geschoten ? 1994 ?)

Het enige wat Arafat nog niet deed, dat was het definitief veranderen van de PA-statuten. Groot gelijk ! Zoiets doe je als sluitstuk, wanneer daadwerkelijk blijkt dat er wat gebeurt. Overigens zijn die statuten een interne aangelegenheid. Maar het eisen om dit meteen al te veranderen is een Israelisch geintje geweest. Die wisten dat dit nooit kon lukken voordat alles echt geregeld was. Een truc dus om er onderuit te komen. Lees het maar. Sjeng geeft daar ook geen antwoord op, en heeft blijkbaar geen argumenten. Of hij gaat weer een partij lopen te vloeken, omdat het hem niet lukt die Westbank-aspiraties te ontkennen, die de hele zaak domineren, en zorgen dat er geen vrede komt.

Dat is misschien nog het ergste: die lappen text.

Lees dan maar Broodje Aap op joods.nl, en wentel je in je in zelfgenoegzame onwetendheid.


Wat je schrijft zou je in een tiende van het aantal woorden kunnen zeggen. Rookgordijnen? Zoveel geschreeuw dat iemand bij voorbaat al geen zin meer heeft om die wol te scheren?

Je ondermijnt de geloofwaardigheid van de palestijnse zaak.


Jij blijft helemaal nergens meer in die discussies ! Geen consistent antwoord op wat dan ook. Het zoveelste zionistische onbenul waar geen zinnig woord mee te wisselen valt. Je gedoe wordt aan een stuk door onder je vandaan geschoten, en je hebt het nog niet in de gaten. Twee A4tjes, waarmee weer een stuk ziekelijke Israelische politiek wordt duidelijk gemaakt, en onze zionistische trutjes gaan het hebben over hoe láng het is ! Bespaar je het lezen maar verder. Als ik schrijf, dan is dat voor mensen die het kunnen vólgen. Ga je huiswerk maar doen.

freya
18-07-04, 10:59
Geplaatst door Poitiers
Als ik het volgende lees:

"PUBLIC opinion has been led by the Zionist propaganda machine to believe that ....."

en

"The above document, article, or story reflects solely the research and opinions of its author, PalestineRemembered.com makes its best effort to validate its contents."

Dan hoef ik het tussenliggende al niet meer te lezen....zonde van de tijd!

Wat amusant doorzichtig :)

Afkraken op de vorm zodat je de inhoud niet hoeft te bespreken.

Die inhoud bestaat uit de Britse cijfers waar om gevraagd werd :blij:

Helaas voor onze diehard zionisten worden hun beweringen hiermee weerlegd met harde feiten :hihi:

freya
18-07-04, 11:00
Geplaatst door Olive Yao
Ik ken dit niet, maar het klinkt van belang. Kun je dit toelichten?

Dat doe ik pas als je dat antigodin weer weghaalt! :ego:

:p



















:tover: