PDA

Bekijk Volledige Versie : Theo Maasen maakt "Hirshi Ali Diss"



ZbaqZbaq
16-07-04, 14:58
Theo Maassen ‘bedreigt’ bekende Nederlanders

Gepubliceerd op vrijdag 16 juli 2004

Theo Maassen heeft een rap geschreven waarmee hij een duit in het bedreigingszakje doet.
De cabaretier heeft het nummer ‘doodsbedreiging’ afgelopen zondag geschreven. Diverse bekende Nederlanders worden in de diss, zoals dat in raptermen heet, bedreigd.

Onder andere Jan Peter Balkenende, Ayaan Hirsi Ali, Jan Mulder, Paul van Vliet, Jack Spijkerman, Frits Barend, Henk van Dorp, de koningin en de al zoveel geplaagde Dick Advocaat mogen zich met een bedreiging aan hun adres vereerd voelen.

De rap is een reactie van Maassen op de strafrechtelijke vervolging, die enkele rapgroepen boven het hoofd hangt nadat zij onlangs via een diss bekende Nederlanders hadden ‘aangevallen’. Zo werd de rappers van Den Haag Connection (DHC) onlangs opgepakt voor een rap over Hirsi Ali.

”Schelden doet geen pijn”, rapt Maassen. Zijn lied is een pamflet voor het recht op vrijheid van meningsuiting. Radio 3 draaide het nummer vrijdag al. Binnenkort is de singeltje ook in de winkel te verkrijgen.

En nu maar wachten tot Maassen zelf wordt opgepakt voor ‘doodsbedreiging’. Dat zal hem niet afschrikken, hij is wel wat gewend. De Eindhovenaar liep na een eerdere protestactie nog vervolging mis. Uit frustratie over het beleid bij PSV stal hij de UEFA Cup. In een uitzending van Studio Sport gaf hij de trofee weer terug.

In 2000 bracht Maassen samen met Hans Teeuwen de nacht door op het politiebureau van Thorshavn, de hoofdstad van de Faeroer. De twee voerden actie tegen de walvisvangst rond de eilandengroep in de Atlantische Oceaan tussen Noorwegen en IJsland.
---------------------------------------------------------------------



De 3e en laatste DHC'er is gisteren vrijgelaten.

Zou op Theo Maasen nu ook een klopjacht geopend worden door de politie zoals op de DHC'ers ? Huiszoekinkje...handboeien...intimidatie..

850
16-07-04, 15:05
Grappig dat Theo en Hirshi allebei te gast zijn in de komende editie van Zomergasten

ZbaqZbaq
16-07-04, 15:06
dus plaats delict is al vooraf bekend ?

Rabi'ah.
16-07-04, 15:08
Geplaatst door 850
Grappig dat Theo en Hirshi allebei te gast zijn in de komende editie van Zomergasten

Wanneer is die uitzending ik moet hem zien! :haha:

Mark
16-07-04, 15:09
Nu is het wachten op theo v Gogh met een moslim-diss

BiL@L
16-07-04, 15:12
Geplaatst door Mark
Nu is het wachten op theo v Gogh met een moslim-diss

Daar hoef je niet lang op te wachten. Op je wenk zul je dan bedient worden.
;)

Mark
16-07-04, 15:12
En Michiel Smit met de blanke-neger-diss

Rabi'ah.
16-07-04, 15:12
Geplaatst door Mark
Nu is het wachten op theo v Gogh met een moslim-diss


:rolleyes: :ergleuk: :moe:


Van Gogh kan niet rappen. :moe:

Mark
16-07-04, 15:13
zou ik geband worden als ik een angkor-diss maak?

Mark
16-07-04, 15:14
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes: :ergleuk: :moe:


Van Gogh kan niet rappen. :moe:

theo maassen wel?

je mag dus alles zeggen, als je het maar rapt :)

Rabi'ah.
16-07-04, 15:14
Geplaatst door Mark
En Michiel Smit met de blanke-neger-diss

Michiel Smit= :kotsen:





:moe:

BiL@L
16-07-04, 15:14
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes: :ergleuk: :moe:


Van Gogh kan niet rappen. :moe:

Dankzij de Islam kan ie wel schrijven.
:moe:

Mark
16-07-04, 15:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Michiel Smit= :kotsen:





:moe:

Zei je dat gewoon? dan kan dat niet

Maar als je dat rapte : :duim:

Rabi'ah.
16-07-04, 15:16
Geplaatst door Mark
Zei je dat gewoon? dan kan dat niet

Maar als je dat rapte : :duim:

:haha:

Rabi'ah.
16-07-04, 15:17
Geplaatst door BiL@L
Dankzij de Islam kan ie wel schrijven.
:moe:

Correctie: Dankzij de haat tegen de islam kan hij in het openbaar zijn vuil spuien onder het mom van "schrijven".

:moe:

Mark
16-07-04, 15:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Correctie: Dankzij de haat tegen de islam kan hij in het openbaar zijn vuil spuien onder het mom van "schrijven".

:moe:

een slechte zaak!

ik stel voor dat ie het doet in de vorm van rappen!

Rabi'ah.
16-07-04, 15:24
Geplaatst door Mark
een slechte zaak!

ik stel voor dat ie het doet in de vorm van rappen!

Ik stel voor dat hij helemaal zijn mond houdt. :moe:

Mark
16-07-04, 15:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik stel voor dat hij helemaal zijn mond houdt. :moe:

Mogen mensen nou wel of niet zeggen wat ze willen?

Ik dacht dat je dit initiatief van Theo Maassen juist ondersteunde :)

Of geldt het alleen voor DHC en Hirschi Ali?

David
16-07-04, 15:28
Goedkope publiciteitszoekerij van die Maasen.

Mark
16-07-04, 15:50
Geplaatst door Mark
Mogen mensen nou wel of niet zeggen wat ze willen?

Ik dacht dat je dit initiatief van Theo Maassen juist ondersteunde :)

Of geldt het alleen voor DHC en Hirschi Ali?

ga je mijn vragen nog beantwoorden Rabiah? :D

:duivels:

Simon
16-07-04, 16:31
Jammer dat Theo Maasen Ali Bi niet bedreigd heeft in zijn rap. Want die vertelde dat hij ook justitie in zou schakelen als hij persoonlijk bedreigd zou worden in een rap.


Maar ja het is net als met reclame noemen op de publieke zenders: als je maar genoeg merken noemt dan is het geen overtreding van de wet.

mark61
16-07-04, 17:21
Geplaatst door Mark
zou ik geband worden als ik een angkor-diss maak?

:hihi: In de tijd van Paars zeiden ze dan: 'Wat denk je zelf?'

Het verschil is alleen dat je niet naar de rechter kan lopen. Of wie weet ook wel. Als je het geld er voor over hebt. Wie begint een help-Mark-de-zomer-door-en-gelijk-door-naar-Centraal-Azië-fonds?

Afrux
16-07-04, 20:48
Ik heb het lied niet gehoord en ik ken d einhoud niet.


Hirschi Ali heeft geen recht van spreken over bedreigingen, weliswaar zijn haar domme uitspraken niet bedreigend, maar erg beledigend, wat op hetzelfde neerkomt.

De moslims hebben ook geprotesteerd tegen het boek van Salman Rushdie, protesteren tegen de domme uitspraken van rehrach ali (zoals we haar in het berbers noemen wat betekent ziekte ali) en tegen de jacht van Theo van Gogh op de moslims, en velen anderen.

Dat wil zeggen dat vrijheid van meningsuiting grenzen heeft. Dat geldt dus ook voor DHC.