PDA

Bekijk Volledige Versie : Texaanse moslims



Bofko
17-07-04, 11:52
Wie heeft gisteren de reportage op canvas gezien over bekeerde Texanen ?
De documentaire ging over vlezige, patriotistische, blanke Amerikanen die zich bekeerd hadden tot de Islam. Deze mannen / vrouwen hebben dezelfde geboortegrond als Bush , hebben goede banen en waren zwaar christelijk.
Texas telt op een bevolking van 22 miljoen 400 duizend moslims. Hun aantal is erg gegroeid na 9/11.
Het was een met name beschrijvende documentaire die a.d.h.v. een paar bekeerlingen liet zien hoe deze mensen worstelde met hun christelijke geloof en in de Islam hun ´verlichting´gevonden hadden. Daarin zichzelf een beter mens vonden.
Mannen liepen met T-shirt en baseballcap op en de vrouwen waren zwaar gesluierd.
Een dikke, iers uitziende Texaan was met een Marokkaanse getrouwd en kreeg van haar te horen dat hij veel te streng in zijn geloof was. Hij gaf dat ook toe maar dat was zijn onzekere poging om het goed te doen. Zij moest gelijk na het huwelijk in de sluiers en hij had sinds zijn bekering nog nooit 1 van de dagelijks gebeden overgeslagen. In een TV-shot zie je hem bidden in een hoekje van het baseball-stadion.
De mensen maakte over het algemeen een gelukkige indruk.

Marsipulami
17-07-04, 11:56
Geplaatst door Bofko
Wie heeft gisteren de reportage op canvas gezien over bekeerde Texanen ?
De documentaire ging over vlezige, patriotistische, blanke Amerikanen die zich bekeerd hadden tot de Islam. Deze mannen / vrouwen hebben dezelfde geboortegrond als Bush , hebben goede banen en waren zwaar christelijk.
Texas telt op een bevolking van 22 miljoen 400 duizend moslims. Hun aantal is erg gegroeid na 9/11.
Het was een met name beschrijvende documentaire die a.d.h.v. een paar bekeerlingen liet zien hoe deze mensen worstelde met hun christelijke geloof en in de Islam hun ´verlichting´gevonden hadden. Daarin zichzelf een beter mens vonden.
Mannen liepen met T-shirt en baseballcap op en de vrouwen waren zwaar gesluierd.
Een dikke, iers uitziende Texaan was met een Marokkaanse getrouwd en kreeg van haar te horen dat hij veel te streng in zijn geloof was. Hij gaf dat ook toe maar dat was zijn onzekere poging om het goed te doen. Zij moest gelijk na het huwelijk in de sluiers en hij had sinds zijn bekering nog nooit 1 van de dagelijks gebeden overgeslagen. In een TV-shot zie je hem bidden in een hoekje van het baseball-stadion.
De mensen maakte over het algemeen een gelukkige indruk.

Ik heb die reportage ook gezien. De VS is al een tijdje verkocht aan de islam. De 'one million man' mars van een aantal jaren geleden, was de grootste manifestatie ooit in het land. De deelnemers waren allemaal mannelijke moslims.

Pixelshade
17-07-04, 14:05
Geplaatst door Bofko
Wie heeft gisteren de reportage op canvas gezien over bekeerde Texanen ?
De documentaire ging over vlezige, patriotistische, blanke Amerikanen die zich bekeerd hadden tot de Islam. Deze mannen / vrouwen hebben dezelfde geboortegrond als Bush , hebben goede banen en waren zwaar christelijk.
Texas telt op een bevolking van 22 miljoen 400 duizend moslims. Hun aantal is erg gegroeid na 9/11.
Het was een met name beschrijvende documentaire die a.d.h.v. een paar bekeerlingen liet zien hoe deze mensen worstelde met hun christelijke geloof en in de Islam hun ´verlichting´gevonden hadden. Daarin zichzelf een beter mens vonden.
Mannen liepen met T-shirt en baseballcap op en de vrouwen waren zwaar gesluierd.
Een dikke, iers uitziende Texaan was met een Marokkaanse getrouwd en kreeg van haar te horen dat hij veel te streng in zijn geloof was. Hij gaf dat ook toe maar dat was zijn onzekere poging om het goed te doen. Zij moest gelijk na het huwelijk in de sluiers en hij had sinds zijn bekering nog nooit 1 van de dagelijks gebeden overgeslagen. In een TV-shot zie je hem bidden in een hoekje van het baseball-stadion.
De mensen maakte over het algemeen een gelukkige indruk.

ik moest echt ff wennen aan dat plaatje van een blonde texaan met gesluierde vrouw, of die andere man, ziet er gewoon als doodnormale amerikaan uit, maar was ook moslim, echt mooi om te zien hoe die mensen nu een doel in hun leven hebben.

mark61
17-07-04, 15:16
Begrijp alleen niet wat je er aan hebt van het ene fundamentalisme naar het andere over te stappen. Zelfs voor polygamie hoef je in Amerika niet van godsdienst te veranderen. Overtreffende trap van reborn Christian? Over tien jaar fundihindoe? Die Kerry's hebben het ook al zo druk met godsdiensthoppen...

sjaen
17-07-04, 19:14
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb die reportage ook gezien. De VS is al een tijdje verkocht aan de islam. De 'one million man' mars van een aantal jaren geleden, was de grootste manifestatie ooit in het land.

De deelnemers waren allemaal mannelijke moslims.

Correctie voordat je van geschiedvervalsing beschuldigd wordt!

De deelnemers waren BLACK MEN!!!
van verschillend origine van agnostic tot islam. De oproep werd gedaan door Louis
Farrakhan vanwege de slechte reputatie van de zwarte man. Drugs, drank, overspel
geen verantwoordingsgevoel voor hun kinderen vaak bij verschillende vrouwen enz.

:ego:

Text of the pledge that Nation of Islam leader minister Louis Farrakhan asked Black men to take.


I pledge that from this day forward I will strive to love my brother as I love myself. I, from this day forward, will strive to improve myself spiritually, morally, mentally, socially, politically and economically for the benefit of myself, my family and my people. I pledge that I will strive to build business, build houses, build hospitals, build factories and enter into international trade for the good of myself, my family and my people.

I pledge that from this day forward I will never raise my hand with a knife or a gun to beat, cut, or shoot any member of my family or any human being except in self-defense. I pledge from this day forward I will never abuse my wife by striking her, disrespecting her, for she is the mother of my children and the producer of my future. I pledge that from this day forward I will never engage in the abuse of children, little boys or little girls for sexual gratification. For I will let them grow in peace to be strong men and women for the future of our people.

I will never again use the `B word' to describe any female. But particularly my own black sister. I pledge from this day forward that I will not poison my body with drugs or that which is destructive to my health and my well-being. I pledge from this day forward I will support black newspapers, black radio, black television. I will support black artists who clean up their acts to show respect for themselves and respect for their people and respect for the ears of the human family. I will do all of this so help me god.

Marsipulami
17-07-04, 20:01
Geplaatst door sjaen
Correctie voordat je van geschiedvervalsing beschuldigd wordt!

De deelnemers waren BLACK MEN!!!
van verschillend origine van agnostic tot islam. De oproep werd gedaan door Louis
Farrakhan vanwege de slechte reputatie van de zwarte man. Drugs, drank, overspel
geen verantwoordingsgevoel voor hun kinderen vaak bij verschillende vrouwen enz.

:ego:

Ok, ok er zullen hier en daar wel een paar niet-moslims tussen gelopen hebben. Maar zelfs al was slechts de helft van de deelnemers moslim -wat ik erg onwaarschijnlijk acht- dan overstijgt het aantal deelnemers met brio de legendarische mars op Washington die Martin Luther King organiseerde in de jaren zestig. Daar waren slechts driehonderdduizend mensen op af gekomen.

Klik voor een beeldverslag: "I have a dream" (http://webevents.yahoo.com/mlk/dream/)

Abdul Karim
17-07-04, 20:45
Wat mij voornamelijk bij bleef is dat die man, met baseballcap, een predikant wilde worden maar in de islam vond wat hij altijd al in het christondom zocht.

Bofko
17-07-04, 20:52
Geplaatst door Abdul Karim
Wat mij voornamelijk bij bleef is dat die man, met baseballcap, een predikant wilde worden maar in de islam vond wat hij altijd al in het christondom zocht.

Hij miste inderdaad iets in het christendom. Wat niet duidelijk gemaakt werd ,vond ik, is wat dat was.

Abdul Karim
17-07-04, 21:10
Geplaatst door Bofko
Hij miste inderdaad iets in het christendom. Wat niet duidelijk gemaakt werd ,vond ik, is wat dat was.

Ja dat is wel zo, denk dat ze de documentaire zo oppervlakkig mogelijk wilde behouden. Zo vertelde de man die getrouwd was met een marokkaans dat de islam dezelfde principes bevat als waarmee de oprichting van de VS op gebaseed is. Daar werd ook niet dieper op in gegaan.

sjaen
18-07-04, 02:09
Geplaatst door Marsipulami
Ok, ok er zullen hier en daar wel een paar niet-moslims tussen gelopen hebben. Maar zelfs al was slechts de helft van de deelnemers moslim -wat ik erg onwaarschijnlijk acht- dan overstijgt het aantal deelnemers met brio de legendarische mars op Washington die Martin Luther King organiseerde in de jaren zestig. Daar waren slechts driehonderdduizend mensen op af gekomen.

Klik voor een beeldverslag: "I have a dream" (http://webevents.yahoo.com/mlk/dream/)

Sorry love, hier verwar je toch echt 2 verschillende zaken. De enige connectie met de islam en de "one million man mars" is dat de inspirator ervan was: Nation of Islam leader minister: Louis Farrakhan.
Ik weet je leeftijd niet maar ik kan je zeggen dat in die tijd van 1994 tot 1995 er heel veel shows en programma's door bekende zwarte mensen zoals Oprah, Stevie Wonder, Sydney Poitiers zeg maar de top van zwarte succesvolle amerikanen uit de sport- muziek- en filmwereld zich hiervoor ingezet hadden. Allemaal om de verloedering "attitude" van de "Black Men" proberen te veranderen. Velen verscholen zich genoegzaam in de slachtofferrol van het slaaf zijn of vanwege rascisme, hiermee ( hun criminele activiteiten etc.) bevestigde de zwarte man onbewust de houding van de witte Amerikaan inzake hun superieuriteitsgevoel ten opzichte van de zwarte Amerikaan.


http://www.africawithin.com/mmm/mmmcall.htm


Quote[ "Black man, you don't have to bash white people. All we've got to do is go back home and turn our communities into productive places."

"Every time we drive-by shooting, every time we car-jack, every time we use foul, filthy language, every time we produce culturally degenerate films and tapes, putting a string in our women's backside and parading them before the world, every time we do things like this we are feeding the degenerate mind of white supremacy."

"We must become a totally organized people, and the only way we can do that is to become a part of some organization that is working for the uplift of our people. Now, brothers, moral and spiritual renewal is a necessity. Every one of you must go back home and join some church, synagogue, temple, or mosque that is teaching spiritual and moral uplift."

"Brothers, when you go home, we got to register 8 million eligible, but unregistered brothers, sisters. So you go home and find eight more like yourself. You register and get them to."

"And then all of us can stand on that agenda, and in 1996 whoever the standard-bearer is for the Democratic Party, the Republican Party or Independent party, should one come into existence, they got to speak to our agenda."]

;)

Simon
18-07-04, 07:22
Ja ik heb het ook gezien. Het valt mij wel altijd op dat late bekeerlingen altijd nogal fanatiek zijn en gek zijn op al die regeltjes en rituelen. Ze willen het zo graag goed doen!
En zo'n vrouw die haar zoontje aan het indoctrineren is ... "waardoor is dat blad van die boom gemaakt .... door Alah hè, goed zo ! .... en waardoor is die plant gemaakt ... door Allah hè, goed zo !". Brrr.

En die reactie van een Texaanse vrouw vond ik ook wel grappig. "Een texaanse moslim zegt u? Ja euh, geloven die dan in God?".