PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaida dreigt in Italië met "bloedbad"



Marsipulami
17-07-04, 12:04
Al-Qaida dreigt in Italië met "bloedbad"

Op een islamitische website is een mededeling verschenen die wordt toegeschreven aan het terreurnetwerk al-Qaida en waarin wordt gedreigd in Italië een "bloedbad" aan te richten "gelijkaardig aan dat van 11 september" 2001 in de VS.

Het dreigement wordt niet uitgevoerd als de Italianen hun eerste minister Silvio Berlusconi van de macht verdrijven. "Ofwel ontdoen jullie je van de incompetente Berlusconi, ofwel zullen we Italië effectief afbranden (...) Een bloedbad gelijkaardig aan dat van 11 september staat jullie te wachten", luidt het in de tekst op de site www.ansarnet.ws/vb, getekend door de zogenaamde "Brigades van Aboe Hafs al-Masri".

Aboe Hafs al-Masri is de voormalige chef militaire operaties van al-Qaida. Hij werd om het leven gebracht tijdens operaties van het Amerikaanse leger in Afghanistan in 2001.

De groepering die zijn naam draagt, heeft, in mededelingen gericht aan een Arabische krant die in Londen verschijnt, de aanslagen van 11 maart dit jaar in Madrid opgeëist, net als die van november 2003 tegen twee synagoges in Istanboel en die van augustus vorig jaar tegen het VN-hoofdkwartier in de Iraakse hoofdstad Bagdad.

http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={E692BAF2-FFC5-450F-9285-E709430DF9F7}

ZbaqZbaq
17-07-04, 19:25
soort regime change net als in Irak en Afganistan zeg maar ?

Waterval
17-07-04, 19:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
soort regime change net als in Irak en Afganistan zeg maar ?


Is Berlusconi dan ook in eerste instantie door de VS aan de macht geholpen?

BiL@L
17-07-04, 20:28
Geplaatst door Waterval
Is Berlusconi dan ook in eerste instantie door de VS aan de macht geholpen?

Nee, die heeft op geheel democratische wijze monopolie weten te leggen op de media. Dat het mooi uit kwam voor zijn kandidatuur, daar kijken we even niet naar.

Wat betreft al-Qaida :kotsen:

Julien
17-07-04, 20:51
Berlusconi is een eikel, maar door deze terroristische chantage ben ik haast geneigd Berlusconi te steunen!

aL Qaida doet de moslims in Italia hier geen dienst mee!

Julien
17-07-04, 20:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
soort regime change net als in Irak en Afganistan zeg maar ?

Noem me 10 overeenkomsten tussen Sadam Hoessein en Silvio Berlusconi :moe:

Bofko
17-07-04, 20:55
Het gaat dus al helemaal niet meer om bezettingen. Des te meer reden om nooit toe te geven aan dit soort chantages. Vooralsnog neem ik deze aankondiging niet serieus.

..zapper
17-07-04, 20:58
Dit is toch al een hele tijd bekend als operatie zwarte rook?
Ik zal er overigens niet om treuren als Berlusconi van zijn troon wordt gestoten, maar ik denk dat dat voor velen geld. Vraag me af wat de tactische meerwaarde zal zijn voor al-Quada als B. niet meer op de troon van Italie zit.

Julien
17-07-04, 21:02
Geplaatst door zapper
Dit is toch al een hele tijd bekend als operatie zwarte rook?
Ik zal er overigens niet om treuren als Berlusconi van zijn troon wordt gestoten, maar ik denk dat dat voor velen geld. Vraag me af wat de tactische meerwaarde zal zijn voor al-Quada als B. niet meer op de troon van Italie zit.

Berlusconi heeft enkele anti-islam uitspraken gedaan, dat zou de reden kunnen zijn.

Kijk, die man is niet super intelligent. Hij beledigt Moslims, Duitsers, Communisten.. maar hij doet ook best goede dingen voor Italia, vooral economisch gaat het aardig daar. De internationale media is erg anti-Berlusconi, je moet daar soms ook door heen prikken.
Ik vond Da Lema een veel betere president voor Italia, maar ik word er wel pissig van dat religieuze extremisten de verkiezingen willen beinvloeden.

Simon
18-07-04, 11:44
Het stompzinnige van die Al Qaeda fundamentalisten is dat hun methoden duidelijk maken dat je je weinig illusies hoeft te maken als ze het werkelijk ergens voor het zeggen krijgen.

lennart
18-07-04, 15:02
Geplaatst door Julien
Berlusconi is een eikel, maar door deze terroristische chantage ben ik haast geneigd Berlusconi te steunen!

Dat is dan ook exact het doel van "Al-Qa'ida". De groep die deze dreiging heeft uitgesproken (Al-Masri) heeft ook al eerdere valse bedreigingen gedaan. Deze vielen ook altijd net samen op het moment dat er iemand in de oorlogspolitiek een evenement nodig had om de aandacht te trekken. Berlusconi heeft grote problemen met zijn coalitie, een aanslag zou hem dus uitstekend uitkomen.
http://www.guardian.co.uk/italy/story/0,12576,1263916,00.html