PDA

Bekijk Volledige Versie : John Paul II kissing the Koran



Marsipulami
17-07-04, 19:45
John Paul II kissing the Koran (klik) (http://www.truecatholic.org/nop/jp2koran.htm)

Pixelshade
17-07-04, 19:58
Would a true pope give homage to the Koran, the "holy book" of a false religion? A true pope would NEVER do such an abominable act.
Islam encourages the killing of Christians for teaching others about Christ.



www.truecatholic.org

Marsipulami
17-07-04, 20:05
Ja de makers van die website waarderen dit pauselijk gebaar niet erg. :p

Julien
17-07-04, 20:17
http://www.truecatholic.org/pix/jp2koran.jpg

ik ben trots op de Heilige Vader. Il Papà is een gelovige dat respect en eerbied uitstraalt aan de wereld, na zijn dood zal hij 1 van de Allerheligen worden. Dat weet ik zeker!

Pixelshade, moet je nou persé negatief reageren..?

nard
17-07-04, 20:31
Wat is er negatief aan de reactie van PShade?

:cheefbek:

De vader van de RK, die nog steeds in haar beginselen heeft staan dat gereformeerden ketters zijn waar spannende dingen mee uitgehaald mogen worden, door mensen nu of door andere wezens in t hiernamaals, kust het heilige boek van een religie die nog veel verder weg staat van de RK dan de kerk van de reformatie.

Dit is toch gewoon onzinnig?

En dan nog de hoogstwaarschijnlijke disbalans: kan je me ook een foto laten zien van een moslimleider die de Bijbel kust?

Orakel
17-07-04, 20:32
Geplaatst door Julien
http://www.truecatholic.org/pix/jp2koran.jpg

Pixelshade, moet je nou persé negatief reageren..?

:haha:

Ja Pixel, moet dat nou? :hihi:

Joesoef
17-07-04, 20:38
Muslims believe that Christians should be killed for preaching Christianity in Muslim nations. Afghanistan is a prime example. Yet, in Europe and other Western countries to which Muslims are emigrating, no such persecution occurs. We wonder why the Muslims are leaving their home nation? ...and why are they not persecuted for preaching their false religion to poorly educated ex-Christians in other countries?
Islam has always been the sworn enemy of Christianity. Islam has no place in the Catholic Church nor in countries like Italy, Spain, France, etc. It is the Masonic Liberals and anti-Catholic Governments of these once-Catholic countries that permit the Muslim invasion, for their hatred of Christ is such that they will do anything to destroy the Church.


:giechel:


Anders kan ik niet reageren op zoveel gezwets.... Met Afganistan hebben ze een punt maar voor de rest.

Marsipulami
17-07-04, 20:40
Geplaatst door nard
Wat is er negatief aan de reactie van PShade?

:cheefbek:

De vader van de RK, die nog steeds in haar beginselen heeft staan dat gereformeerden ketters zijn waar spannende dingen mee uitgehaald mogen worden, door mensen nu of door andere wezens in t hiernamaals, kust het heilige boek van een religie die nog veel verder weg staat van de RK dan de kerk van de reformatie.

Dit is toch gewoon onzinnig?

Deze paus houdt zich alleen bezig met serieuze godsdiensten ;)

Julien
17-07-04, 20:45
met negatief reageren bedoel ik dat Pixel gelijk kritiek heeft op de website terwijl de foto toch heel wat positiever is.

Joesoef
17-07-04, 20:48
Geplaatst door Julien
met negatief reageren bedoel ik dat Pixel gelijk kritiek heeft op de website terwijl de foto toch heel wat positiever is.


Wat er op die site over Moslims staat is ook niet echt leuk te noemen.

Julien
17-07-04, 20:57
Geplaatst door Joesoef
Wat er op die site over Moslims staat is ook niet echt leuk te noemen.

daar heb je helemaal gelijk in. maar die paar sukkels staan niet symbool voor de Ware Christelijke Kerk. De Heilige Vader staat daar wel symbool voor, en daar gaat dit topic over.

nard
17-07-04, 20:58
Geplaatst door Marsipulami
Deze paus houdt zich alleen bezig met serieuze godsdiensten ;)

De Gereformeerden behoren tot dezelfde godsdienst als de RK, namelijk de christelijke....

Maar sinds de RK zich het feitelijke predikaat "katholiek" onwaardig heeft gemaakt, en dit met recht mag worden gevoerd door de Kerk der Reformatie, kan je van popo alles verwachten.
"Hoe verkoop ik de Heilige Stoel zo goed mogelijk? O, door een Koran te kussen? Nou, dan kussen we toch een koran ...... Hoeveel keer?"


http://www.politiekdebat.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif

Marsipulami
17-07-04, 20:58
Geplaatst door Joesoef
Wat er op die site over Moslims staat is ook niet echt leuk te noemen.

De site maakt duidelijk dat er ook mensen zijn binnen de RK kerk die het absoluut niet eens zijn met de paus en liefst een nieuwe kruistocht zouden organiseren tegen de islam.

Tegen die achtergrond worden de pogingen van deze paus om toenadering te zoeken tot de islam alleen maar indrukwekkender.

In Nederland noemt men deze paus conservatief. Dat is hij ook op een aantal vlakken. Maar op vlak van de verzoening tussen volkeren en godsdiensten heeft hij nooit geziene stappen gezet in 2000 jaar RK geschiedenis.

nard
17-07-04, 21:01
Geplaatst door Julien
daar heb je helemaal gelijk in. maar die paar sukkels staan niet symbool voor de Ware Christelijke Kerk. De Heilige Vader staat daar wel symbool voor, en daar gaat dit topic over.

Tijd om de verdeeldheid binnen de christelijke kerk weer eens aan t licht te brengen .....

De pope symbool voor de WARE CHRISTELIJKE KERK??
Lamenielagge ....

Vader is symbool voor de ver afgedwaalde kudde, amechtig geschaard rond de Heilige Stoel....
http://www.politiekdebat.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif

Julien
17-07-04, 21:01
Geplaatst door Marsipulami
De site maakt duidelijk dat er ook mensen zijn binnen de RK kerk die het absoluut niet eens zijn met de paus en liefst een nieuwe kruistocht zouden organiseren tegen de islam.

Tegen die achtergrond worden de pogingen van deze paus om toenadering te zoeken tot de islam alleen maar indrukwekkender.

In Nederland noemt men deze paus conservatief. Dat is hij ook op een aantal vlakken. Maar op vlak van de verzoening tussen volkeren en godsdiensten heeft hij nooit geziene stappen gezet in 2000 jaar RK geschiedenis.

precies!

Bofko
17-07-04, 21:02
Geplaatst door nard
"Hoe verkoop ik de Heilige Stoel zo goed mogelijk? O, door een Koran te kussen? Nou, dan kussen we toch een koran ...... Hoeveel keer?"


http://www.politiekdebat.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif

Hij kust ook vliegvelden.

Marsipulami
17-07-04, 21:03
Geplaatst door nard
De Gereformeerden behoren tot dezelfde godsdienst als de RK, namelijk de christelijke....

Maar sinds de RK zich het feitelijke predikaat "katholiek" onwaardig heeft gemaakt, en dit met recht mag worden gevoerd door de Kerk der Reformatie, kan je van popo alles verwachten.
"Hoe verkoop ik de Heilige Stoel zo goed mogelijk? O, door een Koran te kussen? Nou, dan kussen we toch een koran ...... Hoeveel keer?"


http://www.politiekdebat.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif


Je moet toch eens wat proberen te doen aan je beeldvorming over de RK kerk. We hebben 1517 ondertussen al een tijdje achter de rug.

Vertel bv eens wat je bedoelt met:


De vader van de RK, die nog steeds in haar beginselen heeft staan dat gereformeerden ketters zijn waar spannende dingen mee uitgehaald mogen worden, door mensen nu of door andere wezens in t hiernamaals

Julien
17-07-04, 21:04
Geplaatst door nard
De Gereformeerden behoren tot dezelfde godsdienst als de RK, namelijk de christelijke....

Maar sinds de RK zich het feitelijke predikaat "katholiek" onwaardig heeft gemaakt, en dit met recht mag worden gevoerd door de Kerk der Reformatie, kan je van popo alles verwachten.
"Hoe verkoop ik de Heilige Stoel zo goed mogelijk? O, door een Koran te kussen? Nou, dan kussen we toch een koran ...... Hoeveel keer?"


http://www.politiekdebat.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif

jullie sekteleden hebben van het christelijk geloof een saaie oneerviedige boel gemaakt. jullie ontkennen de heiligheid van de Moeder der Moeders, Maria, en ontkennen de Heligheid van de Paus. ik ben natuurlijk tegen geweld tegen protestanten, maar de protestantse sekte noem ik geen Christendom.

Dutchguy
17-07-04, 21:10
Geplaatst door Bofko
Hij kust ook vliegvelden.

Hij lebbert alles en iedereen af.
:hihi:

nard
17-07-04, 21:24
Geplaatst door Julien
jullie sekteleden hebben van het christelijk geloof een saaie oneerviedige boel gemaakt. jullie ontkennen de heiligheid van de Moeder der Moeders, Maria, en ontkennen de Heligheid van de Paus. ik ben natuurlijk tegen geweld tegen protestanten, maar de protestantse sekte noem ik geen Christendom.

:)

De kerk van de Reformatie is geen sekte. Immers sekten verabsoluteren deelwaarheden.
Hiervan is geen sprake van bij de Gereformeerden.

Wij hebben het christelijk geloof van de (Nadere) Reformatoren weer gekregen zoals het hoort te zijn: Sola Scripture, Sola Gratia, Sola Fide!

Geen beelden als boeken der leken en geen latijns gemurmel der priesters, maar de Schrift voor een ieder toegankelijk!
Geen riten en mooie versierselen, maar slechts geloof en de rechtstreekse gemeenschap tussen God en 's mensenziel.
Geen anti-bijbelse theses rond goede werken, aflaten, verdienen voor anderen enz enz., maar slechts genade door het bloed van Jezus Christus.

Moeder Maria? De begenadigde boven alle vrouwen, moeder van de Heere! Zij is heilig, maar niet in zichzelf, maar (net als al Gods kinderen) geheiligd door het werk van haar Zoon.
Ook zij moest verlost worden en heeft die verlossing uit genade ontvangen, mensendochter als zij was.

De paus kan slechts heilig zijn in de genade van God ontvangen. Plaatsvervanger van Christus? Waar staat dat in de Bijbel?
Ex Cathedra? Waar staat dat in de Schrift?
Het Vaticaan als Heilige Stoel? Wat is het meer dan traditie?
Enz.
Enz.
Enz.

Het is die, naar jouw oordeel saaie, kerk der Reformatie die weer de zuiverheid in Schrift en Belijdenis terugkreeg.
Het geloof is uit het gehoor en het gehoor uit het Woord Gods.
Het gaat maar om één ding; hoe kom ik bij Christus?
De hele Bijbel spreekt ervan! Wie is de paus dat hij daarvan iets durft te zeggen?

Nee, Julien, de RK is mijlenver van haar plek, niet de Protestanten!

:)


mars,

Het ging mij om een niet al te oude uitspraak van van de Heilige stoel waarover ook communicatie is geweest tussen Rome en de Protestanten.
Deze uitspraak behelsde de onvergeeflijke kettersheid van de Gereformeerden. Deze hebben daar beleefd vragen over gesteld en verzocht om deze zaak te schrappen. Hetgeen werd geweigerd.

Maar hoe, wie, wat, wanneer ben ik even kwijt ...
Ik zal zoeken en je hoort, goed?

N

barfly
17-07-04, 21:28
Van mij mag ie ook m'n kont kussen :duim:

Joesoef
17-07-04, 21:28
Geplaatst door Julien
daar heb je helemaal gelijk in. maar die paar sukkels staan niet symbool voor de Ware Christelijke Kerk. De Heilige Vader staat daar wel symbool voor, en daar gaat dit topic over.

Dat weet ik en dat weet jij. Ook zo een voorbeeld, de rellen rond de oranje marsen, dat kunnen ook veel mensen verklaren. Maar waarom lukt dat nu niet bij de verschillen van beleven binnen de Islam? Zijn Moslims dan zo slecht in PR?

Wortel
17-07-04, 22:10
We gaan hier toch niet het concilie van Trente nog eens dunnetjes overdoen? Ik sta ook in de geloofstraditie van Nard, en de, in sommige tradities veronderstelde, heiligheid van de Paus -hoezeer ik hem ook waardeer vanwege zijn oprechte inspanningen- en van Maria zeggen mij ook niets. Immers, om het maar stevig protestants te zeggen: niets is heilig maar alles is aangelegd op heiliging. Maar misschien kunnen we het dan beter eens hebben over waar dat besef van sacraliteit op teruggaat.
Het anathema is in de geschiedenis al veel te vaak over elkaars hoofden heen uitgesproken.

En Joesoef, om op je PR vraag in te gaan: Fatima van bij mij om de hoek is heel goed in PR, want zij laat me op haar manier zien waar haar weg met Allah haar in het dageljks leven brengt. Maar Fatima blijkt daarin ook op zoek naar een herdefiniering van haar aloude geloofswoorden, omdat de tijd waarin ze leeft dat van haar vraagt.
En wie zal, als haar woordvoerder, in het openbaar daarover nu eens het bindende en sluitende antwoord geven?

MootjeAmien
17-07-04, 22:15
Ik wil de Bijbvel een koesje geven ,mag het? :koppel:

Marsipulami
17-07-04, 22:32
Geplaatst door nard
mars,

Het ging mij om een niet al te oude uitspraak van van de Heilige stoel waarover ook communicatie is geweest tussen Rome en de Protestanten.
Deze uitspraak behelsde de onvergeeflijke kettersheid van de Gereformeerden. Deze hebben daar beleefd vragen over gesteld en verzocht om deze zaak te schrappen. Hetgeen werd geweigerd.

Maar hoe, wie, wat, wanneer ben ik even kwijt ...
Ik zal zoeken en je hoort, goed?

N


Je praat gewoon onzin. Ik ben al mijn hele leven katholiek en weet er wel één en ander over te vertellen. Ik heb nog nooit wat negatiefs gehoord of gelezen dat komt van de officiële RK kerk m.b.t. de reformatie. Natuurlijk zijn er verschillen en die toedekken zou pas hypocriet zijn.

Omgekeerd merk ik wel voortdurend dat die katholieke goodwill dikwijls eenrichtingsverkeer is. Vandaag las ik bv. het volgende berichtje waarin Rome de anti-christ wordt genoemd. Osama Bin Laden kan nog wel wat leren van die overtuigde protestanten.


„SGP is Rome te goed gezind” Redactie politiek

DEN HAAG - Wel tegen de bouw van een moskee stemmen maar niet tegen een nieuwe roomse kerk. En wel tegen het EU-lidmaatschap van het islamitische Turkije zijn maar niet tegen dat van het rooms-katholieke Polen.


„Meten met twee maten”, concludeert de redactie van ”In het spoor”, het orgaan van bezwaarde SGP’ers. Directe aanleiding om zich zorgen te maken is een uitspraak van SGP-leider Van der Vlies in deze krant én de opstelling van de staatkundig gereformeerden in Europese kwesties. In een interview in deze krant zei Van der Vlies onlangs dat hij als raadslid geen punt zou maken van de grondaankoop voor een nieuwe rooms-katholieke kerk. Daarbij wees hij erop dat protestantse kerken de roomse doop erkennen. Hij zou wel tegen de bouw van een moskee stemmen.


”In het spoor” vindt die opstelling kwalijk omdat Rome de antichrist is die door de overheid uitgeroeid dient te worden. Ook de opstelling van de SGP ten aanzien van de toetreding van Polen en andere rooms-katholieke landen tot de EU kan bij de redactie van het blad niet door de beugel. Volgens haar is er water bij de wijn gedaan.


© Reformatorisch Dagblad

Wortel
17-07-04, 22:36
Hai Mars
De club die je hier noemt valt qua opstelling te vergelijken met die scherpslijpers die bisschop Krenn in Oostenrijk zich ter rechterzijde van zichzelf verzameld heeft.

Marsipulami
17-07-04, 22:42
Geplaatst door Wortel
Hai Mars
De club die je hier noemt valt qua opstelling te vergelijken met die scherpslijpers die bisschop Krenn in Oostenrijk zich ter rechterzijde van zichzelf verzameld heeft.

Ik geloof wel dat SGP niet representatief is voor alle protestanten. Maar ik heb ook een paar keer kerkdiensten bijgewoond -en gesprekken gehad met mensen- van de evangelische kerk. Wat daar verteld wordt over het katholicisme is niet zoveel anders.

Wortel
18-07-04, 10:35
Daar heb je gelijk in, maar dat is weer een ander uiterste in het spectrum. Probeer eens een gesprek aan te gaan met een gemiddelde PKN-er. Meestal gaan zij en Rooms-katholieken met elkaar om alsof er helemaal geen kerkmuren bestaan.

Dutchguy
18-07-04, 11:01
Geplaatst door MootjeAmien
Ik wil de Bijbvel een koesje geven ,mag het? :koppel:

Ik zou zeggen loop de boekhandel in en geef de bijbel een tongzoen. :Iluvu:

Joesoef
18-07-04, 11:10
Geplaatst door Wortel
En Joesoef, om op je PR vraag in te gaan: Fatima van bij mij om de hoek is heel goed in PR, want zij laat me op haar manier zien waar haar weg met Allah haar in het dageljks leven brengt. Maar Fatima blijkt daarin ook op zoek naar een herdefiniering van haar aloude geloofswoorden, omdat de tijd waarin ze leeft dat van haar vraagt.
En wie zal, als haar woordvoerder, in het openbaar daarover nu eens het bindende en sluitende antwoord geven?

Ik denk dat er wel meer niet Moslims zijn die zo een Fatima kennen alleen nog nooit hebben gesproken.

Wortel
18-07-04, 11:18
Hoe krijgen we elkaar, in dat geval, dan wel te spreken?
Is het dan niet een kwestie van dingen doen met elkaar, praten met elkaar en samen dingen ondernemen met elkaar? Dan doet de PR toch al zijn werk?

Of heet dat soms naief

Joesoef
18-07-04, 12:10
Geplaatst door Wortel
Hoe krijgen we elkaar, in dat geval, dan wel te spreken?
Is het dan niet een kwestie van dingen doen met elkaar, praten met elkaar en samen dingen ondernemen met elkaar? Dan doet de PR toch al zijn werk?

Of heet dat soms naief

Stoppen met denken in termen zoals hoofddoekjes/ integratie cursussen/ hangjongeren.

MootjeAmien
18-07-04, 15:02
Geplaatst door Dutchguy
Ik zou zeggen loop de boekhandel in en geef de bijbel een tongzoen. :Iluvu:

Nee joh dat geven we aan onze lieve Skatjes :p ...

Bijbel geef ik wel een zachte Koesje :fplayer: ...

Ps: Wanneer Gaat U Koran Koesje geven...

Dutchguy
18-07-04, 15:17
Geplaatst door MootjeAmien
Nee joh dat geven we aan onze lieve Skatjes :p ...

Bijbel geef ik wel een zachte Koesje :fplayer: ...

Ps: Wanneer Gaat U Koran Koesje geven...

Jij bijbel koesjes geven, ik koran koesjes geven. ok? :wink:

Rabi'ah.
18-07-04, 17:19
Mwah, leuk gebaar/publiciteitsstunt.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, aangezien ik me ook een persbericht herinner waar het Vaticaan haar bezorgdheid uitsprak over het "gevaar" van de islam.

Owja en wat die site betreft:

Ik heb salafistische sites gezien met bagger erop, ik heb christelijke sites gezien met bagger, maar zelden heb ik zo'n giftige en walgelijke anti-islamsite gezien. :moe:

:kotsen:



Groetjes,

Rabiah.

nard
18-07-04, 20:24
Geplaatst door MootjeAmien

Ps: Wanneer Gaat U Koran Koesje geven...

Niet.
Dat laat ik aan jou over, goed?
Ik denk dat jij dat liefdevoller kan dan ik ...


:)

Marsipulami
18-07-04, 22:12
Geplaatst door nard
Niet.
Dat laat ik aan jou over, goed?
Ik denk dat jij dat liefdevoller kan dan ik ...


:)

Ik wacht nog op je tekst waaruit zou moeten blijken dat :



"de RK, die nog steeds in haar beginselen heeft staan dat gereformeerden ketters zijn waar spannende dingen mee uitgehaald mogen worden, door mensen nu of door andere wezens in t hiernamaals"

Maarten
18-07-04, 22:40
Zelfs wanneer de profeet een bedrieger zou zijn, en de hele geschiedenis van de Koran nep, dan nog is religieus te begrijpen waarom de Paus de Koran kan kussen. De profeet was nooit zo maar nep. De gedrevenheid was duidelijk. En de religieuze inspiratie – in de zin zoals de bijbel dat bedoelt – is eveneens duidelijk. Verder erkent die leer Christus (Isa) en diens boodschap. (ook al wordt er verder niet op ingegaan, en wordt de originaliteit van Bijbelteksten bestreden.) En wat de grondbeginselen of grondstructuur betreft verkondigt Islam in feite dezelfde leer als christendom of het joodse geloof.

Maar het belangrijkste is, dat de aanhangers van Islam in feite dus in dezelfde grondbeginselen geloven, alleen dat zij dat op een eigen manier vorm geven, binnen een eigen godsdienst. En juist geloof is het eerste gebod bij allebei. Dus los van de Koran of de Profeet kun je de aanhangers dus mogelijk als gelovigen aanmerken, en dát is islam zoals die bestaat!
Dan kun je als Paus ook prima de Koran kussen, als teken van eerbied en respect.

Zelf heb ik soms de neiging om de Profeet net als Dante in de hel te plaatsen. Er is duidelijk het nodige mis met de Koran, of beter gezegd met hoe moslims die zaken nogal eens zien. En ik geloof dat daar heel veel rotzooi van is gekomen.
Maar omgekeerd zijn het de moslims zelf, die het geloof maken, op grond van hun teksten, en kun je daar bepaald niet van zeggen, dat ze dat als mens slecht doen. Er zijn een heleboel dingen waar je als christen of humanist waardering voor kunt opbrengen. Moslims kun je moeilijk slecht of inferieur noemen. En dat is wat telt.

Eindresultaat is dat ik de Koran misschien wel met argwaan lees, en regelmatig moet slikken, maar dat ik er toch net zo serieus in kan lezen, als in de Bijbel. Op de Bijbel ben ik ook al niet erg dol. (erg perfect is het al evenmin) En wat uiteindelijk telt, dat is toch de lering die je uit de boeken trekt. Ik heb dus ook een Koran, en beschouw dat niet bepaald als een vodje. Het is een boek dat voor veel mensen als referentie voor de moraal geldt, dus alles wat er in staat moet bijzonder goed gelezen worden, en vooral positief bekeken worden, om er uit te kunnen halen wat er in zit.. Kritisch zijn is daarbij helemaal geen probleem. Het gaat om het inzicht, en de vraag welke betekenis je aan dingen moet toekennen.
Religieus gezien is er zelfs in theorie niets mis met wat de Paus deed.

Protestanten hebben de pech over hetzelfde boek te gaan, als waar het Vaticaan de autoriteit over claimt. Die Paus zou hun boek dus zeker ook zoenen. Verder zegt de Paus niet, dat Moslims in alles op de goede weg zitten, en doet hij dat van Protestanten ook niet. En erg dol op de opvattingen van Nederlandse Katholieken is hij ook niet. Je kunt in elk geval niet concluderen, dat de Moslims nu meer crediet hebben bij de Paus, dan de Protestanten..

Pytaghoras
19-07-04, 00:22
Geplaatst door Marsipulami
Deze paus houdt zich alleen bezig met serieuze godsdiensten ;)

Of is hij ervan bewust dat De islam het ware geloof is. Hij voelt zijn dood aankomen en wil misschien stiekem bekeren.

Marsipulami
19-07-04, 00:55
Geplaatst door Pytaghoras
Of is hij ervan bewust dat De islam het ware geloof is. Hij voelt zijn dood aankomen en wil misschien stiekem bekeren.

Ik denk dat de openheid tgo de islam altijd al een kenmerk was van deze paus. Dat was twintig jaar geleden ook al zo.

Zie bv:



Paus Johannes Paulus II is de paus die door zijn vele ontmoetingen met de religieuze leiders van de islam vanaf het eerste begin van zijn pontificaat tot nu toe de paus geworden is die in de loop van de geschiedenis de meeste aandacht heeft geschonken aan de betrekkingen niet de islam. Op 19 augustus 1985 - tijdens het jaar van de jeugd- ontmoet hij zelfs in het stadion van Casablanca 80.000 jeugdige Marokkaanse moslims uit alle delen van het land "Wij geloven in dezelfde God, de ene God, de levende God, de God die de wereld schept en zijn schepselen tot, voltooiing brengt. Vooral over die God wil ik met jullie spreken en eveneens over de menselijke waarden die hun grondslag vinden in God. De eerlijkheid vereist dat wij onze verschillen erkennen en respecteren... Ik geloof dat God ons vandaag uitnodigt om onze oude handelswijze te veranderen. Wij moeten elkeen eerbiedigen en aanmoedigen in goede werken op weg naar God."


http://www.geocities.com/galilea_hasselt/franciscus_en_de_islam.htm

MootjeAmien
19-07-04, 01:55
Geplaatst door Dutchguy
Jij bijbel koesjes geven, ik koran koesjes geven. ok? :wink:

Deal...
:)
Wanneer nemen we een foto samen Op ,Koran en bijbel kussend!

Niet.
Dat laat ik aan jou over, goed?
Ik denk dat jij dat liefdevoller kan dan ik ...

Is Cool :)

Ik zal ook voor U ''duimen'' hoor!

:)

Chatoloog
19-07-04, 02:15
waarom zou je iets kussen waarvan je 100% gelooft dat het vals is ....

Ik vind het zeer hypocriet overkomen want een hoogaanstaande geleerde bij de islam of het jodendom zou ook nooit de bijbel kussen.

Respekt hebben voor andersgelovigen hoef niet te betekenen dat je hun geschriften waar je helemaal niet in gelooft te gaan kussen


respekteren hoeft niet accepteren te worden


ik vind zijn aktie bijna sarcastisch overkomen
:slaap:

Maarten
19-07-04, 05:27
Geplaatst door Chatoloog
waarom zou je iets kussen waarvan je 100% gelooft dat het vals is ....

Ik vind het zeer hypocriet overkomen want een hoogaanstaande geleerde bij de islam of het jodendom zou ook nooit de bijbel kussen.

Respekt hebben voor andersgelovigen hoef niet te betekenen dat je hun geschriften waar je helemaal niet in gelooft te gaan kussen


respekteren hoeft niet accepteren te worden


ik vind zijn aktie bijna sarcastisch overkomen
:slaap:

Ha Chatoloog! Tijdje geleden alweer!.. Eeuwen geleden?...

Luister, je weet al niet veel van Christendom.
En je weet al helemaal niet hoe ze in het Vaticaan de Koran zien.
Hierboven legde ik uit in welke richting je het ongeveer moet zoeken om het te begrijpen.
Voor mij als Katholiek is het wel ongeveer duidelijk. En het heeft kracht, dat ze dit kunnen.
Simpele menselijkheid en bescheidenheid kunnen soms van een groter inzicht getuigen, dan duizend harde regels bij elkaar. Dat is juist een van de leerstukken, waarmee Christus zich verzette tegen de oude joodse opvattingen. Dat kan ijzersterk zijn, en dat is het hier.

Moslims betogen regelmatig hoe complex de Koran wel niet is. Eenderde ervan lijkt sowieso al onbegrijpelijk. En dan zijn er de overdrachtelijke verzen. En er zijn veel vragen over hoe je iets moet zien. En Arabisch is beter dan vertalingen, enz enz. Godsdienst is blijkbaar geen kookboek, en heeft en metafysische kant, die de mens per definitie zijn pet te boven gaat. Wie zegt van niet, die zit gewoon te godslasteren.

Het is dus een beetje raar, als een moslim enerzijds wijst op de complexiteit en subtiliteit van godsdienst, een beetje voor aap gaat zitten spelen als het gaat over de beslissingen vanuit het religieuze centrum van een andere grote godsdienst, waar ze natuurlijk precies dezelfde geloofsvragen hebben.
Als je dan zegt: “Neuj… das de concurrentie, das niks.” Of: “Hey… iedereen moet zich wel bij zijn eigen boek houden, he? “, dan ben je eigenlijk bezig een soort McMohammed’s van je eigen Toko aan het maken he? Ik snap ook niet, dat er mensen zijn, die zoiets denken te kunnen beoordelen. Sorry, godsdienst is geen broodjesfabriek..

nard
19-07-04, 11:21
Geplaatst door Marsipulami
Ik wacht nog op je tekst waaruit zou moeten blijken dat :

Dat klopt dat je daar nog op wacht. Let even op t volgende:



Je praat gewoon onzin. Ik ben al mijn hele leven katholiek en weet er wel één en ander over te vertellen. Ik heb nog nooit wat negatiefs gehoord of gelezen dat komt van de officiële RK kerk m.b.t. de reformatie. Natuurlijk zijn er verschillen en die toedekken zou pas hypocriet zijn.

Omgekeerd merk ik wel voortdurend dat die katholieke goodwill dikwijls eenrichtingsverkeer is. Vandaag las ik bv. het volgende berichtje waarin Rome de anti-christ wordt genoemd. Osama Bin Laden kan nog wel wat leren van die overtuigde protestanten.



„SGP is Rome te goed gezind” Redactie politiek

DEN HAAG - Wel tegen de bouw van een moskee stemmen maar niet tegen een nieuwe roomse kerk. En wel tegen het EU-lidmaatschap van het islamitische Turkije zijn maar niet tegen dat van het rooms-katholieke Polen.


„Meten met twee maten”, concludeert de redactie van ”In het spoor”, het orgaan van bezwaarde SGP’ers. Directe aanleiding om zich zorgen te maken is een uitspraak van SGP-leider Van der Vlies in deze krant én de opstelling van de staatkundig gereformeerden in Europese kwesties. In een interview in deze krant zei Van der Vlies onlangs dat hij als raadslid geen punt zou maken van de grondaankoop voor een nieuwe rooms-katholieke kerk. Daarbij wees hij erop dat protestantse kerken de roomse doop erkennen. Hij zou wel tegen de bouw van een moskee stemmen.


”In het spoor” vindt die opstelling kwalijk omdat Rome de antichrist is die door de overheid uitgeroeid dient te worden. Ook de opstelling van de SGP ten aanzien van de toetreding van Polen en andere rooms-katholieke landen tot de EU kan bij de redactie van het blad niet door de beugel. Volgens haar is er water bij de wijn gedaan.


© Reformatorisch Dagblad




Dan moet je nog maar even rustig doorwachten, want je hebt zelf de discussie afdoende afgeblokt.
Ik beloofde je verdere onderbouwing.
Jij hakte de discussie af door terug te meppen met een selectief citaat, nog voor ik mijn punt kon afmaken.
En nu begrijp ik dat je in de veronderstelling leeft dat ik me daar verder nog voor heb ingespannen?

Daar had ik even geen zin meer in, waarde Vlaamse vriend.

:)

Marsipulami
19-07-04, 11:33
Geplaatst door nard
Dat klopt dat je daar nog op wacht. Let even op t volgende:



Dan moet je nog maar even rustig doorwachten, want je hebt zelf de discussie afdoende afgeblokt.
Ik beloofde je verdere onderbouwing.
Jij hakte de discussie af door terug te meppen met een selectief citaat, nog voor ik mijn punt kon afmaken.
En nu begrijp ik dat je in de veronderstelling leeft dat ik me daar verder nog voor heb ingespannen?

Daar had ik even geen zin meer in, waarde Vlaamse vriend.

:)

Goede poging om je niet te hoeven verantwoorden voor je op lucht gebaseerde beschuldigingen.

nard
19-07-04, 11:44
Geplaatst door Marsipulami
Goede poging om je niet te hoeven verantwoorden voor je op lucht gebaseerde beschuldigingen.

Nee echt, geloof me.
Gewoon geen zin meer in.

:)

RitaMaria
19-07-04, 11:56
Goeie actie van de paus.. :fpetaf:

Marsipulami
19-07-04, 12:33
Geplaatst door Chatoloog
waarom zou je iets kussen waarvan je 100% gelooft dat het vals is ....

Ik vind het zeer hypocriet overkomen want een hoogaanstaande geleerde bij de islam of het jodendom zou ook nooit de bijbel kussen.

Respekt hebben voor andersgelovigen hoef niet te betekenen dat je hun geschriften waar je helemaal niet in gelooft te gaan kussen


respekteren hoeft niet accepteren te worden


ik vind zijn aktie bijna sarcastisch overkomen
:slaap:

Nou, als dat moet betekenen dat het onmogelijk is dat er christenen bestaan die eerbied hebben voor de koran, dan heb je de koran zelf nog niet goed gelezen.

"En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. 83. En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, ziet gij hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend." (Al-Maidah aya 82-83)"

RitaMaria
19-07-04, 12:36
De koran leert dat er getrouwe christenen en joden zijn:

"Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden . .." (Soera 3:113-115)

BiL@L
19-07-04, 12:49
Geplaatst door Marsipulami
Nou, als dat moet betekenen dat het onmogelijk is dat er christenen bestaan die eerbied hebben voor de koran, dan heb je de koran zelf nog niet goed gelezen.

"En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. 83. En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, ziet gij hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend." (Al-Maidah aya 82-83)"

Sa`id bin Jubayr, As-Suddi and others said that these Ayat were revealed concerning a delegation that An-Najashi (King of Ethiopia) sent to the Prophet in order to hear his words and observe his qualities. When the delegation met with the Prophet and he recited the Qur'an to them, they embraced Islam, cried and were humbled. Then they returned to An-Najashi and told him what happened. `Ata' bin Abi Rabah commented, "They were Ethiopians who embraced Islam when the Muslims who migrated to Ethiopia resided among them.'' Qatadah said, "They were some followers of the religion of `Isa, son of Maryam, who when they saw Muslims and heard the Qur'an, they became Muslims without hesitation.'' Ibn Jarir said that these Ayat were revealed concerning some people who fit this description, whether they were from Ethiopia or otherwise. Allah said,

(Verily, you will find the strongest among men in enmity to the believers the Jews and those who commit Shirk,) This describes the Jews, since their disbelief is that of rebellion, defiance, opposing the truth, belittling other, people and degrading the scholars. This is why the Jews - may Allah's continued curses descend on them until the Day of Resurrection - killed many of their Prophets and tried to kill the Messenger of Allah several times, as well as, performing magic spells against him and poisoning him. They also incited their likes among the polytheists against the Prophet . Allah's statement,

(and you will find the nearest in love to the believers those who say: "We are Christians.'') refers to those who call themselves Christians, who follow the religion of the Messiah and the teachings of his Injil. These people are generally more tolerant of Islam and its people, because of the mercy and kindness that their hearts acquired through part of the Messiah's religion. In another Ayah, Allah said;

(And We ordained in the hearts of those who followed him, compassion, mercy, and monasticism...) [57:27]. In their book is the saying; "He who strikes you on the right cheek, then turn the left cheek for him.'' And fighting was prohibited in their creed, and this is why Allah said,

(That is because among them are Qissisin (priests) and Ruhban (monks), and they are not proud.) This means that among them are Qissisin (priests). The word Ruhban refers to one dedicated to worship. Allah said,

(That is because among them are priests and monks, and they are not proud.) This describes them with knowledge, worship and humbleness, along with following the truth and fairness.

(And when they listen to what has been sent down to the Messenger, you see their eyes overflowing with tears because of the truth they have recognized.) This refers to the good news that they have about the advent of Muhammad ,

(They say: "Our Lord! We believe; so write us down among the witnesses.'') who testify to the truth and believe in it.

("And why should we not believe in Allah and in that which has come to us of the truth And We wish that our Lord will admit us (in Paradise) along with the righteous people.'') Such sect of Christians are those mentioned in Allah's statement,

(And there are, certainly, among the People of the Scripture, those who believe in Allah and in that which has been revealed to you, and in that which has been revealed to them, humbling themselves before Allah.)[3:199] and,

(Those to whom We gave the Scripture before it, they believe in it (the Qur'an). And when it is recited to them, they say, "We believe in it. Verily, it is the truth from our Lord. Indeed even before it we were Muslims'')[28:52-53], until,

("We seek not the ignorant.'')[28:55] This is why Allah said here,

(So because of what they said, Allah awarded them...) rewarding them for embracing the faith and recognizing and believing in the truth,

(Gardens under which rivers flow (in Paradise), they will abide therein forever.) and they will never be removed from it, for they will dwell and remain in it forever and ever,

(Such is the reward of good-doers) who follow the truth and obey it wherever, whenever and with whomever they find it. Allah then describes the condition of the miserable.

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=5&tid=14465

Dutchguy
19-07-04, 12:52
Geplaatst door MootjeAmien
Deal...
:)
Wanneer nemen we een foto samen Op ,Koran en bijbel kussend!




:)

Wat dacht je van Boekenweek? :wink:

BiL@L
19-07-04, 12:53
Geplaatst door RitaMaria
De koran leert dat er getrouwe christenen en joden zijn:

"Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden . .." (Soera 3:113-115)

Muhammad bin Ishaq and others, including Al-`Awfi who reported it from Ibn `Abbas, said; "These Ayat were revealed about the clergy of the People of the Scriptures who embraced the faith. For instance, there is `Abdullah bin Salam, Asad bin `Ubayd, Tha`labah bin Sa`yah, Usayd bin Sa`yah, and so forth. This Ayah means that those among the People of the Book whom Allah rebuked earlier are not at all the same as those among them who embraced Islam. Hence Allah's statement,

(Not all of them are alike) [3:113].''

Therefore, these two types of people are not equal, and indeed, there are believers and also criminals among the People of the Book, just as Allah said,

(a party of the People of the Scripture stand for the right) for they implement the Book of Allah, adhere to His Law and follow His Prophet Muhammad . Therefore, this type is on the straight path,

(they recite the verses of Allah during the hours of the night, prostrating themselves in prayer.)

They often stand in prayer at night for Tahajjud, and recite the Qur'an in their prayer,

(They believe in Allah and the Last Day; they enjoin Al-Ma`ruf and forbid Al-Munkar; and they hasten in (all) good works; and they are among the righteous) [3: 114].

This is the same type of people mentioned at the end of the Surah;

(And there are, certainly, among the People of the Scripture (Jews and Christians), those who believe in Allah and in that which has been revealed to you, and in that which has been revealed to them, humbling themselves before Allah.) [3:199].

Allah said here,

(And whatever good they do, nothing will be rejected of them;) [3:115] meaning, their good deeds will not be lost with Allah. Rather, He will award them the best rewards,

(neither their properties nor their offspring will avail them against Allah) [3:116]. meaning, nothing can avert Allah's torment and punishment from striking them,

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=3&tid=9100

MootjeAmien
19-07-04, 23:24
Geplaatst door Dutchguy
Wat dacht je van Boekenweek? :wink:

wanneer is dat? :duim:

Chatoloog
20-07-04, 00:51
salam

Bilal bedankt voor het plaatsen van de uitleg van de verzen die Marspulami gebruikt


Ik hebt het mars meerdere malen uitgelegd maar hij blijft voet bij stuk houden dat het voor de hedendaagse christenen geldt die de koran NIET accepteren

Maarten
20-07-04, 01:03
Geplaatst door Chatoloog
salam

Bilal bedankt voor het plaatsen van de uitleg van de verzen die Marspulami gebruikt


Ik hebt het mars meerdere malen uitgelegd maar hij blijft voet bij stuk houden dat het voor de hedendaagse christenen geldt die de koran NIET accepteren

Maar heb je nou begrepen, dat religie een complex iets is - ook voor de christenen - en dat die dus vanuit hun éigen godsdienst heel goed redenen kunnen hebben om Islam voor een deel absoluut te respecteren??

En dat het gebrom, dat elke godsdienst zich vooral bij zijn eigen boekje moet houden, vooral een McDonnalds-variant van echte religie is? Een variant op: Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet??

Chatoloog
20-07-04, 01:24
Geplaatst door Maarten
Maar heb je nou begrepen, dat religie een complex iets is - ook voor de christenen - en dat die dus vanuit hun éigen godsdienst heel goed redenen kunnen hebben om Islam voor een deel absoluut te respecteren??

En dat het gebrom, dat elke godsdienst zich vooral bij zijn eigen boekje moet houden, vooral een McDonnalds-variant van echte religie is? Een variant op: Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet??

sorry maarten met alle respekt maar ik begrijp al je theorieën niet.... misschien zijn ze te hooggegrepen voor mijn simpele verstand of misschien heeft het te maken met het feit dat ik geen limburgs versta


p.s ik denk dat de complixiteit van jouw reacties niet alleen bij mij vaag overkomen dus je zal toch iets moeten doen aan je communicatie technieken..... een toontje lager zingen misschien

Marsipulami
20-07-04, 01:28
Geplaatst door Chatoloog
salam

Bilal bedankt voor het plaatsen van de uitleg van de verzen die Marspulami gebruikt


Ik hebt het mars meerdere malen uitgelegd maar hij blijft voet bij stuk houden dat het voor de hedendaagse christenen geldt die de koran NIET accepteren

Ik citeerde alleen maar een paar verzen uit de koran en heb daar zelf nauwelijks commentaar bij gegeven. Maar je hebt wel gelijk dat ik uit die verzen meen te mogen afleiden dat de islam een tolerante en verdraaagzame godsdienst van vrede is, een godsdienst die respect heeft voor de mensen van het boek. Maar goed, je hebt wel gelijk dat ik als niet-moslim het recht niet heb om dat te zeggen.

Chatoloog
20-07-04, 01:42
Geplaatst door Marsipulami
Ik citeerde alleen maar een paar verzen uit de koran en heb daar zelf nauwelijks commentaar bij gegeven. Maar je hebt wel gelijk dat ik uit die verzen meen te mogen afleiden dat de islam een tolerante en verdraaagzame godsdienst van vrede is, een godsdienst die respect heeft voor de mensen van het boek. Maar goed, je hebt wel gelijk dat ik als niet-moslim het recht niet heb om dat te zeggen.



mij gaat het enkel om het verschil tussen RESPEKTEREN van een godsdienst en ACCEPTEREN van een godsdienst


De bijbel bevat citaten die door de moslims als Godslasterlijk worden beschouwd en andersom de Koran volgens de christenen

Ik kan als moslim een christen toch repekteren als mens en zijn geloof niet aanvallen MAAR ik kan niet ACCEPTEREN wat er in de bijbel voor godslasterlijke zaken en valsheden (binnen mijn islamitische perspectief) staat en zal ik het ONACCEPTABEL vinden om de bijbel te gaan kussen

er moet altijd een grens zijn tussen respekt en acceptatie anders geef je eerder een teken aan van hypocretie

Marsipulami
20-07-04, 01:59
Geplaatst door Chatoloog
mij gaat het enkel om het verschil tussen RESPEKTEREN van een godsdienst en ACCEPTEREN van een godsdienst

Een boel mensen die de islam als hun godsdienst claimen komen in de hel terecht als ik het goed begrepen heb ?




De bijbel bevat citaten die door de moslims als Godslasterlijk worden beschouwd en andersom de Koran volgens de christenen

'The core of the message' gaat volgens mij voorbij aan een al te letterlijke interpretatie van al die heilige boeken.


Ik kan als moslim een christen toch repekteren als mens en zijn geloof niet aanvallen MAAR ik kan niet ACCEPTEREN wat er in de bijbel voor godslasterlijke zaken en valsheden (binnen mijn islamitische perspectief) staat en zal ik het ONACCEPTABEL vinden om de bijbel te gaan kussen.

De paus die de koran kust vind ik een sterke oproep aan christenen om te streven naar vrede en verzoening met moslims.


er moet altijd een grens zijn tussen respekt en acceptatie anders geef je eerder een teken aan van hypocretie

Bwoah, mijn christelijke overtuiging zegt me dat ik moslims moet liefhebben en waarderen, of ze dat nou leuk vinden of niet. :fplet:

Chatoloog
20-07-04, 10:09
Geplaatst door Marsipulami
Een boel mensen die de islam als hun godsdienst claimen komen in de hel terecht als ik het goed begrepen heb ?





'The core of the message' gaat volgens mij voorbij aan een al te letterlijke interpretatie van al die heilige boeken.



De paus die de koran kust vind ik een sterke oproep aan christenen om te streven naar vrede en verzoening met moslims.



Bwoah, mijn christelijke overtuiging zegt me dat ik moslims moet liefhebben en waarderen, of ze dat nou leuk vinden of niet. :fplet:

zeer zwak beargumenteerd

je hebt nergens aangegeven wat volgens jou de grens is
je hebt nergens vermeld wat volgens jou het verschil is tussen Respekteren van elkaars geloof en Accepteren

vervolgens kom je met vaagheden als het "al te letterlijk interpretatie van de boeken" terwijl er een wezenlijk verschil is tussen christenen in moslims in hun overtuiging




ik heb jou sterker zien reageren dan dit

Ron Haleber
20-07-04, 10:35
Geplaatst door Chatoloog
zeer zwak beargumenteerd

je hebt nergens aangegeven wat volgens jou de grens is
je hebt nergens vermeld wat volgens jou het verschil is tussen Respekteren van elkaars geloof en Accepteren

vervolgens kom je met vaagheden als het "al te letterlijk interpretatie van de boeken" terwijl er een wezenlijk verschil is tussen christenen in moslims in hun overtuiging

ik heb jou sterker zien reageren dan dit

Chatoloog - je weet - ik ben het in feite nooit met je eens... Volgens mij heeft Maarten heel concreet de redenen aangegeven waarom gelovige autochtonen met jou van inzicht verschillen...

Maar nu ben ik het een keer wél met je eens!


De zogenaamde tolerantie van Mars op dit forum is een schijntolerantie...

Waar je dus zo doorheen prikt - op een ander moment gaat hij bijv. katholieke dogma's of de daden van de paus verdedigen tegen de islam in, zonder daarbij met de islam daarbij enige rekening te houden...

De Romeinen zeiden al: non tali auxilio! - die hulp lusten we niet!

Aan die schijntolerantie lijden veel Nederlanders met name zij die niets van islam afweten, neem Wallage van de PvdA... Die zit bv. Cadat van het MDI te bekronen terwijl Cadat als politicus duidelijk fel de islam bestrijdt!



Wel hoop ik dat jij bij het respecteren bijv. betrekt dat moslims - op minimale wijze - ook publiekelijk christelijke feestdagen kunnen meevieren - ik dacht dat het jou echt aan het door jou geroemde respect op heel veel punten ontbreekt. Jammer!

Marsipulami
20-07-04, 10:36
Geplaatst door Chatoloog
zeer zwak beargumenteerd

je hebt nergens aangegeven wat volgens jou de grens is
je hebt nergens vermeld wat volgens jou het verschil is tussen Respekteren van elkaars geloof en Accepteren

vervolgens kom je met vaagheden als het "al te letterlijk interpretatie van de boeken" terwijl er een wezenlijk verschil is tussen christenen in moslims in hun overtuiging




ik heb jou sterker zien reageren dan dit

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=104647&perpage=15&display=&pagenumber=4

Ron Haleber
20-07-04, 11:02
Geplaatst door Marsipulami
In het christendom zitten een heleboel sympathieke dingen. In de islam zitten ook heel mooie dingen. Over die godsdiensten weet ik ook een heleboel negatieve dingen. Of de éne godsdienst beter is dan de andere, dat kan ik niet weten. Daarvoor ben ik als mens veel te beperkt.

Toch ben ik ook geen voorstander van een vrijblijvend relativisme dat stelt dat het allemaal niks uitmaakt. Ik geloof in de notie 'waarheid' op religieus vlak, ook al ben ik als mens te begrensd om die waarheid helemaal te kennen of te achterhalen. Het is eigen aan de menselijke existentie om te blijven zoeken naar waarheid, in de wetenschap dat men als mens die waarheid nooit helemaal zal vinden (tenminste als men eerlijk is tgo zichzelf).

Maar au fond, denk ik dat het niet zoveel uitmaakt welke de 'ware' godsdienst is. Immers Allah/God zal niet onze (Zijn/Haar) godsdienst beoordelen (die kent Hij/Zij wel), maar wat we in de praktijk van het leven van gebakken hebben van Zijn/Haar boodschap. Vanuit zulk perspectief bekeken zullen een aantal moslims christelijker gehandeld hebben dan veel christenen en vice versa zullen een aantal christenen islamitischer gehandeld hebben dan sommige moslims.

Als ik dood ga en Allah/God zou om één of andere reden mijn gedrag als christen waarderen, dan ben ik altijd bereid om voor advocaat te spelen t.a.v. mijn moslimvrienden. In het omgekeerde geval wil ik wel op zoek gaan naar een moslim(a) die mijn advocaat wil zijn. (Nou ja, volgens de fundies sta je alleen voor God en heb je geen recht op een advocaat. Dat laten we dan maar even ter zijde.)

Is het zinvol om mensen te proberen 'bekeren' tot de eigen levensbeschouwelijke overtuiging ? Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij de uitspraken van het -katholieke- rolmodel M. Theresa:

Uit:Moeder Theresa, Niets dan Liefde, Unistad Antwerpen.[/I] [/B]

Kijk Chatloog en andere moslims hier,

dit is nu in wat Mars citeert - het vrijblijvende vage gespeculeer over God/Allah wat mij en ik dacht ook jullie stoort:

Het is met islam en katholicisme allemaal één pot nat, fantaseer maar raak, lul maar een eind weg, het maakt toch niets uit, als je maar lief bent! Say cheese please...!

Dit is een schijntolerantie uit het jaar nul! Kom daar vandaag de dag eens in Borgerhout mee aan! De hele wijk daar ligt dan dubbel van het lachen over zo'n naïve dombo!



Het toppunt van bewijs daarvoor en van de kwade trouw van Mars is dat hij nota bene met Moeder Theresa aan komt sjouwen.

Daar was gisteren net een uitzending over op zijn Belgische tv.

Dat mens was heel goed bevriend met de meest onmenselijke dictators uit Zuid Amerika als ze haar maar wat poen gaven. Net als voor Bush en de paus: het doel heiligt de middelen...

Ze was een vreselijke kontkusser van de huidige paus - een kloon van hem - die haar daarvoor - volgens de Belgische commentatoren op de Vlaamse tv - dan ook meteen na haar dood om politieke redenen heilig verklaarde..

De door de junta vermoorde Bisschop Romero uit L.Amerika die echt voor de armen streedt, heeft nog nooit een complimentje van hem gekregen want popie jopie was vriendjes met de roomse junta die hem vermoordde... biraat


Verder liet deze heilige Moeder Gods mensen zonder medicijnen bewust krampend van pijn kreperen. God wilde dat nu eenmaal zo! God/Allah is blijkbaar net zo een Belgische dombo als Mars... :huil2:

Mars vindt dat allemaal prachtig en breekt op slag in tranen uit! Valse sentimentaliteit van een hypocriete Belg...! :maf: :knife_hea

Chatoloog
20-07-04, 11:33
Geplaatst door Ron Haleber

Wel hoop ik dat jij bij het respecteren bijv. betrekt dat moslims - op minimale wijze - ook publiekelijk christelijke feestdagen kunnen meevieren - ik dacht dat het jou echt aan het door jou geroemde respect op heel veel punten ontbreekt. Jammer!

Ok ron
We zijn het inderdaad eens wat betreft de schijntolerantie die zelfs sarcastisch overkomt omdat het tegenstrijdig is met "real-life situaties"


Waar ik het niet mee eens ben is het meevieren van christelijke feestdagen en dat heeft er mee te maken met het feit dat die feesten een geloofsovertuiging met zich meedragen die voor moslims Godslasterlijk zijn zoals geboorte van jezus(zoon van god)....de islam verbiedt dat dus is het meevieren eerder een vorm van ACCEPTATIE dan respekt uiting.

nard
20-07-04, 11:36
Geplaatst door Chatoloog
Ok ron
We zijn het inderdaad eens wat betreft de schijntolerantie die zelfs sarcastisch overkomt omdat het tegenstrijdig is met "real-life situaties"


Waar ik het niet mee eens ben is het meevieren van christelijke feestdagen en dat heeft er mee te maken met het feit dat die feesten een geloofsovertuiging met zich meedragen die voor moslims Godslasterlijk zijn zoals geboorte van jezus(zoon van god)....de islam verbiedt dat dus is het meevieren eerder een vorm van ACCEPTATIE dan respekt uiting.

Inderdaad.

Wat ik mij dan afvraag is hoe dik dat laagje acceptatie dan nog is ...

Hoe acceptabel kun je reageren op mensen die jouw God lasteren?

Ron Haleber
20-07-04, 11:45
Geplaatst door Chatoloog
Ok ron
We zijn het inderdaad eens wat betreft de schijntolerantie die zelfs sarcastisch overkomt omdat het tegenstrijdig is met "real-life situaties"


Waar ik het niet mee eens ben is het meevieren van christelijke feestdagen en dat heeft er mee te maken met het feit dat die feesten een geloofsovertuiging met zich meedragen die voor moslims Godslasterlijk zijn zoals geboorte van jezus(zoon van god)....de islam verbiedt dat dus is het meevieren eerder een vorm van ACCEPTATIE dan respekt uiting.

Heel plezierig dat we het een keer met elkaar eens zijn!

Ik denk dat het overigend meer het geval is. Zo over mijn mening op mijn topic over de bewijskracht van geheim AIVD/materiaal voor de rechtbanken!


Voor wat betreft Kerstmis lijkt me jouw mening als representatief voor de meer orthodoxe moslims ook voor veel Nederlanders - na enig slikken - wel aanvaardbaar...

Persoonlijk vind ik als theoloog het toekennen van Zonen aan God ook een pure godslastering die ook historisch controleerbaar nooit in de bedoeling van Jezus heeft gelegen...


Maar sinterklaas moet je toch door de vingers kunnen zien!

Rabi'ah.
20-07-04, 12:23
Geplaatst door nard

Hoe acceptabel kun je reageren op mensen die jouw God lasteren?

Er is maar één God.

Ron Haleber
20-07-04, 12:26
Geplaatst door nard
Inderdaad.

Wat ik mij dan afvraag is hoe dik dat laagje acceptatie dan nog is ...

Hoe acceptabel kun je reageren op mensen die jouw God lasteren?

Niet van die lastige vragen stellen, Nard. Het lijkt mij te gaan om hoever het respect van Chatoloog reikt...

Vandaar vroeg ik hem naar sinterklaas... :ninja2:

Chatoloog
20-07-04, 12:29
Geplaatst door Ron Haleber
Heel plezierig dat we het een keer met elkaar eens zijn!

Ik denk dat het overigend meer het geval is. Zo over mijn mening op mijn topic over de bewijskracht van geheim AIVD/materiaal voor de rechtbanken!


Voor wat betreft Kerstmis lijkt me jouw mening als representatief voor de meer orthodoxe moslims ook voor veel Nederlanders - na enig slikken - wel aanvaardbaar...

Persoonlijk vind ik als theoloog het toekennen van Zonen aan God ook een pure godslastering die ook historisch controleerbaar nooit in de bedoeling van Jezus heeft gelegen...


Maar sinterklaas moet je toch door de vingers kunnen zien!

wederom mee eens :maf2:


wat betreft sinterklaas is het iets wat meer met integratie van de kinderen te maken heeft.....op zo'n vroege leeftijd wil je ze niet de vreugde afnemen en isoleren van de vierende klasgenoten dan kun je het enigszins door de vingers zien, maar thuis MAG je daar als moslim niet aan mee doen door je zelf te gaan verkleden als de SINT met het kruis en de pieten

maar als ze wat ouder worden leg je ze als moslim het verschil uit

Ron Haleber
20-07-04, 12:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Er is maar één God.

Dan kun je natuurlijk veuls te makkelijk zomaar zeggen... Maar Nard en neem Mark die moet je dat juist uitleggen...!

BiL@L
20-07-04, 12:29
Geplaatst door Ron Haleber
Niet van die lastige vragen stellen, Nard. Het lijkt mij te gaan om hoever het respect van Chatoloog reikt...

Vandaar vroeg ik hem naar sinterklaas... :ninja2:

Alsof je aan een deelname van een bepaalde viering kunt zien of iemand respectvol is.
:o

Ja kom nu maar weer aanzetten met op de man gespeelde argumenten...
:duim:

Ron Haleber
20-07-04, 12:31
Geplaatst door Chatoloog
wederom mee eens :maf2:


wat betreft sinterklaas is het iets wat meer met integratie van de kinderen te maken heeft.....op zo'n vroege leeftijd wil je ze niet de vreugde afnemen en isoleren van de vierende klasgenoten dan kun je het enigszins door de vingers zien, maar thuis MAG je daar als moslim niet aan mee doen door je zelf te gaan verkleden als de SINT met het kruis en de pieten

maar als ze wat ouder worden leg je ze als moslim het verschil uit

:lole: :lole:

Ron Haleber
20-07-04, 12:38
Geplaatst door BiL@L
Alsof je aan een deelname van een bepaalde viering kunt zien of iemand respectvol is.
:o

Ja kom nu maar weer aanzetten met op de man gespeelde argumenten...
:duim:

Nee dat is helemaal niet op de man maar gericht op de bal gespeeld.

Je kunt aan het accepteren in de praktijk van meer onschuldige vormen van christendom m.i. echt "zien of iemand respectvol is" t.a.v. andere godsdiensten. Woorden alleen tonen dat niet!

Dat blijkt trouwens ook uit het zeer precies geformuleerde antwoord van Chatoloog... :duim:


Jij weet toch ook dat Chatoloog niet de eerste de beste is, jij kent toch ook wel zijn functie in real life! :engel:



Bil@l, als je het niet met hem eens bent, is dat jouw zaak om het ons uit te leggen...??? :nerveus:

BiL@L
20-07-04, 12:49
Geplaatst door Ron Haleber
Dat blijkt trouwens ook uit het zeer precies geformuleerde antwoord van Chatoloog... :duim:

Waarbij hij de situatie vergelijkt en tegen elkaar afweegt en het kind voorop stelt ja. Pino!
:fplet:

Chatoloog
20-07-04, 12:51
Geplaatst door Ron Haleber
Nee dat is helemaal niet op de man maar gericht op de bal gespeeld.

Je kunt aan het accepteren in de prktijk van meer onschuldige vormen van christendom m.i. echt "zien of iemand respectvol is" t.a.v. andere godsdiensten. Woorden alleen tonen dat niet!

Dat blijkt trouwens ook uit het zeer precies geformuleerde antwoord van Chatoloog... :duim:


Jij weet toch ook dat Chatoloog niet de eerste de beste is, jij kent toch ook wel zijn functie in real life! :engel:



Bil@l, als je het niet met hem eens bent, is dat jouw zaak om het ons uit te leggen...??? :nerveus:

ten eerste is het geen Fatwa die ik heb uitgesproken :D

ten tweede bestaat de islam niet alleen maar uit starre regels maar heeft het ook wel degelijk ruimte voor pragmatisch handelen

een vuistregel binnen de fiqh is ook "Het voorkomen van verliezen gaat voor het behalen van benefieten"

Mark
20-07-04, 12:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Er is maar één God.

Niet waar, mijn God is de beste God.

Rabi'ah.
20-07-04, 12:56
Geplaatst door Mark
Niet waar, mijn God is de beste God.

:rolleyes:

En als ik er anders over denk, ga ik zeker naar DE vuur? :hihi: :p

nard
20-07-04, 12:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Er is maar één God.

Je moet de discussie vanaf de polariserende bijdrage van Ron ( ;) ) en de daarop volgende reactie van Chatoloog maar eens lezen.

Dan kom je niet weg met de opmerking er is maar één God.

NB. ik beweer hier niet dat je geen gelijk hebt, maar alleen dat je opmerking niet past in de ontstane discussie.

Rabi'ah.
20-07-04, 13:04
Geplaatst door nard
Je moet de discussie vanaf de polariserende bijdrage van Ron ( ;) ) en de daarop volgende reactie van Chatoloog maar eens lezen.

Dan kom je niet weg met de opmerking er is maar één God.

NB. ik beweer hier niet dat je geen gelijk hebt, maar alleen dat je opmerking niet past in de ontstane discussie.

:rolleyes:

Zeurpiet. :p

RitaMaria
20-07-04, 13:08
Klopt...er is naar mijn inziens (ook) 'maar' één God...alleen worden
hier verschillende aanduidingen voor gegeven..(Jahweh, Allah etc..)
Wanneer mensen in plaats van de verschillen meer gaan focussen op
de overeenkomsten zullen we op deze aardbol meer bereiken..

nard
20-07-04, 13:08
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes:

Zeurpiet. :p


Sorry hoor.......

nard
20-07-04, 13:10
Geplaatst door RitaMaria
Klopt...er is naar mijn inziens maar (ook)één God...alleen worden
hier verschillende aanduidingen voor gegeven..(Jahweh, Allah etc..)
Wanneer mensen in plaats van de verschillen meer gaan focussen op
de overeenkomsten zullen we op deze aardbol meer bereiken..

Lees de bijdragen van Ron en Chatoloog eens op de vorige bladzijde.

RitaMaria
20-07-04, 13:11
Geplaatst door nard
Lees de bijdragen van Ron en Chatoloog eens op de vorige bladzijde.



Been there ...done that :kusgrijs:

nard
20-07-04, 13:14
Geplaatst door RitaMaria
Been there ...done that :kusgrijs:

Uiteraard, hoe kon ik t vragen aan je ....

;)


Ik bedoel; een fundamenteel verschil als zij noemen kan jij met jouw opmerking gewoon niet wegpoetsen, tenzij het salon-tolerantie is zonder enige diepgang.
Tja, en religie behoort toch enige diepgang te hebben, nietwaar?

Marsipulami
20-07-04, 13:23
Geplaatst door nard
Ik bedoel; een fundamenteel verschil als zij noemen kan jij met jouw opmerking gewoon niet wegpoetsen, tenzij het salon-tolerantie is zonder enige diepgang.

Tolerantie heeft niets te maken met verschillen wegpoetsen, wel integendeel. Het komt er op aan dat men anderen de ruimte geeft om anders te geloven en te zijn. Tolerantie heeft te maken met het in stand houden van verschillen, eerder dan ze willen wegpoetsen. Het heeft ook te maken met bescheidenheid, nl. de erkenning dat ons eigen denken/inzichten niet de norm zijn voor goed en kwaad of waarheid en onwaarheid.

Chatoloog
20-07-04, 13:29
Geplaatst door Marsipulami
Tolerantie heeft niets te maken met verschillen wegpoetsen, wel integendeel. Het komt er op aan dat men anderen de ruimte geeft om anders te geloven en te zijn. Tolerantie heeft te maken met het in stand houden van verschillen, eerder dan ze willen wegpoetsen. Het heeft ook te maken met bescheidenheid, nl. de erkenning dat ons eigen denken/inzichten niet de norm zijn voor goed en kwaad of waarheid en onwaarheid.

kijk nu ben ik het weer voor de volste 100% met je eens :fpetaf:

nard
20-07-04, 13:35
Geplaatst door Chatoloog
kijk nu ben ik het weer voor de volste 100% met je eens :fpetaf:

Ik ben het ook met die opmerking eens.

Maar zou je eens kunnen uitleggen hoe je je "eens-zijn" met de opmerking van Mars in verhouding brengt met de opmerking op de vorige bladzijde?



Ok ron
We zijn het inderdaad eens wat betreft de schijntolerantie die zelfs sarcastisch overkomt omdat het tegenstrijdig is met "real-life situaties"


Waar ik het niet mee eens ben is het meevieren van christelijke feestdagen en dat heeft er mee te maken met het feit dat die feesten een geloofsovertuiging met zich meedragen die voor moslims Godslasterlijk zijn zoals geboorte van jezus(zoon van god)....de islam verbiedt dat dus is het meevieren eerder een vorm van ACCEPTATIE dan respekt uiting


Ik krijg die twee zaken namelijk even niet bij elkaar.

Rabi'ah.
20-07-04, 13:42
Geplaatst door RitaMaria
Klopt...er is naar mijn inziens (ook) 'maar' één God...alleen worden
hier verschillende aanduidingen voor gegeven..(Jahweh, Allah etc..)
Wanneer mensen in plaats van de verschillen meer gaan focussen op
de overeenkomsten zullen we op deze aardbol meer bereiken..

Mee eens.

Chatoloog
20-07-04, 13:45
Geplaatst door nard
Ik ben het ook met die opmerking eens.

Maar zou je eens kunnen uitleggen hoe je je "eens-zijn" met de opmerking van Mars in verhouding brengt met de opmerking op de vorige bladzijde?



Ik krijg die twee zaken namelijk even niet bij elkaar.

Doe ik graag

het gedeelte waar ik het 1005 mee eens ben ging over wat tolerantie betekent (Aanvaarden dat iemand anders kan zijn en NIET wegpoetsen van verschillen.)


hieruit vloeit respect voor elkander....het aanvaarden kent ook grenzen...het moet niet zo zijn dat je zelfs opgaat in iemand anders overtuigingen die in strijd zijn met je beginselen... dan ben je namelijk je eigen overtuiging aan het verloochenen plus je komt ongeloofwaardig over bij de andersgelovigen (een paus die de koran kust)



snap je me nu enigszins?

sjaen
20-07-04, 14:04
The price of greatness is responsibility The price of greatness is responsibility The price of greatness is responsibility

Ron Haleber
20-07-04, 14:48
Geplaatst door nard
Ik ben het ook met die opmerking eens.

Maar zou je eens kunnen uitleggen hoe je je "eens-zijn" met de opmerking van Mars in verhouding brengt met de opmerking op de vorige bladzijde?



Ik krijg die twee zaken namelijk even niet bij elkaar.

Ik begrijp heel goed dat Chatoloog het met mij eens was en is!

Mars is namelijk goed in 180 graden draaien. Vergelijk zijn kletsverhaal van de link die ik citeerde maar met wat hij nu ineens zegt... En met wat zijn tante Teresa zei...

nard
20-07-04, 14:51
Geplaatst door Chatoloog
Doe ik graag

het gedeelte waar ik het 1005 mee eens ben ging over wat tolerantie betekent (Aanvaarden dat iemand anders kan zijn en NIET wegpoetsen van verschillen.)


hieruit vloeit respect voor elkander....het aanvaarden kent ook grenzen...het moet niet zo zijn dat je zelfs opgaat in iemand anders overtuigingen die in strijd zijn met je beginselen... dan ben je namelijk je eigen overtuiging aan het verloochenen plus je komt ongeloofwaardig over bij de andersgelovigen (een paus die de koran kust)



snap je me nu enigszins?


Je bent duidelijk, althans, ik begrijp je :)

Je legt een verhouding aan waar ik me bij aan kan sluiten.

Ron Haleber
20-07-04, 14:58
Geplaatst door BiL@L
Waarbij hij de situatie vergelijkt en tegen elkaar afweegt en het kind voorop stelt ja. Pino!
:fplet:

Ja Bil@l, dat is wat een echte islamgeleerde doet: "de situaties vergelijken en tegen elkaar afwegen en het kind voorop stellen, ja "...!

Ja Pipo de tuinkabouter, strijk maar eens over je lange baard, denk na en sla een handboek over fatwa's op.

Dan zul je zien dat Chatoloog vandaag een wijze bui heeft en voorwaar echt op een heuse sjeich begint te lijken!

Gaat hij zo door dan zal ik mijn ideeën over de vrienden van Rafiq en zijn Al Furqaan nog moeten gaan herzien... En Rafiq's uitnodiging om eens met hem zijn Al Furqaan te bezoeken, moeten aannemen!

Ron Haleber
20-07-04, 15:02
Geplaatst door nard
Je bent duidelijk, althans, ik begrijp je :)

Je legt een verhouding aan waar ik me bij aan kan sluiten.

Nard, ga je dus met mij mee naar de Al Furqaan. Samen met Rafiq daar de cursus fiqh volgen? :tover:

Dan laten we salafist Bil@l hier maar op zn eentje achter! :boer:

BiL@L
20-07-04, 15:03
Geplaatst door Ron Haleber
Ja Pipo de tuinkabouter

Haha! Zo ken ik je weer!
:duim:

sjaen
20-07-04, 15:08
Geplaatst door Ron Haleber
Ik begrijp heel goed dat Chatoloog het met mij eens was en is!

Mars is namelijk goed in 180 graden draaien. Vergelijk zijn kletsverhaal van de link die ik citeerde maar met wat hij nu ineens zegt... En met wat zijn tante Teresa zei...

Waarom u zonodig zelfs moeder Theresa door het slijk moet halen, zegt meer over uzelf dan u waarschijnlijk lief is!!!

En wat de Paus betreft:

The price of greatness is responsibility y :ego:

Ron Haleber
20-07-04, 15:13
Geplaatst door Marsipulami
Tolerantie heeft niets te maken met verschillen wegpoetsen, wel integendeel. Het komt er op aan dat men anderen de ruimte geeft om anders te geloven en te zijn. Tolerantie heeft te maken met het in stand houden van verschillen, eerder dan ze willen wegpoetsen. Het heeft ook te maken met bescheidenheid, nl. de erkenning dat ons eigen denken/inzichten niet de norm zijn voor goed en kwaad of waarheid en onwaarheid.

Mars, je draait nu 180 graden! Om het bij die tante Teresa die jij als je getuige aanhaalt, maar even te houden...

Poetst die geen verschillen weg door Islam en Hindoeïsme op een hoop te gooien? Zie voor mij één moslim in Nederland of Marokko te vinden die daarin met jou meegaat...!

Chatoloog en Bil@l hoef je het alvast niet te vragen. Bespaar je die moeite maar. Die trappen daar echt niet in!


Hoe durf je bij tante Terasa aan te komen met: "het heeft ook te maken met bescheidenheid, nl. de erkenning dat ons eigen denken/inzichten niet de norm zijn voor goed en kwaad"...

Dat mens heeft mensen van een ander oosters geloof strikt verplicht tot het letterlijk naleven van wat haar vriend de Paus haar opdroeg... In India gruwt men daar terecht van!

Ron Haleber
20-07-04, 15:19
Geplaatst door BiL@L
Haha! Zo ken ik je weer!
:duim:

Als je mij Pino noemt, mag ik jou toch wel Pipo noemen, dacht ik?

Maar je weet heel goed dat je fout zit, wat Chatoloog betreft!

Want je geeft op geen enkel wijze antwoord op mijn duidelijke vraag over de islamitische methode van vragen beantwoorden - die Chatoloog hanteert!

Aardig Bil@l, nu moet ik dus concluderen dat je mij en Chatoloog ditmaal gelijkt geeft...!

Ron Haleber
20-07-04, 15:23
Sjaen, je weet echt niet waar je het over hebt! Hou jij je nu maar bij je vertrouwde recept van "naffertjes uit de Belgische frituur" met veel mayonaise...! Laat het je smaken! :tik:

sjaen
20-07-04, 15:44
Geplaatst door Ron Haleber
Sjaen, je weet echt niet waar je het over hebt! Hou jij je nu maar bij je vertrouwde recept van "naffertjes uit de Belgische frituur" met veel mayonaise...! Laat het je smaken! :tik:

Dat koekje van eigen deeg ligt je wel erg zwaar op de maag hé!? :rolleyes:

en nogmaals even op het topic terugkomend: The price of greatness is responsibility.................
Voor het geval je het niet in de gaten mocht hebben dat sinds 9/11 de kerken vooral in Amerika weer vollopen en de christelijke fundi's meer ruimte krijgen is vooral in dat licht bezien het gebaar van de Paus een duidelijke boodschap!
En nu ga ik koken! :ego:

Ron Haleber
20-07-04, 16:34
Geplaatst door sjaen
Dat koekje van eigen deeg ligt je wel erg zwaar op de maag hé!? :rolleyes:

en nogmaals even op het topic terugkomend: The price of greatness is responsibility.................
Voor het geval je het niet in de gaten mocht hebben dat sinds 9/11 de kerken vooral in Amerika weer vollopen en de christelijke fundi's meer ruimte krijgen is vooral in dat licht bezien het gebaar van de Paus een duidelijke boodschap!
En nu ga ik koken! :ego:

Nou volgens mij heeft Ta jouw recept toen serieus genomen want de volgende dag vertelde ze dat ze misselijk was - dat arme kind heeft natuurlijk door jouw schuld de hele nacht met de kop over de wc-pot gehangen! :corcky:

A propos die paus is toch door en door verpolitiekt en een pure showbink! Laatst had hij Bush weer op bezoek en hij wist van gekheid niet hoe hij zich uit moest sloven met hem gelijk geven en cadeautjes... Als die seniele paus lang genoeg blijft leven, gaat hij Bush ook nog heilig verklaren! :maf2:

Je hebt het gemist. Maar die smiecht had het lef om terwijl de Oosters orthodoxen er fel tegen protesteerden, toch daar bij die paar Roomsen in Rusland op bezoek te gaan om ff wat zieltjes af te snoepen... :geld:

En voor wat Palestina betreft is hij toch niet te vertrouwen... Het enige positieve was, dat hij een bisschop - Kapuski of zo - die wapens voor de Palestijnen smokkelde - asyl heeft verleend in het Vaticaan...

We moeten eens bij elkaar komen eten! :wat?!:

nard
20-07-04, 20:36
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Nard, ga je dus met mij mee naar de Al Furqaan. Samen met Rafiq daar de cursus fiqh volgen? :tover:


Vertel vertel....

Waar mag ik mee naartoe?

Chatoloog
21-07-04, 16:50
Er hangt wel een prijskaartje aan.....

anders krijg je niet zomaar een officeel certificaat van de stichting voor de fiqh cursus...
Dat is om fraudes te voorkomen zoals eerder door Nova :fplet:


p.s betalingen kunnen op mijn rekening gestort worden :gniffel:

dicksr
21-07-04, 16:56
Geplaatst door Julien
daar heb je helemaal gelijk in. maar die paar sukkels staan niet symbool voor de Ware Christelijke Kerk. De Heilige Vader staat daar wel symbool voor, en daar gaat dit topic over.

De paus staat symbool voor EEN Ware Christelijke Kerk. Het kussen van de Koran is goed, de paus in immers onfeilbaar.

dicksr
21-07-04, 17:02
Geplaatst door MootjeAmien
Ik wil de Bijbvel een koesje geven ,mag het? :koppel:

Dank du toch mah lievuh bluhme

Marsipulami
21-07-04, 23:00
Geplaatst door Chatoloog
het gedeelte waar ik het 1005 mee eens ben ging over wat tolerantie betekent (Aanvaarden dat iemand anders kan zijn en NIET wegpoetsen van verschillen.)

hieruit vloeit respect voor elkander....het aanvaarden kent ook grenzen...het moet niet zo zijn dat je zelfs opgaat in iemand anders overtuigingen die in strijd zijn met je beginselen... dan ben je namelijk je eigen overtuiging aan het verloochenen plus je komt ongeloofwaardig over bij de andersgelovigen (een paus die de koran kust)

Er zijn onherleidbare verschillen tussen bijbel en koran, resp. het christendom en de islam. Die weg willen poetsen is verkeerd.

Er bestaan echter ook een heleboel gelijkenissen. De boodschap van koran en bijbel komen voor 95 % overeen met elkaar. Die gelijkenissen willen wegpoetsen is ook verkeerd. Christenen hebben alle redenen om waardering te hebben voor de islam.

Ik herinner me een passage uit de film over de ontstaansgeschiedenis van de islam (A Risalla), waar de christelijke koning van Ethiopië geconfronteerd wordt met moslims die op de vlucht waren voor de vervolging door de Koerasjieten. Na hun verhaal aanhoord te hebben en een aantal passages uit de koran beluisterd te hebben Zegt deze: 'Waarlijk, het evangelie (indjiel) van Jezus (Isa) en de openbaring in de koran komen uit dezelfde lichtbron, slechts deze dunne lijn scheidt onze beide godsdiensten.' Het is dezelfde gedachte die de paus tot uitdrukking brengt wanneer hij de koran kust. Het kan wel zijn dat die koning achteraf moslim is geworden, maar op het moment dat hij het opnam voor de vervolgde moslims was hij dat in ieder geval nog niet.

Het symbolisch gebaar van de paus is bovendien niet in de eerste plaats voor moslims bestemd. Moslims zijn immers niet geïnteresseerd in wat de paus doet of denkt. Het is vooral een signaal naar de één miljard katholieke christenen in de wereld die wel kijken wat de paus doet en zegt. Hij wil zijn achterban duidelijk maken dat moslims niet de vijanden zijn van christenen en dat de boodschap van de bijbel en de boodschap van de koran verwant zijn aan elkaar.

Zulk een gebaar kan tellen, vooral in Afrika waar de islam oprukt van noord naar zuid en moslims en christenen op talloze plaatsen in conflict leven met elkaar. Ook in Europa creëert dat veel goodwill tgo moslims. Er zijn bv. talloze kerken waar moslimvluchtelingen werden opgevangen, op een moment dat ze nergens anders meer terecht konden.

prikkerd
22-07-04, 02:17
Mars

95% gelijkenis tussen de koran en de bijbel is klinkklare onzin!!

Je moet niet met percentages gaan sjoemelen om je verhaal aannemelijk te maken

Ook je verhaal over de koning van Ethiopië is verdraaid....hij was christen en werd moslim door toe te geven dat Maria en Jezus gewonen mensen waren en dat Mohammed de laatste profeet is.

jij geeft het liefst alle moslims en christenen een shotje morfine zodat ze grijnzend en gelukkig in de bovenste sferen naar elkaar lachen en elkaars heilige boeken kussen

WORD WAKKER MENS!
:fplet:

Ron Haleber
22-07-04, 07:13
Geplaatst door prikkerd
Mars

95% gelijkenis tussen de koran en de bijbel is klinkklare onzin!!

Je moet niet met percentages gaan sjoemelen om je verhaal aannemelijk te maken

Ook je verhaal over de koning van Ethiopië is verdraaid....hij was christen en werd moslim door toe te geven dat Maria en Jezus gewonen mensen waren en dat Mohammed de laatste profeet is.

jij geeft het liefst alle moslims en christenen een shotje morfine zodat ze grijnzend en gelukkig in de bovenste sferen naar elkaar lachen en elkaars heilige boeken kussen

WORD WAKKER MENS!
:fplet:

Prikkerd die ik o.m. bij de discussie over Qardawi heel deskundig zag optreden, zijn geen Vlaamse kollen voor citroenen te verkopen!


Ha die malle Mars :fplet: Ik zie hem al op audiëntie bij zijn Heilige Vader: "Wilt U even de mouw op stropen? Ik moet u een shotje morfine geven. Dan kunnen wij de Islamitische Hoogmis met drie heren gaan opdragen! Doet u maar precies wat Prikkerd u zegt, dan komt het allemaal goed terecht!".


Persoonlijk voeg ik daar nog aan toe dat die paus voor geen show terugschrikt. Ook in Marokko voerde hij samen met Emir Hassan II in het stadion van Casablanca al een mooie show op!


De goedkope stuntman shows van Mars en zn paus helpen trouwens niet. De meerderheid van Afrikanen zijn lid van pinksterbewegingen en die zien de paus helemaal niet zitten!

En de moslims in Afrika zitten echt iet op door pauselijke shows beïnvloede christenen te wachten...



Het symbolisch gebaar van de paus is bovendien niet in de eerste plaats voor moslims bestemd. Moslims zijn immers niet geïnteresseerd in wat de paus doet of denkt. Het is vooral een signaal naar de één miljard katholieke christenen in de wereld die wel kijken wat de paus doet en zegt. Hij wil zijn achterban duidelijk maken dat moslims niet de vijanden zijn van christenen en dat de boodschap van de bijbel en de boodschap van de koran verwant zijn aan elkaar.

Zulk een gebaar kan tellen, vooral in Afrika waar de islam oprukt van noord naar zuid en moslims en christenen op talloze plaatsen in conflict leven met elkaar. Ook in Europa creëert dat veel goodwill tgo moslims. Er zijn bv. talloze kerken waar moslimvluchtelingen werden opgevangen, op een moment dat ze nergens anders meer terecht konden.

Ik werk prima samen met katholieken en met priesters - maar niet via deze valse propaganda-trucs en valse argumenten!

Overigens erger ik me aan de miljoenen gruwelijke aidsbabies die ik niet kan aanzien en waaraan deze paus zelf en ook via zijn invloed op Bush die VN-acties daarom weigert geld te geven - heel duidelijk medeschuldig is!

Deze man moet net als Karadic en Mladic voor het Internationaal Strafhof in Den Haag aangeklaagd worden!

MootjeAmien
22-07-04, 07:17
Geplaatst door dicksr
Dank du toch mah lievuh bluhme

Zou je me een plezier doen en vertellen wat je nu aan het Dicken bent!? :D :(

dicksr
22-07-04, 08:13
Geplaatst door MootjeAmien
Zou je me een plezier doien en vertellen wat je nu aan hier aan het Dicken bent!? :D

De paus na het uitspreken van zijn zegen voor de stad en de wereld (Urbi et Orbi): "Holland dank fur bluhme" (nederland dank voor de bloemen)

MootjeAmien
22-07-04, 09:33
Geplaatst door dicksr
De paus na het uitspreken van zijn zegen voor de stad en de wereld (Urbi et Orbi): "Holland dank fur bluhme" (nederland dank voor de bloemen)

:slaap: Oke...

sjaen
22-07-04, 11:06
Geplaatst door Ron Haleber

Ik werk prima samen met katholieken en met priesters ...........


:wat?!: I'll find this hard to believe!!
gezien uw degenerende opmerkingen hier op dit forum! :argwaan:

Ron Haleber
22-07-04, 11:42
Geplaatst door sjaen
:wat?!: I'll find this hard to believe!! :argwaan:

Je hebt blijkbaar nogmaals geen enkele praktijkervaring - ja in de boekjes - zeker die van jou en van Mars - staat zoveel geneuzel...

Ik hoef mijn privé-mening niet zomaar publiek te ventileren, dat is zinloos. Maar die GL-priester in het euro-parlement deelt openlijk mijn mening... De actieve rk-ers in NL denken - op een enkeling na - zeer liberaal. :duim:

In België geeft de bigotterie van Mars de toon aan...! Ook volgens Mark zijn Belgen nu eenmaal erg achterlijk! :zwaai: