PDA

Bekijk Volledige Versie : Billenknijpen in SA wordt zwaar afgestraft



S@deeQ.
18-07-04, 12:00
Buitenland

zo 18 jul 2004, 11:43
Saudi onthoofd na poging tot verkrachting
RIYAD - Een Saudische man is zondag onthoofd nadat hij schuldig was bevonden aan poging tot verkrachting. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken meegedeeld.

De verdachte zou hebben bekend dat hij een vrouw in haar huis probeerde te verkrachten, onder bedreiging van een mes. De vrouw vocht terug en de man droop af. Hij zei onder invloed van alcohol te zijn geweest.

Het was de negende executie in Saudi-Arabië dit jaar. Vorig jaar zijn 25 mensen terechtgesteld.



ruudje kontjesknijper en nico de klusjesman mogen niet mopperen :melig2:

Ghiezzoe
18-07-04, 12:20
Staat er de DOODSTRAF op een POGING TOT VERKRACHTING?? In welke boeken staat dit??

OK, ik vind dan dat die Saoedies die een gouden badkraan hebben NU SPONTAAN MOETEN WORDEN ONTHOOFD...

DEZE WERELD IS ECHT GEK AAN HET WORDEN!! EN DAT NOEMT ZICH MOSLIM????

6:151 Say: "Come, I will rehearse what Allah hath (really) prohibited you from": Join not anything as equal with Him; be good to your parents; kill not your children on a plea of want;- We provide sustenance for you and for them;- come not nigh to shameful deeds. Whether open or secret; take not life, which Allah hath made sacred, except by way of justice and law: thus doth He command you, that ye may learn wisdom.

42:40 The recompense for an injury is an injury equal thereto (in degree): but if a person forgives and makes reconciliation, his reward is due from Allah. for ((Allah)) loveth not those who do wrong.

S@deeQ.
18-07-04, 12:24
Geplaatst door Ghiezzoe
Staat er de DOODSTRAF op een POGING TOT VERKRACHTING?? In welke boeken staat dit??

OK, ik vind dan dat die Saoedies die een gouden badkraan hebben NU SPONTAAN MOETEN WORDEN ONTHOOFD...

DEZE WERELD IS ECHT GEK AAN HET WORDEN!! EN DAT NOEMT ZICH MOSLIM????




:argwaan: die domme saoedies weer

ze hebben per ongeluk het verkeerde lichaamsdeel eraf gehakt :ninja2:

BiL@L
18-07-04, 12:35
Geplaatst door S@deeQ.
De verdachte zou hebben bekend dat hij een vrouw in haar huis probeerde te verkrachten, onder bedreiging van een mes. De vrouw vocht terug en de man droop af. Hij zei onder invloed van alcohol te zijn geweest.

Nemen ze het eindelijk een keer op voor de (echte fundamentele) rechten van de vrouw, is het nog niet goed.

:confused::confused::confused:

Simon
18-07-04, 12:36
Geplaatst door Ghiezzoe
Staat er de DOODSTRAF op een POGING TOT VERKRACHTING?? In welke boeken staat dit??


During the time of the Prophet (saw) punishment was inflicted on the rapist on the solitary evidence of the woman who was raped by him. Wa'il ibn Hujr reports of an incident when a woman was raped. Later, when some people came by, she identified and accused the man of raping her. They seized him and brought him to Allah's messenger, who said to the woman, "Go away, for Allâh has forgiven you," but of the man who had raped her, he said, "Stone him to death." (Tirmidhi and Abu Dawud)

(ok dit is verkrachting en geen poging tot ... maar zou de straf minder zijn omdat de vrouw terug vocht?)

S@deeQ.
18-07-04, 12:41
Geplaatst door Simon
During the time of the Prophet (saw) punishment was inflicted on the rapist on the solitary evidence of the woman who was raped by him. Wa'il ibn Hujr reports of an incident when a woman was raped. Later, when some people came by, she identified and accused the man of raping her. They seized him and brought him to Allah's messenger, who said to the woman, "Go away, for Allâh has forgiven you," but of the man who had raped her, he said, "Stone him to death." (Tirmidhi and Abu Dawud)

(ok dit is verkrachting en geen poging tot ... maar zou de straf minder zijn omdat de vrouw terug vocht?)

onzin

voor zina heb je minstens 4 getuigen nodig of een bekentenis

Simon
18-07-04, 12:59
Geplaatst door S@deeQ.
onzin

voor zina heb je minstens 4 getuigen nodig of een bekentenis

Er staat toch dat hij bekend heeft !!!

S@deeQ.
18-07-04, 13:01
Geplaatst door Simon
Er staat toch dat hij bekend heeft !!!


Waar? :slapen:

Iwan
18-07-04, 13:18
Geplaatst door S@deeQ.
Waar? :slapen:
Volgens me heb jij bril nodig. Ga naar Hans anders, ze hebben bril in aanbieding.

850
18-07-04, 13:23
Geplaatst door Iwan
Volgens me heb jij bril nodig. Ga naar Hans anders, ze hebben bril in aanbieding.

:vreemd: Dan heb ik ook een bril nodig.

barneveld
18-07-04, 13:25
Geplaatst door Iwan
Volgens me heb jij bril nodig. Ga naar Hans anders, ze hebben bril in aanbieding.



het is pear die brilen in de aanbieding hebben

Simon
18-07-04, 13:35
Geplaatst door S@deeQ.
Waar? :slapen:

Misschien eerst de berichten lezen die je plakt en kopieert ?

850
18-07-04, 13:46
Geplaatst door Simon
Misschien eerst de berichten lezen die je plakt en kopieert ?

Waar staat dat dan? Ik zie staan dat alleen de vrouw zelf de enige getuige is. Maar niet dat de man bekent heeft dat ie haar verkracht heeft.

During the time of the Prophet (saw) punishment was inflicted on the rapist on the solitary evidence of the woman who was raped by him. Wa'il ibn Hujr reports of an incident when a woman was raped. Later, when some people came by, she identified and accused the man of raping her. They seized him and brought him to Allah's messenger, who said to the woman, "Go away, for Allâh has forgiven you," but of the man who had raped her, he said, "Stone him to death." (Tirmidhi and Abu Dawud)

S@deeQ.
18-07-04, 14:40
Geplaatst door Simon
Misschien eerst de berichten lezen die je plakt en kopieert ?

ik lees geen fuck.

in mijn bericht staat dat de man bekent dat hij een poging deed tot verkrachting, een poging dus, dat 2e slappe hadith van jou klopt voor geen reet, bij islamitische wetgeving in die tijd was het verplicht om met 4 getuigen te komen of 4 x een bekentenis af te leggen en beide zie ik nergens staan.

Ghiezzoe
18-07-04, 15:04
NEE!!! het is pas GOED als men de wetten van Allah (zoals ze in de Koran staan en zoals de Profeet (vzmh) ze heeft uitgevoerd) RESPECTEERT.



Geplaatst door BiL@L
Nemen ze het eindelijk een keer op voor de (echte fundamentele) rechten van de vrouw, is het nog niet goed.

:confused::confused::confused:

Ghiezzoe
18-07-04, 15:07
Ten eerste kan ik deze hadieth nergens terug vinden (is ie Sahih?). Ten tweede heeft de verkrachting daadwerkelijk plaatsgevonden...


Geplaatst door Simon
During the time of the Prophet (saw) punishment was inflicted on the rapist on the solitary evidence of the woman who was raped by him. Wa'il ibn Hujr reports of an incident when a woman was raped. Later, when some people came by, she identified and accused the man of raping her. They seized him and brought him to Allah's messenger, who said to the woman, "Go away, for Allâh has forgiven you," but of the man who had raped her, he said, "Stone him to death." (Tirmidhi and Abu Dawud)

(ok dit is verkrachting en geen poging tot ... maar zou de straf minder zijn omdat de vrouw terug vocht?)

nl-x
18-07-04, 15:36
Met maar 25 executies in een jaar vind ik het nog aardig meevallen voor SA. Laat staan als deze 25 ook allemaal schuldigen betrof.

Ik denk dat je met alleen al de state of Texas er veel hoger uitkomt.

Simon
18-07-04, 17:00
Geplaatst door Ghiezzoe
Ten eerste kan ik deze hadieth nergens terug vinden (is ie Sahih?). Ten tweede heeft de verkrachting daadwerkelijk plaatsgevonden...

De bron staat er bij en je tweede opmerking had ik er zelf ook al onder geplaatst.

En Sadeeq ... misschien is het niet elke keer nodig dat te vermelden dat hij 4 keer bekend heeft? Het lijkt mij immers meer opmerkelijk als hij 3 keer bekend en de laatste keer opeens niet?

Sandrosi
18-07-04, 17:07
Geplaatst door nl-x
Met maar 25 executies in een jaar vind ik het nog aardig meevallen voor SA. Laat staan als deze 25 ook allemaal schuldigen betrof.
25 leventjes maar, niet veel he voor zo'n modern en vooruitstrevend land als SA.

S@deeQ.
18-07-04, 17:11
Geplaatst door Simon
[B]De bron staat er bij en je tweede opmerking had ik er zelf ook al onder geplaatst.

dan snap ik de link tussen de twee gevallen niet.
[quote}



En Sadeeq ... misschien is het niet elke keer nodig dat te vermelden dat hij 4 keer bekend heeft? Het lijkt mij immers meer opmerkelijk als hij 3 keer bekend en de laatste keer opeens niet? [/QUOTE]

is ook wel eens voorgekomen . vandaar dat het ook verplicht was.

S@deeQ.
18-07-04, 17:11
Geplaatst door Sandrosi
25 leventjes maar, niet veel he voor zo'n modern en vooruitstrevend land als SA.

dat zijn nog steeds een dozijn minder dan in amerika bijvoorbeeld :ergleuk:

barneveld
18-07-04, 19:09
ik heb verstand te koop voor klein bedrag

Ghiezzoe
18-07-04, 19:19
Die van een kip zeker.. Ach meer past er toch niet in die, door tulband verstikte, schedels...


Geplaatst door barneveld
ik heb verstand te koop voor klein bedrag

Simon
18-07-04, 19:53
Geplaatst door S@deeQ.
[B]dan snap ik de link tussen de twee gevallen niet.
[quote}


Toch vind ik meer aanwijzingen dat men in de tijd van de profeet verkrachting de normaalste zaak van de wereld vond dan het tegendeel. Met je slavin of oorlogsbuit mag je sex hebben. Gewoon omdat het je bezit is.

Verkrachting zag men toch meer als met de buurvrouw tegen haar wil naar bed gaan terwijl manlief van huis is (dus met de vrouw van een medemoslim).

In de Bijbel (OT) is het overigens niet anders.

nard
18-07-04, 20:31
Geplaatst door Simon

In de Bijbel (OT) is het overigens niet anders. [/B]


Kleine NUANCE .... :rolleyes:

in de TIJD van het Bijbelse OT.
Het OT zelf keurt t strikt af (Klein handje hulp: wetten van Mozes, de geschiedenis van David met Bathseba, enz)

Simon
18-07-04, 21:08
Geplaatst door nard
Kleine NUANCE .... :rolleyes:

in de TIJD van het Bijbelse OT.
Het OT zelf keurt t strikt af (Klein handje hulp: wetten van Mozes, de geschiedenis van David met Bathseba, enz)

Nou in de 10 geboden staat dat je van de slaaf en de slavin van de buurman moet afblijven hetgeen suggereert dat je met je eigen slaven mag doen wat je wil.
En wat verderop (exodus 21):
"Als iemand zijn slaaf of slavin slaat dat deze op dezelfde dag sterft dan moet deze zijn gerechte straf krijgen. Blijft de persoon nog één of twee dagen in leven dan behoeft er geen straf te volgen: hij is immers zijn eigendom". (de logica ontgaat mij hier totaal)

S@deeQ.
18-07-04, 21:20
Geplaatst door Simon
Nou in de 10 geboden staat dat je van de slaaf en de slavin van de buurman moet afblijven hetgeen suggereert dat je met je eigen slaven mag doen wat je wil.
En wat verderop (exodus 21):
"Als iemand zijn slaaf of slavin slaat dat deze op dezelfde dag sterft dan moet deze zijn gerechte straf krijgen. Blijft de persoon nog één of twee dagen in leven dan behoeft er geen straf te volgen: hij is immers zijn eigendom". (de logica ontgaat mij hier totaal)

:slapen: je moet ze langzaam doodmartelen :verdriet: