PDA

Bekijk Volledige Versie : FBI ondervraagt moslims



Orakel
18-07-04, 12:19
FBI ondervraagt moslims om aanslagen te voorkomen

WASHINGTON (ANP) - Agenten van de Amerikaanse FBI ondervragen Amerikaanse moslims en Arabieren die in de Verenigde Staten verblijven. Zij hopen zo aan informatie te komen waarmee zij eventuele aanslagen in de VS in de aanloop naar de presidentsverkiezingen van 2 november kunnen voorkomen.


Dat berichtte The Washington Post zaterdag. Enkele tientallen vrijwilligers hebben zich al door de FBI laten ondervragen. Het gaat om onder anderen studenten, zakenlui en leidende figuren uit de Amerikaanse moslimgemeenschap. Een anonieme FBI-functionaris benadrukte dat de ondervraagden geen verdachten zijn.

Aan de moslims wordt onder meer gevraagd of zij mensen kennen die onlangs in Pakistan of Syrië zijn geweest. Volgens advocaten van moslims met wie de FBI heeft gesproken, maakt de inlichtingendienst zich vooral zorgen over een mogelijke dreiging uit de hoek van Amerikanen die zich recent tot de islam hebben bekeerd.

taouanza
18-07-04, 12:33
Dus geen familiebezoek naar Pakistan of Syrie?:schok:

Orakel
18-07-04, 12:42
Geplaatst door taouanza
Dus geen familiebezoek naar Pakistan of Syrie?:schok:

Heb ik daar ook familie? :kwaad: Ze vertellen mij ook niks.

"Meneert, mogen wij u ff ondervragen?"
'Toeilijk, vraagt u maar'.
"Is u Moslim en kent u mensen die in Pakistan of Syrië zijn geweest?"
'Neuh, maar ik heb laatst wel een uitstekende docu gezien op Al Jazeera. Bin goes Syria, zo heette de docu´.
"Ahh! George, we've got him! Weer zo'n subversief element".

:moe:

ha9a wah: :D

taouanza
18-07-04, 12:49
Geplaatst door Orakel
Heb ik daar ook familie? :kwaad: Ze vertellen mij ook niks.

"Meneert, mogen wij u ff ondervragen?"
'Toeilijk, vraagt u maar'.
"Is u Moslim en kent u mensen die in Pakistan of Syrië zijn geweest?"
'Neuh, maar ik heb laatst wel een uitstekende docu gezien op Al Jazeera. Bin goes Syria, zo heette de docu´.
"Ahh! George, we've got him! Weer zo'n subversief element".

:moe:

ha9a wah: :D

Nou ik vind het echt eng.
Kan me voorstellen dat je als moslim doodsbang wordt als je hoort dat onschuld niks betekent in de strijd tegen terrorisme.
En dan zien ze juist je angst als schuldbekentenis. Zovan: Als je onschuldig bent heb je niks te vrezen.