PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu krijgt Iran de schuld van 11 September



lennart
18-07-04, 14:13
Now America accuses Iran of complicity in World Trade Center attack
By Julian Coman in Washington
(Filed: 18/07/2004)

Iran gave free passage to up to 10 of the September 11 hijackers just months before the 2001 attacks and offered to co-operate with al-Qa'eda against the US, an American report will say this week.

The all-party report by the 9/11 Commission, set up by Congress in 2002, will state that Iran, not Iraq, fostered relations with the al-Qa'eda network in the years leading up to the world's most devastating terrorist attack.
(...)
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;sessionid=S3J0CEBUPSL35QFIQMGSM54AVCBQW JVC?xml=/news/2004/07/18/wiran18.xml&sSheet=/news/2004/07/18/ixnewstop.html&secureRefresh=true&_requestid=102313

Geniaal!

En Iran heeft natuurrlijk ook nog eens een "nucleair" programma dat Israel wel bereid is te bombaderen.

Dus het scenario wordt wellicht, prograganda offensief in Europa en de VS om Iran met Al-Qa'ida te linkden. Vervolgens bombadeert Israel de nucleaire centrales in Iran en Iran slaat vervolgens terug in Iraq tegen de Amerikaanse troepen.

BiL@L
18-07-04, 14:16
Maar zij hebben toch geen olie?
:confused:

lennart
18-07-04, 14:23
Geplaatst door BiL@L
Maar zij hebben toch geen olie?
:confused:

Ten eerste Iran heeft wel olie.

Ten tweede de oorlog in het middenoosten gaat in eerste instantie niet om olie, maar om machtsvertoon. Het is de neoconservatieven er om te doen om de moslims in het midden-oosten te onderwerpen aan de Amerikaanse en Israelische macht, te onderwerpen aan chaos en geweld onderling.

BiL@L
18-07-04, 14:27
Geplaatst door lennart
Ten tweede de oorlog in het middenoosten gaat in eerste instantie niet om olie, maar om machtsvertoon. Het is de neoconservatieven er om te doen om de moslims in het midden-oosten te onderwerpen aan de Amerikaanse en Israelische macht, te onderwerpen aan chaos en geweld onderling.

Als dat zo is. Waarom helpen Europa en Oosterse landen dan ook mee?

Ghiezzoe
18-07-04, 14:35
Voordat ze weer een oorlogje beginnen, gaan we toch wel eisen dat ze EERST MET BEWIJZEN moeten komen of niet?

lennart
18-07-04, 14:43
Geplaatst door BiL@L
Als dat zo is. Waarom helpen Europa en Oosterse landen dan ook mee?


Duh.. Omdat de Neoconservatieven het nooit over deze objectieven hebben. Ze hebben het over vrijheid en democratie. Wie is daar nu tegen.

Een ideologische beweging zoals de Neoconservatieve beweging heeft vaak een esoterische en een exoterische boodschap.

Joesoef
18-07-04, 14:44
Now America accuses Iran of complicity in World Trade Center attack

By Julian Coman in Washington(Filed: 18/07/2004)


Iran gave free passage to up to 10 of the September 11 hijackers just months before the 2001 attacks and offered to co-operate with al-Qa'eda against the US, an American report will say this week.

The all-party report by the 9/11 Commission, set up by Congress in 2002, will state that Iran, not Iraq, fostered relations with the al-Qa'eda network in the years leading up to the world's most devastating terrorist attack.


Thomas Kean, chairman of the 9/11 Commission
The bipartisan commission has established that between eight and 10 of the September 11 hijackers, who had been based in Afghanistan, travelled through Iran between October 2000 and February 2001. The terrorists in question are believed to have been the "muscle" - hired to storm the aircraft cockpits and overpower crew and passengers.

Iranian officials were instructed not to harrass al-Qa'eda personnel as they crossed the border and, in some cases, not to stamp their passports.

According to testimony received by the commission - based on information from prisoners at Guantanamo Bay and about 100 electronic intercepts by the National Security Agency - an alliance of convenience was established between the Shia Muslim Iranian leadership and the Sunni terrorist organisation, well before September 11, 2001.

The report is expected to confirm the claim by Thomas Kean, its chairman, last month that "there were a lot more active [al-Qa'eda] contacts, frankly, with Iran and Pakistan, than there were with Iraq".

It will further inflame tensions between Washington and Teheran, where hardliners are threatening to restart its uranium enrichment programme, a key step towards building nuclear weapons.

A commission official, quoted in the latest edition of Time magazine, alleges that Iranian officials approached Osama bin Laden after the bombing of the USS Cole in 1999, proposing a joint strategy of attacks on US interests.

A preliminary report from commission staff, released last month, stated: "Bin Laden's representatives and Iranian officials discussed putting aside Shia-Sunni divisions to co-operate against the common enemy."

The offer is said to have been turned down by bin Laden, who was reluctant to alienate Sunni supporters in Saudi Arabia. Nevertheless, in the wake of September 11, Iran sheltered al-Qaeda militants fleeing Afghanistan.

The full report by the commission is also expected to endorse initial conclusions that al-Qa'eda may have been involved in the 1996 bombing of the Khobar Towers complex in Saudi Arabia, when 19 American servicemen were killed. The attack has long been blamed solely on Hizbollah, a Lebanese terrorist group backed by Iran.

Iran was declared part of an "axis of evil", along with Iraq and North Korea, by President George W. Bush in 2002. The report will add to pressure for Iran's theocratic rulers to be the first target of a re-elected Bush administration. Hawks within the administration want a concerted effort to overturn the regime by peaceful means.

Some Bush officials are privately contemplating a possible military strike against Iran's nuclear facilities before Russian fuel rods are delivered next year.

Teheran said yesterday that it had arrested an unspecified number of Iranian al-Qa'eda supporters.

BiL@L
18-07-04, 14:53
Geplaatst door lennart
Duh.. Omdat de Neoconservatieven het nooit over deze objectieven hebben. Ze hebben het over vrijheid en democratie. Wie is daar nu tegen.

Een ideologische beweging zoals de Neoconservatieve beweging heeft vaak een esoterische en een exoterische boodschap.

Dus eigenlijk missen al die regeringen een persoon als jou, die ze met de neus op de feiten kan drukken?

Want volgens mij is dat eso- en exoterische gedoe juist de reden dat iemand een succesvolle politici kan zijn.

Ik ben het met je eens wanneer je stelt dat men poogt chaos te creeeren in die regio. Maar ik denk niet dat de reden daarachter niet in verbintenis zou staan om zo lang als mogelijk voor een redelijke prijs olie inkomsten te genereren. Daar instabiliteit ervoor kan zorgen dat ondanks het grote anti-amerikanisme, dat met de dag groeit, de goed geprijste olie toch de juiste kant op stroomt, dan wel blijft stromen.

Want het inkomen voor de VS dankzij de verschaffing van olie, is velen malen hoger dan de inkomsten van de verschaffer van olie. Onder andere vanwege het feit dat het kapitalistische stelsel waar de huidige wereld op rond draait haar basis heeft in Londen en Wallstreet.

In principe sta je niet zo ver van mijn optiek af, alleen vind ik olie wat exoterischer dan macht.

assassijn
18-07-04, 16:49
Geplaatst door Ghiezzoe
Voordat ze weer een oorlogje beginnen, gaan we toch wel eisen dat ze EERST MET BEWIJZEN moeten komen of niet?

Bewijzen?....dat is tegenwoordig niet meer nodig...je geeft gewoon de schuld aan de inlichtingendiensten.

barneveld
18-07-04, 19:26
als het westen het oosten aan valt. dan begin ik ook een oos, west oorlog in nederland, de veleuw tegen de randstad
dan laat ik al mijn kippen op de randstad schijten.

illmatik
19-07-04, 11:36
Geplaatst door barneveld
als het westen het oosten aan valt. dan begin ik ook een oos, west oorlog in nederland, de veleuw tegen de randstad
dan laat ik al mijn kippen op de randstad schijten.


Dan laat ik mijn Amsterdamse duiven een shit-fly-by houden op die k*tkippen van jou. Stomme boer, we having chicken tonight! :kwaad:

BiL@L
19-07-04, 11:48
Iran rejects US claim of al-Qaidah link

The Iranian government yesterday admitted for the first time that half a dozen of the al-Qaida terrorists behind the September 11 attacks on New York and Washington had passed through Iran.

But the government, anxious to avoid being the next US target after Afghanistan and Iraq, denied any official involvement with al-Qaida members.

The admission came five days before the US commission investigating the September 11 attacks was scheduled to publish its 600-page report, and amid growing speculation that it would endorse the view that there was no evidence linking the September 11 hijackers to Saddam's Iraqi regime - one of the Bush administration's key arguments for going to war.

The Washington Post reported yesterday that the commission would criticise the White House, Congress and other parts of the US government, for failing to detect or prevent the atrocities.

With the focus of suspicion recently turning to Iran, Hamid Reza Asefi, an Iranian foreign ministry spokesman, yesterday acknowledged that some of the hijackers had passed through the country from Afghanistan months before the attacks. "We have long borders and it is not possible to fully control them. It is normal that five or six people who cross the border illegally over a period of five or six months may evade our attention. The same happens on the border between Mexico and the United States."

John McLaughlin, the acting director of the CIA, yesterday told Fox News: "We have no evidence that there is some sort of official connection between Iran and 9/11." But he said it was not surprising that the hijackers were able to pass through Iran, given the country's "history of supporting terrorism". He said eight of the 19 hijackers had passed through the country.

The link being made between Iran and al-Qaida comes as pressure grows on Tehran over suspicions that it is planning a nuclear weapons capability. The US, which has no diplomatic ties with Tehran, wants a UN security council resolution imposing sanctions.

The Israeli government, which bombed an Iraqi nuclear plant in 1981, has been hinting that it will mount a military strike to prevent Iran fulfilling any nuclear weapons ambitions. Iran continues to insist that it is seeking to develop its nuclear programme for peaceful purposes.

The British government has meanwhile become increasingly disillusioned over Iran, the Foreign Office shifting to the view that Tehran is intent on nuclear weapons. Relations have also been strained by the failure of Tehran to return two British boats seized at the Iran-Iraq border.

Mr Asefi said that news reports from the US linking Iran and al-Qaida were part of a US government cover-up to deflect attention from Iraq. He added that Iran had tightened its border controls since the September 11 attacks. The passage of the al-Qaida members had happened before the attacks and "who knew that September 11 was going to happen?" Iran had demonstrated over the past few years that it was opposed to terrorism - and the US had failed to show appreciation of that.

Iran helps finance Hizbollah in south Lebanon but says it has had no involvement with al-Qaida. Tehran has arrested hundreds of al-Qaida suspects over the past few years, last week handing to Saudi Arabia a man dubbed a senior al-Qaida memberwho had surrendered.

The Washington Post reported yesterday that the US commission report on the September 11 attacks would recommend a restructuring of US intelligence to create a "cabinet" with an overview of the other agencies. However, Mr McLaughlin said it would be difficult to achieve that "without adding an additional layer of bureaucracy". He said the same objective could be brought by "modest changes" to the role of CIA director.


http://www.guardian.co.uk/iran/story/0,12858,1264171,00.html

Simon
19-07-04, 12:07
Toch vind ik deze theorie van die commissie wat meer plausibel dan de theorie dat Irak er achter zou zitten. Verder zie ik Iran dan ook nog als een verdeeld land waarin bepaalde groeperingen met Al Qaeda samenwerken als het zo uitkomt. En andere groepen bepaald niet. Beide hebben invloed in de regering. Maar jammer dat ze dit soort onderzoek niet doen voordat ze een land aanvallen.

Het blijft een feit dat de amerikanen zelf vliegles aan de kapers hebben gegeven. Op een amerikaanse vliegschool geleid door een nederlander.

Al Sawt
19-07-04, 12:14
Geplaatst door assassijn
Bewijzen?....dat is tegenwoordig niet meer nodig...je geeft gewoon de schuld aan de inlichtingendiensten. Als je vervolgens een land met militaire middelen verslagen hebt en vervolgens blijkt dat niets waar is van je beschuldigingen, dan stel je een parlementaire commisie in.

Die de inlichtingendiensten de zwarte piet gaat toe spelen en ware intiators buiten schot gaat houden.


Zo gaat dat in de Westerse democratieen.

Simon
19-07-04, 12:50
Geplaatst door BiL@L
John McLaughlin, the acting director of the CIA, yesterday told Fox News: "We have no evidence that there is some sort of official connection between Iran and 9/11." But he said it was not surprising that the hijackers were able to pass through Iran, given the country's "history of supporting terrorism". He said eight of the 19 hijackers had passed through the country.


Dit is ook wel een komische opmerking als je weet dat Bush honderden Saoediers het land uit heeft gesmokkeld na 9/11 op het moment dat er niet eens gevlogen mocht worden in de VS.

GroteWolf
19-07-04, 13:05
Het oorspronkelijke bericht komt volgens mij uit die Arbische krant te London die nu niet bepaald pro-US is.

Overigens komt dit Bush en Co helemaal niet goed uit aangezien ze (ten onrechte) steeds Irak als bondgenoot van Al Qaida hebben aangewezen. Terwijl Iran en Pakistan, zeker de Pashtun, veel waarschijnlijker hebben samengwerkt met Al Qaida. De Pakistaanse geheime dienst al zeker, daarvan hebben generaals het ook al lang trots toegegeven. Ook zo'n nooit opgehelderd verhaal: Een Pakistaanse generaal had 100.000 dollar overgmaakt aan Atta in Amerika.

850
19-07-04, 13:41
Geplaatst door GroteWolf
Terwijl Iran en Pakistan, zeker de Pashtun, veel waarschijnlijker hebben samengwerkt met Al Qaida. De Pakistaanse geheime dienst al zeker,

Dat is op zich vreemd want Iran staat niet bepaald op goede voet met de Pasjtoen clan. Sterker nog, Iran heeft er veel aangedaan om de Taliban zo veel mogelijk tegen te werken in Afghanistan.

MootjeAmien
19-07-04, 13:51
There we go again... :droef:

GroteWolf
19-07-04, 13:56
[QUOTE} Dat is op zich vreemd want Iran staat niet bepaald op goede voet met de Pasjtoen clan. [/QUOTE]

Hmm, en shiiten en sunnieten zijn ook geen vriendjes, dat is waar.

Iwan
19-07-04, 13:58
Geplaatst door Ghiezzoe
Voordat ze weer een oorlogje beginnen, gaan we toch wel eisen dat ze EERST MET BEWIJZEN moeten komen of niet?
Bewijzen, wat is dat.
Ze kunnen altijd achteraf zeggen we waren niet goed ingelicht. Een paar ambtenaars van hun functies veranderen, klaar Cees.

Sandrosi
19-07-04, 14:06
Geplaatst door lennart
Ten eerste Iran heeft wel olie.

Ten tweede de oorlog in het middenoosten gaat in eerste instantie niet om olie, maar om machtsvertoon.
Wijziging in het complot? :rolleyes:

Iwan
19-07-04, 14:08
Geplaatst door GroteWolf
Het oorspronkelijke bericht komt volgens mij uit die Arbische krant te London die nu niet bepaald pro-US is.

Overigens komt dit Bush en Co helemaal niet goed uit aangezien ze (ten onrechte) steeds Irak als bondgenoot van Al Qaida hebben aangewezen. Terwijl Iran en Pakistan, zeker de Pashtun, veel waarschijnlijker hebben samengwerkt met Al Qaida. De Pakistaanse geheime dienst al zeker, daarvan hebben generaals het ook al lang trots toegegeven. Ook zo'n nooit opgehelderd verhaal: Een Pakistaanse generaal had 100.000 dollar overgmaakt aan Atta in Amerika.
De amerikanen hebben ook goed samengewerkt met Al Qaida.

Iwan
19-07-04, 14:13
Geplaatst door 850
Dat is op zich vreemd want Iran staat niet bepaald op goede voet met de Pasjtoen clan. Sterker nog, Iran heeft er veel aangedaan om de Taliban zo veel mogelijk tegen te werken in Afghanistan.
Deze informatie is op dit moment onbruikbaar voor belangen van Amerika. Misschien in de toekomst wel. Ik zal zeggen, amerinka bewaar deze informatie goed.

850
19-07-04, 14:15
Geplaatst door GroteWolf


Hmm, en shiiten en sunnieten zijn ook geen vriendjes, dat is waar.

Ze kunnen (letterlijk) elkaars bloed wel drinken.
Maar dat Pakistan er wel bij betrokken is lijkt me rotsvast.

GroteWolf
19-07-04, 15:04
Maar dat Pakistan er wel bij betrokken is lijkt me rotsvast.

Mij ook. De geheime dienst daar is weliswaar na 11 sept geschoond maar het blijft eng dat mensen die zo dicht bij atoomwapens zitten zulke enge theorieën verkondigen. Ze doen er niet eens geheimzinnig over.


De amerikanen hebben ook goed samengewerkt met Al Qaida.

Ik acht de CIA tot veel in staat maar ik heb er nog niets over gehoord. Voorlopig denk ik dat Al Qaida, voorzover het (nog) bestaat, wel degelijk de vernietiging van Amerika (en het Westen) ten doel heeft. Maar met geheime diensten en mondiale belangen weet je het nooit zeker natuurlijk.

lennart
19-07-04, 16:01
Geplaatst door Sandrosi
Wijziging in het complot? :rolleyes:

Ik heb nooit beweerd dat die oorlog in het midden-oosten om olie draaide.

Volgens mij zijn er twee objectieven die de Neocons hebben:

1) Het creeeren van chaos in het hele midden-oosten en de arabieren te onderwerpen aan de Israelische en Amerikaanse (lees Joods en Christelijke) macht.

2) Het vernietigen van de Amerikaanse democratie en het vervangen door een christelijke fascistische staat in de VS.

Chatoloog
20-07-04, 12:43
Geplaatst door MootjeAmien
There we go again... :droef:

je bedoelt Here we go again!


there we go again wordt in het engels niet gebruikt... je hebt kennelijk letterlijk uit het Nederlands vertaald "Daar gaan we weer"


:zwaai:

Hamza-T
20-07-04, 15:48
Clear is Case!

GroteWolf
20-07-04, 16:23
The crazyness takes hand over hand too.

Al Sawt
20-07-04, 16:27
Geplaatst door GroteWolf
Het oorspronkelijke bericht komt volgens mij uit die Arbische krant te London die nu niet bepaald pro-US is. Het kwam gisteren ook op het late NOSnieuws.

Dus daar gaat jouw theorie van giftige nieuws verkondiging.

Geplaatst door GroteWolf

Overigens komt dit Bush en Co helemaal niet goed uit aangezien ze (ten onrechte) steeds Irak als bondgenoot van Al Qaida hebben aangewezen. Ze hebben behaald wat ze wilden. En dat is een geografische springplank naar Iran en Syrie.



Geplaatst door GroteWolf

Terwijl Iran en Pakistan, zeker de Pashtun, veel waarschijnlijker hebben samengwerkt met Al Qaida. De Pakistaanse geheime dienst al zeker, daarvan hebben generaals het ook al lang trots toegegeven. Ook zo'n nooit opgehelderd verhaal: Een Pakistaanse generaal had 100.000 dollar overgmaakt aan Atta in Amerika. Die verhalen deden ook de ronde, over Irak en Atta.

Zo zouden Atta en een hoge Iraakse kopstuk, elkaar in Praag hebben ontmoet. En dat was zeer twijfelachtig.

assassijn
20-07-04, 21:14
Geplaatst door lennart
Now America accuses Iran of complicity in World Trade Center attack
By Julian Coman in Washington
(Filed: 18/07/2004)

Iran gave free passage to up to 10 of the September 11 hijackers just months before the 2001 attacks and offered to co-operate with al-Qa'eda against the US, an American report will say this week.

The all-party report by the 9/11 Commission, set up by Congress in 2002, will state that Iran, not Iraq, fostered relations with the al-Qa'eda network in the years leading up to the world's most devastating terrorist attack.
(...)
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;sessionid=S3J0CEBUPSL35QFIQMGSM54AVCBQW JVC?xml=/news/2004/07/18/wiran18.xml&sSheet=/news/2004/07/18/ixnewstop.html&secureRefresh=true&_requestid=102313

Geniaal!

En Iran heeft natuurrlijk ook nog eens een "nucleair" programma dat Israel wel bereid is te bombaderen.

Dus het scenario wordt wellicht, prograganda offensief in Europa en de VS om Iran met Al-Qa'ida te linkden. Vervolgens bombadeert Israel de nucleaire centrales in Iran en Iran slaat vervolgens terug in Iraq tegen de Amerikaanse troepen.

Uit het archief van de New York Post kwam ik de volgende citaten tegen van een interview met Sharon.

In an exclusive interview with the New York Post, Sharon said that as soon as Iraq is dealt with, he "will push for Iran to be at the top of the 'to do' list."
"Iran makes every effort to possess weapons of mass destruction … and ballistic missiles … That is a danger to the Middle East, and a danger to Europe,” he said.
Repeating that Iran is "behind terror all around the world,” Sharon claimed Iran was working with terrorist groups to harm Israel.

Zionistisch complot?.....wie zal het zeggen