PDA

Bekijk Volledige Versie : Crisis in het Palestijns bestuur



Simon
18-07-04, 17:16
Steeds meer weerstand tegen Arafat

*********************

RAMALLAH Steeds meer Palestijnen komen
in opstand tegen het beleid van Yasser
Arafat.In Gaza-stad werd een kantoor
van de veiligheidsdienst geplunderd uit
protest tegen het veiligheidsbeleid.

De benoeming van Arafats neef Mussa tot
veiligheidschef is olie op het vuur.De
betogers zien daarin de bevestiging van
hun vermoeden dat er sprake is van
vriendjespolitiek.Ze deden tevergeefs
een beroep op Mussa om te vertrekken.

Premier Qurei heeft tegenover Arafat
herhaald dat hij ontslag neemt vanwege
het veiligheidsbeleid.Voor hem waren de
recente ontvoeringen in de Gazastrook
de druppel die de emmer deed overlopen.

Sandrosi
18-07-04, 17:25
Komt er misschien toch nog een einde aan het Araf-rat-tijdperk zonder ingrijpen van Israel of dat hij de pijp uit is gegaan. :)

Afrux
18-07-04, 17:47
Geplaatst door Sandrosi
Komt er misschien toch nog een einde aan het Araf-rat-tijdperk zonder ingrijpen van Israel of dat hij de pijp uit is gegaan. :)

Een einde aan het bewind van zieke geesten die verslaafd zijn aan de macht kan enkel op twee manieren. De dood (al dan natuurlijk of niet) of afgezet worden.


Israel heeft al vorig jaar oefneningen gehouden in het verband met zij de dood van arafat. Ook al zal het op een natuurlijke manier gaan, dan is zijn nog bang dat er groot onrust zal ontstaan in de bezitte gebieden.

Sandrosi
18-07-04, 17:51
Geplaatst door Afrux
Israel heeft al vorig jaar oefneningen gehouden in het verband met zij de dood van arafat. Ook al zal het op een natuurlijke manier gaan, dan is zijn nog bang dat er groot onrust zal ontstaan in de bezitte gebieden.
Dat lijkt me in het geheel geen onterechte angst, het schorem van de islamitische terreurorganisaties zal er alles aan doen om de macht in handen te krijgen, al moeten ze elkaar ervoor bestrijden. Zonder internationale hulp maken de gematigden weinig kans denk ik.

Al Sawt
18-07-04, 18:42
Geplaatst door Sandrosi
Schorem omdat ze onschuldige burgers niet ontzien, sterker nog die kiezen ze bewust als doelwit. Gewapend verzet is in hun situatie toch al zinloos en contraproductief, maar als ze zo graag een gewapende strijd willen, laat ze die dan voeren tegen het bestuur of leger van die joodse entiteit. Er zijn minder dan 900 Israelische 'onschuldige' burgers gedood. Wat in schril contrast staat met meer dan 2000 Palestijnse burgerdoden.

En als maar blijven wijzen naar de onschuldige burgerdoden aan de Israelische kant.

Simon
18-07-04, 19:20
Wat ik mij afvroeg: is dit nu ook het gevolg van het feit dat Israel zich binnen afzienbare tijd gaat terugtrekken uit de Gaza strook? Zijn er groepen die nu al aan het uitvechten zijn wie daarna de macht krijgt?

Afrux
18-07-04, 20:12
Geplaatst door Simon
Wat ik mij afvroeg: is dit nu ook het gevolg van het feit dat Israel zich binnen afzienbare tijd gaat terugtrekken uit de Gaza strook? Zijn er groepen die nu al aan het uitvechten zijn wie daarna de macht krijgt?

Absoluut.
Tien jaar geleden zei een palestijnse vriend het zelfde tegen mij.
Hij beweerde dat isarel dom is, door mensne daar te doden. Hij zei: als ze zich terugtrekken, dan kunnen ze mooi van de kant kijken hoe we elkaar vermoorden en ons uitlachen.

veel mensne die hier geboren zijn en helemaal niets weten van het midden oosten. dat palestijnen een eenheid zijn.

maar zij vergeten dat palestijnse apparaat een van de meeste corrupte overheden is. Dat er 250 politieke stromingen zijn die niet met dialoog met elkaar omgaan (zoals het de arabieren betaamt), maar elkaar met geweld strijden. Zij vergeten dat er aardig wat verraders rondlopen die een spion van israel zijn (vandaar dat hamas leden een voor een uit de lucht uitgeschakeld worden). zij vergeten dat ......

De Terrorist en mordenaar Sharon heeft deze dagen denk ik de beste tijd van zijn leven.

lennart
18-07-04, 20:16
Geplaatst door Afrux
Hij beweerde dat isarel dom is, door mensne daar te doden. Hij zei: als ze zich terugtrekken, dan kunnen ze mooi van de kant kijken hoe we elkaar vermoorden en ons uitlachen.

Wat is daar dan dom aan uit Israelisch perspectief? Burgeroorlog tussen de Palestijnen is toch juist een zegen voor Israel?

Afrux
18-07-04, 20:21
Geplaatst door lennart
Wat is daar dan dom aan uit Israelisch perspectief? Burgeroorlog tussen de Palestijnen is toch juist een zegen voor Israel?

dom dat ze blijven, als ze slim waren, dan hadden ze dan waren ze al weg. dat bedoelde hij.

nard
18-07-04, 20:27
Geplaatst door Afrux
Dat er 250 politieke stromingen zijn die niet met dialoog met elkaar omgaan (zoals het de arabieren betaamt), maar elkaar met geweld strijden.


Mwoahh.... kom, kom! Niet overdrijven ....


:hihi: :hihi:

Afrux
18-07-04, 20:48
Geplaatst door nard
Mwoahh.... kom, kom! Niet overdrijven ....


:hihi: :hihi:

soms is het een behoefte hier om een paar mensen wakker te schudden en heftige discusies opgang te krijgen....

De Autochtoon
18-07-04, 20:50
Zouden verkiezingen mischien een idee zijn?

Sarit
18-07-04, 20:57
Geplaatst door Al Sawt
Er zijn minder dan 900 Israelische 'onschuldige' burgers gedood.

Meer dan 1100 Israelische Doden inmiddels......... :knife_hea

freya
18-07-04, 21:36
Geplaatst door Sarit
Meer dan 1100 Israelische Doden inmiddels......... :knife_hea

En meer dan 3000 Palestijnse :moe:

Orakel
18-07-04, 21:46
Geplaatst door Sandrosi
de islamitische terreurorganisaties .

Als je al moet, wil je dan zo goed zijn het sec terreurorganisaties noemen?

Al Sawt
18-07-04, 21:53
soms is het een behoefte hier om een paar mensen wakker te schudden en heftige discusies opgang te krijgen.... Noem paar namen?