PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer 'Croisets' bij Franse joden



Yugurthen
18-07-04, 18:29
BRUSSEL - Steeds meer Franse joden lijden aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen op henzelf om te bewijzen hoe antisemitisch de samenleving wel is.

Naast de zaak-Marie-Léonie, die vorige week een aanval door zes Noord-Afrikanen in de metro verzon, heeft het Franse gerecht nog minstens drie andere antisemitische aanslagen van de jongste zes maanden als verzonnen ontmaskerd, zo meldt Le Monde.
1. Op het Montaigne-college in Parijs werd op 17 december 2003 een leerling buitengegooid wegens slagen en beledigingen aan een jood. Na onderzoek bleek er geen racistische ondertoon te zijn.
2. Op 3 januari 2004 werd rabbijn Fahri in zijn Parijse synagoog gestoken door antisemieten, maar het onderzoek wees uit dat hij loog.
3. En op 4 juni 2004 werd een jonge jood in Epinay neergestoken toen hij uit een Talmoed-school kwam. De agressor zou islamitische kreten hebben geslaakt. Uit het onderzoek bleek dat de bewuste jongeman zelf eerder acht Arabieren had aangevallen.
Frankrijk zit verveeld met die zaken. Het land kende dit jaar al 135 antisemitische agressies, maar hoeveel zijn er ook echt waar, zo vraagt men zich af.
Steeds meer Franse joden lijden blijkbaar aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen om hun stelling dat het antisemitisme toeneemt, kracht bij te zetten. Het bewuste complex is genoemd naar de Nederlandse acteur Jules Croiset, die in 1987 zichzelf ontvoerde. Hij protesteerde tegen een vermeend antisemitisch stuk van filmregisseur Rainer Werner Fassbinder en organiseerde zijn eigen verdwijning om aan te tonen hoever jodenhaat wel kan gaan.

freya
18-07-04, 18:39
Geplaatst door Yugurthen
BRUSSEL - Steeds meer Franse joden lijden aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen op henzelf om te bewijzen hoe antisemitisch de samenleving wel is.

Naast de zaak-Marie-Léonie, die vorige week een aanval door zes Noord-Afrikanen in de metro verzon, heeft het Franse gerecht nog minstens drie andere antisemitische aanslagen van de jongste zes maanden als verzonnen ontmaskerd, zo meldt Le Monde.
1. Op het Montaigne-college in Parijs werd op 17 december 2003 een leerling buitengegooid wegens slagen en beledigingen aan een jood. Na onderzoek bleek er geen racistische ondertoon te zijn.
2. Op 3 januari 2004 werd rabbijn Fahri in zijn Parijse synagoog gestoken door antisemieten, maar het onderzoek wees uit dat hij loog.
3. En op 4 juni 2004 werd een jonge jood in Epinay neergestoken toen hij uit een Talmoed-school kwam. De agressor zou islamitische kreten hebben geslaakt. Uit het onderzoek bleek dat de bewuste jongeman zelf eerder acht Arabieren had aangevallen.
Frankrijk zit verveeld met die zaken. Het land kende dit jaar al 135 antisemitische agressies, maar hoeveel zijn er ook echt waar, zo vraagt men zich af.
Steeds meer Franse joden lijden blijkbaar aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen om hun stelling dat het antisemitisme toeneemt, kracht bij te zetten. Het bewuste complex is genoemd naar de Nederlandse acteur Jules Croiset, die in 1987 zichzelf ontvoerde. Hij protesteerde tegen een vermeend antisemitisch stuk van filmregisseur Rainer Werner Fassbinder en organiseerde zijn eigen verdwijning om aan te tonen hoever jodenhaat wel kan gaan.

:zegniets:

Rabi'ah.
18-07-04, 18:41
Geplaatst door Yugurthen
BRUSSEL - Steeds meer Franse joden lijden aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen op henzelf om te bewijzen hoe antisemitisch de samenleving wel is.

Naast de zaak-Marie-Léonie, die vorige week een aanval door zes Noord-Afrikanen in de metro verzon, heeft het Franse gerecht nog minstens drie andere antisemitische aanslagen van de jongste zes maanden als verzonnen ontmaskerd, zo meldt Le Monde.
1. Op het Montaigne-college in Parijs werd op 17 december 2003 een leerling buitengegooid wegens slagen en beledigingen aan een jood. Na onderzoek bleek er geen racistische ondertoon te zijn.
2. Op 3 januari 2004 werd rabbijn Fahri in zijn Parijse synagoog gestoken door antisemieten, maar het onderzoek wees uit dat hij loog.
3. En op 4 juni 2004 werd een jonge jood in Epinay neergestoken toen hij uit een Talmoed-school kwam. De agressor zou islamitische kreten hebben geslaakt. Uit het onderzoek bleek dat de bewuste jongeman zelf eerder acht Arabieren had aangevallen.
Frankrijk zit verveeld met die zaken. Het land kende dit jaar al 135 antisemitische agressies, maar hoeveel zijn er ook echt waar, zo vraagt men zich af.
Steeds meer Franse joden lijden blijkbaar aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen om hun stelling dat het antisemitisme toeneemt, kracht bij te zetten. Het bewuste complex is genoemd naar de Nederlandse acteur Jules Croiset, die in 1987 zichzelf ontvoerde. Hij protesteerde tegen een vermeend antisemitisch stuk van filmregisseur Rainer Werner Fassbinder en organiseerde zijn eigen verdwijning om aan te tonen hoever jodenhaat wel kan gaan.

:rolleyes:

Yugurthen
18-07-04, 21:58
Wat bezielde die Nederlander Croiset?

nl-x
18-07-04, 22:05
Geplaatst door Yugurthen
3. En op 4 juni 2004 werd een jonge jood in Epinay neergestoken toen hij uit een Talmoed-school kwam. De agressor zou islamitische kreten hebben geslaakt. Uit het onderzoek bleek dat de bewuste jongeman zelf eerder acht Arabieren had aangevallen.

BRON ! Ik kan het haast niet geloven!

Yugurthen
18-07-04, 22:12
Geplaatst door nl-x
BRON ! Ik kan het haast niet geloven!

Bron: Gazet Van Antwerpen.

Je kan het haast niet geloven? Ben jij één van die gehersenspoelde Nederlanders met een minderwaardigheidscomplex tegenover joden?

lennart
18-07-04, 22:14
Er waren nog meer incidenten. Zo is bijvoorbeeld het Franse hoofd, Alex Moise, van Likud veroordeeld wegens het sturen van anti-semitische brieven aan zichzelf.

taouanza
18-07-04, 22:21
Geplaatst door nl-x
BRON ! Ik kan het haast niet geloven!

Inderdaad dit incident wordt steeds aangekaart hier.

mark61
18-07-04, 22:29
Geplaatst door lennart
Er waren nog meer incidenten. Zo is bijvoorbeeld het Franse hoofd, Alex Moise, van Likud veroordeeld wegens het sturen van anti-semitische brieven aan zichzelf.

In GB kregen kritische joden antisemitische haatmails van andere joden.

taouanza
18-07-04, 22:31
Geplaatst door mark61
In GB kregen kritische joden antisemitische haatmails van andere joden.

Das ook antisemitisme.:rolleyes:

Yugurthen
18-07-04, 22:33
Geplaatst door taouanza
Das ook antisemitisme.:rolleyes:

Waar de zionistische organisatie CIDI zorgvuldig over zwijgt.

mark61
18-07-04, 22:47
Nee hoor, er is een lange traditie van kritiek van joden op andere joden. Daar hebben die andere een term voor: joodse zelfhaat.

taouanza
18-07-04, 22:57
Geplaatst door mark61
Nee hoor, er is een lange traditie van kritiek van joden op andere joden. Daar hebben die andere een term voor: joodse zelfhaat.

Maar het is wel opvallend als er met veel bombarie wordt verkondigd dan een jood is aangevallen en dan niks hoort over dat hij 8 moslims heeft aangevallen.

S@deeQ.
18-07-04, 22:59
:auw2:

In amsterdam noemen ze zoiets een jodenstreek

Poitiers
18-07-04, 23:11
Slapjes hoor...
Waarom niet een pakkender titel, mede gezien de gigantische aantallen aangedragen gevallen.

Meer zoiets van:

Meerderheid franse joden betrokken bij pro-zionistisch complot!

sjaen
18-07-04, 23:52
Geplaatst door taouanza
Maar het is wel opvallend als er met veel bombarie wordt verkondigd dan een jood is aangevallen en dan niks hoort over dat hij 8 moslims heeft aangevallen.

:wow: Wat had hij dan bij zich? Een jood valt 8 moslims aan :wow:

Ron Haleber
19-07-04, 06:56
Geplaatst door Yugurthen
Wat bezielde die Nederlander Croiset?

De jaren gaan te snel voorbij... Daarom hier een paar stukken daarover: o.a. de rel rond Mulisch over croiset...

Jules framed himself to appear a victim and be pampered because people felt pity with him. He's an intelligent man who played the role of victim so convincingly (even putting scars on his skin with make-up used in the theatre) that people still believed his story even when there were so many clues that it was not true.

Now our 'self confident style' (he's extremely arrogant) writer Harry Mulish has made a book out of it, called 'The theatre, the letter and the truth'.

Possible psycho-diagnosis: self sacrificing style personality and dramatic style

Jan den Breejen
------------------

Harry Mulisch noemt het "onartistiek" dat Freek de Jonge fictie voor werkelijkheid aanziet. "Het boek kan niets met Croiset te maken hebben, want de hoofdfiguur is zowel dood als levend", aldus de literator. Met dat gegeven ging hij schrijven, "zoals ik altijd een boek begin met een idee. Pas later kwam ik op Croiset". Uiteindelijk is het de lange arm van de Führer die deze rel veroorzaakt heeft. "Hitler wilde alle joden uitroeien (...) daardoor is Croiset getraumatiseerd en op grond daarvan heeft Croiset De Jonge getraumatiseerd. En daaruit probeert De Jonge dan mij te traumatiseren. Maar dat is zinloos". (Volkskrant, 23/2/00)

Het valt op dat in het archief van Freeks site zijn columns over deze zaak zeer nauwkeurig zijn uitgewist...!!!

----------------------
Naar aanleiding van het boekenweekgeschenk van Harry Mulisch 'Het theater, de brief en de waarheid' heeft Freek de Jonge de show waarmee hij dit jaar het Boekenbal opent een nieuwe titel gegeven: 'De conferancier, het boekenweekgeschenk en de leugen'. De Jonge is kwaad omdat Mulisch Jules Croiset zou rehabiliteren. Directeur Kraima van Stichting CPNB, uitgever van het boekenweekgeschenk, vindt de ontwikkeling uitermate boeiend. Zorgen over de oproep van De Jonge om het boekje te verbranden maakt hij zich niet. "Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken wanneer er een protestdemonstratie voor Carré zou zijn geweest (...) Of wanneer Freek in een advertentie had gezegd dat het boek verbrand moest worden. Maar hij heeft er een voorstelling meegemaakt en daarmee zijn eigen kunstwerk geschapen." (Volkskrant, 22/2/00)
---------------------------

Theo van Gogh:

Gut, wat was 't lekker weer. Neuriënd liep ik door een Amsterdam dat voor deze eerste Zondag van de lente aanspraak mocht maken op de omschrijving 'lieflijk'. Ik mijmerde over hoe voor Jules Croiset de hemel vermoedelijk een gaskamer is omdat zo meneer's talenten als acteur het beste tot hun recht komen. Ik bedacht
hoe de grote scheur van Frits Barend van verbazing moet zijn scheef gezakt toen Jules bekende. En hoe moet Frits zich gevoeld hebben toen uitkwam dat Jules geen joodse moeder heeft gehad? En evenmin een joodse vader?
Ik schrijf 't op en realiseer me hoe onsmakelijk dit alles is. Naar mijn inzicht zou meneer Croiset in Mei '40 niet hebben staan dansen met - 'keppeltje op, keppeltje af' - zijn identiteits-problematiek. De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat als het OM destijds niet verachtelijk genoeg zou zijn geweest om meneer van rechtsvervolging te ontslaan, zelfs ondergetekende z'n schouders nu ophaalde. Maar omdat Croiset geen eerlijk proces heeft gehad - of moet ik zeggen -'geen eerlijke straf', zal tot in lengte van dagen de glimlach van de Theo van Gogh's van deze droeve wereld in zijn richting gaan. Een geval van: 'Jules heeft zelfs na de flauwekul van die ontvoering nog een kruiwagen nodig...'
Vrij vertaald; wat een ongelofelijke lul, met z'n brieven en bedreigingen...
Maar God is rechtvaardig.
En zoals ik nog regelmatig ontwaak met het verkwikkende "Gerard Thoolen is dood!", zo voel ik hoe de vinger van Jaweh beschuldigend in Jules' richting wordt gestoken. Ik weet dat in de hel velen veroordeeld zijn tot het eeuwig bijwonen van één van Jules' solovoorstellingen, liefst geïnspireerd op leven en lijden van een Redder der mensheid...

RitaMaria
19-07-04, 09:31
Het is wel heel droevig gesteld met sommigen..wat men al niet
over heeft voor een 'klein' 'beetje' aandacht..

Yugurthen
19-07-04, 10:10
Geplaatst door Poitiers
Slapjes hoor...
Waarom niet een pakkender titel, mede gezien de gigantische aantallen aangedragen gevallen.

Meer zoiets van:

Meerderheid franse joden betrokken bij pro-zionistisch complot!

Meer 'Croisets' bij Franse joden is inderdaad een pakkende titel rechtstreeks uit Gazet Van Antwerpen. Als je daarmee problemen hebt ga je dan beklagen op het hoofdkantoor van Gazet Van Antwerpen in Antwerpen (Linkeroever).

Wat dat zionistisch complot betreft, gezien de onlangse oproep van Sharon aan de Franse joden is dat niet eens zo'n gekke theorie. Of zijn joden in jouw ogen zo'n heilige boontjes?

freya
19-07-04, 10:14
Geplaatst door Yugurthen
[B]Wat dat zionistisch complot betreft, gezien de onlangse oproep van Sharon aan de Franse joden is dat niet eens zo'n gekke theorie. Of zijn joden in jouw ogen zo'n heilige boontjes?

Bij zijn aantreden heeft Sharon beloofd om een miljoen nieuwe joden naar Israel te halen.

In 2001 (?) deed hij ook al soortgelijke oproepen aan joden uit Zuid Amerika.

Tel daarbij het aantal verzonnen aangiftes van antisemitisme en het opblazen van de werkelijke gevallen.


En trek dan je eigen conclussie. :strik:

Julien
19-07-04, 10:19
jugurthen, heb je ook bronnen bij deze aantijgingen?

taouanza
19-07-04, 10:20
Geplaatst door freya
Bij zijn aantreden heeft Sharon beloofd om een miljoen nieuwe joden naar Israel te halen.

In 2001 (?) deed hij ook al soortgelijke oproepen aan joden uit Zuid Amerika.

Tel daarbij het aantal verzonnen aangiftes van antisemitisme en het opblazen van de werkelijke gevallen.


En trek dan je eigen conclussie. :strik:

Welke conclusie?
Dat als Palestijnen geen aanslagen plegen en er ook geen nieuwe nederzettingen komen?

Yugurthen
19-07-04, 10:21
Geplaatst door Julien
jugurthen, heb je ook bronnen bij deze aantijgingen?

Welke aantijgingen? Heb ik iets gemist?

Julien
19-07-04, 10:26
Geplaatst door Yugurthen
Welke aantijgingen? Heb ik iets gemist?

nou het is niet mis wat je beweert in je openingspost; van een aantal dingen heb ik ook gehoord, sommige dingen zijn geruchten, en van sommige dingen heb ik nog nooit gehoord in de Franse media. hoe kom je aan deze info?

Yugurthen
19-07-04, 10:42
Geplaatst door Julien
nou het is niet mis wat je beweert in je openingspost; van een aantal dingen heb ik ook gehoord, sommige dingen zijn geruchten, en van sommige dingen heb ik nog nooit gehoord in de Franse media. hoe kom je aan deze info?

Mijn openingspost is volledig overgenomen uit Gazet Van Antwerpen. Inclusief de titel van het artikel. Ga daar maar klagen. Hun hoofdkantoor bevind zich op het Antwerpse Linkeroever. De journalist die dit arikel schreef citeerde Le Monde.

Poitiers
19-07-04, 10:52
Geplaatst door Yugurthen

Wat dat zionistisch complot betreft, gezien de onlangse oproep van Sharon aan de Franse joden is dat niet eens zo'n gekke theorie. Of zijn joden in jouw ogen zo'n heilige boontjes?

Wat heeft de oproep van ene Sharon te maken met de geestesgesteldheid c.q. motivatie van Franse joden?

Indien een dergelijke 'redenatie' valide zou zijn, kunnen (parallelle gedachtengang) in Nederland, na een oproep vanuit Tora Bora aan de Nederlandse moslims om aanslagen te gaan plegen, alle moslims geïnterneerd worden als potentële terrorist.

Yugurthen
19-07-04, 11:02
Geplaatst door Poitiers
Wat heeft de oproep van ene Sharon te maken met de geestesgesteldheid c.q. motivatie van Franse joden?

Indien een dergelijke 'redenatie' valide zou zijn, kunnen (parallelle gedachtengang) in Nederland, na een oproep vanuit Tora Bora aan de Nederlandse moslims om aanslagen te gaan plegen, alle moslims geïnterneerd worden als potentële terrorist.

Blablabla en nog eens blablabla. Het was toch de titel van het artikel dat je zo stoorde? Richt je tot Gazet Van Antwerpen. Ga daar maar janken.

Ravian
19-07-04, 11:16
Voor wie meer interesse heeft voor feiten dan voor wishfull thinking:

http://www.humanrightsfirst.org/pubs/antisemitism/antisemitism_report_22_april_2004.pdf

En

http://www.humanrightsfirst.org/pubs/antisemitism/antisemitism_report.pdf

Om er maar een paar te noemen.

Deze organisatie, Human Rights First, strijdt tegen elke vorm van racisme.

De Gazette baseerde zich op Le Monde? Dan hebben ze vast de editie gemist waarin de Arabische intellectuelen in Frankrijk zich fel keerden tegen deze antisemitische aanvallen. Feller dan menig (linkse) politicus.

Yugurthen
19-07-04, 11:29
Geplaatst door Ravian
De Gazette baseerde zich op Le Monde? Dan hebben ze vast de editie gemist waarin de Arabische intellectuelen in Frankrijk zich fel keerden tegen deze antisemitische aanvallen. Feller dan menig (linkse) politicus.

Vertel dat aan de Gazet. Je weet het adres en het telefoonnummer kun je opzoeken.

Poitiers
19-07-04, 11:29
Geplaatst door Yugurthen
Blablabla en nog eens blablabla. Het was toch de titel van het artikel dat je zo stoorde? Richt je tot Gazet Van Antwerpen. Ga daar maar janken.

Ik spreek jou nu aan op een uitspraak van jezelf over de Franse joden. Wat heeft een verwijzing naar de GVA dan voor nuttigs te bieden. Kun jij zelf geen antwoord geven?

Je verwijst trouwens bij meerdere reacties naar een journalist van de GVA, en die verwijst weer naar le Monde. Maakt allemaal een uiterst professionele indruk. Zeeeeer overtuigend!

Yugurthen
19-07-04, 11:33
Geplaatst door Poitiers
Ik spreek jou nu aan op een uitspraak van jezelf over de Franse joden. Wat heeft een verwijzing naar de GVA dan voor nuttigs te bieden. Kun jij zelf geen antwoord geven?

Je verwijst trouwens bij meerdere reacties naar een journalist van de GVA, en die verwijst weer naar le Monde. Maakt allemaal een uiterst professionele indruk. Zeeeeer overtuigend!

Ben blij dat we het eindelijk eens zijn over de titel en bron van mijn openingspost.

Je spreekt me aan op een uitspraak van mezelf over de Franse joden? Welke uitspraak?

Ravian
19-07-04, 11:35
Geplaatst door Yugurthen
Vertel dat aan de Gazet. Je weet het adres en het telefoonnummer kun je opzoeken.

Why should I.
Dan zouden nu ook alle media gebeld moeten worden die melding maakten van De Brief van Remkes. Het stond in 'n krant DUS het is waar is een redenering van niks natuurlijk. Daarom negeerde je ook de info van de onderzoeksinstituten: liever beperk je je tot de info uit een Belgische krant.

Poitiers
19-07-04, 11:36
Geplaatst door Yugurthen
Vertel dat aan de Gazet. Je weet het adres en het telefoonnummer kun je opzoeken.

Ja hoor, hij bestaat nog!
De originele, enige echte , authentieke, domme Belg
Laten wij hem koesteren en met begrijpende zachtmoedigheid naar het Licht leiden....

Yugurthen
19-07-04, 11:44
Geplaatst door Ravian
Why should I.
Dan zouden nu ook alle media gebeld moeten worden die melding maakten van De Brief van Remkes. Het stond in 'n krant DUS het is waar is een redenering van niks natuurlijk. Daarom negeerde je ook de info van de onderzoeksinstituten: liever beperk je je tot de info uit een Belgische krant.

Aldus de betweterige en achterlijke Nederlander. Als ik door de Telegraaf blader zakt mijn broek af.

GVA vind ik veel betrouwbaarder dan alle Nederlandse kranten samen. Heb ik hier te maken met een gehersenspoelde Nederlander die een minderwaardigheidscomplex heeft tegenover joden? Zit jij ook met het holocaustsyndroom?

Ravian
19-07-04, 11:50
Geplaatst door Yugurthen
Aldus de betweterige en achterlijke Nederlander. Als ik door de Telegraaf blader zakt mijn broek af.

GVA vind ik veel betrouwbaarder dan alle Nederlandse kranten samen. Heb ik hier te maken met een gehersenspoelde Nederlander die een minderwaardigheidscomplex heeft tegenover joden? Zit jij ook met het holocaustsyndroom?

Telegraaf lees ik nooit, dat vod.

Cheap van je om direct op de persoon te gaan spelen.
Ik houd het liever bij feiten, daarom haalde ik die ook aan.
Als die je niet interesseren, zijn we klaar natuurlijk. Even goeie vrienden hoor.

Yugurthen
19-07-04, 11:53
Geplaatst door Poitiers
Ja hoor, hij bestaat nog!
De originele, enige echte , authentieke, domme Belg
Laten wij hem koesteren en met begrijpende zachtmoedigheid naar het Licht leiden....

Aldus de schijnheilige Nederlander vanuit het 'democratische' paradijs. Vingertjewijzen kunnen Nederlanders als de beste. Zo besparen ze zich de moeite om zelfstandig na te denken. Eén woord over joden en ze vallen massaal over je heen. Als ze de moeite zouden nemen om in de spiegel te kijken zouden ze hun spiegelbeeld onderkotsen.

Ravian
19-07-04, 11:55
Geplaatst door Yugurthen
Aldus de schijnheilige Nederlander vanuit het 'democratische' paradijs. Vingertjewijzen kunnen Nederlanders als de beste. Zo besparen ze zich de moeite om zelfstandig na te denken. Eén woord over joden en ze vallen massaal over je heen. Als ze de moeite zouden nemen om in de spiegel te kijken zouden ze hun spiegelbeeld onderkotsen.

Het zijn geen Nederlandse rapporten waar ik naar verwees: het zijn rapporten van internationale instituten. En nogmaals: instituten die onderzoek doen naar elke vorm van racisme.

En relax een beetje :)

Yugurthen
19-07-04, 11:59
Geplaatst door Ravian
Telegraaf lees ik nooit, dat vod.

Cheap van je om direct op de persoon te gaan spelen.
Ik houd het liever bij feiten, daarom haalde ik die ook aan.
Als die je niet interesseren, zijn we klaar natuurlijk. Even goeie vrienden hoor.

Hou je het liever bij de feiten? Is het feit dat er Franse joden zijn die lijden aan het Croiset-complex opeens geen feit omdat er joden bij zijn betrokken? Of is die journalist een jodenhater in jouw ogen en zijn berichtgeving bij voorbaat ongeloofwaardig? Wat wil je eigenlijk suggereren met jouw opmerking dat ik onderzoeksinstituten negeer en mij beperk tot Belgische kranten? Dat jij als 'slimme Nederlander' het monopolie hebt op objectieve analyses? De wijsheid in pacht hebt? Al wie jouw holocaustgejank niet deelt is antijoods?

Yugurthen
19-07-04, 12:02
Geplaatst door Ravian
Het zijn geen Nederlandse rapporten waar ik naar verwees: het zijn rapporten van internationale instituten. En nogmaals: instituten die onderzoek doen naar elke vorm van racisme.

En relax een beetje :)

Rapporten van internationale instituten? Vertellen die rapporten dat het Croiset-complex dat de Franse joden tegenwoordig teistert verzonnen is door Le Monde? Zoniet, waarom sleur je die rapporten er dan bij? Wat wil je hiermee duidelijk maken? Wil je uberhaupt wel iets duidelijk maken?

mark61
19-07-04, 12:09
Geplaatst door Poitiers
Wat heeft de oproep van ene Sharon te maken met de geestesgesteldheid c.q. motivatie van Franse joden?

Op de BBC hoorde ik intussen een vertegenwoordiger van een Franse joodse studentenorganisatie verklaren dat ze zelf wel uitmaken waar ze wonen, dank u sharon.


Indien een dergelijke 'redenatie' valide zou zijn, kunnen (parallelle gedachtengang) in Nederland, na een oproep vanuit Tora Bora aan de Nederlandse moslims om aanslagen te gaan plegen, alle moslims geïnterneerd worden als potentële terrorist.

Het siert je dat je de burelen van Sharon vergelijkt met Tora Bora.

Ravian
19-07-04, 12:14
Geplaatst door Yugurthen
Hou je het liever bij de feiten? Is het feit dat er Franse joden zijn die lijden aan het Croiset-complex opeens geen feit omdat er joden bij zijn betrokken? Of is die journalist een jodenhater in jouw ogen en zijn berichtgeving bij voorbaat ongeloofwaardig? Wat wil je eigenlijk suggereren met jouw opmerking dat ik onderzoeksinstituten negeer en mij beperk tot Belgische kranten? Dat jij als 'slimme Nederlander' het monopolie hebt op objectieve analyses? De wijsheid in pacht hebt? Al wie jouw holocaustgejank niet deelt is antijoods?

Ik begrijp niet wat je met holocaustgejank bedoelt.

En ik ben er net als jij een voorstander van dat men de waarheid zoveel mogelijk moet nastreven.
Dat er volgens de Gazet van Antwerpen joden bij zijn die aanslagen verzinnen, doet niets af aan het feit dat er daadwerkelijk aanslagen tegen joden plaatsvinden. De daders uit (blanke) extreem-rechtse en Noord-Afrikaanse hoek zijn daarvoor berecht. Dat zijn feiten. Ik zag ook liever dat het anders was, en dat er, blijkens bevindingen van dezelfde instituten, ook geen racisme jegens moslims was. Helaas is de werkelijkheid anders, en is het beter dat onder ogen te zien.

Yugurthen
19-07-04, 12:21
Geplaatst door Ravian
Ik begrijp niet wat je met holocaustgejank bedoelt.

En ik ben er net als jij een voorstander van dat men de waarheid zoveel mogelijk moet nastreven.
Dat er volgens de Gazet van Antwerpen joden bij zijn die aanslagen verzinnen, doet niets af aan het feit dat er daadwerkelijk aanslagen tegen joden plaatsvinden. De daders uit (blanke) extreem-rechtse en Noord-Afrikaanse hoek zijn daarvoor berecht. Dat zijn feiten. Ik zag ook liever dat het anders was, en dat er, blijkens bevindingen van dezelfde instituten, ook geen racisme jegens moslims was. Helaas is de werkelijkheid anders, en is het beter dat onder ogen te zien.

Dan zijn we het eens over dat Croiset-complex en de berichtgeving van GVA. Bij het onderwerp blijven. Als je het over rapporten van internationale onderzoeksinstituten wil hebben open daar dan een aparte topic over.

Yugurthen
19-07-04, 12:34
Geplaatst door sjeng
o o o wat een frustratie toch allemaal.
Luister tuurlijk zijn er mensen die fake aangiften doen, triest maar waar. Dat betekent niet dat ALLE aangiftes fake zijn. Je zou toch ook niet willen dat dat geld voor alle moslims of marokkannen?
man spreekt niet over croiset, hoe vaak heb ik het al niet bij moslims gezien? blank meisje reageert niet op boers gesis van marokkaan en hup, je hebt weer een 'jij is racist' te pakken. KLeine marokkaanse jochies vallen klanten lastig, eignaar winkel zet ze de winkel uit en hoppa "jij is racist!!!" wordt er luidkeels geroepen. laat me niet lachen. Heb het al zo vaak gezien.
face it, je hebt nu eenmaal ook joden die het voor de echte slachtoffer moeilijk maken. schande is het. maakt niet uit of een moslim of een jood het doet maar ga nooit roepen dat elke aangifte dus met argus ogen moet worden bekeken.


:kotsen2: :kotsen2:

Kots maar gerust. Feiten zijn feiten. En toch zijn er Nederlanders die zich in allerlei bochten wringen om die feiten onderuit te halen.

Wat die Marokkanen betreft, ligt de fout niet bij die Nederlanders die zich benadeeld voelen maar te schijterig zijn om die bepaalde vuilspuwer een kopstoot te verkopen? Wie over zich heen laat lopen moet de gevolgen maar dragen. Niet achteraf komen klagen maar op dat moment zelf voor jezelf opkomen.

Ravian
19-07-04, 12:44
Geplaatst door Yugurthen
Kots maar gerust. Feiten zijn feiten. En toch zijn er Nederlanders die zich in allerlei bochten wringen om die feiten onderuit te halen.

De Jules Croisetters uit die Gazet van Antwerpen doen niets aan de feiten af. Of de 100-den pagina's bevindingen van een internationaal onafhankelijk instituut moeten zwaarder wegen dan 1 krantenartikel.


Wat die Marokkanen betreft, ligt de fout niet bij die Nederlanders die zich benadeeld voelen maar te schijterig zijn om die bepaalde vuilspuwer een kopstoot te verkopen? Wie over zich heen laat lopen moet de gevolgen maar dragen. Niet achteraf komen klagen maar op dat moment zelf voor jezelf opkomen.

Wat zeg je nu... Nederlanders die ten onrechte voor racist worden uitgemaakt, zijn fout omdat ze niet direct hun vuisten gebruiken?

Ravian
19-07-04, 12:46
Geplaatst door sjeng
wat een prachtige cultuur heb jij dat je fatsoenlijke mensen verwijt dat zij niet meteen gaan meppen. Dus als iemand jouw beledigd en je doet niets terug dan is het eigenlijk jouw fout?
Prachtig echt waar een aanvulling op de westerse samenleving, applaus!!!

Ik ben 'n keer voor racist uitgemaakt omdat ik een groepje Noord-Afrikaanse jongeren verzocht een oude dame eerst uit de tram te laten stappen voordat zij erin gingen.
Ik zie me als meid alleen dan niet meteen als een dolle op een club van die jochies inhakken. Wat een redenering :-\

RitaMaria
19-07-04, 12:50
Nou ..kom een keer naar Amsterdam zou ik zeggen..
niemand die het in z'n hoofd haalt om de ander eerst te laten
uitstappen..hier hoef je geen noord- afrikaan voor te zijn ..

Ravian
19-07-04, 12:53
Geplaatst door RitaMaria
Nou ..kom een keer naar Amsterdam zou ik zeggen..
niemand die het in z'n hoofd haalt om de ander eerst te laten
uitstappen..hier hoef je geen noord- afrikaan voor te zijn ..

Het was in Amsterdam. En de vrouw in kwestie werd bijna onder de voet gelopen. Lijkt me normaal om die dan even te helpen, nietwaar?
Doe ik ook als het een wit pokkejochie is. Dan is het scheldwoord k*twijf. Ook geen reden om meteen te gaan meppen, lijkt me zo.

Iwan
19-07-04, 13:39
Geplaatst door Yugurthen
BRUSSEL - Steeds meer Franse joden lijden aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen op henzelf om te bewijzen hoe antisemitisch de samenleving wel is.

Naast de zaak-Marie-Léonie, die vorige week een aanval door zes Noord-Afrikanen in de metro verzon, heeft het Franse gerecht nog minstens drie andere antisemitische aanslagen van de jongste zes maanden als verzonnen ontmaskerd, zo meldt Le Monde.
1. Op het Montaigne-college in Parijs werd op 17 december 2003 een leerling buitengegooid wegens slagen en beledigingen aan een jood. Na onderzoek bleek er geen racistische ondertoon te zijn.
2. Op 3 januari 2004 werd rabbijn Fahri in zijn Parijse synagoog gestoken door antisemieten, maar het onderzoek wees uit dat hij loog.
3. En op 4 juni 2004 werd een jonge jood in Epinay neergestoken toen hij uit een Talmoed-school kwam. De agressor zou islamitische kreten hebben geslaakt. Uit het onderzoek bleek dat de bewuste jongeman zelf eerder acht Arabieren had aangevallen.
Frankrijk zit verveeld met die zaken. Het land kende dit jaar al 135 antisemitische agressies, maar hoeveel zijn er ook echt waar, zo vraagt men zich af.
Steeds meer Franse joden lijden blijkbaar aan het Croiset-complex: ze verzinnen aanslagen om hun stelling dat het antisemitisme toeneemt, kracht bij te zetten. Het bewuste complex is genoemd naar de Nederlandse acteur Jules Croiset, die in 1987 zichzelf ontvoerde. Hij protesteerde tegen een vermeend antisemitisch stuk van filmregisseur Rainer Werner Fassbinder en organiseerde zijn eigen verdwijning om aan te tonen hoever jodenhaat wel kan gaan. :maf3:

MootjeAmien
19-07-04, 14:28
Geplaatst door Amazoelloe
Dit soort achterbakse methodes zijn al heel lang in gebruik bij de Mossad. Zo hebben ze de Marokkaanse joden naar het zionistisch kankergezwel gekregen.

Verkazingwekkend hoe de Kaaskoppen [ Nederlanders ] keer op keer dit soort complotten vergoeilijkt.

lennart
19-07-04, 16:12
Geplaatst door Ravian
Ik begrijp niet wat je met holocaustgejank bedoelt.

En ik ben er net als jij een voorstander van dat men de waarheid zoveel mogelijk moet nastreven.
Dat er volgens de Gazet van Antwerpen joden bij zijn die aanslagen verzinnen, doet niets af aan het feit dat er daadwerkelijk aanslagen tegen joden plaatsvinden. De daders uit (blanke) extreem-rechtse en Noord-Afrikaanse hoek zijn daarvoor berecht. Dat zijn feiten. Ik zag ook liever dat het anders was, en dat er, blijkens bevindingen van dezelfde instituten, ook geen racisme jegens moslims was. Helaas is de werkelijkheid anders, en is het beter dat onder ogen te zien.

Maar het blijkt dus dat er juist een afname is van anti-semitisme. Bijvoorbeeld in FRankrijk in 2003 was het aantal gevallen van anti-semitisme ruim gehalveerd. Je kan er bovendien van uit gaan dat een groot aantal van die anti-semitische uitingen danwel door de Mossad zijn uitgelokt, danwel verzonnen door Joden die bang zijn gemaakt door de anti-semitische hetze die CIDI achtige organisaties in Frankrijk aan het creeeren zijn. Dit is vrij makkelijk door die paar incidenten die er wel zijn, groot uit te meten in de nationale dagbladen en daarbij schreeuwen dat het anti-semitisme terug is. Dat is de taktiek die Israel gebruikt.

Overigens is het opvallend dat er niet eens zo heelveel Fransen naar Israel migreren ondanks de "enorme toename van anti-semitisme". Sterker nog, volgens mij bronnen in Israel, zijn er juist heel veel Joodse Europeanen die hun Europese paspoort hebben hernieuwd, voor het geval dat het mis gaat in Israel.

Ravian
19-07-04, 16:35
Geplaatst door lennart
Maar het blijkt dus dat er juist een afname is van anti-semitisme. Bijvoorbeeld in FRankrijk in 2003 was het aantal gevallen van anti-semitisme ruim gehalveerd. Je kan er bovendien van uit gaan dat een groot aantal van die anti-semitische uitingen danwel door de Mossad zijn uitgelokt, danwel verzonnen door Joden die bang zijn gemaakt door de anti-semitische hetze die CIDI achtige organisaties in Frankrijk aan het creeeren zijn. Dit is vrij makkelijk door die paar incidenten die er wel zijn, groot uit te meten in de nationale dagbladen en daarbij schreeuwen dat het anti-semitisme terug is. Dat is de taktiek die Israel gebruikt.

Overigens is het opvallend dat er niet eens zo heelveel Fransen naar Israel migreren ondanks de "enorme toename van anti-semitisme". Sterker nog, volgens mij bronnen in Israel, zijn er juist heel veel Joodse Europeanen die hun Europese paspoort hebben hernieuwd, voor het geval dat het mis gaat in Israel.

Afname? Uit welke bronnen haal je dat? Ik betrek mijn info nota bene van neutrale, internationale, onafhankelijke onderzoeksinstituten en niet van joodse organisaties.

Antisemitisme afgenomen, verzonnen en gemanipuleerd door Israel?

Best. Dan bestaat er ook geen religieuze hetze jegens moslims (want ook dat wordt door deze instituten onderzocht) en verzinnen moslims het zelf. En wat ze niet zelf verzinnen wordt opgefokt door praatjes van fundamentalisten in Arabische landen, zodat hun islamitische zieltjes in het westen zich tot de radicale islam wenden. Nu blij?

Overigens betrek jij Israel erbij, en ik niet. Antisemitisme in Europa is een zaak van extreem-rechtse en islamitische maggots in Europa. Als jij de betrokken moslims met alle geweld wilt vrijpleiten, doe je best. Maar laat degenen die het probleem wel erkennen er wel iets aan willen doen, dan op zijn minst de extreem-rechtsen aanpakken. Die zien door draaikonten als jij hun misdaden onder het parapluutje van Israel geschoven worden. Twee vliegen in 1 klap: wat zullen ze lachen.

lennart
19-07-04, 17:09
Geplaatst door Ravian
Overigens betrek jij Israel erbij, en ik niet. Antisemitisme in Europa is een zaak van extreem-rechtse en islamitische maggots in Europa. Als jij de betrokken moslims met alle geweld wilt vrijpleiten, doe je best. Maar laat degenen die het probleem wel erkennen er wel iets aan willen doen, dan op zijn minst de extreem-rechtsen aanpakken. Die zien door draaikonten als jij hun misdaden onder het parapluutje van Israel geschoven worden. Twee vliegen in 1 klap: wat zullen ze lachen.

Uiteraard trek ik Israel erbij, zij zijn immers verantwoordelijk voor het "toenemende" anti-semitisme. Overigens was er enkele maanden geleden ook een bericht over Zionistische organisaties die samenwerkten met Franse extreem-rechtse organisaties. Weer een hoop anti-semitische incidenten verklaard. De extreem-rechtse Franse hebben weer wat te doen, en de Zionisten buiten de daden van hun Franse handlangers uit. Sharon die in de traditie van Jabotinsky en Herzl handelt beseft zeer goed dat de anti-semieten de grootste vrienden van Israel zijn.

En wat betreft de cijfers. In 2002 was het aantal anti-semitische incidenten hoger dan in 2003, dat bedoel ik met afnemen.

lennart
19-07-04, 17:13
Geplaatst door sjeng
er zijn ook berichten over islamitische organisaties die samen werken met neo-nazis.
Wist je dat hit ler zij dat als hij gelovig was hij een moslim zou willen zijn?
En natuurlijk is in jouw visie al het antisemitsme schuld van de joden zelf. tuurlijk..........

Is er ook nog iets coherents dat je probeert te zeggen? Op dit soort gewauwel is het moeilijk te reageren.

Ravian
19-07-04, 17:45
Geplaatst door lennart
Uiteraard trek ik Israel erbij, zij zijn immers verantwoordelijk voor het "toenemende" anti-semitisme.

Nee, wie verantwoordelijk zijn, zijn de daders zelf.
Maar in deze redeneertrant: wie zou er dan verantwoordelijk zijn voor de antisemitische daden van blanke extreem-rechtsen?
En geen suf verzinseltje over Mossad en zo graag.


Overigens was er enkele maanden geleden ook een bericht over Zionistische organisaties die samenwerkten met Franse extreem-rechtse organisaties. Weer een hoop anti-semitische incidenten verklaard.

Welke daden waren dat dan precies, en waar zijn ze gebeurd?
Als je dit niet hard kunt maken, moet je het ook niet suggereren.


De extreem-rechtse Franse hebben weer wat te doen, en de Zionisten buiten de daden van hun Franse handlangers uit. Sharon die in de traditie van Jabotinsky en Herzl handelt beseft zeer goed dat de anti-semieten de grootste vrienden van Israel zijn.

Ze spelen hem in de kaart ja, zondermeer: maar dat is nog altijd geen bewijs dat Israel het antisemitisme in Europa organiseert danwel 'handlangers' heeft. Donald Duck-theorietje.


En wat betreft de cijfers. In 2002 was het aantal anti-semitische incidenten hoger dan in 2003, dat bedoel ik met afnemen.
Toename in 2004.

RitaMaria
19-07-04, 17:54
Geplaatst door sjeng

Wist je dat hit ler zij dat als hij gelovig was hij een moslim zou willen zijn?


:lol: :giechel:

Daniël Z
19-07-04, 18:21
Geplaatst door Amazoelloe
Als je racistische taal wil uitslaan ga je je gang maar. Het raakt mijn kouwe kloten.

Zionisme is één van de meest racistische ideologieen die de mensheid ooit heeft uitgevonden. Jij bent dan ook een echte racist die met behulp van een hele hoop zionistische propaganda de Kaaskoppen keer op keer intimideert en op hun schuldgevoel inwerkt. Hou je krokodilletraantjes tot tijdens de herdenkingen van de holocaust (waarin de Kaaskoppen notabene een belangrijke rol hebben gespeeld).

Dat zionistische kankergezwel waar jij zo trots op bent is om te kotsen. Als je het in Kaaskoppenland niet bevalt neem je het vliegtuig naar dat kankergezwel en vergiet daar je krokodilletraantjes. Onnozele hypocriete zeikerd. Zeik maar rustig verder.

Wat zijn we weer eens vreedzaam. :rolleyes:

Ik voelde me schuldig dat ik had gezegd dat ik het Vlaams Blok zou steunen als ik in Antwerpen zou wonen. Want ik haat racisme.
Bedankt dat je me tot inkeer hebt gebracht. :) Kennelijk is het VB toch de oplossing, die weten wel raad met jouw soort.

freya
19-07-04, 22:03
Geplaatst door sjeng
Wist je dat hit ler zij dat als hij gelovig was hij een moslim zou willen zijn?


Zo'n belachelijke en gore beschuldiging heb ik hier nog nooit gelezen.

Hoe demoniseer ik een bevolkingsgroep? :kotsen:






BTW Hitler was helaas praktiserend heiden :moe:

Yugurthen
19-07-04, 23:22
Ik zie geen enkele aap op dit forum. Heb je het over imaginaire apen?

Yugurthen
20-07-04, 14:59
Geplaatst door sjeng
hoe krijs ik hysterisch in de rondte zonder te weten waar het over gaat.
Meen je dat echt joh? was hitler een atheist??? eggiess???
Er staat toch echt "als hij gelovig was...."
het is een citaat uit het boek "hitlers table talk" door griffin. Het boek bevat louter citaten van hitler zelf. Het zijn dus hitlers eigen woorden.
In oostenrijk zijnneo-nazis hiermee bepaalde extreme moslims aan het charmeren in hun offensief tegen joden en israel.

Hitlers theorieen over 'rassen' zijn onverzoenlijk met de islam. De islam leert dat iedere mens ongeacht kleur of afkomst gelijkwaardig is aan de andere. Niet bepaald Hitlers overtuiging.

Nederlanders hebben een vuile rol gespeeld in Hitlers machinaties en doen hun favoriete rol van vingertjewijzen alle eer aan.

Aan Chengs gehakketak te zien is Cheng het noorden kwijt.