PDA

Bekijk Volledige Versie : Al hoeceima, waarom haten ze je?



Afrux
18-07-04, 19:11
========
Op de site van alaahdath is ook een goede artikel in het arabisch daarover te lezen.
daarin wordt ook bevestigd dat er onder de gewonden kinderen en bejaarden zijn. OOk staat daarin dat de politie de artsen onder druk heeft gezet om geen medische verklaringen te schrijven.

Wat een achterlijke land!!

http://www.assabah.press.ma/

========
fototoreportage van betoging aardbevingsslachtoffers El Huceima met geweld uiteengeslagen
Redactie
www.tawiza.nl


Op maandag 12-07-04 en dinsdag 13-07-04 vond er een betoging van aardbevingsslachtoffers plaats in El Huceima op het plein "Parki". Aanleiding was dat de slachtoffers nog steeds niks merken van hulp en nog steeds in zelfgemaakte tenten verblijven. Bijzondere oproerpolitie heeft s’nachts de betogers, die vreedzaam op het plein verbleven in afwachting van een dialoog met de autoriteiten over het uitblijven van hulp, met geweld uiteengedreven. Hierbij zijn er tientallen gewond gevallen en diverse personen opgepakt.

De afgelopen 2 weken hebben de slachtoffers van aardbeving in El Huceima diverse malen toestemming gevraagd voor een demonstratie op het “Parki” plein in El Huceima. Hiermee wilden ze protesteren tegen de moeilijkheden en hun zware problemen, als gevolg van het wanbeleid van de overheid, sinds de aardbeving van 24 Februari 2004. De overheid weigerde keer op keer om te betogen.

Het protest is toch begonnen maandag 04-07-04 om 16:00 uur op het plein tegen over de “Minicipalite” gebouw. De slachtoffers wilden hun woede tonen vanwege het uitblijven van overheidshulp, zelfs maanden na de aardbeving. Het protest werd gesteund door alle lokale organisaties, de vakbonden en politiek partijen. Als reactie op de betoging sloot de overheid alle wegen naar het plein en de wegen die vanaf de getroffen dorpen naar El Huceima leiden, om zo andere betogers geen doorgang te verlenen.

De deelnemers hadden spandoeken bij zich waarop te lezen was wat ze minimaal, en zeer dringend, nodig hadden om weer een normaal bestaan op te kunnen bouwen. Het protest was zeer goed georganiseerd en de betogers zorgden dat alles ordelijk verliep. En tevens trok het de aandacht van de hele stad, in het bijzonder van de migranten uit Europa. Zij wisten vaak niet hoe nijpend de situatie was in het getroffen gebied en wat er met hun hulp (geld en goederen die ze gestuurd hadden) gebeurd was. Veel migranten sloten zich dan ook aan bij het protest toen ze merkten dat de slachtoffers geen van de binnengekomen hulp uit Europa, zowel geld als goederen, hebben ontvangen.

Vlak voor middernacht van dezelfde dag viel de overheid zonder enige waarschuwing, het tot dan toe rustig verlopen protest, aan. De politie was uitermate gewelddadig en sloeg de betogers met stokken en schopten de deelnemers. Hierbij zijn tientallen slachtoffers gevallen, waaronder ook kinderen, vrouwen en bejaarden. Door het gewelddadige optreden van de overheid kwam een dramatisch einde aan het vreedzame protest. De slachtoffers van de aardbeving hebben ondanks het overheidsoptreden besloten om elkaar te blijven helpen en steunen, en zich niet te laten intimideren.

De ambulancen vervoerden de gewonden naar het Mohammed 5 ziekenhuis. Het ziekenhuis sprak over 24 gewonden, met diverse wonden op handen en hoofd. Sommigen waren er zeer ernstig aan toe, zoals Azerqan uit Ayt Kamra .
Behalve die 24 slachtoffers waren er ook anderen die gewond waren, zij weigerden om naar het ziekenhuis te gaan of als een manier van protest tegen de overheid, of omdat ze bang waren daar door de overheid opgepakt te worden..

De lokale organisaties, vakbonden en politieke partijen leggen de verantwoordelijkheid van het laag optreden geheel bij de overheid. En slachtoffers van de aardbeving, en bewoners van El Huceima, waren zeer aangedaan door het gewelddadige optreden van de overheid tijdens deze demonstratie, en zijn zeer verbolgen dat de hulp tot op de dag van vandaag uitgebleven is.


Bron foto's: Bades redactie, El Huceima

barneveld
18-07-04, 19:20
De afgelopen 2 weken hebben de slachtoffers van aardbeving in El Huceima diverse malen toestemming gevraagd voor een demonstratie op het “Parki” plein in El Huceima. Hiermee wilden ze protesteren tegen de moeilijkheden en hun zware problemen, als gevolg van het wanbeleid van de overheid, sinds de aardbeving van 24 Februari 2004. De overheid weigerde keer op keer om te betogen.


wat willen die mensen bereiken. vertroteld worden. het is net of de rest van de bevolking niet zwaar heeft.

ze moeten zelf voor zich zorgen niet de de overheid lastig vallen.

boze Barneveld.

BiL@L
18-07-04, 19:25
Weet je wat ik achterlijk vind Afrux? Dat zowat iedere site die de Amazigh roots propageert korte mette maakt en geen enkel spoor achter laat van de Islaam.

Ronduit -triest-

barneveld
18-07-04, 19:29
Geplaatst door BiL@L
Weet je wat ik achterlijk vind Afrux? Dat zowat iedere site die de Amazigh roots propageert korte mette maakt en geen enkel spoor achter laat van de Islaam.

Ronduit -triest-

geen dom dingen over amazigh en islam.

barfly
18-07-04, 19:29
Geplaatst door BiL@L
Weet je wat ik achterlijk vind Afrux? Dat zowat iedere site die de Amazigh roots propageert korte mette maakt en geen enkel spoor achter laat van de Islaam.

Ronduit -triest-

Waarom zou Afrux zijn Amazigh roots niet mogen propageren? Dat staat toch ook los van Islam? Ik kan me trouwens levendig voorstellen dat ie kwaad is, zeker als je de situatie omtrent AlHoceima bekijkt.

BiL@L
18-07-04, 19:35
Geplaatst door barfly
Waarom zou Afrux zijn Amazigh roots niet mogen propageren? Dat staat toch ook los van Islam? Ik kan me trouwens levendig voorstellen dat ie kwaad is, zeker als je de situatie omtrent AlHoceima bekijkt.

Mijn hart ligt in de bergen van Rif. Maar ik verafschuw de verloedering in een stad als al-Hoceima. En om nog eens mijn verwantschap met de geboorteplaats van mijn vader te benadrukken, ondanks dat daar geen stroom is en geen waterleiding en geen geasvalteerde weg, is het voor mij een groot gemis als ik daar niet ben geweest. Overigens, de warme mensen waarbij ik dan verblijf zouden geen andere mening toebedeelt zijn. Zij verafschuwen het op nationalistisch gedreven verzet net zo hard als dat ik dat doe. En de Islam wordt door hen net zo zuiver beleden als in SA.

barneveld
18-07-04, 19:35
Geplaatst door barfly
Waarom zou Afrux zijn Amazigh roots niet mogen propageren? Dat staat toch ook los van Islam? Ik kan me trouwens levendig voorstellen dat ie kwaad is, zeker als je de situatie omtrent AlHoceima bekijkt.


die situatie hebben ze zelf gecreerd omdat zij met te velen de islam de rug hebben toegekeerd, de aardbeving is een straf van de schepper alleen zij zien dat niet.

arme ait oaiagher

BiL@L
18-07-04, 19:42
Geplaatst door BiL@L
Mijn hart ligt in de bergen van Rif. Maar ik verafschuw de verloedering in een stad als al-Hoceima. En om nog eens mijn verwantschap met de geboorteplaats van mijn vader te benadrukken, ondanks dat daar geen stroom is en geen waterleiding en geen geasvalteerde weg, is het voor mij een groot gemis als ik daar niet ben geweest. Overigens, de warme mensen waarbij ik dan verblijf zouden geen andere mening toebedeelt hebben. Zij verafschuwen het op nationalistisch gedreven verzet net zo hard als dat ik dat doe. En de Islam wordt door hen net zo zuiver beleden als in SA.

Serieus, als ik aan dat gebied denk, dan vraag ik mij echt af waarom wij hier zo soft zijn geworden!

Afrux
18-07-04, 19:48
Geplaatst door barneveld
De afgelopen 2 weken hebben de slachtoffers van aardbeving in El Huceima diverse malen toestemming gevraagd voor een demonstratie op het “Parki” plein in El Huceima. Hiermee wilden ze protesteren tegen de moeilijkheden en hun zware problemen, als gevolg van het wanbeleid van de overheid, sinds de aardbeving van 24 Februari 2004. De overheid weigerde keer op keer om te betogen.


wat willen die mensen bereiken. vertroteld worden. het is net of de rest van de bevolking niet zwaar heeft.

ze moeten zelf voor zich zorgen niet de de overheid lastig vallen.

boze Barneveld. \

wat een achterlijke reactie:

Er zijn 100 miljoenen euro uit het buitenland gegeven aan de slachtoffers
deze moeten terecht komen bij d emensen.

Stel je voor dat de slachtoffers van enschede een vredige demonstraties gaan houden en ze wordne in elkaar geslagen (ook kinderen en bejaarden) dan zal nederland op zijn kop gaan staan. natuurlijk lijden alle marokkanen a yaghyur, maar dat is geen rechtvaardiging voor deze achterlijke gedrag.

heben d eslachtoffers van enschede geen hulp gekregen dan a yaghyur?

barneveld
18-07-04, 19:54
Geplaatst door Afrux
\

[
Er zijn 100 miljoenen euro uit het buitenland gegeven aan de slachtoffers
deze moeten terecht komen bij d emensen.

Stel je voor dat de slachtoffers van enschede een vredige demonstraties gaan houden en ze wordne in elkaar geslagen (ook kinderen en bejaarden) dan zal nederland op zijn kop gaan staan. natuurlijk lijden alle marokkanen a yaghyur, maar dat is geen rechtvaardiging voor deze achterlijke gedrag.

heben d eslachtoffers van enschede geen hulp gekregen dan a yaghyur?

B]wat een achterlijke reactie:[/B]

omdat jij het eenzijdig bekijkt.

Afrux
18-07-04, 19:58
Geplaatst door BiL@L
Weet je wat ik achterlijk vind Afrux? Dat zowat iedere site die de Amazigh roots propageert korte mette maakt en geen enkel spoor achter laat van de Islaam.

Ronduit -triest-

Ik weet niet hoe je komt aan deze onzin, maar volgens zijn Imazighen de enige etnische moslim volk die voor 99.(% moslims zijn)

Welek sites bedoel je? geef me een voorbeeld? bedoel je mischhien het forum vam Amazigh.nl, daar kan jij ook korte metten met islam maken, iedereen kan zeggen wat ie wil op een forum.

verder ken ik geen enkel Amazigh organsiatie die korte metten maakt met de islam. Dat zit tussen je oren a nationalist. Ik ken geen enkele amazigh organisatie die in haar visie korte metten met islam maakt. Dat is je verzinsel.

De meeste Amazigh sites zijn cultureel en niet relegieus, je mag toch onmderscheid daar tussen maken.

Ik vidn het zelfs respect voro de islam. Want als je iets wil weten over d eislam, dan zijn er 100000000 sites die helemaal gewijd zijn aan islam (en schoon) zonder allereli secties die tegen d eislam zijn.

Er zijn natuurlijk wel genoeg Marokkaanse sites die islam als handelsmerk gebruiken. Nemen deze site bijvoorbeeld. naast een dating en sex en plaatje die tegen islam zijn, heb je sectie islam. Dat vind ik juist erg beledigend voor islam. Jij zou als eerste uit principe hier niet komen. Islam is geen handel. Ik vind dat enkel sites die zich volledig wijden aan islam de beste sites over islam. Niet d esites die islam misbruiken om zieltjes zolas jij te trekken. en daarnaast allerlei topics hebben die tegen die islam zijn.

Er zijn natuurlijk ook Amazigh organisaties die duidelijk onderscheid maken tussen relegie en cultuur of politiek en beschouwen islam als een persoonlijke zaak. Dat recht hebben ze, zo zijn er ook 1000000 arabisch organisaties die hetzelfde doen.

Maar jouw bewering is weer nergens op gebaseerd, want ik ken geen enkele visie van een amazigh organistie waarin islam beledigd wordt. Het is de conclusie van de nationalisten, die zelf alles behalve moslim zijn, gebruiken om Imazighen zwart te maken.

Kom met concrete voorbeelden en passages uit de visies van Amazigh bewegingen waarin daar staat. verder heeft iederen het recht om zijn mening et geven op een forum, maar dat weerspiegelt niet de viesie van de amazigh bewegingen, maar de menig van de poster.

Misschien zijn de amazigh fora wat democratischer en laten meer toe (ook berichten die jij niet aanstaan).

Wees objectief en zet dat masker van je af.

Verder gaat het hier om hulp uit het buitenland die in de zakken van de corrupte ambtenaren blijft ipv terecht bij de slachtoffers voor het is.

Afrux
18-07-04, 19:59
Geplaatst door barneveld

omdat jij het eenzijdig bekijkt. [/B]
wat een achterlijke reactie:

Afrux
18-07-04, 20:03
Geplaatst door BiL@L
Mijn hart ligt in de bergen van Rif. Maar ik verafschuw de verloedering in een stad als al-Hoceima. En om nog eens mijn verwantschap met de geboorteplaats van mijn vader te benadrukken, ondanks dat daar geen stroom is en geen waterleiding en geen geasvalteerde weg, is het voor mij een groot gemis als ik daar niet ben geweest. Overigens, de warme mensen waarbij ik dan verblijf zouden geen andere mening toebedeelt hebben. Zij verafschuwen het op nationalistisch gedreven verzet net zo hard als dat ik dat doe. En de Islam wordt door hen net zo zuiver beleden als in SA.
\


Dat is nou het punt: jullie kunnen geen onderscheid maken tussen opkomen voor je rechten en kritiek op de arabeseringpolitiek in Marokko en nationalisme.

Wat is nationalisme?

ben ik nationalist als ik zeg dat Marokko democratisch moet worden en geen onderscheid moet maken tussen zijn bevolking en dat alle gebieden en alle etniciteiten gelijk behandeld worden.

Sommige hier zijn ziek?

barneveld
18-07-04, 20:04
Geplaatst door Afrux
wat een achterlijke reactie:

met jouw valt niet te praten.
typisch aitoaiagher

Afrux
18-07-04, 20:06
over islam gesproken a yighyar:

Waar zijn d emensne nog conservatief moslims in Marokko?
In Arif, wij worden door ighabiyyen uitgelachen omdat onze moeders en zusters nog hoofddoeken dragen. Volgens hun zijn we dan achterlijk en niet modern

en dan komen jullie mij vertellen dat Imazighen geen moslims zijn. Nou ja, wat een onzin en met twee maten meten.


Bovendien heeft islam niets te maken met de legitieme strijd van Imazighen voor gelijke rechten. Wel wordt deze door de elite die frans thuis spreekt en wijn bij het eten serveert om Imazighen te onderdrukken. Want zodra je opkomt voor je rechten dan ben je anti-islam en anti-arabissch. wat een onzin.

ga zo door ayighyar n imazighen.

Afrux
18-07-04, 20:07
Geplaatst door barneveld
met jouw valt niet te praten.
typisch aitoaiagher

het was een citaat van je reactie en bovendien ben ik een Aqerâi (nador)

BiL@L
18-07-04, 20:09
Jij weet heel goed wat ik bedoel Afrux. Met dat klaargemaakte reactie van je dat je alleen hoefde te copy en pasten maak je echt geen indruk op mij.

En nog even over dat de Islam wordt gedegradeerd. Dat te zeggen gaat tegen de Islam in, de Islam wordt namelijk NOOIT gedegradeerd. Of dacht jij soms dat Allaah jou nodig heeft? Het zijn de mensen zelf die zich degraderen.

En als ik jouw en andere sites die tenminste nog iets aan activiteiten doen die Islam gerelateerd zijn, gehoor zou geven. Dan zal er een moment komen waarbij de shaytaan geen plaats meer over laat. Als jij bang bent voor shaytaan dan begrijp ik jou. Maar een sterke moslim is daar niet bang voor, die komt op de meest verachtelijke plaatsen om de mensen van goed advies te voorzien.

Dus schuil je maar niet achter dat soort Lazrak-achtige praatjes aub.

barneveld
18-07-04, 20:09
Geplaatst door Afrux
het was een citaat van je reactie en bovendien ben ik een Aqerâi (nador)


voor opmerkingen en vragen verwijs ik u naar topic "vakkenvullen

Afrux
18-07-04, 20:20
Geplaatst door BiL@L
Jij weet heel goed wat ik bedoel Afrux. Met dat klaargemaakte reactie van je dat je alleen hoefde te copy en pasten maak je echt geen indruk op mij.

En nog even over dat de Islam wordt gedegradeerd. Dat te zeggen gaat tegen de Islam in, de Islam wordt namelijk NOOIT gedegradeerd. Of dacht jij soms dat Allaah jou nodig heeft? Het zijn de mensen zelf die zich degraderen.

En als ik jouw en andere sites die tenminste nog iets aan activiteiten doen die Islam gerelateerd zijn, gehoor zou geven. Dan zal er een moment komen waarbij de shaytaan geen plaats meer over laat. Als jij bang bent voor shaytaan dan begrijp ik jou. Maar een sterke moslim is daar niet bang voor, die komt op de meest verachtelijke plaatsen om de mensen van goed advies te voorzien.

Dus schuil je maar niet achter dat soort Lazrak-achtige praatjes aub.

wacht jij maar lekker tot d eshaitan vandoor gaat, volgens mij is (volegsn de silam) zal hij er zijn topt de dood. Voor mij is het geen begin, maar de scheiniheiligheid waarmee wij marokkanen bekend voor staan.

Ik ben ook 3 jaar uit de familie gezet omdat ik kritiek had over familie lid die een moskee (500.000 euro) liet bouwen in het dorp van drugsgeld.


Die amazigh spreekwoord geldt niet voor mij:
Zadj kh thidurt n yiref war tiri d iref.
SBid op een varkenvacht, maar wees geen varken.

Verder vind ik dat je je beschuldigingen waar moet maken met bewijzen.
Jij beschuldigt hier een islamitisch volk van anti islam, omdat ze een organisaties hebebn die onderscheid maken tussen relegie en andere zaken, zonder enige weet van de organisaties.

Over in d eislamitische wereld zijn dit soort organisaties, volgens jouw zijn ze dus niet moslim.

Dat is het punt van de extremisten, die beschouwen zichzelf als super-moslim en de rest is kafir.

Audu billah min BILAL arrajim

BiL@L
18-07-04, 20:30
Geplaatst door Afrux
Verder vind ik dat je je beschuldigingen waar moet maken met bewijzen.
Jij beschuldigt hier een islamitisch volk van anti islam, omdat ze een organisaties hebebn die onderscheid maken tussen relegie en andere zaken, zonder enige weet van de organisaties.

Ik kan misschien geen namen noemen nee. Maar geloof me maar op mijn woord dat ik zowat alle festiviteiten die door amazigh-organisaties hier in NL georganiseerd zijn ben geweest. Weliswaar niet uit eigen motivatie, maar die van mijn vader.

En vertel jij me nu maar waarom bij iedere festiviteit dat ik ben geweest er meer aandacht wordt geschonken aan gedichten over liefde/voorouders en muziek en geen 1 zin wordt gesproken over de Islam? Kun jij mij dat verklaren?

En ook meteen waarom er zo'n groot verschil is met de (Amazigh) mensen die zich niet organiseren d.m.v. stichtingen en organisaties of daaraan deelnemen?

Er is 1 uitzondering geweest van alle festiviteiten, en dat was een bijeenkomst waarbij ik dacht de zoon en anders de kleinzoon van Abdelkarim El-Khattabi naar Nederland kwam om over zijn (groot)vader te vertellen en vragen te beantwoorden.

Over dat laatste kan ik je 1 ding vertellen, die zogenaamde georganiseerde amazigh organisaties (uitzonderingen daar gelaten) die zijn met geen stro breedte te vergelijken met de (Islamitische) mentaliteit die Abdelkarim had. Dat was overigens ook mijn laatste keer dat ik naar zo'n (culturele) festiviteit ben gegaan.

barfly
18-07-04, 20:37
Geplaatst door BiL@L
Mijn hart ligt in de bergen van Rif. Maar ik verafschuw de verloedering in een stad als al-Hoceima. En om nog eens mijn verwantschap met de geboorteplaats van mijn vader te benadrukken, ondanks dat daar geen stroom is en geen waterleiding en geen geasvalteerde weg, is het voor mij een groot gemis als ik daar niet ben geweest. Overigens, de warme mensen waarbij ik dan verblijf zouden geen andere mening toebedeelt zijn. Zij verafschuwen het op nationalistisch gedreven verzet net zo hard als dat ik dat doe. En de Islam wordt door hen net zo zuiver beleden als in SA.

Als ik kijk naar de manier waarmee de staat Marokko de aarbeving in Al Hoceima heeft aangepakt, dan denk ik dat Afrux met recht kwaad is. Dat in Marokko kenneijk de Imazighen worden behandeld als 2e of 3e rangs burgers lijkt mij een zeer schrijnende situatie. Als ik er geboren was en ik had zoiets mee moeten maken en mijn ouders hadden er nog gewoond dan was ik des duivels!. Wat mij betreft heeft religie hier niks mee te maken. Dat gaat zeker op voor de regering en haar ambtenaren die dikke mik hebben aan de inwoners van Al Hociema (en religie kennelijk) Ik begrijp verder niet goed waarom de SA erbij gehaald moet worden maar dat kan jij me vast wel uitleggen...

Afrux
18-07-04, 20:39
Geplaatst door BiL@L
Ik kan misschien geen namen noemen nee. Maar geloof me maar op mijn woord dat ik zowat alle festiviteiten die door amazigh-organisaties hier in NL georganiseerd zijn ben geweest. Weliswaar niet uit eigen motivatie, maar die van mijn vader.

En vertel jij me nu maar waarom bij iedere festiviteit dat ik ben geweest er meer aandacht wordt geschonken aan gedichten over liefde/voorouders en muziek en geen 1 zin wordt gesproken over de Islam? Kun jij mij dat verklaren?

En ook meteen waarom er zo'n groot verschil is met de (Amazigh) mensen die zich niet organiseren d.m.v. stichtingen en organisaties of daaraan deelnemen?

Er is 1 uitzondering geweest van alle festiviteiten, en dat was een bijeenkomst waarbij ik dacht de zoon en anders de kleinzoon van Abdelkarim El-Khattabi naar Nederland kwam om over zijn (groot)vader te vertellen en vragen te beantwoorden.

Over dat laatste kan ik je 1 ding vertellen, die zogenaamde georganiseerde amazigh organisaties (uitzonderingen daar gelaten) die zijn met geen stro breedte te vergelijken met de (Islamitische) mentaliteit die Abdelkarim had. Dat was overigens ook mijn laatste keer dat ik naar zo'n (culturele) festiviteit was gegaan.


Ik denk dat de meeste islamitische organisaties en bijeenkomsten in Nederland die georganiseerd worden door marokkanen. voor 95% uit berbers publiek bestaat en door berbers georganiseerd worden.

Als je islam wil dan moet je naar islamitische bijeenkomsten gaan en niet naar culturele bijeenkomsten. Ik heb nog nooit in mijn leven in een culturele bijeekomst gezien waar ze het over islam hebben. In mijn ogen is het ook goed, want zo blijft de islam schoon.

Zij gaan toch ook geen anashid draaien op een rai party? maar over dat soort feestjes heb je het niet over?

Ik heb juist een hekel aan zogenaamde verkopers en kopers van islam, die het enkel gebruiken om zieltjes te winnen zoals jij.

BiL@L
18-07-04, 20:48
Geplaatst door Afrux
Ik denk dat de meeste islamitische organisaties en bijeenkomsten in Nederland die georganiseerd worden door marokkanen. voor 95% uit berbers publiek bestaat en door berbers georganiseerd worden.

Als je islam wil dan moet je naar islamitische bijeenkomsten gaan en niet naar culturele bijeenkomsten. Ik heb nog nooit in mijn leven in een culturele bijeekomst gezien waar ze het over islam hebben. In mijn ogen is het ook goed, want zo blijft de islam schoon.

Zij gaan toch ook geen anashid draaien op een rai party? maar over dat soort feestjes heb je het niet over?

Ik heb juist een hekel aan zogenaamde verkopers en kopers van islam, die het enkel gebruiken om zieltjes te winnen zoals jij.

Heeft niks met kopen en verkopen te maken vriend. De Islam is niet te koop, en bekering bestaat net zo min in de Islaam. Of was je soms vergeten dat alleen Allaah de mensen naar de Islaam leidt?

Wat jij ontkent, en die culturele festiviteiten ook, is dat Islam wanneer deze juist beleden wordt nauw verbonden is aan de cultuur, en dan maakt het niet uit wat voor cultuur. Want als dat niet zo is, dan is dat een ontkenning van de Islam. Als ik jou groet, dan zeg ik sallaamoe alaykom, als ik jou hoor hoesten, dan zeg ik rhamak Allaah, als ik zelf hoest dan zeg ik alhamdoeli llaah, als ik begin met een lezing te geven dan zeg ik bismi llaah, als ik iemand wil bedanken dan zeg ik baraka llaahoe fiek, en de tegen persoon zegt dan lay bariek fiek, enz enz enz...

Maar zelfs dat moet geseculariseert worden, toch? Want we zijn netjes geintegreerd. En van die Arabieren kregen we toch al niks, dus die Islam mogen ze ook houden. Toch?

barneveld
18-07-04, 21:19
GS: `Nog steeds zeven miljoen euro MKZ-geld`

KOOTWIJKERBROEK (APA) - Er is nog ruim zeven miljoen euro aan mond en klauwzeergeld te besteden aan de Gelderse regio`s die door deze ziekte getroffen zijn. Gelderland heeft 4,54 miljoen euro gereserveerd en het rijk 3,63 miljoen euro.

Van de som van de laatste twee bedragen is inmiddels ruim een miljoen besteed aan de versnelling van de landinrichting bij de Esvelderbeek, verbetering van landbouwstructuur in de IJsselvallei en een project in Harderwijk/Elburg.
De provincie wil de resterende zeven miljoen ook inzetten voor projecten die de positie van de landbouw en het toerisme op het platteland versterken. Het liefst in zowel de door mond en klauwzeer getroffen regio`s als in de vogelpestregio`s. In vogelpestgebieden zouden projecten ter verbetering van de pluimveesector moeten worden ondersteund. Het rijk heeft voor dat laatste vooralsnog geen goedkeuring gegeven. De provincie wil de procedures om subsidies en ondersteuning aan te vragen verder vereenvoudigen.

barfly
18-07-04, 21:25
Geplaatst door barneveld
GS: `Nog steeds zeven miljoen euro MKZ-geld`

KOOTWIJKERBROEK (APA) - Er is nog ruim zeven miljoen euro aan mond en klauwzeergeld te besteden aan de Gelderse regio`s die door deze ziekte getroffen zijn. Gelderland heeft 4,54 miljoen euro gereserveerd en het rijk 3,63 miljoen euro.

Van de som van de laatste twee bedragen is inmiddels ruim een miljoen besteed aan de versnelling van de landinrichting bij de Esvelderbeek, verbetering van landbouwstructuur in de IJsselvallei en een project in Harderwijk/Elburg.
De provincie wil de resterende zeven miljoen ook inzetten voor projecten die de positie van de landbouw en het toerisme op het platteland versterken. Het liefst in zowel de door mond en klauwzeer getroffen regio`s als in de vogelpestregio`s. In vogelpestgebieden zouden projecten ter verbetering van de pluimveesector moeten worden ondersteund. Het rijk heeft voor dat laatste vooralsnog geen goedkeuring gegeven. De provincie wil de procedures om subsidies en ondersteuning aan te vragen verder vereenvoudigen.

Ja dat moeten ze overmaken aan de Marokkaanse regering tbv Al Hoceima... Vond Vgeld ook al zo'n goed idee...

sjo
18-07-04, 23:47
Geplaatst door BiL@L
Mijn hart ligt in de bergen van Rif. Maar ik verafschuw de verloedering in een stad als al-Hoceima. En om nog eens mijn verwantschap met de geboorteplaats van mijn vader te benadrukken, ondanks dat daar geen stroom is en geen waterleiding en geen geasvalteerde weg, is het voor mij een groot gemis als ik daar niet ben geweest. Overigens, de warme mensen waarbij ik dan verblijf zouden geen andere mening toebedeelt zijn. Zij verafschuwen het op nationalistisch gedreven verzet net zo hard als dat ik dat doe. En de Islam wordt door hen net zo zuiver beleden als in SA.

Net zo zuiver als in SA ? Wat bedoel je toch...........

groet
sjo

Pytaghoras
19-07-04, 00:09
Geplaatst door BiL@L
Weet je wat ik achterlijk vind Afrux? Dat zowat iedere site die de Amazigh roots propageert korte mette maakt en geen enkel spoor achter laat van de Islaam.

Ronduit -triest-

Wat een achterlijke reactie. Dit is precies hoe de arabieren denken. Ze willen zelf bepalen wanneer je wel over de Islam mag praten, als of de Islam van de arabieren is. Moeten wij een licentie vragen?

Wat ben je achterlijk en hypocriet.

DEMOcraat
19-07-04, 00:21
Geplaatst door barneveld
die situatie hebben ze zelf gecreerd omdat zij met te velen de islam de rug hebben toegekeerd, de aardbeving is een straf van de schepper alleen zij zien dat niet.

arme ait oaiagher

ik zou zeggen blijf maar hangen bij die gedachte van je.

Sandrosi
19-07-04, 00:39
Geplaatst door barneveld
die situatie hebben ze zelf gecreerd omdat zij met te velen de islam de rug hebben toegekeerd, de aardbeving is een straf van de schepper alleen zij zien dat niet.

arme ait oaiagher
Misschien is de trage hulpverlening dan ook wel een straf van Allah.

MootjeAmien
19-07-04, 01:06
Geplaatst door Sandrosi
Misschien is de trage hulpverlening dan ook wel een straf van Allah.

:rolleyes:

850
19-07-04, 01:29
Geplaatst door Sandrosi
Misschien is de trage hulpverlening dan ook wel een straf van Allah.

Dat is gewoon de Moroccan way......

Ron Haleber
19-07-04, 08:22
Geplaatst door BiL@L
Ik kan misschien geen namen noemen nee. Maar geloof me maar op mijn woord dat ik zowat alle festiviteiten die door amazigh-organisaties hier in NL georganiseerd zijn ben geweest. Weliswaar niet uit eigen motivatie, maar die van mijn vader.

En vertel jij me nu maar waarom bij iedere festiviteit dat ik ben geweest er meer aandacht wordt geschonken aan gedichten over liefde/voorouders en muziek en geen 1 zin wordt gesproken over de Islam? Kun jij mij dat verklaren?




Leuk te horen dat Bil@l naar mijn lezingen toe is gekomen bij de vereniging Amazigh van dr. Mohamed Essanoussi, Abdessamad Loukili en vele andere vrienden.

Op hun verzoek lichtte ik vaak een aspect van de Imazighen- geschiedenis of -cultuur toe. Er volgden altijd levendige debatten op, waar ik dus ook wel op vragen van Bil@l zal zijn ingegaan...!

De titel van één van mijn lezingen op basis van toen vrijgekomen documenten: De Rifoorlog: De eerste chemische luchtoorlog, de eerste oorlog die vanuit de lucht door gifgas beslist werd. (later Abessinie in 1935/36}.



Misschien heeft Bil@l zelfs van mijn tagines gegeten als de Amazigh-geleerden zich aan het eind van de sessie in mijn stulpje intiem terugtrokken en ik mij gastvrij betoonde.

Alhoewel ik vrees dat de orthodoxie van haram/hallel al jong bij hem moet hebben toegeslagen en hij deze verleiding dus zal hebben weerstaan!

Het zal Bil@l wroeging geven om te weten dat deze sjeitaan Ron zelfs vaak de subsidie-brieven heeft geschreven waarmee deze 'heidense' feesten voor hem georganiseerd werden...




Jammer genoeg ging het tijdschrift dat ik met Roel Otten en Essanoussi zou uitgeven wegens verzet van de Arabieren niet door. Het lag (ligt nog) klaar bij de broer van Essanoussi, typograaf in Leiden.

Het zou een doorwrocht franstalig tijdschrift worden - ik geef iets van de inhoud en zet één van mn bijdragen daaruit, die Bil@l zou hebben geprikkeld maar even in het vet:


Mohammed Essanoussi: Passé et avenir de la personalité berbère dans le cadre de l'Etat-nation marocaine. Etat actuel de la langue et de la culture berbère (20 p.).

Ron Haleber: Jahiliya ou culture musulmane? Le status de la culture berbère dans l'Islam: Une prise de position théologique dans un cas de contextualisation de l'Islam. (10 p.) .

Léon Buskens: La relation du droit coutumier, `orf, envers le Moudawana, la loi islamique. Cas pratiques. (15 p.)

Mohammed Tahtah: Mohammed Ben Abdelkrim: Les effets politiques de son orientation religieuse. Bilan de son attitude salafiste envers la culture berbère. (20 p.)

Ron Haleber: Les déformations de l'historiographie nationaliste. Modernisme et salafisme mis en question. Le cas d'Abdallah Laroui. (35 p.)

Jan-Jaap de Ruiter: Le Tamezigh comme langue maternelle des immigrés. Possibilités de l'utilisation éducative.

Abdelmagid Benjelloun & Ron Haleber: La résistance au bled contre le colonialisme. Proto-nationalisme? Régionalisme? Banditisme? Collaboration? - Historiographie du nationalisme marocain de la région du Nord. Les cas de Raisouni et d'Abdelhaq Torrès.

NIS
19-07-04, 08:49
Die berbers altijd.. en maar klagen.. In hun luie stoel zitten en verwachten dat anderen alles voor ze fixen. Ik geef jullie 1 raad: Kom met die luie reet uit je stoel en ga als de sodemieter aan het werk voor je toekomst!

Verwacht niet dat anderen het voor je regelen. Ga ondernemen en verwacht niks van iemand! Nederland is ook al verkloot door Berbers. Het wordt tijd, dat ze hun mentaliteit eens veranderen.

DEMOcraat
19-07-04, 08:50
Geplaatst door 850
Dat is gewoon de Moroccan way......

nee dat is gewoon de arabier way..

NIS
19-07-04, 08:52
Geplaatst door DEMOcraat
nee dat is gewoon de arabier way..

Makkelijk he.. alles van je afschuiven en maar de Arabieren de schuld geven.. Zelf doe je het helemaal perfect. Je bent zelfs geassimileerd ofnie? huisMarokkaan:D

DEMOcraat
19-07-04, 09:06
Geplaatst door NIS
Die berbers altijd.. en maar klagen.. In hun luie stoel zitten en verwachten dat anderen alles voor ze fixen. Ik geef jullie 1 raad: Kom met die luie reet uit je stoel en ga als de sodemieter aan het werk voor je toekomst!

Verwacht niet dat anderen het voor je regelen. Ga ondernemen en verwacht niks van iemand! Nederland is ook al verkloot door Berbers. Het wordt tijd, dat ze hun mentaliteit eens veranderen.


voor je rechten opkomen is iets anders dan klagen M6.
jij uit je luie stoel kun je alles zeggen zoals de corrupte regering in marokko dat ook doet.
ik weet niet of je het weet maar ieder autobezitter in marokko betaalt autoverzekering en als je er een ongeluk is krijgt niemand wat terug zowel de dader als de slachtoffer.die verzekering is alleen bedoelt voor de politie.dat zijn pas luie aapen.
als je zoveel vertrouwen in de marokkaanse regering hebt dan snap ik niet wat je nog hier in nederland doet.

DEMOcraat
19-07-04, 09:09
Geplaatst door NIS
Makkelijk he.. alles van je afschuiven en maar de Arabieren de schuld geven.. Zelf doe je het helemaal perfect. Je bent zelfs geassimileerd ofnie? huisMarokkaan:D

mocht je het niet weten de marokkaanse regering bestaat alleen uit fes arabieren dus makkelijk heb je niet in marokko.
en ik ben geen huismarokkaan eerder huisariffi.

Ron Haleber
19-07-04, 09:10
Geplaatst door NIS
Die berbers altijd.. en maar klagen.. In hun luie stoel zitten en verwachten dat anderen alles voor ze fixen. Ik geef jullie 1 raad: Kom met die luie reet uit je stoel en ga als de sodemieter aan het werk voor je toekomst!

Verwacht niet dat anderen het voor je regelen. Ga ondernemen en verwacht niks van iemand! Nederland is ook al verkloot door Berbers. Het wordt tijd, dat ze hun mentaliteit eens veranderen.

Nee NIS nu ben je onterecht aan het discrimineren!

De Marokkaanse Arabieren hebben ook nooit iets aan het promoten van de Arabische cultuur gedaan en dat blijkt nu - was toch wel hard nodig geweest!

De Arabische Kring - oorspronkelijk van mevr. Woltjer uit Den Haag dreef ook maar enkel op ons Nederlanders. In Amsterdam was de laatst actieve Sietske de Boer (nu NOS in Rabat)

Binnen het KMAN werden ik en Essanoussi aangesteld voor een program over Marokkaanse cultuur maar onze voorstellen zijn nooit gerealiseerd...
De enige die ze uitnodigden was Avraham Serfati... Maar dat is een vakbondsman.

Laabi, Choukri en Benjellloun kwamen via hun NL-uitgevers...



Met de Marokkaanse Arabieren was en is het betr. "cultuur" dus nog grotere knudde dan met de Imazighen!



P.S. Wat hebben de Marokkanen met het zwaar gesubsidieerde Al Farabi uitgespookt. Het enig interessante initiatief daar was volgens mij dat van Hafid Bouazza die Marokkaanse dichters uitnodigde en met een kleine brochure-bundel hun werk toen vertaalde...

Het spijt me ik ben erbij betrokken, maar ook nu ligt het op zn gat...In december komt er in de Balie nog een Berberfestival van wat er nog aan geld rest. De subsidie is dan voortaan finito... En je weet toch ook dat El Hizjra zonder Simone niet zou bestaan?

ninaroos
19-07-04, 10:18
wat zijn mensen goed in snel oordelen!
Ik ben ten tijde van de aardbeving in Al Hoceima zelf geweest, ik heb zowel de aardbeving als de gevolgen ervan ervaren. Ik heb ook veel met de plaatselijke bevolking gepraat en stond ook in nauw contact met de Gemeente van AL Hoceima. Wat betreft de arabier/amazigh-thing, ik heb begrepen dat er een gemeenteraad en een burgemeester is die alleen uit imazighen is vertegenwoordigd. Het frappante is dat ze niks te vertellen hebben en niks te beslissen hebben over de gemeente Al Hoceima. Dan heb je nog een gouverneur van arabische komaf, een aardige man maar hij heeft het daar voor het vertellen wat al hoceima betreft. Verder heb je in al hoceima allerlei afgevaardigden van ministeries een soort van lokale dependance van het ministerie van onderwijs en ministerie van welzijn etc. etc. en daar zit het geld. Vreemd genoeg zijn al die afgevaardigden van arabische komaf. Het is in principe zo hypocriet als wat dat een overwegend berberse stad met een berberse gemeenteraad en burgemeester als poppenkast wordt aangestuurd door Rabat.

Verder wat de opstanden betreft. Ik kwam toen per toeval in een opstand terecht (in een van de omliggende dorpjes) omdat mensen tenten wilden en de hulp te traag op gang kwam. Mensen moesten hun doden zonder rituele wassing begraven omdat de 24 uur overschreden werd. De opstand zelf verliep zonder geweld maar wel met veel woede (geschreeuw) wat mij ook begrijpelijk lijkt in zo'n situatie. Wat ik weer frappant vond is dat de politie binnen no-time met auto´s en ter plaatse was en dat er diverse helikopters in de lucht circuleerden. Heel naief riep ik dat dat waarschijnlijk hulp was. Ik kreeg als antwoord dat dat de arabische flikken waren die de opstand kwamen neerslaan. De politie greep al naar knuppels zonder te vragen naar uitleg, opeens haalden de opstandelingen marokkaanse vlaggen tevoorschijn en riepen 'asha al malik. Ik stond verbijsterd en begreep er niets van. Later kreeg ik uitgelegd dat bij het tonen van de Marokkaanse vlag of het lof uitspreken over de koning je niet geslagen mag worden.
Toch is het vreemd dat de politie en de klappen heel snel geleverd konden worden maar de tenten niet. Wie begrijpt dit??

Met de geleverde hulp vanuit het buitenland is er zeer veel misgegaan, onder andere politieagenten (arabieren) die zouden waken over vrachtwagens met hulpgoederen en die ´s nachts betrapt werden op het passen van broeken en hemden uit de kledingzakken en ook al een voorraad apart hadden gelegd voor zichzelf en andere familie en vrienden en misschien wel voor de verkoop.


Ik heb de arabier/amazigh twist nooit zo serieus genomen, maar daar werden mij toch een aantal dingen duidelijk.

Al Sawt
19-07-04, 11:04
Geplaatst door NIS
Die berbers altijd.. en maar klagen.. In hun luie stoel zitten en verwachten dat anderen alles voor ze fixen. Ik geef jullie 1 raad: Kom met die luie reet uit je stoel en ga als de sodemieter aan het werk voor je toekomst!

Verwacht niet dat anderen het voor je regelen. Ga ondernemen en verwacht niks van iemand! Nederland is ook al verkloot door Berbers. Het wordt tijd, dat ze hun mentaliteit eens veranderen. Ben jij dan geen Berber???


Volgens de filosofie van NIS, hoeft de overheid na een natuurramp geen hulp te bieden.


Infrastructuur beschadigd? NIS:Burgers moeten het zelf herstellen. Doe je dat niet, dan ben je lui.


Dakloos? NIS: Ga geen tenten of een onderdak bedelen. Ga zelf eentje regelen, ook als de gehele stad in puin ligt.




Bepaalde mensen die de heersers verafgoden, hebben een vertroebelde beeld.

Yugurthen
19-07-04, 11:06
Geplaatst door Al Sawt
Ben jij dan geen Berber???


Volgens de filosofie van NIS, hoeft de overheid na een natuurramp geen hulp te bieden.


Infrastructuur beschadigd? NIS:Burgers moeten het zelf herstellen. Doe je dat niet, dan ben je lui.


Dakloos? NIS: Ga geen tenten of een onderdak bedelen. Ga zelf eentje regelen, ook als de gehele stad in puin ligt.




Bepaalde mensen die de heersers verafgoden, hebben een vertroebelde beeld.

Wie of wat is NIS?

Al Sawt
19-07-04, 11:08
Geplaatst door Sandrosi
Misschien is de trage hulpverlening dan ook wel een straf van Allah. Misschien was de trage Amerikaanse deelname aan WO2, ook een straf van Jaweh?

NIS
19-07-04, 11:16
Die Riffie-gasten zagen geld en wilden binnen 1 dag schatrijk worden. Hulp vanuit het buitenland. Ik heb zelf ook verhalen gehoord van ooggetuigen. Er werd flink geplunderd en er waren verschillende oorzaken waarom het fout ging.

Ik wil niet zeggen, dat de lokale overheden zo goed hun werk doen (verre van dat). Maar om iedere keer Rabat de schuld te geven is laag. Begin eerst bij jezelf voordat je anderen de schuld geeft. Betreft Marokkaanse overheid.. er zitten genoeg afgevaardigden uit het noorden in de politiek. Sinds M6 zijn er goede hervormingen. De bevolking is helaas nog niet klaar voor vernieuwing. Iedere keer als Rabat met nieuwe wetgeving komt, staat een deel van Marokko op zijn achterpoten. Om dus maar iedere keer de Arabieren de schuld te geven is heel erg goedkoop. We zijn allemaal Marokkaan en moeten het samen doen. Tussen de Riffie mensen zitten veel onruststokers en die moeten hard aangepakt worden. Stelletje debielen dat ze zijn. Skajria! (zuiplappen)

Het is heel makkelijk voor het westen om in Marokko een burgeroorlog te kweken. Je hoeft maar even een paar domme berbers wijs te maken, dat het allemaal aan Rabat ligt en wat wapens te geven en de hel breekt los. Wordt wakker berbers! Integreer in de Marokkaanse samenleving. Sta open voor vernieuwing en kom van die berg af. Zoek het stadsleven op en stuur jullie kinderen naar de beste scholen. Onderwijs is de toekomst. Alleen dan krijg je ontwikkeling. Aan een stelletje domme apen valt geen wetsartikel uit te leggen. Laat jullie dochters ook naar school gaan. Hou ze niet thuis.. Geef wat waardering aan jullie kinderen. Vraag wat ze op school hebben gedaan. Wordt betrokken bij de gemeenschap en grijp niet elke gelegenheid om stennis te maken.

Peace!

NIS
19-07-04, 11:23
Geplaatst door Al Sawt
Ben jij dan geen Berber???


Volgens de filosofie van NIS, hoeft de overheid na een natuurramp geen hulp te bieden.


Infrastructuur beschadigd? NIS:Burgers moeten het zelf herstellen. Doe je dat niet, dan ben je lui.


Dakloos? NIS: Ga geen tenten of een onderdak bedelen. Ga zelf eentje regelen, ook als de gehele stad in puin ligt.




Bepaalde mensen die de heersers verafgoden, hebben een vertroebelde beeld.

Grappenmaker.. teneerste kom ik uit Marokko met voorouders uit Jordanie. Een echte Arabier dus.. hou van het Marokkaanse volk (zwart, geel, dom, slim, gehandicapt, bedelaar of wat dan ook)

Wij hebben er een handje vol van om iedere keer maar anderen de schuld te geven. Het gaat zo slecht met de Arabieren (incl. berbers). Wat hoor je de meesten zeggen? Het is het westen die ons zo gemaakt heeft.. We refereren iedere keer naar de gouden tijden van de Arabieren (incl Berbers). Daar moeten we mee ophouden. Onze voorouders hebben gekozen voor wetenschap. Wat doen wij?? Wij hebben gekozen voor domheid. Het wordt tijd voor een nieuwe Arabische (incl. berbers) revolutie. Een samenleving met opgeleide burgers. Een samenleving met een sterke industrie zodat we ook meetellen. Ik zeg het nog maar 1 keer. EEN KAPITALISTISCHE SAMENLEVING! :D

NIS
19-07-04, 11:33
Geplaatst door Ron Haleber
Nee NIS nu ben je onterecht aan het discrimineren!

De Marokkaanse Arabieren hebben ook nooit iets aan het promoten van de Arabische cultuur gedaan en dat blijkt nu - was toch wel hard nodig geweest!

De Arabische Kring - oorspronkelijk van mevr. Woltjer uit Den Haag dreef ook maar enkel op ons Nederlanders. In Amsterdam was de laatst actieve Sietske de Boer (nu NOS in Rabat)

Binnen het KMAN werden ik en Essanoussi aangesteld voor een program over Marokkaanse cultuur maar onze voorstellen zijn nooit gerealiseerd...
De enige die ze uitnodigden was Avraham Serfati... Maar dat is een vakbondsman.

Laabi, Choukri en Benjellloun kwamen via hun NL-uitgevers...



Met de Marokkaanse Arabieren was en is het betr. "cultuur" dus nog grotere knudde dan met de Imazighen!



P.S. Wat hebben de Marokkanen met het zwaar gesubsidieerde Al Farabi uitgespookt. Het enig interessante initiatief daar was volgens mij dat van Hafid Bouazza die Marokkaanse dichters uitnodigde en met een kleine brochure-bundel hun werk toen vertaalde...

Het spijt me ik ben erbij betrokken, maar ook nu ligt het op zn gat...In december komt er in de Balie nog een Berberfestival van wat er nog aan geld rest. De subsidie is dan voortaan finito... En je weet toch ook dat El Hizjra zonder Simone niet zou bestaan?

Ik ben niet aan het discrimineren. Je interpreteerd het fout vriend..

Ron Haleber
19-07-04, 11:40
Geplaatst door NIS
Ik ben niet aan het discrimineren. Je interpreteerd het fout vriend..

Ik begrijp dat je het hier nu exclusief over de hulpverlening had. Ik dacht dat je de lijn wilde doortrekken vanuit de eerdere cultuur-discussie Arabier versus Berber!

Al Sawt
19-07-04, 11:40
Geplaatst door NIS
Die Riffie-gasten zagen geld en wilden binnen 1 dag schatrijk worden. Hulp vanuit het buitenland. Ik heb zelf ook verhalen gehoord van ooggetuigen. Er werd flink geplunderd en er waren verschillende oorzaken waarom het fout ging. Bij elke ramp wordt er geplunderd.

Ook bij de Bijlmerramp.

Een gegeven waar de overheid in had moeten spelen. Door honderden soldaten of burgerwachten naar de rampgebied te sturen. En die soldaten waren voor handen, aangezien ze in de omgeving gestationeerd zijn.

Geplaatst door NIS

Ik wil niet zeggen, dat de lokale overheden zo goed hun werk doen (verre van dat). Maar om iedere keer Rabat de schuld te geven is laag. Rabat is het hoofdschuldige zo simpel is dat.

Elk land moet voorbereid zijn op hulverlening bij grote rampen. Marokko was en is dat niet. Sowieso is de Infrastructuur om en rondom de rif, bar slecht. Ook een gegeven waar de overheid rekening mee moet houden. Maar dat deden ze niet. Ze hadden nauwelijks helikopters voor handen en verzaakten om een luchtbrug naar Hoceima op te zetten.

Dan heb ik het niet eens over tekort aan reddingsteams.

Het verbaast me bovendien, dat Marokko bij de aardbeving in Turkije een C130 vol geladen met vracht daar naar toe stuurde.

Terwijl op de luchthaven van Hoceima, alleen maar kleine vliegtuigen met beperkte hulp landen.


Geplaatst door NIS

Begin eerst bij jezelf voordat je anderen de schuld geeft. Betreft Marokkaanse overheid.. Groot gelijk. Corruptie binnen de overheid, geef jezelf de schuld. Wanbeleid binnen de overheid, geef jezelf de schuld. Falende onderwijs stelsel, geef jezelf de schuld. Werkloosheid, geef vooral jezelf de schuld.

Maar laat de Marokkaanse overheid, buiten de schuldvraag.


Tuurlijk, NIS!

Ik heb geen respect voor mensen als jij. Mensen die falen van een overheid, in de schoenen van Jan modaal schuiven.

Je hebt 2 soorten mensen die dergelijke standpunten verkondigen: Mensen die van de situatie profiteren of die totaal ontwetend zijn en niest beter weten.

Wie van de 2 ben jij?




Geplaatst door NIS

Om dus maar iedere keer de Arabieren de schuld te geven is heel erg goedkoop. NIS, ik ben zelf een 'Arabier'! Dus kom niet met die goedkope onzin.
Geplaatst door NIS


We zijn allemaal Marokkaan en moeten het samen doen. Tussen de Riffie mensen zitten veel onruststokers en die moeten hard aangepakt worden. Stelletje debielen dat ze zijn. Skajria! (zuiplappen) In een samenleving die door sociale ellende en slecht onderwijs te kampen heeft, zullen mensen zich altijd verschansen in hun groep.


Geplaatst door NIS

Het is heel makkelijk voor het westen om in Marokko een burgeroorlog te kweken. Je hoeft maar even een paar domme berbers wijs te maken, dat het allemaal aan Rabat ligt en wat wapens te geven en de hel breekt los. Wordt wakker berbers! Integreer in de Marokkaanse samenleving. Sta open voor vernieuwing en kom van die berg af. Iemand die van Taourirt afkomstig is moet weten dat het niet meevalt, om van een berg af te komen.

Omdat de infrastructuur bar en bar slecht is.

DEMOcraat
19-07-04, 11:44
Geplaatst door NIS
Die Riffie-gasten zagen geld en wilden binnen 1 dag schatrijk worden. Hulp vanuit het buitenland. Ik heb zelf ook verhalen gehoord van ooggetuigen. Er werd flink geplunderd en er waren verschillende oorzaken waarom het fout ging.

Ik wil niet zeggen, dat de lokale overheden zo goed hun werk doen (verre van dat). Maar om iedere keer Rabat de schuld te geven is laag. Begin eerst bij jezelf voordat je anderen de schuld geeft. Betreft Marokkaanse overheid.. er zitten genoeg afgevaardigden uit het noorden in de politiek. Sinds M6 zijn er goede hervormingen. De bevolking is helaas nog niet klaar voor vernieuwing. Iedere keer als Rabat met nieuwe wetgeving komt, staat een deel van Marokko op zijn achterpoten. Om dus maar iedere keer de Arabieren de schuld te geven is heel erg goedkoop. We zijn allemaal Marokkaan en moeten het samen doen. Tussen de Riffie mensen zitten veel onruststokers en die moeten hard aangepakt worden. Stelletje debielen dat ze zijn. Skajria! (zuiplappen)

Het is heel makkelijk voor het westen om in Marokko een burgeroorlog te kweken. Je hoeft maar even een paar domme berbers wijs te maken, dat het allemaal aan Rabat ligt en wat wapens te geven en de hel breekt los. Wordt wakker berbers! Integreer in de Marokkaanse samenleving. Sta open voor vernieuwing en kom van die berg af. Zoek het stadsleven op en stuur jullie kinderen naar de beste scholen. Onderwijs is de toekomst. Alleen dan krijg je ontwikkeling. Aan een stelletje domme apen valt geen wetsartikel uit te leggen. Laat jullie dochters ook naar school gaan. Hou ze niet thuis.. Geef wat waardering aan jullie kinderen. Vraag wat ze op school hebben gedaan. Wordt betrokken bij de gemeenschap en grijp niet elke gelegenheid om stennis te maken.

Peace!

volgens mijn bronnen uit alhoceima zijn juist de arabische criminelen uit het binnenland die geprobeerd hadden om te plunderen,er zijn enkele bussen vol met die uitschot uit het binneneland aangehouden en terug gestuurd.

volgens mij ben je nooit in alhoceima geweest vandaar dat je over zuiplappen begint ik heb zelf gezien hoe het binnenland is wat betreft alcohol op elke hoek heb je een bar.

ik weet niet waar je het over hebt maar in alhoceima gaat iedereen naar school alleen krijgen ze geen werk als ze de opleiding afhebben.

Al Sawt
19-07-04, 11:47
Geplaatst door NIS
Grappenmaker.. teneerste kom ik uit Marokko met voorouders uit Jordanie. Een echte Arabier dus..
Hoeveel generaties geleden???


Geplaatst door NIS

Wij hebben er een handje vol van om iedere keer maar anderen de schuld te geven. Het gaat zo slecht met de Arabieren (incl. berbers). Wat hoor je de meesten zeggen? Het is het westen die ons zo gemaakt heeft.. We refereren iedere keer naar de gouden tijden van de Arabieren (incl Berbers). Daar moeten we mee ophouden. Onze voorouders hebben gekozen voor wetenschap. Wat doen wij?? Wij hebben gekozen voor domheid. Het wordt tijd voor een nieuwe Arabische (incl. berbers) revolutie. Een samenleving met opgeleide burgers. Een samenleving met een sterke industrie zodat we ook meetellen. Ik zeg het nog maar 1 keer. EEN KAPITALISTISCHE SAMENLEVING! :D Groot gelijk!

Maar het frapantse van alles is, dat ik dat nauwelijks in je topics kan terugvinden.

NIS
19-07-04, 11:50
Geplaatst door DEMOcraat
volgens mijn bronnen uit alhoceima zijn juist de arabische criminelen uit het binnenland die geprobeerd hadden om te plunderen,er zijn enkele bussen vol met die uitschot uit het binneneland aangehouden en terug gestuurd.

volgens mij ben je nooit in alhoceima geweest vandaar dat je over zuiplappen begint ik heb zelf gezien hoe het binnenland is wat betreft alcohol op elke hoek heb je een bar.

ik weet niet waar je het over hebt maar in alhoceima gaat iedereen naar school alleen krijgen ze geen werk als ze de opleiding afhebben.

Denk jij nu dat de overheid fabrieken voor je gaat bouwen?? Overheid geeft je alle mogelijkheid om je kansen te benutten. Het wordt eens tijd, dat de Marokkaan zelf wat aan de werkgelegenheid doet. We zijn geen communistisch land.. Waar alles door de overheid wordt bepaald en niemand geld mag verdienen.

sienia
19-07-04, 11:51
De overheid heeft de Rif jaren en jaren aan zijn lot over gelaten, daar vertel ik niemand iets nieuws mee.
Maar waar de overheid dan nog met enige verbeteringen komt weten sommigen de boel wel weer corrupt te krijgen.

In Targies is een soort van hospitaal waar bepaalde medicijnen gratis zijn of zeer goedkoop worden aangeboden. Zo was het in het begin. Al gauw boden mensen geld of goederen aan om bijvoorbeeld voorrang te krijgen. Uiteindelijk moet je betalen voor zgn gratis hulp.
De ´rechwa´ zit ze in het bloed. Riffie of zogenaamde Arabier.
Ik geloof dat 80% van de Arabieren uiteindelijk afstamt van de Amazigh.

NIS
19-07-04, 11:52
Geplaatst door DEMOcraat
volgens mijn bronnen uit alhoceima zijn juist de arabische criminelen uit het binnenland die geprobeerd hadden om te plunderen,er zijn enkele bussen vol met die uitschot uit het binneneland aangehouden en terug gestuurd.

volgens mij ben je nooit in alhoceima geweest vandaar dat je over zuiplappen begint ik heb zelf gezien hoe het binnenland is wat betreft alcohol op elke hoek heb je een bar.

ik weet niet waar je het over hebt maar in alhoceima gaat iedereen naar school alleen krijgen ze geen werk als ze de opleiding afhebben.

Tuurlijk heb ik ook die verhalen gehoord en ik geloof ze 100%. Maar daar hebben we het weer: Het zijn weer die Arabieren. Waar wij zo'n hekel aan hebben hier in nl, doen we zelf ook. Vooral generaliseren!

NIS
19-07-04, 11:56
Geplaatst door Al Sawt
Bij elke ramp wordt er geplunderd.

Ook bij de Bijlmerramp.

Een gegeven waar de overheid in had moeten spelen. Door honderden soldaten of burgerwachten naar de rampgebied te sturen. En die soldaten waren voor handen, aangezien ze in de omgeving gestationeerd zijn.
Rabat is het hoofdschuldige zo simpel is dat.

Elk land moet voorbereid zijn op hulverlening bij grote rampen. Marokko was en is dat niet. Sowieso is de Infrastructuur om en rondom de rif, bar slecht. Ook een gegeven waar de overheid rekening mee moet houden. Maar dat deden ze niet. Ze hadden nauwelijks helikopters voor handen en verzaakten om een luchtbrug naar Hoceima op te zetten.

Dan heb ik het niet eens over tekort aan reddingsteams.

Het verbaast me bovendien, dat Marokko bij de aardbeving in Turkije een C130 vol geladen met vracht daar naar toe stuurde.

Terwijl op de luchthaven van Hoceima, alleen maar kleine vliegtuigen met beperkte hulp landen.

Groot gelijk. Corruptie binnen de overheid, geef jezelf de schuld. Wanbeleid binnen de overheid, geef jezelf de schuld. Falende onderwijs stelsel, geef jezelf de schuld. Werkloosheid, geef vooral jezelf de schuld.

Maar laat de Marokkaanse overheid, buiten de schuldvraag.


Tuurlijk, NIS!

Ik heb geen respect voor mensen als jij. Mensen die falen van een overheid, in de schoenen van Jan modaal schuiven.

Je hebt 2 soorten mensen die dergelijke standpunten verkondigen: Mensen die van de situatie profiteren of die totaal ontwetend zijn en niest beter weten.

Wie van de 2 ben jij?



NIS, ik ben zelf een 'Arabier'! Dus kom niet met die goedkope onzin. In een samenleving die door sociale ellende en slecht onderwijs te kampen heeft, zullen mensen zich altijd verschansen in hun groep.

Iemand die van Taourirt afkomstig is moet weten dat het niet meevalt, om van een berg af te komen.

Omdat de infrastructuur bar en bar slecht is.

Mij hoor je niet klagen.. Ik probeer Marokkaanen waar dan ook duidelijk te maken dat het aan de burgers ligt en niet die overheid. Wij hebben gestemd of niet.. Wij laten ons omkopen tijdens gemeenteraadsverkiezingen. We kunnen door te kort aan hersencellen er niks van bakken..

Welke Taourirt bedoel jij. In Marokko zijn er iets van drie steden die Taourirt heten..

Even terug tot het probleem. De Marokkaanse overheid doet het prima. Wij zijn vergeleken met andere Arabische landen de beste. Stabiel en verdraagzaam volk (uitzondering daar gelaten, als ik deze topic even snel doorneem).

NIS
19-07-04, 11:59
Geplaatst door sienia
De overheid heeft de Rif jaren en jaren aan zijn lot over gelaten, daar vertel ik niemand iets nieuws mee.
Maar waar de overheid dan nog met enige verbeteringen komt weten sommigen de boel wel weer corrupt te krijgen.

In Targies is een soort van hospitaal waar bepaalde medicijnen gratis zijn of zeer goedkoop worden aangeboden. Zo was het in het begin. Al gauw boden mensen geld of goederen aan om bijvoorbeeld voorrang te krijgen. Uiteindelijk moet je betalen voor zgn gratis hulp.
De ´rechwa´ zit ze in het bloed. Riffie of zogenaamde Arabier.
Ik geloof dat 80% van de Arabieren uiteindelijk afstamt van de Amazigh.

Een bewijs is gevonden:
Al gauw boden mensen geld of goederen aan om bijvoorbeeld voorrang te krijgen. Uiteindelijk moet je betalen voor zgn gratis hulp.

Wij doen het zelf mensen.. :D

Iwan
19-07-04, 12:07
Geplaatst door DEMOcraat
voor je rechten opkomen is iets anders dan klagen M6.
jij uit je luie stoel kun je alles zeggen zoals de corrupte regering in marokko dat ook doet.
ik weet niet of je het weet maar ieder autobezitter in marokko betaalt autoverzekering en als je er een ongeluk is krijgt niemand wat terug zowel de dader als de slachtoffer.die verzekering is alleen bedoelt voor de politie.dat zijn pas luie aapen.
als je zoveel vertrouwen in de marokkaanse regering hebt dan snap ik niet wat je nog hier in nederland doet.
Naar mijn weten is de autoverzekering in marokko van een familielid van de koning. De politie krijgt opdracht om ervoor te zorgen dat alle automobilisten hun auto's moeten verzekeren. Daarnaast moeten ervoor zorgen bij ongelukken geen schade bij deze verzekeringmaatschappij mogen declareren. Bij ongeluk proberen de politie dat de partijen onderling iets moeten regelen. Doe jij het dan heb jij een verklaring van politie nodig om schade te declareren. Het laatste krijg jij niet zomaar. Eerste moet jij alle die corrupten betalen....
Kortom, er is hier geen spraak van luiheid van de politie, maar van een georganiseerd corrutie. Mijn bronnen van dit verhaal is niet waterdicht. Corrigeer me als iemand andere verkalring hiervoor heeft.

sienia
19-07-04, 12:14
Geplaatst door Iwan
Naar mijn weten is de autoverzekering in marokko van een familielid van de koning. De politie krijgt opdracht om ervoor te zorgen dat alle automobilisten hun auto's moeten verzekeren. Daarnaast moeten ervoor zorgen bij ongelukken geen schade bij deze verzekeringmaatschappij mogen declareren. Bij ongeluk proberen de politie dat de partijen onderling iets moeten regelen. Doe jij het dan heb jij een verklaring van politie nodig om schade te declareren. Het laatste krijg jij niet zomaar. Eerste moet jij alle die corrupten betalen....
Kortom, er is hier geen spraak van luiheid van de politie, maar van een georganiseerd corrutie. Mijn bronnen van dit verhaal is niet waterdicht. Corrigeer me als iemand andere verkalring hiervoor heeft.

Het klinkt mij niet ongeloofwaardig in de oren.

:loens:

Iwan
19-07-04, 12:51
Geplaatst door NIS
Die Riffie-gasten zagen geld en wilden binnen 1 dag schatrijk worden. Hulp vanuit het buitenland. Ik heb zelf ook verhalen gehoord van ooggetuigen. Er werd flink geplunderd en er waren verschillende oorzaken waarom het fout ging.

Ik wil niet zeggen, dat de lokale overheden zo goed hun werk doen (verre van dat). Maar om iedere keer Rabat de schuld te geven is laag. Begin eerst bij jezelf voordat je anderen de schuld geeft. Betreft Marokkaanse overheid.. er zitten genoeg afgevaardigden uit het noorden in de politiek. Sinds M6 zijn er goede hervormingen. De bevolking is helaas nog niet klaar voor vernieuwing. Iedere keer als Rabat met nieuwe wetgeving komt, staat een deel van Marokko op zijn achterpoten. Om dus maar iedere keer de Arabieren de schuld te geven is heel erg goedkoop. We zijn allemaal Marokkaan en moeten het samen doen. Tussen de Riffie mensen zitten veel onruststokers en die moeten hard aangepakt worden. Stelletje debielen dat ze zijn. Skajria! (zuiplappen)

Het is heel makkelijk voor het westen om in Marokko een burgeroorlog te kweken. Je hoeft maar even een paar domme berbers wijs te maken, dat het allemaal aan Rabat ligt en wat wapens te geven en de hel breekt los. Wordt wakker berbers! Integreer in de Marokkaanse samenleving. Sta open voor vernieuwing en kom van die berg af. Zoek het stadsleven op en stuur jullie kinderen naar de beste scholen. Onderwijs is de toekomst. Alleen dan krijg je ontwikkeling. Aan een stelletje domme apen valt geen wetsartikel uit te leggen. Laat jullie dochters ook naar school gaan. Hou ze niet thuis.. Geef wat waardering aan jullie kinderen. Vraag wat ze op school hebben gedaan. Wordt betrokken bij de gemeenschap en grijp niet elke gelegenheid om stennis te maken.

Peace!

Ik ben een domme berber en ik geef de schuld aan de overheid in rabat.
Deze overheid is een racistische overheid. De meeste overheid subsidie gaat alleen naar rabat en haar omgeving. De rest van het land moeten stikken. De hervorming waar je over is zeker op marokkaanse TV te zien. Op straat zie ik andere hervorming: meer alcolisten en hoeren, meer mensen kiezen om het land te vluchten ook als ze weten dat 80% kans dat ze de kast van spanje niet bereiken en in de zee verdrinken.
Ik geloof absoluut niet dat de burgeroorlog in marokko zal onstaan omdat de meeste marokkanen hebben deze fascistische regering door en ze hopen dat ze zo snel mogelijk uit de toneel moeten verdwijnen. Als een burgeroorlog is de enige manier om deze corrupten te berechten zal ik zeggen laat die oorlog komen. Trouwens is de bugeroorlog is sinds de "onafhankelijkheid" aan de gang is maar niet op klassiek manier.

DEMOcraat
19-07-04, 12:56
Geplaatst door NIS
Denk jij nu dat de overheid fabrieken voor je gaat bouwen?? Overheid geeft je alle mogelijkheid om je kansen te benutten. Het wordt eens tijd, dat de Marokkaan zelf wat aan de werkgelegenheid doet. We zijn geen communistisch land.. Waar alles door de overheid wordt bepaald en niemand geld mag verdienen.

van de marokkaanse overheid moet je niets verwachten..integendeel er zijn talrijke voorbeelden van marokkaanen die in alhoceima willen inversteeren maar het antwoord was altijd hetzelfde nl als je wilt inversteeren moet je naar casa gaan.

iedereen betaald wegenbelasting maar er wordt niets aan die weg gedaan hij ziet nog slechter uit dan tijdens de spaanse tijd.

autoverzekering moet je ook betalen terwijl je geen geld terug krijgt als je een ongeluk krijgt.

een tijdje geleden is dankzij met spaanse hulp een kankercentrum gerealiseerd en de volgende dag waaren alle medische spullen naar het binnenland getransporteerd.waarbij het pand tot nu toe leeg is.

ik kan wel doorgaan met het noemen van voorbeelden maar in jou geval is het horen zien en zwijgen maar wel klagen.

DEMOcraat
19-07-04, 13:03
Geplaatst door Iwan
Naar mijn weten is de autoverzekering in marokko van een familielid van de koning. De politie krijgt opdracht om ervoor te zorgen dat alle automobilisten hun auto's moeten verzekeren. Daarnaast moeten ervoor zorgen bij ongelukken geen schade bij deze verzekeringmaatschappij mogen declareren. Bij ongeluk proberen de politie dat de partijen onderling iets moeten regelen. Doe jij het dan heb jij een verklaring van politie nodig om schade te declareren. Het laatste krijg jij niet zomaar. Eerste moet jij alle die corrupten betalen....
Kortom, er is hier geen spraak van luiheid van de politie, maar van een georganiseerd corrutie. Mijn bronnen van dit verhaal is niet waterdicht. Corrigeer me als iemand andere verkalring hiervoor heeft.

zo gaat het in marokko wat die verzekering betreft .
het kan van die m6 zijn (maar het moederbedrijf is een franse)als je maar wist dat de hele marokko van m6 is.

weet je hoeveel een vliegticket naar alhoceima kost...het is zelfs 3 keer duurder dan naar casablaca.

Iwan
19-07-04, 13:04
Geplaatst door NIS
Grappenmaker.. teneerste kom ik uit Marokko met voorouders uit Jordanie. Een echte Arabier dus.. hou van het Marokkaanse volk (zwart, geel, dom, slim, gehandicapt, bedelaar of wat dan ook)

Wij hebben er een handje vol van om iedere keer maar anderen de schuld te geven. Het gaat zo slecht met de Arabieren (incl. berbers). Wat hoor je de meesten zeggen? Het is het westen die ons zo gemaakt heeft.. We refereren iedere keer naar de gouden tijden van de Arabieren (incl Berbers). Daar moeten we mee ophouden. Onze voorouders hebben gekozen voor wetenschap. Wat doen wij?? Wij hebben gekozen voor domheid. Het wordt tijd voor een nieuwe Arabische (incl. berbers) revolutie. Een samenleving met opgeleide burgers. Een samenleving met een sterke industrie zodat we ook meetellen. Ik zeg het nog maar 1 keer. EEN KAPITALISTISCHE SAMENLEVING! :D
Ik geloof niet dat jij van marokkaanse volk hou. Als het zo was dan had jij meer begrip voor de ellende van je broers en tegen de corrupten in rabat tekeer gegaan.
Als je vind dat je in een kapitalistische samenleving beter voel dan zit jij goed hier. Verder laat de marokkanen zelf beslissen over wat voor samenleving die bij hen beter past.
Ik zal tegen je zeggen naar jordanie om een kapitalistische samenleving te creeren. misschien hebben ze daar hard nodig.

Pytaghoras
19-07-04, 14:40
Geplaatst door Al Sawt
Ben jij dan geen Berber???


Volgens de filosofie van NIS, hoeft de overheid na een natuurramp geen hulp te bieden.


Infrastructuur beschadigd? NIS:Burgers moeten het zelf herstellen. Doe je dat niet, dan ben je lui.


Dakloos? NIS: Ga geen tenten of een onderdak bedelen. Ga zelf eentje regelen, ook als de gehele stad in puin ligt.




Bepaalde mensen die de heersers verafgoden, hebben een vertroebelde beeld.

NIS is niets anders dan een slaaf. Je ziet hem bij iedereen slijmen. Wij hebben veel soorten als NIS in Marokko. Als hij in Marokko was opgegroeid, dan was hij een sawes of een lmgaznie. Anders een lmkadem(buurtspion)

Pytaghoras
19-07-04, 14:49
Geplaatst door NIS
Grappenmaker.. teneerste kom ik uit Marokko met voorouders uit Jordanie. .....

Dat jouw voorouders uit Jordanie komen zegt genoeg over jou. Jouw voorouders hebben hun land verkocht aan zionisten en nu kom je ons advies geven. Waarom ga je dan niet terug naar je arabisch land en vecht voor de vrijheid van je broeders.

En dan nog een arabier die advies geeft aan berbers om hun dochters naar school te sturen. Wat heb je met jouw school bereikt arabiertje? Ik zie dat de arabieren nog steeds slaven zijn van Amerika! Is dat jouw vorm van ontwikkeling? Als ik jou was, dan had ik niet vermeld dat je uit Jordanie komt. En als je niet tevreden bent met Imazighen in Marokko, dan mag je met jouw voorouders oprotten naar jouw vervloekt land. Misschien maak je daar een zionist als vriend en dan kan je lekker slaaf spelen. Daar zijn jouw soort goed in.

NIS
19-07-04, 17:39
Wat zijn we allemaal suggestief bezig. :fplet: Een beetje zelfkritiek is ver te zoeken bij sommige leden.. en maar de schuld aan anderen geven.. zelf doen ze het helemaal perfect. Ze leven volgens de moderne maatstaven. De rest is slecht. Ik heb geen woord gerept over de onschuld van de overheid in Marokko. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat we moeten stoppen te zeuren..

Afrux
19-07-04, 17:55
Geplaatst door NIS
Wat zijn we allemaal suggestief bezig. :fplet: Een beetje zelfkritiek is ver te zoeken bij sommige leden.. en maar de schuld aan anderen geven.. zelf doen ze het helemaal perfect. Ze leven volgens de moderne maatstaven. De rest is slecht. Ik heb geen woord gerept over de onschuld van de overheid in Marokko. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat we moeten stoppen te zeuren..

de foto die je hebt onder je nick zegt al genoeg... hij bezit namelijk meer dan 60% van de aandelen in de beurs van casa. Maar er leven daar ook tienduizenden in krottenwijken en tienduizenden straat kinderen. Ga me niet vertellen dat het verdiende geld is, het is namelijk gestolen geld van het volk.

Het is erg duidelijk, Marokko heeft 100 miljoenen hulp uit het buitenland voor de slachtoffers gekregen, deze moet terecht komen bij de mensen voor wie het bestemd is en niet in de zaken van je allah's a yaghyur. Slaaf dat je bent. Met jou soort zal marfokko altijd in de achterlijkheid leven.

Ga fietsen, idioot, ipv medeleven te betuigen ga je hier onzin verkopen. Wat een debiel ben jij.

Het is geld dat bestemd is voor de slachtoffers en daar moet het komen. PUNT. Marokko heeft zogenaamd 40000 dollar zelf gegveen, dat geld mogen ze in hun reet steken, als ze maar het geld uit het buitenland bij d emensne terecht moet komen.

2DIAS
19-07-04, 22:05
Geplaatst door barneveld
De afgelopen 2 weken hebben de slachtoffers van aardbeving in El Huceima diverse malen toestemming gevraagd voor een demonstratie op het “Parki” plein in El Huceima. Hiermee wilden ze protesteren tegen de moeilijkheden en hun zware problemen, als gevolg van het wanbeleid van de overheid, sinds de aardbeving van 24 Februari 2004. De overheid weigerde keer op keer om te betogen.


wat willen die mensen bereiken. vertroteld worden. het is net of de rest van de bevolking niet zwaar heeft.

ze moeten zelf voor zich zorgen niet de de overheid lastig vallen.

boze Barneveld. de overheid heeft wel het geld wat verzamelt is voor de slagtoffers van de aardbeving ,stelletje dieven ,ik haat ze ,en ik haat ook mensen die ze steunen.

NIS
20-07-04, 10:25
Geplaatst door Afrux

Het is erg duidelijk, Marokko heeft 100 miljoenen hulp uit het buitenland voor de slachtoffers gekregen, deze moet terecht komen bij de mensen voor wie het bestemd is en niet in de zaken van je allah's a yaghyur. Slaaf dat je bent. Met jou soort zal marfokko altijd in de achterlijkheid leven.
:D Als ik zo jou woordkeuze waarneem vraag ik me echt af waar Marokko het beste mee uit is.

Stop met bedelen vriend, ga werken!