PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel Turkse en Marokkaanse immigranten vertrekken terug. 1 op 3 Marokkanen terug.



nl-x
19-07-04, 11:49
Meeste Turkse en Marokkaanse immigranten blijven

Uitgegeven: 19 juli 2004 12:02

VOORBURG - Het merendeel van de Turkse en Marokkaanse immigranten, die in de afgelopen vijftig jaar naar Nederland kwamen, is gebleven. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldde maandag dat twee van de drie Marokkaanse immigranten niet terugkeerde naar hun moederland. Bij de Turken blijven drie van de vijf immigranten in Nederland wonen.

Opvallend is dat de meeste Turkse en Marokkaanse gastarbeiders, die in de jaren '60 en '70 in Nederland werkten, inmiddels weer zijn vertrokken. Van de latere groepen immigranten is het grootste gedeelte in Nederland blijven wonen.


:moe:

barfly
19-07-04, 12:12
Maw de meesten blijven :)

Een glas is half leeg of half vol ;)

Prikke Mik
19-07-04, 13:25
... meeste NSB ers werken nog bij de Telegraaf... Opvallend is dat er een paar dood zijn..

Sandrosi
19-07-04, 13:32
Nu er inmiddels maatregelen zijn genomen om de instroom dmv importhuwelijken aan te pakken, kan het misschien ook geen kwaad om de terugkeer extra aantrekkelijk te maken.

Simon
19-07-04, 14:40
Er vertrekken ook steeds meer nederlanders na hun pensioen naar het buitenland. Ik begrijp ook heel goed dat veel Marokkanen hun oude dag liever slijten in Marokko. Je kan er meer met je pensioen. Het klimaat is beter voor je als je oud bent. En veel van hen zullen het toch nog als 'thuis' voelen.

Orakel
19-07-04, 18:01
Geplaatst door Sandrosi
Nu er inmiddels maatregelen zijn genomen om de instroom dmv importhuwelijken aan te pakken, kan het misschien ook geen kwaad om de terugkeer extra aantrekkelijk te maken.

Dat kan inderdaad geen kwaad, blijkens de toegenomen breinloze hufterigheid die zich meester heeft gemaakt van de geciviliseerde Nederlander, welke zich drukker lijkt te maken om een hoofddoek dan sexueel kindermisbruik.

Die zich drukker maakt om eigen-woning-bezit van een paar Marokkanen in Marokko en de duizenden belastingontduikende beschavers met hun stulpje in Frankrijk en Spanje vergeet.

De hoeder van de moraal die zich druk maakt om de allochtonen in de WAO en bij het nieuws over de miljardenverslindende bouwfraude wegzapt naar Big Brother want Ruud is sjow grappig.

Joh, die terugkeer hoeft helemaal niet extra aantrekkelijk gemaakt te worden.

:)

euhh
19-07-04, 18:09
Geplaatst door Orakel
Die zich drukker maakt om eigen-woning-bezit van een paar Marokkanen in Marokko en de duizenden belastingontduikende beschavers met hun stulpje in Frankrijk en Spanje vergeet.


Hier sla je toch de plank mis, het gaat niet om belastingontduikers met een 2de huis (waar die ook mag staan) maar om mensen die HIER een uitkering (WAO/WW/Sociaal etc etc) hebben en in een ander land (in dit geval Marocco) een eigen huis bezitten.
En dat is gewoon misbruik maken van de sociale voorzieningen in mijn optiek.
De fiscus pakt mensen met een 2de huis in een ander EU land trouwens wel gewoon aan hoor, die krijgen gewoon een belasting aanslag tegen woordig.

illmatik
19-07-04, 18:22
Geplaatst door euhh
Hier sla je toch de plank mis, het gaat niet om belastingontduikers met een 2de huis (waar die ook mag staan) maar om mensen die HIER een uitkering (WAO/WW/Sociaal etc etc) hebben en in een ander land (in dit geval Marocco) een eigen huis bezitten.
En dat is gewoon misbruik maken van de sociale voorzieningen in mijn optiek.
De fiscus pakt mensen met een 2de huis in een ander EU land trouwens wel gewoon aan hoor, die krijgen gewoon een belasting aanslag tegen woordig.

Als je je huis in Marokko vanuit je (Nederlandse) uitkering hebt opgebouwd, omdat je hier van de autochtonen leert hoe je "zuinig" moet leven, dan is dat toch een goede zaak ? Men doet tenminste iets met de in het buitenland opgedane kennis.

De prijs voor een krakkemikkig appartementje in 1 der slaapsteden in de Randstad, levert je daar wel een vrijstaande villa met zwembad op. Kun je nagaan wat daar een appartement wel niet kost.

Waar jij het misbruik maken van de sociale voorzieningen noemt, kijk ik heel krom. Men bepaalt toch zelf wel wat men met zijn inkomsten doet ? Of sla je terug met het dooddoeners-argument dat "men" er niet voor heeft gewerkt ? Volgens mij moet je eerst gewerkt hebben, voordat je in de WAO terecht komt (als het goed is). De norm die voor iedereen geldt in Nederland heet niet voor niets "het vrij te besteden bedrag". Het is de democratie die door jou zo geliefd is die dit mogelijk maakt. Stem anders gewoon CP. :moe:

Orakel
19-07-04, 18:24
Geplaatst door euhh
Hier sla je toch de plank mis, het gaat niet om belastingontduikers met een 2de huis (waar die ook mag staan) maar om mensen die HIER een uitkering (WAO/WW/Sociaal etc etc) hebben en in een ander land (in dit geval Marocco) een eigen huis bezitten.
En dat is gewoon misbruik maken van de sociale voorzieningen in mijn optiek.
De fiscus pakt mensen met een 2de huis in een ander EU land trouwens wel gewoon aan hoor, die krijgen gewoon een belasting aanslag tegen woordig.

Vrees dat het wat complexer in mekaar steekt, maar daar wil de fiscus niet aan.
Stel, ik werk. Voor sommigen (ik zal flapdrosie niet bij naam noemen) niet voor te stellen, maar ik zegt stel.
Dan draag ik jaarlijks een klauw belasting af, daar kunnen de Village People 10 jaar make-up en clownscostuums van kopen.
Nadat ik beroofd en berooid ben, krijg ik het op miraculeuze wijze voor mekaar om een paar stuivers per jaar te sparen en nadat ik ze eerst bedreigd heb, komen me broers ook met hun statiegeld over de brug.
Pa heeft gedurende zijn leven ook nog wat drachmen bij mekaar geschrobd en gepoetst en gebroederlijk en gezamenlijk kopen we een hok in het lieflijke en pitoreske Bni Said.
Je wilt 'r niet dood liggen, maar hey, sommige ketenen breek je niet.

Daarnaast leg Marokko in Afrika, heeft op dat gebied geen verdragen met Nederland en heb ik bovendien nog geen fiscale speurneuzen in Cuba, Suriname of Somalië in hun knickebokkers en slippers zien struinen. Was iets met rechtsgelijkheid, geloof ik.

Ik heb dat die mavo-pet van de belastingdienst proberen uit te leggen, maar ik had geloof ik sneller een emoe leren punniken.

euhh
19-07-04, 18:35
Geplaatst door illmatik
[B]Als je je huis in Marokko vanuit je (Nederlandse) uitkering hebt opgebouwd, omdat je hier van de autochtonen leert hoe je "zuinig" moet leven, dan is dat toch een goede zaak ? Men doet tenminste iets met de in het buitenland opgedane kennis.


Als dat bijv een pensioen uitkering is heb ik daar geen moeite mee inderdaad, maar als dat van een sociale uitkering gedaan wordt heb ik daar wel moeite mee, want als men van dat geld in nederland kan wonen EN in marocco een huis kan kopen dan klopt er iets niet.

euhh
19-07-04, 18:42
Geplaatst door Orakel
Vrees dat het wat complexer in mekaar steekt, maar daar wil de fiscus niet aan.
Stel, ik werk. Voor sommigen (ik zal flapdrosie niet bij naam noemen) niet voor te stellen, maar ik zegt stel.
Dan draag ik jaarlijks een klauw belasting af, daar kunnen de Village People 10 jaar make-up en clownscostuums van kopen.
Nadat ik beroofd en berooid ben, krijg ik het op miraculeuze wijze voor mekaar om een paar stuivers per jaar te sparen en nadat ik ze eerst bedreigd heb, komen me broers ook met hun statiegeld over de brug.
Pa heeft gedurende zijn leven ook nog wat drachmen bij mekaar geschrobd en gepoetst en gebroederlijk en gezamenlijk kopen we een hok in het lieflijke en pitoreske Bni Said.
Je wilt 'r niet dood liggen, maar hey, sommige ketenen breek je niet.

Daarnaast leg Marokko in Afrika, heeft op dat gebied geen verdragen met Nederland en heb ik bovendien nog geen fiscale speurneuzen in Cuba, Suriname of Somalië in hun knickebokkers en slippers zien struinen. Was iets met rechtsgelijkheid, geloof ik.

Ik heb dat die mavo-pet van de belastingdienst proberen uit te leggen, maar ik had geloof ik sneller een emoe leren punniken.

Als je werkt is daar ook helemaal niks mis mee, maar als je in nederland een uitkering hebt (m.u.v. Pensioen) dan vind ik het niet kunnen.
Een uitkering is bedoeld om van te leven niet om een woning te kopen.

illmatik
19-07-04, 18:51
Geplaatst door euhh
Een uitkering is bedoeld om van te leven niet om een woning te kopen.

Ik zou zeggen: trek dan naar Marokko en ga helpen om de huizenprijs systematisch om hoog te werken. Het ligt namelijk niet aan de hoogte van de hier genoten uitkering maar meer aan de lage prijzen op de Marokkaanse huizenmarkt. Om met het magere uitkerinkje een huis in Marokko te bouwen noem ik financiële creativiteit, aangezien het voorheen hier niet mogelijk was om een huis te kopen van een uitkering.
Dankzij wet- en regelgeving hebben zij er recht op en wie anders dan een forumbrullertje ben jij om moeite te hebben met wat een ander met zijn geld doet ?

Pcies.

Orakel
19-07-04, 18:53
Geplaatst door euhh
Als je werkt is daar ook helemaal niks mis mee, maar als je in nederland een uitkering hebt (m.u.v. Pensioen) dan vind ik het niet kunnen.
Een uitkering is bedoeld om van te leven niet om een woning te kopen.

Marokkanen kopen over het algemeen het huis samen met ouders of kinderen. Met een gezin en 800 euro per maand een huis kopen is een dermate grote prestatie, dat ze wat mij betreft ook nog es huursubsidie op die koophut mogen krijgen.
Maar je bent stiekum bezig mijn stelling te valideren:


Die zich drukker maakt om eigen-woning-bezit van een paar Marokkanen in Marokko en de duizenden belastingontduikende beschavers met hun stulpje in Frankrijk en Spanje vergeet.

Vergelijk de financiële schade.

euhh
19-07-04, 18:58
Geplaatst door illmatik
Ik zou zeggen: trek dan naar Marokko en ga helpen om de huizenprijs systematisch om hoog te werken. Het ligt namelijk niet aan de hoogte van de hier genoten uitkering maar meer aan de lage prijzen op de Marokkaanse huizenmarkt. Om met het magere uitkerinkje een huis in Marokko te bouwen noem ik financiële creativiteit, aangezien het voorheen hier niet mogelijk was om een huis te kopen van een uitkering.
Dankzij wet- en regelgeving hebben zij er recht op en wie anders dan een forumbrullertje ben jij om moeite te hebben met wat een ander met zijn geld doet ?

Pcies.

Daarom moeten er dan maar spionnen daar naar toe en een ieder die betrapt wordt verliest gewoon zijn uitkering, en mocht dat niet kunnen dan moeten ze uitkeringen alleen toegankelijk maken voor mensen met de NL nationaliteit (NADAT de dubbel nationaliteit is afgeschaft).

Daniël Z
19-07-04, 19:00
Geplaatst door illmatik
Stem anders gewoon CP. :moe:

Communistische Partij?

Of bedoel je misschien CD? CentrumDemocraten?

Die heten nu NieuwRechts... NR dus.

euhh
19-07-04, 19:02
Geplaatst door Orakel
Marokkanen kopen over het algemeen het huis samen met ouders of kinderen. Met een gezin en 800 euro per maand een huis kopen is een dermate grote prestatie, dat ze wat mij betreft ook nog es huursubsidie op die koophut mogen krijgen.
Maar je bent stiekum bezig mijn stelling te valideren:


Daar gaat het niet om het is GEMEENSCHAPSGELD, dat geld wordt opgebracht door de NL samenleving en de sociale lasten die de persoon daarvoor heeft afgedragen is bijlange na niet voldoende geweest om die 800 euro per maand tebekostigen.

+de huursubsidies en andere subsiedie die ze bovenop die uitkering vangen

Als ze blijkbaar kunnen rondkomen van 800 euro EN een huis kopen is blijkbaar de uitkering nog gewoon te HOOG.



Vergelijk de financiële schade.

Dat zijn WERKENDE mensen, en nogmaals ook die zijn niet veilig voor de fiscus.

illmatik
19-07-04, 19:12
Geplaatst door euhh
Daarom moeten er dan maar spionnen daar naar toe en een ieder die betrapt wordt verliest gewoon zijn uitkering, en mocht dat niet kunnen dan moeten ze uitkeringen alleen toegankelijk maken voor mensen met de NL nationaliteit (NADAT de dubbel nationaliteit is afgeschaft).


Spionnen die betaald worden uit belastinggeld ? Of is het vrijwilligerswerk ?

Volgens mij moet je de grondwet gaan aanpassen om inbreuk te mogen doen op iemands privacy (we hebben het hier nog steeds over een "vrij te besteden bedrag"). Met de Nederlandse nationaliteit solo kun je ook verblijven in Marokko.
Ik denk dat jij andere beweegredenen hebt om hierop tegen te zijn, maar ontbreekt het bij jou aan lef om te zeggen wat je op je hart hebt.

You're not really holding the gun, are you ?



Geplaatst door Daniël Z
Communistische Partij?

Of bedoel je misschien CD? CentrumDemocraten?

Die heten nu NieuwRechts... NR dus.

Ik bedoelde toch echt CP. Communisten dragen je namelijk dingen op, ook hoe je je geld moet uitgeven. Als er al sprake is van het mogen bezitten daarvan.

euhh
19-07-04, 19:22
Geplaatst door illmatik
.
Ik denk dat jij andere beweegredenen hebt om hierop tegen te zijn, maar ontbreekt het bij jou aan lef om te zeggen wat je op je hart hebt.


Nee ik ben er op tegen omdat het gemeenschapsgeld is, iemand die een uitkering heeft hoort geen huis van dat geld e kopen, niet in nederland en niet in het buitenland.
IDD je mag een vrij te besteden bedrag hebben, maar dat is niet het zelfde als onroerend goed bezitten.
Ik heb er ook geen moeite mee als iemand een huis tijdens zijn werkzame periode koopt en het daarna onderhoud met behulp van een uitkering, maar die persoon moet dan wel gekort worden op de uitkering want uiteindelijk is dat geld daar NIET voor bedoeld he.

Maar als ik jou goed begrijp zou jij het dus niet erg vinden dat ik mijn evt. toekomstige uitkering ga ophalen met een hagelnieuwe BMW 5 serie?

illmatik
19-07-04, 19:35
Geplaatst door euhh
Nee ik ben er op tegen omdat het gemeenschapsgeld is, iemand die een uitkering heeft hoort geen huis van dat geld e kopen, niet in nederland en niet in het buitenland.
IDD je mag een vrij te besteden bedrag hebben, maar dat is niet het zelfde als onroerend goed bezitten.
Ik heb er ook geen moeite mee als iemand een huis tijdens zijn werkzame periode koopt en het daarna onderhoud met behulp van een uitkering, maar die persoon moet dan wel gekort worden op de uitkering want uiteindelijk is dat geld daar NIET voor bedoeld he.

Maar als ik jou goed begrijp zou jij het dus niet erg vinden dat ik mijn evt. toekomstige uitkering ga ophalen met een hagelnieuwe BMW 5 serie?


Als jij dat kunt realiseren vanuit een uitkering, dan zal ik zelfs bij je in de leer gaan. Lekker boeiend, wat iemand met zijn geld doet. Al ga je naar Red Rox in Amsterdam en smijt je het over de balk aan hoeren, moe jij lekker weetuh. Als jij er gelukkig van wordt, moet je het vooral lekker doen. Als mensen in Marokko een huis kopen van hun uitkering die zij in Nederland ontvangen en daar gelukkig van worden, who the fuck iz you then ?

Zoals ik al zei: het is en blijft geld waar anderen voor hebben gewerkt maar wet- en regelgeving hebben het mogelijk gemaakt voor uitkeringsgerechtigden, van waaruit de grondwet het weer mogelijk maakt dat men dat bedrag mag besteden hoe men dat wilt en tevens waar men dat wilt. Als we jou benadering gaan hanteren, dan mogen mensen met een uitkering ook niet meer op vakantie naar het buitenland maar worden ze gedwongen om hun vakantiegeld op Texel of op de camping in Zuid-Limburg te spenderen. Of dwing je ze dan op om een KIP* te kopen ?

* = een caravan van "hoogwaardige" ( :hihi: ) Nederlandse kwaliteit, helaas failliet gegaan door gebrek aan belangstelling ... Nederland kocht massaal een stulpje over de grens waardoor deze fascinerende onderneming het onderspit moest delven. Uitkeringsgerechtigden zagen geen andere uitweg dan de Marokkaanse huizenmarkt te bestormen. 1 KIP = gelijk aan 2 appartementen op de boulevard van Tanger.

euhh
19-07-04, 19:39
Geplaatst door illmatik
Als we jou benadering gaan hanteren, dan mogen mensen met een uitkering ook niet meer op vakantie naar het buitenland maar worden ze gedwongen om hun vakantiegeld op Texel of op de camping in Zuid-Limburg te spenderen.


Sorry maar uitkeringsgerechtigden hebben in mijn optiek geen recht op een vakantie inderdaad.
Het is toch van den zotte dat ik belasting moet betalen voor andermans vakantie, wat mij betreft wordt de uitkering omgezet in een ander systeem, alle vaste lasten worden door de uitkerings instantie betaald en voor het voedsel e.d. krijgt men een vast bedrag in de maand AND THATS IT.

Türk_Gücü
19-07-04, 20:36
ik hoop dat ik na mijn studie terug ga :lole:

Iwan
19-07-04, 23:07
Geplaatst door Orakel
Dat kan inderdaad geen kwaad, blijkens de toegenomen breinloze hufterigheid die zich meester heeft gemaakt van de geciviliseerde Nederlander, welke zich drukker lijkt te maken om een hoofddoek dan sexueel kindermisbruik.

Die zich drukker maakt om eigen-woning-bezit van een paar Marokkanen in Marokko en de duizenden belastingontduikende beschavers met hun stulpje in Frankrijk en Spanje vergeet.

De hoeder van de moraal die zich druk maakt om de allochtonen in de WAO en bij het nieuws over de miljardenverslindende bouwfraude wegzapt naar Big Brother want Ruud is sjow grappig.

Joh, die terugkeer hoeft helemaal niet extra aantrekkelijk gemaakt te worden.

:)

Als jullie zoveel last van marokkanen hebben, waarom blijft EU met marokkanse regering zaken doen? Blijkbaar dat EU meer last heeft van marokko dan Irak en Soedan.

Orakel
19-07-04, 23:20
Geplaatst door euhh
Daar gaat het niet om het is GEMEENSCHAPSGELD, dat geld wordt opgebracht door de NL samenleving en de sociale lasten die de persoon daarvoor heeft afgedragen is bijlange na niet voldoende geweest om die 800 euro per maand tebekostigen.

+de huursubsidies en andere subsiedie die ze bovenop die uitkering vangen

Als ze blijkbaar kunnen rondkomen van 800 euro EN een huis kopen is blijkbaar de uitkering nog gewoon te HOOG.



Dat zijn WERKENDE mensen, en nogmaals ook die zijn niet veilig voor de fiscus.

Wat de fiscale paradijsvogels ontduiken is ook gemeenschapsgeld en dat is een veelvoud van wat de Marokkanen destijds verweten werd, en sleet een 4-regelig bestaan op de lamlendige pagina 3 van de krant.

Daarnaast kent de bijzondere bijstand een vermogenstoets en die was voor alleenstaanden 8600 gulden en voor partners het dubbele.
Een beetje huis in Marokko had je een decenium geleden voor rond of onder de ton in guldens. Had je geen yuppenbunker, maar toch.
Als de kinders dan ook allemaal schuiven, dan is er weinig aan het handje.

Daarnaast was het zo dat tentijde van deze discussie er in NL de mogelijkheid bestond voor bijstandsgerechtigden om koopsubsidie te krijgen. Waren voorwaarden aan verbonden (duur: 15 jaar, max. koopsom, etc), maar het was en is mogelijk.
Jij daar iets over gelezen i.c.m. het fraudeverhaal van de Marokkanen?
Of iedereen of niemand.

euhh
20-07-04, 07:18
Geplaatst door Orakel
Wat de fiscale paradijsvogels ontduiken is ook gemeenschapsgeld en dat is een veelvoud van wat de Marokkanen destijds verweten werd, en sleet een 4-regelig bestaan op de lamlendige pagina 3 van de krant.


Die paradijsvogels betalen tenminste nog een deel belasting, een uitkeringsgerechtigde betaalt niets, die trekt alleen geld, da's in jou soort redenatie dus dubbelop stelen.



Daarnaast kent de bijzondere bijstand een vermogenstoets en die was voor alleenstaanden 8600 gulden en voor partners het dubbele.
Een beetje huis in Marokko had je een decenium geleden voor rond of onder de ton in guldens. Had je geen yuppenbunker, maar toch.
Als de kinders dan ook allemaal schuiven, dan is er weinig aan het handje.


Tegenwoordig is er een onderscheid tussen een vermogen en het bezit van een eigen huis bij het verkrijgen van een uitkering, regels veranderen he.



Uitkering en eigen huis
Moet u uw huis verkopen als u een uitkering aanvraagt?


Om voor een uitkering in aanmerking te komen hoeft u uw eigen huis meestal niet te verkopen. De afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid Haarlem kan namelijk een (tweede) hypotheek vestigen op uw huis, een zogenaamde krediethypotheek. U krijgt de uitkering dan in de vorm van een krediet (= lening) met uw huis als onderpand. Als u weer voldoende inkomsten heeft, moet u die lening terugbetalen.

bron : http://www.haarlem.nl/smartsite1427.htm



Lees wel KAN een 2 de hypotheek verstrekken maar hoeft dit dus niet te doen, een nederlander met een huis in nederland kan dus gedwongen worden eerst zijn huis óp te eten' en daarna pas een uitkering krijgen.
Dus is het in mijn optiek niet te verteren dat iemand met een uitkering in nederland wel in het het buitenland een huis kan bezitten zonder die te moeten verkopen.
En dan in nederland ok nog in een huurwoning zitten die ook nog eens zwaar gesubsidieerd is, bah walgelijk gewoon.
Wat mij betreft worden dat soort uitkeringen per direct definitief gestopt.




Daarnaast was het zo dat tentijde van deze discussie er in NL de mogelijkheid bestond voor bijstandsgerechtigden om koopsubsidie te krijgen. Waren voorwaarden aan verbonden (duur: 15 jaar, max. koopsom, etc), maar het was en is mogelijk.
Jij daar iets over gelezen i.c.m. het fraudeverhaal van de Marokkanen?
Of iedereen of niemand.

Klopt als een bus, MAAR dats was vroeger, zie mijn bovenstaande reactie, uitkerings gerechtigden kunnen geen huis meer kopen.

Wizdom
20-07-04, 19:59
Geplaatst door euhh
Als je werkt is daar ook helemaal niks mis mee, maar als je in nederland een uitkering hebt (m.u.v. Pensioen) dan vind ik het niet kunnen.
Een uitkering is bedoeld om van te leven niet om een woning te kopen.

Het is onmogelijk om met een uitkering een huis te kopen. Danwel is het huis gekocht met geld toen men werkzaam was voordat Zalm aan het roer was met ZIJN EURO danwel moet men jaren lang met een uitkering droog brood en water overleven... anders lijkt het me gewoon borrelpraat...

Laatste optie is dat de criminaliteit bestrijding zijn werk niet goed doet...

euhh
20-07-04, 20:06
Geplaatst door Wizdom
Het is onmogelijk om met een uitkering een huis te kopen. Danwel is het huis gekocht met geld toen men werkzaam was voordat Zalm aan het roer was met ZIJN EURO danwel moet men jaren lang met een uitkering droog brood en water overleven... anders lijkt het me gewoon borrelpraat...

Laatste optie is dat de criminaliteit bestrijding zijn werk niet goed doet...

volgens mij gebeurde dit ook al onder paars met zalm hoor.

Maar goed wat het nu aan schort is dat die mensen die een huis in marocco hebben en dit NU verzwijgen voor de uitkerings instantie om zodoende niet een 2de hypotheek af tesluiten om een uitkering te krijgen, en da's niet eerlijk.

Prikke Mik
20-07-04, 20:11
Is zo een huis in Marokko niet juist een heel mooi begin met het aantrekkelijk maken van terugkeer naar Marokko?

Orakel
20-07-04, 20:31
Geplaatst door euhh
Die paradijsvogels betalen tenminste nog een deel belasting, een uitkeringsgerechtigde betaalt niets, die trekt alleen geld, da's in jou soort redenatie dus dubbelop stelen.

Vaut, ze betalen wel belasting. Weliswaar een veel lager tarief, zoals gepensioneerden ook een lager tarief kennen, maar tis een tarief. Naar rato of een progressief tarief heet dat volgens mij.

En die paradijsvogels lopen zich financieel te drukken, anders slaat de fiscus ze niet aan over de afgelopen 5 jaar.



Tegenwoordig is er een onderscheid tussen een vermogen en het bezit van een eigen huis bij het verkrijgen van een uitkering, regels veranderen he.

Euhhhh, dat onderscheid was volgens mij toch altijd al aanwezig?




Lees wel KAN een 2 de hypotheek verstrekken maar hoeft dit dus niet te doen, een nederlander met een huis in nederland kan dus gedwongen worden eerst zijn huis óp te eten' en daarna pas een uitkering krijgen.
Dus is het in mijn optiek niet te verteren dat iemand met een uitkering in nederland wel in het het buitenland een huis kan bezitten zonder die te moeten verkopen.
En dan in nederland ok nog in een huurwoning zitten die ook nog eens zwaar gesubsidieerd is, bah walgelijk gewoon.
Wat mij betreft worden dat soort uitkeringen per direct definitief gestopt.

Ja, dat begreep ik al uit een eerdere reactie. Jij vindt zelfs dat mensen met een uitkering niet op vakantie mogen joh?
Vind je dat zelf ook niet een hoop pretenties voor die paar knaken per jaar die je moet ophoesten?
Wat vind je dan van het geld dat je kwijt bent aan gedetineerden? Of aan langdurig zieken, de pooierbak van Jorritsma?
Kortom: is u sociaal?



Klopt als een bus, MAAR dats was vroeger, zie mijn bovenstaande reactie, uitkerings gerechtigden kunnen geen huis meer kopen.

a333hhh (marokaanse zoemer)

Informatieblad Koopsubsidie 2004-2005 is uit. (http://www.vrom.nl/pagina.html?id=3249)

Orakel
20-07-04, 20:33
Geplaatst door Iwan
Als jullie zoveel last van marokkanen hebben, waarom blijft EU met marokkanse regering zaken doen? Blijkbaar dat EU meer last heeft van marokko dan Irak en Soedan.

Was cynisch sarcasme al 3ziz. :wink: