PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoera! een nieuwe Sadam meldt zich aan



Mark
19-07-04, 16:23
'Eigenhandig schiet de premier de terroristen dood' 19-07-2004



Hij belooft zijn vijanden weg te vagen, lacht om doodsbedreigingen en schiet volgens de geruchten eigenhandig terroristen dood. De Iraakse interim-premier Iyad Allawi heeft sinds zijn aantreden de reputatie opgebouwd van een sterke, zo niet wrede leider. Hij begint zowaar populair te worden.

"Ik heb gehoord dat hij naar gevangenissen gaat om criminelen te executeren", zegt Salma Abbas, een 50-jarige ambtenaar. "Dat is goed. We hebben iemand nodig die net zo sterk is als Saddam." Volgens een hardnekkig gerucht heeft Allawi in eigen persoon zes geblinddoekte en geboeide terreurverdachten doodgeschoten op een politiebureau in Bagdad, enkele dagen voordat hij aantrad als premier.

De 58-jarige Allawi was nauwelijks bekend toen hij eind vorige maand aantrad. In zijn jonge jaren was hij lid van de Baath-partij van Saddam Hussein, maar begin jaren '70 ging hij in ballingschap. Pas na de val van Saddam keerde hij terug. In de drie weken dat hij aan de macht is, heeft hij duidelijk gemaakt wat hij als de eerste prioriteit ziet: een einde maken aan het geweld. Allawi heeft wetten doorgevoerd die hem de bevoegdheid geven de staat van beleg uit te roepen en wil het liefst de doodstraf weer invoeren.

En er zijn de geruchten. Ze doen in verschillende versies de ronde. Volgens een van de verhalen bezoekt Allawi de stad Najaf, ten zuiden van Bagdad. Hij vraagt de hoofdcommissaris terreurverdachten op een rij te zetten, haalt een geweer tevoorschijn en schiet hen een voor een dood. In een andere versie gaat het om gewone criminelen. "Jullie waren criminelen onder Saddam en jullie zijn nog steeds criminelen", schreeuwt Allawi hen toe. "Jullie verdienen het niet om te leven." Vervolgens executeert de premier de criminelen eigenhandig.

Op een persconferentie werd Allawi onlangs naar de geruchten gevraagd. Hij moest er hartelijk om lachen. Een grote leugen, zei de premier. "De verhalen zijn verzonnen door onze vijanden. Wij zouden absoluut nooit dezelfde tactieken gebruiken die Saddam heeft gebruikt. Mijn regering en ik houden ons verre van dergelijke activiteiten."

Waar de geruchten vandaan komen is onduidelijk. Volgens sommigen heeft de regering ze zelf de wereld in geholpen. Veel Irakezen vinden de verhalen in elk geval prachtig. Ze hebben schoon genoeg van het geweld en zijn het gewend om een sterke leider te hebben. "De veiligheidssituatie vereist zulk optreden van de premier", zegt Hakim al-Yasseri, de manager van een benzinestation. "Allawi moet laten zien dat hij net zo hard als Saddam kan zijn", zegt Fedaa al-Mawla, student in Bagdad. "Dat geeft de Irakezen hoop."

BiL@L
19-07-04, 16:52
Ach nej he! Toch niet weer zo'n Baathi kill machine he...
:(

lennart
19-07-04, 16:55
Dit plaatste ik een paar dagen geleden :)

lennart
19-07-04, 16:56
Geplaatst door BiL@L
Ach nej he! Toch niet weer zo'n Baathi kill machine he...
:(

Hij werkte voor de Ba'ath partij in de jaren 70. Toen heeft hij nog flink wat Iraqi's (ook in Europa) omgelegd wegens hun kritiek op de dictatoriale Ba'ath.

Bofko
19-07-04, 16:58
Geplaatst door Mark
"Allawi moet laten zien dat hij net zo hard als Saddam kan zijn", zegt Fedaa al-Mawla, student in Bagdad. "Dat geeft de Irakezen hoop."

Ik had gedacht dat ze nu wel toe zouden zijn aan een type Balkenende.

Mark
19-07-04, 16:59
Geplaatst door lennart
Dit plaatste ik een paar dagen geleden :)

oeps!

ik had het bericht al gehoord idd maar nog niet deze reacties van het volk

mark61
19-07-04, 17:04
Geplaatst door lennart
Dit plaatste ik een paar dagen geleden :)

Nou dat hij in Najaf zou zijn langsgeweest is toch een nieuw element. Dat ie dan Muqtada niet meteen even 'deed' verbaast me een beetje. Zo blij zijn ze toch niet met hem in Bagdad.

assassijn
19-07-04, 17:21
Geplaatst door Mark
'Eigenhandig schiet de premier de terroristen dood' 19-07-2004



Hij belooft zijn vijanden weg te vagen, lacht om doodsbedreigingen en schiet volgens de geruchten eigenhandig terroristen dood. De Iraakse interim-premier Iyad Allawi heeft sinds zijn aantreden de reputatie opgebouwd van een sterke, zo niet wrede leider. Hij begint zowaar populair te worden.

"Ik heb gehoord dat hij naar gevangenissen gaat om criminelen te executeren", zegt Salma Abbas, een 50-jarige ambtenaar. "Dat is goed. We hebben iemand nodig die net zo sterk is als Saddam." Volgens een hardnekkig gerucht heeft Allawi in eigen persoon zes geblinddoekte en geboeide terreurverdachten doodgeschoten op een politiebureau in Bagdad, enkele dagen voordat hij aantrad als premier.

De 58-jarige Allawi was nauwelijks bekend toen hij eind vorige maand aantrad. In zijn jonge jaren was hij lid van de Baath-partij van Saddam Hussein, maar begin jaren '70 ging hij in ballingschap. Pas na de val van Saddam keerde hij terug. In de drie weken dat hij aan de macht is, heeft hij duidelijk gemaakt wat hij als de eerste prioriteit ziet: een einde maken aan het geweld. Allawi heeft wetten doorgevoerd die hem de bevoegdheid geven de staat van beleg uit te roepen en wil het liefst de doodstraf weer invoeren.

En er zijn de geruchten. Ze doen in verschillende versies de ronde. Volgens een van de verhalen bezoekt Allawi de stad Najaf, ten zuiden van Bagdad. Hij vraagt de hoofdcommissaris terreurverdachten op een rij te zetten, haalt een geweer tevoorschijn en schiet hen een voor een dood. In een andere versie gaat het om gewone criminelen. "Jullie waren criminelen onder Saddam en jullie zijn nog steeds criminelen", schreeuwt Allawi hen toe. "Jullie verdienen het niet om te leven." Vervolgens executeert de premier de criminelen eigenhandig.

Op een persconferentie werd Allawi onlangs naar de geruchten gevraagd. Hij moest er hartelijk om lachen. Een grote leugen, zei de premier. "De verhalen zijn verzonnen door onze vijanden. Wij zouden absoluut nooit dezelfde tactieken gebruiken die Saddam heeft gebruikt. Mijn regering en ik houden ons verre van dergelijke activiteiten."

Waar de geruchten vandaan komen is onduidelijk. Volgens sommigen heeft de regering ze zelf de wereld in geholpen. Veel Irakezen vinden de verhalen in elk geval prachtig. Ze hebben schoon genoeg van het geweld en zijn het gewend om een sterke leider te hebben. "De veiligheidssituatie vereist zulk optreden van de premier", zegt Hakim al-Yasseri, de manager van een benzinestation. "Allawi moet laten zien dat hij net zo hard als Saddam kan zijn", zegt Fedaa al-Mawla, student in Bagdad. "Dat geeft de Irakezen hoop."

Dit is geen tweede Saddam....althans zolang hij naar de pijpen van de Amerikanen danst.Als hij dat niet meer doet mogen we hem van de Amerikanen pas als tweede Saddam bestempelen

Simon
19-07-04, 17:48
Nietzsche zei al: "Je kan in het leven hamer of aambeeld zijn". Misschien leuk om op een plaquette te zetten voor het Palestine hotel.

Al Sawt
19-07-04, 17:59
Geplaatst door assassijn
Dit is geen tweede Saddam....althans zolang hij naar de pijpen van de Amerikanen danst.Als hij dat niet meer doet mogen we hem van de Amerikanen pas als tweede Saddam bestempelen Mussert zou een betere benaming zijn.

barfly
19-07-04, 18:34
Geplaatst door Mark
'Eigenhandig schiet de premier de terroristen dood' 19-07-2004



Hij belooft zijn vijanden weg te vagen, lacht om doodsbedreigingen en ]b]schiet volgens de geruchten eigenhandig terroristen dood. De Iraakse interim-premier Iyad Allawi heeft sinds zijn aantreden de reputatie opgebouwd van een sterke, zo niet wrede leider. Hij begint zowaar populair te worden.

"Ik heb gehoord dat hij naar gevangenissen gaat om criminelen te executeren", zegt Salma Abbas, een 50-jarige ambtenaar. "Dat is goed. We hebben iemand nodig die net zo sterk is als Saddam." Volgens een hardnekkig gerucht heeft Allawi in eigen persoon zes geblinddoekte en geboeide terreurverdachten doodgeschoten op een politiebureau in Bagdad, enkele dagen voordat hij aantrad als premier.

De 58-jarige Allawi was nauwelijks bekend toen hij eind vorige maand aantrad. In zijn jonge jaren was hij lid van de Baath-partij van Saddam Hussein, maar begin jaren '70 ging hij in ballingschap. Pas na de val van Saddam keerde hij terug. In de drie weken dat hij aan de macht is, heeft hij duidelijk gemaakt wat hij als de eerste prioriteit ziet: een einde maken aan het geweld. Allawi heeft wetten doorgevoerd die hem de bevoegdheid geven de staat van beleg uit te roepen en wil het liefst de doodstraf weer invoeren.

En er zijn de geruchten. Ze doen in verschillende versies de ronde. Volgens een van de verhalen bezoekt Allawi de stad Najaf, ten zuiden van Bagdad. Hij vraagt de hoofdcommissaris terreurverdachten op een rij te zetten, haalt een geweer tevoorschijn en schiet hen een voor een dood. In een andere versie gaat het om gewone criminelen. "Jullie waren criminelen onder Saddam en jullie zijn nog steeds criminelen", schreeuwt Allawi hen toe. "Jullie verdienen het niet om te leven." Vervolgens executeert de premier de criminelen eigenhandig.

Op een persconferentie werd Allawi onlangs naar de geruchten gevraagd. Hij moest er hartelijk om lachen. Een grote leugen, zei de premier. "De verhalen zijn verzonnen door onze vijanden. Wij zouden absoluut nooit dezelfde tactieken gebruiken die Saddam heeft gebruikt. Mijn regering en ik houden ons verre van dergelijke activiteiten."

Waar de geruchten vandaan komen is onduidelijk. Volgens sommigen heeft de regering ze zelf de wereld in geholpen. Veel Irakezen vinden de verhalen in elk geval prachtig. Ze hebben schoon genoeg van het geweld en zijn het gewend om een sterke leider te hebben. "De veiligheidssituatie vereist zulk optreden van de premier", zegt Hakim al-Yasseri, de manager van een benzinestation. "Allawi moet laten zien dat hij net zo hard als Saddam kan zijn", zegt Fedaa al-Mawla, student in Bagdad. "Dat geeft de Irakezen hoop." [/B]

Wat zullen de Irakezen de VS dan mietjes vinden! Zal de Abu Graib toestand wel weer wat hebben goed gemaakt van het lullige VS imago...

observer
19-07-04, 22:48
Geplaatst door barfly
Wat zullen de Irakezen de VS dan mietjes vinden! Zal de Abu Graib toestand wel weer wat hebben goed gemaakt van het lullige VS imago... tja waarom hebben de dappere al sadr en zijn kornuiten zich niet tegen saddam verzet, minimaal een net zo grote vijand

heel simpel

systeem saddam:
opstand >troepen erheen omsingelen iedereen afmaken

als de amerikanen de methode saddam zouden volgen zou de heilige moskee incl al sadr en zijn mannen al een berg gruis op een hele kale vlakte zijn

nl-x
20-07-04, 00:35
Geplaatst door BiL@L
Ach nej he! Toch niet weer zo'n Baathi kill machine he...
:(
Zou Bush m al persoonlijk gefeliciteerd hebben met zn heldhaftige ondernomen actie tegen die terroristen?

Ron Haleber
20-07-04, 09:56
Geplaatst door nl-x
Zou Bush m al persoonlijk gefeliciteerd hebben met zn heldhaftige ondernomen actie tegen die terroristen?

Bush en de andere westerse moordenaars hoeven hem toch niet te feliciteren. Ze hebben hem toch zelf voor dat moorden aangesteld... Je gaat jezelf toch niet feliciteren...?

NL-X, ik ben het altijd met jouw rauwe kritiek over Israël en Irak eens geweest, dus jouw vraag nu is echt overbodige retoriek! :wow:

Ron Haleber
20-07-04, 10:17
NL-X, ik volg die zaken niet zo goed als Lennart... Maar de door de Algerijnse VN-bemiddelaar aangewezen candidaat werd afgewezen door de USA.

Het is duidelijk dat het Pentagon in plaats daarvan een ruige behulpzame killer naar voren heeft geschoven. Echt "democratie à la George W.".

Binnenkort zul je Balkenende en zijn VVD-ers wel krokodillentranen zien huilen. :student:

Om niet te spreken over al die pro-Amerikaanse en zionistische prikkers op dit forum... Je kunt je alvast de verhalen erbij voorstellen: het hoge democratische doel heiligt nu eenmaal alle middelen... :fuckit:

Poitiers
20-07-04, 12:04
Geplaatst door Ron Haleber

Om niet te spreken over al die pro-Amerikaanse en zionistische prikkers op dit forum... Je kunt je alvast de verhalen erbij voorstellen: het hoge democratische doel heiligt nu eenmaal alle middelen... :fuckit:

Nou, nou Haleber, gun een ander ook z'n lol en een plaats onder de zon.

Laten we dat eerst allemaal meer eens even afwachten, dan heb je nog tijd genoeg om te zeuren....

Ron Haleber
20-07-04, 12:30
Geplaatst door Poitiers
Nou, nou Haleber, gun een ander ook z'n lol en een plaats onder de zon.

Laten we dat eerst allemaal meer eens even afwachten, dan heb je nog tijd genoeg om te zeuren....

Poitiers, ik gun je echt jouw lolletje! Je weet ik hou het graag beschaafd.

Maar ik gun ook het leger van prikkers die van Maro-kko.nl overkomen dan hun lolletje. Dek je maar vast in als je daar jouw lol mee wil beleven...!!!