PDA

Bekijk Volledige Versie : Alcohol



Daniël Z
19-07-04, 18:34
Vertel...

Daniël Z
19-07-04, 18:45
Ikzelf drink geen alcohol.

Alcohol is vergif voor lichaam en ziel.

Beste is er nooit aan te beginnen, dan kan je ook niet verslaafd raken. Velen zeggen 'ik drink alleen met mate', maar wanneer je 1 glas genomen hebt is 2 maar een kleine stap. En als je er 2 drinkt, ach, dan kan 3 ook wel. En dan kan 4 wel, en 5, en 6, en 7, en 8, en 9, en 10...

Gewoon nooit aan beginnen. Idem met roken en drugs. Nooit aan beginnen, dan kan het ook geen kwaad.

illmatik
19-07-04, 18:52
Moet het per sé uit religieuze overwegingen zijn ? Bij elke optie staat er wel "moslim".

Daniël Z
19-07-04, 18:56
Geplaatst door illmatik
Moet het per sé uit religieuze overwegingen zijn ? Bij elke optie staat er wel "moslim".

Een grote meerderheid (? ) van de forummers hier is islamitisch.

Dit lijkt mij de meest logische lijst opties...

Ghiezzoe
19-07-04, 19:00
Drink het niet, heb wel eens geproefd (peren likeur smaakt echt Wel lekker zoet, maar jah...). Denk dat er idd meer slecht dan goeds in zit (zoals meen ik in de Koran staat).

MAAR, wetenschappelijke studies tonen aan dat het op latere leeftijd en vooral bij mannen de kans op hart en vaat ziekten verkleint (1-2 consumpties per dag). DUS dit betekent dat er minder doden vallen t.g.v. hartaanvallen ed.. Is het dan een medicijn?
P.S. een lage dosering Aspirine heeft ook een dergelijk effect , maar wel minder..

Daniël Z
19-07-04, 19:04
Geplaatst door Ghiezzoe
Drink het niet, heb wel eens geproefd (peren likeur smaakt echt Wel lekker zoet, maar jah...). Denk dat er idd meer slecht dan goeds in zit (zoals meen ik in de Koran staat).

MAAR, wetenschappelijke studies tonen aan dat het op latere leeftijd en vooral bij mannen de kans op hart en vaat ziekten verkleint (1-2 consumpties per dag). DUS dit betekent dat er minder doden vallen t.g.v. hartaanvallen ed.. Is het dan een medicijn?
P.S. een lage dosering Aspirine heeft ook een dergelijk effect , maar wel minder..

Nee, het is geen medicijn. Het is immers niet therapeutisch (genezend) maar preventief. Lijkt me sterk dat het dan mag.

Ik weet wel dat (*maar ik ben geen moslim dus 100% zeker is het niet ;)*) dat geneesmiddelen die alcohol bevatten wel zijn toegestaan, zoals drankjes die op alcohol zijn gebaseerd.
Want volgens mij geldt ook in de islam als alles-overredende regel dat het gezond houden van mensen boven alles gaat, je mag immers ook varkensvlees eten als het alternatief de hongersdood is.

barfly
19-07-04, 19:20
Op z'n tijd een biertje is een goede zaak! Het is lekker en gezond. En houdt je geest helder :duim:

850
19-07-04, 19:20
Heb vroeger veel geblowt en redelijk veel gedronken maar sinds een jaar of 8 raak ik die troep niet meer aan.
Het is vergif voor het lichaam.

:wijs: Ik ben wel verslaafd aan thee. Ik moet elke dag thee hebben.

Couscousje
19-07-04, 19:23
Ik word al tipsy van hoestdrank.

Geen alcohol voor mij.

Ik bezondig me alleen aan een pik zo nu en dan. ;)

Cc

Sarit
19-07-04, 19:29
Wat about kosjere wijn, daniel? Oepsie poepsi :hihi: .

Ik drink dus wel wijn maar geen mixdrankjes, bier enz. om dronken te worden.

Bofko
19-07-04, 19:38
Af en toe een likeurbonbon moet kunnen...




Daarnaast..
Koude trappist op een zondagnamiddag . :duim:
Af en toe een wijntje achter het beeldscherm 's avonds en/of bij het eten en soms rum-cola in het weekend.
Ik ben geen Moslim.

850
19-07-04, 19:42
Geplaatst door Bofko
Af en toe een likeurbonbon moet kunnen...




Daarnaast..
Koude trappist op een zondagnamiddag . :duim:
Af en toe een wijntje achter het beeldscherm 's avonds en of bij het eten en soms rum-cola in het weekend.
Ik ben geen Moslim.

:hihi: Alles bij elkaar opgeteld zuip je dus als een ketter......

Rabi'ah.
19-07-04, 19:46
Ik heb vroeger weleens gedronken, maar vond het toen al vies en ongezond.

Sinds ik moslima ben drink ik in principe niet meer, ik zeg in principe omdat ik een tijd geleden toch alcohol gedronken heb, maar dat was ook eens en nooit weer. :moe:

Dus, nee, ik drink niet, zowel uit principe niet als omdat ik er niet van houd.


Groetjes,

Rabiah.

Sarit
19-07-04, 19:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik heb vroeger weleens gedronken, maar vond het toen al vies en ongezond.

Sinds ik moslima ben drink ik in principe niet meer, ik zeg in principe omdat ik een tijd geleden toch alcohol gedronken heb, maar dat was ook eens en nooit weer. :moe:

Dus, nee, ik drink niet, zowel uit principe niet als omdat ik er niet van houd.


Groetjes,

Rabiah.

Ben je Moslima geworden? Ben je NL?

Rabi'ah.
19-07-04, 20:00
Geplaatst door Sarit
Ben je Moslima geworden? Ben je NL?

Nee, ik ben Surinaams.

Mill
19-07-04, 20:07
Ik drink me al vijftien jaar minstens twee keer per week lam, om eerlijk te zijn. Bevalt goed. Zou het niet willen missen.

al qalam
19-07-04, 20:10
Geplaatst door 850
:hihi: Alles bij elkaar opgeteld zuip je dus als een ketter......
Was het niet roken als een ketter en drinken als een tempelier ?

Bofko
19-07-04, 20:23
Geplaatst door al qalam
Was het niet roken als een ketter en drinken als een tempelier ?
Inderdaad. Heb jij er ervaring mee ? :stout:

al qalam
19-07-04, 20:25
Domme vraag. :stomp:

Daniël Z
19-07-04, 21:20
Geplaatst door al qalam
Domme vraag. :stomp:

Niet dus, aan je naam en vlag te zien. :D

Verbod op alcohol is het beste dat er bestaat in de islam, vind ik.

Alcohol zorgt voor zoveel ellende. Ik weet zeker dat er in Saudi-Arabie en Iran minder verkeersdoden zijn (hoewel, de rijstijl is er misschien iets anders... ;)).

En minder vechtpartijen.

's Avonds over straat kunnen lopen zonder dat overal om je heen dronken jongelui brallend en vechtend over straat rollen.
's Avonds laat in de trein kunnen zitten zonder dat schreeuwende in hun broek zeikende halve zolen je storen.

Wat een droom...

barfly
19-07-04, 21:23
Geplaatst door al qalam
Was het niet roken als een ketter en drinken als een tempelier ?

Weet je ook waarom het roken als een ketter is?

Zuipen als een tempelier lijkt mij iig duidelijk :p

barfly
19-07-04, 21:25
Geplaatst door Mill
Ik drink me al vijftien jaar minstens twee keer per week lam, om eerlijk te zijn. Bevalt goed. Zou het niet willen missen.

Bezopen worden is zoiets als een reset van de getroubleerde geest :D

al qalam
20-07-04, 11:21
Geplaatst door barfly
Weet je ook waarom het roken als een ketter is?
Dat zoeken we even op.
http://www.onzetaal.nl/advies/ketter.html
"Als een ketter" is dus gewoon "heftig"
Roken als een turk bestaat ook, die mag jij verklaren.

Zuipen als een tempelier lijkt mij iig duidelijk :p
Dat is toch niet zo voor de hand liggend. Tempelier verwijst naar de orde van de tempeliers, die orde bestaat vanaf 1312 niet meer. Die waren toen te rijk geworden en koning filips IV van frankrijk heeft dan maar alles in beslag genomen en de leden gemarteld en verbrand. De uitdrukking Bibere Templariter zou zelfs onderdeel geweest zijn van de laster campagne tegen die orde.

Ravian
20-07-04, 11:36
Geplaatst door Mill
Ik drink me al vijftien jaar minstens twee keer per week lam, om eerlijk te zijn. Bevalt goed. Zou het niet willen missen.

:haha: Hear hear.

Same here. Ik ben geen moslim en drink als een vis. Bevalt me prima.

MootjeAmien
20-07-04, 11:52
Nee ik drink niet... :maf2:
:vlammen:

Mark
20-07-04, 11:59
Daniel: ben jij straight-edge?

850
20-07-04, 12:03
Geplaatst door barfly
Weet je ook waarom het roken als een ketter is?


Hierom ---> :vlammen:

850
20-07-04, 12:04
Geplaatst door Ravian
en drink als een vis. Bevalt me prima.

:rolleyes: Dat verklaart een hoop

al qalam
20-07-04, 12:05
Veel rook betekend ook dat iets niet erg goed brand.

Ravian
20-07-04, 12:06
Geplaatst door 850
:rolleyes: Dat verklaart een hoop

Zoals?

850
20-07-04, 12:08
Geplaatst door Ravian
Zoals?

Losse tong, kwade dronk, grote bek

Ravian
20-07-04, 13:56
Geplaatst door 850
Losse tong, kwade dronk, grote bek

1 en 3 hebben niks met alcohol te maken. C'est moi, toujours.

2 gebeurt soms als ik met domme mensen te maken heb. :)

850
20-07-04, 14:03
Geplaatst door Ravian
2 gebeurt soms als ik met domme mensen te maken heb. :)

:lachu: vandaar dat je hier zo vaak een kwade dronk hebt........

Ravian
20-07-04, 14:07
Geplaatst door 850
:lachu: vandaar dat je hier zo vaak een kwade dronk hebt........

Drinken doe ik gezellig met vrienden, amice.
Dus niet hier :)

:loens:

Nou... vrijwel nooit. Maar zo ja, dan inderdaad.
Maar niet te persoonlijk worden he? Daar raakt Rabiah zo overstuur van.

Goodnight
20-07-04, 14:16
Men wil ons steeds doen geloven dat een glaasje op zijn dag geen kwaad kan.
Nu is dat natuurlijk ook zo ( in de tijd van onze profeet vrede zij met hem werd het ook gedronken maar vanwege het feit dat de voordelen NIET opwegen tegen de nadelen werd het verboden).

Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst een paar keer geprobeerd, uit nieuwsgierigheid...wilde weten waarom veel mensen daar zo hoog van opgeven.
En het smaakte precies zoals ik altijd al had verwacht:...................ronduit S M E R I G!!!

Ik snap niet dat er mensen zijn die die walgelijke drank door hun keel kunnen krijgen.

En nu weet ik gelijk ook waarom we het dus ABSOLUUT niet mogen...want stel je eens voor dat ik het wel lekker had gevonden.

Veel ellende zou bespaard blijven als mensen niet dronken...maar ja dat is net als met rokers zo....
drinkers vinden altijd 101 argumenten waarom het juist wel zou kunnen.


Daniel...drink jij zelf niet uit religieuze overwegingen?
Ben je joods?
En mogen joden ook niet drinken?
Ik dacht namelijk van wel...maar kan het ook mis hebben.

Mill
20-07-04, 14:34
Geplaatst door Goodnight
Ik snap niet dat er mensen zijn die die walgelijke drank door hun keel kunnen krijgen.

Welke van de achtduizend alcoholische dranken bedoel je?


Veel ellende zou bespaard blijven als mensen niet dronken...maar ja dat is net als met rokers zo....
drinkers vinden altijd 101 argumenten waarom het juist wel zou kunnen.

Ik zou het ellendig vinden om niet meer te drinken. :)

vlegeltje
20-07-04, 14:34
http://www.xs4all.nl/~vlegel/bier.jpg

Goodnight
20-07-04, 14:39
Geplaatst door Mill
Welke van de achtduizend alcoholische dranken bedoel je? na het drinken van vier verschillende ontging me de lust eerlijk gezegd.Volgens mij waren het wodka-jus....bailey's...een cocktail...wijn...gatverdamme...ik moet gelijkalweer over mijn nek als ik er aan denk.




Ik zou het ellendig vinden om niet meer te drinken. :)

kortom een coke snuivende alcoholist :cheefbek:

Mark
20-07-04, 14:41
Geplaatst door Goodnight
na het drinken van vier verschillende ontging me de lust eerlijk gezegd.Volgens mij waren het wodka-jus....bailey's...een cocktail...wijn...gatverdamme...ik moet gelijkalweer over mijn nek als ik er aan denk.



Kan me moeilijk voorstellen dat je Baileys zo vies vond, dat drinkt weg als limonade.

vlegeltje
20-07-04, 14:41
http://www.single-malt-whisky-club.de/images/malts/oban_14.jpg

barfly
20-07-04, 14:42
Geplaatst door Goodnight
Men wil ons steeds doen geloven dat een glaasje op zijn dag geen kwaad kan.
Nu is dat natuurlijk ook zo ( in de tijd van onze profeet vrede zij met hem werd het ook gedronken maar vanwege het feit dat de voordelen NIET opwegen tegen de nadelen werd het verboden).

Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst een paar keer geprobeerd, uit nieuwsgierigheid...wilde weten waarom veel mensen daar zo hoog van opgeven.
En het smaakte precies zoals ik altijd al had verwacht:...................ronduit S M E R I G!!!

Ik snap niet dat er mensen zijn die die walgelijke drank door hun keel kunnen krijgen.

En nu weet ik gelijk ook waarom we het dus ABSOLUUT niet mogen...want stel je eens voor dat ik het wel lekker had gevonden.

Veel ellende zou bespaard blijven als mensen niet dronken...maar ja dat is net als met rokers zo....
drinkers vinden altijd 101 argumenten waarom het juist wel zou kunnen.


Daniel...drink jij zelf niet uit religieuze overwegingen?
Ben je joods?
En mogen joden ook niet drinken?
Ik dacht namelijk van wel...maar kan het ook mis hebben.

Als je poging tot experimenteren met Jenever is begonnen dan begrijp ik best dat het smerig was. Maar vertel eens wat je hebt gedronken? :)

Mill
20-07-04, 14:44
Geplaatst door Goodnight
kortom een coke snuivende alcoholist :cheefbek:

Coke...tijd niet meer gedaan. Goed idee! :) Alcoholist? Zou kunnen, ik weet het niet. Ik drink wel veel. Aan de andere kant, doordeweeks nooit en ook nooit behoefte, en ook nog nooit in m'n eentje een druppel gedronken. Grensgeval misschien. Voorlopig doen m'n hersenen het nog aardig, de tweede universitaire titel staat over een jaar voor m'n naam. :student: Niet dat dat veel waard is, maar echt debiel ben ik voorlopig nog niet. :)

Goodnight
20-07-04, 14:44
Geplaatst door Mark
Kan me moeilijk voorstellen dat je Baileys zo vies vond, dat drinkt weg als limonade.

kan je nagaan hoe smerig ik alcohol vind dus.Voor jou is het net limonade...ik moest toen echt kokhalzen.

Goodnight
20-07-04, 14:45
Als je poging tot experimenteren met Jenever is begonnen dan begrijp ik best dat het smerig was. Maar vertel eens wat je hebt gedronken?










Geplaatst door Goodnight
na het drinken van vier verschillende ontging me de lust eerlijk gezegd.Volgens mij waren het wodka-jus....bailey's...een cocktail...wijn...gatverdamme...ik moet gelijkalweer over mijn nek als ik er aan denk.





kortom een coke snuivende alcoholist :cheefbek:

Mark
20-07-04, 14:46
Geplaatst door Goodnight
kan je nagaan hoe smerig ik alcohol vind dus.Voor jou is het net limonade...ik moest toen echt kokhalzen.

baileys, breezers en dat soort drankjes is juist link voor kinderen omdat je de alcohol vrijwel niet proeft.

ik ben wel benieuwd hoe je op een biertje had gereageerd ;)

barfly
20-07-04, 14:46
Geplaatst door Goodnight
Als je poging tot experimenteren met Jenever is begonnen dan begrijp ik best dat het smerig was. Maar vertel eens wat je hebt gedronken?

Dat coke snuivende alcoholist is iig niet op jou van toepassing :haha:

Had gewoon een lekkere cocktail geprobeerd, een Bloody Mary ofzo :tik: