PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims protesteren tegen vertrek parochiepriester



Marsipulami
19-07-04, 18:42
Parochianen naar Rome als pastoor van bisdom niet mag blijven --------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 19/7 '04 om 8:24u door Theo Borgermans

MAASMECHELEN (RKnieuws.net) - Als pastoor Jan Braeken niet in Eisden-Tuinwijk (Maasmechelen) mag blijven en het bisdom Hasselt er bij blijft dat hij wordt overgeplaatst, organiseren we een mars op Rome. Dat zeggen de voorzitters van twee verenigingen die een petitie-actie hebben opgezet voor het behoud van de pastoor, zo meldt het Belang van Limburg maandag.

Zelfs de moslims in de Turkse moskee spannen zich ook in om pastoor Braeken in Eisden-Tuinwijk te houden. De moslimgemeenschap heeft goede contacten met de pastoor. Op de twee grote feesten van de moslims daagt pastoor Braeken telkens op. Al meer dan 50 moslims hebben hun handtekening geplaatst onder een petitie om de pastoor in Eisden-Tuinwijk te houden.

De pastoor zelf wil liever niet reageren op de lofuitingen en steunbetuigingen. "Al apprecieër ik het enorm dat de mensen dit doen". (tb)

Afrux
19-07-04, 19:02
Zo hoort het en niet anders, goede mensne moeten we behouden.

Is er toevallig een inetrenet petitie, die ik wil tekenen, al ben ik maar twee keer in mijn leven in hasselt geweest en ken die man helemaal niet. Maar ik vertrouw op mijn broeders de moslims aldaar.

sjaen
19-07-04, 20:05
Toppie !!! :lole: