PDA

Bekijk Volledige Versie : Alle Franse joden naar Israël...!!!



khadija_moslima
20-07-04, 00:21
Sharon: Alle Franse joden naar Israël

JERUZALEM - Alle joden die in Frankrijk wonen, zouden dat land wegens het antisemitisme "onmiddellijk" moeten verlaten en naar Israël moeten verhuizen. Dit heeft de Israëlische premier Ariel Sharon gisteren gezegd.

"Verhuis zo snel mogelijk naar Israël - dat zeg ik tegen joden in de hele wereld. Maar daar (in Frankrijk - red.) denk ik dat het absoluut noodzakelijk is en dat zij onmiddellijk in beweging moeten komen", aldus Sharon tijdens een bijeenkomst van de Amerikaans-joodse vereniging. Volgens de premier breidt het antisemitisme zich in Frankrijk 'onstuimig' uit. Frankrijk heeft de grootste joodse (circa 600.000) en de grootste islamitische (circa vijf miljoen) bevolkingsgroep in Europa. Volgens het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken waren er in de eerste helft van dit jaar 135 geweldsdelicten tegen joden.

De publieke aandacht in Frankrijk werd vorige week nog eens gevestigd op het antisemitisme toen een 23-jarige vrouw zei dat zij en haar kind in de metro van Parijs waren aangevallen omdat zij voor een joodse was aangezien. Later gaf zij toe dat het verhaal was verzonnen. Zij heeft inmiddels haar verontschuldigingen aangeboden.

Een woordvoerder van het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de uitlatingen van Sharon 'onaanvaardbaar'.

Parijs heeft "onmiddellijk contact opgenomen met de Israëlische autoriteiten om uitleg te vragen".

(ANP)


Verschenen in SP!TS op maandag 19 juli 2004.

mrz
20-07-04, 09:24
Precies. Als je boos bent of whatever it is... Mag je ook best duidelijk zeggen waarom. En eerlijk gezegd, zeggen dat je bang moet zijn, is net zoiets als zeggen dat je rustig aan moet doen terwijl je misschien helemaal niet rustig bent en misschien wel kookt van woede op dat moment! Of boos zijn, maar om vage redenen niet willen zeggen waarom, maar wel precies weten hoe en wat. Ik bedoel, wordt dan gewoon niet boos ofzo. :rolleyes: :moe:

GroteWolf
20-07-04, 11:17
Alhoewel ik het antisemitisme binnen de Franse Moslim wereld zeker niet wil onderschatten denk ik dat er achter deze uitspraak andere motieven zitten.
Op dit moment wonen er volgens mij iets meer Joden dan Arabieren in Israel. Nog even en de Arabieren vormen een meerderheid dus extra immigranten zijn heel erg nodig.
Voorlopig zitten die echter in Frankrijk een stuk beter dan in Israel dus die komen er heus niet.

Daniël Z
20-07-04, 12:05
Geplaatst door GroteWolf
Voorlopig zitten die echter in Frankrijk een stuk beter dan in Israel dus die komen er heus niet.

Helemaal niet.

Als Jood ben je in Israel een stuk veiliger dan in Parijs, hoor...

Amsterdam idem, trouwens.

nard
20-07-04, 12:06
Geplaatst door Daniël Z
Helemaal niet.

Als Jood ben je in Israel een stuk veiliger dan in Parijs, hoor...

Amsterdam idem, trouwens.

Meen je dat nou echt?

freya
20-07-04, 12:19
Geplaatst door Daniël Z
Helemaal niet.

Als Jood ben je in Israel een stuk veiliger dan in Parijs, hoor...

Amsterdam idem, trouwens.

Sorry hoor, maar waarom zit jij dan nog hier?

GroteWolf
20-07-04, 12:19
Als Jood ben je in Israel een stuk veiliger dan in Parijs, hoor...
Amsterdam idem, trouwens.


hangt van je definitie van veiligheid af. Je zult minder vaak lastiggevallen worden maar het risico vermoord te worden is wel groter. Overigens heb ik er alle begrip voor dat je liever in een land woont waar je zelf bepaalt wat je pikt of niet dan in een land waar je afhankelijk bent van anderen. Maar dat is daarmee dan nog niet veiliger.

nard
20-07-04, 12:23
Geplaatst door freya
Sorry hoor, maar waarom zit jij dan nog hier?

Sorry hoor, maar dit is het type vraag die ik een keer in omgekeerde richting heb gesteld. Ik werd stante pede naar t Gehenna verwezen .....



;)

Daniël Z
20-07-04, 12:23
Geplaatst door freya
Sorry hoor, maar waarom zit jij dan nog hier?

Ik woon niet in Amsterdam, maar in het oosten des lands. Hier is het niet zo erg. Iedereen is hier vreedzaam.
Stad met 50.000 inwoners, vooral grote kolonies antroposofen (vrije school, bloemetjesdokters, etc.) en Turkse immigranten.

Mijn stad. Voor altijd. Mijn enige en echte thuisstad. :)

Zou het ongelofelijk missen als ik hier weg zou gaan. :( En ach, wat veel mensen vergeten is dat veel Joden alleen maar zionist zijn omdat ze weinig keuze hebben. Vroeger was je m.b.t. zionisme voor of tegen of neutraal. Nu ben je voor of tegen. Andere smaken zijn er niet. En tja, dan ben ik maar voor, net als veel anderen.

Als de staat Israel nu niet zou bestaan zou ik die staat niet gaan oprichten. Maar nu het bestaat zal ik het steunen. Snapt u?

Daniël Z
20-07-04, 12:25
Geplaatst door GroteWolf
hangt van je definitie van veiligheid af. Je zult minder vaak lastiggevallen worden maar het risico vermoord te worden is wel groter. Overigens heb ik er alle begrip voor dat je liever in een land woont waar je zelf bepaalt wat je pikt of niet dan in een land waar je afhankelijk bent van anderen. Maar dat is daarmee dan nog niet veiliger.

Nee. Er zijn nauwelijks aanslagen vandaag de dag. En in totaal zijn er sinds 2000 ongeveer 1000 Israëliers (en buitenlanders) vermoord door terreuraanslagen in Israël. Op een bevolking van 6 miljoen.

Dus volgens mij valt dat wel mee. Hier is het risico veel groter dat je slachtoffer wordt van een ordinaire beroving waarbij ze je een kogel door de kop schieten. :moe: Of een ongeluk. :moe:

GroteWolf
20-07-04, 13:32
Dus volgens mij valt dat wel mee. Hier is het risico veel groter dat je slachtoffer wordt van een ordinaire beroving waarbij ze je een kogel door de kop schieten. Of een ongeluk.


Ik schat dat risico wat lager in. Maar wonen in Amsterdam wordt steeds minder prettig, dat is waar.

Overigens, Freya: Je bent nog misser dan ik al dacht.

freya
20-07-04, 13:40
Geplaatst door nard
Sorry hoor, maar dit is het type vraag die ik een keer in omgekeerde richting heb gesteld. Ik werd stante pede naar t Gehenna verwezen .....



;)

Klein verschil:

Jij stelt zo'n vraag naar aanleiding van gekanker op Nederland

Ik stel deze vraag naar aanleiding van het ophemelen van een ander land.

:moe:

freya
20-07-04, 13:41
Geplaatst door Daniël Z
Ik woon niet in Amsterdam, maar in het oosten des lands. Hier is het niet zo erg. Iedereen is hier vreedzaam.
Stad met 50.000 inwoners, vooral grote kolonies antroposofen (vrije school, bloemetjesdokters, etc.) en Turkse immigranten.

Mijn stad. Voor altijd. Mijn enige en echte thuisstad. :)

Zou het ongelofelijk missen als ik hier weg zou gaan. :( En ach, wat veel mensen vergeten is dat veel Joden alleen maar zionist zijn omdat ze weinig keuze hebben. Vroeger was je m.b.t. zionisme voor of tegen of neutraal. Nu ben je voor of tegen. Andere smaken zijn er niet. En tja, dan ben ik maar voor, net als veel anderen.

Als de staat Israel nu niet zou bestaan zou ik die staat niet gaan oprichten. Maar nu het bestaat zal ik het steunen. Snapt u?

Dus jij zit hier idd beter dan in Israel.

Wat is er mis met neutraliteit?

freya
20-07-04, 13:42
Geplaatst door GroteWolf
Overigens, Freya: Je bent nog misser dan ik al dacht.

Uit de mond van iemand als jij een groot compliment :)

Simon
20-07-04, 13:44
Ook interessant:

di 22 jun 2004, 08:05

Meerderheid Israëli's wil emigratie Arabieren

JERUZALEM - Een meerderheid van de joodse bevolking in Israël wil dat de regering de emigratie van Arabieren uit het land stimuleert. Arabieren vormen eenvijfde van de bevolking in Israël. Dat blijkt uit een peiling van de universiteit in Haïfa, die dinsdag door de krant Maariv werd gepubliceerd.

Van de ondervraagde joden wil 64 procent dat er een stimuleringsbeleid komt om Arabieren hun heil buiten het land te laten zoeken. Ruim 55 procent denkt dat de Arabieren een gevaar vormen voor de staatsveiligheid en 45 procent vindt dat de bevolkingsgroep geen stemrecht voor het parlement zou mogen hebben.

De Arabieren hebben de Israëlische nationaliteit, maar voelen zich veelal meer verwant met de Palestijnen. Zij zijn vaak het slachtoffer van discriminatie in Israël.

nard
20-07-04, 14:06
Geplaatst door freya
Klein verschil:

Jij stelt zo'n vraag naar aanleiding van gekanker op Nederland

Ik stel deze vraag naar aanleiding van het ophemelen van een ander land.

:moe:


Ik stelde de identieke vraag naar aanleiding van een identieke situatie: namelijk het ophemelen van een ander land: Marokko . Dat was de inzet van mij opmerking.
Dat dat overigens tevens gepaard ging met het gek** op Nederland is waar maar wat mij betreft tweede orde.


Dat Daniel nu precies uit jouw mond moet horen dat m een zeer veilig en gelukkig bestaan in Israel is gegund.......

Rabi'ah.
20-07-04, 14:13
Geplaatst door Simon

De Arabieren hebben de Israëlische nationaliteit, maar voelen zich veelal meer verwant met de Palestijnen. Zij zijn vaak het slachtoffer van discriminatie in Israël.

Ze voelen zich niet meer verwant met de Palestijnen, het zijn Palestijnen. :rolleyes: :moe:

Bovendien hebben lang niet alle in Israël wonende Palestijnen de Isrëlische nationaliteit.

In Israël krijgt namelijk iedere jood automatisch het Israëlische staatsburgerschap, ongeacht of hij/zij daar geboren is of gisteren vanuit de V.S., Frankrijk of Rusland is komen reizen. :moe:

Dit i.t.t. de autochtone Arabische bevolking, bij wie dit lang niet vanzelfsprekend is. :moe:



Groetjes,

Rabiah.

freya
20-07-04, 14:23
Geplaatst door nard

Dat Daniel nu precies uit jouw mond moet horen dat m een zeer veilig en gelukkig bestaan in Israel is gegund.......

Dat maak jij ervan :moe:

Ik stelde gewoon een belangstellende vraag, waarop ik ook gewoon een duidelijk antwoord heb gekregen.


Ik zal toch wel de laatste zijn om te zeggen dat joden naar Israel moeten emigreren! :haha:

nard
20-07-04, 14:41
Geplaatst door freya
Ik stelde gewoon een belangstellende vraag, waarop ik ook gewoon een duidelijk antwoord heb gekregen.


Dat was bij mij ook t geval.



Ik zal toch wel de laatste zijn om te zeggen dat joden naar Israel moeten emigreren! :haha:

Ja, vond ik ook al opvallend.

GroteWolf
20-07-04, 14:43
eenvijfde van de bevolking in Israël.

Dat is minder dan ik dacht.


Ik zal toch wel de laatste zijn om te zeggen dat joden naar Israel moeten emigreren!

Ik vrees het ergste

Daniël Z
20-07-04, 16:24
Geplaatst door Simon
Ook interessant:

di 22 jun 2004, 08:05

Meerderheid Israëli's wil emigratie Arabieren

JERUZALEM - Een meerderheid van de joodse bevolking in Israël wil dat de regering de emigratie van Arabieren uit het land stimuleert. Arabieren vormen eenvijfde van de bevolking in Israël. Dat blijkt uit een peiling van de universiteit in Haïfa, die dinsdag door de krant Maariv werd gepubliceerd.

Van de ondervraagde joden wil 64 procent dat er een stimuleringsbeleid komt om Arabieren hun heil buiten het land te laten zoeken. Ruim 55 procent denkt dat de Arabieren een gevaar vormen voor de staatsveiligheid en 45 procent vindt dat de bevolkingsgroep geen stemrecht voor het parlement zou mogen hebben.

De Arabieren hebben de Israëlische nationaliteit, maar voelen zich veelal meer verwant met de Palestijnen. Zij zijn vaak het slachtoffer van discriminatie in Israël.

Door mij geschreven:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=104872
(apart topic van gemaakt :))

Ja, er zijn ook zionisten die geen racisten zijn. Tralala, surprise!