PDA

Bekijk Volledige Versie : het is er dan toch van gekomen, ik ben geen atheist meer... lees waarom



Mark
20-07-04, 08:47
SpongeBob door fans geëerd met eigen kerk

Bron: Scotsman.com
Gepubliceerd: maandag 19 juli 2004 @ 22:46
Een kerk om een tekenfilmkarakter te eren. SpongeBob SquarePants, de levende keukenspons die met zijn vriendjes in het plaatsje Bikini Bottom op de bodem van de oceaan de wildste avonturen beleeft, heeft het voor elkaar. Zo'n 700 Amerikaanse fans van de stripheld zijn inmiddels aangesloten bij de Kerk van SpongeBob.

De kerk is officieel geregistreerd in de Verenigde Staten, waar op verschillende plaatsen al diverse kerkdiensten zijn gehouden. In een manifest zegt de Kerk op te komen voor 'eenvoudige zaken als plezier maken en het gebruiken van je fantasie'. Tevens worden er studiecursussen georganiseerd waarbij teksten van SpongeBob worden geanalyseerd.

De cartoonserie was oorspronkelijk bedoeld voor kinderen, maar trekt inmiddels een grote schare fans van alle leeftijden, waaronder beroemdheden als Justin Timberlake, Britney Spears, Kelly Osbourne en Mike Myers. In Nederland wordt SpongeBob SquarePants uitgezonden door Nickelodeon. "De aantrekkingskracht van SpongeBob is buitengewoon", reageerde Reeta Bhatiani, woordvoerder van de TV-zender, naar aanleiding van het succes van de kerk.

http://images.fok.nl/upload/spongebob.jpg

euhh
20-07-04, 08:55
Geweldig ik bekeer me onmiddelijk tot het spongebobisme, en daarna ga ik de me de hele dag en overal als spongebob gedragen ;)

Mark
20-07-04, 08:58
Laten wij bidden :slaap:

Oh machtige Spongebob, wij danken u voor al uw zegeningen.... moge de heilige spatel der heerlijkheid nog vele crabpatties produceren.

Amen.

Mark
20-07-04, 09:12
Aanbid SpongeBob of brand eeuwig! :boos:

mrz
20-07-04, 09:14
Oh my.... Welke vreemdsoortige serie heb ik nu weer gemist? :schreeuw: :rolleyes:

barfly
20-07-04, 09:20
Ik ben blij dat voor een dolende geest als de mijne er eindelijk redding is gekomen in de vorm van Spongebob :blij:

euhh
20-07-04, 09:24
Geplaatst door Mark
Laten wij bidden :slaap:

Oh machtige Spongebob, wij danken u voor al uw zegeningen.... moge de heilige spatel der heerlijkheid nog vele crabpatties produceren.

Amen.

de 9 heilige crabby geboden :
1. Er is geen andere spons dan spongebob
2. U zult afwas niet met een spons doen
3. U zult nergens uw spatel neerleggen, opdat iedereen u als spongebob adept zal herkennen.
4. U probeert zoveel mogelijk niet spons adepten te bekeren tot het volgen van spongebob
5. U zult zich overal als een irritante gele spons gedragen.
6. Die dikke roze ster is uw vriend
7. Inktvissen zijn niet te vertrouwen en dienen geterroriseerd te worden.
8. U zult elke week een bedevaart houden naar de Crusty Crab om een Crabby patty te vereren en op te eten.
9. Er is geen andere serie dan Spongbob (naja en Shin Chan dan)

Wortel
20-07-04, 09:26
Hadden we het al eerder over het verschil tussen ideologie en godsdienst, hier zien we heel duidelijk het verschil tussen religie en godsdienst.

De heilige Spongebob als icoon van de god in het diepst van de verstrooiende en vermaak zoekende gedachten.

Ongeveer zoals het Evangelie naar de beschrijving van Southpark propageert dat Kerstmis de tijd is van koekjes bakken, om maar even weg te zijn uit de grote boze wereld daarbuiten.

Zo heeft Nietsche toch ongelijk gekregen met zijn einde van alle religie. Maar ja, hij had het aan het eind van zijn leven zelf al over de "wederkeer van alle dingen".

Zo verft een nihilist die niet kan leven met het echte nihilisme zijn totems en danst er vervolgens zelf omheen.

Mark
20-07-04, 09:33
Geplaatst door euhh
de 9 heilige crabby geboden :
1. Er is geen andere spons dan spongebob
2. U zult afwas niet met een spons doen
3. U zult nergens uw spatel neerleggen, opdat iedereen u als spongebob adept zal herkennen.
4. U probeert zoveel mogelijk niet spons adepten te bekeren tot het volgen van spongebob
5. U zult zich overal als een irritante gele spons gedragen.
6. Die dikke roze ster is uw vriend
7. Inktvissen zijn niet te vertrouwen en dienen geterroriseerd te worden.
8. U zult elke week een bedevaart houden naar de Crusty Crab om een Crabby patty te vereren en op te eten.
9. Er is geen andere serie dan Spongbob (naja en Shin Chan dan)

10. het bloed van de ongelovigen zal de akkers rood doen kleuren.

nard
20-07-04, 09:45
Geplaatst door Wortel
Hadden we het al eerder over het verschil tussen ideologie en godsdienst, hier zien we heel duidelijk het verschil tussen religie en godsdienst.

De heilige Spongebob als icoon van de god in het diepst van de verstrooiende en vermaak zoekende gedachten.

Ongeveer zoals het Evangelie naar de beschrijving van Southpark propageert dat Kerstmis de tijd is van koekjes bakken, om maar even weg te zijn uit de grote boze wereld daarbuiten.

Zo heeft Nietsche toch ongelijk gekregen met zijn einde van alle religie. Maar ja, hij had het aan het eind van zijn leven zelf al over de "wederkeer van alle dingen".

Zo verft een nihilist die niet kan leven met het echte nihilisme zijn totems en danst er vervolgens zelf omheen.

Klopt.

Waarlijk nihilisme bestaat niet....

Mark
20-07-04, 10:14
Geplaatst door Wortel
Hadden we het al eerder over het verschil tussen ideologie en godsdienst, hier zien we heel duidelijk het verschil tussen religie en godsdienst.

De heilige Spongebob als icoon van de god in het diepst van de verstrooiende en vermaak zoekende gedachten.

Ongeveer zoals het Evangelie naar de beschrijving van Southpark propageert dat Kerstmis de tijd is van koekjes bakken, om maar even weg te zijn uit de grote boze wereld daarbuiten.

Zo heeft Nietsche toch ongelijk gekregen met zijn einde van alle religie. Maar ja, hij had het aan het eind van zijn leven zelf al over de "wederkeer van alle dingen".

Zo verft een nihilist die niet kan leven met het echte nihilisme zijn totems en danst er vervolgens zelf omheen.

Blasphemie!

nard
20-07-04, 10:17
Wat ga je er aan doen?

Ons stikken met een spons?


:knipoog:

euhh
20-07-04, 10:19
Geplaatst door nard
Wat ga je er aan doen?

Ons stikken met een spons?


:knipoog:

nee slaan met een spatel

Wortel
20-07-04, 10:20
Inderdaad Blasphemie

naar Psalm 115. :hihi:

Mark
20-07-04, 10:21
Geplaatst door nard
Wat ga je er aan doen?

Ons stikken met een spons?


:knipoog:

Wacht maar tot jullie bij de hemelpoort staan en de grote octopus jullie zal beoordelen!

Dan piep je wel anders!

Wortel
20-07-04, 10:30
Wij sidderen en zien het aan met gapende mond en puilend oog.
Er is slechts hoop in de verbrijzeling van al onzer hovaardigheid en in een overmacht van ootmoed aan het Opperwezen aller Sponzen.

nard
20-07-04, 10:35
Geplaatst door Wortel
Wij sidderen en zien het aan met gapende mond en puilend oog.
Er is slechts hoop in de verbrijzeling van al onzer hovaardigheid en in een overmacht van ootmoed aan het Opperwezen aller Sponzen.

In diepe vernedering in zak en as vanwege zo groot een dwaasheid de grootheid van dit Sponsachtig Wezen te lasteren ......

Türk_Gücü
20-07-04, 10:38
morgen open ik de shinchan kerk :boogie: :fpuh:

nard
20-07-04, 10:40
Geplaatst door Mark
Wacht maar tot jullie bij de hemelpoort staan en de grote octopus jullie zal beoordelen!

Dan piep je wel anders!

Is er nog een weg ter redding?

Mark
20-07-04, 10:46
Geplaatst door nard
Is er nog een weg ter redding?

verwerp je huidige religie

aanvaard spongebob als je creator

draag vierkante broeken om je zondigheid te verbergen

nard
20-07-04, 10:47
Geplaatst door Mark
verwerp je huidige religie

aanvaard spongebob als je creator

draag vierkante broeken om je zondigheid te verbergen


That's it?

euhh
20-07-04, 10:48
Geplaatst door nard
Is er nog een weg ter redding?

1. bekering tot het spongebobisme door alle afleveringen 4 x achter elkaar te bekijken
2. je zelf geel schilderen en in de stad zoveel mogelijk zieltjes winnen

Mark
20-07-04, 10:53
Geplaatst door nard
That's it?

De rest vertellen we pas nadat je bekeerd bent.

nard
20-07-04, 10:53
Geplaatst door euhh

2. je zelf geel schilderen en in de stad zoveel mogelijk zieltjes winnen

Gelijk altijd die weerzinwekkende produktieplicht .....

yuk

:kotsen:

Ik weet ik niet of ik dat wel wil....

nard
20-07-04, 10:54
Geplaatst door Mark
De rest vertellen we pas nadat je bekeerd bent.


:hihi:

Je hebt wel inzicht.....

euhh
20-07-04, 11:07
Geplaatst door nard
Gelijk altijd die weerzinwekkende produktieplicht .....

yuk

:kotsen:

Ik weet ik niet of ik dat wel wil....

Dan ben je er blijkbaar nog niet 'klaar voor'

Daniël Z
20-07-04, 11:12
Oh help... :( :moe:

observer
20-07-04, 15:18
Geplaatst door Mark
Aanbid SpongeBob of brand eeuwig! :boos: de Spongebob leeft onderwater dus branden lijkt me niet

Aanbid Spongebob of verzuip voor eeuwig dus

Mark
20-07-04, 15:19
Geplaatst door observer
de Spongebob leeft onderwater dus branden lijkt me niet

Aanbid Spongebob of verzuip voor eeuwig dus

Deze tegenstrijdigheid is mij teveel.

vanaf nu ben ik weer atheist :duim:

Wortel
21-07-04, 21:03
Gode zij dank!