PDA

Bekijk Volledige Versie : Het gebruik van gifgas door Israel



Joesoef
20-07-04, 09:32
Zojuist wakker geworden met de wekkerradio op radio 1. De rapportage ging over het gebruik van een speciaal gas dat Israel gebruikt bij het bestrijden van rellen. Het gaat niet om het traditionele traan- of braakgas maar om een speciaal soort. Mensen die het binnen krijgen hebben 24 tot 48 uur zware neurologische verschijnselen. Het uit zich in zware ademnood, desorientatie en bewusteloosheid. Het zou voor het eerst in 2001 in Ramalla zijn gebruikt.

Wie heeft hier meer info over?

Al3arbi
20-07-04, 12:44
Geplaatst door Joesoef
Zojuist wakker geworden met de wekkerradio op radio 1. De rapportage ging over het gebruik van een speciaal gas dat Israel gebruikt bij het bestrijden van rellen. Het gaat niet om het traditionele traan- of braakgas maar om een speciaal soort. Mensen die het binnen krijgen hebben 24 tot 48 uur zware neurologische verschijnselen. Het uit zich in zware ademnood, desorientatie en bewusteloosheid. Het zou voor het eerst in 2001 in Ramalla zijn gebruikt.

Wie heeft hier meer info over?

Volgens Dhr Bot gebruikt Israel enkel traangas, en is dit incident niet belangrijk genoeg om aan te kaarten bij de Israelische overheid.

freya
20-07-04, 12:47
Geplaatst door Joesoef
Zojuist wakker geworden met de wekkerradio op radio 1. De rapportage ging over het gebruik van een speciaal gas dat Israel gebruikt bij het bestrijden van rellen. Het gaat niet om het traditionele traan- of braakgas maar om een speciaal soort. Mensen die het binnen krijgen hebben 24 tot 48 uur zware neurologische verschijnselen. Het uit zich in zware ademnood, desorientatie en bewusteloosheid. Het zou voor het eerst in 2001 in Ramalla zijn gebruikt.

Wie heeft hier meer info over?

Hier heb ik over gehoord ja, van mensen die zelf slachtoffer van dat gas zijn geweest.

Daar wordt je goed beroerd van, het is zeker geen gewoon traangas :mad:

sjo
20-07-04, 13:02
Geplaatst door freya
Hier heb ik over gehoord ja, van mensen die zelf slachtoffer van dat gas zijn geweest.

Daar wordt je goed beroerd van, het is zeker geen gewoon traangas :mad:

Als het gebruikt wordt om een hysterische massa een licht roesje te bezorgen lijkt het me een uitstekend middel. De naam "gifgas" is hierop niet van toepassing i.t.t. de smerigheid die Saddam en Assad gebruikten als genocide-instrument zoals hun voorgangers/idolen in 1942.

groet
sjo

Joesoef
20-07-04, 13:06
Geplaatst door sjo
Als het gebruikt wordt om een hysterische massa een licht roesje te bezorgen lijkt het me een uitstekend middel. De naam "gifgas" is hierop niet van toepassing i.t.t. de smerigheid die Saddam en Assad gebruikten als genocide-instrument zoals hun voorgangers/idolen in 1942.

groet
sjo

Mensen voor 48 uur uitschakelen, neurologische restverschijnselen. Geen licht roesje lijkt mij.

Het gaat dus niet om CN of CS gas maar om een nieuw soort.

MokroMike
20-07-04, 13:08
Ik vind deze topic anti-semitisch en dient derhalve ook verwijdert te worden.


Beheer regel dat ! Anders bel ik Ronny :gsm:

freya
20-07-04, 13:17
Geplaatst door sjo
Als het gebruikt wordt om een hysterische massa een licht roesje te bezorgen lijkt het me een uitstekend middel. De naam "gifgas" is hierop niet van toepassing i.t.t. de smerigheid die Saddam en Assad gebruikten als genocide-instrument zoals hun voorgangers/idolen in 1942.

groet
sjo

Het wordt ook gebruikt bij vreedzame betogingen en internationale waarnemers zijn er ook al slachtoffer van geworden.

wat is er mis met gewoon traangas om een menigte te desorienteren?
dat werkt prima over de hele wereld, maar niet in Israel.

Nee daar moet met experimenteren met andere gassen, op Palestijnen die in Israelische ogen toch geen volwaardige mensen zijn :mad:

Joesoef
20-07-04, 13:19
Geplaatst door MokroMike
Beheer regel dat ! Anders bel ik Ronny :gsm:


Ron en zijn stukjes zijn ook een soort zenuwgas............

sjo
20-07-04, 13:36
Geplaatst door freya
Het wordt ook gebruikt bij vreedzame betogingen en internationale waarnemers zijn er ook al slachtoffer van geworden.

wat is er mis met gewoon traangas om een menigte te desorienteren?
dat werkt prima over de hele wereld, maar niet in Israel.

Nee daar moet met experimenteren met andere gassen, op Palestijnen die in Israelische ogen toch geen volwaardige mensen zijn :mad:

Waarom zou er op dit gebied geen ontwikkeling zijn ? Je wordt nu toch ook niet meer gesedeerd met ether ? Traangas is al een eeuw in gebruik. Waarom niet iets beters ?

Internationale waarnemers krijgen in Israel allemaal adembeschermende middelen uitgereikt, en die "vreedzame" betogingen kennen we zo langzamerhand wel. Dat loopt uit op stenengooien naar religieuzen bij de klaagmuur. Nooit van gehoord zeker ? Wat heb je toch.........verkeerde vrienden ?

groet
sjo

assassijn
20-07-04, 14:21
Het wordt zelfs ingezet om jeugdige "terroristjes" in toom te houden :moe:
http://www.hoffman-info.com/images/gaskids1.GIF

Daniël Z
20-07-04, 15:15
Geplaatst door freya
wat is er mis met gewoon traangas om een menigte te desorienteren?
dat werkt prima over de hele wereld, maar niet in Israel.

Mee eens (ja, echt waar).

Ik zie ook niet in wat er mis is met gewoon traangas...
En als het kan nog liever waterkanonnen, die richten helemaal geen schade aan.

Nouja, een nat pak, wie kan dat nou iets schelen in een land waar het meestal rond de 30 graden is. :p

Poitiers
20-07-04, 16:05
Geplaatst door assassijn
Het wordt zelfs ingezet om jeugdige "terroristjes" in toom te houden :moe:
http://www.hoffman-info.com/images/gaskids1.GIF

Misschien bedoel je daarmee de kinderen die:

A. Door hun ouders op straat worden gelaten om met stenen naar zwaarbewapende soldaten te gooien?

B. Door de moedige 'vrijheidsstrijders' als menselijk schild worden gebruikt teneinde vanachter de rug van deze kinderen vandaan erop los te kunnen knallen?

Joepie
20-07-04, 16:13
Geplaatst door Poitiers
Misschien bedoel je daarmee de kinderen die:

A. Door hun ouders op straat worden gelaten om met stenen naar zwaarbewapende soldaten te gooien?

B. Door de moedige 'vrijheidsstrijders' als menselijk schild worden gebruikt teneinde vanachter de rug van deze kinderen vandaan erop los te kunnen knallen?

flauw:
misschien stinkt het daar wel enorm aangezien die vrouw op de achtergrond een enorme dikke scheet heeft gelaten.... die vrouw heeft nl. nergens last van :student: gezien het plaatje....

MAW: Niet alles letterlijk nemen wat je voorgeschoteld krijgt.

assassijn
20-07-04, 16:31
Geplaatst door Daniël Z
Mee eens (ja, echt waar).

Ik zie ook niet in wat er mis is met gewoon traangas...
En als het kan nog liever waterkanonnen, die richten helemaal geen schade aan.

Nouja, een nat pak, wie kan dat nou iets schelen in een land waar het meestal rond de 30 graden is. :p

Traangas kan ik wel inkomen....maar waar het hier over gaat is geen traangas.
De overlevenden van de Bijlmerramp kunnen hierover meepraten....we weten inmiddels dat wat er in dat ELAL vliegtuig zat niet echt helemaal kosjer was.

assassijn
20-07-04, 16:34
Geplaatst door Poitiers
Misschien bedoel je daarmee de kinderen die:

A. Door hun ouders op straat worden gelaten om met stenen naar zwaarbewapende soldaten te gooien?

B. Door de moedige 'vrijheidsstrijders' als menselijk schild worden gebruikt teneinde vanachter de rug van deze kinderen vandaan erop los te kunnen knallen?

Tuurlijk.....zo kunnen we de dood van Isaelische kinderen ook goedpraten.....hadden hun ouders maar in Amerika of Europa moeten blijven....toch?


Van jou ben ik niets anders gewend.......en nu weer snel naar je eigen webstek nieuwrechts.

Joepie
20-07-04, 16:36
Geplaatst door assassijn
Traangas kan ik wel inkomen....maar waar het hier over gaat is geen traangas.
De overlevenden van de Bijlmerramp kunnen hierover meepraten....we weten inmiddels dat wat er in dat ELAL vliegtuig zat niet echt helemaal kosjer was.

idd, als ik opzoek ga naar bronnen kom ik veel aanwijzingen daarover tegen. Idd er is een grondstof gevonden nl. dimethyl methylfosfonaat en is een grondstof voor gifgas. Foei!

Daniël Z
20-07-04, 16:37
Geplaatst door assassijn
Traangas kan ik wel inkomen....maar waar het hier over gaat is geen traangas.
De overlevenden van de Bijlmerramp kunnen hierover meepraten....we weten inmiddels dat wat er in dat ELAL vliegtuig zat niet echt helemaal kosjer was.

Dat bedoelde ik ook. :)

Ik bedoelde: er is niets mis met traangas, dus ik zie niet in waarom ze een ander soort gas zouden moeten gebruiken. ;)

assassijn
20-07-04, 16:41
Geplaatst door Joepie
idd, als ik opzoek ga naar bronnen kom ik veel aanwijzingen daarover tegen. Idd er is een grondstof gevonden nl. dimethyl methylfosfonaat en is een grondstof voor gifgas. Foei!

Mischien dat de naam Sarin wel een belletje doet rinkelen

assassijn
20-07-04, 16:42
Geplaatst door Daniël Z
Dat bedoelde ik ook. :)

Ik bedoelde: er is niets mis met traangas, dus ik zie niet in waarom ze een ander soort gas zouden moeten gebruiken. ;)

Solly....ieke bigraipen nou :D

Joesoef
20-07-04, 16:49
Geplaatst door Daniël Z
Dat bedoelde ik ook. :)

Ik bedoelde: er is niets mis met traangas, dus ik zie niet in waarom ze een ander soort gas zouden moeten gebruiken. ;)


Die rapportage van vanmorgen rapporteerde nadrukkelijk dat het niet ging om cs of cn gas gaat maar een middel dat tot 48 uur lang ernstige uitwerkingen heeft op het centrale zenuwstelsel.

euhh
20-07-04, 16:57
Geplaatst door Joesoef
Die rapportage van vanmorgen rapporteerde nadrukkelijk dat het niet ging om cs of cn gas ging maar een middel dat tot 48 uur lang ernstige uitwerkingen had op het centrale zenuwstelsel.

Dat valt onder de noemer : "incapaciterende strijdmiddelen" en die zijn ontwikkeld om de vijand niet te doden maar ongeschikt te maken voor de strijd.

Niet netjes inderdaad om te gebruiken tegen betogers (als het er vreedzaam aan toe gaat wel teverstaan) maar niet strafbaar zover ik weet.

In tegenstelling tot wat de algemene opinie v.w.b. het gebruik traangas/braakgas (ook een incapaciterende strijdmiddel trouwens), zijn deze 2 middelen wel degelijk dodelijk als men de concentratie te hoog maakt.
M.A.W. de hoeveelheid traangas per m3 is tegroot (vraag me niet wat die verhouding is)

Traangas werkt alleen hooguit een uurtje of 2, dit middel 48 uur

Daniël Z
20-07-04, 16:58
Geplaatst door Joesoef
Die rapportage van vanmorgen rapporteerde nadrukkelijk dat het niet ging om cs of cn gas ging maar een middel dat tot 48 uur lang ernstige uitwerkingen had op het centrale zenuwstelsel.

Maar het heeft geen blijvende gevolgen.

* Ik verdedig dat spul niet hoor, ik zie liever dat ze gewoon traangas gebruiken. Maar het is niet te vergelijken met dodelijk gifgas, zoals wat Saddam gebruikte. *

euhh
20-07-04, 16:58
Onder incapaciterende strijdmiddelen (incapacitantia) worden middelen verstaan waarvan de inzet tot doel heeft slachtoffers te hinderen in hun functioneren, dan wel het uitoefenen van hun taken onmogelijk te maken, maar niet noodzakelijkerwijs om hen te doden.

Het zijn stoffen die inwerken op het centraal zenuwstelsel (CZS) van de mens waarbij het gedrag wordt verstoord. Fysiologische processen worden daarbij idealiter niet aangetast.

Theoretisch is een groot aantal verschillende stoffen denkbaar dat aan deze definitie zou voldoen zoals slaap- en narcosemiddelen, tranquilizers en stoffen die het coördinatievermogen verminderen (stimulantia).
Stoffen die veelal genoemd worden zijn o.a. LSD, mescaline, psylocibine en marihuana-achtige stoffen. In feite zijn al deze stoffen te giftig om werkelijk geschikt te zijn als incapaciterend strijdmiddel.



bron : http://www.mindef.nl:30280/mpbundels/35_serie/35_320/hoofdstuk_3_deel_d.htm

assassijn
20-07-04, 17:16
Geplaatst door euhh
Dat valt onder de noemer : "incapaciterende strijdmiddelen" en die zijn ontwikkeld om de vijand niet te doden maar ongeschikt te maken voor de strijd.

Niet netjes inderdaad om te gebruiken tegen betogers (als het er vreedzaam aan toe gaat wel teverstaan) maar niet strafbaar zover ik weet.

In tegenstelling tot wat de algemene opinie v.w.b. het gebruik traangas/braakgas (ook een incapaciterende strijdmiddel trouwens), zijn deze 2 middelen wel degelijk dodelijk als men de concentratie te hoog maakt.
M.A.W. de hoeveelheid traangas per m3 is tegroot (vraag me niet wat die verhouding is)

Traangas werkt alleen hooguit een uurtje of 2, dit middel 48 uur

Zullen de overlevenden van de bijlmerramp dit ook slikken als zoete koek?Dacht het niet......zo zijn er nog steeds mensen die beweren dat verarmd uranium helemaal niet schadelijk is...maar dat is weer een andere discussie.

Wel vreemd overigens dat volgens jou Sarin gewoon gebruikt mag worden.

euhh
20-07-04, 17:22
Geplaatst door assassijn
Zullen de overlevenden van de bijlmerramp dit ook slikken als zoete koek?Dacht het niet......zo zijn er nog steeds mensen die beweren dat verarmd uranium helemaal niet schadelijk is...maar dat is weer een andere discussie.

Wel vreemd overigens dat volgens jou Sarin gewoon gebruikt mag worden.

Bij de bijlmerramp is hoogstwaarschijnlijk geen gifgas bij betrokken geweest want dat verbrand bij die temperaturen, daarom worden zenuw gasen bij voorkeur ook als vloeibaar middel uit gesproeid en niet als gas vorm verspreid.
Want in tegenstelling tot wat iedereen denkt zijn zenuwgassen ook dodelijk als het bijv. in druppelvorm op de huid komt.

Verarmd uranium lijkt mij idd ook niet echt gezond, maar ja dat waren de hoeveelheid andere stoffen die bij de verbranding van dat toestel vrij wamen nou ook niet echt (aluminium, plastic, kerosine etc etc


Sarin is geen incapaciterend middel maar een zenuwgas en dat is een wereld van verschil.
Sarin tast het zenuwstelsel aan en blokkeerd de uitwisseling van zenuwprikkels daar door stik je gewoon.

Incapacitancia (rot woord) zoals Traangas, Braakgas end het hier onbekende gas zijn niet bedoeld om iemand te doden maar hem buiten gevecht (of whatever) te schakelen.

assassijn
20-07-04, 20:38
Geplaatst door euhh
Bij de bijlmerramp is hoogstwaarschijnlijk geen gifgas bij betrokken geweest want dat verbrand bij die temperaturen, daarom worden zenuw gasen bij voorkeur ook als vloeibaar middel uit gesproeid en niet als gas vorm verspreid.
Want in tegenstelling tot wat iedereen denkt zijn zenuwgassen ook dodelijk als het bijv. in druppelvorm op de huid komt.

Verarmd uranium lijkt mij idd ook niet echt gezond, maar ja dat waren de hoeveelheid andere stoffen die bij de verbranding van dat toestel vrij wamen nou ook niet echt (aluminium, plastic, kerosine etc etc


Sarin is geen incapaciterend middel maar een zenuwgas en dat is een wereld van verschil.
Sarin tast het zenuwstelsel aan en blokkeerd de uitwisseling van zenuwprikkels daar door stik je gewoon.

Incapacitancia (rot woord) zoals Traangas, Braakgas end het hier onbekende gas zijn niet bedoeld om iemand te doden maar hem buiten gevecht (of whatever) te schakelen.

Drie keer raden hoe en waarmee Sarin wordt vervaardigd.
Het lijkt mij zeer sterk dat ElAl dimethyl methylfosfonaat vervoerde(waarschijnlijk nog steeds vervoert) voor "wetenschappelijke" doeleinden.
Het hier "onbekende" gas is wel degelijk bekend....vreemd genoeg legt google de link voor je. :student:

euhh
20-07-04, 20:50
Geplaatst door assassijn
Drie keer raden hoe en waarmee Sarin wordt vervaardigd.
Het lijkt mij zeer sterk dat ElAl dimethyl methylfosfonaat vervoerde(waarschijnlijk nog steeds vervoert) voor "wetenschappelijke" doeleinden.
Het hier "onbekende" gas is wel degelijk bekend....vreemd genoeg legt google de link voor je. :student:

Tja ik ben geen chemist, maar ik weet wel dat chemische wapens niet illegaal zijn dus als de EL-AL dat wil vervoeren dan mag dat gewoon he.

assassijn
20-07-04, 21:02
Geplaatst door euhh
Tja ik ben geen chemist, maar ik weet wel dat chemische wapens niet illegaal zijn dus als de EL-AL dat wil vervoeren dan mag dat gewoon he.

Inderdaad,het is legaal.Saddam heeft het toendertijd gekocht van de toen nog bevriende Rumsfeld en josties,en heeft het Koerdische dorp Halabja in '88 de geschiedenis ingestuurd.

euhh
20-07-04, 21:17
Geplaatst door assassijn
Inderdaad,het is legaal.Saddam heeft het toendertijd gekocht van de toen nog bevriende Rumsfeld en josties,en heeft het Koerdische dorp Halabja in '88 de geschiedenis ingestuurd.

Gebruik is daarintegen alleen legaal als de 'vijand' het als eerste tegen jou gebruikt volgens het verdrag over chemische wapens (naam bien ik ff kwijt)
Ik betwijfel trouwens of Saddam ooit het verdrag over chemische wapens getekent heeft (amerika & rusland trouwens ook niet als ik me niet vergis)

sjo
21-07-04, 21:34
Geplaatst door euhh
Gebruik is daarintegen alleen legaal als de 'vijand' het als eerste tegen jou gebruikt volgens het verdrag over chemische wapens (naam bien ik ff kwijt)
Ik betwijfel trouwens of Saddam ooit het verdrag over chemische wapens getekent heeft (amerika & rusland trouwens ook niet als ik me niet vergis)

Vraag het Assasijn even. Die heeft uitstekende contacten lees ik hierboven.

groet
sjo

freya
21-07-04, 23:23
Geplaatst door sjo
Waarom zou er op dit gebied geen ontwikkeling zijn ? Je wordt nu toch ook niet meer gesedeerd met ether ? Traangas is al een eeuw in gebruik. Waarom niet iets beters ?

Internationale waarnemers krijgen in Israel allemaal adembeschermende middelen uitgereikt, en die "vreedzame" betogingen kennen we zo langzamerhand wel. Dat loopt uit op stenengooien naar religieuzen bij de klaagmuur. Nooit van gehoord zeker ? Wat heb je toch.........verkeerde vrienden ?

groet
sjo

Weet je wat Sjo, ga jij toch lekker eens een protestwandeling tegen de muur maken, eens kijken hoe je dan piept als dit gas tegen je gebruikt wordt.

:zwaai:

barneveld
22-07-04, 00:44
ik zeg niets.

lees mijn onder tekst.

nassirarifia
22-07-04, 09:07
Geplaatst door Daniël Z
Maar het heeft geen blijvende gevolgen.

* Ik verdedig dat spul niet hoor, ik zie liever dat ze gewoon traangas gebruiken. Maar het is niet te vergelijken met dodelijk gifgas, zoals wat Saddam gebruikte. *

what the fuck heeft saddam te maken met dit...
Dus omdat saddam het deed, mag iedereen het doen of zo????

sjo
22-07-04, 15:20
Geplaatst door freya
Weet je wat Sjo, ga jij toch lekker eens een protestwandeling tegen de muur maken, eens kijken hoe je dan piept als dit gas tegen je gebruikt wordt.

:zwaai:

Welke muur bedoel je ? Toch niet dat hek wat veel aanslagen voorkomt ?

Koop jij eens een ballonnetje lachgas.

groet
sjo