PDA

Bekijk Volledige Versie : Een correspondentie



Joepie
20-07-04, 14:58
Beste Bernadette de Wit,

Als eerst wil ik u bedanken voor u antwoord op mijn mail.
Om weer even terug te komen over het dragen van een hoofddoek wil ik eerst even iets over mezelf vertellen. Ik ben een moslima en geboren hier in nederland in een boerendorpje. Ik ga al jaren om met Nederlanders en ik vind persoonlijk dat ik volkomen geintegreerd ben ondanks het feit dat ik een hoofddoek draag. Ik draag een hoofdoek omdat ik sterk achter mijn geloof sta en ik hoop dat het altijd ook zo mag blijven.Ik vind het volslagen onzin dat ze hier in Nederland de hoofddoek en integratie doorelkaar halen. Als ik een hoofddoek draag en ik studeer of werk spreek duidelijk Nederlands kan met mijn medemensen opschieten dan ben ik toch gewoon geintergreerd of moeten ze mij hier zonodig zonder hoofdoek zien om me als aangepaste allochtoon te verklaren?

Kijk als u nou zou zeggen ik vind het niet fijn dat er mensen zijn die helemaal bedekt rondlopen waarvan je de ogen en de rest niet ziet dan kan ik wel begrijpen dat zoiets niet in de samenleving past want mensen willen graag je gezicht zien als ze met je praten, maar dat is iets wat heel anders is dan een hoofddoek op want dan bedek je alleen je haren en waarom zou je daar als autochtoon moeite mee hebben? Ik zou hier graag antwoord op willen hebben.

Ik las in u mail dat u een vriendin en een islamitische schoonzus heeft die vinden dat ze ook een goede moslim kunnen zijn zonder het dragen van een hoofdoek. Ik zal u eens vertellen ze kunnen inderdaad goede moslims zijn, ik ken ze niet en ik kan ook daarom niet over ze oordelen, maar als je gelooft dan geloof je in alles. En in deze tijd is dat best moeilijk aangezien we in een ''moderne '' tijd leven zoals u dat noemt. En als god in de heilige koran schrijft dat een vrouw gesluierd hoort te zijn.....wie zijn wij dan wel niet om dat te veranderen.