PDA

Bekijk Volledige Versie : Een correspondentie



Joepie
20-07-04, 14:58
Beste Bernadette de Wit,

Als eerst wil ik u bedanken voor u antwoord op mijn mail.
Om weer even terug te komen over het dragen van een hoofddoek wil ik eerst even iets over mezelf vertellen. Ik ben een moslima en geboren hier in nederland in een boerendorpje. Ik ga al jaren om met Nederlanders en ik vind persoonlijk dat ik volkomen geintegreerd ben ondanks het feit dat ik een hoofddoek draag. Ik draag een hoofdoek omdat ik sterk achter mijn geloof sta en ik hoop dat het altijd ook zo mag blijven.Ik vind het volslagen onzin dat ze hier in Nederland de hoofddoek en integratie doorelkaar halen. Als ik een hoofddoek draag en ik studeer of werk spreek duidelijk Nederlands kan met mijn medemensen opschieten dan ben ik toch gewoon geintergreerd of moeten ze mij hier zonodig zonder hoofdoek zien om me als aangepaste allochtoon te verklaren?

Kijk als u nou zou zeggen ik vind het niet fijn dat er mensen zijn die helemaal bedekt rondlopen waarvan je de ogen en de rest niet ziet dan kan ik wel begrijpen dat zoiets niet in de samenleving past want mensen willen graag je gezicht zien als ze met je praten, maar dat is iets wat heel anders is dan een hoofddoek op want dan bedek je alleen je haren en waarom zou je daar als autochtoon moeite mee hebben? Ik zou hier graag antwoord op willen hebben.

Ik las in u mail dat u een vriendin en een islamitische schoonzus heeft die vinden dat ze ook een goede moslim kunnen zijn zonder het dragen van een hoofdoek. Ik zal u eens vertellen ze kunnen inderdaad goede moslims zijn, ik ken ze niet en ik kan ook daarom niet over ze oordelen, maar als je gelooft dan geloof je in alles. En in deze tijd is dat best moeilijk aangezien we in een ''moderne '' tijd leven zoals u dat noemt. En als god in de heilige koran schrijft dat een vrouw gesluierd hoort te zijn.....wie zijn wij dan wel niet om dat te veranderen.

En wat betreft de Christelijke scholen die zeggen dat je een rok moet dragen wat u nogal ouderwets vind.. is ook iets wat wij als mensen niet kunnen veranderen. Ik ben opzich best wel benieuwd of u ook gelovig bent. Want zo simpel is het niet mevrouw. De heilige boeken zijn al jaren oud en alles heeft echt bestaan en bestaat nu nog.

En dat u in u mail schrijft dat veel Christelijke mensen hun geloof hebben aangepast aan de tijd waarin ze nu leven daar ben ik het totaal niet met u eens. En ik zal u schrijven waarom niet, Ik kan nu alleen even vanuit mijn geloof praten. In de koran staan een aantal regels waar de mens zich aan moet houden en als je goed leest en er ook in geloofd dan zie je dat die regels ook vrij logisch zijn en dat die regels best in het ''moderne Nederland '' passen. Want er word niet gezegd dat je geen Nederlands mag praten of niet naar school mag gaan, Of naar buiten, Of werken enz.
In veel gevallen wordt hier in Nederland een grote fout gemaakt op het gebied van geloof en cultuur. Want die mengen ze totdat men niet meer weet wat geloof is en wat cultuur is. En als we hier in Nederland onderschijd tussen geloof en cultuur kunnen maken zijn we al een stap verder in de integratie.

Om op Hirsi Ali terug te vallen wil ik even duidelijk mijn mening kwijt:
Ik ben het totaal oneens met die vrouw en als ze zo achter haar punten blijft staan dan zal ik wel niet de enige wezen. Ik zal u vertellen mevrouw Bernadette , Hirsi Ali heeft een slechte jeugd gehad ze heeft haar
godsdienst op een slechte manier doorgekregen waardoor het volgens mij als trauma in haar hoofd is blijven zitten. En nu is mevrouw zeker naar Nederland gekomen om alle moslims zwart te maken wegens haar slechte herrineringen aan het haar Jeugd en het geloof.

Hirsi Ali vergist zich enorm, want weet u mevrouw dat als je moslim bent dat je in je geloof vrij voelt dat je zekerheid hebt dat je weet waarom de wereld bestaat en de mensen en noem maar op.En niet zoals Hirsi Ali de moslims beschrijf. Als de islam een slechte godsdienst zou zijn waar je geen beloning van god hoeft te verwachten om je goed daden waarom zou een mens dan nog in God gaan geloven??

En nog wat over de vrouwen besnijdenis, ik wil u even vertellen dat ik nooit en tenimmer iets over vrouwen besnijdenis in de koran heb gelezen dus is dat ook niet de bedoeling, wel bij de jongens en er staat ook duidelijk bij waarom dat moet gebeuren.

En totslot over het midden-oosten. U vind dat wij de grote ramp van het midden-oosten niet naar hier mogen importeren. Dat doen wij ook niet mevrouw om u even te corrigeren is het de media die hier alles naartoe importeerd.
Je hebt hier in Nederland ieder een eigen mening. Ik kan mijn mening geven vanuit hetgeen wat ik gewoon op tv volg en zie. Ik zie duidelijk verschillen in beelden en ik zie duidelijk dat de palestijnen gewoon onder de grond wordt gedrukt terwijl de wereld toekijkt. Er word ook niks gedaan om het probleem daar op te lossen, waardoor het alleen maar groter wordt. En het is daarom ook vanzelf sprekend dat mensen door de media een partij gaan kiezen.
En laten we eerlijk zijn de nederlandse media laat alleen de slachtoffers van de israeliers te zien en de arabische media van de arabische kant en u ziet zelf waar het naartoe lijd. Ik vraag me ook af hoe lang dit zo nog door kan gaan, maar ik hoop uiteraard alleen op het allerbeste.

Ik heb mijn best gedaan om het kort te houden ik hoop daarom dat u de antwoord op u vraag hebt kunnen uithalen. Ik zou het ook erg fijn vinden als u mijn vragen ook zou kunnen beantwoorden.
Ik kijk er naar uit.....

groet,
Dounia



Beste Dounia,

Een hoofddoek is volgens islamkenners nergens voorgeschreven in de Koran.
Wel staat er, heb ik me laten vertellen (en ik heb 't zelf opgezocht in mijn Nederlandse koran), dat de vrouw haar "sieraden" moet bedekken.

Leek me een praktisch voorstel, om berovingen te voorkomen. Met je hoofdhaar en je hals bedekken heeft dat allemaal niks te maken. Een paar jaar geleden las ik in Trouw een indrukwekkende ingezonden brief van een katholieke non.
Zij legde uit waarom ze haar nonnensluier niet meer draagt.
Ze schrijft: "Ik besefte dat ik mezelf te veel apart zet van mijn medemensen in de samenleving. Dat wilde ik niet meer, mijn geloof zit van binnen en ik probeer het ook uit te dragen door me aan de christelijke waarden te houden.
Dat hoef ik niet van de daken te schreeuwen."

Mooi, vind je niet? Ik vind het een bewijs van kracht dat een non zoiets doet. Ik hoop dat meer moslimmeisjes en vrouwen hier een voorbeeld aan nemen en ook de moed verzamelen om zich te onttrekken aan de groepscontrole in de islamitische gemeenschap, die voorschrijft dat vrouwen de
verantwoordelijkheid van mannen overnemen voor geile blikken. Ik hoop ook dat meer vrouwen een individuele keus maken voor moslima-zijn "van binnen", gecombineerd met vrijheid in het vrouw-zijn. Hinderlijke mannen hou je niet op afstand met een hoofddoek, die geef je van katoen of je negeert ze
koninklijk.
Zo'n hoofddoek is toch een soort "demonstratie" die eigenlijk niet thuis hoort in het moderne Nederland.
Over de nikaab en de chador zijn we het eens, ik vind het goed dat scholen die verbieden. Maar veel werkgevers willen ook geen 'gewone' hoofddoek omdat dat niet past in hun beleid. Het schrikt klanten af (moslims zijn slechts 5 % van de bevolking!) en daar moet je rekening mee houden, vind ik. Je gaat
ook niet solliciteren met een petje of een hele rij piercings.

Het baart mij zorgen dat veel moslima's, ook met een goede opleiding en geintegreerd, van die lap een principezaak maken, waardoor hun kansen op de arbeidsmarkt dalen. En dan maar roepen dat ze worden gediscrimineerd!
Sorry hoor, maar waar blijft dan je gevoel voor verhoudingen?

Over mijn schoonzus en mijn vriendin merk je op dat moslim zijn betekent dat je "alles" gelooft. Dat ben ik niet met je eens. In het moderne Nederland nemen de meeste christenen het geloof ook niet zo letterlijk meer. Waarom de moslims dan wel? 'Mijn' moslima's genieten juist van de vrijheid.

Je zegt dat de heilige boeken, die al eeuwen bestaan, zeggen wat ook nu nog bestaat. Dat is natuurlijk onmogelijk. De tijden zijn wel veranderd. We hebben nu burgerrechten (toen nog nog niet) en democratie en in het westen zijn we niet in oorlog. De koran is geschreven in een tijd dat er vijanden waren, vandaar de oorlogszuchtige strekking van sommige passages.
Khadija, een van de vrouwen van Mohammed, was een geëmancipeerde zakenvrouw.
Ik denk wel eens, als ze *nu* zou leven, zou ze zeggen: "Dames, doe die hoofddoek af, jullie leven in de 21e eeuw in Nederland!"

Omdat jij je geloof niet wilt moderniseren, kun je je ook niet voorstellen dat de meeste christenen dat wél hebben gedaan. Dat vind ik een frappant staaltje van blinde vlek, sorry.
Dounia, het is niet aan jou om te oordelen over hoe moderne christenen hun geloof "mengen" met een seculiere, moderne samenleving. Probeer je liever te verplaatsen in de achtergrond ervan en je kunt er echt nog iets van leren.
De geloofswaarden zitten van binnen en blijken uit het sociale gedrag.
Nogmaals, ik heb meer respect voor de dominees en priesters die homo's in de echt verbinden dan voor de paus van Rome die condooms wil verbieden of voor de imams die homoseksualiteit willen verbieden. Die lopen hopeloos achter.

Zelf geloof ik niet. Het geloof is een uitvinding van mensen die de gedachte dat er 'niets' is na de dood niet kunnen verdragen. Ik heb geen behoefte aan zo'n houvast, ik ben katholiek opgevoed, maar ik doe er niks meer aan omdat het me weinig meer zegt. Op mijn 18e heb ik me laten uitschrijven.

Het onderscheid tussen geloof en cultuur is inderdaad belangrijk. Zonder flauw te willen zijn: geloof is ook een culturele uiting van de mens. Maar ik weet wat je bedoelt. Ik hoop dan ook dat er veel moslims zijn die zich uitspreken tegen vrouwenbesnijdenis (=pre-islamitische cultuur), en die protest aantekenen bij uitgeverij Noer (van de Gids voor Moslims) en bij de El Tawheed-moskee in Amsterdam, waar dit boek wordt verkocht. Er staat o.a. in dat je homo's moet doden en de clitoris moet besnijden.
Het wordt tijd dat moderne moslims van zich laten horen en zich uitspreken tegen boeken die aanzetten tot geweld en haat en onderdrukking!

Je probeert de argumenten van Ayaan Hirsi Ali weg te psychologiseren door die toe te schrijven aan haar jeugdtrauma's. Ja, dat is reuze populair in moslimkringen, maar ik vind niet erg chic. Argumenten moet je met argumenten (inhoud) verslaan, niet door op de man of vrouw te spelen. Je verschuilen achter de groep ("ik ben niet de enige") is ook al geen sterk tegenargument.
Ik merk maar bar weinig van moslims die met zinnige tegenargumenten komen, het blijft vaak steken bij slachtoffer-groepsgedrag ("ze maakt de moslims zwart").

Het punt is juist dat Hirsi Ali als "afvallige" moslim de gelovigen confronteert met een pijnlijke waarheid: er is geen zekerheid te ontlenen aan een geloof. Dat is een illusie. Wel weet ik dat gelovigen kracht of troost eraan kunnen ontlenen. Van mij mag het, als je niet-gelovigen maar respecteert.

En trouwens, goede daden kun je ook doen zonder te geloven. Neem de vele honderdduizenden ongelovige' Nederlanders die sociaal vrijwilligerswerk doen of geld geven aan goede doelen. Dus ook dat is geen reden om te geloven. Ik hoop dat meer weldenkende moslims de slechte daden van moslims gaan veroordelen onder het mom van de islam, zoals terreur, vrouwenmishandeling enz. Wat betreft goede daden kunnn ze zich gewoon aansluiten bij de andere Nederlanders, de een doet dat vanuit z'n geloof, de ander uit levensovertuiging.
Dat zou de geloofwaardigheid van de (nederlandse) islam zeer ten goede komen!

Over het Midden-Oosten schrijf je dat "de media" dat conflict hierheen importeren. Dounia, je maakt een denkfout: je haalt de boodschapper door de war met het slechte nieuws. Al Jazeera, de BBC, de NOS enz. *verzinnen* dat conflict niet, ze doen alleen verslag! En dat is hun democratische taak.
Het is aan ons Nederlandse burgers om verantwoordelijk met dat nieuws om te gaan en te voorkomen dat we ook hier bevolkingsgroepen tegen elkaar gaan opzetten.

Ik ben het niet met je eens dat de Nederlandse media de Palestijnen discrimineren. Wij zenden vele documentaires uit over b.v. Israeli's die goed met hun Palestijnse buren omgaan, over de achtergronden van Hamas, over de muur die de Palestijnse bevolking afsnijdt van werk, familie en landbouw, enz.
Vandaag weer over de Israelische 'klokkenluider' Vanunu, die strijdt tegen de atoombom van zijn eigen regering.
Ook vind ik Al Jazeera behoorlijk objectief en heel professioneel, geen klachten dus. Wat nieuws-van-alle-kanten betreft zijn wij in het vrije Nederland goed voorzien.

Weet je zeker dat je niet selectief waarneemt en bevooroordeeld interpreteert?
Die indruk maak je op mij tenminste. Misschien voel je je wel in de verdediging gedrukt door de kritiek op de islam.

Dounia, ik wens je het allerbeste,

hartelijke groet uit Amsterdam,

Bernadette


vond ik wel interessant om es te posten, ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.

Joesoef
20-07-04, 15:03
Geplaatst door Joepie
vond ik wel interessant om es te posten, ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.


Zo een hoofddoek discussie hebben we hier nog niet gehad. En zo een aanmatigende reactie op die Moslima heb ik nog nooit meegemaakt. Allemaal nieuw voor mij.

:moe:

Joepie
20-07-04, 15:04
Geplaatst door Joesoef
Zo een hoofddoek discussie hebben we hier nog niet gehad. En zo een aanmatigende reactie op die Moslima heb ik nog nooit meegemaakt. Allemaal nieuw voor mij.

:moe:

Aangezien er zoveel ophef over is.... lees eens de correspondentie en er zijn weer tal van discussiepunten te vinden. het gaat verder dan alleen hoofddoekjes discussie...

Ghiezzoe
20-07-04, 15:08
idd Zie Topic: draag een hoofddoek nu het nog kan ed...
Niet elke keer weer dezelfde discussies opnieuw aanzwengelen aub..

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1451572#post1451572

P.S. heb in dit verband nog steeds geen onderbouwde tegenreactie gehad!!
ANSARI???
RitaMaria?

Joesoef
20-07-04, 15:12
Geplaatst door Joepie
Aangezien er zoveel ophef over is.... lees eens de correspondentie en er zijn weer tal van discussiepunten te vinden. het gaat verder dan alleen hoofddoekjes discussie...

Heb ik gelezen :moe: Ben ik zo onduidelijk?

Joepie
20-07-04, 15:18
Geplaatst door Joesoef
Heb ik gelezen :moe: Ben ik zo onduidelijk?

Als de zaak voor jou is afgedaan, gun anderen dan wel datgene wat jij blijkbaar allang geconcludeerd hebt.

Voor mij gaat deze tekst een stuk verder dan alleen een hooddoekje discussie. ik vind de manier van corresponderen en de argumenten aa beide kanten van de discussietafel interessant zeker in deze context. Mag dat?

islaamodieni
20-07-04, 16:51
Beste Bernadette ,

Wel ,wel, wel hoe kun je nu zeggen da het ni staat in de koran é wel ik zal u de vers geven waar het staat en dan valt er niets meer te discussieren,wat Allah zegt valt er ni te discussieren wij zijn moslims en wij doen wat er in staat inclusief de hoofdoek mevrouw,wat jullie willen is da we in paar dingens moeten geloven en in sommige dingens niet moeten geloven zeker é zoals het christendom,nee nee zo gaat het niet jullie mogen wat dan nog proberen é om de hoofdoek te verbieden het gaat jullie nooit lukken.En je moet niet met je onnozele opmerkingen komen dat khadija (radiallahoe 3anha)zal zeggen 'doe julie hoofdoeken uit' echt belachelijk,tis ni omda gij ni geloofd da wij allemaal zo moeten worden,aldus zal ik ni te lang zitten praten want over Gods woorden valt er niets te discussieren hij is onze Schepper en tot hem zullen we terugkeren.(De vers is 31tot32)En zij moeten sluiers over hun boezems dragen dragen en hun sierraad niet openlijk tonen,...(soerat Noer).
dus AUB zit ni te kletsen over iets waarover je geen kennis hebt.

groeten broeder in de islam. :duim:

Joepie
20-07-04, 17:00
Geplaatst door islaamodieni
Beste Bernadette ,

Wel ,wel, wel hoe kun je nu zeggen da het ni staat in de koran é wel ik zal u de vers geven waar het staat en dan valt er niets meer te discussieren,wat Allah zegt valt er ni te discussieren wij zijn moslims en wij doen wat er in staat inclusief de hoofdoek mevrouw,wat jullie willen is da we in paar dingens moeten geloven en in sommige dingens niet moeten geloven zeker é zoals het christendom,nee nee zo gaat het niet jullie mogen wat dan nog proberen é om de hoofdoek te verbieden het gaat jullie nooit lukken.En je moet niet met je onnozele opmerkingen komen dat khadija (radiallahoe 3anha)zal zeggen 'doe julie hoofdoeken uit' echt belachelijk,tis ni omda gij ni geloofd da wij allemaal zo moeten worden,aldus zal ik ni te lang zitten praten want over Gods woorden valt er niets te discussieren hij is onze Schepper en tot hem zullen we terugkeren.(De vers is 31tot32)En zij moeten sluiers over hun boezems dragen dragen en hun sierraad niet openlijk tonen,...(soerat Noer).
dus AUB zit ni te kletsen over iets waarover je geen kennis hebt.

groeten broeder in de islam. :duim:


ja vanuit jouw standpunt..... maar er is meer op deze aardbol dan jouw absolute overgeving voor het boek. Dat kun je ook es respecteren of niet?

ps: ben je in belgisch dialect aan het typen ofzo? niks van te begrijpen, ik wil graag verder op jou reactie ingaan maar aub iets meer leesbaarder maken.

QuelleBidon
20-07-04, 17:11
Geplaatst door Joepie
vond ik wel interessant om es te posten, ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.

Na het woordje 'ondanks' ben ik maar gestopt met lezen.

Ik zal later alsnog de hele tekst lezen..

islaamodieni
20-07-04, 17:36
beste joepie,

Wel zeer erg bedankt voor te reageren op mijn e-mail.
Wel ik weet zeeer goed dat er meer is in deze wereld,maar ik zeg niet da ik het niet respecteer ,jullie zijn degene die ons niet respecteren en dan noch zogezegd 'democratie' amai wat een democratie maar we zullen het er niet over hebben.En ik bekijk het ook niet van mijn standpunt het is het standpunt van de koran en daar moeten de moslim zich opbaseren.En inderdaad ben van belgie en niet van nederland.

groeten broeder in de islam :D

Couscousje
20-07-04, 17:49
Geplaatst door Joesoef
Zo een hoofddoek discussie hebben we hier nog niet gehad. En zo een aanmatigende reactie op die Moslima heb ik nog nooit meegemaakt. Allemaal nieuw voor mij.

:moe:

:haha:

Wat een prachtvent ben je ook.

Cc

islaamodieni
20-07-04, 19:45
jazakieallahoe gairan. :zwaai:

Joepie
20-07-04, 20:09
Geplaatst door islaamodieni
beste joepie,

Wel zeer erg bedankt voor te reageren op mijn e-mail.
Wel ik weet zeeer goed dat er meer is in deze wereld,maar ik zeg niet da ik het niet respecteer ,jullie zijn degene die ons niet respecteren en dan noch zogezegd 'democratie' amai wat een democratie maar we zullen het er niet over hebben.En ik bekijk het ook niet van mijn standpunt het is het standpunt van de koran en daar moeten de moslim zich opbaseren.En inderdaad ben van belgie en niet van nederland.

groeten broeder in de islam :D

een democratie is er nog steeds hoor, ook al zint de uitkomt de minderheid wellicht niet.
Hoe dan ook ik begrijp jou standpunt zeker en moet ook gerespecteerd worden, dus daar heb je zeker gelijk in.

Jouw standpunt is gebaseerd op de koran, toch?. Toch merk ik altijd dat het blindelings volgen van, wat weer verdedigd wordt met een quote uit het boek mij iets te ver gaat (het moet van allah). Ik wil het graag begrijpen maar dat kan ik helaas niet aangezien mij deze denkwijze niet van kinds af aan is toegeschoven en dat vind ik helemaal niet erg. Ik geloof ook in "Allah", maar ik weet (en dat is iets tussen mij en mijn god) dat ik geen keppeltje of hoofddoek of blindelings volgen van een boek geschreven door mensen (athans zeker geinterpeteerd door) een vereiste is om een goed leven te lijden voor anderen en voor mijn god.

Een ding hoop ik echt oprecht: Ik hoop dat alles wat de moslims doen voor hun god niet tevergeefs is als ze bij de hemelpoort staan (of welke poort dan ook :). Dat is helaas iets wat nl. ook geen enkele moslim, christen, athiest, boeddist whatever zeker weet wat en wie je daar staat op te wachten.

Orakel
20-07-04, 20:18
Geplaatst door Joepie

Bernadt tegen Dounia:
Omdat jij je geloof niet wilt moderniseren, kun je je ook niet voorstellen dat de meeste christenen dat wél hebben gedaan. Dat vind ik een frappant staaltje van blinde vlek, sorry.
Dounia, het is niet aan jou om te oordelen over hoe moderne christenen hun geloof "mengen" met een seculiere, moderne samenleving. Probeer je liever te verplaatsen in de achtergrond ervan en je kunt er echt nog iets van leren.

:haha:

Ik zeik in me broek van het lachen. Wat een blinde mol. Zeg es Joepie, van welke site heb je die?

Joepie
20-07-04, 20:23
Geplaatst door Orakel
:haha:

Ik zeik in me broek van het lachen. Wat een blinde mol. Zeg es Joepie, van welke site heb je die?

ergens, heb niet eens gekeken op welke site ik zat. was ik tegengekomen als url bij google.
moet ik op mijn werk even de geschiedenis bekijken van IE

Maar leg es uit wat er zo grappig is.... wellicht mis ik iets :)

islaamodieni
20-07-04, 21:25
Geplaatst door Joepie
een democratie is er nog steeds hoor, ook al zint de uitkomt de minderheid wellicht niet.
Hoe dan ook ik begrijp jou standpunt zeker en moet ook gerespecteerd worden, dus daar heb je zeker gelijk in.

Jouw standpunt is gebaseerd op de koran, toch?. Toch merk ik altijd dat het blindelings volgen van, wat weer verdedigd wordt met een quote uit het boek mij iets te ver gaat (het moet van allah). Ik wil het graag begrijpen maar dat kan ik helaas niet aangezien mij deze denkwijze niet van kinds af aan is toegeschoven en dat vind ik helemaal niet erg. Ik geloof ook in "Allah", maar ik weet (en dat is iets tussen mij en mijn god) dat ik geen keppeltje of hoofddoek of blindelings volgen van een boek geschreven door mensen (athans zeker geinterpeteerd door) een vereiste is om een goed leven te lijden voor anderen en voor mijn god.

Een ding hoop ik echt oprecht: Ik hoop dat alles wat de moslims doen voor hun god niet tevergeefs is als ze bij de hemelpoort staan (of welke poort dan ook :). Dat is helaas iets wat nl. ook geen enkele moslim, christen, athiest, boeddist whatever zeker weet wat en wie je daar staat op te wachten. nogmaals bedankt voor te reageren;
wel ahzo democratie is er nog altijd weet jij wat soms democratie is???
als ze u hoofdoek verbieden isdat nog democratie men mag zelfs zijn geloof niet uiten uiterlijk en innerlijk in deze tijd in deze tijd moet je ne homo moslim zijn zeker, moge God mij vergeven voor deze woord,
en wel tis niet omdat het u niet aangeleerd werd dat je het niet kunt leren ik heb al gezegd aub niet praten over iets waarover jullie geen kennis hebben :aanwal:

$adeeQ
20-07-04, 21:33
:fucyc: viswijf (http://)

Wat een lelijke piskop heeft dat kutwijf

zo een wijf zou verplicht 24h per dag met een burqa rond moeten lopen :student:

$adeeQ
20-07-04, 21:50
Geplaatst door Roderik
Aha, laat ik nu altijd al gedacht hebben dat de weinige burqa-dames die Nederland rijk is, hem om die reden dragen! :hihi:

maar die dragen hem ook niet voor 24 h, maar alleen als ze zien dat een vieze varkens aankomt lopen . :melig2:

Orakel
20-07-04, 21:55
Geplaatst door Joepie
ergens, heb niet eens gekeken op welke site ik zat. was ik tegengekomen als url bij google.
moet ik op mijn werk even de geschiedenis bekijken van IE

Maar leg es uit wat er zo grappig is.... wellicht mis ik iets :)

De pot verwijt de ketel, hoewel dat misschien een wat voorbarige conclusie is want ik ken de sexuele voorkeur van beide dames niet.

Maar 'jij kunt je niet voorstellen' en 'het is niet aan jou om te bepalen', getuigt van een blinde vlek waarmee je het hele planetaire stelsel in schaduwen kunt hullen. Een interstellaire burqa zeg maar.