PDA

Bekijk Volledige Versie : De een zijn dood is de ander zijn brood



Bofko
20-07-04, 21:56
De biechtsite van de Groningse dominee Van der Veen is naar eigen zeggen een groot succes. Nauwelijks een maand na de lancering heeft de cyberbiechtstoel volgens de dominee al bijna 10.000 bezoekers over de vloer gekregen. Gelovigen en ongelovigen biechten aan de dominee en zijn vrouw over veelal zware problemen als zelfdoding, overspel, incest of relaties. Zij proberen de mensen dan door te verwijzen naar professionele hulpinstanties. De site zou uniek zijn in de wereld. ‘We hebben de afgelopen weken aandacht gehad van media uit de hele wereld’, klinkt het. De dominee had echter beter eens zijn bezoekerscijfers nagekeken voor dat ie de media inschakelde. VolkomenKut heeft de statistieken van de dominee eens onder de loep genomen. En wat blijkt? Er zijn slecht 421 bezoekers geweest. Een hele grote leugen is het niet, maar als ie te biechten wil, dan hoeft de dominee niet lang te zoeken. En wat betreft de populariteit van z’n site: wedden dat dat na vandaag wel snor zit?
(bron: www.webfactor.be)

De biechtsite (http://www.debiechtsite.nl/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=257&language=nl)

nl-x
20-07-04, 22:02
Dus vergiffenis aanvragen voor incest wordt nu nog makkelijker ?

..zapper
20-07-04, 22:08
Geplaatst door nl-x
Dus vergiffenis aanvragen voor incest wordt nu nog makkelijker ?

Gelukkig is er naast God ook nog een samenleving.

nl-x
20-07-04, 22:10
Geplaatst door zapper
Gelukkig is er naast God ook nog een samenleving.
Jep... Anders godbehoede als de incester mass-mailing ontdekt :P

nl-x
20-07-04, 22:19
Geplaatst door Roderik
Opvallend hoe snel je je altijd aangevallen voelt als het over de islam of Marokkanen gaat, maar hoe normaal je het vindt om dit soort misselijke grapjes te maken.
Jep... Enige verschil tussen mij en .... euhhh jouw... is dat ik NIET naar een Christelijk forum stap om daar mn grappen te laten botvieren.

Bovendien vraagt men er wel om :P ... Electronische vergiffenis voor incest. Hoe bedenk je het?!

..zapper
20-07-04, 22:19
Geplaatst door Roderik
Opvallend hoe snel je je altijd aangevallen voelt als het over de islam of Marokkanen gaat, maar hoe normaal je het vindt om dit soort misselijke grapjes te maken.

Hij heeft hier wel gelijk. Biechten kan volgens mij alleen bij RK, en daarmee krijg je vergiffenis voor je zonden, ik vind het als RK ook grote onzin.

nl-x
20-07-04, 22:23
Geplaatst door Roderik
Binnen de islam bestaan ook heel wat -lachstuipen opwekkende- manieren om van je zonden af te komen. Ik zal er maar niet verder op ingaan, anders heb ik straks strafpunten wegens godslastering aan m'n broek.
Roderik. Mag ik je naar je geloof vragen?

$adeeQ
20-07-04, 22:24
Geplaatst door Roderik
Binnen de islam bestaan ook heel wat -lachstuipen opwekkende- manieren om van je zonden af te komen. Ik zal er maar niet verder op ingaan, anders heb ik straks strafpunten wegens godslastering aan m'n broek.

lafaard

Bofko
20-07-04, 22:24
Geplaatst door zapper
Hij heeft hier wel gelijk. Biechten kan volgens mij alleen bij RK, en daarmee krijg je vergiffenis voor je zonden, ik vind het als RK ook grote onzin.


Gelovigen en ongelovigen biechten aan de dominee en zijn vrouw over veelal zware problemen als zelfdoding, overspel, incest of relaties. Zij proberen de mensen dan door te verwijzen naar professionele hulpinstanties.

Dit is modern biechten en heeft weinig meer met religie te maken.

..zapper
20-07-04, 22:24
Geplaatst door Roderik
Binnen de islam bestaan ook heel wat -lachstuipen opwekkende- manieren om van je zonden af te komen. Ik zal er maar niet verder op ingaan, anders heb ik straks strafpunten wegens godslastering aan m'n broek.

Met correcte formulering kom je volgens mij best ver zonder strafpunten. Ik neem aan dat voor de Islam hetzelfde geldt als voor het RK, het is allemaal een kwestie van interpretatie en plaatsing in de hedendaagse samenleving.

$adeeQ
20-07-04, 23:01
Geplaatst door Roderik
Dus het zeggen van: "Subhana Allah". De profeet saw zegt: "Zou iemand van jullie 1000 zegeningen in een dag willen ophalen?" De metgezellen vroegen:" Hoe, O profeet van Allah?" Hij zei: "Door honderd keer 'Subhana Allah' op te zeggen, dan krijg je 1000 zegeningen, of het wist 1000 zonden." Subhana Allah betekent: O Allah, u bent vrij van elke minderheid, m.a.w.: U bent volmaakt. Je wordt je steeds bewuster van de wonderen en kennis en macht van Allah.

Sub7ana Allah wa bi Hamdih
Betekenis: Naast het feit dat Allah volmaakt is, dank je Hem voor alles. De profeet zei: "Hij die per dag honderd keer 'Sub7ana Allah wa bi 7amdih' zegt, worden zijn zonden vergeven, ook al zijn ze zoveel als het schuim van de zee." "Schuim van de zee" hiermee wordt bedoeld het schuim wat na een golf achter blijft. De profeet zei ook: "Hij die honderd keer 'Suba7ana Allah wa bi 7amdih zegt, krijgt een palmboom in het paradijs geplant." Dus als je het vaak genoeg zegt, heb je insha Allah in het paradijs een prachtig bos......wie zou dat niet willen? Voor wie zou dat teveel zijn?

Sub7ana Allah wa bi 7amdih, Suba7ana Allah al-3adeem
De betekenis is ongeveer gelijk aan het bovenstaande. De profeet zei: "Twee woorden, licht voor de tong, zwaar op de weegschaal, waar de barmhartige veel van houdt: 'Subhana Allah wa bi 7amdih' en 'Subhana Allah al-3adeem'."

Dus wil je de kant van de zegeningen op jouw weegschaal zwaarder maken? Dan weet je wat je moet doen. Stel je eens voor dat dat juist het kleine beetje wat je op De Dag Des Oordeels nodig hebt om het paradijs binnen te gaan? Wat voor spijt gaat er dan door je heen op dat moment? Maar dan is het helaas te laat...

Laa ilaaha illa Allah
Er is geen god dan Allah. De profeet zei: "Het beste wat door mij en de profeten voor mij is gezegd: 'Laa ilaaha illa Allah'." Hiermee komt je hart steeds en steeds dichterbij Allah Soebhanahoe wata ´ala. De profeet zei: "Vernieuw jullie imaan (geloof), want ook het geloof verzwakt en verouderd." De metgezellen vroegen: "Hoe? O profeet van Allah!" Hij zei: "Zeg: 'Laa ilaaha illa Allah'." - Laa ilaaha illa Allah wa7daho laa sharika lah, laho almolko wa laho al7amd wa howwa 3ala kolli shay'in 9adeer Hmmm, dit is wel een hele lange...die we net hebben gehad, kun je in minder dan vijf minuten honderd keer opzeggen, maar om dit honderd keer op te zeggen, heb je wel een kwartier nodig...maar laten we eens kijken wat je er allemaal voor terug krijgt...een klein kwartiertje..: De profeet zei: "Hij die honderd keer per dag 'Laa ilaaha illa Allah, wa7daho laa sharika lah, laho almolk wa laho al7amd wa howwa 3ala kolli shay'in 9adeer' zegt, dan is het alsof hij tien slaven heeft verlost, en er worden honderd zegeningen bij geschreven, en 100 zonden worden weggeveegd, en het is een bescherming voor hem tegen de duivel voor de hele dag, en er zal niemand iets beters hebben gedaan die dag dan hij, behalve diegene die meer dan hem het gezegd heeft."

nou imam Roderik :schrik:


zou je ons ook kunnen verlichten met uw wijsheid en ons vertellen om wat voor zonden het hier gaat ?

Joepie
20-07-04, 23:34
de topic titel doet me denken aan herman brood :handbang: