PDA

Bekijk Volledige Versie : loverboys

Slima
21-07-04, 00:49
Beware of loverboys!

Er zijn 30.000 prostituees in Nederland werkzaam. Ongeveer 1500 daarvan zijn jonge, vaak minderjarige, meisjes. Het jongste meisje dat tot nu toe is gevonden was 13 jaar. Die meisjes zitten daar veelal omdat hun 'vriendje' iets van ze terug wilde.

De werkwijze van die vriendjes, ook wel loverboys genoemd, is bijna altijd hetzelfde. Hij zorgt eerst dat het meisje verliefd op hem wordt, daarna maakt hij haar emotioneel en financieel afhankelijk van hem. Hij introduceert haar in de prostitutie en dan is het voor de meisjes te laat om zich te verzetten. Hij pakt het verdiende geld af zodat het meisje van hem afhankelijk blijft. Op die manier moet het meisje wel voor hem blijven werken.

Loverboys zijn strafbaar. Volgens het Wetboek van Strafrecht is er sprake van mensenhandel, namelijk het aanzetten van minderjarigen tot prostitutie. De maximale straf bedraagt tien jaar als er sprake is van minderjarigen of dwang.

.
Gerelateerde sites/bronnen:
Lover-boys
Beware of loverboys
Scharlaken Koord

Mohaa
21-07-04, 02:20
Wat tien jaar max???

Stenigen moet je ze. STENIGEN!

Slima
21-07-04, 09:19
Geplaatst door Mohaa
Wat tien jaar max???

Stenigen moet je ze. STENIGEN!

Wat mij betreft mag die straf in sommige gevallen worden toegepast.

tanzawia84
21-07-04, 09:20
Geplaatst door Slima
Beware of loverboys!

Er zijn 30.000 prostituees in Nederland werkzaam. Ongeveer 1500 daarvan zijn jonge, vaak minderjarige, meisjes. Het jongste meisje dat tot nu toe is gevonden was 13 jaar. Die meisjes zitten daar veelal omdat hun 'vriendje' iets van ze terug wilde.

De werkwijze van die vriendjes, ook wel loverboys genoemd, is bijna altijd hetzelfde. Hij zorgt eerst dat het meisje verliefd op hem wordt, daarna maakt hij haar emotioneel en financieel afhankelijk van hem. Hij introduceert haar in de prostitutie en dan is het voor de meisjes te laat om zich te verzetten. Hij pakt het verdiende geld af zodat het meisje van hem afhankelijk blijft. Op die manier moet het meisje wel voor hem blijven werken.

Loverboys zijn strafbaar. Volgens het Wetboek van Strafrecht is er sprake van mensenhandel, namelijk het aanzetten van minderjarigen tot prostitutie. De maximale straf bedraagt tien jaar als er sprake is van minderjarigen of dwang.

.
Lover-boys
Beware of loverboys
Scharlaken Koord

Allah ie ster..

Lwarda
21-07-04, 13:20
Geplaatst door Slima
Beware of loverboys!

.
Lover-boys
Beware of loverboys
Scharlaken Koord

La 3awla wala kawata illah bilah.

In Parijs is het in volle gang en de meeste zijn morco-chicks.

Farahh
23-07-04, 01:58
de MAXIMALE straf 10 jaar?? kan daar geen nulletje achter?? wat is dat toch met nederland en hun straffen.. Belachelijk. Kijk naar het slachtoffer. Naar wat er met dat meisje gebeurt.. pfff de trauma's die ze oplopen etc en dan is de maximale straf maar 10 jaar. Dat verdiend geen ene meid! Kijk voor alle meiden is t zwaar als je dat mee maakt maar wat nou als je als marokkaanse omdat je zo ongelooflijk wanhopig verliefd bent op zo een loverboy je geld en verstand "kwijtraakt" en je Familie?!?!?!! en dat deed je dan voor hem!! Omdat hy zogenaamd zo van je hield etc terwijl t allemaal voor hem 1 grote plan/spel/baan is!! Probeer dan maar eens uit die situatie te komen dat is nou t gevaarlijkste van allemaal.. Ik kan zo nog uren doorgaan ik heb dr gewoon geen genoeg woorden voor....

achie25
23-07-04, 08:32
Dat zijn nou de belachelijke wetten van Nederland. En als je de bak in moet, heb je ook nog een kamer die eruit ziet als een hotel.

Asno
21-08-04, 13:42
Ja, Achie25....das nou een moslimbroeder die dat doet. En als je wat tegen onze gevangenissen hebt, dan zoek je toch ergens anders je heil!

Slima
21-08-04, 18:19
Geplaatst door Asno
Ja, Achie25....das nou een moslimbroeder die dat doet. En als je wat tegen onze gevangenissen hebt, dan zoek je toch ergens anders je heil!

Dit slaat nergens op !! Hij probeert wat duidelijk te maken en komt met je kaaskopperige opmerking : dat hij dan maar het land maar moet verlaten als hij het er niet mee eens is'.
Wat is dat nou voor een opmerking.

Met andere woorden : wat probeer je eigenlijk duidelijk te maken ?

Bedoel je ermee te zeggen dat alleen jij een mening over het Nederlands stelsel mag hebben omdat je misschien een 'Nederlander bent?
Wat een Domheid en wat een onwetentheid!

Iedereen die in een bepaald land woont heeft het recht op voor mening dan ook ! En ja ook als het een negatief mening betreft over een bepaald regel die in dat land wordt toegepast!

Dus; ik kan ook zeggen: Als je het niet hiermee eens bent dan ga je maar op een onbewoond eiland wonen !! Of vind je deze opmerking nu ook niet leuk?

lounza23
21-08-04, 18:39
waar gaat deze discussie nu over?!

Slima
21-08-04, 19:12
Geplaatst door lounza23
waar gaat deze discussie nu over?!

?

Asno
21-08-04, 19:38
Slima, ik weet dat als je het ergens niet mee eens bent gelijk gaat lopen gillen als een geit zonder kop.
Soms wil ik wel dat de sharia hier word ingevoerd, voor bepaalde bevolkingsgroepen, maar dan hebben we in 1 klap weer een half miljoen WAO-ers erbij.

Slima
21-08-04, 20:19
Geplaatst door Asno
Slima, ik weet dat als je het ergens niet mee eens bent gelijk gaat lopen gillen als een geit zonder kop.
Soms wil ik wel dat de sharia hier word ingevoerd, voor bepaalde bevolkingsgroepen, maar dan hebben we in 1 klap weer een half miljoen WAO-ers erbij.

Je bedoelt : 'als een kip zonder kop'.

Maar over sharia gesproken: jou soort zou er dan eerste aangaan.
Dus dat valt dan weer mee met die half miljoen .
Want zoveel racisten zijn er nou ook weer niet , gelukkig.

Farahh
21-08-04, 20:30
?

"Ja, Achie25....das nou een moslimbroeder die dat doet. En als je wat tegen onze gevangenissen hebt, dan zoek je toch ergens anders je heil!"

asno ik vind dat je gek praat. je moet toegeven dat de straffen in nederland gewoon te gek voor worden zijn. laatst las ik in de krant dat een jochie van 11 ernstig was misbruikt zo ernstig dat ie niet meer kan lopen door zwaar hersenletsel functioneerd ie niet meer goed en wat krijgt die man? TWEE JAARTJES en tbs. ik weet wel wat ik zou doen met die man als dat myn broertje was geweest...

Maargoed t gaat hierzo over loverboys haha alhoewel straffen in nederland ook wel een goeie zou zijn voor discussie denk k..

Asno
21-08-04, 20:32
Daar gaan we weer!!!! Noem ze maar racisten!! Je mag niet eens meer een woordspeling maken tegenwoordig!!!
Als er iemand geen racist is ben ik het wel.

Weltrusten Slima...doe maar je oogje toe.

Gerard074
21-08-04, 20:34
Misschien ben ik één van de weinigen die niet negatief is over ons rechtssysteem, tuurlijk twijfel je wel eens aan straffen in Nederland. En loverboys (waar deze topic over gaat) moeten gestraft worden, zonder twijfel. Maar ik vind dat ook loverboys (zijn vaak hele jonge jongens) een 2e kans verdienen en daarbij wil ik uiteraard ook nog rekening houden met de slachtoffers.
Wat ik vaak mis in de discussies over loverboys zijn de ouders van de meisjes, ouders dienen vaker verantwoordelijkheid te nemen, als een meisje van 13 jaar als prostituee werkt vraag ik me werkelijk af waar zijn de ouder(s)???

En Asno, ik vind het van misplaatste arrogantie getuigen om het hebben van een mening te beperken tot een bepaalde groep.

En de discussie over de inrichting van de gevangenissen vind ik praat voor aan de borreltafel, cq verjaardagspraat.

Groet,

Gerard.

Asno
21-08-04, 20:39
De Turken en Surinamers hebben geen behoefte aan de sharia. Daarom doelde ik op één bepaalde bevolkingsgroep.
Wat jij daar uit opmaakt is jouw probleem.

Farahh
21-08-04, 20:40
tis algemeen bekend dat loverboys meisjes uitkiezen die t al moeilijk hebben thuis of kwetsbaarder zijn dan de anderen. dus makkelijk voor hun. ouders hebben er dan niet echtveel over te zeggen en komen die pas laat te weten wat er zich werkelijk afspeelt. ik vind dat je wel heeeeeel erg streng moet zijn voor loverboys omdat ze dondersgoed weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn hoor.

Farahh
21-08-04, 20:43
Ewa Asno waar ben je mee bezig met t onderwerp loverboys e.d. of met mensen opfokken/aanvallen???

Gerard074
21-08-04, 20:48
Geplaatst door Farahh
tis algemeen bekend dat loverboys meisjes uitkiezen die t al moeilijk hebben thuis of kwetsbaarder zijn dan de anderen. dus makkelijk voor hun. ouders hebben er dan niet echtveel over te zeggen en komen die pas laat te weten wat er zich werkelijk afspeelt. ik vind dat je wel heeeeeel erg streng moet zijn voor loverboys omdat ze dondersgoed weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn hoor.

Helemaal mee eens Farahh, laat er geen misverstand over bestaan ik vind ook dat je streng voor ze moet zijn, en tuurlijk hebben de ouders het moeilijk maar toch denk ik dat wanneer de ouders de vinger beter aan de pols houden ze het afwijkende gedrag van dochters eerder signaleren. En buiten dat (misschien heel ouderwets) ik vind dat kinderen van 13/14/15 jaar 's avonds thuis horen te zijn (hiermee bedoel ik uiteraard niet sporten oid.)

Asno
21-08-04, 20:52
Farrah.....waar heb jij het over? Ik maak hier een stelling en jij speelt gelijk op de man.

Farahh
Gerard074 kinderen van die leeftyd horen zeker savonds thuis te zijn vind ik wel dan blijven ze én beschermd van die gekken buiten én meer op t goede pad. ik weet bij mij in de buurt dat een paar meisjes van 13 om half 4 thuis mochten komen in t weekend. onverantwoord.

Ik denk dat wij wel op 1 lijn zitten.

Gerard074
Geplaatst door Asno

Asno,

voordat je weer zegt dat ik een probleem heb, wees een duidelijk over welke bevolkingsgroepen je het hebt.

Asno
21-08-04, 20:55
Ik had het over een bepaalde bevolkingsgroep. Op deze wijze wilde ik niemand discrimineren.

Gerard074
21-08-04, 21:01
Geplaatst door Asno
Ik had het over een bepaalde bevolkingsgroep. Op deze wijze wilde ik niemand discrimineren.

Ik begrijp dat je niemand wilt discrimineren maar als je over een bevolkingsgroep begint roep je wel dit soort vragen op.
Je zegt geen racist te zijn (dat geloof ik) maar misschien zou je als Nederlander iets minder in de slachtofferrol kunnen kruipen en minder schroom te hebben om iets bij de naam te noemen. Je kan toch gewoon zeggen dat veruit de meeste loverboys Marokkaanse jongens zijn....

Asno
21-08-04, 21:04
Ach ja, tegenwoordig moet het netjes verpakt zijn anders ben je niet politiek correct. Met dank aan de PVDA.

Slima
21-08-04, 22:35
Geplaatst door Gerard074
Ik begrijp dat je niemand wilt discrimineren maar als je over een bevolkingsgroep begint roep je wel dit soort vragen op.
Je zegt geen racist te zijn (dat geloof ik) maar misschien zou je als Nederlander iets minder in de slachtofferrol kunnen kruipen en minder schroom te hebben om iets bij de naam te noemen. Je kan toch gewoon zeggen dat veruit de meeste loverboys Marokkaanse jongens zijn....

Ja precies, over het algemeen zijn het marokkaanse jongens en de meiden die ze uitkiezen zijn vaak erg jonge meiden.

Deze zijn extra kwetsbaar.
Zodra hij het vertrouwen heeft gewonnen van zo een meisje , begint hij haar te chanteren ( vooral marokkaanse meisjes zijn gevoelig voor chantage vanwege de strenge sociale controle en eerverlies) met het naar buiten brengen van haar 'zonden'.
En daar is ze heel gevoelig voor want ze hoeft vaak echt niet meer bij pa of ma aan te kloppen voor hulp . en dan begint de ellende pas.

Ze kan geen kant meer op en isze overgeleverd aan de 'wolf'de loverboy.