PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene Vergadering: Israël moet veiligheidsmuur afbreken



euhh
21-07-04, 06:55
Algemene Vergadering: Israël moet veiligheidsmuur afbreken 21-07-2004



De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft dinsdag met een overweldigende meerderheid een resolutie aangenomen waarin wordt geëist dat Israël zich schikt naar de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof en de veiligheidsmuur rond de Westelijke Jordaanoever afbreekt.

Honderdvijftig landen stemden voor de resolutie, zes landen, inclusief de Verenigde Staten, stemden tegen. Tien landen onthielden zich.

De resolutie is net als de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof niet juridisch bindend, maar beiden spelen een belangrijke rol in het politieke debat over de kwestie. Voor de stemming debatteerde de Arabische Liga langdurig met de Europese Unie over een aangepaste versie van de tekst die voor beide groepen aanvaardbaar was.

Het Internationaal Gerechtshof oordeelde op 9 juli dat de 680 kilometer lange barrière indruist tegen humanitaire wetten en kan leiden tot de annexatie van Palestijns gebied. Het beval Israël de bouw ervan te staken, de al gerealiseerde stukken hek en muur af te breken en Palestijnen die schade hebben geleden door de bouw compensatie te betalen.

De Israëlische ambassadeur bij de VN, Dan Gillerman, noemde de resolutie "eenzijdig en volstrekt contraproductief". Hij zei dat de bouw van de veiligheidsmuur zal doorgaan, in overeenstemming met de voorwaarden die het Israëlische hooggerechtshof oplegde. "Het is een schande om zo hevig tekeer te gaan tegen een maatregel die levens redt en zo onverschillig te reageren op de voortdurende campagne van het Palestijnse terrorisme dat levens neemt. Dit is geen gerechtigheid maar een perversie daarvan", aldus Gillerman.

http:///www.nieuws.nl

TheoF
21-07-04, 08:17
Geplaatst door euhh
Algemene Vergadering: Israël moet veiligheidsmuur afbreken 21-07-2004



De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft dinsdag met een overweldigende meerderheid een resolutie aangenomen waarin wordt geëist dat Israël zich schikt naar de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof en de veiligheidsmuur rond de Westelijke Jordaanoever afbreekt.

Honderdvijftig landen stemden voor de resolutie, zes landen, inclusief de Verenigde Staten, stemden tegen. Tien landen onthielden zich.

De resolutie is net als de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof niet juridisch bindend, maar beiden spelen een belangrijke rol in het politieke debat over de kwestie. Voor de stemming debatteerde de Arabische Liga langdurig met de Europese Unie over een aangepaste versie van de tekst die voor beide groepen aanvaardbaar was.

Het Internationaal Gerechtshof oordeelde op 9 juli dat de 680 kilometer lange barrière indruist tegen humanitaire wetten en kan leiden tot de annexatie van Palestijns gebied. Het beval Israël de bouw ervan te staken, de al gerealiseerde stukken hek en muur af te breken en Palestijnen die schade hebben geleden door de bouw compensatie te betalen.

De Israëlische ambassadeur bij de VN, Dan Gillerman, noemde de resolutie "eenzijdig en volstrekt contraproductief". Hij zei dat de bouw van de veiligheidsmuur zal doorgaan, in overeenstemming met de voorwaarden die het Israëlische hooggerechtshof oplegde. "Het is een schande om zo hevig tekeer te gaan tegen een maatregel die levens redt en zo onverschillig te reageren op de voortdurende campagne van het Palestijnse terrorisme dat levens neemt. Dit is geen gerechtigheid maar een perversie daarvan", aldus Gillerman.

http:///www.nieuws.nl

Belachelijk! En de Palestijnen mogen van de VN gewoon doorgaan met Joden uitmoorden. Prima dat Israël z'n reet afveegt met het zoveelste VN-papiertje. Het feit dat de Arabische wereld en alle overige dictaturen in de VN weer als een blok achter deze debiele resoluitie staan, zegt genoeg over het morele gehalte ervan. De Arabische wereld is nl. zelf het toonbeeld van mensenrechten, werkelijk de morele maatstaf op dit gebied. Hahaha!

In werkelijkheid gaat er een laffe wereld achter schuil. De Arabische wereld betekent niets, militair niet, economisch niet, wetenschappelijk niet. Het enige wat ze hebben is olie, en da's gewoon mazzel, vereist geen buitengewone prestaties. Tegen dat kleine landje Israël kunnen ze militair gezien met 5 Arabische landen niet eens op, zijn keer op keer op een bek gegaan.

Deze frustratie, die heel diep gaat, uit zich nu in allerlei lachwekkende VN-resoluties. Wat de Arabische wereld militair niet kan, proberen ze via de VN. Wat doorzichtig en wat een afgang!! De Arabische wereld krijgt een steeds stupider imago. :jumping:

Joepie
21-07-04, 09:08
Geplaatst door euhh
Algemene Vergadering: Israël moet veiligheidsmuur afbreken 21-07-2004



De Israëlische ambassadeur bij de VN, Dan Gillerman, noemde de resolutie [b]"eenzijdig en volstrekt contraproductief". Hij zei dat de bouw van de veiligheidsmuur zal doorgaan, in overeenstemming met de voorwaarden die het Israëlische hooggerechtshof oplegde. "Het is een schande om zo hevig tekeer te gaan tegen een maatregel die levens redt[b/] en zo onverschillig te reageren op de voortdurende campagne van het Palestijnse terrorisme dat levens neemt. Dit is geen gerechtigheid maar een perversie daarvan", aldus Gillerman.

http:///www.nieuws.nl

En dat wat meneer D. Gillerman als tweede zegt dat het alleen levens redt is niet eenzijdig te noemen??

Joepie
21-07-04, 09:16
Geplaatst door TheoF
Belachelijk! En de Palestijnen mogen van de VN gewoon doorgaan met Joden uitmoorden. Prima dat Israël z'n reet afveegt met het zoveelste VN-papiertje. Het feit dat de Arabische wereld en alle overige dictaturen in de VN weer als een blok achter deze debiele resoluitie staan, zegt genoeg over het morele gehalte ervan. :jumping:

Dus de hele vn afgezonderd van 6 landen zijn allemaal achterlijke landen met dictaturen?
Zelfmoordacties, terror stopt niet door het bouwen van een muur.... de muur zal alleen maar een extra spanningveld doen opbouwen net als een dam, alleen zal die dam ooit gaan breken door de druk van binnenuit.... dat is gewoon een kwestie van afwachten todat de druppel de emmer doet overlopen...... dat het nu rustiger is wilt niet per definitie zeggen dat die muur alles tegenhoudt, nee er zal nu meer spanning worden opgebouwd en ineens toeslaan als ze echt niks meer kunnen.

Wat dacht je dan van de aavallen vanaf aachter de muur op israelisch gebied?

TheoF
21-07-04, 09:34
Geplaatst door Joepie
En dat wat meneer D. Gillerman als tweede zegt dat het alleen levens redt is niet eenzijdig te noemen??

Mensenlevens zijn oneindig veel belangrijker dan de ongemakken die hek veroorzaakt. En niet omdat het Joodse mensenlevens betreft vs. Palestijnen. Als het hek Palestijnse doden tot gevolg zou hebben, zou ik er fel tegenstander van zijn.

Het hek spáárt juist Palestijnse mensenlevens, omdat de jongetjes tegen worden gehouden om zichzelf op te blazen, en omdat er minder vergeldingen nodig zijn. Ik denk dat als het hek helemaal klaar is, er binder checkpoints binnen de Palestijnse gebieden nodig zijn. Per saldo denk ik dat de Palestijnen er niet op achteruit gaan.

Joepie
21-07-04, 09:42
Geplaatst door TheoF
Mensenlevens zijn oneindig veel belangrijker dan de ongemakken die hek veroorzaakt. En niet omdat het Joodse mensenlevens betreft vs. Palestijnen. Als het hek Palestijnse doden tot gevolg zou hebben, zou ik er fel tegenstander van zijn.

Het hek spáárt juist Palestijnse mensenlevens, omdat de jongetjes tegen worden gehouden om zichzelf op te blazen, en omdat er minder vergeldingen nodig zijn. Ik denk dat als het hek helemaal klaar is, er binder checkpoints binnen de Palestijnse gebieden nodig zijn. Per saldo denk ik dat de Palestijnen er niet op achteruit gaan.

Wat ik bedoel, door de vrijheden van de palestijnen extra in te perken zal dit alleen maar het verzet steunen. Verzet zal wellicht moeilijker uitvoerbaar zijn dus de klap zal des te groter zijn (spanning todat de "bom" kanpt) . Er moet op oplossing komen voor BEIDE partijen. Dat is de enige weg naar vrede, ook al is ie heel lang.

TheoF
21-07-04, 09:46
Geplaatst door Joepie
Dus de hele vn afgezonderd van 6 landen zijn allemaal achterlijke landen met dictaturen?
Zelfmoordacties, terror stopt niet door het bouwen van een muur.... de muur zal alleen maar een extra spanningveld doen opbouwen net als een dam, alleen zal die dam ooit gaan breken door de druk van binnenuit.... dat is gewoon een kwestie van afwachten todat de druppel de emmer doet overlopen...... dat het nu rustiger is wilt niet per definitie zeggen dat die muur alles tegenhoudt, nee er zal nu meer spanning worden opgebouwd en ineens toeslaan als ze echt niks meer kunnen.

Wat dacht je dan van de aavallen vanaf aachter de muur op israelisch gebied?

Goh, je lijkt je zorgen te maken voor Israël, dat het hek uiteindelijk meer gevaar voor Israël oplevert. Nou, laat dat dan Israëls probleem zijn.

Het hek om Gaza staat er al jaren, geen zelfmoordaanslagen vanuit Gaza. Op de plaatsen waar het hek op de West-Bank staat, hebben ook geen pogingen tot aanslagen plaatsgevonden. Het werkt gewoon. Inderdaad, om te voorkomen dat ze met raketten gaan schieten, moeten de grenzen met de Palestijnse gebieden door Israël bewaakt worden, zodat er geen raket binnenkomt. Acties zoals in Rafah tegen smokkeltunnels zullen helaas nodig blijven.

Joepie
21-07-04, 09:53
Geplaatst door TheoF
Goh, je lijkt je zorgen te maken voor Israël, dat het hek uiteindelijk meer gevaar voor Israël oplevert. Nou, laat dat dan Israëls probleem zijn.

Het hek om Gaza staat er al jaren, geen zelfmoordaanslagen vanuit Gaza. Op de plaatsen waar het hek op de West-Bank staat, hebben ook geen pogingen tot aanslagen plaatsgevonden. Het werkt gewoon. Inderdaad, om te voorkomen dat ze met raketten gaan schieten, moeten de grenzen met de Palestijnse gebieden door Israël bewaakt worden, zodat er geen raket binnenkomt. Acties zoals in Rafah tegen smokkeltunnels zullen helaas nodig blijven.

ik maak me zorgen om beide partijen. Wie het sterkste is in een evt. volle strijd doet er voor mij niet toe aangezien ik het (als het even kan) niet zover wil zien komen, maar idd. dat zal wel israel zijn.

Wat is toch bij blijf is dat de bron bestreden moeten worden niet de gevolgen.... een hek, controles etc. houdt alleen de gevolgen tegen (hopelijk).

TheoF
21-07-04, 09:58
Geplaatst door Joepie
ik maak me zorgen om beide partijen. Wie het sterkste is in een evt. volle strijd doet er voor mij niet toe aangezien ik het (als het even kan) niet zover wil zien komen, maar idd. dat zal wel israel zijn.

Wat is toch bij blijf is dat de bron bestreden moeten worden niet de gevolgen.... een hek, controles etc. houdt alleen de gevolgen tegen (hopelijk).

Klopt, de bron moet bestreden worden. En de bron is een moslim-fundamentalistische ideologie die stelt dat de Joden en andere minderwaardige schepsels (homo's, onkuise vrouwe, kruisvaarders en andere ongelovigen) uitgeroeid dienen te worden in de strijd om de wereldheerschappij van de islam.
Israel ligt in de frontline, maar wij krijgen er ook mee te maken. Bestrijden, dat moslim-fundamentalistisme!

BniMakaada
21-07-04, 10:05
Geplaatst door TheoF
Bestrijden, dat moslim-fundamentalistisme!

Nu komt je ware ik naar voren. Zeg dat dan gewoon in het begin, dan weten we allemaal hoe je over de situatie denkt....

Besef dat er in Palestina menig mensen vechten die niks met de islam te maken hebben maar vechten voor hun land....

Ravian
21-07-04, 10:09
Geplaatst door TheoF
Klopt, de bron moet bestreden worden. En de bron is een moslim-fundamentalistische ideologie die stelt dat de Joden en andere minderwaardige schepsels (homo's, onkuise vrouwe, kruisvaarders en andere ongelovigen) uitgeroeid dienen te worden in de strijd om de wereldheerschappij van de islam.
Israel ligt in de frontline, maar wij krijgen er ook mee te maken. Bestrijden, dat moslim-fundamentalistisme!

Mee eens. Alleen zal nu beweerd worden dat de muur het fundamentalisme in de hand werkt, daar kun je op wachten.
En zo blijven de ware ophitsers van de radicalen weer 's buiten schot. Radicalen die je overal op aarde vindt, ook waar geen muur of jood te vinden is. Sommige mensen zijn nu eenmaal makkelijk tot terreurdaden te beinvloeden, omdat ze never nooit onafhankelijk hebben leren denken.

Joepie
21-07-04, 10:15
Geplaatst door BniMakaada
Nu komt je ware ik naar voren. Zeg dat dan gewoon in het begin, dan weten we allemaal hoe je over de situatie denkt....

Besef dat er in Palestina menig mensen vechten die niks met de islam te maken hebben maar vechten voor hun land....

Ik denk dat hij met het fundamentalisme o.a. bedoelt dat er palestijnen zijn die een joodsvrij palestina willen. Dat is niet haalbaar en redelijk.
Daarom wordt het al vlug onder de noemer fundamentalisme genoemd?

ik vind gewoon dat de gematige partijen van Palestijnse kant eens hun mening moeten kunnen verkondigen zonder dat je de dag erna naar hun begrafenis kunt gaan als de authoriteit vind dat dit niet aansluit met hun ideologie.

Ravian
21-07-04, 10:21
Geplaatst door Joepie
Ik denk dat hij met het fundamentalisme o.a. bedoelt dat er palestijnen zijn die een joodsvrij palestina willen. Dat is niet haalbaar en redelijk.
Daarom wordt het al vlug onder de noemer fundamentalisme genoemd?

ik vind gewoon dat de gematige partijen van Palestijnse kant eens hun mening moeten kunnen verkondigen zonder dat je de dag erna naar hun begrafenis kunt gaan als de authoriteit vind dat dit niet aansluit met hun ideologie.

Omdat de Palestijnse autoriteit niet geinteresseerd is in gematigde meningen die richting een vredesakkoord zouden kunnen leiden. De PA is alleen geinteresseerd in macht en geld, en zorgt ervoor dat ze die beide behouden.

jacko
21-07-04, 10:30
Geplaatst door Ravian
Omdat de Palestijnse autoriteit niet geinteresseerd is in gematigde meningen die richting een vredesakkoord zouden kunnen leiden. De PA is alleen geinteresseerd in macht en geld, en zorgt ervoor dat ze die beide behouden.


Daarom moet Israel de grondvoorwaarden scheppen voor de mogelijkheid tot het onstaan van een fatsoenlijke Palestijnse staatsvorm.
Een eerste stap hiertoe is het terugtrekken uit de bezette gebieden zodat de Palestijnen onderling kunnen vechten wie de macht heeft.
Het gaat Israel niet aan hoe de Palestijnen zichzelf besturen.

plexus
21-07-04, 10:43
Geplaatst door Ravian
De PA is alleen geinteresseerd in macht en geld, en zorgt ervoor dat ze die beide behouden.

net als de rest van de wereld..Ravioli

Joepie
21-07-04, 11:15
www.nu.nl

Amerikanen

De Amerikaanse ambassadeur bij de VN, James Cunningham, waarschuwde ervoor dat de resolutie onevenwichtig is. De resolutie zou het onmogelijk maken dat Israëliërs en Palestijnen ooit nog vreedszaam naast elkaar kunnen leven.



Kan iemand me die uitleggen, ik vat niet waarom israel en palestijnen nooit meer vreedzaam naast elkaar kunnen leven als er geen veiligheidsmuur is.

TheoF
21-07-04, 11:30
Geplaatst door Joepie
Kan iemand me die uitleggen, ik vat niet waarom israel en palestijnen nooit meer vreedzaam naast elkaar kunnen leven als er geen veiligheidsmuur is.

Omdat de radddraaiers onder de Palestijnen zonder hek Joden uitmoorden, wat verdedigingsreacties oproept die ook onschuldige Palestijnen treffen, ziedaar de spiraal.

Het hek houdt de raddraaiers buiten, de geweldspiraal wordt doorbroken, en op de lange termijn leidt dit tot afkoeling en minder geweld. Als uiteindelijk Arafat, Hamas, Jihad, Al Aqsa, etc. zijn opgedoekt, kan het hek weg en kunnen de twee volkeren gebroederlijk naast elkaar wonen. Ik denk echter helaas niet dat wij dit nog meemaken.

Joepie
21-07-04, 11:45
Geplaatst door TheoF
Omdat de radddraaiers onder de Palestijnen zonder hek Joden uitmoorden, wat verdedigingsreacties oproept die ook onschuldige Palestijnen treffen, ziedaar de spiraal.

Het hek houdt de raddraaiers buiten, de geweldspiraal wordt doorbroken, en op de lange termijn leidt dit tot afkoeling en minder geweld. Als uiteindelijk Arafat, Hamas, Jihad, Al Aqsa, etc. zijn opgedoekt, kan het hek weg en kunnen de twee volkeren gebroederlijk naast elkaar wonen. Ik denk echter helaas niet dat wij dit nog meemaken.

kan het me wellicht voorstellen, laten we dan maar hopen dat het ten goede komt. Ikzelf en bang voor extra haat en verzet tegen israel....

mark61
21-07-04, 14:16
Voting against the measure were Australia, the Federated States of Micronesia, Israel, the Marshall Islands, Palau and the United States. The countries that abstained were Cameroon, Canada, El Salvador, Nauru, Papua New Guinea, the Solomon Islands, Tonga, Uganda, Uruguay and Vanuatu.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=11418&Cr=middle&Cr1=east

Indrukwekkende lijst tegenstemmers en onthouders overigens. Wat schuift dat nou?

vlegeltje
21-07-04, 16:39
Vanuatu is a group of 83 islands in the South West Pacific,
North East of New Caledonia and North West of Fiji, governed
as an independent Republic by its indigenous people.
The Ni-Vanuatu, as they are known, are a peaceful, gentle race,
who enjoy life's simpler pleasures in a country of unique and
diverse customs and culture..

The international offshore finance centre infrastructure of Vanuatu has long been a favourite of investors. The facilities and the expertise available through the members of the Vanuatu Finance Centre Association are world standard and Vanuatu is well facilitated with a number of international banks and accountancy firms.

Contrary to popular opinion, tax havens are not only places used to avoid income tax. While this may be their main use they are also very important in the fields of estate and gift duty planning, minimising stamps duties, and the circumvention of exchange controls; uses which are commonly overlooked.

http://www.vanuatu.net.vu
*******************************************

De Nieuwe Hebriden.

Daar hebben ze geeneens een hek/muur nodig!
Die hebben al een hele oceaan!

Het zou me niet verbazen als en Sharon en Arafat hier bankrekeningen hebben :vreemd:

freya
21-07-04, 17:17
Geplaatst door TheoF
en omdat er minder vergeldingen nodig zijn.

:kotsen:


Nodig?!

Nodig waarvoor?


Om primitieve wraakzucht te bevredigen! :rolleyes:





Zo laag is dat volk daar nu dus al gezonken, het is nodig om uit wraak burgers af te maken.
:kotsen2:

Ravian
21-07-04, 17:20
Geplaatst door freya
[BNodig?!

Nodig waarvoor?


Om primitieve wraakzucht te bevredigen! :rolleyes:

Zo laag is dat volk daar nu dus al gezonken, het is nodig om uit wraak burgers af te maken.
:kotsen2: [/B]

"Dat volk daar"... Woohoo, wat is ze weer genuanceerd.

Laat je niet zo in je kaarten kijken.

freya
21-07-04, 19:32
Geplaatst door Ravian
"Dat volk daar"... Woohoo, wat is ze weer genuanceerd.

Laat je niet zo in je kaarten kijken.

Welke kaarten?:rolleyes:


Lijkt me duidelijk dat ik het heb over de zionistische joden in Israel.

Dat volk daar is laag gezonken als het om moraal en medemenselijkheid gaat, tot groot verdriet van veel joden in de rest van de wereld.

Ravian
21-07-04, 20:21
Geplaatst door freya
Dat volk daar is laag gezonken als het om moraal en medemenselijkheid gaat,

.... aldus de vrouw die altijd verontwaardigd opspringt als dumbo's zich laatdunkend over 'het islamitische volk' uitlaten.