PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraq dreigt Iran met oorlog



lennart
21-07-04, 12:37
Iraq issues threat to Iran over insurgents
By Adrian Blomfield in Baghdad
(Filed: 21/07/2004)

Iraq threatened military retaliation against Iran yesterday, accusing its former foe of backing terrorists who have begun to focus their campaign of violence on the interim government itself.

Hazim al-Shaalan, the defence minister, denounced Iranian interference, saying that Teheran was supporting foreign Islamic militants fighting alongside remnants of the Saddam era to destabilise Iraq.

"They confess to the presence of their spies in Iraq who have a mission to shake up the social and political situation," he said. "Iranian intrusion has been vast and unprecedented since the establishment of the Iraqi state."

In the past Iraq has levelled similar accusations against Syria and Mr Shaalan warned: "We are prepared to move the arena of the attacks on Iraq's honour and its rights to those countries."
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/07/21/wirq21.xml&sSheet=/news/2004/07/21/ixworld.html

Nu Iraq kan natuurlijk nog geen deuk in een pakje boter slaan, maar ik vraag me af wel indruk dit zal maken op de Iraakse bevolking die al 8 jaar een bloedige oorlog met Iran heeft gevochten.

Deze uitspraken zijn natuurlijk bedoeld om de oorlog in het midden-oosten uit te breiden, zoals ook de first strike dreiging van Israel richting Iran en de 911 onthullingen van de senaatscommissie.

Joepie
21-07-04, 14:29
Geplaatst door lennart
Iraq issues threat to Iran over insurgents
By Adrian Blomfield in Baghdad
(Filed: 21/07/2004)

Iraq threatened military retaliation against Iran yesterday, accusing its former foe of backing terrorists who have begun to focus their campaign of violence on the interim government itself.

Hazim al-Shaalan, the defence minister, denounced Iranian interference, saying that Teheran was supporting foreign Islamic militants fighting alongside remnants of the Saddam era to destabilise Iraq.

"They confess to the presence of their spies in Iraq who have a mission to shake up the social and political situation," he said. "Iranian intrusion has been vast and unprecedented since the establishment of the Iraqi state."

In the past Iraq has levelled similar accusations against Syria and Mr Shaalan warned: "We are prepared to move the arena of the attacks on Iraq's honour and its rights to those countries."
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/07/21/wirq21.xml&sSheet=/news/2004/07/21/ixworld.html

Nu Iraq kan natuurlijk nog geen deuk in een pakje boter slaan, maar ik vraag me af wel indruk dit zal maken op de Iraakse bevolking die al 8 jaar een bloedige oorlog met Iran heeft gevochten.

Deze uitspraken zijn natuurlijk bedoeld om de oorlog in het midden-oosten uit te breiden, zoals ook de first strike dreiging van Israel richting Iran en de 911 onthullingen van de senaatscommissie.

even heel kort door de bocht:

Iraq de perfecte uitvalbasis voor aanval op iran volgens bush.

Daniël Z
21-07-04, 14:56
Israel, Amerika en Irak samen tegen Iran.

Dat is nog eens lachen. :D

Daniël Z
21-07-04, 14:56
Geplaatst door Roderik
Zou het ook niet een klein beetje kunnen kloppen dat Iran momenteel inspanningen doet om van Irak een land naar haar evenbeeld te maken?

Jazeker, en niet alleen van Irak...

plexus
21-07-04, 15:06
Geplaatst door Daniël Z
Israel, Amerika en Irak samen tegen Iran.

Dat is nog eens lachen. :D

ja man..echt lachhuh..

Joesoef
21-07-04, 15:16
Geplaatst door Daniël Z
Israel, Amerika en Irak samen tegen Iran.

Dat is nog eens lachen. :D


Oorlog is fun! vooral als er doden gaan vallen. Lachen joh..........

nl-x
21-07-04, 15:16
Mensen, wil er even iemand mij vertellen wat het kost om een schuilkelder te laten bouwen. En wat 10 jaar voedselvoorraad kost?

dicksr
21-07-04, 15:21
Geplaatst door Joepie
even heel kort door de bocht:

Iraq de perfecte uitvalbasis voor aanval op iran volgens bush.

Hoezo kort door de bocht?

Daniël Z
21-07-04, 15:34
Geplaatst door Amazoelloe
Er valt niets te lachen behalve voor jouw soort zionisten. Yanks en zionisten en ex-CIA-agent Allawi tezamen op pad tegen Iran. Wat een klucht. Dat marionetje Allawi is niet eens in staat om in Irak iets uit te voeren (behalve moorden) en gaat al zijn marionettenbek opentrekken tegen de buurlanden.

Hmpf...

Je zou ook eens dingen met een korreltje zout kunnen nemen? :)

Het is gewoon idioot, belachelijk om je voor te stellen dat zowel Irak als Israel graag Iran zouden aanvallen. Als ik Allawi of Sharon was zou ik er zeker van zorgen dat ik m'n acties zou coördineren met de ander.
Niets werkt zo verbroederend voor twee landen als een oorlog tegen een gezamenlijke vijand.

Bovendien maakt dat het makkelijker voor de Joden om ook nederzettingen te maken in Irak. Ik denk dat Allawi dat wel toe zal staan, want Bush zal het ook goed vinden. Dan komt de verwezenlijking van Groot-Israel een stuk dichterbij. Dat zou pas fijn zijn. Een huisje aan de Eufraat, daar heb ik al jaren van gedroomd. :o

vlegeltje
21-07-04, 15:39
Geplaatst door Daniël Z
Hmpf...

Je zou ook eens dingen met een korreltje zout kunnen nemen? :)



Oorlog is lachuh man.

De volgende keer dat er een bus wordt opgeblazen in telaviv zal ik 't ook met een korreltje zout nemen. :)

Daniël Z
21-07-04, 15:48
Geplaatst door vlegeltje
Oorlog is lachuh man.

De volgende keer dat er een bus wordt opgeblazen in telaviv zal ik 't ook met een korreltje zout nemen. :)

Je snapt het niet...

Het rare is in mijn beeld: Irak en Israel samen. Iraakse en Israelische soldaten die naast elkaar vechten tegen Iraanse. Dan denk ik: 'WTF?'.

Om even een vergelijking met zelfmoordaanslagen te trekken: het zou grappig zijn als een Likud-parlementslid een zelfmoordaanslag pleegt. Dan zou ik ook denken: 'WTF?'.

Is trouwens onmogelijk hoor, Irak en Israel samen in een oorlog tegen Iran. Maarja, onmogelijke allianties hebben we eerder gezien. Wat te denken van de VS en Sovjet-Unie, samen tegen nazi-Duitsland?

lennart
21-07-04, 17:18
Iraq heeft echter geen leger, en de Iraakse veiligheidstroepen die wel rondlopen in Iraq worden door de Iraqi's zelf afgeknald. Hmm.

Maar toch opmerkelijk eerst de Amerikaanse puppet Saddam die zijn volk in opdracht van de Amerikanen in een oorlog met Iran stort. En zijn opvolger lijkt hetzelfde van plan.

Ik zou de Iraqi's adviseren om snel zich van allwai te ontdoen, anders kunnen ze weer jaren tegen Iran vechten.