PDA

Bekijk Volledige Versie : Er hebben 6 tegen gestemd. Wie waren die andere drie dan?



BiL@L
21-07-04, 16:52
============

Daniël Z
21-07-04, 16:59
Israel
Amerika
Micronesie

(Over Micronesie: lees http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Politics/Micronesia.html ).

De andere 3.... geen idee. Een ervan zou de Marshall Eilanden kunnen zijn. Verder weet ik het niet.

Vraag het me ook af, maar om een andere reden dan jij. ;)

vlegeltje
21-07-04, 17:19
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1456987#post1456987

vlegeltje
21-07-04, 17:48
Staat er ook:

The countries that abstained were Cameroon, Canada, El Salvador, Nauru, Papua New Guinea, the Solomon Islands, Tonga, Uganda, Uruguay and Vanuatu.

abstained betekent ervan afzien, dus niet hebben gestemd.

Vanuatu is de nieuwe naam (sinds 1980) van de Nieuwe Hebriden, een eilanden groepje ten oosten van Australie.

Ik had ook nog nooit van Vanuatu gehoord, maar kende wel de Nieuwe Hebriden.

Schijnt een belastingparadijs te zijn.
De Australiers haalden daar tot 1801 hun slaven om op de plantages te werken. Blackbirding heette dat.

Ik heb ff gegoogled ;)

lennart
21-07-04, 17:49
Cameroon, Canada, El Salvador, Nauru, Papua New Guinea, the Solomon Islands, Tonga, Uganda, Uruguay and Vanuatu.

vlegeltje
21-07-04, 17:51
He, ik hoor een echo :vreemd:

Daniël Z
21-07-04, 21:16
Interessant. Ik ga er zeker eens heen op vakantie, Micronesie. :)
Of misschien stage doen...

Bilal vast niet. :p

Beëlzebub
21-07-04, 21:42
De tegenstemmers:

Israël: niet serieus te nemen, want belanghebbend.
U.S.A.: niet serieus te nemen wegens partijdigheid (de joodse lobby)
Australië: afwijkend, maar de laatste tijd met opvallende neokoloniale pretenties. Bovendien zelf ook met vuile handen (Aboriginals).
Verder nog drie eiland-dwergstaten in de Stille Oceaan, die ws. volgepakt staan met Amerikaanse en Australische vliegdekschepen.
Ook onder de onthoudingen weer veel dwergstaten.

Kortom als je een beetje afstandelijk denkt als land kom je al gauw tot de conclusie dat Israël behoorlijk fout zit.

mark61
22-07-04, 00:17
Geplaatst door vlegeltje
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1456987#post1456987

Dank u. Ik doe dat toch zeker niet voor piet snot. En dan nog kan hij het niet helemaal lezen. Bilal, Bilal.

mark61
22-07-04, 00:19
Geplaatst door Beëlzebub
De tegenstemmers:
...Kortom als je een beetje afstandelijk bent als land kom je al gauw tot de conclusie dat Israël behoorlijk fout zit.

Gewoonlijk worden diverse onooglijke landjes omgekocht, zoals ik al suggereerde. Australië heeft momenteel een B.liar-premier die blindelings achter Bush aanrent. Niet geheel tot tevredenheid van alle Australiërs.

Beëlzebub
22-07-04, 08:20
Geplaatst door mark61
Gewoonlijk worden diverse onooglijke landjes omgekocht, zoals ik al suggereerde. Australië heeft momenteel een B.liar-premier die blindelings achter Bush aanrent. Niet geheel tot tevredenheid van alle Australiërs.

Van dat omkopen weet ik niets, maar ik wil het wel geloven. Heb je toevallig daarover info gezien?

Nog even ter illustratie voor de lezers hier:
Micronesië 115.000 inwoners (2004)
Marshall-Islands 55.000 inw.
Palau-Isl. 21.000 inw.
En ter vergelijking:
Nederland 16.255.000 inw.
China 1.295.480.000 inw.
India 1.088.056.000 inw.
Marokko 30.552.000 inw.
Het is maar dat u het weet.

Zie voor voor verder vergelijkingsmateriaal:
www.world-gazetteer.com/home.htm of:
www.citypopulation.de/

nassirarifia
22-07-04, 08:40
Geplaatst door BiL@L
Wie stemt er nou VOOR een muur?

:confused:

Heb gehoord dat het 3 kleine eilandje zijn in de Stille Zuidzee...

nassirarifia
22-07-04, 08:42
Geplaatst door Daniël Z
Interessant. Ik ga er zeker eens heen op vakantie, Micronesie. :)
Of misschien stage doen...

Bilal vast niet. :p

ROT OP

MootjeAmien
22-07-04, 08:52
Geplaatst door nassirarifia
Heb gehoord dat het 3 kleine eilandje zijn in de Stille Zuidzee...

Mijn land heeft ook er voor gestemd... :rolleyes:

mark61
22-07-04, 09:27
Geplaatst door Beëlzebub
Van dat omkopen weet ik niets, maar ik wil het wel geloven. Heb je toevallig daarover info gezien?

Niet van deze keer. Maar in het algemeen vroeger wel stukken gelezen over hoe Amerika de wortel dan wel de stok voorhoudt aan kleine landjes. Japan doet zulks ook wel in ander verband. Ach wie niet.

Beëlzebub
22-07-04, 16:42
Geplaatst door mark61
Niet van deze keer. Maar in het algemeen vroeger wel stukken gelezen over hoe Amerika de wortel dan wel de stok voorhoudt aan kleine landjes. Japan doet zulks ook wel in ander verband. Ach wie niet.

Ja, in het dagelijks verkeer tussen mensen gebeurt dat heel wat keren. Ik dacht alleen dat een mening/stem over zulke belangrijke dingen als we hier over praten (over kwesties tussen landen) niet van een paar wortels/stokken zou moeten afhangen.

Daniël Z
22-07-04, 16:49
Geplaatst door Beëlzebub
De tegenstemmers:

Israël: niet serieus te nemen, want belanghebbend.
U.S.A.: niet serieus te nemen wegens partijdigheid (de joodse lobby)
Australië: afwijkend, maar de laatste tijd met opvallende neokoloniale pretenties. Bovendien zelf ook met vuile handen (Aboriginals).
Verder nog drie eiland-dwergstaten in de Stille Oceaan, die ws. volgepakt staan met Amerikaanse en Australische vliegdekschepen.
Ook onder de onthoudingen weer veel dwergstaten.

Kortom als je een beetje afstandelijk denkt als land kom je al gauw tot de conclusie dat Israël behoorlijk fout zit.

Israel: ik vind dat een land dat onderwerp van een stemming is helemaal niet zou moeten kunnen stemmen. Nooit. Dat is toch heel raar, lijkt me.
USA: ja hoor, jongen, natuurlijk... joodse lobby... :rolleyes: In *mijn* dromen. :p
Australië: laatste land waar ik steun van wil. De Aboriginals, ja, en vergeet die vluchtelingenconcentratiekampen niet...
Eilandstaatjes: daar kunnen Amerikaanse vliegdekschepen de haven niet eens in (en ze hebben er helemaal niks te zoeken ook), en Australië heeft geen vliegdekschepen.

Daniël Z
22-07-04, 16:50
Geplaatst door nassirarifia
ROT OP

Doe het zelf als het je niet aanstaat. En anders is er de negeerlijst. ;)

Daniël Z
22-07-04, 16:52
Geplaatst door mark61
Niet van deze keer. Maar in het algemeen vroeger wel stukken gelezen over hoe Amerika de wortel dan wel de stok voorhoudt aan kleine landjes. Japan doet zulks ook wel in ander verband. Ach wie niet.

Ja, Japan is momenteel bezig kleine landen om te kopen voor steun in het IWC (walvisvaart-commissie) om ze voor het opheffen van het vangstverbod te laten stemmen.

Beëlzebub
22-07-04, 17:53
Geplaatst door Daniël Z
Israel: ik vind dat een land dat onderwerp van een stemming is helemaal niet zou moeten kunnen stemmen. Nooit. Dat is toch heel raar, lijkt me.
USA: ja hoor, jongen, natuurlijk... joodse lobby... :rolleyes: In *mijn* dromen. :p
Australië: laatste land waar ik steun van wil. De Aboriginals, ja, en vergeet die vluchtelingenconcentratiekampen niet...
Eilandstaatjes: daar kunnen Amerikaanse vliegdekschepen de haven niet eens in (en ze hebben er helemaal niks te zoeken ook), en Australië heeft geen vliegdekschepen.

Als je nu zelf al vindt dat alleen de VS Israël serieus steunt -met of zonder steun van de joodse lobby, die jij kennelijk qua invloed wilt bagatelliseren-, dan moet je toch toegeven dat er geen brede basis is voor het overeind houden van die muur.

nard
22-07-04, 18:27
Geplaatst door BiL@L
En kan Nederland die wel dragen? Is Nederland daar al klaar voor? [/B]



Kortom als je een beetje afstandelijk denkt als land kom je al gauw tot de conclusie dat Israël behoorlijk fout zit.


Ik begrijp dat je pas neutraal, objectief, onbevooroordeeld bent of wat dienaangaande meer te vinden is aan soortgelijke termen, als je Israël als fout beoordeelt?

Met oog voor de gevolgen voor de Palestijnen vind ik in het kader van de veiligheid van Israël de muur een uitstekende oplossing. De empirie toont dat aan. Zie ook de andere discussie die hierover loopt.

Ik vind de kritiekloze tegenstanders van de muur, immer een Judese aangelegenheid dus fout, zelf fout zitten.
Maar goed, je hoort nu eenmaal te vinden dat de muur fout is, anders ben je subjectief, anti-palestijns en bevooroordeeld en een schender van mensenrechten in de dop.

Lamenielagge.....

Ik heb geen zin om hieraan nog meer woorden vuil te maken. heb ik net al gedaan (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1458949#post1458949)

Beëlzebub
22-07-04, 19:19
Geplaatst door nard
Ik begrijp dat je pas neutraal, objectief, onbevooroordeeld bent of wat dienaangaande meer te vinden is aan soortgelijke termen, als je Israël als fout beoordeelt?

Dat lijkt me overdreven, maar de kans dat die 150 landen het bij het verkeerde eind hebben en alleen (en ook nog altijd!) Israël en de USA het bij het rechte, is wat ongerijmd als je het mij vraagt.


Met oog voor de gevolgen voor de Palestijnen vind ik in het kader van de veiligheid van Israël de muur een uitstekende oplossing. De empirie toont dat aan. Zie ook de andere discussie die hierover loopt.

De rechten en de veiligheid van de Palestijnen spelen voor jou maar een geringe rol, vrees ik.


Ik vind de kritiekloze tegenstanders van de muur, immer een Judese aangelegenheid dus fout, zelf fout zitten.
Maar goed, je hoort nu eenmaal te vinden dat de muur fout is, anders ben je subjectief, anti-palestijns en bevooroordeeld en een schender van mensenrechten in de dop.

Lamenielagge.....

Van kritiekloosheid blijk je zelf nog het meest last te hebben.


Ik heb geen zin om hieraan nog meer woorden vuil te maken. heb ik net al gedaan (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1458949#post1458949)

Vast niet.

Daniël Z
22-07-04, 19:46
Geplaatst door Beëlzebub
Als je nu zelf al vindt dat alleen de VS Israël serieus steunt -met of zonder steun van de joodse lobby, die jij kennelijk qua invloed wilt bagatelliseren-, dan moet je toch toegeven dat er geen brede basis is voor het overeind houden van die muur.

Als de VS het goed vind, wat maakt de rest van de wereld dan nog uit?

Klinkt misschien raar, maar zolang er de steun van de VS is, kan Israel alles doen.

Ik zou het zelfs toejuichen om Israel een staat van Amerika te maken. Staat met aparte status, dat wel. Eigen taal, eigen wetten, eigen internationale betrekkingen, eigen defensiestelsel. Maar de Israelische defensie wel integreren met de Amerikaanse, en Amerika medeverantwoordelijk laten zijn voor de veiligheid van Israel.
Als Iran dan ooit Israel aanvalt betekent het dat Iran een staat van Amerika aanvalt...
Maarja, in joodse kringen krijgt mijn plan niet zoveel steun. :(

De VS is gewoon de wereldmacht. Er is geen andere wereldmacht die op welke manier dan ook met de VS te vergelijken is. De Arabische landen zijn afhankelijk van de VS.

nard
22-07-04, 20:15
Geplaatst door Beëlzebub
[B]Dat lijkt me overdreven, maar de kans dat die 150 landen het bij het verkeerde eind hebben en alleen (en ook nog altijd!) Israël en de USA het bij het rechte, is wat ongerijmd als je het mij vraagt.


Er is net een hele discussie achter de rug waarom er binnen de VN gestemd wordt zoals er wordt gestemd. En er is net gevoegelijk aangetoond welke politieke motieven daarbij allemaal een rol spelen. En hoe de VN meer en meer voor het arabische karretje is gespannen. En hoe ongelofelijk onevenwichtig er geoordeeld wordt over massaslachtingen, -verkrachtingen, -berovingen en etnische zuiveringen over de hele wereld en hoe het kan bestaan dat de veiligheidsraad zo veel in spoedzitting bij een komt tegen Israel, om "misdaden" die alleen al in Afrika 10x zo erg voorkomen (om nog niet eens te spreken over de arabische wereld zelf).
De discussie over die bevooroordeeldheid en onevenwichtigheid en anti-israelische houding is net uitgebreid in een aparte draad aan de orde geweest en mijnheer zegt gewoon ijskoud dat het onwaarschijnlijk is dat 150 landen ongelijk hebben...

:rolleyes: :rolleyes:



De rechten en de veiligheid van de Palestijnen spelen voor jou maar een geringe rol, vrees ik.


Wat jij vreest is voor jouw rekening. Wat mijn mening over de Palestijnen is kom je alleen te weten door t me te vragen, niet door het te vooronderstellen. Hoewel ik me kan voorstellen dat t voor jou de meest prettige houding is.



Van kritiekloosheid blijk je zelf nog het meest last te hebben.


Oké hé!




Vast niet.

Lees de link maar die ik aangaf.

mark61
22-07-04, 21:08
Geplaatst door Daniël Z
Als de VS het goed vindt, wat maakt de rest van de wereld dan nog uit?...
De VS is gewoon de wereldmacht. Er is geen andere wereldmacht die op welke manier dan ook met de VS te vergelijken is. De Arabische landen zijn afhankelijk van de VS.

Das ongehoord cynisch allemaal. Het recht van de sterkste dus. Fijn. Een moreel verfijnd standpunt.


Ik zou het zelfs toejuichen om Israel een staat van Amerika te maken. ...
Maarja, in joodse kringen krijgt mijn plan niet zoveel steun. :(

Ehh...ik weet niet wat jij nog wil, de situatie is al precies zoals je schetst. Behalve dan dat het een staat is die zich ook nog eens aan de Ami grondwet kan onttrekken. Wel de lusten niet de lasten, wat wil je nog meer.

vlegeltje
22-07-04, 22:20
Geplaatst door Daniël Z
Ik zou het zelfs toejuichen om Israel een staat van Amerika te maken. Staat met aparte status, dat wel. Eigen taal, eigen wetten, eigen internationale betrekkingen, eigen defensiestelsel. Maar de Israelische defensie wel integreren met de Amerikaanse, en Amerika medeverantwoordelijk laten zijn voor de veiligheid van Israel.
Als Iran dan ooit Israel aanvalt betekent het dat Iran een staat van Amerika aanvalt...
Maarja, in joodse kringen krijgt mijn plan niet zoveel steun. :(

Ik zat meer te denken om van Isreal een soort Hong Kong te maken. Binnen een arabische federatie.


:fpuh:

Beëlzebub
23-07-04, 07:58
Geplaatst door Daniël Z
Als de VS het goed vind, wat maakt de rest van de wereld dan nog uit?

Klinkt misschien raar, maar zolang er de steun van de VS is, kan Israel alles doen.

Ik zou het zelfs toejuichen om Israel een staat van Amerika te maken. Staat met aparte status, dat wel. Eigen taal, eigen wetten, eigen internationale betrekkingen, eigen defensiestelsel. Maar de Israelische defensie wel integreren met de Amerikaanse, en Amerika medeverantwoordelijk laten zijn voor de veiligheid van Israel.
Als Iran dan ooit Israel aanvalt betekent het dat Iran een staat van Amerika aanvalt...
Maarja, in joodse kringen krijgt mijn plan niet zoveel steun. :(

De VS is gewoon de wereldmacht. Er is geen andere wereldmacht die op welke manier dan ook met de VS te vergelijken is. De Arabische landen zijn afhankelijk van de VS.

Jij zet jezelf hier lelijk te kijk. :lachu:

Beëlzebub
23-07-04, 08:19
Geplaatst door nard
Er is net een hele discussie achter de rug waarom er binnen de VN gestemd wordt zoals er wordt gestemd. En er is net gevoegelijk aangetoond welke politieke motieven daarbij allemaal een rol spelen.

'Aangetoond' :haha: Als meneer Nard met zo'n stelligheid iets zegt, beginnen bij de meeste mensen hier vragen op te komen.


Wat jij vreest is voor jouw rekening. Wat mijn mening over de Palestijnen is kom je alleen te weten door t me te vragen, niet door het te vooronderstellen. Hoewel ik me kan voorstellen dat t voor jou de meest prettige houding is..

Ik had nu tijd om je link te lezen en mijn ideeën over jou mening zijn weer eens bevestigd. :kwaad:

nard
23-07-04, 10:43
Geplaatst door Beëlzebub
'Aangetoond' :haha: Als meneer Nard met zo'n stelligheid iets zegt, beginnen bij de meeste mensen hier vragen op te komen.


Inderdaad, het is wel boeiend om bij mezelf te zien hoe ik hier dingen nogal stellig neer moet zetten omdat de selectiviteit bij bepaalde mensen nogal hoog is.
Ik bedoel maar, neem nou jij: je bent in staat om 10 kantjes discussie weg te negeren. Toch knap, zo'n natuurlijke neglect. :)
Dan denk ik; moet ik nu nog stelliger worden? Maar nee, dat is ook de clou niet, want duidelijk is in ieder geval één ding: Als Bubbah iets niet wil horen of zien, dan gebeurt dat ook gewoon niet. Daar helpt geen lieve moeder aan.




Ik had nu tijd om je link te lezen en mijn ideeën over jou mening zijn weer eens bevestigd. :kwaad:

Mijn visie op de verdreven mensen die zich Palestijnen noemen zou voor jou een blikverruimer kunnen zijn, maar zie hierboven, blijkbaar verkies je liever om in mij een anti-Palestijn te zien.
Ook prima.

Beëlzebub
23-07-04, 17:06
Geplaatst door nard
Inderdaad, het is wel boeiend om bij mezelf te zien hoe ik hier dingen nogal stellig neer moet zetten omdat de selectiviteit bij bepaalde mensen nogal hoog is.
Ik bedoel maar, neem nou jij: je bent in staat om 10 kantjes discussie weg te negeren. Toch knap, zo'n natuurlijke neglect. :)
Dan denk ik; moet ik nu nog stelliger worden? Maar nee, dat is ook de clou niet, want duidelijk is in ieder geval één ding: Als Bubbah iets niet wil horen of zien, dan gebeurt dat ook gewoon niet. Daar helpt geen lieve moeder aan.

Beste Nard,
volgens mij zit jij zo diep in je eigen ingeslepen sporen, dat je niet meer over de rand daarvan kan heenkijken. Daarnaast ben je ook iemand die z'n fatsoen niet kan bewaren; zo iemand die, als hij mensen niet kan overtuigen, ze bijnaampjes geeft of ze probeert te kleineren. Om kort te gaan: een min mannetje.

Beëlzebub
23-07-04, 17:14
Geplaatst door nard
Mijn visie op de verdreven mensen die zich Palestijnen noemen zou voor jou een blikverruimer kunnen zijn, maar zie hierboven, blijkbaar verkies je liever om in mij een anti-Palestijn te zien.
Ook prima.

Dat zielige en paranoïde verhaal van jou over het links-islamitische complot tegen de joden en Israël wou je als blikverruimend omschrijven? Jij bent een bekrompen burgermannetje met een fobie voor linkse en islamitische mensen, Nard.

nard
23-07-04, 18:12
Geplaatst door Beëlzebub
Beste Nard,
volgens mij zit jij zo diep in je eigen ingeslepen sporen, dat je niet meer over de rand daarvan kan heenkijken. Daarnaast ben je ook iemand die z'n fatsoen niet kan bewaren; zo iemand die, als hij mensen niet kan overtuigen, ze bijnaampjes geeft of ze probeert te kleineren. Om kort te gaan: een min mannetje.



Bub
Dat zielige en paranoïde verhaal van jou over het links-islamitische complot tegen de joden en Israël wou je als blikverruimend omschrijven? Jij bent een bekrompen burgermannetje met een fobie voor linkse en islamitische mensen, Nard.

Beste Bub,

Je one-liners zijn verrukkelijk, alleen jammer dat ze een diepgang van enkele centimeters nog niet halen.

Je bent me voor, ik wilde net hetzelfde tegen jou gaan zeggen; met het op de man en de persoon spelen zou ik er nooit in slagen om jou hier weg te concurreren. Ik besef dat deze eer twijfelachtig is, maar ik wil'm je toch graag gunnen.
Heb je nog wat, nietwaar? :)

Dat jij mij een min en bekrompen burgermannetje noemt, is, de bron in ogenschouw genomen, waarlijk een compliment! Waarvoor dank.

Lieve groetjes,

Nard