PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoofd vermoorde Amerikaan gevonden in diepvrieskist in Riyad



Marsipulami
21-07-04, 19:18
Hoofd vermoorde Amerikaan gevonden bij inval in Riyad


14:26:18


Paul Johnson
rr
RIYAD - Bij een inval in een schuilplaats van moslimextremisten in de Saudische hoofdstad Riyad is gisteren het hoofd van de vorige maand vermoorde Amerikaan Paul Johnson gevonden. Dat heeft het Saudische ministerie van Binnenlandse Zaken bekendgemaakt.

Het hoofd van Johnson werd aangetroffen in een vrieskist, aldus het ministerie. Zijn lichaam is niet gevonden. Veiligheidsagenten schoten bij de inval twee extremisten dood.

De 49-jarige Johnson, die al jaren voor het Amerikaanse defensiebedrijf Lockheed Martin in Saudi-Arabië werkte. werd op 12 juni ontvoerd. De Fallujah Brigade van Al-Qaida eiste de ontvoering op en liet weten Johnson te zullen vermoorden als Saudi-Arabië niet alle gedetineerde Al-Qaedaleden zou vrijlaten. Op 17 juni plaatste de groep foto’s van Johnsons onthoofde lichaam op internet. Later werden ook videobeelden van zijn onthoofding op internet geplaatst.

Bij de inval van gisteren werden de vrouw en drie kinderen van Saleh Mohammed Al-Aoofi opgepakt. Al-Aoofi zou vorige maand Abdulaziz al-Moqrin zijn opgevolgd als leider van Al-Qaeda in Saudi-Arabië. Al-Moqrin werd op 17 juni in Riyad door veiligheidsagenten doodgeschoten. Het ministerie van Binnenlandse Zaken meldde dat een van de dinsdag doodgeschoten extremisten Issa Saad Mohammed bin Oushan was, die werd gezocht. Volgens Arabische nieuwszenders was de andere dode mogelijk Al-Aoofi.

21/07/2004 - belga

ZbaqZbaq
21-07-04, 20:12
Hij heeft het hoofd in iedergeval koel gehouden

nl-x
21-07-04, 20:13
Geplaatst door Marsipulami
Hoofd vermoorde Amerikaan gevonden bij inval in Riyad
Hoe lang is een Amerikaan dan houdbaar in een diepvries?

De chinees kan ik er een weekje inlaten.

barfly
21-07-04, 20:53
Geplaatst door nl-x
Hoe lang is een Amerikaan dan houdbaar in een diepvries?

De chinees kan ik er een weekje inlaten.

Je kan de Chinees er maanden inlaten, alleen is het niet meer eetbaar. Alleen is dat niet een punt van discussie denk ik...

barfly
21-07-04, 21:02
Geplaatst door Roderik
Het is maar een kaffir, daar kun je rustig grappen over maken hier! Je moet pas uitkijken voor strafpunten als je een grapje maakt over een Palestijnse zelfmoordenaar ofzo.

Onzin. Je hebt geen idee wat ik over Palestijnse zelfmoordenaars heb gezegd.

barfly
21-07-04, 21:10
Geplaatst door Roderik
Toch niet die uitgekauwde mop over die opblaaspop hoop ik? ;)

Nee iets met een mobieltje maar dat terzijde. Ouwe koeien enzo weetjewel? :)

850
21-07-04, 21:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
Hij heeft het hoofd in iedergeval koel gehouden

:lol: