PDA

Bekijk Volledige Versie : Noorwegen: "Verbied de Islam!"



nl-x
21-07-04, 20:15
bron: http://pub.tv2.no/nettavisen/english/article254421.ece via ErTaN (http://www.ertan.biz/)

KRISTIANSAND, NORWAY:
Right-wing politicians want to ban Islam
Carin Pettersson 19.07.04 12:00


Central members of Kristiansand Progress party claims Hitler’s «Mein Kampf» and the Koran are one of the same, and they want Islam banned in Norway.

Illustrasjonsfoto
(EPA/Scanpix)According to the Norwegian paper Dagbladet, central figures in Kristiansand Progress party (Frp) wants to ban Islam in Norway.

«We are not the only ones demanding this ban,» said Halvor Hulaas, chairperson in Krstiansand Frp to the paper. «This is an opinion that is well established in Scandinavian countries. We are now importing people with a religion that is practiced in the same way it was practiced when it was established in year 600. The freedom we have in Norway may be taken away from us if we do not start to have some demands to these immigrants.»

Karina Udnæs, deputy leader of the Progress party’s city council group in Kristiansand is pushing it even further.

«It is about high time Norway and Europe make the ideology Islam and the practice of this, illegal and punishable in the same way as Nazism,» Udnæs said. «The prophet Muhammad urged them to kill everyone infidel.»

«Udnæs’ comparison of Nazism and Islam is supported by many in Frp,» Hulaas said. «The religion as it is practiced is a threat against our social system and way of life.»

He said that Kristiansand now lives under the threat of getting a large mosque in town.

«Of course, we are aware of what these mosques are used for,» Hulaas said.

nl-x
21-07-04, 20:32
Geplaatst door Olive Yao
Laten we even afwachten hoe andere scandinaviërs hierop reageren.
Ik vind dat eigenlijk dat wanneer dat soort dingen door politieke partijen gezegd worden, dat men dan voorbij gaat aan de democratie. De overheid moet op dat moment ingrijpen en de personen vervolgen. Doet de overheid dat niet; legitimeert dat dat men het heft in eigen handen neemt, en desnoods door eigen rechter te spelen de personen tot een halt dienen toe te roepen.

Ik meen het vaak niet zo erg als dat ik het nu meen. Maar een verwijzing naar Nazi-duitsland is hier meer op zn plaats dan ooit. En daar liet de democratie uiteindelijk ook toe dat een volk vrijwel werd uitgemoord.

Op een gegeven moment is afwachten het domste wat je kan doen.

Daniël Z
21-07-04, 20:55
Hoeveel % zetels in het nationale parlement heeft die partij?

Kristiansand is een stad.

We hebben hier ook zulke partijtjes. 'Waakzaam Brunssum' bijvoorbeeld.

Who gives a damn? Als het nou de grootste of op een na grootste partij in het parlement was...

Dit lijkt gewoon de Noorse versie van 'Waakzaam Brunssum', een partijtje met 2 zetels in de gemeenteraad van een Limburgs dorpje. :moe:

The_Jackal_999
21-07-04, 20:57
Hier zie je maar weer dat de westerse samenleving nog steeds siddert door de toenemende omvang van de mooiste religie op aarde, de Islam.

Wanneer gaat men inzien dat men een overtuiging NOOIT kan vernietigen?

Weer zal ik reffereren naar de bekeerde conservatieve christenen in een van de meest conservatieve staten van de VS, nl Texas.

Het feit dat men een verband legt met nazi Duitsland (van toen) bewijst van enige onmacht van de noorse overheid, nl. ze kan het niet onder controle krijgen, dus gaat ze dan proberen de islam te koppelen met gebeurtenissen die bij de bevolking heel negatief worden opgevat.

Wat kan het eigenlijk nog uitmaken, de Islam werd en wordt nog steeds gedemoniseerd door de hele wereld en wat ziet men tegen alle verwachtingen in?
Dat de religie nog groter wordt.

Mooi.

barfly
21-07-04, 20:58
Geplaatst door nl-x
Ik vind dat eigenlijk dat wanneer dat soort dingen door politieke partijen gezegd worden, dat men dan voorbij gaat aan de democratie. De overheid moet op dat moment ingrijpen en de personen vervolgen. Doet de overheid dat niet; legitimeert dat dat men het heft in eigen handen neemt, en desnoods door eigen rechter te spelen de personen tot een halt dienen toe te roepen.

Ik meen het vaak niet zo erg als dat ik het nu meen. Maar een verwijzing naar Nazi-duitsland is hier meer op zn plaats dan ooit. En daar liet de democratie uiteindelijk ook toe dat een volk vrijwel werd uitgemoord.

Op een gegeven moment is afwachten het domste wat je kan doen.

Met het spelen van eigen rechter is men juist dom bezig. Als iemand zoiets in bijvoorbeeld Nederland zou zeggen dan zou ik, als ik moslim was, naar de rechter stappen (misschien ook wel als niet moslim). Als je eigen rechtertje gaat worden dan speel je dit soort lui alleen maar in de kaart.

The_Jackal_999
21-07-04, 21:00
Geplaatst door Roderik
Ach ja, in Saudie Arabie is ook een ban op het Christendom en Jodendom.


En dus?

barfly
21-07-04, 21:01
Geplaatst door The_Jackal_999
En dus?

Onder welke steen ben jij vandaan gekropen joh? :p

Daniël Z
21-07-04, 21:01
Geplaatst door Roderik
Ach ja, in Saudie Arabie is ook een ban op het Christendom en Jodendom.

So f*cking what!

Dat S-A dat doet wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook moet doen!
Anders kunnen we ook wel zo bezig gaan: 'ik vermoord jou, want Volkert heeft Pim vermoord'.
Dus omdat Volkert Pim heeft vermoord mag ik jou vermoorden?
Yeah, right, zeg je dan.

Waarom zou Noorwegen de islam mogen verbieden omdat S-A andere geloven verbiedt? :moe:

Hou het nou maar bij Noorwegen. Laat de Saudi's maar eens zien dat het ook vreedzaam kan. Peaceful coexistence.

nl-x
21-07-04, 21:06
Geplaatst door barfly
Met het spelen van eigen rechter is men juist dom bezig. Als iemand zoiets in bijvoorbeeld Nederland zou zeggen dan zou ik, als ik moslim was, naar de rechter stappen (misschien ook wel als niet moslim). Als je eigen rechtertje gaat worden dan speel je dit soort lui alleen maar in de kaart.
In feite is dat ook wat ik heb gezegd... Maar dan aangevuld met plan B

barfly
21-07-04, 21:09
Geplaatst door nl-x
In feite is dat ook wat ik heb gezegd... Maar dan aangevuld met plan B

En plan B is het liquideren van de persoon in kwestie? Of zit er ietsje naast?

Olive Yao
21-07-04, 21:10
Geplaatst door Daniël Z
Hoeveel % zetels in het nationale parlement heeft die partij?

Kristiansand is een stad.

We hebben hier ook zulke partijtjes. 'Waakzaam Brunssum' bijvoorbeeld.

Who gives a damn? Als het nou de grootste of op een na grootste partij in het parlement was...

Dit lijkt gewoon de Noorse versie van 'Waakzaam Brunssum', een partijtje met 2 zetels in de gemeenteraad van een Limburgs dorpje. :moe:
Fanatici zijn altijd een minderheid, maar slagen er vaak in de macht te grijpen of anders veel schade aan te richten.

"Waakzaam Al Kaida" is in geen enkel arabisch land de grootste partij.

nl-x
21-07-04, 21:10
Geplaatst door barfly
En plan B is het liquideren van de persoon in kwestie? Of zit er ietsje naast?
I plea the fifth

barfly
21-07-04, 21:13
Geplaatst door nl-x
I plea the fifth

We zitte hier niet in de joe ass of aaa vrind! ;)

Ravian
21-07-04, 21:17
Geplaatst door The_Jackal_999
Hier zie je maar weer dat de westerse samenleving nog steeds siddert door de toenemende omvang van de mooiste religie op aarde, de Islam.

Wanneer gaat men inzien dat men een overtuiging NOOIT kan vernietigen?

Weer zal ik reffereren naar de bekeerde conservatieve christenen in een van de meest conservatieve staten van de VS, nl Texas.

Het feit dat men een verband legt met nazi Duitsland (van toen) bewijst van enige onmacht van de noorse overheid, nl. ze kan het niet onder controle krijgen, dus gaat ze dan proberen de islam te koppelen met gebeurtenissen die bij de bevolking heel negatief worden opgevat.

Wat kan het eigenlijk nog uitmaken, de Islam werd en wordt nog steeds gedemoniseerd door de hele wereld en wat ziet men tegen alle verwachtingen in?
Dat de religie nog groter wordt.

Mooi.

1 partijtje ergens in een Noorse stad roept iets stoms.

Meteen wordt de titel: NOORWEGEN VERBIEDT ISLAM!

Vervolgens koppel jij dat aan de hele westerse samenleving, en nu opeens is DE HELE WERELD de islam aan het demoniseren.

Over overdrijven gesproken.

Het zou overigens helpen als de moordenaars die menen in naam van de islam te handelen, daar 's mee ophielden. Zij zijn zelf erg hard bezig met demoniseren.

The_Jackal_999
21-07-04, 21:21
Geplaatst door barfly
Onder welke steen ben jij vandaan gekropen joh? :p

Die steen waaronder jij je nu bevindt.

The_Jackal_999
21-07-04, 21:24
Geplaatst door Ravian
1 partijtje ergens in een Noorse stad roept iets stoms.

Meteen wordt de titel: NOORWEGEN VERBIEDT ISLAM!

Vervolgens koppel jij dat aan de hele westerse samenleving, en nu opeens is DE HELE WERELD de islam aan het demoniseren.

Over overdrijven gesproken.

Het zou overigens helpen als de moordenaars die menen in naam van de islam te handelen, daar 's mee ophielden. Zij zijn zelf erg hard bezig met demoniseren.

Men moet al blind zijn om te beweren dat de demonisering zich enkel op kleine (te verwaarlozen) schaal voordoet.

barfly
21-07-04, 21:24
Geplaatst door The_Jackal_999
Die steen waaronder jij je nu bevindt.

Waarom ben je daar weggeaan dan? Waar ik mij bevind is het gezellig.

barfly
21-07-04, 21:25
Geplaatst door The_Jackal_999
Men moet al blind zijn om te beweren dat de demonisering zich enkel op kleine (te verwaarlozen) schaal voordoet.

Met deze instelling zijn sommige westerse media bezig de moslims om de oren te slaan.

nl-x
21-07-04, 21:27
Geplaatst door Ravian
Meteen wordt de titel: NOORWEGEN VERBIEDT ISLAM!


Dat staat er helemaal niet. Er staat. Noorwegen: "Verbied de Islam!"

Dat is hoe kranten ook hun koppen maken. Het land waar het geluid vandaan komt, dubbele punt, en de kreet.

The_Jackal_999
21-07-04, 21:31
Geplaatst door Roderik
Ik zeg niet dat het mag, alleen dat het in Saudie Arabie al daadwerkelijk verboden is en ik hier nog nooit iemand zich daar druk over heb horen maken.

Och, loop wandelen joh!
De Shari'a beschermt de mensen van de heilige boeken zoals de Thora, de Evangelie en de Koran.
DUS worden andere religies SOWIESO beschermd !!!

Marsipulami
21-07-04, 22:15
Zo'n stellingnamen als 'verbied de islam' zijn alleen maar gratis reklame voor de islam. Het dwingt moslims en niet-moslims om na te denken over een modus vivendi om samen te leven in een multireligieuze samenleving. Dat is prima, de islam kan daar alleen als winnaar uitkomen.

Ravian
21-07-04, 22:19
Geplaatst door The_Jackal_999
Men moet al blind zijn om te beweren dat de demonisering zich enkel op kleine (te verwaarlozen) schaal voordoet.

Klopt. 911 en Madrid, bijvoorbeeld, zijn geen kleinschalige eventjes.