PDA

Bekijk Volledige Versie : Arrestatie jonge moslim reden terreuralarm



PowerLove
21-07-04, 21:21
Uitgegeven: 21 juli 2004 20:27
Laatst gewijzigd: 21 juli 2004 20:36

De arrestatie van een 17-jarige moslim uit Rotterdam was een van de belangrijkste redenen voor het afkondigen van het terreuralarm. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken tegenover het NOS Journaal bevestigd. De jongen wordt verdacht van het plannen van een terroristische aanslag.

De jongen werd gearresteerd op 30 juni in verband met een gewapende overval op een supermarkt. Bij huiszoeking vond de politie echter plattegronden en situatieschetsen van Nederlandse gebouwen en werken.


Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken zei dat de aanhouding bij de verhoogde dreiging "een rol heeft gespeeld, naast andere informatie uit binnen- en buitenland." Hij laat tevens weten dat de dreiging onveranderd is, sinds die anderhalve week geleden werd ingesteld.

Het terreuralarm werd twee weken geleden afgekondigd. Op locaties als Schiphol wordt sindsdien extra gecontroleerd.

Beëlzebub
21-07-04, 21:30
Het alarm werd dus ingesteld nadát de 17-jarige plannenmaker al gearresteerd was. :hihi: En nu na 14 dagen nodeloos alarm blijft die toestand nog van kracht ook. Dat vraagt op z'n minst om enige uitleg. Maar goed, Remkes probeert nu eenmaal graag een sfeer van hysterie te kweken.

barfly
21-07-04, 21:31
Geplaatst door PowerLove
Uitgegeven: 21 juli 2004 20:27
Laatst gewijzigd: 21 juli 2004 20:36

De arrestatie van een 17-jarige moslim uit Rotterdam was een van de belangrijkste redenen voor het afkondigen van het terreuralarm. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken tegenover het NOS Journaal bevestigd. De jongen wordt verdacht van het plannen van een terroristische aanslag.

De jongen werd gearresteerd op 30 juni in verband met een gewapende overval op een supermarkt. Bij huiszoeking vond de politie echter plattegronden en situatieschetsen van Nederlandse gebouwen en werken.


Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken zei dat de aanhouding bij de verhoogde dreiging "een rol heeft gespeeld, naast andere informatie uit binnen- en buitenland." Hij laat tevens weten dat de dreiging onveranderd is, sinds die anderhalve week geleden werd ingesteld.

Het terreuralarm werd twee weken geleden afgekondigd. Op locaties als Schiphol wordt sindsdien extra gecontroleerd.

Wat vind je er zelf van? Ik ben nogal onthutst dat kennelijk kinderen, worden geronseld door een ideologische criminele organisatie.

nl-x
21-07-04, 21:36
Geplaatst door Roderik
Er staat dat het één van de belangrijkste redenen was, er zijn dus nog meer redenen. En dat die jongen nu is opgepakt wil niet zeggen dat de dreiging is weggenomen. Het lijkt me sterk dat zo'n snotneus in zijn eentje opereert en plattegronden van belangrijke locaties weet te bemachtigen.
Jep ... een echte terrorist hoor!

Small time pety bank rober :P

barfly
21-07-04, 21:42
Geplaatst door nl-x
Jep ... een echte terrorist hoor!

Small time pety bank rober :P

Onzin, toen ik 17 was, was ik goed in staat tot wandaden en qua geest makkelijk om te buigen naar vreemde gedachtes als ik daar bevattelijk voor was geweest. Vergeet de kind soldaten niet in oa Zimbabwe.

Beëlzebub
21-07-04, 21:50
Geplaatst door Roderik
Er staat dat het één van de belangrijkste redenen was, er zijn dus nog meer redenen. En dat die jongen nu is opgepakt wil niet zeggen dat de dreiging is weggenomen. Het lijkt me sterk dat zo'n snotneus in zijn eentje opereert en plattegronden van belangrijke locaties weet te bemachtigen.

Juist. En als dat nu één van de belangrijkste redenen is, ben ik bang dat we voor de rest ook niet veel te horen krijgen, dat enig gewicht in de schaal zal leggen.
Een jongen met plattegronden van bepaalde gebouwen op zak; ik schrik me dood. Laat me niet lachen.
Volgens mij is er niets aan de hand. Behalve dan dat christen-zionistische havikken proberen de stemming onder de bevolking te beïnvloeden.

nl-x
21-07-04, 21:52
Geplaatst door barfly
Onzin, toen ik 17 was, was ik goed in staat tot wandaden en qua geest makkelijk om te buigen naar vreemde gedachtes als ik daar bevattelijk voor was geweest. Vergeet de kind soldaten niet in oa Zimbabwe.
En was je toen ook zo stom om net voor je wereldse aanslag op grote gebouwen, nog eventjes een supermarkt te beroven?

ZbaqZbaq
21-07-04, 21:53
Geplaatst door barfly
Wat vind je er zelf van? Ik ben nogal onthutst dat kennelijk kinderen, worden geronseld door een ideologische criminele organisatie.

dat moet nog maar blijken....

meer dan dat ie moslim is en tekeningen had is er niet.

barfly
21-07-04, 21:58
Geplaatst door nl-x
En was je toen ook zo stom om net voor je wereldse aanslag op grote gebouwen, nog eventjes een supermarkt te beroven?

Dat hangt ervan af. Qua indoctrinatie wel. Qua overmoed ook. Intelligentie op je 17e is onderhevig aan overdoses puber hormonen. Mwah, ik zie inderdaad problemen ja.

barfly
21-07-04, 21:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat moet nog maar blijken....

meer dan dat ie moslim is en tekeningen had is er niet.

Daar heb je gelijk in. Ik ergerde me overigens flink aan het 20:00 Journaal met 17 jarige moslim bla etc..

Marsipulami
21-07-04, 22:05
Geplaatst door barfly
Daar heb je gelijk in. Ik ergerde me overigens flink aan het 20:00 Journaal met 17 jarige moslim bla etc..

Ik heb het al gezegd, als ze die coffeeshops sluiten in Nederland, dan is het gedaan met de paranoïa en met de terreurdreiging door moslimextremisten. :wink:

barfly
21-07-04, 22:18
Geplaatst door Roderik
Ze kunnen dat woord moslim idd onderhand wel gaan weglaten, het is eerder een uitzondering als het eens een keer niet zo is.

Ik ben persoonlijk meer benieuwd of het een katholiek of een protestant betrefd inderdaad...

Ravian
21-07-04, 22:36
Geplaatst door PowerLove
De jongen werd gearresteerd op 30 juni in verband met een gewapende overval op een supermarkt. Bij huiszoeking vond de politie echter plattegronden en situatieschetsen van Nederlandse gebouwen en werken.

Tis vast een student architectuur die geld wilde verdienen om zijn opleiding te bekostigen.
Probleem opgelost.

mark61
22-07-04, 00:14
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb het al gezegd, als ze die coffeeshops sluiten in Nederland, dan is het gedaan met de paranoïa en met de terreurdreiging door moslimextremisten. :wink:

Zie Frankrijk.

Joepie
22-07-04, 08:47
Geplaatst door Beëlzebub
Volgens mij is er niets aan de hand. Behalve dan dat christen-zionistische havikken proberen de stemming onder de bevolking te beïnvloeden.

het was wachten op zo'n reactie.

MootjeAmien
22-07-04, 09:03
Geplaatst door barfly
Wat vind je er zelf van? Ik ben nogal onthutst dat kennelijk kinderen, worden geronseld door een ideologische criminele organisatie.

Ik was 2jaartjes terug ook gerononseld :ego:

Joepie
22-07-04, 09:33
Geplaatst door MootjeAmien
Ik was 2jaartjes terug ook gerononseld :ego:

Ja en je maar afvragen waarom er zo'n bepaald sfeertje om de moslimgemeenschap hangt....

een beter milieu begint bijjezelf zeggen we dan maar.

taouanza
22-07-04, 09:45
Oke

Er was dus een brief
Terreuralarm
Toen was er geen brief
Hier en daar verontwaardiging over ALWEER een leugen vanuit de regering
En opeens
Was daar:



DE SUPERMARKTTERRORIST.

Nederland kan weer opgelucht ademhalen. Er is inderdaad reden voor angst. Be afraid be very afraid.:strik:

Mill
22-07-04, 10:01
Geplaatst door taouanza
Oke

Er was dus een brief
Terreuralarm
Toen was er geen brief
Hier en daar verontwaardiging over ALWEER een leugen vanuit de regering
En opeens
Was daar:



DE SUPERMARKTTERRORIST.

Nederland kan weer opgelucht ademhalen. Er is inderdaad reden voor angst. Be afraid be very afraid.:strik:

Jij denkt dat de overheid het verhaal van de plattegronden heeft verzonnen uit politiek-strategische overwegingen? (serieuze vraag, aub geen moe-smiley.)

Ravian
22-07-04, 10:05
Geplaatst door taouanza
.

Nederland kan weer opgelucht ademhalen. Er is inderdaad reden voor angst. Be afraid be very afraid.

Waarom zouden we bang zijn? Die sukkel heeft zich al laten oppakken. Klaar.

taouanza
22-07-04, 10:07
Geplaatst door Mill
Jij denkt dat de overheid het verhaal van de plattegronden heeft verzonnen uit politiek-strategische overwegingen? (serieuze vraag, aub geen moe-smiley.)

Weet ik veel!
Ik vind het wel allemaal toevallig.
Dan was er een brief dan geen brief en dan opeens wel een verdachte.
Gaat nu iemand nog vragen stellen over die blunder met een bestudeerde brief die er helemaal niet was?
Of is dat niet meer nodig nu er toch een verdachte blijk te zijn?

En wat vind je ervan dat een Libanees naar de politie stapt met de mededeling dat hij bedenkelijke voorstellen heeft gekregen en dan vervolgens zelf wordt gearresteerd?

taouanza
22-07-04, 10:08
Geplaatst door Ravian
Waarom zouden we bang zijn? Die sukkel heeft zich al laten oppakken. Klaar.

Ja maar die sukkel is maar een kleine visjesukkel binnen netwerk van grote gevaarlijke sukkels. Dus check onder je bed voordat je slapen gaat.

Ravian
22-07-04, 10:11
Geplaatst door taouanza
Ja maar die sukkel is maar een kleine visjesukkel binnen netwerk van grote gevaarlijke sukkels.

Is dat zo? Nou, dan pakken we die toch ook op.
Zo moeilijk is dat niet, want ze zijn niet al te slim.

MootjeAmien
22-07-04, 10:12
Geplaatst door Joepie
Ja en je maar afvragen waarom er zo'n bepaald sfeertje om de moslimgemeenschap hangt....

een beter milieu begint bijjezelf zeggen we dan maar.

:rolleyes: ,Ik maar es ontbijten ik ben eén jaar niet naar buiten geweest... :maroc:

Mill
22-07-04, 10:17
Geplaatst door taouanza
Weet ik veel!
Ik vind het wel allemaal toevallig.
Dan was er een brief dan geen brief en dan opeens wel een verdachte.
Gaat nu iemand nog vragen stellen over die blunder met een bestudeerde brief die er helemaal niet was?
Of is dat niet meer nodig nu er toch een verdachte blijk te zijn?

En wat vind je ervan dat een Libanees naar de politie stapt met de mededeling dat hij bedenkelijke voorstellen heeft gekregen en dan vervolgens zelf wordt gearresteerd?

Ik ben het met je eens dat je overheden - ook de Nederlandse - niet klakkeloos kan vertrouwen. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat de terreurdreiging een compleet fabeltje is, zoals jij schijnt te denken. Als het in andere landen gebeurt, waarom zouden er hier dan geen plannen beraamd kunnen worden? We hebben immers troepen in Irak. Dat schijnt reden genoeg te zijn.

Lees ook het topic van Yehi van vorige week. Die is al bij voorbaat triomfantelijk en verkneukeld over een eventuele aanslag in Nederland. Hoe oud is die gast? Ook rond de 17 schat ik. Er zullen vast gastjes van die leeftijd zijn die de daad bij het woord willen voegen. Ze zullen dat als amateurs misschien knullig doen, maar ja, zelfs de grootste mongool kan veel schade aanrichten als 'ie 'mazzel' heeft.

Joepie
22-07-04, 10:22
Geplaatst door MootjeAmien
:rolleyes: ,Ik maar es ontbijten ik ben eén jaar niet naar buiten geweest... :maroc:

smakelijk eten dan maar.

taouanza
22-07-04, 10:37
Geplaatst door Mill
Ik ben het met je eens dat je overheden - ook de Nederlandse - niet klakkeloos kan vertrouwen. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat de terreurdreiging een compleet fabeltje is, zoals jij schijnt te denken. Als het in andere landen gebeurt, waarom zouden er hier dan geen plannen beraamd kunnen worden? We hebben immers troepen in Irak. Dat schijnt reden genoeg te zijn.

Lees ook het topic van Yehi van vorige week. Die is al bij voorbaat triomfantelijk en verkneukeld over een eventuele aanslag in Nederland. Hoe oud is die gast? Ook rond de 17 schat ik. Er zullen vast gastjes van die leeftijd zijn die de daad bij het woord willen voegen. Ze zullen dat als amateurs misschien knullig doen, maar ja, zelfs de grootste mongool kan veel schade aanrichten als 'ie 'mazzel' heeft.



Ik ben het met je eens dat je overheden - ook de Nederlandse - niet klakkeloos kan vertrouwen. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat de terreurdreiging een compleet fabeltje is, zoals jij schijnt te denken


correctie: Zoals jij schijnt voor me in te vullen.

Er is een groot verschil tussen in elke moslim een terrorist te zien en helemaal geen terrorisme. Wat denk je dat ik van een ander planeet kom ofzo?
Je hebt me die vraag eerder gesteld en die had ik inderdaad met een moesmilie beantwoord omdat ik het zo een beledigende vraag vind.
Iedereen hier heeft wel meer van mijn gelezen dan moesmilies.
Vaste prikkers weten hoe ik denk over geweld en schending van mensenrechten en dat ik consequent ben in mijn oordeel daarover: Er bestaat geen zinvol geweld.
En zeker in mij topic van Yehi heb je kunnen zien hoe ik erover denk.
En dan toch vraag je me of ik het gevaar ontken.

Je kan me niet kwalijk nemen dat ik de conclusie trek, nadat ik mijn mening wel honderd keer heb verteld, dat mensen gewoon willen zien wat ze willen zien.

Dus wat denk je zelf Mill?

The_Jackal_999
22-07-04, 10:40
Geplaatst door Roderik
Ze kunnen dat woord moslim onderhand wel gaan weglaten, het is eerder een uitzondering als het eens een keer niet zo is.

puntjes. Take care! angkor/beheer

Het is maar zoals je het bekijkt.
Als je hersenen onderontwikkeld zijn zoals bij jou het geval zeker zal zijn, dan is het inderdaad niet nodig om een andere benaming dan moslim te gebruiken, daar men niets anders wil aanhoren.
Maar laat het duidelijk zijn dat de moslims op wereldniveau zich nu het snelst ontwikkelen.
De dag zal aanbreken waarop de niet-moslims zich moeten verantwoorden.
Het is maar een kwestie van tijd.

The_Jackal_999
22-07-04, 10:45
Geplaatst door Mill
Jij denkt dat de overheid het verhaal van de plattegronden heeft verzonnen uit politiek-strategische overwegingen? (serieuze vraag, aub geen moe-smiley.)

In Frankrijk dacht men dat de psychopatische vrouw ook de waarheid sprak toen ze beweerde dat ze aangevallen werd door Noord-Afrikanen.
Het werd plots internationaal nieuws.
Dus jij zou dat ook de eerste keer niet bestempeld hebben als onzin.
Zelfs de president dacht dat niet.
Maar wat bleek later?
Het was een zieke psychopaat die alles had verzonnen.
Wie was uiteindelijk de dupe hiervan? Niet de Noord-Afrikanen (lees:Moslims), want ze worden sowieso in een zwart daglicht geplaatst.
De Franse overheid zelf, want ze heeft maar WEER eens laten zien dat ze leidt aan islamofobie. Zo ook zal dit het geval zijn bij de kaas-overheid.
Ze zal waarschijnlijk weer een psychopaat als onderzoeker aangeduid hebben die ook alles heeft verzonnen.
Het zou mij verbazen indien het niet zo is.

Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen

Mooi.

taouanza
22-07-04, 10:45
Geplaatst door Roderik
Er zijn allang vragen over die brief gesteld, als het je werkelijk interesseerde zou je dat wel gevolgd hebben.


Kan ik me alles bij voorstellen, je wordt niet zomaar spontaan met dat soort voorstellen benaderd. Wellicht maakte hij zelf ook deel uit van een terreurnetwerk, en kreeg hij spijt. Of was hij bang vroeg of laat toch tegen de lamp te lopen, dus lichtte hij zelf de politie maar vast in, in de hoop zijn hachje te redden.

Ik zie trouwens liever dat de politie iets te alert is, en iemand voor korte termijn onterecht opsluit, dan dat ze een terrorist laten lopen met als gevolg een aanslag met talrijke doden, gewonden en schade.

Het enigste waar ik jou mee bezig zie, is de terreurdreiging belachelijk maken en ridiculiseren. Terwijl we met onze activiteiten in Irak en Afghanistan toch zeker op het verlanglijstje van de moslimterroristen zullen staan.




Geplaatst door Roderik
Ze kunnen dat woord moslim onderhand wel gaan weglaten, het is eerder een uitzondering als het eens een keer niet zo is.

:zwaai:

Probeer maar op iemand anders indruk te maken veel plezier met je paranoia.

Joepie
22-07-04, 10:46
Geplaatst door The_Jackal_999
Het is maar zoals je het bekijkt.
Als je hersenen onderontwikkeld zijn zoals bij jou het geval zeker zal zijn, dan is het inderdaad niet nodig om een andere benaming dan moslim te gebruiken, daar men niets anders wil aanhoren.
Maar laat het duidelijk zijn dat de moslims op wereldniveau zich nu het snelst ontwikkelen.
De dag zal aanbreken waarop de niet-moslims zich moeten verantwoorden.
Het is maar een kwestie van tijd.

Moslims versus niet moslims dus.....??? Het is al duidelijk bij welke groep jij hoort, jezus lijkt het EK wel. Wij worden Kampioen!

Ravian
22-07-04, 10:46
Geplaatst door Mill
Lees ook het topic van Yehi van vorige week. Die is al bij voorbaat triomfantelijk en verkneukeld over een eventuele aanslag in Nederland. Hoe oud is die gast? Ook rond de 17 schat ik. Er zullen vast gastjes van die leeftijd zijn die de daad bij het woord willen voegen. Ze zullen dat als amateurs misschien knullig doen, maar ja, zelfs de grootste mongool kan veel schade aanrichten als 'ie 'mazzel' heeft.

Beetje flauw van je hoor. Hebben die jochies eindelijk een doel in hun leven, is het weer niet goed.
Stel je voor. Je hebt een omgeving van vrede, veiligheid, altijd een inkomen, alle kansen voor scholing & studie om de wereld te verbeteren: dan is het toch logisch dat je als doel stelt om die omgeving aan te vallen?

Mill
22-07-04, 10:47
Geplaatst door taouanza
Er is een groot verschil tussen in elke moslim een terrorist te zien en helemaal geen terrorisme.

Zeker weten. Het lijkt me stug dat ik van het eerste te beschuldigen ben.


beledigend

Tja, er zijn weinig dingen die jij niet beledigend opvat (zie ook weer het topic over veranderende geloofsbeleving), dus wat dat betreft... Maar goed, da's off topic geleuter.


Je hebt me die vraag eerder gesteld en die had ik inderdaad met een moesmilie beantwoord omdat ik het zo een beledigende vraag vind.

Nou ja, toen zei je na een terreurplan dat aan het licht kwam: "komkommertijd?"

Da's toch een teken dat je de dreiging niet echt gelooft? Of interpreteer ik dan verkeerd?


Dus wat denk je zelf Mill?

Ik denk zelf dat de overheid, zeker dit kutkabinet, inderdaad met veel scepsis en wantrouwen tegemoet moet worden getreden. Ik denk tegelijkertijd ook zelf dat een aanslag in Nederland een kwestie van (weinig) tijd is.

Het ergste vind ik nog de gewenning. Een paar jaar geleden zei ik nog tegen vrienden, stel je voor dat we daar in Nederland ook rekening mee moeten gaan houden, dat is toch onvoorstelbaar? Inmiddels is de houding veranderd naar berusting en kille kansberekening: ik weet dat het komt, maar de kans is tamelijk klein dat ik zelf of dierbaren de lul zijn. Een nogal cynische overweging, als je er even over nadenkt.

MootjeAmien
22-07-04, 10:49
Geplaatst door Joepie
smakelijk eten dan maar.
Doen we dat maar... :rolleyes:

Joepie
22-07-04, 10:51
Geplaatst door MootjeAmien
Doen we dat maar... :rolleyes:

Doe je dat idd....

niet met volle mond typen, is onbeleefd

The_Jackal_999
22-07-04, 10:55
Geplaatst door Roderik
Er zijn allang vragen over die brief gesteld, als het je werkelijk interesseerde zou je dat wel gevolgd hebben.


Kan ik me alles bij voorstellen, je wordt niet zomaar spontaan met dat soort voorstellen benaderd. Wellicht maakte hij zelf ook deel uit van een terreurnetwerk, en kreeg hij spijt. Of was hij bang vroeg of laat toch tegen de lamp te lopen, dus lichtte hij zelf de politie maar vast in, in de hoop zijn hachje te redden.

Ja inderdaad en de kerstman bestaat echt!
Ga verhaaltjes lezen jochie, want op politiek vlak bak je er echt niks van.
Datgene waarover jij het hebt is pure racisme, er is geen andere duidelijkere verklaring voor.
Zie je er moslimachtig uit, draag je een baard en doe je maar 1 verkeerde beweging, dan ben je een terorrist en wordt je gelijk aangehouden.
Dit is walgelijk in een maatschappij waar democratie zogezegd hoofddregel is.



Ik zie trouwens liever dat de politie iets te alert is, en iemand voor korte termijn onterecht opsluit, dan dat ze een terrorist laten lopen met als gevolg een aanslag met talrijke doden, gewonden en schade.

Wat hoop ik dan diep in mijn hart dat je jarenlang onterecht wordt aangehouden, dan pas zal je de waarde kennen van hetgeen je hier zonet beweerde.



Het enigste waar ik jou mee bezig zie, is de terreurdreiging belachelijk maken en ridiculiseren. Terwijl we met onze activiteiten in Irak en Afghanistan toch zeker op het verlanglijstje van de moslimterroristen zullen staan.

Het is inderdaad belachelijk. want nu is een kruimeldief, vrijheidsstrijder, elke moslim, ... een terorrist.

Neenee, niet met de deze, voor zoverre mijn aantal grijze cellen de jouwe overtreffen zal ik niet zo naïef zijn en denken dat dit allemaal gerechtvaardigd is, het is niet meer dan een opkomende etnische zuivering, die niets vergeleken is met de (fictieve?) holocaust.

Laat 1 zaak duidelijk zijn: WIE WIND ZAAIT, ZAL STORM OOGSTEN.

Als nederland zich gaat bemoeien met andermans zaken, dan moet ze niet verbaasd zijn als ze in dreiging komt te staan wat aanslagen betreft. Het is een doodnormale zaak. Zoals ik eerder ergens zei, als je met je vriend op stap bent en jouw vriend steelt een fiets, dan ben je zelf niet de dief maar wel MEDEPLICHTIG.

Voor wie het nog niet duidelijk is, raad ik aan niet verder te posten op dit onderwerp, daar het toch niets zal uithalen.

Mill
22-07-04, 10:58
Geplaatst door The_Jackal_999
(fictieve?) holocaust.

Dit is strafbaar. Onterecht, wat mij betreft, maar het is wel zo.

MootjeAmien
22-07-04, 10:58
Geplaatst door Joepie
Doe je dat idd....

niet met volle mond typen, is onbeleefd

Onbeleefd...? :rolleyes:

taouanza
22-07-04, 11:00
Geplaatst door Mill
Zeker weten. Het lijkt me stug dat ik van het eerste te beschuldigen ben.



Tja, er zijn weinig dingen die jij niet beledigend opvat (zie ook weer het topic over veranderende geloofsbeleving), dus wat dat betreft... Maar goed, da's off topic geleuter.



Nou ja, toen zei je na een terreurplan dat aan het licht kwam: "komkommertijd?"

Da's toch een teken dat je de dreiging niet echt gelooft? Of interpreteer ik dan verkeerd?



Ik denk zelf dat de overheid, zeker dit kutkabinet, inderdaad met veel scepsis en wantrouwen tegemoet moet worden getreden. Ik denk tegelijkertijd ook zelf dat een aanslag in Nederland een kwestie van (weinig) tijd is.

Het ergste vind ik nog de gewenning. Een paar jaar geleden zei ik nog tegen vrienden, stel je voor dat we daar in Nederland ook rekening mee moeten gaan houden, dat is toch onvoorstelbaar? Inmiddels is de houding veranderd naar berusting en kille kansberekening: ik weet dat het komt, maar de kans is tamelijk klein dat ik zelf of dierbaren de lul zijn. Een nogal cynische overweging, als je er even over nadenkt.

Nou omdat ik een keer normaal antwoord van je krijg zal ik ook proberen jou een normaal antwoord te geven.

Ik vind de dreiging van terreur reeel en ik vind dat de regering er verkeerd mee omgaat.
Zowel terroristen als de regering willen 'scoren'.
En ik vind dat ze elkaar opjutten.
Dus dat ik terrrorisme afkeur betekent niet dat ik de angstcampagne van de regering waardeer.
En ik vind dat ze met hun heksenjacht ook haat zaaien. Als je toch voor terrorist wordt aangezien kan je net zo goed terrorist zijn.
Men heeft dan wel zo'n houding van als je onschuldig bent heb je niks te vrezen. En als je gematigde moslim ben die zijn geloof binnenshuis houdt hoor je erbij maar zo voelt het niet.
En ik voel de angst wel en ook het gevoel er toch niet bij te horen ook als een soort terreur.
Dus al wordt terreur met letterlijk bomaanslag dan wel bestrijdt maar voor de sfeer in de maatschappij is de schade al geschiedt.

Jij begrijp? Of ben ik nou weer een Marokkaan in de gebruikelijke slachtofferrol?

The_Jackal_999
22-07-04, 11:01
Geplaatst door Roderik
Laat dat persoonlijke maar achterwege, probeer het voor de verandering eens inhoudelijk.

Waar blijkt die snelle ontwikkeling van moslims uit? Welke belangrijke uitvindingen of denkers hebben ze recentelijk voortgebracht? Welk moslimland is het toonbeeld van voorspoed, welvaart, gelijkwaardigheid en rust? Het Arab Human Development rapport van de VN kwam tot hele andere conclusies mbt de Arabische wereld. Dus ik neem aan dat je het in elk geval over een niet-Arabisch land hebt? Heb ik misschien wat belangrijke ontwikkelingen in Indonesië gemist?

Mijn al dan niet inhoudelijke reacties zijn evenredig met dat van de anderen hier, dus spiegel jouw commetaar terug op jezelf en zie in hoe je overkomt bij anderen.

Soit,
De Islam is de snelst groeiende religie.
De belangrijke denkers zijn bij ons de Imams, ze worden alleen maar talrijker. Zij zijn de rijksten in kennis en zij zullen Insha'Allah de basis vormen van een toekomstige ISLAMITISCHE rijk (laat het duidelijk zijn dat ik niet het woordje ARABISCHE (rijk) heb geschreven).
Dat rapport van de VN kan best juist zijn, daar de ARABISCHE leiders van vandaag inderdaad niet voldoen aan de Islamitische voorschriften (eenieder die afdwaalt van het Islamitische pad, zal dwalen en Allah zal hem niet bijstaan, vandaar hun mislukken op wereldvlak).

Het is een kwestie van tijd mijn vriend.

The_Jackal_999
22-07-04, 11:01
Geplaatst door Mill
Dit is strafbaar. Onterecht, wat mij betreft, maar het is wel zo.


Waar heb ik iets verkeerds gezegd?
Ik ben geen negationist!

Mill
22-07-04, 11:05
Geplaatst door taouanza
Dus dat ik terrrorisme afkeur betekent niet dat ik de angstcampagne van de regering waardeer.
En ik vind dat ze met hun heksenjacht ook haat zaaien. Als je toch voor terrorist wordt aangezien kan je net zo goed terrorist zijn.

Lullen over een brief als zo'n brief niet bestaat is inderdaad onvergeeflijk en Remkes zou daar politiek op afgerekend moeten worden.

Maar wat nou als er werkelijk serieuze verdenkingen zijn, en de plattegronden van de 17-jarige van dit topic en de Vierdaagse-verdenking zouden dat kunnen zijn, moeten de overheid en de pers dat dan gaan stilhouden?

The_Jackal_999
22-07-04, 11:06
Geplaatst door Mill
[
Het ergste vind ik nog de gewenning. Een paar jaar geleden zei ik nog tegen vrienden, stel je voor dat we daar in Nederland ook rekening mee moeten gaan houden, dat is toch onvoorstelbaar? Inmiddels is de houding veranderd naar berusting en kille kansberekening: ik weet dat het komt, maar de kans is tamelijk klein dat ik zelf of dierbaren de lul zijn. Een nogal cynische overweging, als je er even over nadenkt. [/B]

Zoals ik eens zei: wie zich bemoeit met andermans zaken moet het accepteren dat ie zich in narigheid zal brengen.
Duidelijk en simpel, laat nu gewoon je verstand (indien die er is uiteraard) werken en je bent er.

Mill
22-07-04, 11:07
Geplaatst door The_Jackal_999
Zoals ik eens zei: wie zich bemoeit met andermans zaken moet het accepteren dat ie zich in narigheid zal brengen.
Duidelijk en simpel, laat nu gewoon je verstand (indien die er is uiteraard) werken en je bent er.

Jij bemoeit je toch ook met andermans zaken? Je wil dat we allemaal buigen voor het "ISLAMITISCHE RIJK", ook al hebben we daar helemaal geen zin in.

The_Jackal_999
22-07-04, 11:08
Geplaatst door Mill
Lullen over een brief als zo'n brief niet bestaat is inderdaad onvergeeflijk en Remkes zou daar politiek op afgerekend moeten worden.

Maar wat nou als er werkelijk serieuze verdenkingen zijn,

Zoals de massavernietignswapens van Irak?

[Of is het dat allemaal waard zolang er enkel MOSLIMS benadeeld worden?]

P.s.:Ik zou bijna beginnen denken dat Nazi-Duitsland haar roots heeft gevonden in Nederland bij ENKELINGEN!

The_Jackal_999
22-07-04, 11:11
Geplaatst door Mill
Jij bemoeit je toch ook met andermans zaken? Je wil dat we allemaal buigen voor het "ISLAMITISCHE RIJK", ook al hebben we daar helemaal geen zin in.

Toen ik het had over bemoeienis moest je het letterlijk opvatten! Nederland heeft haar aandeel in enkele Islamitische kwesties op wereldniveau (troepen naar Irak, materiaal naar Bosnië, ...)

Ik daarentegen geef commentaar, ik heb me niet zozeer geëngageerd om naar de toekomst toe naar de Nederlandse overheid te stappen om daar enkele plannen te wijzigen!

Lees en leer!

Ravian
22-07-04, 11:12
Geplaatst door The_Jackal_999
Laat 1 zaak duidelijk zijn: WIE WIND ZAAIT, ZAL STORM OOGSTEN.

Als nederland zich gaat bemoeien met andermans zaken, dan moet ze niet verbaasd zijn als ze in dreiging komt te staan wat aanslagen betreft. Het is een doodnormale zaak.

Nu doe je voorkomen alsof elk land waar aanslagen zijn gepleegd, dat aan zichzelf te danken heeft. Zo werkt het dus niet. Terreur is het middels dood & verderf zaaien van paniek, en er zit totaal geen ideologie of idee en al helemaal geen rechtvaardigheid achter.
Dat heb ik al vaker gezegd: laat de terroristen hun verlanglijstje inleveren, en zelfs in het extreemste geval zullen ze niet weten wat ze uiteindelijk met hun ingewilligde eisen aan moeten. Terreur is geen dwangmiddel om iets voor elkaar te krijgen: terreur is manifestatiedrang en ergens tegenaan willen schoppen zonder een leefbaar alternatief te bieden. Dus of je nou je kop in het zand steekt en een burqua op je ass tekent: aanvallen doen ze toch wel.

taouanza
22-07-04, 11:13
Geplaatst door Mill
Lullen over een brief als zo'n brief niet bestaat is inderdaad onvergeeflijk en Remkes zou daar politiek op afgerekend moeten worden.

Maar wat nou als er werkelijk serieuze verdenkingen zijn, en de plattegronden van de 17-jarige van dit topic en de Vierdaagse-verdenking zouden dat kunnen zijn, moeten de overheid en de pers dat dan gaan stilhouden?

Dat weet ik niet.
Ik zeg alleen dat een onbetrouwbare regering ook niet echt helpt.
Het zou gewoon makkelijker zijn als je een regering had die je gewoon kon vertrouwen. Dat je staatsveiligheid aan betrouwbare verantwoordelijke integere mensen kan overlaten. Wat weet ik van staatsveiligheid? Het zou prettig zijn als er mensen zijn die dat wel deden.

Mill
22-07-04, 11:14
Geplaatst door The_Jackal_999
Toen ik het had over bemoeienis moest je het letterlijk opvatten! Nederland heeft haar aandeel in enkele Islamitische kwesties op wereldniveau (troepen naar Irak, materiaal naar Bosnië, ...)

Ik daarentegen geef commentaar, ik heb me niet zozeer geëngageerd om naar de toekomst toe naar de Nederlandse overheid te stappen om daar enkele plannen te wijzigen!

Lees en leer!

Wil je nou dat we buigen voor het toekomstige "ISLAMITISCHE RIJK" of niet? Zo ja, dan bemoei je je met andermans zaken, want niemand hier heeft daar zin in.

The_Jackal_999
22-07-04, 11:16
Geplaatst door Ravian
Nu doe je voorkomen alsof elk land waar aanslagen zijn gepleegd, dat aan zichzelf te danken heeft. Zo werkt het dus niet. Terreur is het middels dood & verderf zaaien van paniek, en er zit totaal geen ideologie of idee en al helemaal geen rechtvaardigheid achter.
Dat heb ik al vaker gezegd: laat de terroristen hun verlanglijstje inleveren, en zelfs in het extreemste geval zullen ze niet weten wat ze uiteindelijk met hun ingewilligde eisen aan moeten. Terreur is geen dwangmiddel om iets voor elkaar te krijgen: terreur is manifestatiedrang en ergens tegenaan willen schoppen zonder een leefbaar alternatief te bieden. Dus of je nou je kop in het zand steekt en een burqua op je ass tekent: aanvallen doen ze toch wel.

2 vragen + 1 raad:

Waarom werd het woordje 'terreur' vóór 11/9 niet zoveel (of zelfs niet) gebruikt?

Wat is er veranderd op politiek vlak sinds 11/9

Raad: koop je een cinema ticket en ga Fahrenheit 911 zien.

Ravian
22-07-04, 11:19
Geplaatst door Mill

Maar wat nou als er werkelijk serieuze verdenkingen zijn, en de plattegronden van de 17-jarige van dit topic en de Vierdaagse-verdenking zouden dat kunnen zijn, moeten de overheid en de pers dat dan gaan stilhouden?

Liever wel natuurlijk: vanwege haatzaaierij en zo.
Het concept van vrije pers in het westen wordt nog niet door iedereen begrepen. Gaarne alleen positief nieuws vermelden, is het adagium.

Overigens is het lastig praten in de omgekeerde wereld. Misdadigers worden pas misdadigers omdat de media over hen berichten, blijkbaar. Dat ze misdadigers zijn omdat ze misdaden plegen doet totaal niet ter zake.

Tot een paar jaar geleden werd er in de pers steevast gezwegen over 'gevoelige' kwesties. Alsof de mensen dus niet wisten wat er speelde, jemig. Maar als er mysterieus over wordt gedaan, wordt er juist meer bij verzonnen, zo werkt dat. Dan liever vrije pers hoor.

The_Jackal_999
22-07-04, 11:20
Geplaatst door Mill
Wil je nou dat we buigen voor het toekomstige "ISLAMITISCHE RIJK" of niet? Zo ja, dan bemoei je je met andermans zaken, want niemand hier heeft daar zin in.

Alstublieft,
reageer eens op een hoger niveau, mijn bedoeling is niet te zitten kibbelen over wie wel of niet moet neerbuigen voor de Islam, maar eerder om aan te tonen hoe kortzichtig jullie soms wel kunnen zijn.

Feit is dat Nederland zich tschuldig heeft gemaakt aan medeplichtigheid.
Zij was in tegenstelling tot België wel VOORSTANDER voor een oorlog in Irak.
Nu dat blijkt dat die oorlog enkel bedoeld was voor zionistische belangen zit Nederland in de put. Ze heeft zichzelf de das omgedaan.
Klaar is Kees.

Joepie
22-07-04, 11:25
Geplaatst door The_Jackal_999
Alstublieft,
reageer eens op een hoger niveau, mijn bedoeling is niet te zitten kibbelen over wie wel of niet moet neerbuigen voor de Islam, maar eerder om aan te tonen hoe kortzichtig jullie soms wel kunnen zijn.

Feit is dat Nederland zich tschuldig heeft gemaakt aan medeplichtigheid.
Zij was in tegenstelling tot België wel VOORSTANDER voor een oorlog in Irak.
Nu dat blijkt dat die oorlog enkel bedoeld was voor zionistische belangen zit Nederland in de put. Ze heeft zichzelf de das omgedaan.
Klaar is Kees.

Zionistische belangen... de trek naar zion van de nederlandse jood?

Joepie
22-07-04, 11:27
Geplaatst door The_Jackal_999
2 vragen + 1 raad:

Waarom werd het woordje 'terreur' vóór 11/9 niet zoveel (of zelfs niet) gebruikt?

Wat is er veranderd op politiek vlak sinds 11/9

Raad: koop je een cinema ticket en ga Fahrenheit 911 zien.

911 farenheit, moet ik nog zien, columbine was echter een leuke.

Denk je zelf niet dat die stemmingverandering iets met moslimextrimisme heeft te maken??

is idd jammer dat zoveel moslims hier de dupe van worden....

The_Jackal_999
22-07-04, 11:27
Geplaatst door Joepie
Zionistische belangen... de trek naar zion van de nederlandse jood?

Ontwijk maar de inhoud, ik verwachtte niets anders.

Ravian
22-07-04, 11:28
Geplaatst door The_Jackal_999
2 vragen + 1 raad:

Waarom werd het woordje 'terreur' vóór 11/9 niet zoveel (of zelfs niet) gebruikt?

Wat is er veranderd op politiek vlak sinds 11/9

Raad: koop je een cinema ticket en ga Fahrenheit 911 zien.

Die heb ik 3 weken geleden al gezien. Conspiracy theories die De Waarheid in 2 uur zouden moeten neerzetten: daar plaats ik kanttekeningen bij. Al komt Moore met strong evidence , als je wat beter bent geinformeerd zie je wel gaten in zijn verhaal, en ook waar hij dingen bewust weglaat die deuken in zijn mening kunnen slaan.
Ik voeg datgene wat hij beweert toe aan alle informatiebronnen die voorhanden zijn, en wellicht kom ik ooit nog 's in de buurt van de truth.

Wat Moore die buffoon Bush verwijt, doet hij precies hetzelfde. Het publiek overladen met zoals hij wil dat ze de dingen zien. Ik heb van de film genoten, hij is ontluisterend en soms ook hilarisch. Maar niet genuanceerd genoeg. Heb jij um al gezien? Jij lijkt me niet slecht geinformeerd: je zult zelf ook wel de wenkbrauwen fronsen hier en daar.

Joepie
22-07-04, 11:28
Geplaatst door The_Jackal_999
Ontwijk maar de inhoud, ik verwachtte niets anders.

oh wacht maar even... even de correspondentie nalezen.... ben zo terug :jumping: :fplet:

Joepie
22-07-04, 11:41
Geplaatst door Joepie
oh wacht maar even... even de correspondentie nalezen.... ben zo terug :jumping: :fplet:


Nou over je islamitische rijk zullen we maar even zwijgen want die ideologie mag je van mij hebben, aangezien ik die indoctinatie niet meer ongedaan kan maken gezien je gedachtengoed quote uit je heilig boek ipv. het te refereren naar je eigen verstand.

Je hebt het de hele tijd erover dat alles is ontstaan doordat wij ons met zaken bemoeien die niet onze zaak zijn. Maak het dan ook niet onze zaak door wat met aanslagen te dreigen of zelfs uit te voeren.

Wie een kuil graaft voor een ander kan er zelf invallen

MAW: de wereldwijde bedreiging van moslimextrimisme gericht tegen het westen is niet onze zaak wil je zeggen?

The_Jackal_999
22-07-04, 11:46
Geplaatst door Joepie
Nou over je islamitische rijk zullen we maar even zwijgen want die ideologie mag je van mij hebben, aangezien ik die indoctinatie niet meer ongedaan kan maken gezien je gedachtengoed quote uit je heilig boek ipv. het te refereren naar je eigen verstand.

Je hebt het de hele tijd erover dat alles is ontstaan doordat wij ons met zaken bemoeien die niet onze zaak zijn. Maak het dan ook niet onze zaak door wat met aanslagen te dreigen of zelfs uit te voeren.

Wie een kuil graaft voor een ander kan er zelf invallen

MAW: de wereldwijde bedreiging van moslimextrimisme gericht tegen het westen is niet onze zaak wil je zeggen?

Weer verkeerd begrepen.
Jammer dat ik steeds in herhaling moet vallen.
Voor Nederland is het te laat.
De feiten zijn er al.
Ik zeg NIET dat de Nederlandse overheid de EVENTUELE bedreiging moet laten staan, integendeel NU mag of neen, MOET ze zich er mee bemoeien omdat het over haar EIGEN land gaat.

Ik zei eerder begrip te tonen voor die eventuele dreigingen. Dus je moet niet doen alsof de dreiging voor nederland als een verassing aankomt.
DIT is wat ik al een tijdje poog aan te halen.

Ravian
22-07-04, 11:46
Geplaatst door The_Jackal_999
Mijn al dan niet inhoudelijke reacties zijn evenredig met dat van de anderen hier, dus spiegel jouw commetaar terug op jezelf en zie in hoe je overkomt bij anderen.

Soit,
De Islam is de snelst groeiende religie.
De belangrijke denkers zijn bij ons de Imams, ze worden alleen maar talrijker. Zij zijn de rijksten in kennis en zij zullen Insha'Allah de basis vormen van een toekomstige ISLAMITISCHE rijk (laat het duidelijk zijn dat ik niet het woordje ARABISCHE (rijk) heb geschreven).
Dat rapport van de VN kan best juist zijn, daar de ARABISCHE leiders van vandaag inderdaad niet voldoen aan de Islamitische voorschriften (eenieder die afdwaalt van het Islamitische pad, zal dwalen en Allah zal hem niet bijstaan, vandaar hun mislukken op wereldvlak).

Het is een kwestie van tijd mijn vriend.

Hmmm... Het Islamitische Rijk.

Is dit een aankondiging van iets prachtigs of iets dreigends? You tell me.

Voor wat betreft de oprichting ervan: je hebt de mensen (1 miljard), de broederschap, het land, het geld. Wat let je, alles is voorhanden.

1 miljard mensen moeten die paar foute leiders en hun echelons toch wel aankunnen? Ik hoor dit streven ernaar zo vaak, dat ik heb begrepen dat de wil veel draagvlak heeft.

Dus wat zijn de initiatieven en de plannen tot verwezenlijking? Iemand moet daar toch al enkele ideeen over hebben.

Joepie
22-07-04, 12:15
Geplaatst door The_Jackal_999
Weer verkeerd begrepen.
Jammer dat ik steeds in herhaling moet vallen.
Voor Nederland is het te laat.
De feiten zijn er al.
Ik zeg NIET dat de Nederlandse overheid de EVENTUELE bedreiging moet laten staan, integendeel NU mag of neen, MOET ze zich er mee bemoeien omdat het over haar EIGEN land gaat.

Ik zei eerder begrip te tonen voor die eventuele dreigingen. Dus je moet niet doen alsof de dreiging voor nederland als een verassing aankomt.
DIT is wat ik al een tijdje poog aan te halen.

De dreiging komt ook niet als een verassing voor veel nederlanders. Die dreiging is er al zeker sinds 911, maar dat wilt niet zeggen dat Nederland zich moet afkeren van die dreiging om een aanslag te voorkomen.

Sandrosi
22-07-04, 12:20
Geplaatst door The_Jackal_999
De Islam is de snelst groeiende religie.
De belangrijke denkers zijn bij ons de Imams, ze worden alleen maar talrijker. Zij zijn de rijksten in kennis en zij zullen Insha'Allah de basis vormen van een toekomstige ISLAMITISCHE rijk (laat het duidelijk zijn dat ik niet het woordje ARABISCHE (rijk) heb geschreven).
Dat rapport van de VN kan best juist zijn, daar de ARABISCHE leiders van vandaag inderdaad niet voldoen aan de Islamitische voorschriften (eenieder die afdwaalt van het Islamitische pad, zal dwalen en Allah zal hem niet bijstaan, vandaar hun mislukken op wereldvlak).

Het is een kwestie van tijd mijn vriend.
Dat moslims veel kinderen fokken en de islam dus snel groeit zegt totaal niets over hun ontwikkeling. Sterker nog, het komt juist vooral voor bij onderontwikkelde samenlevingen. Wat voor belangrijke vruchten heeft de wereld mogen plukken van de grote islamitische denkers: de imams?

taouanza
22-07-04, 12:27
Geplaatst door Sandrosi
Dat moslims veel kinderen fokken en de islam dus snel groeit zegt totaal niets over hun ontwikkeling. Sterker nog, het komt juist vooral voor bij onderontwikkelde samenlevingen. Wat voor belangrijke vruchten heeft de wereld mogen plukken van de grote islamitische denkers: de imams?


Meid wat zou ik niet over hebben voor jouw sympathie en goedkeuring.
Ik zou dolgraag geaccepteerd willen worden door mensen zoals jij.
Ik kan het alleen maar stiekem hopen.

Ravian
22-07-04, 12:28
Geplaatst door The_Jackal_999
Weer verkeerd begrepen.
Jammer dat ik steeds in herhaling moet vallen.
Voor Nederland is het te laat.
De feiten zijn er al.
Ik zeg NIET dat de Nederlandse overheid de EVENTUELE bedreiging moet laten staan, integendeel NU mag of neen, MOET ze zich er mee bemoeien omdat het over haar EIGEN land gaat.

Ik zei eerder begrip te tonen voor die eventuele dreigingen. Dus je moet niet doen alsof de dreiging voor nederland als een verassing aankomt.
DIT is wat ik al een tijdje poog aan te halen.

Ik ben het met je eens hoor: de dreiging is reeel. Ongeacht het feit dat in het westen miljoenen de straat op zijn gegaan en journalisten hun vingers hebben stukgeschreven uit protest tegen de oorlog: hij kwam er. En zoals altijd zijn en zullen burgers het slachtoffer worden van wat een paar gemankeerde creepazoids beslissen. Niks nieuws onder de zon.
En daarna raap je de brokstukken op, verwerkt het verdriet en de trauma's en you get on with your life (als je het nog hebt). Voor een tijdje althans, tot aan de volgende uitbarsting. En degenen die beslissen over dood en verderf, geven altijd aan dat ze gelijk hebben om te doen wat ze doen.

The_Jackal_999
22-07-04, 13:03
Geplaatst door Sandrosi
Dat moslims veel kinderen fokken en de islam dus snel groeit zegt totaal niets over hun ontwikkeling. Sterker nog, het komt juist vooral voor bij onderontwikkelde samenlevingen. Wat voor belangrijke vruchten heeft de wereld mogen plukken van de grote islamitische denkers: de imams?

Door je beledigende opstelling zal je niet eens het gedachte wekken dat jouw opmerking enige waarde kan hebben, laat staan deze interessant te vinden.
Soit,
Of je het nu fokken noemt of hoe dan ook, feit blijft dat de moslims talrijker worden.
Dit is niet ENKEL te wijten aan het aantal geborenen per islamitisch gezin, maar OOK door de 'blanke' BEKEERLINGEN!!!

Mooi he.

Ravian
22-07-04, 13:18
Geplaatst door The_Jackal_999
Door je beledigende opstelling zal je niet eens het gedachte wekken dat jouw opmerking enige waarde kan hebben, laat staan deze interessant te vinden.
Soit,
Of je het nu fokken noemt of hoe dan ook, feit blijft dat de moslims talrijker worden.
Dit is niet ENKEL te wijten aan het aantal geborenen per islamitisch gezin, maar OOK door de 'blanke' BEKEERLINGEN!!!

Mooi he.

En wat zou dat, dat het aantal moslims groeiende is?
Wat bewijst dat? Dat moslims beter zijn, of meer gelijk hebben dan anderen, of machtiger worden?
Jij weet toch voor jezelf wat het beste is voor je, daar heb je toch geen overmacht voor nodig om dat te bewijzen? Of je moet onzeker zijn natuurlijk, dan worden aantallen en bekeerlingen opeens erg belangrijk.

DEMOcraat
22-07-04, 13:27
ach het zal weer zo'n loze alarm zijn als die van nijmegen waarbij een libanees wordt aangehouden die in nijmegen bekend staat als een soort zwerver die geen verblijfsvergunnig had.

DEMOcraat
22-07-04, 13:34
Geplaatst door Roderik
Illegale zwervers zijn niet in staat tot het plegen van terreuraanslagen? Dat soort mensen in een uitzichtloze situatie zijn juist een gewillige prooi van terreurorganisaties, in Palestina weten ze daar ook alles van.

als je hem kent dan zou anders oordelen maar ja onbekend is kennelijk bij jou onbemind.

die libanees is zelf naar de politie gegaan met het hele verhaal in de hoop dat hij een verbijfsvergunning zou krijgen.

The_Jackal_999
22-07-04, 13:39
Geplaatst door Roderik
Jij had het over de ontwikkeling die zo razend snel zou gaan, maar in feite bedoel je dus gewoon de groei van het aantal moslims? Je hebt immers nog steeds geen enkel argument genoemd waar die ontwikkeling uit zou moeten blijken.


Hier heb je alvast een voorsmaakje:

http://www.eltawheed.nl/nl/articles/islam-guide/qsgroei.html

DEMOcraat
22-07-04, 13:43
Geplaatst door Roderik
Dus? Maakt dat hem tot een leugenaar?

een leugenaar is hij zeker wel aangezien zijn hele verhaal van geen kante klopte.ik heb zelf gehoord van mensen die hem goed kennen dat hij een soort dorpsgek is.

The_Jackal_999
22-07-04, 13:49
Geplaatst door Ravian
En wat zou dat, dat het aantal moslims groeiende is?
Wat bewijst dat? Dat moslims beter zijn, of meer gelijk hebben dan anderen, of machtiger worden?
Jij weet toch voor jezelf wat het beste is voor je, daar heb je toch geen overmacht voor nodig om dat te bewijzen? Of je moet onzeker zijn natuurlijk, dan worden aantallen en bekeerlingen opeens erg belangrijk.

Het enige dat ik hiermee wil aantonen is dat de Islam in de verste veld niet aanzet tot geweld (zoals de media telkens (tevergeefs) wil bewijzen).
Want waarom zouden mensen massal? kiezen voor een religie die aanzet tot haat of geweld?
Indien een moslim toch geweld gebruikt of haat koestert, dan komt dit niet door zijn religie maar door zijn eigen karakter of cultuur.

Een weetje:
Deze tijden staan beschreven in een overlevering van de Profeet (saw), hij zei: 'Er zal een tijd komen dat mijn Ummah (mijn volk) zo talrijk zal zijn, dat hun beteknis zo is, zoals het geval zou zijn bij een emmer water die maar voor een 10e gevuld is en waarbij de rest (9/10) uit schuim bestaat."

Een interpretatie van deze overlevering is dat de moslims heden ten dage de schuim voorstellen, wat niets waard is vergeleken met dat 1/10.

Dus dat ze talrijk zijn, wil nog niets of weinig zeggen, TENZIJ ze weer 1 eenheid vormen, dan zullen de moslims pas moslims zijn.

Door het optreden van het westen en door de grootste boosdoener, amerika, slagen de moslims er niet in om zich te verenigen.

Maar, zoals ik eerder zei, het is een kwestie van tijd, alleen hoop ik dat ik dat nog zal meemaken (alhoewel ik pessimistisch ben).

DEMOcraat
22-07-04, 13:51
Geplaatst door Roderik
Ontzettend knap dat je zulke stellige uitspraken kunt doen op basis van "horen zeggen". :slapen:

die uitspraken van je baseer je alleen op de media.dus niets nieuws eraan.

die libanees heeft ook verklaart dat hij bij een zaak werkte terwijl hij daar nooit in dienst was,en dat zegt genoeg over zijn leugens.

maar ja ik zou zeggen blijf maar jezelf geloven het is net of je de telekst overschrijft.

The_Jackal_999
22-07-04, 13:55
Geplaatst door Roderik
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar mag ik hieruit concluderen dat je ook van mening bent dat de populatie moslims weliswaar groeit als kool, maar geen wezenlijke bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de mens in de recente geschiedenis? Zo niet, dan ben ik nog steeds zeer benieuwd over welke ontwikkelingen je het nu had.

Lees mijn voorgaande reactie.
Een talrijker wordende populatie is altijd interessant, alleen hangt het er van af hoe men er mee omgaat.
Bij voorbeeld:

Saoudi-Arabië is nog steeds het machtigste land op aarde. Maar momenteel is het de minst betekende op aarde.
Hoe komt dit?
Wel, dit is te wijten aan de manier waarop men omspringt met eigen middelen.
Hadden ze echte moslims geweest en moesten ze volgens de echte Shari'a regeren, dan bibberde de VS van hen en zou de VS en cosoorten niet op wereldniveau de moslims benadelen.

Hoe ik er bij kom dat S-A het machtigste land op aarde is?
Wel, als ze AL haar petroleumkranen sluit, dan ontstaat er een moeilijk te herstellen wereldcrisis.


Allah straft hen voor hun nalatigheid op islamitisch vlak.

MAAR, de tijden zullen komen waarin de Islam zal overheersen (het is nu al het geval, maar versnippert, ik heb het eerder over hun eenheid).

Ongetwijfeld.

The_Jackal_999
22-07-04, 13:57
Geplaatst door DEMOcraat
die uitspraken van je baseer je alleen op de media.dus niets nieuws eraan.

die libanees heeft ook verklaart dat hij bij een zaak werkte terwijl hij daar nooit in dienst was,en dat zegt genoeg over zijn leugens.

maar ja ik zou zeggen blijf maar jezelf geloven het is net of je de telekst overschrijft.

Inderdaad.
Sommigen hier denken dat alles wat op televisie komt, waar en ontegensprekelijk is.
Media of 'horen zeggen' is voor mij indentiek hetzelfde (in deze tijden).

Ravian
22-07-04, 14:09
Geplaatst door The_Jackal_999
Het enige dat ik hiermee wil aantonen is dat de Islam in de verste veld niet aanzet tot geweld (zoals de media telkens (tevergeefs) wil bewijzen).

De media 'bewijzen' niets. De media registreren wat er gebeurt, en dat is dat een groep radicale fundies de islam steeds associeert met geweld & moord.


Want waarom zouden mensen massal? kiezen voor een religie die aanzet tot haat of geweld?

Nou kan ik ontzeeeeeeeeeeettend flauw doen en de bekeerlingen aanhalen die vervolgens terreurdaden plegen. Bekeerlingen willen wel 's fanatiek zijn, dus je moet maar zien hoe blij je moet zijn met die aantallen nieuwe 'ontdekkers' van de islam.


Indien een moslim toch geweld gebruikt of haat koestert, dan komt dit niet door zijn religie maar door zijn eigen karakter of cultuur.
Mee eens.


Een weetje:
Deze tijden staan beschreven in een overlevering van de Profeet (saw), hij zei: 'Er zal een tijd komen dat mijn Ummah (mijn volk) zo talrijk zal zijn, dat hun beteknis zo is, zoals het geval zou zijn bij een emmer water die maar voor een 10e gevuld is en waarbij de rest (9/10) uit schuim bestaat."

Cryptisch: kun je weer alle kanten mee op :-\


Een interpretatie van deze overlevering is dat de moslims heden ten dage de schuim voorstellen, wat niets waard is vergeleken met dat 1/10.

1 interpretatie ja. Er zijn een miljard moslims dus net zoveel interpretaties mogelijk.


Dus dat ze talrijk zijn, wil nog niets of weinig zeggen, TENZIJ ze weer 1 eenheid vormen, dan zullen de moslims pas moslims zijn.

Nou, fijn. Een eenheid.
Jammer dat die eenheid moet worden bewerkstelligd door het zoeken naar een gemeenschappelijke vijand, in plaats van samen zoeken naar mystieke grootsheid en dan verder gelukkig zijn met elkaar. Mijn zegen heb je hoor (in het tweede geval dan).


Door het optreden van het westen en door de grootste boosdoener, amerika, slagen de moslims er niet in om zich te verenigen.

Kul.
Feit is, zoals ik al eerder zei, dat die eenheid in het verleden en ook nu weer, blijkbaar alleen bereikt kan worden door tezamen De Vijand te zoeken. Begin nou eerst 's met die opbouw van het Rijk man. Het lijkt me een slecht begin van het Vredelievende Islamitische Rijk om die te starten op de rokende puinhopen van andere beschavingen.


Maar, zoals ik eerder zei, het is een kwestie van tijd, alleen hoop ik dat ik dat nog zal meemaken (alhoewel ik pessimistisch ben).
Je bent eerder realistisch dan pessimistisch.

DEMOcraat
22-07-04, 14:10
Geplaatst door The_Jackal_999
Inderdaad.
Sommigen hier denken dat alles wat op televisie komt, waar en ontegensprekelijk is.
Media of 'horen zeggen' is voor mij indentiek hetzelfde (in deze tijden).

wat je wat het gekste is die gek heeft verklaart dat hij in mijn zaak werkte.

The_Jackal_999
22-07-04, 14:12
Geplaatst door Roderik
Saudie Arabie het machtigste land ter wereld? Laat me niet lachen zeg, ze zijn nog niet eens in staat om hun eigen olie op te pompen. Ze hebben de potentie om het machtigste land ter wereld te zijn, maar dat zijn ze momenteel beslist niet. Ze kunnen de oliekraan wel sluiten, maar dan zijn ze zelf ook de dupe, dus dat zullen ze nooit doen.

Maarre, dit is wel weer een afleidingsmanoevre van je, ik wacht nog steeds op voorbeelden waaruit moet blijken dat moslims zich zo snel ontwikkelen, wat dus iets anders is dan in aantal groeien.

Ik bedoelde eigenlijk datgene wat je hierboven zei, ze zijn potentieel het machtigste land van de wereld.


Ik bezit niet de westerse talenten om mij schuldig te maken aan afleidingsmaneuvres, ik heb je gegeven wat nodig is om mijn meningen te staven, indien dat niet voldoende is voor jou, dan is dat mijn zaak niet.

DEMOcraat
22-07-04, 14:13
Geplaatst door Roderik
Hij beweerde dus assistent-schoonmaker te zijn? ;)

ken je hem ook..

Ravian
22-07-04, 14:14
Geplaatst door The_Jackal_999
Hadden ze echte moslims geweest en moesten ze volgens de echte Shari'a regeren, dan bibberde de VS van hen en zou de VS en cosoorten niet op wereldniveau de moslims benadelen.

Waarom zouden de VS moeten bibberen voor een Islamitisch Rijk, gebaseerd op een vredelievende, geweldloze godsdienst? Het lijkt me juist toe te juichen.


MAAR, de tijden zullen komen waarin de Islam zal overheersen (het is nu al het geval, maar versnippert, ik heb het eerder over hun eenheid).

En ja hoor, daar hebben we de overheersing weer.

Spreek nou 's klare taal man. Je roept de hele tijd over die geweldloze, vredelievende islam. Maar zodra de volgelingen een eenheid vormen, zullen ze overheersen. Hoezo overheersen? Over wie? De wereld?

Rare conclusies trek jij. Je zou eerder denken dat er dan een rijk vol aardige mensen was, die erg gelukkig waren en verdraagzaam, echte moslims dus. Niet een rijk om voor te bibberen.

DEMOcraat
22-07-04, 14:17
Geplaatst door Roderik
Lieg niet, je hebt geen enkel voorbeeld gegeven waaruit de enorme ontwikkeling onder moslims zou moeten blijken. Je hebt enkel voorbeelden gegeven dat het aantal moslims groeit, maar dat wist ik zo ook al wel.

als we het over het heden hebben dan heb je volkomen gelijk,maar ja wie het oude niet eert is het nieuwe niet waard.

The_Jackal_999
22-07-04, 14:24
Geplaatst door Ravian
[B]De media 'bewijzen' niets. De media registreren wat er gebeurt, en dat is dat een groep radicale fundies de islam steeds associeert met geweld & moord.


Ah, noemen ze dat nu registreren?
Och man toch.
Ik denk dat je niet naïef bent, maar eerder onwetend.
Media is niet meer wat het moet zijn.
Ik heb ergens vermelding van Berlusconi gemaakt, hij bezit dus volgens jouw redenatie 'even' 4 (of3?) staatstelevisiemaatschappijen om te registreren wat er in zijn land gebeurt?
Mooi verhaaltje.





Nou kan ik ontzeeeeeeeeeeettend flauw doen en de bekeerlingen aanhalen die vervolgens terreurdaden plegen. Bekeerlingen willen wel 's fanatiek zijn, dus je moet maar zien hoe blij je moet zijn met die aantallen nieuwe 'ontdekkers' van de islam.

Dit is jouw mening.
Als je mij enige statistische gegeven kan geven waarin dit jouw mening kan onderbouwen, dan zal ik het overwegen om misschien te beginnen twijfelen.



1 interpretatie ja. Er zijn een miljard moslims dus net zoveel interpretaties mogelijk.

Kan zijn, maar we hebben geleerden, die hun hele leven toewijden aan de enige juiste interpratie dit gecombineerd met nog enkele duizen (den) andere geleerden zorgt ervoor dat de 1.3 miljard moslims ongeveer hetzelfde interpreteren, met uizondering van enkelingen.





Nou, fijn. Een eenheid.
Jammer dat die eenheid moet worden bewerkstelligd door het zoeken naar een gemeenschappelijke vijand, in plaats van samen zoeken naar mystieke grootsheid en dan verder gelukkig zijn met elkaar. Mijn zegen heb je hoor (in het tweede geval dan).

Dit is weer jouw mening.
Nogmaals, de Islam zet niet aan tot geweld, tot het zoeken van vijanden.
Vijanden worden GEMAAKT!



Feit is, zoals ik al eerder zei, dat die eenheid in het verleden en ook nu weer, blijkbaar alleen bereikt kan worden door tezamen De Vijand te zoeken. Begin nou eerst 's met die opbouw van het Rijk man. Het lijkt me een slecht begin van het Vredelievende Islamitische Rijk om die te starten op de rokende puinhopen van andere beschavingen.

Ik begin nergens aan.
Islam is niet begrensd tussen landelijke grenzen.
Islam bouwt zich op in de harten van de mensen. En om op deze manier een rijk te op te richten heb je geen vijanden nodig, enkel de overtuiging dat de Islam de ware religie is.

The_Jackal_999
22-07-04, 14:27
Geplaatst door Ravian
Waarom zouden de VS moeten bibberen voor een Islamitisch Rijk, gebaseerd op een vredelievende, geweldloze godsdienst? Het lijkt me juist toe te juichen.


Awel, bibberen omdat ze hun praktijken niet verder kunnen uitbouwen, nl. manipulatie en uitbuiting, ze dreigen dan werkloos te eindigen.





Spreek nou 's klare taal man. Je roept de hele tijd over die geweldloze, vredelievende islam. Maar zodra de volgelingen een eenheid vormen, zullen ze overheersen. Hoezo overheersen? Over wie? De wereld?

Overheersen in het algemeen. Versta hieronder niet datgene dat nu gedefinieerd is als machtsgeilheid of hebzucht.
Met overheersen is dat ze gewoonweg hun eigen rijk hebben en eindelijk met rust gelaten worden.



Rare conclusies trek jij. Je zou eerder denken dat er dan een rijk vol aardige mensen was, die erg gelukkig waren en verdraagzaam, echte moslims dus. Niet een rijk om voor te bibberen.

Lees hierboven waarvoor ik het woordje bibberen heb aangehaald en wat het vetgedrukte betreft: ja, insha'Allah.

The_Jackal_999
22-07-04, 14:30
Geplaatst door Roderik
Lieg niet, je hebt geen enkel voorbeeld gegeven waaruit de enorme ontwikkeling onder moslims zou moeten blijken. Je hebt enkel voorbeelden gegeven dat het aantal moslims groeit, maar dat wist ik zo ook al wel.

Het is niet aangenaam om steeds zaken te blijven herhalen.

Bij ons vertaalt 'ontwikkeling' zich niet in materialistische, politieke of economische uitvindingen/vooruitgang (want de Koran heeft ons al voorzien van de nodige wetenschappelijke, economische en politieke theorieën die men bij de 'ongelovigen' pas nu ontdekt). Maar eerder in grote geleerden die de Koran beter en beter begrijpen.
Dat zijn onze bouwstenen.
Zij zijn voor de moslims de ontwikkelingen op zich.

Hopelijk heb je nu begrepen wat ik al enkele uren geleden herhaalde.

Ravian
22-07-04, 14:38
Geplaatst door The_Jackal_999
Ah, noemen ze dat nu registreren?
Och man toch.
Ik denk dat je niet naïef bent, maar eerder onwetend.
Media is niet meer wat het moet zijn.
Ik heb ergens vermelding van Berlusconi gemaakt, hij bezit dus volgens jouw redenatie 'even' 4 (of3?) staatstelevisiemaatschappijen om te registreren wat er in zijn land gebeurt?
Mooi verhaaltje.

Iemand onwetendheid verwijten is een dooddoener voor een andere mening toegedaan zijn. Beetje slap.
Media kunnen inderdaad mensen beinvloeden die zich graag bij de neus laten nemen en te lui zijn informatie op te zoeken die overal voorhanden is.


Dit is jouw mening.
Als je mij enige statistische gegeven kan geven waarin dit jouw mening kan onderbouwen, dan zal ik het overwegen om misschien te beginnen twijfelen.

Ik heb geen statistieken voorhanden in hoeverre reborn christians, giur-joden, beursboy-turned-boeddhist of bekeerde moslims fanatieker kunnen zijn. Info door de jaren heen, denk ik. Je kunt ook je gezonde verstand gebruiken.


Kan zijn, maar we hebben geleerden, die hun hele leven toewijden aan de enige juiste interpratie dit gecombineerd met nog enkele duizen (den) andere geleerden zorgt ervoor dat de 1.3 miljard moslims ongeveer hetzelfde interpreteren, met uizondering van enkelingen.

En zo blijven de interpretaties dus de waarheid veranderen. Anders was je na 1400 jaar ondertussen wel 's uitgeinterpreteerd, of nie?


Dit is weer jouw mening.
Nogmaals, de Islam zet niet aan tot geweld, tot het zoeken van vijanden.
Vijanden worden GEMAAKT!

Dat zei ik ook niet. Maar zonder mensen is er geen godsdienst, en mensen creeren vijanden.


Ik begin nergens aan.
Islam is niet begrensd tussen landelijke grenzen.
Islam bouwt zich op in de harten van de mensen. En om op deze manier een rijk te op te richten heb je geen vijanden nodig, enkel de overtuiging dat de Islam de ware religie is.
Okay....
Dan zullen er een paar water bij de wijn moeten doen, want elke stroming binnen de islam vindt dat hij de juiste manier aanhangt, ondanks of dankzij al die verschillende interpretaties.
Succes ermee.

Ravian
22-07-04, 14:44
Geplaatst door The_Jackal_999
Overheersen in het algemaan. Versta hieronder niet datgene dat nu gedefinieerd is als machtsgeilheid of hebzucht.
Met overheersen is dat ze gewoonweg hun eigen rijk hebben en eindelijk met rust gelaten worden.

Je zei net dat het rijk tussen je oren zit. Dan ben je er toch?
Lijkt me eerder dat de verschillende stromingen binnen de islam elkaar met rust moeten laten.

Overheersen in het algemeen snap ik dus niet. Misschien moet je een ander woord zoeken. Dit laat niets aan de verbeelding over.


Lees hierboven waarvoor ik het woordje bibberen heb aangehaald en wat het vetgedrukte betreft: ja, insha'Allah.
Wat let je om aardig en verdraagzaam te zijn. Het probleem ontstaat als je wilt overheersen.

The_Jackal_999
22-07-04, 14:53
Geplaatst door Ravian
Iemand onwetendheid verwijten is een dooddoener voor een andere mening toegedaan zijn. Beetje slap.
Media kunnen inderdaad mensen beinvloeden die zich graag bij de neus laten nemen en te lui zijn informatie op te zoeken die overal voorhanden is.

Ik ga proberen om niet meer of zo weinig mogelijk mensen te wijzen op hun soms tegenstrijdige meningen, maar eerder zei je dat de media enkel registreert en nu geef je toe dat het wel eens anders kan.
Gelieve voortaan na te denken vooraleer je iets post, anders wordt er een zootje van gemaakt waardoor anderen verward zouden geraken.
Ik wil graag bijleren, maar dan wel op een goede manier.



Ik heb geen statistieken voorhanden in hoeverre reborn christians, giur-joden, beursboy-turned-boeddhist of bekeerde moslims fanatieker kunnen zijn. Info door de jaren heen, denk ik. Je kunt ook je gezonde verstand gebruiken.

Dat is het em net. Ik heb mijn gezond verstand gebruikt. Maar dergelijke zaken zijn eerder individualistisch, of anders gezegd: meningen verschillen.



En zo blijven de interpretaties dus de waarheid veranderen. Anders was je na 1400 jaar ondertussen wel 's uitgeinterpreteerd, of nie?

De Koran is duidelijk genoeg,een interpretatie verandert niets aan de betekenins van de Koran, maar eerder het gedachte van de persoon in kwestie. (dit is anders dan bij de Bijbel, waarin men stukken toevoegd en sommigen weglaat en zinnen verandert en passages ongeauteurd blijven enz...)



Dat zei ik ook niet. Maar zonder mensen is er geen godsdienst, en mensen creeren vijanden.

Een religie is een filosofie, een leer.
Een mens daarentegen is een wezen, het is diegene die een filosofie/leer kan aanleren/naleven/begrijpen/onderzoeken/....

Religie spoort niet aan tot vijanden. Mensen kunnen vijanden maken.
Dus Islam heeft (rechtstreeks) niets te maken met vijanden.



Dan zullen er een paar water bij de wijn moeten doen, want elke stroming binnen de islam vindt dat hij de juiste manier aanhangt, ondanks of dankzij al die verschillende interpretaties.
Succes ermee.

Islam is zonder dwang en is vrijwillig. De Islam blijft van zijn geboorte tot zijn dood dezelfde. Dat de mensen wat water in de wijn doen of het omgekeerde is hun zaak. Op de Dag des Oordeels zullen ze dan voor eventuele verzinsels hun verantwoording afleggen.
Ik wil hier niet uitwijden over de manier of de te volgen procedure van de uitwerking van een interpretatie, maar laat duidelijk wezen dat de Koran NOOIT verandert zal worden.

The_Jackal_999
22-07-04, 14:58
Geplaatst door Roderik
Oh nu begrijp ik je dan eindelijk. Jij hebt gewoon de definite van het woord ontwikkeling veranderd, zo kan ik het ook. Tja, eigenlijk zit er wel iets in wat je zegt. De moslims ontwikkelen zich gewoon door de Koran steeds beter te gaan begrijpen, en voor al het overige vertrouwen ze gewoon op de intelligentie van de ongelovigen. :)

Op wetenschappelijk gebied zijn het de 'ongelovigen' die met een mond vol tanden staan te kwijlen op passages uit de Koran die 1400 jaar geleden door een analfabeet werden geopenbaard.
Ik heb het over die passages waarin bepaalde wetenschappelijke feiten beschreven zijn die de ongelovigen pas de laatste eeuw hebben ontdekt.

Voorbeelden:
Donkere lagen in de diepe zeeën, de scheidingen tussen zoet- en zoutwater, beschrijving van de ontwikkeling van de foetus, ...

P.s.: het is eigenlijk ook mooi meegenomen als we de ongelovigen het (grote) werk laten doen.

The_Jackal_999
22-07-04, 15:00
Geplaatst door Ravian


Wat let je om aardig en verdraagzaam te zijn. [/B]

Ik ben dat en toch ben ik een potentiële terorrist??

Wie moet wie met rust laten.

Mill
22-07-04, 15:04
Geplaatst door The_Jackal_999
Op wetenschappelijk gebied zijn het de 'ongelovigen' die met een mond vol tanden staan te kwijlen op passages uit de Koran die 1400 jaar geleden door een analfabeet werden geopenbaard.
Ik heb het over die passages waarin bepaalde wetenschappelijke feiten beschreven zijn die de ongelovigen pas de laatste eeuw hebben ontdekt.

Voorbeelden:
Donkere lagen in de diepe zeeën, de scheidingen tussen zoet- en zoutware, beschrijving van de ontwikkeling van de foetus, ...

Ja, en microchiptechnologie, internet, ruimtevaart, DNA-structuren, snaartheorie, quantumfysica... Die lui die dat hebben uitgevonden/ontdekt lezen allemaal kwijlend die paar vrijblijvende zinnetjes in de Koran zoals dat een foetus zich ontwikkelt van heel klein naar groter (wow!). :moe:

The_Jackal_999
22-07-04, 15:12
Geplaatst door Mill
Ja, en microchiptechnologie, internet, ruimtevaart, DNA-structuren, snaartheorie, quantumfysica... Die lui die dat hebben uitgevonden/ontdekt lezen allemaal kwijlend die paar vrijblijvende zinnetjes in de Koran zoals dat een foetus zich ontwikkelt van heel klein naar groter (wow!). :moe:

Het is niet dat het in bepaalde land is uitgevonden dat het geen moslims zijn.
Het zijn de kapitaalschieters die meestal met de eer gaan lopen (kijk maar naar Amerika, elke uitvinder wordt aangetrokken doordat ze daar veel geld kunnen verdienen)
.
Dus gaan beweren (of insinueren) dat de moslims niets hebben bijgedragen tot de technologie is zinloos.

DEMOcraat
22-07-04, 15:14
Geplaatst door Roderik
We hadden het dus over het heden ja, in vroegere tijden speelden moslims een voorname rol op het gebied van allerlei ontwikkelingen, maar daar is zeer weinig van over. En ik weet wel hoe dat komt.

als de moslims die ontwikkelingen niet hadden doorgegeven aan westerlingen dan zou het hier nog donkerder zijn dan tijdens de middeleeuwen.

Mill
22-07-04, 15:18
Geplaatst door The_Jackal_999
Het is niet dat het in bepaalde land is uitgevonden dat het geen moslims zijn.
Het zijn de kapitaalschieters die meestal met de eer gaan lopen (kijk maar naar Amerika, elke uitvinder wordt aangetrokken doordat ze daar veel geld kunnen verdienen)
.
Dus gaan beweren (of insinueren) dat de moslims niets hebben bijgedragen tot de technologie is zinloos.

Dat insinueer ik niet. Het kan me geen hol schelen wie hebben bijgedragen aan de wetenschap.

Alleen je stelling dat moderne wetenschappers, die onvoorstelbaar abstracte en tot in alle wiskundige finesses uitgewerkte theorieën hebben geformuleerd, kwijlen bij die paar obscure zinnetjes in de koran, die stelling vind ik grappig.

The_Jackal_999
22-07-04, 15:20
Geplaatst door Mill
Dat insinueer ik niet. Het kan me geen hol schelen wie hebben bijgedragen aan de wetenschap.

Alleen je stelling dat moderne wetenschappers, die onvoorstelbaar abstracte en tot in alle wiskundige finesses uitgewerkte theorieën hebben geformuleerd, kwijlen bij die paar obscure zinnetjes in de koran, die stelling vind ik grappig.

Je moet alles in zijn context laten.
Die reactie heb ik gepost op een reactie die er aan voorafgegaan is.
Ik zei al eerder: ik reageer in de mate waarin men graag heeft dat ik reageer, of zoals de Vos
Reynard zou zeggen: met eigen middelen bestrijden.

Ravian
22-07-04, 15:24
Geplaatst door The_Jackal_999
Op wetenschappelijk gebied zijn het de 'ongelovigen' die met een mond vol tanden staan te kwijlen op passages uit de Koran die 1400 jaar geleden door een analfabeet werden geopenbaard.
Ik heb het over die passages waarin bepaalde wetenschappelijke feiten beschreven zijn die de ongelovigen pas de laatste eeuw hebben ontdekt.

Voorbeelden:
Donkere lagen in de diepe zeeën, de scheidingen tussen zoet- en zoutwater, beschrijving van de ontwikkeling van de foetus, ...

P.s.: het is eigenlijk ook mooi meegenomen als we de ongelovigen het (grote) werk laten doen.

Gek, dat de mensen die al 1400 jaar alle wijsheid in handen hebben dan toch zo onderontwikkeld zijn.

Mill
22-07-04, 15:25
Geplaatst door The_Jackal_999
Je moet alles in zijn context laten.
Die reactie heb ik gepost op een reactie die er aan voorafgegaan is.
Ik zei al eerder: ik reageer in de mate waarin men graag heeft dat ik reageer, of zoals de Vos
Reynard zou zeggen: met eigen middelen bestrijden.

Eerst een giller van een idiote opmerking maken, die blijven verdedigen, en dan terugkrabbelen met een lulverhaal over alles in zijn context en Reintje de vos.

Jammer joh. Volgende keer beter. :zwaai:

Ravian
22-07-04, 15:30
Geplaatst door Mill
Ja, en microchiptechnologie, internet, ruimtevaart, DNA-structuren, snaartheorie, quantumfysica... Die lui die dat hebben uitgevonden/ontdekt lezen allemaal kwijlend die paar vrijblijvende zinnetjes in de Koran zoals dat een foetus zich ontwikkelt van heel klein naar groter (wow!). :moe:

Eigenlijk komt onze wetenschap van de indianen. Hiawatta zei bijvoorbeeld: "Wat ver is, kan ook dichtbij komen."

En zo had Hiawatta al ver voor het westen de telescoop uitgevonden.

The_Jackal_999
22-07-04, 15:36
Geplaatst door Ravian
Gek, dat de mensen die al 1400 jaar alle wijsheid in handen hebben dan toch zo onderontwikkeld zijn.

Uitbuiting en manipulatie en hebzucht en haat enz ... kunnen dit allemaal tegenhouden.

Jammer.

The_Jackal_999
22-07-04, 15:38
Geplaatst door Mill
Eerst een giller van een idiote opmerking maken, die blijven verdedigen, en dan terugkrabbelen met een lulverhaal over alles in zijn context en Reintje de vos.

Jammer joh. Volgende keer beter. :zwaai:

Ik zag dat ik mijn niveau verlaagde tot de jouwe en had geen zin meer om mij verder te verlagen en heb dus afgehaakt.

Vandaar dus.

Ravian
22-07-04, 15:58
Geplaatst door The_Jackal_999
Uitbuiting en manipulatie en hebzucht en haat enz ... kunnen dit allemaal tegenhouden.

Jammer.

Jammer ook dat in die 1400-jarige wijsheid nergens staat hoe je dat kan voorkomen.