PDA

Bekijk Volledige Versie : Meld jij discriminatie?



Daniël Z
22-07-04, 15:50
Meld jij discriminatie?

Wanneer je als islamitisch meisje uitgescholden of beledigd wordt omdat je een hoofddoekje draagt?
Wanneer je als allochtone jongen een baan wordt geweigerd met als reden 'er werken hier al genoeg moslims'?

Lijst van meldpunten door het hele land:
http://www.meldpunt-amsterdam.nl/meldpunten.html

MELD HET.

Wat niet gemeld wordt gebeurt niet. Dan is de volgende verklaring van premier Balkenende over racisme:
"Gelukkig is racisme in Nederland nauwelijks een probleem. De Anti-discriminatie bureaus worden geleidelijk gesloten, want er komen nauwelijks nog meldingen van discriminatie binnen. Wij zijn verheugd over het feit dat de Nederlandse autochtone bevolking zich nauwelijks schuldig maakt aan anti-islamisme en andere vormen van discriminatie."

Hetzelfde geldt voor joden m.b.t. antisemitisme: MELDEN. En het geldt ook voor ieder ander die vanwege zijn afkomst, geloof of uiterlijk gediscrimineerd wordt.

ZbaqZbaq
22-07-04, 16:07
de huidige (door autochtonen geleide) meldpunten registeren anti-islamisme niet afzonderlijk zodat er ook geen duidelijk beeld van is. (terwijl bijv. MDI dit wel doet als het gaat om antisemitisme..maar het MDI...dat kennen we nu wel :melig: )


Maar na de zomer zal er een meldpunt zijn (door moslims geleid) die dat wel gaat doen.

assassijn
22-07-04, 16:17
Heb dat in het verleden(toen was ik nog jong en onwetend) een paar keer gedaan......ben tot de wijze les gekomen dat dat geen ene moer helpt(spreek dan voor mijzelf).Het is hier slikken of stikken.....en dat is de harde waarheid.

freya
22-07-04, 16:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
Maar na de zomer zal er een meldpunt zijn (door moslims geleid) die dat wel gaat doen.

Hey eindelijk! :duim:


Als ze maar niet net zulke flutincidenten als het CIDI gaan registreren :verward:

Daniël Z
22-07-04, 16:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
de huidige (door autochtonen geleide) meldpunten registeren anti-islamisme niet afzonderlijk zodat er ook geen duidelijk beeld van is. (terwijl bijv. MDI dit wel doet als het gaat om antisemitisme..maar het MDI...dat kennen we nu wel :melig: )
Antisemitisme wordt ook niet apart aangepakt door de overheid. Dat het wel apart geregistreerd wordt is simpelweg omdat Nederland een naar verleden met antisemitisme heeft.
Wanneer zijn 80% van de Nederlandse moslims afgemaakt? Als dat ooit gebeurt zou zijn, zou anti-islamisme apart worden geregistreerd en antisemitisme niet.

Maar ik ben het wel met je eens dat het apart geregistreerd zou moeten worden.

Maar na de zomer zal er een meldpunt zijn (door moslims geleid) die dat wel gaat doen.
Dat lijkt me wel een goed idee. Zou ook raar zijn als ik het af zou keuren, want ik keur het CIDI immers ook goed. Maar het zou pas echt goed zijn als het CIDI en die nieuwe islamitische organisatie zouden gaan samenwerken en bv. een gezamenlijk anti-discriminatiepakket voor scholden zouden maken. Twee zijn sterker dan een.

En dan kan het me trouwens niets schelen of die islamitische organisatie ook pro-Palestijns bezig is. Bij het CIDI heeft het samenstellen van dat rapport ook helemaal niets te maken met Israel. Niet alles wat het CIDI doet is om Israel te verdedigen. Dus, ach, zet de geschillen/verschillen even opzij en laat die twee gewoon samenwerken.

En allebei een eed ondertekenen dat geen van beiden ooit in vergaderingen of acties zal beginnen over Het Conflict, dat wel. :p

Hamza-T
22-07-04, 16:41
Om op de topicnaam in te gaan,: Neen.

ZbaqZbaq
22-07-04, 16:42
CIDI is geen pro Joodse organisatie maar een pro zionistische/israelische. Derhalve kan er dus niet samen gewerkt worden aan een anti-discriminatie aanpak. Zionisme is per definitie rasistisch...en Israel dus ook. Zou dus erg hypocriet zijn.

Daniël Z
22-07-04, 16:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
CIDI is geen pro Joodse organisatie maar een pro zionistische/israelische. Derhalve kan er dus niet samen gewerkt worden aan een anti-discriminatie aanpak. Zionisme is per definitie rasistisch...en Israel dus ook. Zou dus erg hypocriet zijn.

Dan hoop ik dat jij niet achter die nieuwe organisatie zit...

By the way, Arabisch nationalisme (a la Hamas) is minstens even racistisch.

ZbaqZbaq
22-07-04, 16:50
Geplaatst door Daniël Z
Dan hoop ik dat jij niet achter die nieuwe organisatie zit...

By the way, Arabisch nationalisme (a la Hamas) is minstens even racistisch.

Nationalisme kan verschillende vormen aan nemen...je hebt onderdrukken en racistisch nationalisme...en er is bevrijdend nationalisme dat mensen niet uitsluit maar waarin groepen samen 1 nationaal bewustzijn hebben.

Daniël Z
22-07-04, 16:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
Nationalisme kan verschillende vormen aan nemen...je hebt onderdrukken en racistisch nationalisme...en er is bevrijdend nationalisme dat mensen niet uitsluit maar waarin groepen samen 1 nationaal bewustzijn hebben.

Arabisch nationalisme is ook zo bevrijdend voor de Koerden, Berbers en Joden. :moe:

Ik zie geen verschil tussen Joods nationalisme (ofwel zionisme) en Islamitisch nationalisme (Arabisch-nationalisme).

Wat dus ook beteken dat ik ze allebei goed vind. :p

ZbaqZbaq
22-07-04, 17:05
Geplaatst door Daniël Z
Arabisch nationalisme is ook zo bevrijdend voor de Koerden, Berbers en Joden. :moe:

Ik zie geen verschil tussen Joods nationalisme (ofwel zionisme) en Islamitisch nationalisme (Arabisch-nationalisme).

Wat dus ook beteken dat ik ze allebei goed vind. :p

zoals je ziet hou ik mijn antwoorden op jou posts erg kort...je zit namelijk vol insinuaties, valse projecties en misleidingen.

zowel joods als islamitisch nationalisme zijn gebaseerd op relgie en werken dus uitsluitend en discriminerend voor die groepen die niet tot betreffende geloofsgemeenschappen behoren.

Arabisch nationalisme kan in beplaade gevallen ook discriminerend zijn maar dat hoeft niet perse. De vraag is dan worden de verschillende etnische en religieuze groepen erkend en krijgen indien gewenst een bepaalde mate van autonomie. Het gaat meer om het opheffen van de koloniale erfenis en valse grenzen.

Zionisme is geen nationalisme...het is een ideologie van roof, kolonisatie en etnische schoonmaak.

Daniël Z
22-07-04, 17:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
zoals je ziet hou ik mijn antwoorden op jou posts erg kort...je zit namelijk vol insinuaties, valse projecties en misleidingen.
Ja, ik ben eigenlijk een extreem-rechtse JDL'er. Oh, wacht, ik ben door de Mossad gestuurd om jou om te leggen. Nu je zin?

zowel joods als islamitisch nationalisme zijn gebaseerd op relgie en werken dus uitsluitend en discriminerend voor die groepen die niet tot betreffende geloofsgemeenschappen behoren.
Krijg nou de dinges. We zijn het ergens over eens!

Arabisch nationalisme kan in beplaade gevallen ook discriminerend zijn maar dat hoeft niet perse. De vraag is dan worden de verschillende etnische en religieuze groepen erkend en krijgen indien gewenst een bepaalde mate van autonomie. Het gaat meer om het opheffen van de koloniale erfenis en valse grenzen.
Nationalisme is altijd discriminerend. Pas wanneer alle volkeren die in een land wonen volledig gelijk zijn ligt dat anders. Maar dan zijn de nationalisten nog wel discriminerend tegenover buitenstaanders...

Zionisme is geen nationalisme...het is een ideologie van roof, kolonisatie en etnische schoonmaak.
:moe:

ZbaqZbaq
22-07-04, 17:23
Geplaatst door Daniël Z
Ja, ik ben eigenlijk een extreem-rechtse JDL'er. Oh, wacht, ik ben door de Mossad gestuurd om jou om te leggen. Nu je zin?


No problem...ik ben een extreem nationalistische moslim fundamentalist gestuurd door Al-Qaida, het kan dus nog heel gezellig worden.



Krijg nou de dinges. We zijn het ergens over eens!


Niets nieuws aan de horizon. Moslims en Joden zijn het wel vaker met elkaar eens geweest en hebben heel goed samen kunnen leven. Totdat het zionisme zijn intrede deed. Zweer het af en het is allemaal weer koek en ei.



Nationalisme is altijd discriminerend. Pas wanneer alle volkeren die in een land wonen volledig gelijk zijn ligt dat anders. Maar dan zijn de nationalisten nog wel discriminerend tegenover buitenstaanders...

:moe:

ligt eraan wat je onder discriminatie verstaat.....is het eisen van een visum voor niet nederlanders in het buitenland discriminatie ?...in principe wel.

de context is hier relevant om de morele aanvaardbaarheid te bepalen.

Orakel
22-07-04, 17:41
Geplaatst door Daniël Z
premier Balkenende over racisme:
"Gelukkig is racisme in Nederland nauwelijks een probleem. De Anti-discriminatie bureaus worden geleidelijk gesloten, want er komen nauwelijks nog meldingen van discriminatie binnen. Wij zijn verheugd over het feit dat de Nederlandse autochtone bevolking zich nauwelijks schuldig maakt aan anti-islamisme en andere vormen van discriminatie."


Heeftie dit echt gezegd??? :confused:
Heb je een link voor mij Daniël? Kijken of ik hier iets op kan ondernemen, want dit is echt te gortig.

ZbaqZbaq
22-07-04, 17:49
Geplaatst door sjeng
uhu, in heel europa worden joden door moslims uitgescholden en weet ik veel wat en ze weten niet eens of het wel zionisten zijn.
En ja de koran is ook zoooooo vriendelijk over joden he. heeft natuurlijk helemaaaaaal niets met elkaar te maken. Zodra het zionisme niet meer bestaat dan komen al die moslims bloemetjes aanbieden aan de joden en gaan ze gebroederlijk samen buiten spelen. yeah!

: lachentotjeinjebroekschijt :

freya
22-07-04, 18:05
Geplaatst door sjeng
uhu, in heel europa worden joden door moslims uitgescholden en weet ik veel wat en ze weten niet eens of het wel zionisten zijn.
En ja de koran is ook zoooooo vriendelijk over joden he. heeft natuurlijk helemaaaaaal niets met elkaar te maken. Zodra het zionisme niet meer bestaat dan komen al die moslims bloemetjes aanbieden aan de joden en gaan ze gebroederlijk samen buiten spelen. yeah!

Dit was een prettig leesbare, redelijk discussie. Totdat sjeng weer een boertje kwam laten :rolleyes:

Waarom ga jij niet ff lekker buitenspelen sjengetje? :zwaai:

mark61
22-07-04, 19:31
Geplaatst door Orakel
Heeftie dit echt gezegd??? :confused:
Heb je een link voor mij Daniël? Kijken of ik hier iets op kan ondernemen, want dit is echt te gortig.

Inderdaad. En er is wat vreemds aan de hand met de zin ervoor: 'Dan is de volgende verklaring van premier Balkenende over racisme:'. Dan is de verklaring wat ? Deze zin is niet af, dus ik vraag me af wat er moest staan.

Daniël Z
22-07-04, 19:39
Geplaatst door Orakel
Heeftie dit echt gezegd??? :confused:
Heb je een link voor mij Daniël? Kijken of ik hier iets op kan ondernemen, want dit is echt te gortig.

Nee, dat is wat hij ongeveer zal zeggen als niemand dingen meldt.

Bedoeld om mijn punt kracht bij te zetten.

Als niemand racisme meldt, BESTAAT het ook niet als probleem!

mark61
22-07-04, 21:01
Geplaatst door Daniël Z
Nee, dat is wat hij ongeveer zal zeggen als niemand dingen meldt.


Paniekzaaier. Arme Orakel helemaal over zijn theewater. Ik vroeg me ook al af...

Orakel
22-07-04, 21:51
Geplaatst door mark61
Paniekzaaier. Arme Orakel helemaal over zijn theewater. Ik vroeg me ook al af...

:hihi:

Ik dacht, als ie dat echt gezegd heeft dan geef ik 't op. Dan staak ik m'n verzet en ga definitief in Limburg wonen.
Ondanks de uitkomsten van de rascismemonitor kon ik het me voorstellen dat ie 't gezegd had.

Anyways, Daniëel heeft wel gelijk. Als de aangiftebereidheid niet stijgt, zal het een ondergewaardeerd probleem blijven.
Hoe begrijpelijk het fatalisme en gevoelens van hulpeloosheid ook zijn, aangifte is belangrijk.
Ellende is echter dat anti-Islame vaak langs de grenzen van vrije meningsuiting schuurt, waardoor het gerede risico bestaat dat er met een hoop aangiften niets gedaan wordt.

Sarit
22-07-04, 22:06
Ik heb het nog nooit gedaan.
Het is jaren geleden 'begonnen' en nog steeds gebeurt het regelmatig... tja.. ik had het vanaf het begin af aan moeten melden.. nu is het te laat. denk ik. ach ja. je schiet er toch niets mee op. :verdriet:

850
22-07-04, 23:24
Geplaatst door Daniël Z
Wij zijn verheugd over het feit dat de Nederlandse autochtone bevolking zich nauwelijks schuldig maakt aan anti-islamisme en andere vormen van discriminatie."


:o Zie je nou wel dat wij autochtonen best wel mee vallen.
We zijn de slechtste niet

Daniël Z
23-07-04, 11:53
Geplaatst door Sarit
Ik heb het nog nooit gedaan.
Het is jaren geleden 'begonnen' en nog steeds gebeurt het regelmatig... tja.. ik had het vanaf het begin af aan moeten melden.. nu is het te laat. denk ik. ach ja. je schiet er toch niets mee op. :verdriet:

Met zo'n instelling zullen we veel bereiken. :moe:

Daniël Z
23-07-04, 12:03
Geplaatst door Roderik
Ik vraag me af wat voor moslims dat dan zijn. Als jij met je AEL dat meldpunt gaat leiden verwacht ik er weinig van.

Precies. Antisemitisme wordt door vier instellingen samen geregistreerd:

CIDI
Anti-discriminatiebureau's (ADB's)
Ministerie van Justitie

En die werken samen.

Jaarlijkse monitor extreem-rechts en racisme:
Anne Frank Stichting
Universiteit Leiden, dept. bestuurskunde
Ministerie van Justitie
M.m.v. CIDI en ADB's

Als die nieuwe moslim-anti-racisme organisatie niet ook samenwerkt met de universiteit van Leiden en het ministerie van justitie is die organisatie nutteloos.

Goodnight
23-07-04, 12:42
Ik heb zelf nooit melding gemaakt...heb er in die zin ook nooit echt direct mee te maken gehad.Alleen wanneer iemand een domme opmerking ( lees misplaatste grap) over de Marokkanen of een andere doelgroep maakt.
Zoals een keer toen mijn collegae het uitgebreid over surinamers hadden...en denigrerend dat ze deden.Ze voelden zich blijkbaar veilig...want ben toch een Marokkaanse.Toen ben ik heftig tegen ze tekeer gegaan.

En de keer dat mijn broer een goede functie geweigerd werd vanwege het feit dat er 'nu eenmaal weinig Marokkanen zulke functies bekleden'....dus wie dacht ie eigenlijk dat ie wel was om daarop te solliciteren.
Ik ontplofte...maar helaas trok mijn broer zich terug en maakte geen melding.

Ik geloof zelf dat discriminatie niet echt geuit wordt.Als je ergens gaat solliciteren gaan ze heus niet als afwijzing je afkomst opgeven.
Terwijl ik van vrienden die bij uitzendbureau's werken het dagelijks gebeurde.En dit waren geen Marokkanen.

Het is heel erg moeilijk ( althans dat vind ik) om discriminatie precies te beschrijven.......de verborgen is toch wel het gevaarlijkste denk ik.......
denk maar aan de holocaust.