PDA

Bekijk Volledige Versie : Stem mee voor nieuwe film Michael moore



assassijn
23-07-04, 20:43
http://www.jewishvoiceforpeace.org/images/action/jvp.jpg

Breng je stem uit op deze (http://ga3.org/campaign/michaelmoore) site

850
23-07-04, 20:53
Eerst maar eens naar Fahrenheit 9/11 gaan dit weekend :boogie:

Ravian
23-07-04, 20:59
Enjoy the movie.

Gek genoeg is de enige van wie ik kritische noten verwacht omdat hij beter is geinformeerd, is Lennart.

Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik dat zou zeggen, maar Lennart kent backgrounds, en kent contexten. Die zal dus, net zoals ik, veel kunnen afschieten in dit demagogische pamflet van M. Moore.

850
23-07-04, 21:21
Geplaatst door Ravian
Enjoy the movie.

Gek genoeg is de enige van wie ik kritische noten verwacht omdat hij beter is geinformeerd, is Lennart.

Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik dat zou zeggen, maar Lennart kent backgrounds, en kent contexten. Die zal dus, net zoals ik, veel kunnen afschieten in dit demagogische pamflet van M. Moore.

Ja kzal zeker genieten vd film. De voorstukjes waren leuk om te zien. Ben alleen bang dat ik na de film meer sympathie voor Bush zal gaan krijgen. De menselijke kant laten tonen van een schoft werkt avarechts.

Dutchguy
23-07-04, 21:22
Iemand de bespreking van Fahrenheit 9/11 bij NOVA gezien enige tijd terug? Theo van Gogh en Maarten van Rossum gaven hun mening over de film. Wat me vooral bij bleef is dat stukje over het moment dat Bush te horen kreeg dat de vliegtuigen het World Trade Center invlogen. Bush was op dat moment een kleuterklas aan het voorlezen en kreeg op dat moment ingefluisterd dat dit net gebeurd was. Duidelijk was de ontreddering te zien op het gezich van Bush, hij leek versteend door dit nieuws. Moore bekritiseerde Bush dat hij enkele minuten na dit nieuws nog niet in beweging kwam. Ik zag juist een mens dat worstelt met verschrikkelijk niet te bevatten nieuws. Op dat moment zag ik juist de mens achter Bush en het onmenselijke van Moore.

850
23-07-04, 21:25
Geplaatst door Dutchguy
Bush was op dat moment een kleuterklas aan het voorlezen en kreeg op dat moment ingefluisterd dat dit net gebeurd was. Duidelijk was de ontreddering te zien op het gezich van Bush, hij leek versteend door dit nieuws. Moore bekritiseerde Bush dat hij enkele minuten na dit nieuws nog niet in beweging kwam. Ik zag juist een mens dat worstelt met verschrikkelijk niet te bevatten nieuws. Op dat moment zag ik juist de mens achter Bush en het onmenselijke van Moore.

Dat is wat ik bedoel met de menselijke kant laten tonen van een schoft. Dat werkt avarechts.
Iemand die totaal wanhopig is en niet weet wat ie moet doen en onderwijl maar uit een kinderboek gaat voorlezen is toch aandoenlijk en lief.

Ravian
23-07-04, 21:30
Geplaatst door 850
Ja kzal zeker genieten vd film. De voorstukjes waren leuk om te zien. Ben alleen bang dat ik na de film meer sympathie voor Bush zal gaan krijgen. De menselijke kant laten tonen van een schoft werkt avarechts.

Genieten is er zeker: de film is hilarisch. Just keep the mind open.

Bush vond ik al een jurk en nu nog steeds een jurk.

Dutchguy
23-07-04, 21:32
Geplaatst door 850
Dat is wat ik bedoel met de menselijke kant laten tonen van een schoft. Dat werkt avarechts.
Iemand die totaal wanhopig is en niet weet wat ie moet doen en onderwijl maar uit een kinderboek gaat voorlezen is toch aandoenlijk en lief.

Het is zo dubbel.

Ik denk dat Fahrenheit 9/11 voor de USA een belangrijke film is. Europeanen kijken al langer met een kritische en meer afstandelijke blik naar de politiek van dit land. De film heeft hier wel degelijk een functie.

Maar het genoemde fragment geeft wel aan dat Moore een eng ventje is die iemand neersabelt op zijn meest kwetsbare moment.

taouanza
23-07-04, 21:55
Geplaatst door Dutchguy
Het is zo dubbel.

Ik denk dat Fahrenheit 9/11 voor de USA een belangrijke film is. Europeanen kijken al langer met een kritische en meer afstandelijke blik naar de politiek van dit land. De film heeft hier wel degelijk een functie.

Maar het genoemde fragment geeft wel aan dat Moore een eng ventje is die iemand neersabelt op zijn meest kwetsbare moment.


Verteld dat maar aan alle slachtoffers in Irak en Afganistan die door de dood zijn bevrijd van de Taliban en Saddam. Vertel hun maar wat voor een kwetsbare 'mens' Bush is.
Een filmmaker vergelijken met een massamoordenaar das pas menselijk. Hoeveel slachtoffers heeft Moore?

Simon
23-07-04, 21:57
Moore maakt propaganda films voor links zoals Bush en Blair ze ook hebben gemaakt. Allemaal demagogen die de oprechtheid en diepgang van de discussie geen goed doen.

BiL@L
23-07-04, 22:01
Geplaatst door assassijn
http://www.jewishvoiceforpeace.org/images/action/jvp.jpg

Breng je stem uit op deze (http://ga3.org/campaign/michaelmoore) site

Dat zijn zeker Gharqad bomen...
:jumping:

850
23-07-04, 22:12
Geplaatst door Dutchguy

Maar het genoemde fragment geeft wel aan dat Moore een eng ventje is die iemand neersabelt op zijn meest kwetsbare moment.

:p Moore is zowiezo een eng ventje. Die man is multi miljonair geworden aan Bush.
Door hem de grond in te trappen is ie stinkend rijk geworden. Dat is creepy.

:cola: Maar ik ga wel genieten van de film

Ravian
23-07-04, 22:15
Geplaatst door Dutchguy
Wat me vooral bij bleef is dat stukje over het moment dat Bush te horen kreeg dat de vliegtuigen het World Trade Center invlogen. Bush was op dat moment een kleuterklas aan het voorlezen en kreeg op dat moment ingefluisterd dat dit net gebeurd was. Duidelijk was de ontreddering te zien op het gezich van Bush, hij leek versteend door dit nieuws. Moore bekritiseerde Bush dat hij enkele minuten na dit nieuws nog niet in beweging kwam. Ik zag juist een mens dat worstelt met verschrikkelijk niet te bevatten nieuws. Op dat moment zag ik juist de mens achter Bush en het onmenselijke van Moore.

Menselijk?

Het waren de 7 meest indringende minuten film in tijden. "Mr President, the United States are under attack" en hij bleef 7 minuten, zeeeeeeeeven minuten, zitten. Wist niks te doen. We hebben het hier over de machtigste man, zogenaamd, ter wereld, en die weet niks te doen? Oh god, what a buffoon. Wat een loser. Het machtigste land ter wereld is 'under attack' en hij blijft lezen in Pluk uit de Petteflet?

Dat hadden Clinton, Truman, Jefferson, JFK, Nixon, to name but a few, anders opgelost.

This guy sucks.

barfly
23-07-04, 22:15
Geplaatst door 850
:p Moore is zowiezo een eng ventje. Die man is multi miljonair geworden aan Bush.
Door hem de grond in te trappen is ie stinkend rijk geworden. Dat is creepy.

:cola: Maar ik ga wel genieten van de film

Dat vind ik niet creepie. Dat is opportunisme. Sniks mis mee!

Simon
23-07-04, 22:34
Geplaatst door Ravian
Menselijk?

Het waren de 7 meest indringende minuten film in tijden. "Mr President, the United States are under attack" en hij bleef 7 minuten, zeeeeeeeeven minuten, zitten. Wist niks te doen. We hebben het hier over de machtigste man, zogenaamd, ter wereld, en die weet niks te doen? Oh god, what a buffoon. Wat een loser. Het machtigste land ter wereld is 'under attack' en hij blijft lezen in Pluk uit de Petteflet?

Dat hadden Clinton, Truman, Jefferson, JFK, Nixon, to name but a few, anders opgelost.

This guy sucks.

Ja lijkt mij ook zo'n propaganda stukje. Weet iemand wat hem in zijn oor gefluisterd werd? Wellicht hetzelfde wat ik op het radio-journaal hoorde. Er is een vliegtuig in het WTC gevlogen.
Ik wist ook pas later - toen het tweede vliegtuig erin vloog - dat het om een aanslag ging.
Maar ja, terugkijkend een leuk stukje film om te tonen als je een bepaald effect wil hebben. Heb je de Godfather gezien? Doen ze hetzelfde maar dan net andersom: de hoofdpersoon laat zijn kind dopen terwijl hij vele concurrenten om zeep laat brengen. Heeft ook een prachtig effect in die film.

Dutchguy
23-07-04, 22:34
Geplaatst door taouanza
Verteld dat maar aan alle slachtoffers in Irak en Afganistan die door de dood zijn bevrijd van de Taliban en Saddam. Vertel hun maar wat voor een kwetsbare 'mens' Bush is.
Een filmmaker vergelijken met een massamoordenaar das pas menselijk. Hoeveel slachtoffers heeft Moore?

Waar heb ik gezegd dat ik het bewind van Bush niet afkeur? Plaats jij me nu door mijn opmerking in het Bushkamp? Zo gaan die dingen helaas.

taouanza
23-07-04, 22:37
Geplaatst door Dutchguy
Waar heb ik gezegd dat ik het bewind van Bush niet afkeur?
Ik denk dat de nuance je een beetje ontgaan is.

Ik vind het een scheve vergelijking.

850
23-07-04, 22:39
Geplaatst door barfly
Dat vind ik niet creepie. Dat is opportunisme. Sniks mis mee!

Creepy is eigenlijk niet het goede woord nee.
Maar echt normaal vind ik het ook niet.

:student: Opportunisme is geen fraaie karakter eigenschap

Arvid
23-07-04, 22:43
Geplaatst door taouanza
Ik vind het een scheve vergelijking.

Fahrenheit 911 heb ik een tijd in de bios gezien.
Sterk staaltje politieke propaganda. Het begin van de film is erg sterk. Daar laat de film de zeer zwakke punten van Bush goed zien. Daarna begint Moore over Irak wat totaal niets nieuws te melden heeft en bovendien zijn de beelden die hij laat zien pure propaganda middelen.
Werkt zelfs averechts.
Helemaal op het laatst komt ie weer sterk terug door Congresleden vragen te stellen. De film duurt 2 uur maar had veel beter een half uur ingekort kunnen worden.

Michael Moore deinst overigens niet terug om leugens en propaganda te verspreiden puur voor zijn eigen gewin maar ik vind het goed dat zulke figuren dit soort films kunnen maken. Ik vind het alleen maar jammer dat extreem-links en ander communistisch gespuis alles in de film klakkeloos overnemen en gaan gebruiken voor hun eigen zieke politieke idealen maar ja je kunt niet alles hebben.

Orakel
23-07-04, 22:47
Geplaatst door Dutchguy
Iemand de bespreking van Fahrenheit 9/11 bij NOVA gezien enige tijd terug? Theo van Gogh en Maarten van Rossum gaven hun mening over de film. Wat me vooral bij bleef is dat stukje over het moment dat Bush te horen kreeg dat de vliegtuigen het World Trade Center invlogen. Bush was op dat moment een kleuterklas aan het voorlezen en kreeg op dat moment ingefluisterd dat dit net gebeurd was. Duidelijk was de ontreddering te zien op het gezich van Bush, hij leek versteend door dit nieuws. Moore bekritiseerde Bush dat hij enkele minuten na dit nieuws nog niet in beweging kwam. Ik zag juist een mens dat worstelt met verschrikkelijk niet te bevatten nieuws. Op dat moment zag ik juist de mens achter Bush en het onmenselijke van Moore.

Beseffend dat mijn mening gekleurd is (ik walg van die man), zag ik niet de mens achter Bush, maar zag ik weer z'n ego.
Iedere president had opgestaan of op moeten staan en z'n zaken moeten gaan regelen.
Dat hij bleef zitten vond ik echter passen in het beeld dat ik inmiddels van hem gevormd heb.
Vind 'm een patser, een showbink, iemand die de thoughguy wil uithangen. "We'll smoke 'm out", "bring it on", "just watch me" en meer van die on-presidentiële praat.
Toen ik dat stukje zag, dacht ik: die probeert zich goed te houden, telaten zien dat ie niet onder de indruk is, een vent te zijn die z'n gevoelens niet toont. Kortom: nog meer gemaakt gedrag en gefabriceerde illusies.

Dat Moore dikke planken zaagt, is zeker waar. Van mij mag ie, als je ziet hoeveel leugens van de overheid er in 2 uur voorkomen en in een land waar mensen de verkiezingen laten stelen en er een ministerie van propaganda is.
"Let the motherf*cker burn".

Orakel
23-07-04, 22:48
Geplaatst door Arvid

Michael Moore deinst overigens niet terug om leugens en propaganda te verspreiden puur voor zijn eigen gewin maar ik vind het goed dat zulke figuren dit soort films kunnen maken. Ik vind het alleen maar jammer dat extreem-links en ander communistisch gespuis alles in de film klakkeloos overnemen en gaan gebruiken voor hun eigen zieke politieke idealen maar ja je kunt niet alles hebben.

http://www.michaelmoore.com/warroom/f911notes/

850
23-07-04, 22:49
Geplaatst door Arvid
Ik vind het alleen maar jammer dat extreem-links en ander communistisch gespuis alles in de film klakkeloos overnemen en gaan gebruiken voor hun eigen zieke politieke idealen maar ja je kunt niet alles hebben.

:regie: Ik ben radicaal-links en ik heb deze film niet nodig voor mijn eigen "zieke" politieke idealen! En ik ben ook geen communist. Evenmin zijn mijn links-radicale collega's communistisch gespuis die klakkeloos alles in de film overnemen.

Jezus wat ga jij kort door de bocht!

Arvid
23-07-04, 22:50
Geplaatst door Orakel
http://www.michaelmoore.com/warroom/f911notes/

Haha, niet alles wat Michael Moore zegt is waar hoor. Tip: geloof niet alles wat meteen in jouw straatje past. Blijf altijd kritisch. Juist de mensen die jouw meest naar het mond praten zijn het gevaarlijkst.

Arvid
23-07-04, 22:51
Geplaatst door 850
:regie: Ik ben radicaal-links en ik heb deze film niet nodig voor mijn eigen "zieke" politieke idealen! En ik ben ook geen communist. Evenmin zijn mijn links-radicale collega's communistisch gespuis die klakkeloos alles in de film overnemen.

Jezus wat ga jij kort door de bocht!

Jij bent radicaal-links maar geen communist? Wat dan, stalinist?
Vertel....

Orakel
23-07-04, 22:52
Geplaatst door Arvid
Haha, niet alles wat Michael Moore zegt is waar hoor. Tip: geloof niet alles wat meteen in jouw straatje past. Blijf altijd kritisch. Juist de mensen die jouw meest naar het mond praten zijn het gevaarlijkst.

ik geloof je.

850
23-07-04, 22:54
Geplaatst door Arvid
Jij bent radicaal-links maar geen communist? Wat dan, stalinist?
Vertel....

Ik heb een nieuwtje voor je: De meeste radicaal-linkse mensen zijn niet communistisch.

:aftel: Stalin was nog erger dan Hietler. Je denkt toch niet dat ik fan ben van zo'n vieze schoft.

:maf2: Je hebt een lekker frisse kijk op (radicaal) linkse mensen.

lennart
23-07-04, 22:55
Geplaatst door Ravian
Menselijk?

Het waren de 7 meest indringende minuten film in tijden. "Mr President, the United States are under attack" en hij bleef 7 minuten, zeeeeeeeeven minuten, zitten. Wist niks te doen. We hebben het hier over de machtigste man, zogenaamd, ter wereld, en die weet niks te doen? Oh god, what a buffoon. Wat een loser. Het machtigste land ter wereld is 'under attack' en hij blijft lezen in Pluk uit de Petteflet?

Dat hadden Clinton, Truman, Jefferson, JFK, Nixon, to name but a few, anders opgelost.

This guy sucks.

Wat interessanter aan het moment in de school was, dat de Secret Service niets deed. Kijk het bezoek aan de school was aangekondigd (het had was in media verschenen etc.) en dus hadden terroristen die kranten lezen kunnen bedenken dat Bush in die school zou zijn.

Dus de vraag, die niet is gesteld, is waarom deed de Secret Service niets op het moment dat het duidelijk was dat de VS onder aanval was. We weten nu het dat om 4 vliegtuigen gingen, maar wat als de terroristen ook nog wat autobommen in Florida hadden klaarstaan. Toen Bush daar gewoon bleef zitten, toen hij kreeg ingefluisterd dat de VS onder aanval was, dat was het moment dat hij de kinderen bij wie hij zat in gevaar bracht. Het is bovendien de taak van de Secret Service dat wanneer de VS onder aanval is, om de president in veiligheid te brengen. Zij wisten niet dat die school veilig zou blijven.

Dat maakt het geheel uiterst vreemd. En dan is natuurlijk nog de uitspraak van Bush over het eerste vliegtuig, waarvan hij zei dat hij dat op televisie heeft gezien (op het moment dat er van vliegtuig 1 nog geen beelden waren), is dat niet vreemd.

Verder over de film, hoewel hij uiteraard gericht is op Bush, zit er ook nog een scherpe hoek richting de democratisch partij inzake Florida. Maar voor de rest is het een pure anti-Bush film.

Wat ik het beste van de film vond is hoe duidelijk Moore het maakt in zijn film hoezeer de Amerikaanse politiek (en politiek in het algemeen) show is. Zo laat hij de belangrijkste speler in de Bush regering zien voordat zij op camera komen, ik vraag mij af hoeveel Amerikanen dat zullen doorhebben.

Helaas zat er weinig achtergrond in over de Neoconservatieven en ook helemaal geen informatie over de disinformatie die is verspreidt over 11 September en de "daders". Er werd wel veel verteld over de effecten van de patriot act en de angstpolitiek gespeeld in de VS door zowel het witte huis als de media.

Er zijn trouwens nog wel meer politieke films uit. Ik heb gehoord dat "Outfoxed" een leuke film is, maar die heb ik nog niet gezien. En als je dacht dat Moore een demagoog is, moest je eens "The Road to Tyranny" bekijken van Alex Jones. Die film presenteert demagogie van de hoogste plan.

lennart
23-07-04, 22:58
Geplaatst door Arvid
Michael Moore deinst overigens niet terug om leugens en propaganda te verspreiden puur voor zijn eigen gewin maar ik vind het goed dat zulke figuren dit soort films kunnen maken. Ik vind het alleen maar jammer dat extreem-links en ander communistisch gespuis alles in de film klakkeloos overnemen en gaan gebruiken voor hun eigen zieke politieke idealen maar ja je kunt niet alles hebben.

Leugens zitten er naar mijn smaak niet in. Wellicht dat het gebruik van slachtoffers onder het mom van propaganda valt. De vrouw die van zwaar Pro-Bush naar Anti-Bush ging bijvoorbeeld, dat zou propaganda geweest kunnen zijn.

Arvid
23-07-04, 23:07
Geplaatst door lennart
Leugens zitten er naar mijn smaak niet in. Wellicht dat het gebruik van slachtoffers onder het mom van propaganda valt. De vrouw die van zwaar Pro-Bush naar Anti-Bush ging bijvoorbeeld, dat zou propaganda geweest kunnen zijn.

Moet je maar op de anti-moore sites gaan kijken. Niet dat alles wat op die sites staat waar is, maar er zal vast wel iets van waar zijn.

Gebruik van slachtoffers vind ik een cheap ass methode van mensen hersenspoelen omdat elke debiel dat wel kan doen. Ik kan ook wel met een camera op zak en kinderlijkjes gaan filmen.

Arvid
23-07-04, 23:08
Geplaatst door 850
Ik heb een nieuwtje voor je: De meeste radicaal-linkse mensen zijn niet communistisch.

:aftel: Stalin was nog erger dan Hietler. Je denkt toch niet dat ik fan ben van zo'n vieze schoft.

:maf2: Je hebt een lekker frisse kijk op (radicaal) linkse mensen.

Geen fan van Stalin maar wel van Qaddafi? Lekker geloofwaardig.
Wat houdt volgens jou radicaal-links in, wat zijn jouw standpunten....

850
23-07-04, 23:19
Geplaatst door Arvid
Geen fan van Stalin maar wel van Qaddafi? Lekker geloofwaardig.
Wat houdt volgens jou radicaal-links in, wat zijn jouw standpunten....

Qathafi is geen communist.

:knipoog: Lees het blad Ravage en je zult weten wat mijn standpunten zijn en wat radicaal links inhoudt.

Arvid
23-07-04, 23:23
Geplaatst door 850
Qathafi is geen communist.

:knipoog: Lees het blad Ravage en je zult weten wat mijn standpunten zijn en wat radicaal links inhoudt.

Ravage zegt me geen fuck en ik ga het ook niet lezen. Als je niet op een forum zelf geen tekst en uitleg kunt geven moet je verder niet zeuren op mijn opmerkingen over communisten.

850
23-07-04, 23:34
Geplaatst door Arvid
Ravage zegt me geen fuck en ik ga het ook niet lezen. Als je niet op een forum zelf geen tekst en uitleg kunt geven moet je verder niet zeuren op mijn opmerkingen over communisten.

Jij gaat kort door de bocht. Niet ik.
Radicaal-links (activisme) kan ik niet 1,2,3 in een paar regels gaan uitleggen maar met communisme hebben ik en mijn collega's bij ravage weinig te maken. Anarchisme komt dichter in de buurt.
Het streven naar een betere wereld hoeft niet persé te betekenen dat we er zieke politieke idealen op na houden en dat we communistisch zijn.

Arvid
23-07-04, 23:42
Geplaatst door 850
Jij gaat kort door de bocht. Niet ik.
Radicaal-links (activisme) kan ik niet 1,2,3 in een paar regels gaan uitleggen maar met communisme hebben ik en mijn collega's bij ravage weinig te maken. Anarchisme komt dichter in de buurt.
Het streven naar een betere wereld hoeft niet persé te betekenen dat we er zieke politieke idealen op na houden en dat we communistisch zijn.

Anarchisme...dacht ik al. Wil jij in een land wonen waar het anarchisme regeert?

Radicaal-links is trouwens in weze hetzelfde als radicaal-rechts.

850
23-07-04, 23:45
Geplaatst door Arvid
Radicaal-links is trouwens in weze hetzelfde als radicaal-rechts.

:zwaai: Je hebt helemaal gelijk!

:zwaai: Daa-aag

Arvid
23-07-04, 23:50
Geplaatst door 850
:zwaai: Je hebt helemaal gelijk!

:zwaai: Daa-aag

Ok. Veel succes in het stichten van een anarchistische staat!

850
24-07-04, 00:02
Geplaatst door Arvid
Ok. Veel succes in het stichten van een anarchistische staat!

Ja dank je, dat zal wel lukken.

lennart
24-07-04, 00:02
Geplaatst door Arvid
Moet je maar op de anti-moore sites gaan kijken. Niet dat alles wat op die sites staat waar is, maar er zal vast wel iets van waar zijn.

Gebruik van slachtoffers vind ik een cheap ass methode van mensen hersenspoelen omdat elke debiel dat wel kan doen. Ik kan ook wel met een camera op zak en kinderlijkjes gaan filmen.

Wellicht heb je het nu over andere films en series van Moore waar die leugens in zouden voorkomen. In F911 zitten ze volgens mij niet.

En sja.. kinderlijkjes, kan je je nog herinneren hoe Tony Blair en Bush doorzaagden over de massagraven van Saddam? Uiteindelijk zijn er een paar gevonden, met niet meer dan 5000 lijken erin. Ik meen dat Tony het zelfs over een half miljoen had, over propaganda gesproken.

Ravian
24-07-04, 00:03
Geplaatst door lennart
Wat interessanter aan het moment in de school was, dat de Secret Service niets deed. Kijk het bezoek aan de school was aangekondigd (het had was in media verschenen etc.) en dus hadden terroristen die kranten lezen kunnen bedenken dat Bush in die school zou zijn.


Op de tape wordt gesuggereerd dat Secret Service in de hoek stond te wachten totdat Mr President actie zou ondernemen. Logisch, toch wel.



Dat maakt het geheel uiterst vreemd. En dan is natuurlijk nog de uitspraak van Bush over het eerste vliegtuig, waarvan hij zei dat hij dat op televisie heeft gezien (op het moment dat er van vliegtuig 1 nog geen beelden waren), is dat niet vreemd.


He? Wanneer heeft hij die uitspraak gedaan?
De beelden waarop Bush het schoollokaal inliep en te horen kreeg over het eerste vliegtuig, en toch de klas inliep, klopt met de timecode.
Of Moore moet met de timecode hebben getamperd. Ze zitten in dezelfde timezone.


Helaas zat er weinig achtergrond in over de Neoconservatieven en ook helemaal geen informatie over de disinformatie die is verspreidt over 11 September en de "daders". Er werd wel veel verteld over de effecten van de patriot act en de angstpolitiek gespeeld in de VS door zowel het witte huis als de media.

Er zijn trouwens nog wel meer politieke films uit. Ik heb gehoord dat "Outfoxed" een leuke film is, maar die heb ik nog niet gezien. En als je dacht dat Moore een demagoog is, moest je eens "The Road to Tyranny" bekijken van Alex Jones. Die film presenteert demagogie van de hoogste plan.
Ah, zoals ik al eerder zei, ik had ook mijn vraagtekens. Vele.
Zoals Moore me zijn mening in mijn gezicht frotte, slikte ik niet (en vond ik dat hij dezelfde tactieken als Bush hanteerde. "Ik weet het, geloof me nou maar.")

lennart
24-07-04, 00:06
Geplaatst door Arvid
Ok. Veel succes in het stichten van een anarchistische staat!

Over Anarchisme hebben de grote Franse filosofen uit 1700 en later het veel gehad. Voluntarisme noemde ze het. Een maatschappij waarin mensen alleen op gemeenschappelijk en vrijwillige basis zich in een relatie storten. What a wonderful world.

Ravian
24-07-04, 00:07
Geplaatst door lennart
Wellicht heb je het nu over andere films en series van Moore waar die leugens in zouden voorkomen. In F911 zitten ze volgens mij niet.

En sja.. kinderlijkjes, kan je je nog herinneren hoe Tony Blair en Bush doorzaagden over de massagraven van Saddam? Uiteindelijk zijn er een paar gevonden, met niet meer dan 5000 lijken erin. Ik meen dat Tony het zelfs over een half miljoen had, over propaganda gesproken.

Oh... ho ho hold your horses.

Een massagraf met niet meer dan 5000 lijken?

Bovendien zitten er niet zozeer leugens in de film, dan wel grandioze manipulaties. Uit hun verband getrokken contexten om Moore's mening te staven.

Maar enfin, dat weet je. Jij bent goed genoeg op de hoogte om te weten dat Moore ook maar zijn eigen film zit te verkopen, hoe amusant die ook is. En hij heeft strong evidence voor vele dingen, maar hij is ook een meester in het manipuleren.

assassijn
24-07-04, 00:10
Al met al.....mensen die F 9/11 nog niet hebben gezien......ga em kijken of downen.....zeker de moeite waard.

lennart
24-07-04, 00:11
Geplaatst door Ravian
Oh... ho ho hold your horses.

Een massagraf met niet meer dan 5000 lijken?

Bovendien zitten er niet zozeer leugens in de film, dan wel grandioze manipulaties. Uit hun verband getrokken contexten om Moore's mening te staven.


Manipulaties wellicht, maar geen leugens. Als jij ze weet mag je ze aanwijzen. Maar volgens mij zijn alle feiten in de film gestaafd.

Verder wat betreft de massagraven:
http://observer.guardian.co.uk/politics/story/0,6903,1263830,00.html

Dat is toch de rationaal van de oorlog geworden.

Blijkt dat er toch iets minder mensen ind e massagraven liggen.



Maar enfin, dat weet je. Jij bent goed genoeg op de hoogte om te weten dat Moore ook maar zijn eigen film zit te verkopen, hoe amusant die ook is. En hij heeft strong evidence voor vele dingen, maar hij is ook een meester in het manipuleren.

Allicht. Dat mocht ook wel eens, de Amerikaanse media zitten het hele Amerikaanse volk te manipuleren.

Aan de andere kant is Moore helemaal niet kritisch genoeg over de rol van neoconservatieven, de rechts radicale protestanten, de extreem rechtse thinktanks, etc. etc.

Arvid
24-07-04, 00:15
Geplaatst door lennart
Wellicht heb je het nu over andere films en series van Moore waar die leugens in zouden voorkomen. In F911 zitten ze volgens mij niet.

En sja.. kinderlijkjes, kan je je nog herinneren hoe Tony Blair en Bush doorzaagden over de massagraven van Saddam? Uiteindelijk zijn er een paar gevonden, met niet meer dan 5000 lijken erin. Ik meen dat Tony het zelfs over een half miljoen had, over propaganda gesproken.

Nee nee die sites hebben het nu voornamelijk over Fahrenheit.
Hier wat links: http://www.moorewatch.com/, http://www.michaelmoorehatesamerica.com/, http://www.moorelies.com/

Als Blair en Bush massagraven willen vinden moeten ze maar naar Congo of Uganda. Maar propaganda is propaganda, en daar doet Michael Moore zeker aan. Wat lijken laten zien is een zieke manier van je mening uiten.

Arvid
24-07-04, 00:19
Geplaatst door 850
Ja dank je, dat zal wel lukken.

Nou ik denk er pas anarchisme uitbreekt als een gigantische meteoriet de aarde treft.

Hebben jullie al een stappenplan voor het opzetten van een anarchistische staat? Oh nee wacht dat klinkt als een structuur met een leiding...dat kan natuurlijk niet....stom van me. Hoe wordt dat blaadje van jullie inelkaar gezet als je puur volgens het anarchisme handelt? Iedereen doet maar wat en hopla tita tovenaar daar is het blaadje? :lachu:

Ravian
24-07-04, 00:20
Geplaatst door lennart
Manipulaties wellicht, maar geen leugens. Als jij ze weet mag je ze aanwijzen. Maar volgens mij zijn alle feiten in de film gestaafd.



Ah, dat ben ik helemaal met je eens.

Maar net zozeer als de media het volk manipuleren, manipuleert ook Moore. En dat was net mijn bezwaar.
Ik houd niet van zulke documentaires. Geef me feiten, geef me info, en breng me een stukje dichter bij de waarheid. Voor dat gemanipuleer (is volop in Fahrenheit aanwezig) koop ik niks.


Verder wat betreft de massagraven:
http://observer.guardian.co.uk/politics/story/0,6903,1263830,00.html

Dat is toch de rationaal van de oorlog geworden.

Blijkt dat er toch iets minder mensen ind e massagraven liggen.


Jij hebt het over 5000. Dat is dus the full total van alle Hussein-dooien?
Het gaat erom, Lennart, wie wil je geloven?
Wordt het dan echt een kwestie van botjes tellen?


Allicht. Dat mocht ook wel eens, de Amerikaanse media zitten het hele Amerikaanse volk te manipuleren.

Dat doen media overal. Ook in Arabische landen (laten we die twee werelden even als criteria handhaven).


Aan de andere kant is Moore helemaal niet kritisch genoeg over de rol van neoconservatieven, de rechts radicale protestanten, de extreem rechtse thinktanks, etc. etc.
Heb je hem al ge-emailed?

Max Stirner
24-07-04, 12:46
Geplaatst door Arvid
Nou ik denk er pas anarchisme uitbreekt als een gigantische meteoriet de aarde treft.

Hebben jullie al een stappenplan voor het opzetten van een anarchistische staat? Oh nee wacht dat klinkt als een structuur met een leiding...dat kan natuurlijk niet....stom van me. Hoe wordt dat blaadje van jullie inelkaar gezet als je puur volgens het anarchisme handelt? Iedereen doet maar wat en hopla tita tovenaar daar is het blaadje? :lachu:


Je wetendheid kent grenzen....
Dat je je niet de wet laat voorschrijven door mensen betekent niet dat je niet met hen zou kunnen samenwerken....tis net als in Sesamstraat :)

850
24-07-04, 13:45
Geplaatst door Arvid
Hoe wordt dat blaadje van jullie inelkaar gezet als je puur volgens het anarchisme handelt? Iedereen doet maar wat en hopla tita tovenaar daar is het blaadje? :lachu:


:wink: We zijn niet anarchistisch hoor. Ik schreef dat anarchisme dichter in de buurt komt dan communisme maar dat maakt ons nog geen anarchisten. Maar een leiding hebben we er niet op het werk. We doen dingen in samenspraak en ieder heeft zn eigen taak.

850
24-07-04, 13:46
Geplaatst door barfly
De film is trouwens volkomen legaal te downloaden. Michael Moore vond het wel aardig om dat toe te staan tot grote ellende van RIAA cs :p


:wijs: Ik ga m toch liever op een groot scherm bekijken


Allebei de links doen het trouwens niet

Olive Yao
24-07-04, 14:50
Geplaatst door Orakel
Beseffend dat mijn mening gekleurd is (ik walg van die man), zag ik niet de mens achter Bush, maar zag ik weer z'n ego.
Iedere president had opgestaan of op moeten staan en z'n zaken moeten gaan regelen.
Dat hij bleef zitten vond ik echter passen in het beeld dat ik inmiddels van hem gevormd heb.
Vind 'm een patser, een showbink, iemand die de thoughguy wil uithangen. "We'll smoke 'm out", "bring it on", "just watch me" en meer van die on-presidentiële praat.
Toen ik dat stukje zag, dacht ik: die probeert zich goed te houden, telaten zien dat ie niet onder de indruk is, een vent te zijn die z'n gevoelens niet toont. Kortom: nog meer gemaakt gedrag en gefabriceerde illusies.

Dat Moore dikke planken zaagt, is zeker waar. Van mij mag ie, als je ziet hoeveel leugens van de overheid er in 2 uur voorkomen en in een land waar mensen de verkiezingen laten stelen en er een ministerie van propaganda is.
"Let the motherf*cker burn".
Volgens mij wist schurk Bush gewoon niet wat hij moest doen.

Hij wist niet wat voor houding hij zich moest geven.
(Is ook moeilijk improviseren als je alles van te voren gesouffleerd krijgt).

Hij wist niet wat te zeggen. Zijn eerste slappe text was “Freedom was attacked”, een cliché.

(Hij leek Reagan wel. Bij Reagan zorgden ze dat de presidentiële helicopter met draaiende motor klaarstond, om de vragen van journalisten en de antwoorden van de president te overstemmen, om blunders te voorkomen).


Dutchguy
Maar het genoemde fragment geeft wel aan dat Moore een eng ventje is die iemand neersabelt op zijn meest kwetsbare moment.
Op een moment dat hij laat zien wat hij waard is. Of wat hij niet waard is.


Simon
Moore maakt propaganda films voor links zoals Bush en Blair ze ook hebben gemaakt. Allemaal demagogen die de oprechtheid en diepgang van de discussie geen goed doen.
Eerst de new conservative rogues knock out, boven of onder de gordel. Dan praten we verder.

Fahrenheit 9/11 propaganda? Hoeveel miljoen dollar steken de nieuwe conservatieve schurken deze verkiezingen in propaganda?

Toen de USA Irak binnen waren gevallen startten ze meteen een landelijke campagne “I support president Bush and the war” (bordjes in tuinen, voor ramen enz.) om politieke munt te slaan uit die oorlog. Let op hoe ze (veronderstelde) nationale USA-belangen trachten te associeren met de president in persoon.


Ravian
Geef me feiten, geef me info, en breng me een stukje dichter bij de waarheid.

Als je Stupid white men leest, lees je dat Moore veel feiten aanvoert voor zijn stellingen.
Goed, dat is Fahrenheit 9/11 niet. Zie die film als illustratie in de context van veel andere informatie, bijvoorbeeld ook van een journalist als Gregory Palast (The best democracy money can buy).

Coolassprov MC
24-07-04, 17:15
Of die film nou deugd of niet deugd, neem wat popcorn en bekijk het eens van de andere kant ; in ieder geval een frisse kijk!

Vanwege het feit dat we 24h/dag en 365dagen/jaar onzin gevoed krijgen door de mainstream media i.o.v. zij die de touwtjes behoeven te bespelen, mogen we niet klagen!

Althans hier hoor je niemand over klagen.

Een stukje van Arundhati Roy:

"....So now we know. Pigs are horses. Girls are boys. War is peace. Speaking at the FBI's headquarters a few days later, President Bush said, "This is the calling of the United States of America, the most free nation in the world, a nation built on fundamental values; that rejects hate, rejects violence, rejects murderers, rejects evil. And we will not tire." Here is a list of the countries that America has been at war with-and bombed-since World War II: China (1945-1946, 1950-1953), Korea (1950-1953), Guatemala (1954, 1967-1969), Indonesia (1958), Cuba (1959-1960), the Belgian Congo (1964), Peru (1965), Laos (1964-1973), Vietnam (1961-1973), Cambodia (1969-1970), Grenada (1983), Libya (1986), El Salvador (1980s), Nicaragua (1980s), Panama (1989), Iraq (1991-2001), Bosnia (1995), Sudan (1998), Yugoslavia (1999). And now Afghanistan.
Certainly it does not tire-this, the Most Free Nation in the world. What freedoms does it uphold? Within its borders, the freedoms of speech, religion, thought; of artistic expression, food habits, sexual preferences (well, to some extent), and many other exemplary, wonderful things. Outside its borders, the freedom to dominate, humiliate, and subjugate- usually in the service of America's real religion, the "free market." So when the U.S. government christens a war Operation Infinite Justice, or Operation Enduring Freedom, we in the Third World feel more than a tremor of fear. Because we know that Infinite Justice for some means Infinite Injustice for others. And Enduring Freedom for some means Enduring Subjugation for others. The International Coalition Against Terror is largely a cabal of the richest countries in the world. Between them they manufacture and sell almost all of the world's weapons. They possess the largest stockpile of weapons of mass destruction-chemical, biological, and nuclear. They have fought the most wars, account for most of the genocide, subjection, ethnic cleansing, and human rights violations in modern history, and have sponsored, armed, and financed untold numbers of dictators and despots. Between them, they have worshipped, almost deified, the cult of violence and war. For all its appalling sins, the Taliban just isn't in the same league.. ..

Coolassprov MC
24-07-04, 18:45
Geplaatst door Ravian
Dat doen media overal. Ook in Arabische landen (laten we die twee werelden even als criteria handhaven).


Je manipuleerd al als je iemand een knipoog geeft of goede morgen zegt. Of je bewust of onbewust iemand een richting instuurd.
Het is maar de vraag tot welke graad je je laat manipuleren en welke richting in.

Als je een vergelijk trekt tussen Arabische media en de zogenaamde westerse mainstream media, is er geen vergelijking mogelijk.

Het varieteit aan meningen en bronnen over zowel de westerse als arabische politiek is nog ondenkbaar hier. Je kan in damascus de straat opkopen en zowel een communistische als een islamitische krant kopen.

Van www.flabber.nl;

Bush moet oprotten. Dat vind niet alleen ik maar alle grote helden, en zo’n beetje iedereen die het niveau van een gristen-redneck ontstijgt. Eigenlijk vinden alleen achtergebleven semi-gereformeerden die terug willen naar het jaar 1800, gggristenen en oorlogszuchtige moslimhaters dat Bush in office moet blijven...

Gelukkig is er Michael Moore. Michael Moore is mijn held. Dankzij hem kunnen nu ook de simpele zielen, de nationalisten, de boeren en grootkapitalisten met eigen ogen zien waarom Bush evil is. Zijn nieuwe film Fahrenheit 9/11 toont in eenvoudige, steekwoordachtige shots en scenes waarom oorlog verderfelijk is, hoe dom de machtigste man ter wereld is, waarom hem er alles aan gelegen is de rijken nog rijker te maken, hoe de armen onderdrukt worden en waarom Bin Laden nog steeds niet gepakt is.

Maar er zijn boze conservatieven in de V.S. Die houden wel van Georgie ‘ik-ontduik-de-dienstplicht’ Bush, want Bush is tegen homo's, tegen abortus en tegen euthanasie. Conservatieven zijn daar ook tegen. Conservatieven willen het liefst dat de hele wereld een soort jaren vijftig-achtig vroom volkje wordt met strenge wetten en belegen normen en waarden. Bush zorgt daarvoor, want de conservatieven hebben betaald om Bush in het zadel te helpen, en daarom willen conservatieven de wereld doen geloven dat Bush te gek is.

Dus nu gaan ze zelf anti-Moore filmpjes maken. Ze gaan denken over een conservatieve terugslag, proberen Moore uit te lokken en zeggen dat zijn film nergens op gebaseerd is. Sommige zonnebankbruine, geblondeerde kakwijven hebben al op de televisie verkondigd dat ze Moore haten, want Moore roept haat op tegen dat oh zo prachtige Amerika, en daarom haten zij Moore. Alles gaan ze nu proberen om ome Mike weg te pesten. Zoals hier, een hele website vol met vermoedelijke leugens die Mike gebruikt zou hebben in zijn films.