PDA

Bekijk Volledige Versie : President Sudan: wereld heeft het op islam gemunt



BiL@L
24-07-04, 21:53
gewist

Olive Yao
24-07-04, 22:40
Geplaatst door BiL@L
KHARTUM - President Omar al-Bashir van Sudan beschuldigt de internationale gemeenschap ervan de islam in zijn land te willen bestrijden. Dat heeft de regeringsgezinde krant Al-Anbaa zaterdag gemeld.

Al-Bashir sprak tot aanhangers in de centrale regio Gezira na het vrijdaggebed. Hij zei dat het werkelijke doel van de internationale campagne tegen zijn land niet was gericht op de crisis in de regio Darfur, maar de groei van de islam in zijn land moest laten ontsporen.

Sudan staat onder groeiende druk van de internationale gemeenschap om een eind te maken aan het geweld en de humanitaire crisis in Darfur. Al-Bashir zei dat zijn regering zich vooral om Darfur bekommert vanwege de verantwoordelijkheid voor de bevolking die zij voelt tegenover God en niet tegenover hulporganisaties of andere landen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/12453741/
Misschien heb ik een verkeerd beeld van waar die "bekommernis van de regering met Darfur" uit bestaat -

anders vraag ik me af wat die verantwoordelijkheid tegenover de god inhoudt.

Waterval
24-07-04, 22:44
Waarom krijgt die pres geen (psychiatrische) hulp?

850
24-07-04, 22:47
Geplaatst door BiL@L
KHARTUM - President Omar al-Bashir van Sudan beschuldigt de internationale gemeenschap ervan de islam in zijn land te willen bestrijden. Dat heeft de regeringsgezinde krant Al-Anbaa zaterdag gemeld.


Al-Bashir sprak tot aanhangers in de centrale regio Gezira na het vrijdaggebed. Hij zei dat het werkelijke doel van de internationale campagne tegen zijn land niet was gericht op de crisis in de regio Darfur, maar de groei van de islam in zijn land moest laten ontsporen.

Sudan staat onder groeiende druk van de internationale gemeenschap om een eind te maken aan het geweld en de humanitaire crisis in Darfur. Al-Bashir zei dat zijn regering zich vooral om Darfur bekommert vanwege de verantwoordelijkheid voor de bevolking die zij voelt tegenover God en niet tegenover hulporganisaties of andere landen.



:kotsen2:

Tuig is tuig en meneer Al-Bashir is tuig van het ergste soort.

mark61
24-07-04, 23:32
Geplaatst door BiL@L
Al-Bashir sprak tot aanhangers in de centrale regio Gezira na het vrijdaggebed. Hij zei dat het werkelijke doel van de internationale campagne tegen zijn land niet was gericht op de crisis in de regio Darfur, maar de groei van de islam in zijn land moest laten ontsporen.


De oude smeerlap is goed op de hoogte van het heersende discours. Kan hij zich ook gewoon om de staatsburgers bekommeren zonder verantwoordelijkheid tegenover God? Dus 'als God niet bestond' had hij geen verantwoordelijkheid voor de burgers van zijn land gehad? Wat dacht hij dat een president voor een klus heeft? Lintjes knippen? Groeit de islam in Darfur? Yâni boven de 100%?

observer
25-07-04, 21:41
wat hij hoopt is wat halfzachte goedgelovige mensen ervan te overtuigen dat zijn moordende regime een goed islamitische regering is die door de westelijke satan bedreigd wordt

lijkt me een goede test van hoe onafhankelijk en eerlijk de arabische media zijn

illmatik
25-07-04, 22:56
Geplaatst door observer
lijkt me een goede test van hoe onafhankelijk en eerlijk de arabische media zijn


Als ze een voorbeeld aan de Westerse media nemen, zijn ze bij voorbaat al gezakt.

observer
26-07-04, 21:34
ik over de arabische satelietzenders de enige die in theorie iets onafhankelijks kunnen uitzenden

al qalam
27-07-04, 17:05
Geplaatst door observer
wat hij hoopt is wat halfzachte goedgelovige mensen ervan te overtuigen dat zijn moordende regime een goed islamitische regering is die door de westelijke satan bedreigd wordt Vrouwen die gevangen worden genomen worden eigendom en hun huwelijk is ontbonden.
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/muslim/008.smt.html#008.3431

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/004.qmt.html#004.024
Wat denk je dat van de rechterhand betekend ? Verworven in strijd of gekocht. Je kan dus niet over een misdrijf spreken want het is toegestaan door gods wet.

TFOE
27-07-04, 18:58
Geplaatst door al qalam
Vrouwen die gevangen worden genomen worden eigendom en hun huwelijk is ontbonden.

Je kan dus niet over een misdrijf spreken want het is toegestaan door gods wet.

:kotsen:

Dus groepen vrouwen verkrachten is toegestaan door gods wet?

:kotsen:

Expanding
27-07-04, 19:06
Ook in Sudan heerst onder moslims klaarblijkelijk de ziekte om continu in de slachtofferrol te kruipen. Waar haalt die vent het gore lef vandaan om te praten over een oorlog tegen de islam, terwijl het notabene de islamitische Arabische milities zijn die inmiddels al tienduizenden mensen uitgemoord hebben. Walgelijk :kotsen:

TFOE
27-07-04, 19:38
Geplaatst door BiL@L
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=10803

Verkrachting is verboden. Klik op de vlag in mijn sig voor statistieken over verkrachtingen in Saoedie Arabie in vergelijking met die van Nederland. Alsof het hier oorlog is :haha:

Ja lach er maar om. Ik vind het diep triest!
Er zijn recent op grote schaal vele vrouwen verkracht in Darfur door milities die doelbewust de vrouwen verkrachten omzo op die manier voor etnische zuiveringen te zorgen.
Al Qalam doet het af als zijnde een wet van god en dat het geen misdaad is wat er gebeurt in Sudan.
:kotsen:

TFOE
27-07-04, 19:50
Geplaatst door BiL@L
Ik vind niet alleen verkrachtingen in het buitenland diep triest. Ook de verkrachtingen in mijn eigen land (Nederland) vind ik diep triest.

Ik heb het over Darfur, Sudan waar Al Qalam een reactie op gaf en met de wetten van god aankwam zetten............

Rabi'ah.
01-08-04, 10:53
Voor de informatie van de moslimbashers: De Arabische Liga en de Arabische media hebben de mensenrechtenschendingen in Darfur unaniem veroordeeld. :strik:

Flip
01-08-04, 10:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Voor de informatie van de moslimbashers: De Arabische Liga en de Arabische media hebben de mensenrechtenschendingen in Darfur unaniem veroordeeld. :strik:

Ach wat lief van ze.....

En, sturen ze ook een strijdmacht en/of oliedollars?

(Wij zijn niet snel tevreden...)

Rabi'ah.
01-08-04, 11:04
Geplaatst door Flip
Ach wat lief van ze.....

En, sturen ze ook een strijdmacht en/of oliedollars?

(Wij zijn niet snel tevreden...)


Waar blijven de Westerse strijdmacht en oliedollars?

Joesoef
01-08-04, 11:07
Geplaatst door Flip
Ach wat lief van ze.....

En, sturen ze ook een strijdmacht en/of oliedollars?




Wat doet Nl eigenlijk?

Rabi'ah.
01-08-04, 11:08
Geplaatst door Joesoef
Wat doet Nl eigenlijk?

Goeie vraag ja. :duivels:

sjaen
01-08-04, 11:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Goeie vraag ja. :duivels:

:rolleyes:

Rabi'ah.
01-08-04, 11:46
Geplaatst door sjaen
:rolleyes:

En, ga je nog inhoudelijk reageren of wat?

Was jij niet ook een van die mensen die klaagden dat veroordeling door de Arabische wereld uitbleef? :strik:

Wel, die veroordeling is er. :tik:

Wat me opvalt is dat bepaalde mensen het idee schijnen te hebben dat de Arabische landen meer verantwoordelijkheid voor de ellende schijnen te dragen dan de Westerse landen, terwijl ik toch dacht dat we tegenwoordig zoiets als een VN en internationale samenwerkingsverbanden hadden, die niet per definitie regiogebonden zijn. :rolleyes:


Groetjes,


Rabiah.

nard
01-08-04, 11:59
Wat doet Nederland eigenlijk? :rolleyes:

Op veel plaatsen waar onder VN vlag missies worden uitgevoerd lopen Hollandse jongens en meiden rond.
En inderdaad: Sudan krijgt (helaas ....) 100 miljoen (alsof ze de kolder hebben gekregen in Den Haag) .

Van de Arabische Liga hoor je voortdurend maar één ding: beetje kakelen op de VN-vergaderingen, acties tegen bondgenoten traineren en karrevrachten resoluties indienen tegen Israel.Dat is het wel ongeveer.....
;)

sjaen
01-08-04, 12:01
Geplaatst door Rabi'ah.
En, ga je nog inhoudelijk reageren of wat?

Was jij niet ook een van die mensen die klaagden dat veroordeling door de Arabische wereld uitbleef? :strik:

Wel, die veroordeling is er. :tik:

Wat me opvalt is dat bepaalde mensen het idee schijnen te hebben dat de Arabische landen meer verantwoordelijkheid voor de ellende schijnen te dragen dan de Westerse landen, terwijl ik toch dacht dat we tegenwoordig zoiets als een VN en internationale samenwerkingsverbanden hadden, die niet per definitie regiogebonden zijn. :rolleyes:


Groetjes,


Rabiah.


Dank je Bil@l

850
01-08-04, 12:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Voor de informatie van de moslimbashers: De Arabische Liga en de Arabische media hebben de mensenrechtenschendingen in Darfur unaniem veroordeeld. :strik:

Over welke arabische media heb je het precies?
En wie zijn hier moslimbashers op dit forum?

Max Stirner
01-08-04, 13:13
Geplaatst door Rabi'ah.
En, ga je nog inhoudelijk reageren of wat?

Was jij niet ook een van die mensen die klaagden dat veroordeling door de Arabische wereld uitbleef? :strik:

Wel, die veroordeling is er. :tik:

Wat me opvalt is dat bepaalde mensen het idee schijnen te hebben dat de Arabische landen meer verantwoordelijkheid voor de ellende schijnen te dragen dan de Westerse landen, terwijl ik toch dacht dat we tegenwoordig zoiets als een VN en internationale samenwerkingsverbanden hadden, die niet per definitie regiogebonden zijn. :rolleyes:


Groetjes,


Rabiah.


OK die veroordeling is er. En nu?

ALS er ingegrepen gaat worden, zal dat vanuit het westen moeten gebeuren....niemand anders gaat dat doen zeker de Arabische wereld niet.
Ik zelf weet eerlijk gezegd niet precies of ik voor gewapende interventie in Darfur ben maar ik denk niet dat ik met een bloemetjeskrans in mijn haar op de Dam 'Give peace a chance' ga zingen asl het zover komt.....

Afrux
01-08-04, 13:27
Geplaatst door observer
wat hij hoopt is wat halfzachte goedgelovige mensen ervan te overtuigen dat zijn moordende regime een goed islamitische regering is die door de westelijke satan bedreigd wordt

lijkt me een goede test van hoe onafhankelijk en eerlijk de arabische media zijn

Ik heb me blauw en groen gergerd aan de Arabische media en hun berichtgeving over Darfur.

De complot theroien en de bekende arabische retoriek voerden weer's de toon over humanitaire ramp en misdaden tegen een weerloze volk.

Zelfs aljazeera die zichzelf als onafhankelijk media ziet, heeft veel artikelen gepublioceerd die niet de situatie behandelen maar over onzin verhalen gaan zoals oorlog tegen de islam en ooh zo zielige en met de dag vernederende arabische volk.

De meeste van de inmiddels 40000 vermoorde weerloze burgers zijn moslim!!!

Ik weet niet sinds wanneer albashir zichzelf ziet als moslim? Volgens mij hoort hij (samen met alle andere arabische leiders) tot de ergste soort kafirs die er op de aarde rondlopen. Wat dat betreft zijn sharon en bush twee keer beschafder.

Joesoef
01-08-04, 13:29
Geplaatst door BiL@L
Nederland geeft 100 miljoen voor wederopbouw Darfur (http://www.benjebangvoormij.nl/archive/index.php/t-2527.html)


Bedankt voor het delen van deze info.

850
01-08-04, 13:34
Geplaatst door Max Stirner
OK die veroordeling is er. En nu?



Ik vraag het me af of die veroordeling er wel is vanuit de arabische media. Ik wil eerst wel eens links en bronnen ervan zien voordat ik klakkeloos ga aannemen van Rabiah dat de arabische media het unaniem veroordeelt heeft. Ik twijfel er sterk aan.

Max Stirner
01-08-04, 13:40
Geplaatst door 850
Ik vraag het me af of die veroordeling er wel is vanuit de arabische media. Ik wil eerst wel eens links en bronnen ervan zien voordat ik klakkeloos ga aannemen van Rabiah dat de arabische media het unaniem veroordeelt heeft. Ik twijfel er sterk aan.

Het maakt in feite niets uit, tzou pure symboolpolitiek zijn....van de Arabische wereld hoeven de mensen in Darfur niets concreets te verwachten......`k hoop dat het westen iets onderneemt.

850
01-08-04, 13:57
Geplaatst door Max Stirner
Het maakt in feite niets uit, tzou pure symboolpolitiek zijn....van de Arabische wereld hoeven de mensen in Darfur niets concreets te verwachten......

`k hoop dat het westen iets onderneemt.

Dat is waar.

Ik hoop ook dat er vanuit het westen hulp op gang komt maar vooralsnog lijkt de diplomatieke weg en de dreigtaaal niet bijster veel te helpen.

observer
01-08-04, 22:29
hmm arabieren die afrikanen afmaken

handen opsteken wie denkt dat de afrikanen een arabische vredesmacht zullen zien als bevrijders

handen op wie denk dat ze het zullen zien als een arabische poging tot definitive overname van sudan

Afrux
07-08-04, 11:00
Geplaatst door Joesoef
Wat doet Nl eigenlijk?

daar gaan we weer iedereen de schuld geven behalve naar ons zelf kijken. Wij verwachten van een westerse land dat 10000 km verder ligt en bijna niet op de kaart ziet iets te doen. Terwijl sudan omringd is door islamitische landen die 250 keer groter zijn dan Nederland.

De moslims zelf hadden als eerst moeten reageren op deze uitroeiing van Afrikaanse moslims door achterlijk arabische janjawid. Zij hadden niet op de wereld moeten wachten, maar hadden druk moeten uitoefnen op Sudan. om het moorden van onze moslim broeders te stoppen (50000 duizend zijn al vermoord en 200000 lopen gevaar).

Ik zou zeggen wacht maar tot je een ons weegt, de wetsers komen alleen als je kuwait heet en meer dan een miljard investeringen in de vs en uk heeft en natuurlijkl beschikt over olie.

Maar wij de moslims en met name de islamitische landen hadden krachtig moeten reageren om door en verderf te stoppen. Maar nee hoor de arabische achterlijke kranten hebben het over de oorlog tegen de islam en tegen de arabieren.

DEMOcraat
07-08-04, 13:51
Geplaatst door Afrux
daar gaan we weer iedereen de schuld geven behalve naar ons zelf kijken. Wij verwachten van een westerse land dat 10000 km verder ligt en bijna niet op de kaart ziet iets te doen. Terwijl sudan omringd is door islamitische landen die 250 keer groter zijn dan Nederland.

De moslims zelf hadden als eerst moeten reageren op deze uitroeiing van Afrikaanse moslims door achterlijk arabische janjawid. Zij hadden niet op de wereld moeten wachten, maar hadden druk moeten uitoefnen op Sudan. om het moorden van onze moslim broeders te stoppen (50000 duizend zijn al vermoord en 200000 lopen gevaar).

Ik zou zeggen wacht maar tot je een ons weegt, de wetsers komen alleen als je kuwait heet en meer dan een miljard investeringen in de vs en uk heeft en natuurlijkl beschikt over olie.

Maar wij de moslims en met name de islamitische landen hadden krachtig moeten reageren om door en verderf te stoppen. Maar nee hoor de arabische achterlijke kranten hebben het over de oorlog tegen de islam en tegen de arabieren.

hoe kan een dictatuur reageren als hij zijn onderdanen onderdrukt.

Julien
08-08-04, 19:43
Geplaatst door BiL@L
Ik vind niet alleen verkrachtingen in het buitenland diep triest. Ook de verkrachtingen in mijn eigen land (Nederland) vind ik diep triest.

In Nederland wordt geen genocide gepleegd door Arabieren, dus hou NL er aub buiten :moe:

vinden jullie trouwens dat de wereld militair moet ingrijpen als Sudan niets blijft doen aan de misstanden in eigen land? ik vind dat er dan hard opgetreden moet worden. We hebben toch geleerd van Rouanda?

taouanza
08-08-04, 20:34
Geplaatst door observer
hmm arabieren die afrikanen afmaken

handen opsteken wie denkt dat de afrikanen een arabische vredesmacht zullen zien als bevrijders

handen op wie denk dat ze het zullen zien als een arabische poging tot definitive overname van sudan


Handen op wie toch niks goed vindt.
Handen op wie alleen wil zeiken.

taouanza
08-08-04, 20:35
Geplaatst door Julien
In Nederland wordt geen genocide gepleegd door Arabieren, dus hou NL er aub buiten :moe:

vinden jullie trouwens dat de wereld militair moet ingrijpen als Sudan niets blijft doen aan de misstanden in eigen land? ik vind dat er dan hard opgetreden moet worden. We hebben toch geleerd van Rouanda?

Oh vertel eens wat 'we' hebben geleerd van Ruwanda?

Julien
08-08-04, 21:09
Geplaatst door taouanza
Oh vertel eens wat 'we' hebben geleerd van Ruwanda?

dat 'we' (de VN dus) niet moeten toekijken als er een genocide gepleegd wordt.. dat wil zeggen bereid zijn om desnoods het desbetreffende land binnen te vallen.

taouanza
08-08-04, 21:14
Geplaatst door Julien
dat 'we' (de VN dus) niet moeten toekijken als er een genocide gepleegd wordt.. dat wil zeggen bereid zijn om desnoods het desbetreffende land binnen te vallen.

En dat wisten 'we' niet voor Ruwanda?
Dat weten 'we' nog steeds niet.

Tim76
08-08-04, 21:58
Deze regeringsman uit Sudan zegt precies wat elke Arabische leider zegt als ie in het nauw komt.

Zodra je als regeringsleider de islam erbij haalt, en zegt dat de religie in het nauw wordt gebracht, probeer je meteen de publieke opinie in de islamitische landen te beïnvloeden, of je nu Nasser, fam. Saud of Saddam heet.

taouanza
08-08-04, 22:01
Geplaatst door Tim76
Deze regeringsman uit Sudan zegt precies wat elke Arabische leider zegt als ie in het nauw komt.

Zodra je als regeringsleider de islam erbij haalt, en zegt dat de religie in het nauw wordt gebracht, probeer je meteen de publieke opinie in de islamitische landen te beïnvloeden, of je nu Nasser, fam. Saud of Saddam heet.

Ik wist niet dat Sharon een moslim was.:rolleyes:

Julien
08-08-04, 22:03
Geplaatst door taouanza
Ik wist niet dat Sharon een moslim was.:rolleyes:

die is net zo erg inderdaad ;)

akram
09-08-04, 11:08
van de arabieren hoeft men niets te verwachten, die zijn druk bezig om hun zakken te vullen en hun onderdanen te onderdrukken waarom zouden ze zich druk maken om afrikanen die worden afgemaakt

het westen moet gewoon militair ingrijpen in Sudan en liefst ook gelijk militair ingrijpen in alle arabische landen

assassijn
09-08-04, 11:14
(bron: Haaretz,AlBawaba)


08-08-2004, 08:48


Sudanese Foreign Minister Musstafa Osman Ismail said Israel was escalating the situation in the western area of Darfur , stressing that his country had information to confirm latest media reports that insurgents there were supported by Israel.

Ismail, in a statement to reporters upon arrival in Cairo Sunday to attend an extraordinary meeting of Arab Foreign Ministers to find a solution to the Darfur crisis, said,
"I’m sure the next few days would reveal that there is lot of contacts between Israel and the rebels."

Moreover, he said that Israel had recently sought seriously to involve itself in the Darfur issue either through its extensive presence in Eritrea or activities of its missions in the hot regions that emerged lately.

The Sudanese Foreign Minister added that Khartoum was looking for political backing from Arab countries to block the way to any attempt to harm Sudan or to impose any sanctions on it.


Ik zou er niet raar van opkijken moet ik zeggen,dit gezien de arrestatie enkele maanden geleden van Mossad agenten in Israel die zich voordeden als Al-Qaida leden,en probeerden de Palestijnen te recruteren voor aanslagen.

assassijn
09-08-04, 11:26
Geplaatst door Duncan
Nu heeft de minister van buitenlandse zaken van Soedan, op bezoek in Caïro, ook nog gezegd dat de rebellen in Darfoer gesteund worden door Israël. En daarmee zijn we weer helemaal waar we wezen willen: het westen in eendrachtige samenwerking met Israël is de agressor en die arme, zielige Arabieren zijn het slachtoffer. Goedzo, Assasijn, jij weet tenminste hoe de wereld in elkaar zit!

Hij zegt dat hij bewijzen heeft om dit aan te tonen.

Heeft niets met tweedracht zaaien te maken...is zoeken naar de waarheid.

Max Stirner
09-08-04, 11:27
Geplaatst door assassijn
(bron: Haaretz,AlBawaba)


08-08-2004, 08:48


Sudanese Foreign Minister Musstafa Osman Ismail said Israel was escalating the situation in the western area of Darfur , stressing that his country had information to confirm latest media reports that insurgents there were supported by Israel.

Ismail, in a statement to reporters upon arrival in Cairo Sunday to attend an extraordinary meeting of Arab Foreign Ministers to find a solution to the Darfur crisis, said,
"I’m sure the next few days would reveal that there is lot of contacts between Israel and the rebels."

Moreover, he said that Israel had recently sought seriously to involve itself in the Darfur issue either through its extensive presence in Eritrea or activities of its missions in the hot regions that emerged lately.

The Sudanese Foreign Minister added that Khartoum was looking for political backing from Arab countries to block the way to any attempt to harm Sudan or to impose any sanctions on it.


Ik zou er niet raar van opkijken moet ik zeggen,dit gezien de arrestatie enkele maanden geleden van Mossad agenten in Israel die zich voordeden als Al-Qaida leden,en probeerden de Palestijnen te recruteren voor aanslagen.

:p

Max Stirner
09-08-04, 11:32
Geplaatst door assassijn
Hij zegt dat hij bewijzen heeft om dit aan te tonen.

Heeft niets met tweedracht zaaien te maken...is zoeken naar de waarheid.

Het lijkt me meer zoeken naar 'hun waarheid'.....maar goed als er bewijzen zijn, dan moet ie die maar op tafel leggen.

assassijn
09-08-04, 11:50
Geplaatst door Duncan
Oude man op de Berg, ik hoef het toch niet voor je uit te spellen? Je snapt toch wel dat dit een zielig verhaal is van het regime in Kartoem om de schuld van zich af te schuiven?

Een beetje voorbarig niet?
Laten we maar wachten tot de "bewijzen" er zijn.

Rond de aanloop naar de oorlog in Irak waren ook een hoop mensen overtuigd dat de inlichtingen-diensten de waarheid spraken,en dat iedereen die dit tegensprak niet moest geloven in de propaganda die de wereld in werd geholpen door het regime van Irak.

assassijn
09-08-04, 11:51
Geplaatst door Max Stirner
Het lijkt me meer zoeken naar 'hun waarheid'.....maar goed als er bewijzen zijn, dan moet ie die maar op tafel leggen.

Er is altijd maar 1 waarheid.....het is nu wachten op de ontmaskering van de leugenaar(wie dat ook moge zijn).

Max Stirner
09-08-04, 12:00
Geplaatst door assassijn
Er is altijd maar 1 waarheid.....het is nu wachten op de ontmaskering van de leugenaar(wie dat ook moge zijn).

OK, laten we dat dan maar afwachten :)

Max Stirner
09-08-04, 12:06
Geplaatst door assassijn
Een beetje voorbarig niet?
Laten we maar wachten tot de "bewijzen" er zijn.

Rond de aanloop naar de oorlog in Irak waren ook een hoop mensen overtuigd dat de inlichtingen-diensten de waarheid spraken,en dat iedereen die dit tegensprak niet moest geloven in de propaganda die de wereld in werd geholpen door het regime van Irak.

FF off-topic: dat 'misverstandje' over die massavernietigingswapens blijkt de schuld van Chalabi te zijn.....die had die arme regering-Bush hierover vals voorgelicht om uiteindelijk zelf de macht te kunnen grijpen.... :wink:

Ik vind het zo geweldig dat politici altijd de verantwoordelijkheid durven te dragen voor hun eigen fouten.....

Max Stirner
09-08-04, 12:10
Geplaatst door Duncan
Maar stel nou eens dat het waar is, dat er een verbinding is tussen de strijders in Darfoer en Israël - wat overigens niet eens zo onvoorstelbaar zou zijn want de vijanden van je vijanden zijn nu een maal je vrienden in de internationale politiek - zou dat de genocide bedreven in Darfoer door Kartoem en de Arabische milities minder erg maken? Of zou de noodzaak om iets te doen aan de ellendige omstandigheden van de slachtoffers daardoor minder worden?

Nee dus!

:student: Zeg, luister eens: die slachtoffers zijn helemaal niet belangrijk, het gaat erom dat we iemand zwart kunnen maken - het liefst natuurlijk de joden, de moslims of de Grote Satan.

Julien
09-08-04, 12:11
Geplaatst door assassijn
Er is altijd maar 1 waarheid.....het is nu wachten op de ontmaskering van de leugenaar(wie dat ook moge zijn).

ja.. lekker wachten.. terwijl er duizenden mensen worden afgeslacht.

het begint bijna voorspelbaar te worden.. er is kritiek op een islamitisch land, en israel wordt er weer bij gehaald :moe:

praat je trouwens ook zo nuchter als het over Israel gaat? Moeten we eerst maar afwachten totdat er bewijzen zijn dat Israel de Palestijnen uitmoordt? alleen al gezien de hoeveelheid reacties op dit onderwerp is duidelijk te merken hoe selectief verontwaardigd de meeste prikkers op dit forum zijn!
(een islamitisch volk slachtoffer: WRAAK!!!) (een islamitische onderdrukker: SCHULD VAN ISRAEL!!!)

TFOE
09-08-04, 14:43
Geplaatst door assassijn


Israel was escalating the situation in the western area of Darfur ,
"I’m sure the next few days would reveal that there is lot of contacts between Israel and the rebels."

Moreover, he said that Israel had recently sought seriously to involve itself in the Darfur issue either through its extensive presence in Eritrea or activities of its missions in the hot regions that emerged lately.



bandiet Aah gelukkig het zijn dus de zionisten..................
Ik was al bang dat het de schuld vd arabs zou zijn......

:rolleyes: Wat stom van mij dat ik daar niet eerder aan gedacht hebt...

assassijn
09-08-04, 15:27
Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd,en natuurlijk moet er zo snel mogelijk worden ingegrepen.

Maar op zoek gaan naar informatie en de waarheid is in mijn ogen niet verkeerd.
Dat er een link bestaat naar Israel is mij nu wel duidelijk,verschillende media berichten hier immers over.
(wel even de archieven doorspitten)

"Israel on the other hand has allegedly been giving military aid and other support to the southern rebels to keep up pressure on the Arab world." (link (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3420809.stm) )

"In the 1960's, western Christian missionary groups began arming Stone Age southern Dinka tribesmen, encouraging them to rebel against Khartoum. Israel secretly armed and aided southern Christian rebels to destabilize Sudan, an ally of Egypt."


Maar natuurlijk zijn dit weer allemaal arabische leugens en propaganda :corcky:

assassijn
09-08-04, 15:27
Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd,en natuurlijk moet er zo snel mogelijk worden ingegrepen.

Maar op zoek gaan naar informatie en de waarheid is in mijn ogen niet verkeerd.
Dat er een link bestaat naar Israel is mij nu wel duidelijk,verschillende media berichten hier immers over.
(wel even de archieven doorspitten)

"Israel on the other hand has allegedly been giving military aid and other support to the southern rebels to keep up pressure on the Arab world." (link (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3420809.stm) )

"In the 1960's, western Christian missionary groups began arming Stone Age southern Dinka tribesmen, encouraging them to rebel against Khartoum. Israel secretly armed and aided southern Christian rebels to destabilize Sudan, an ally of Egypt."


Maar natuurlijk zijn dit weer allemaal arabische leugens en propaganda :corcky:

TFOE
09-08-04, 16:14
Geplaatst door assassijn
Maar natuurlijk zijn dit weer allemaal arabische leugens en propaganda :corcky:

Zolang er geen bikkelharde bewijzen op tafel liggen over medeplichtigheid van Israhel omtrent escalaties in Darfur hou ik het op gore leugens van degene die dit beweren!
Overigens doet er weinig aan af als Israhel er wel inmenging in heeft. Dat is nog geen reden om die arabische milities doodleuk ff de regio ethnisch te laten zuiveren.....

TFOE
09-08-04, 16:20
.

observer
10-08-04, 08:46
southern rebels de rebellen waar ze het over hebben zijn het SLA en dergelijke die opereren in een heel ander gebied

darfur is apart daarvan

de meeste slachoffers in darfur zijn net zo moslim als de dader ze hebben alleen de pech dat ze geen arabieren zijn

mark61
10-08-04, 13:59
Geplaatst door observer
de rebellen waar ze het over hebben zijn het SLA en dergelijke die opereren in een heel ander gebied

darfur is apart daarvan

Gaat denk ik over de Justice and Equality Movement (JEM).

Iglo
10-08-04, 18:58
Geplaatst door assassijn
......................

Maar natuurlijk zijn dit weer allemaal arabische leugens en propaganda :corcky: Briljant! Het is een oorlog waarin moslims vechten tegen moslims. Nu mag je een keer raden wie er schuldig aan is. Inderdaad! Israel!

Max Stirner
11-08-04, 09:54
[QUOTE]Geplaatst door assassijn
Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd,en natuurlijk moet er zo snel mogelijk worden ingegrepen.

Maar op zoek gaan naar informatie en de waarheid is in mijn ogen niet verkeerd.
Dat er een link bestaat naar Israel is mij nu wel duidelijk,verschillende media berichten hier immers over.
(wel even de archieven doorspitten)

[B]"Israel on the other hand has allegedly been giving military aid and other support to the southern rebels to keep up pressure on the Arab world." (link (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3420809.stm) )

'allegedly' ja.......is dit jouw bewijs??