PDA

Bekijk Volledige Versie : Tariq Yahya over Abu Jah Jah



Afrux
25-07-04, 09:31
De eerste generatie leefde hier met haar lichaam en in het land van herkomst met de geest.

Abu jah leeft leeft hier met zijn geest en is met zijn lichaam in Libanon.

MidarBoy
25-07-04, 09:51
:moe:

Pixelshade
25-07-04, 12:58
worden er weer berbers onderdrukt :gsm:

Afrux
25-07-04, 13:29
Geplaatst door Pixelshade
worden er weer berbers onderdrukt :gsm:

volgens mij zijn beide heren van arabisch afkomst. Kijk abou jahjah is een bekendheid in de lage landenbij achterlijke berbers zoals jij. Maar Tariq Yahya geldt als een van de gezaghebbende islamitische denkers van dit gerekend.

dit heeft niets met de berber onderdrukking maar speelt tussen je oren. Of probeer je weer d eonderdrukking van andere etniciteiten door de Arabieren te rechtvaardigen...

Pixelshade
25-07-04, 14:05
Geplaatst door Afrux
volgens mij zijn beide heren van arabisch afkomst. Kijk abou jahjah is een bekendheid in de lage landenbij achterlijke berbers zoals jij. Maar Tariq Yahya geldt als een van de gezaghebbende islamitische denkers van dit gerekend.

dit heeft niets met de berber onderdrukking maar speelt tussen je oren. Of probeer je weer d eonderdrukking van andere etniciteiten door de Arabieren te rechtvaardigen...

ten eerste ben ik geen achterlijke berber, ik ben een arabier

en ik probeer helemaal niks te rechtvaardigen

ik heb de neiging om te zeggen

"u've been punkd'" :hihi:

Sarit
25-07-04, 16:57
:hihi:

Afrux
26-07-04, 17:35
Geplaatst door Pixelshade
ten eerste ben ik geen achterlijke berber, ik ben een arabier

en ik probeer helemaal niks te rechtvaardigen

ik heb de neiging om te zeggen

"u've been punkd'" :hihi:

achterlijke berbers zijn gearabiseerden (namelijk meer dan 90% van de noord afrikanen die zichzelf als arabier zien en een identiteit crisis verkeren. Maar het ergste is dat ze de onderdrukking rechtvaardigen en het zwijgen willen opleggen aan Imazighen (die weten wie zij zijn) dat z eniet moeten praten over de culturele en taalkundige rechten (recht6 van iedereen) die ze ontnomen worden. Het zijn de mensne die Marokko willen houden zoals het is nu (corruptie, achterlijkheid, en ongelijkheid).

Want d eeis van d eberebers is democratie en gelijkheid voor iedeereen, die in Marokko leeft. Dus voor allen arabier, niet-arabier, moslim, niet-moslim, etc..


Maar de libanezen, syriers, etc, zijn ook allemaal gearabiseerd in principe, al is het bij hun velen eeuwen geleden gedaan, terwijl in noord afrika nog medio vorig eeuw meer dan 80% nog Tamazight sprak. DDarija is trouwens geen arabisch, dat je het weet, het is een mix van veel talen (met name tamazight en arabisch) en wordt gesproken met Tamazight syntax en grammatica.


Kijk naar de gearabiseerde Janjawid, nu zijn ze hun eigen broeders aan het uitroeien (al dan niet moslims). Maar allah is er ook nog.

Afrux
26-07-04, 17:39
Maar weet je wat het mooiste is, veel gearabiseerden zijn tegenwoordig erg actief in de amazigh beweging en dat geeft hoopt. Het zijn mensne die dus hun taal kwijt zijn, maar niet zichzelf, want uiteindelijk is een taal een instrument. Marokko is in al zijn facetten (eten, cultuur, kunst, etc) amazigh.

Ik was in maart voor een amazigh bijeenkomst in Casa, meer dan de helft van de activisten sprak geen Tamazight, maar ddarija.

BiL@L
26-07-04, 17:40
Wat een tijd hadden we daar he. Hatim (admin), Farid, MissGadiza (inmiddels MrsGadiza), Knowalot, Tasoussiet, Fatima-Zohra, Yasmeen, Zara, Fedwa en nog een paar mensen. Het was toen echt lachen daar. Hatim, MissGadiza en ik hadden het vaak over trouwen. Vaak voor de grap. Maar elhemdoelilah zijn Hatim en MissGadiza inmiddels ook echt getrouwd. :)
Behalve lachen, ging het er ook serieus aan toe. Toen was het nog mogelijk om daar over de islam een discussie te voeren. Ik heb daar toen veel geleerd. Helaas is het niet meer zoals vroeger en zijn een aantal mensen daar niet voor niets weggegaan. Daarna zijn veel mensen overstapt naar berberhouse.nl (later amazigh-online.com). Die oude sfeer kwam er nog een beetje in terug. En nu islaam-online.nl dus. Tijden veranderen. Elhemdoelilah staan hier heel veel leerzame dingen.

---

Ja X dat waren tijden... zo zie je maar hoe Allah swt ons op een hele rare manier en met toen hele rare ideeen bij elkaar bracht, we hebben samen een omkeer gemaakt van 180 graden, we zijn gaan veranderen, uiteindelijk zijn we onze eigen weg gegaan, wat achteraf een goede weg blijkt, we hebben goede vriendschappen opgebouwd, we hebben respect voor elkaar opgebracht, we hebben goede en slechte eigenschappen van elkaar gezien. Maar ondanks alles gaat het Alhamdolilah goed met ons. Ik heb ook heel veel geleerd, ik dank Allah swt dat hij mij die mensen heeft laten kennen, en dat daaruit een bepaalde vriendschap is ontstaan. Jullie ontmoeten, heeft mijn leven verrijkt.

amazigh.nl --> berberhouse.nl --> amazigh-online.com ---> als laatste en tevens eindbestemming islaam-online.nl

En daar hebben jullie met z'n allen aan meegewerkt waarvoor mijn dank

ZbaqZbaq
26-07-04, 17:52
Geplaatst door Afrux
achterlijke berbers zijn gearabiseerden (namelijk meer dan 90% van de noord afrikanen die zichzelf als arabier zien en een identiteit crisis verkeren.


90% van de noordafrikanen achterlijk noemen...jij bent de gene die in een identiteitscrisis verkeert.

Arab Pride van Casa tot aan Basra ! :boogie:

De Autochtoon
26-07-04, 17:54
Geplaatst door ZbaqZbaq

Arab Pride van Casa tot aan Basra ! :boogie:

Welke trots?

Pixelshade
26-07-04, 17:54
Geplaatst door Afrux
achterlijke berbers zijn gearabiseerden (namelijk meer dan 90% van de noord afrikanen die zichzelf als arabier zien en een identiteit crisis verkeren. Maar het ergste is dat ze de onderdrukking rechtvaardigen en het zwijgen willen opleggen aan Imazighen (die weten wie zij zijn) dat z eniet moeten praten over de culturele en taalkundige rechten (recht6 van iedereen) die ze ontnomen worden. Het zijn de mensne die Marokko willen houden zoals het is nu (corruptie, achterlijkheid, en ongelijkheid).

Want d eeis van d eberebers is democratie en gelijkheid voor iedeereen, die in Marokko leeft. Dus voor allen arabier, niet-arabier, moslim, niet-moslim, etc..


Maar de libanezen, syriers, etc, zijn ook allemaal gearabiseerd in principe, al is het bij hun velen eeuwen geleden gedaan, terwijl in noord afrika nog medio vorig eeuw meer dan 80% nog Tamazight sprak. DDarija is trouwens geen arabisch, dat je het weet, het is een mix van veel talen (met name tamazight en arabisch) en wordt gesproken met Tamazight syntax en grammatica.


Kijk naar de gearabiseerde Janjawid, nu zijn ze hun eigen broeders aan het uitroeien (al dan niet moslims). Maar allah is er ook nog.

ik ben een Arabische Egyptenaar :loens:

ZbaqZbaq
26-07-04, 17:56
Geplaatst door De Autochtoon
Welke trots?

Dat merk je gauw genoeg als ook Nederland gearabiseerd wordt :lekpuh:

De Autochtoon
26-07-04, 17:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dat merk je gauw genoeg als ook Nederland gearabiseerd wordt :lekpuh:

Daar ben ik echt niet bang voor. Ook de moslims beginnen in te zien dat het Arabisme hun alleen maar ellende heeft bezorgd.

Pixelshade
26-07-04, 18:01
Geplaatst door De Autochtoon
Daar ben ik echt niet bang voor. Ook de moslims beginnen in te zien dat het Arabisme hun alleen maar ellende heeft bezorgd.

wat versta je onder Arabisme, want ik snap dat niet echt

De Autochtoon
26-07-04, 18:04
Geplaatst door Pixelshade
wat versta je onder Arabisme, want ik snap dat niet echt

De religieuse en culturele invloed van de Arabische landen.

ZbaqZbaq
26-07-04, 18:05
Geplaatst door Pixelshade
wat versta je onder Arabisme, want ik snap dat niet echt

hij brabbelt gewoon weer zoals gewoonlijk....gelukkig zien steeds meer autochtonen in dat het arabische volk eensgezind is.

De Autochtoon
26-07-04, 18:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
hij brabbelt gewoon weer zoals gewoonlijk....gelukkig zien steeds meer autochtonen in dat het arabische volk eensgezind is.

Eensgezind....de Arabieren....mwoehahaha

In welk universum leef jij?

ZbaqZbaq
26-07-04, 18:09
Geplaatst door De Autochtoon
Eensgezind....de Arabieren....mwoehahaha

In welk universum leef jij?

ik weet dat een idioot als jou het verschil tussen de arabische straat en de arabische dictators niet begrijpt.

Joesoef
26-07-04, 18:13
Geplaatst door De Autochtoon
Daar ben ik echt niet bang voor. Ook de moslims beginnen in te zien dat het Arabisme hun alleen maar ellende heeft bezorgd.

De wrongel in je hoofd is gaan schiften. Arabisme en dictatuur zijn twee hele verschillende dingen.

De Autochtoon
26-07-04, 18:17
Volgens mij leg ik hierboven toch echt uit wat ik onder Arabisme versta. En daar leg ik dus niet de link tussen Arabisme en dictatuur.

Pixelshade
26-07-04, 18:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik weet dat een idioot als jou het verschil tussen de arabische straat en de arabische dictators niet begrijpt.

wilde ik net opmerken

de dictators staan los van het Arabisch volk