PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Londen zet nieuwe antiterreureenheid op'



barfly
25-07-04, 17:06
LONDEN - De Britse regering richt een speciale eenheid op die islamitische terreurgroepen als al-Qaeda moet infiltreren. Dat heeft de Britse zondagskrant Sunday Telegraph gemeld.

Het Verkennings- en Toezichtsregiment moet illegale groepen binnendringen, bijvoorbeeld door moslimextremisten voor zich te winnen. De eenheid mag wereldwijd opereren en moet nauw samenwerken met de Britse elite-eenheden SAS en SBS en bevriende organisaties uit andere landen, zoals de Amerikaanse CIA en de Israëlische Mossad.

Het regiment zal volgens plan zeshonderd leden gaan tellen. Het wordt voor een groot deel gevormd door agenten die nu nog werken voor een uiterst geheime organisatie die in Noord-Ierland inlichtingen inwint.

"De dreiging van Ierse terreurgroepen is nu veel minder groot", aldus een hoge functionaris die betrokken is bij de vorming van de eenheid. "We blijven aanwezig in Ulster, maar het is tijd om deze macht nu wereldwijd in te zetten".

Bron: http://nu.nl/news.jsp?n=365592&c=21

Ik ben benieuwd of het VK veel resultaat gaat boeken, het kan in ieder geval aan tonen of Al Qaida bestaat en hoe groot de organisatie is.

lennart
25-07-04, 17:18
Vreemd bericht. Immers MI6 doet dit al jaren, zo is er bekend dat een leider van de "Europese Tak van Al-Qa'ida" jarenlang als dubbelagent voor MI6 heeft gewerkt.

*edit*

Dat moest MI5 zijn, zie dit bericht:
http://www.jihadwatch.org/archives/001282.php

Zie hoe de spin gaat dat Qatada de MI5 heeft bedrogen, en dat MI5 geen idee had waar hij mee bezig was, hetgeen natuurlijk te belachelijk voor woorden is. Hetgeen ook blijkt uit het bovenstaande bericht, immers een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar als ik het bericht mag geloven will het VK dat wel doen.

BiL@L
25-07-04, 18:50
Useless. Infiltreren zal best een enkele keer lukken. Echter het drain-vacuum, en daarmee versta ik een op geweld werkende parasiet, zal net zo lang symphatisanten werven als dat de aarde leefbaar zal zijn.

Samenwerking kan pas geschieden wanneer de terroriserende intelectuelen met rechtvaardigheid tegemoet worden getreden. Ik acht rente als onrechtvaardig, echter houd ik er andere ideeen op na over hoe je dat kunt bestrijden. De bekende terroristen daarentegen.

Vraag: Waarom noemen wij ze eigenlijk terroristen? Waarschijnlijk omdat zij geweldadige delicten plegen, ook op onschuldige burgers. Maar wat is dan hun doel? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

:bril:

lennart
25-07-04, 18:54
De Britse overheid heeft ook jarenlang dubbelspionnen in het IRA netwerk gehad, en daarbij heeft het diverse aanslagen uitgevoerd! Zelfs aanslagen waarvan je zou kunnen overwegen dat ze niet zouden zijn uitgevoerd zonder de hulp van de dubbelspionnen.

barfly
25-07-04, 18:58
Volgens mij zijn veel medewerkers aan terroristiche cellen helemaal niet bezig met het belang waarvoor ze zeggen bezig te zijn.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een machtsstrijd is gecombineerd met geldelijk gewin. En dat over de ruggen van een zooi naivelingen die zich erin laten luizen en voor karretjes worden gespannen waarvan zij denken dat ze een hoger doel dienen.

Mogelijk dat ook de spionage netwerken van diverse landen een rol spelen in bijvoorbeeld organisaties als Al Qaida.

lennart
25-07-04, 19:02
Barfly, daar heb jij helemaal gelijk in. Drugs in de hoofdoorzaak van deze oorlog on terror. Zoek maar eens Sibel Edmonds op, op internet.

Het blijft opvallend hoe Al-Qa'ida (het netwerk opgezet door druglord Daddy Bush) zijn aanval uitvoerde nadat de Taliban de poppy velden in Afghanistan begon te verbranden. De CIA heeft geweldige klandestiene inkomsten aan drugs, waarmee zij hun operaties kunnen financieren. Nu onder de Amerikanen floreren de papavervelden weer in Afghanistan.