PDA

Bekijk Volledige Versie : homo-sexualiteit en islam

beachboy
25-07-04, 21:30
Het blijft altijd een heet discussiepunt in de Islam,maar we kunnen er niet omheen. Homo zijn in de islam bestaat, of je het wilt of niet.
Het is geen straf van Allah en ook geen ziekte. Het heeft met de genen te maken vanaf de geboorte.Waarom wordt het de homo/lesbie maroc zo moeilijk gemaakt?

We zijn toch allemaal mensen.Ook wij verdienen liefde en respect.

Wees toch redelijk,het kan je broer of je zus zijn die het moeilijk heeft. NEE,mijn broer of zus niet....onmogelijk. dat kennen we nu wel.

Laten we discussie aangaan.Met een open mind en niet meteen gaan schelden,wat dit soms uitlokt.
Wat ik absoluut niet wil.

Hopende op een goede een leerzame discussie

Ton Sondervan

Schrijf ook gerust je ervaringen op over deze kwestie

PS Ik heb hier een marokaanse vriend.Ja uit Marokko gehaald.
Ook dat gebeurd onder homo-sexuelen.
Eigenlijk zijn we allemaal het zelfde

achie25
26-07-04, 08:29
Geplaatst door beachboy
Het heeft met de genen te maken vanaf de geboorte. Volstrekte onzin die nergens op gebaseerd is en medisch niet aangetoond is...

FBtje
02-08-04, 01:47
hoe dan ook.. het is in ieder geval wel aangetoond dat het zeker geen ziekte is

achie25
02-08-04, 08:17
Geplaatst door FBtje
hoe dan ook.. het is in ieder geval wel aangetoond dat het zeker geen ziekte is Maar ook niet aangeboren..

FBtje
02-08-04, 15:27
wordt het uitgesloten dan?

koeraicha
05-08-04, 21:53
Geplaatst door achie25
Maar ook niet aangeboren..

Jawel, sorry hoor maar ik kan je met zekerheid zeggen dat de hormoonhuishouding bij een homo anders geregeld is dan bij een hetero.
Iemand die als meisje teveel tetosteron in haar bloed heeft, heeft een grote aanleg voor homosexualiteiten. Immers is het tot een geslacht aangetrokken voelen een oerinstinct dat door die hormonen bepaald wordt.
Maatschappelijk is het zo dat homo s dit niet willen accepteren en zich anders niet volwaardig voelen, maar het is gewoon zo.
En of het nou dan een ziekte is weet ik weer niet, omdat dat weer afhangt van wat je onder niet-ziek verstaat:
Algemeen meest voorkomend is het zo dat meisjes niet al teveel testosteron horen te hebben anders neig je naar het andere geslacht, maar hoe die verdeling exact moet zijn weet niemand dus zal nooit iemand wetenschappelijke kunnen onderbouwen dat homosexualiteit een ziekte is.
Maar afgezien hiervan is het wel een dilemma want het is niet toegestaan in de koran. Dus dat wordt kiezen als homo zijnde of je onderdrukt dat gevoel en trouwt het andere geslacht of je laat je gevoel overheersen en zondigt..
Blijft pittig maar ook al accepteer ik homo's ik laat mn kinderen wel later weten dat het niet iets normaals is.Ook al wil onze maatschappij dat oh zo graag!sorry!

gegroet!

Ins
05-08-04, 21:56
Geplaatst door beachboy
Het blijft altijd een heet discussiepunt in de Islam,maar we kunnen er niet omheen. Homo zijn in de islam bestaat, of je het wilt of niet.
Het is geen straf van Allah en ook geen ziekte. Het heeft met de genen te maken vanaf de geboorte.Waarom wordt het de homo/lesbie maroc zo moeilijk gemaakt?

We zijn toch allemaal mensen.Ook wij verdienen liefde en respect.

Wees toch redelijk,het kan je broer of je zus zijn die het moeilijk heeft. NEE,mijn broer of zus niet....onmogelijk. dat kennen we nu wel.

Laten we discussie aangaan.Met een open mind en niet meteen gaan schelden,wat dit soms uitlokt.
Wat ik absoluut niet wil.

Hopende op een goede een leerzame discussie

Ton Sondervan

Schrijf ook gerust je ervaringen op over deze kwestie

PS Ik heb hier een marokaanse vriend.Ja uit Marokko gehaald.
Ook dat gebeurd onder homo-sexuelen.
Eigenlijk zijn we allemaal het zelfde

Ik ken homo's en ook een lesbienne. Voor mij is het verboden, maar ik behandel je er niet anders om. Wat ik wel doe is deze regel toepassen op mezelf en mijn kinderen. Blijkt dat mijn zoon toch homo is of mijn dochter toch lesbienne...Thsjah...Het blijven mijn kinderen.

koeraicha
05-08-04, 21:56
Geplaatst door FBtje
hoe dan ook.. het is in ieder geval wel aangetoond dat het zeker geen ziekte is

??Dat is dus al niet mogelijk he?!
Wat is de definitie van ziek? NIet normaal? Wat is de definitie van niet normaal? Gemiddeld?Zonder klachten leven?
vertel het m maar...

FBtje
06-08-04, 01:44
ah, met die bewering kan ik dus ook stellen dat sommige Marokkanen, de welbekende Marokkaanse probleemjongeren, mogelijk ook ziek zouden kunnen zijn?

een ziekte is een toestand waarin je geestelijk of lichamelijk niet goed meer kan functioneren.. wat homosexualiteit betreft is hier absoluut geen sprake van..

ik snap natuurlijk wel dat je de Koran als uitgangspunt neemt en aan de hand daarvan het onmogelijk acht dat homosexualiteit aangeboren zou kunnen zijn, maar ik ben juist aan de hand van de Koran tot een heel andere conclusie gekomen.. ik weet niet of het je interesseert, maar als je hier op door wilt gaan, dan roep je maar ;)

koeraicha
06-08-04, 19:42
Geplaatst door FBtje
ah, met die bewering kan ik dus ook stellen dat sommige Marokkanen, de welbekende Marokkaanse probleemjongeren, mogelijk ook ziek zouden kunnen zijn?

een ziekte is een toestand waarin je geestelijk of lichamelijk niet goed meer kan functioneren.. wat homosexualiteit betreft is hier absoluut geen sprake van..

ik snap natuurlijk wel dat je de Koran als uitgangspunt neemt en aan de hand daarvan het onmogelijk acht dat homosexualiteit aangeboren zou kunnen zijn, maar ik ben juist aan de hand van de Koran tot een heel andere conclusie gekomen.. ik weet niet of het je interesseert, maar als je hier op door wilt gaan, dan roep je maar ;)

Ja, als een bepaald soort gedrag je belemmert goed te kunnen functioneren in de samenleving dan zou dat kunnen betekenen dat je niet helemaal in orde bent.Dus als een bepaald persoon(jouw vb die hangjongeren)door bepaald gedrag sommige dingen niet kan doen, dus normaal leven leiden met een baan, huis enz.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom homo 's er zo moeilijk overdoen..Kijk het is gewoon niet normaal. En dan heb ik het niet over slechts alleen vanuit Koran perspectief. Zelfs evolutionair gezien is het niet iets gewoons. Normaal gesproken is de evolutie wet zo dat het gevolg van een handeling altijd in het voordeel van de populatie moet zijn, homosexualiteit is dit zeker niet, want immers de voortplanting wordt belemmert en in het ergste geval als iedereen het zou zijn, zou de soort geheel uitsterven.
Kijk, homo's kunnen daarentegen best onderdeel zijn van een samenleving want individueel gezien is hier geen probleem mee, behalve dat sommige mensen het niet willen accepteren dat het bestaat.
Waar ik zo benieuwd naar ben is hoe jij m ooit zou kunnen overtuigen dat homosexualiteit even normaal is als heterosexualiteit?Dit lukt vanuit mijn optiek niet omdat het simpelweg gewoon niet zo is.

FBtje
06-08-04, 22:40
ten eerste geloof ik niet in de evolutietheorie, oerknalletje hier en daar en noem het maar op.. wat die evolutiewet betreft: nooit van gehoord.. heb je ook een bron?

aan de ander kant kan ik met jouw bewering van het in stand houden van een populatie, ook heel goed zeggen dat homosexualiteit juist overbevolking tegengaat.. nu geloof ik dat alleen niet.. het is God die alles in stand houdt of juist niet..

homosexualiteit is niet schadelijk voor een samenleving.. homosexualiteit is onderdeel van iemands persoonlijkheid, een sexuele gerichtheid.. een ziekte heeft niets met het wezen van de mens te maken.. homosexualiteit is maar een klein stukje van iemands wezen, maar maakt, net zo goed als heterosexualiteit een mens compleet..

koeraicha
06-08-04, 23:07
Geplaatst door FBtje
ten eerste geloof ik niet in de evolutietheorie, oerknalletje hier en daar en noem het maar op.. wat die evolutiewet betreft: nooit van gehoord.. heb je ook een bron?

aan de ander kant kan ik met jouw bewering van het in stand houden van een populatie, ook heel goed zeggen dat homosexualiteit juist overbevolking tegengaat.. nu geloof ik dat alleen niet.. het is God die alles in stand houdt of juist niet..

homosexualiteit is niet schadelijk voor een samenleving.. homosexualiteit is onderdeel van iemands persoonlijkheid, een sexuele gerichtheid.. een ziekte heeft niets met het wezen van de mens te maken.. homosexualiteit is maar een klein stukje van iemands wezen, maar maakt, net zo goed als heterosexualiteit een mens compleet..

Oke, ik zei ook dat het individueel gezien iemands leven kan verrijken, immer je kunt er zelf niets aandoen dat je homo bent.
Maar je geloof in de evolutie is even niet aan de orde en oerknal heeft hier ook niets mee te maken. Ik had het over bewezen natuurwetten, de bronnen hiervoor zijn meer dan toereikend, zelfs bovenbouw onderwijs. Het gaat erom dat alles in tegengestelde paren voorkomt in de natuur tot in kleinste detail denk aan proton versus elektron. Denk aan alle dieren. En als je dus vanuit gaat dat de mens onderdeel is van diezelfde natuur dan is homosexualiteit biologische gezien niet zo normaal. En je zei dat homosexuliteit voordelen heeft wat betreft overbevolking??Sorry, maar dat is onzin. Daar hebben we veroudering en de dood voor.
ik maak uit dat je religieus bent?Kun je dan misschien met religieuze bewijzen komen dat homosexualiteit en doodgewoon fenomeen is??
Nog maals, ik wil niet zeggen dat homo zijn daarom slecht is ofzo? Integendeel, het is simpelweg uiting geven aan gevoelens maar ik begrijp gewoon niet waarom homo"s moeite hebben met het feit dat het speciaal is en niet "gewoon"zoals jij zo graag wilt doen denken

FBtje
06-08-04, 23:37
Geplaatst door koeraicha
[B]Oke, ik zei ook dat het individueel gezien iemands leven kan verrijken, immer je kunt er zelf niets aandoen dat je homo bent.
Maar je geloof in de evolutie is even niet aan de orde en oerknal heeft hier ook niets mee te maken. Ik had het over bewezen natuurwetten, de bronnen hiervoor zijn meer dan toereikend, zelfs bovenbouw onderwijs. Het gaat erom dat alles in tegengestelde paren voorkomt in de natuur tot in kleinste detail denk aan proton versus elektron. Denk aan alle dieren. En als je dus vanuit gaat dat de mens onderdeel is van diezelfde natuur dan is homosexualiteit biologische gezien niet zo normaal.

en tweeslachtigheid dan, hermofrodieten? dat is ook tegennatuurlijk.. ik heb moeite met de woorden 'niet normaal'.. dat klinkt behoorlijk kwetsend... wat wel en niet normaal is, is trouwens een relatief begrip.. wat jij normaal vindt, kan ik wel abnormaal vinden en andersom natuurlijk.. als we het hebben over diefstal, moord en dat soort dingen, dan kun je dat uiteraard als abnormaal bestempelen..

daarnaast zijn er ook mensen die onvruchtbaar zijn en dus niet in staat zijn om zich voort te planten.. is zo'n persoon ook niet normaal? dat kun je toch niet menen?

En je zei dat homosexuliteit voordelen heeft wat betreft overbevolking??Sorry, maar dat is onzin. Daar hebben we veroudering en de dood voor.

ook ja.. ik betrek daar ook homosexualiteit bij..

ik maak uit dat je religieus bent?Kun je dan misschien met religieuze bewijzen komen dat homosexualiteit en doodgewoon fenomeen is??

homosexualiteit is in zoverre doodgewoon, wanneer homosexualiteit deel uit maakt van iemands persoonlijkheid.. dat is echte homosexualiteit.. daarnaast heb je ook nog noodhomosexualiteit, bijvoorbeeld in gevangenissen, modehomosexualiteit, gewoon als modeverschijnsel dus (komt vooral onder vrouwen voor).. en dan heb je nog de pubertijd.. de periode waarin veel kinderen experimenteren met danwel fantaseren over hetzelfde geslacht.. het eerste voorbeeld is de enige vorm van homosexualiteit, de overige vormen zijn toestanden waarin een heterosexueel persoon overgaat, voor kortere of langere periode, op homosexuele handelingen..

dan nu, jawel, de Koran.. voordat iedereen een meter in de lucht springt: dit is mijn interpretatie :)

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vr u pleegde?"
81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."
82. Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."
83. Wij redden hem en zijn familie, met uitzondering van zijn vrouw, zij behoorde tot de achterblijvenden.
84. En Wij deden een regen van stenen over hen komen. Ziet nu wat het einde was van de schuldigen.

het gaat hier om daden

54. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Begaat gij onzedelijkheid tegen beter weten in?
55. Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk."

onzedelijkheid begaan, ook een daad

28. En toen Lot tot zijn volk zeide: "Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit vr u heeft begaan.
29. Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt."
30. Hij (Lot) zeide: "Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht."
31. En toen onze boodschappers Abraham het nieuws brachten, zeiden zij: "Wij willen het volk dezer stad vernietigen; want haar inwoners zijn onrechtvaardigen."
32. Hij zeide: "Maar Lot is daar." Zij zeiden: "Wij weten wel wie daar woont. Wij zullen hem en zijn familie sparen, behalve zijn vrouw, die achter zal blijven."
33. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig wegens hen en voelde zich daardoor in moeilijkheid. En zij zeiden: "Vrees niet, noch treur. Voorzeker, wij zullen u en uw familie redden, behalve uw vrouw die tot de achterblijvenden behoort.
34. Wij zullen gewis een straf van de hemel op de bewoners dezer stad nederzenden, wegens hun overtredingen."
35. En Wij lieten hier een duidelijk teken achter voor een volk, dat begrijpt.

gruweldaden en overtredingen

deze teksten hebben het helemaal niet over de onmogelijkheid om als homo geboren te zijn en dit wordt ook niet veroordeelt

Hud 11

77. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig en voelde zich bezwaard om hen en zeide: "Dit is een moeilijke dag."
78. Zijn volk kwam haastig naar hem toe. Ook voordien plachten zij kwaad te doen. Hij (Lot) zeide: "O, mijn volk, dit zijn mijn dochters, zij zijn te rein voor u. Vrees daarom Allah en onteer mij niet wegens mijn gasten. Is er onder u geen weldenkend man?"
79. Zij antwoordden: "Gij weet wel, dat wij geen recht hebben op uw dochters en gij weet ook, wat wij wensen."
80. Hij zeide: "Ach, had ik slechts de macht u weerstand te kunnen bieden of tot een machtige steun toevlucht te nemen."
81. Zij (de boodschappers) zeiden: "O Lot, Wij zijn de boodschappers van uw Heer, zij zullen u stellig niet bereiken. Vertrek met uw familie gedurende de nacht, laat niemand uwer omkijken dan uw vrouw. Zeker zal haar overkomen wat hun gaat overkomen. Voorwaar, de vastgestelde tijd is de ochtendstond. Is de morgen niet nabij?"
82. Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen;
83. Die volgens de verordening van uw Heer waren gemerkt. En zulk een straf is niet ver verwijderd van de onrechtvaardigen.

overduidelijk dat het hier over verkrachting gaat, dus weer geen veroordeling van het homo-zijn en ook geen veroordeling van sex met wederzijds goedvinden

Al-Hijr 15

67. En de mensen der stad kwamen verheugd.
68. Hij zeide: "Dit zijn mijn gasten maakt mij daarom niet te schande."
69. "En vreest Allah en onteert mij niet."
70. Zij zeiden; "Hebben wij u niet verboden de mensen (te ontvangen)?"
71. Hij zeide: "Dit zijn mijn dochters als gij iets wilt doen."
72. Bij uw leven, dezen zwerven in hun bedwelming blindelings rond.
73. Dus overviel de straf hen bij zonsopgang.
74. En Wij keerden de stad ondersteboven en Wij deden brokken klei over hen regenen.

veroordeling van ongastvrijheid + weer de verkrachting

Al-Anbiyaa 21

74. En aan Lot schonken Wij wijsheid en kennis. En Wij bevrijdden hem uit de stad die gruwelijk handelde. Zij waren inderdaad een boos en opstandig volk.

gruwelijk handelen, dus weer alleen de daad

Al-Hajj 22

42. Indien zij u (Mohammed) verloochenen, vr hen heeft het volk van Noach en Aad en Samoed ook verloochend;
43. En het volk van Abraham en het volk van Lot;
44. En de inwoners van Midian eveneens. En Mozes werd ook verloochend. Maar Ik schonk de ongelovigen uitstel, daarna greep Ik hen, en hoe (groot) was toen Mijn afkeer!
45. Hoe menige stad hebben Wij verdelgd, terwijl deze vol ongerechtigheid was, zodat de daken er van zijn ingestort en hoe menige bron en opgetrokken paleis werd verlaten.

hier zie je dat niet alleen het volk van Lot werd veroordeeld, maar ook vele andere volken, die de boodschappers van Allah verloochenden en vol was van ongerechtigheid (welke ongerechtigheid?)..

At-Tahrim 66

9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!
10. Allah vergelijkt de ongelovigen met de vrouw van Noach en met die van Lot. Zij behoorden aan twee Onzer rechtvaardige dienaren maar zij waren hun ontrouw. Daarom baatten haar echtgenoten haar niet tegen Allah, en er werd tot hen gezegd: "Gaat het Vuur in tezamen met degenen die er binnengaan."

ongelovigen worden hier trouwens als gelijkwaardig gesteld met het volk van Lot.. maar zijn de reacties die homo's krijgen hoe slecht ze wel niet zijn, vergelijkbaar met hoe moslims met ongelovigen omgaan? ik dacht het niet..

Ash-Shu'araa 26

165. "Nadert gij van alle schepselen de mannen?
166. En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."
167. Zij zeiden: "Als gij niet ophoudt, o Lot, zult gij zeker worden verbannen."
168. Hij zeide: "Waarlijk, ik veracht uw handelwijze."

Ook hier weer een daad, maar dit vers gaat ook niet over mensen met een homosexuele geaardheid, want homoseksualiteit is een persoonlijke kerneigenschap die niet te veranderen is. Het is een handicap of een gave (al naar gelang je het voelt en bekijken wilt) waarmee je in dit leven staat en die meer of minder meebepalend is voor hoe je dit leven leidt en welke keuzen je erin maakt.

Sad 38

12. Vr hen loochende het volk van Noach, en Aad en Pharao - de heer der scharen -
13. En de Samoed, en het volk van Lot, e: en de woudbewoners; dezen waren bond genoten.

waar werden al deze volken om veroordeeld? homosexualiteit? ongastvrijheid, verkrachting, ongeloof, verloochening.. kies maar uit.. naar mijn mening zeker niet vanwege homosexualiteit op de manier zoals ik homosexualiteit heb beschreven..

At-Talaq 65

7. Laat hij die overvloed heeft geven uit zijn overvloed. En laat hij wiens middelen beperkt zijn, geven overeenkomstig hetgeen Allah hem heeft gegeven. Allah belast geen ziel boven hetgeen Hij haar heeft gegeven. Allah zal weldra verlichting verlenen na ongemak.

dit is zeker ook van toepassing op homo's

At-Talaq 65

11. Een boodschapper, die aan u de duidelijke woorden van Allah voordraagt, opdat hij degenen die geloven en goede daden verrichten uit de duisternis in het licht moge brengen; en wie in Allah gelooft en goed doet, hem zal Hij in tuinen toelaten waar doorheen rivieren stromen om daarin voor eeuwig te vertoeven. Allah heeft hem inderdaad een voortreffelijk onderhoud geschonken.

geweldig toch: een homo die gelooft, goede daden verricht, ondanks de beperkte middelen waar vers 7 het over heeft

mijn conclusie:

1. er wordt in de Koran niet gesproken over de onmogelijkheid om als homo geboren te worden
2. een homo kan wel degelijk moslim zijn, en zelfs een homosexuele relatie gebasseerd op liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht, wordt niet veroordeeld..

koeraicha
07-08-04, 19:15
[QUOTE]Geplaatst door FBtje
[B]en tweeslachtigheid dan, hermofrodieten? dat is ook tegennatuurlijk.. ik heb moeite met de woorden 'niet normaal'.. dat klinkt behoorlijk kwetsend... wat wel en niet normaal is, is trouwens een relatief begrip.. wat jij normaal vindt, kan ik wel abnormaal vinden en andersom natuurlijk.. als we het hebben over diefstal, moord en dat soort dingen, dan kun je dat uiteraard als abnormaal bestempelen..
het gaat hier om daden.
[QUOTE]

Hermafroditisme is een verschijnsel dat weleens voorkomt bi lagere diersoorten en de reden hiervoor is hoogstwaarschijnlijk dat de soort anders zou uitsterven omdat de mannetjes versus vrouwtjes verdeling niet meer in balans is, door deze tweeslachtigheid kunnen de schepsels zichzelf bevruchten. Op menselijk niveau is dit niet van toepassing, maar schijnt het weleens voor te komen. Overduidelijk is dan de zien dat er wel degelijk wat mis gaat in de embryonale ontwikkeling van de geslachtsorganen. Het komt dus wel voor, maar is wel degelijk een afwijking te noemen. De verschijnselen kunnen dan zijn dat de vrouw overbehaard is een mannelijke romp heeft en dus geen borsten maar dat haar genitaal stelsel wel intact, afgezien van feit dat dit soort mensen altijd onvruchtbaar zijn.
Over onvruchtbaarheid gesproken, dit is op zich al een afwijking. Als ik als vrouw geen kinderen kan krijgen dan disfunctioneert mijn geslachtsorgaan. Meestal is dit te wijten aan een defect in de eierstokken, uterus etc. Het komt dus nevernooit voor dat een persoon volledig inorde is en toch onvruchtbaar is.

daarnaast zijn er ook mensen die onvruchtbaar zijn en dus niet in staat zijn om zich voort te planten.. is zo'n persoon ook niet normaal? dat kun je toch niet menen?
[QUOTE]

Je interpreteert mijn uitleg verkeerd, een mens heeft altijd de zelfde Waarde als zijn medemens ongeacht gebrekken of stoornissen. Ik had het over wat normaal is en wat niet.Het blijft een relatief begrip maar toch kun je bepaalde consensus bepalen en dit als een sooort richtlijn hanteren. Dus ja ik meen het als ik beweer dat onvruchtbaarheid niet een normaal verschijnsel is bji de mens.

ook ja.. ik betrek daar ook homosexualiteit bij..
[QUOTE]

Ja, en dat slaat dus nergens op, dat is net zo flauw als zeggen dat het AIDS probleem in de wereld ontstaan is door homosexualiteiten..

homosexualiteit is in zoverre doodgewoon, wanneer homosexualiteit deel uit maakt van iemands persoonlijkheid.. dat is echte homosexualiteit.. daarnaast heb je ook nog noodhomosexualiteit, bijvoorbeeld in gevangenissen, modehomosexualiteit, gewoon als modeverschijnsel dus (komt vooral onder vrouwen voor).. en dan heb je nog de pubertijd.. de periode waarin veel kinderen experimenteren met danwel fantaseren over hetzelfde geslacht.. het eerste voorbeeld is de enige vorm van homosexualiteit, de overige vormen zijn toestanden waarin een heterosexueel persoon overgaat, voor kortere of langere periode, op homosexuele handelingen..
[QUOTE]

Ok, jij bepaalt dus wie wel en wie niet aan homosexuele gedragingen mogen doen in naam van echte homosexualiteit?Als homosexualiteit zo normaal is, dan mag iedereen het toch doen?Juist die pubers die op zoek zijn naar hun indentiteit. Jij beweert dat homosexualiteit alleen "echt" is als je met hele personaliteit erachter staat en als het ware niet anders kunt. Maar dat is niet te meten, als een vrouw beweert voor een deel homosexueel te zijn of tijdelijk, hoe kun je dan meten dat dit niet klopt?En het komt vaak voor dat mensen een tijd lang denken homosexueel te zijn en later toch weer niet.Hoe weet j dan of iemand dan toch later verandert of niet?

dan nu, jawel, de Koran.. voordat iedereen een meter in de lucht springt: dit is mijn interpretatie :)
[QUOTE]

Je bent wel heel vrij in je interpretaties en jammergenoeg kan ik er zeker niet uit halen wat jij eruit haalt maar goed, das subjectief..
En ook is het zo dat met een eigen interpretatie iedereen eruit kan halen wat ie wil, zo zou een transsexuele travestiet ook kunnen beweren dat het daarover gaat en kunnen rechtvaardigen dat deze geslachtoperaties mag ondergaan?

At-Talaq 65

dit is zeker ook van toepassing op homo's
[QUOTE]

Stel homosexualiteit is iets heeel normaals en mag aangemoedigd worden, dan zouden twee lesbiennes dus ook door middel van kunstmatige inseminatie een kind mogen verwekken, want immers is bij deze oh zo normale situatie de enige manier om kinderen te krijgen?!

At-Talaq 65

geweldig toch: een homo die gelooft, goede daden verricht, ondanks de beperkte middelen waar vers 7 het over heeft
[QUOTE]

Je lijkt er van overtuigd te zijn dat sura At talaq over homosexualiteit gaat??Wat een onzin, dit is een hele bekende sura en gaat over hoe de verdeling van de verzorging moet verlopen als twee ouders(DUS:MAN&VROUW) besluiten te scheiden en hoe de verdeling naar gelang het bezit van de twee moet worden verdeeld aan de behoeftige.

mijn conclusie:

1. er wordt in de Koran niet gesproken over de onmogelijkheid om als homo geboren te worden
2. een homo kan wel degelijk moslim zijn, en zelfs een homosexuele relatie gebasseerd op liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht, wordt niet veroordeeld..
[QUOTE]

!. Nee, maar ZEKER niet over de mogelijkheid ervan
2.Als je bedenkt dat alles van God komt en waarneemt dat homosexualiteit bestaat dan kan dit. Als een homo zich maar aan de regels houd, zeker omtrent de gemeenschap want voor man-man zijn deze uiterst beperkt tot vrijwel niet.(ZIe regels wat betreft handelen met mannelijk geslachtsdeel..Alleen al voor vrouw zijn deze zeer beperkt)
3. Als je dan zo graag moslim wilt zijn, kun je de sura omtrent sexualiteit, vooral in 2 Bakarra, zo respecteren en hoog stellen dat j besluit je gevoel en ontevredeheid te onderdrukken en het leven volgens deze sura. Namelijk staat in eze sura hoe de man vrouw relatie MOET zijn en MOET opgevolgd worden. GOd's wegen zijn ondoorgrondelijk, misschien laat hij je wel terugkeren tot het liefhebben van andere geslacht..

Als laatst wil ik kwijt dat een mens ongeacht zijn andersheid, zijn handicapt of zijn gebrekken nooit een ander mag oordelen of zich beter of waardevoller mag voelen dan de ander. Ik denk dat ji dat als een vorm van "normaliteit"beschouwt. Zo van: als ik niet even normaal en even gewoon als de rest ben dan ben ik minder en voel ik m gekwetst, dit is jouw manier van interpreteren en zeker niet de mijne. Ik vind dus dat ook al is homosexualiteit een niet geheel normaal verschijnsel, toch is het een verschijnsel en moet erkend en gerespecteerd worden.

gegroet]

Perim...
16-07-12, 22:42
Lieve mensjes...

Al die gediscussie over Homo's..

Homo's zijn niet accepttabel in de Islam, dus het kan niet..

Maar goed, die mensen bestaan toch..

Wat kan je eraan doen? In levende lijven verbranden?..

Laat die mensen leven hoe ze willen, Het is tussen hun en Allah (swt)

Tegenwoordig zijn er vele die zich niet aan de Islam houden.

Dusjaa,

Marokkaan8432
19-07-12, 12:02
Denkje nou echt dat het allah ook maar 1 cent kan schelen op welk geslacht je nou valt? Mits je gewoon goed en respectvol hebt geleefd?

somiyy
19-07-12, 13:49
de grote man in dit gebied is dhr Freud, lees even wat hij zegt en dan kan je meteen je wetenschappelijke manier van denken veranderen