PDA

Bekijk Volledige Versie : Arme Boogerd



Simon
26-07-04, 14:47
Boogerd boos op organisatoren criteriums

DEN HAAG - Wielrenner Michael Boogerd is de komende weken in geen enkel criterium te bewonderen. De kopman van de Rabobankploeg ontbreekt, omdat 'niemand' hem voor deze zogenaamde kermiskoersen heeft uitgenodigd. Daarover is hij verbaasd en boos tegelijk.

"Het ergste vind ik dat enkele organisatoren naar buiten brengen dat ik te duur ben", aldus Boogerd maandag in zijn column in dagblad De Telegraaf. " Op deze manier gooien zij mijn goede naam te grabbel. Ik neem hen dat bijzonder kwalijk, aangezien ik met niemand om de tafel heb gezeten."

Boogerd eindigde zondag in de Ronde van Frankrijk teleurstellend op de 74e plaats, op ruim twee uur van zesvoudig winnaar Lance Armstrong. Hij geeft toe dat zijn prestaties in de Tour "verre van bijzonder" waren.

"Maar op basis van mijn voorjaar met tweede plaatsen in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik had ik toch gehoopt dat ik me aan het Nederlandse volk mocht tonen. Drie maanden later zijn de organisatoren van de criteriums mij blijkbaar vergeten. Maar ze kunnen en mogen niet over mij oordelen op het moment dat ze niet weten wat mijn kostprijs is."

Boogerd ziet echter ook voordelen in de stille weken die voor hem in het verschiet liggen. "Zonder criteriums kan ik me nu rustig voorbereiden op de Clasica San Sebastian, de olympische wegwedstrijd en het Kampioenschap van Zürich."


Zie verder De Telegraaf