PDA

Bekijk Volledige Versie : Samira, studente economie, 25 jaar

Mo&Fa
26-07-04, 22:28
Uit onderzoek blijkt dat Islamitische meiden meer moeite hebben met het praten met hun partner over seksuele risico’s (zwangerschap/soa) en over seksuele wensen (hoe ver ga je/ wat wil je wel en wat wil je niet). Fa interviewt een aantal meiden hierover.

Fa: Heb je momenteel een relatie?
Samira: Ja, ik heb een vriend.

Fa: Praat je wel eens met je partner over seks?
Samira: Ja, we hebben het er vaak over.

Fa: Praat je wel eens met je partner over seksuele risico’s (soa, etc.)?
Samira: Ja, maar meestal gaat het niet echt over ons zelf, maar over andere koppels.

Fa: Praat je wel eens met je partner over seksuele wensen?
Samira: Daar hebben we het ook al over gehad. Ik denk dat ik wel direct ben. Ik zou het gelijk zeggen als ik iets niet wil. Ik weet alleen niet of ik het ook zou aangeven als ik iets juist wel wil.

Fa: Hoe bespreek je pil/condoomgebruik?
Samira: Daar hebben we al over gesproken. We willen zodra we trouwen gelijk beginnen aan kinderen. Daarna zien we wel wat we zullen doen.

Aboe Selmen
16-09-04, 09:48
Geplaatst door Mo&Fa
Uit onderzoek blijkt dat Islamitische meiden meer moeite hebben met het praten met hun partner over seksuele risico’s (zwangerschap/soa) en over seksuele wensen (hoe ver ga je/ wat wil je wel en wat wil je niet). Fa interviewt een aantal meiden hierover.

Fa: Heb je momenteel een relatie?
Samira: Ja, ik heb een vriend.

Fa: Praat je wel eens met je partner over seks?
Samira: Ja, we hebben het er vaak over.

Fa: Praat je wel eens met je partner over seksuele risico’s (soa, etc.)?
Samira: Ja, maar meestal gaat het niet echt over ons zelf, maar over andere koppels.

Fa: Praat je wel eens met je partner over seksuele wensen?
Samira: Daar hebben we het ook al over gehad. Ik denk dat ik wel direct ben. Ik zou het gelijk zeggen als ik iets niet wil. Ik weet alleen niet of ik het ook zou aangeven als ik iets juist wel wil.

Fa: Hoe bespreek je pil/condoomgebruik?
Samira: Daar hebben we al over gesproken. We willen zodra we trouwen gelijk beginnen aan kinderen. Daarna zien we wel wat we zullen doen.

Sallaam Oleykum broeder/zuster,

Hierbij wil ik u een heel belangrijke boodschap door geven, deze boodschap is van Allah de Alle machtige en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama. Wat jij jongeren adviseer is goed vanuit jou kennis en liefde voor de islam. Wat je ook meteen doet is fitna verichten door je jongeren juist af te houden van deze dingen. Inplaats daarvan een goed advies moet geven zoals allah watahala dat heeft voor heeft geschreven. De eerste advies is deze chat en dating enz. af te raden, en ten tweede voor iedere moslim persoonlijk zijn Rab moet leren kennen voor dat hij/zij met deze onderwerpen begint. Als begint met Laa ilaaha ill Allah, vraag eerst aan deze jongeren wat dit betekent en meschien 10% van 100% weet wat het betekent het woord Laa ilaaha ill Allah.
Het beste advies is kennis en Allah leerkennen op de manier hoe hij en zijn profeet Sallaho Ailhi wasalama hebben gezegd. Een niet via chat en dating enz. deze manier van comunicatie is nutteloos als men geen eens het word Laa ilaaha ill Allah kent of uberhaut weet wat het betkent. Een de ongelovigen hiermee spotten broeder. We worden van alle kanten uitgelachen.

Denk goed na een verspreid deze boodschap door aan alle jongeren en Inscha Allah zul u hier voor beloont worden. Nogmaals adviseer kennis kennis.

Moge Allah mij vergeven als ik u op verkeerde gedacht breng of ik u verkeerd heb beordeelt broeder/zuster. Subhanaka Allahoma bihamdik Astagfiroka Waatobo ilaik

Wassalaam Oleykum