PDA

Bekijk Volledige Versie : Heilige Maria

Sinistar
26-07-04, 22:50
Een reeks van waargebeurde leugens.

Mn zus probeerde zwanger te worden. Dat was allemaal leuk en wel, maar waarom moest ze dat aan mij vertellen? Ik kan mijn zwager niet eens meer aankijken. Wie weet wat hij met mijn zus deed. De smeerlap. Toen ik dus ongeveer 15 jaar was, begon ik tot mijn schrik te begrijpen wat een huwelijksnacht inhield en begreep ik ook meteen waarom de moeder van de bruid altijd huilt bij de huwelijksceremonie. Ik ging toen beseffen dat mijn ouders ook getrouwd zijn en het waarschijnlijk ook doen. Ik heb twee kleine broertjes en dat betekent dat mijn ouders na mijn geboorte het nog minstens twee keer hebben gedaan. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat ooievaar verhaal sprak toen meer tot mijn verbeelding.

Ik kom nu wel heel naef over, maar toch zit me iets dwars. Ik had eens n programma gezien dat ging over seksuele behoeftes van gehandicapten. Vanaf dat moment wist ik dat zij dus ook die behoeftes hadden. Iets dat ik me daarvoor echter niet had gerealiseerd, want ik had daar gewoon nooit aan gedacht. Ik wist vanaf dat moment dat iedereen dus zulke gevoelens heeft. Iedereen behalve mijn zus natuurlijk. Mijn lieve zus aan wie ik alles kon vertellen, die nooit wat verkeerds deed. Misschien was ik toch naef. Ergens had ik gehoopt dat mijn zus het niet deed of althans dat ik er niet achterkwam. Daar kwam dus abrupt een einde toen ze even vertelde dat ze gestopt was met het nemen van de pil.

Maar mijn zus is wel getrouwd. Ik bedoel dat dit stuk waarschijnlijk anders zou beginnen als mijn zus ongehuwd was en met hetzelfde verhaal kwam aanzetten. Ik ben heel ruimdenkend en vergeleken met sommige jongens ben ik een feminist (wat biologisch gezien pas na een ingrijpende operatie mogelijk is in mijn geval.) Maar ik weet echt niet hoe ik daar mee om zou gaan. Zoals jullie wel weten moet je als moslim maagd blijven tot je huwelijk ondanks het feit dat er (heel) veel verleidingen zijn. Ik weet dat veel jongens niet zouden trouwen met een meisje dat ontmaagd is. Hoe ze daar achter komen, weet ik niet precies. Maar zodra geruchten rondgaan dat een meisje een hoer is, is de kans klein dat een jongen met haar zal trouwen. Wel vreemd dat het altijd makkelijker is om eisen aan anderen te stellen waaraan jezelf niet voldoet. Want als we zouden meten met dezelfde maten dan zijn heel veel jongens hoeren.

Het is altijd leuk om te zien dat we de regels van de islam vaak zo interpreteren dat ze niet voor ons opgaan. Maar ik heb eigenlijk nooit gehoord dat een meisje niet zou daten met een jongen die zijn maagdelijkheid heeft verloren. Mijn jongere zus had me wel gezegd dat ik een meisje nooit moest zeggen dat ik nog maagd ben, want dat zou slecht zijn voor mijn imago. Mijn vrienden (een stel ouwehoeren) noemen een meisje die maagd is een heilige Maria, waar ze dan ook gretig naar op zoek zijn. Misschien kijken ze ooit verder dan hun lange neus en zien ze hoe oppervlakkig ze zijn. Want maagdelijkheid is niet een garantie voor een gezonde relatie. Ik ga afsluiten met een Marokkaans gezegde dat ik hopelijk goed heb begrepen: Een kameel kijkt alleen naar de bulten van andere kamelen, niet wetende dat hij zelf ook twee grote bulten heeft.

haihai
26-08-04, 14:38
Beste Sinistar,

Je lijkt me echt een heel bijzonder iemand die tenminste verder kijkt dan zijn neus lang is. Dat je nog maagd bent is iets waar je trots op moet zijn. Ik weet niet of je het verhaal van de profeet Youcef kent. In deze tijd wordt sex voortdurend aan je opgedrongen. Maar het gevaar daarvan is dat je sex als iets smerigs gaat zien. Dat is het niet als het op de juiste manier gebeurt met iemand waarvan je houdt en volgens de soenna van de profeet. Als een werkelijke moslim zal het nooit zo smerig en vulgair worden als je voortdurend om je heen ziet. En sex is iets dat door God is geschapen en dat echt als iets moois moet worden gezien. Als je dat niet doet verval je in hetzelfde als de rest van de oude hoeren waar je het over had. Maar ergens heb je wel gelijk. In djenna zal het allemaal anders zijn. Alles dat op aarde gebeurt draagt iets smerigs in zich. Iets waar we hopelijk in de hemel van verlost zullen worden. Maar liefde maakt het iets mooier. Maar ik persoonlijk vind het een heel bijzonder verhaal dat je geschreven hebt en ik wilde dat meer jongens zo zouden denken.

Ghiezzoe
26-08-04, 14:53
stomme kamelen....

't wordt tijd dat mensen de Koran en Hadieth gaan lezen en begrijpen..
Maagd zijn is slecht voor je imago???!!!

Chana
19-10-04, 12:36
Sinistar respect voor jou van hier tot casa!!!!!! Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om zo te denken!

na
23-10-04, 01:03
Hallo Sinistar,

Leuke colum! je bewoordt wat veel mensen denken en op een erg leuke manier.

Wat me op deze site enigzins verbaasd, is hoe algemeen geaccepteerd het is dat een een jongen voor het huwelijk seks heeft. Jij wordt zelfs gecomplimenteerd omdat het bij jou niet het geval is.
Terwijl het van een meisje als iets heel van zelfsprekend wordt beschouwd.

laten we heel concreet naar de feiten kijken mensen, en daarmee bedoel ik naar de Koran.
Voor de ontuchtige man is slechts de ontuchtige vrouw toe gestaan om te huwen en andersom idem dito.
Dit zegt denk ik wel genoeg over seks voor het huwelijk voor de man en voor de vrouw.

Waar ook zo vaak een misverstand over bestaat is het huwen met een niet gelovige. Volgens onze normen mogen mannen dat wel en vrouwen niet, met het zwakke excuus dat een man leidend is in het gezin (volgens mij is de vrouw de drager van het gezin, maar oke)
Hoe zit het dan met een passage uit Soera Al maida.
Waarin heel duidelijk staat.

En het is verboden voor jullie om de ongelovige vrouw te trouwen, een gelovige slavin is beter al is de ander (ongelovig) mooier....(het zelfde geldt voor de vrouw)' Dit is een "aya"die in een vrij laat stadium van de islam is geopenbaard.

Volgens de Koran, hebben we allemaal dezelfde plichten en dat is het dienen van allah (SWTH). Niemand heeft het recht zich meer priveliges te veroorloven dan die wij van allah hebben gekregen.
Maar ik besef me goed, we zijn allemaal mensen met een ieder onze eigen fouten. Moge allah ons allen vergeven.

Salaam Alaikom

na

Reposent
23-10-04, 14:44
Geplaatst door Sinistar
Ik ging toen beseffen dat mijn ouders ook getrouwd zijn en het waarschijnlijk ook doen. Ik heb twee kleine broertjes en dat betekent dat mijn ouders na mijn geboorte het nog minstens twee keer hebben gedaan. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat ooievaar verhaal sprak toen meer tot mijn verbeelding.

Een goede vriend noemde sex tussen zijn ouders: "fictie". Geniaal!

:haha:

Geplaatst door Sinistar

Maar ik heb eigenlijk nooit gehoord dat een meisje niet zou daten met een jongen die zijn maagdelijkheid heeft verloren.

Meeste meisjes die ik ken hebben liever een jongeman die GEEN maagd meer is, zodat hij iig weet waar die mee bezig is. :confused:

God! Wat kan ik me daar aan ergeren.. Hechten wel waarde aan hun maagdelijkheid maar niet aan die van hun (toekomstige) man.

Charazad20
29-10-04, 20:24
kan me helemaal bij jou aansluiten

Terrordwarf
03-11-04, 00:35
Ey Amigo,

Ik ben 20 en nog hartstikke maagd! Ik ben overigens geen moslim en wacht toch mooi op "het" meisje!

Beetje offtopic;

Ik weet niet hoe de regeltjes voor andere geloven zijn....? Ik ben gedoopt geworden, maar ik ben het helemaal niet eens met de katholieke kerk etc... Maakt dat mij dan een Christen? NEE!

amina25
03-11-04, 07:48
mijn complimenten voor je ruimdenkendheid.zo zouden er meer moeten zijn. :p

Maria2
13-11-04, 17:26
Ik vind het wel leuk wat je schrijft. Maar wel erg als dat echt zo is, dat alle Marokkaanse jongens een maagdelijk meisje zoeken om mee te trouwen. Waar gaan ze die dan vinden? En waarom is er bijna geen maagdelijke marokkaanse jongen te vinden dan? Dat iedereen dat maar accepteert, dat mannen het wel mogen. Je gezegde vond ik erg mooi. En zijn de meeste Marokkaanse meisjes anders dan de meeste Nederlandse meisjes?? Bij Nederlandse meisjes is bijna niemand meer maagd tegen de tijd dat ze aan trouwen gaan denken. Ik ben trouwens geen Heilige Maagd Maria (slechts een Maria) en ik vind het wel jammer als ik niet met een Marokkaan kan trouwen omdat ik geen maagd meer ben :-( , maar ja ik wil ook niet met iemand trouwen die wel van anderen verwacht wat ie zelf niet doet.

miss_kebdania17
03-06-07, 11:36
Alles wat je zegt is waar. Maar als iemand me vraagt ben je nog maagd en als ik antwoord van ja dan geloven ze me niet dat komt omdat onze marokkaanse meisje bijna allemaal ontmaagd zijn. Maar je moet mensen niet alle meisjes met elkaar vergelijken.

BESLAMA