PDA

Bekijk Volledige Versie : Incest-opa: "Allah zal iedereen straffen''



Expanding
27-07-04, 10:38
Incest-opa: "Allah zal iedereen straffen''

Voor de rechtbank in Rotterdam is zes jaar celstraf geëist tegen een 70-jarige Marokkaan.
De in Rotterdam woonachtige man zou vanaf 1990 drie van zijn kleindochters stelselmatig seksueel hebben misbruikt. Volgens de meisjes pleegde hun opa ontucht tijdens logeerpartijtjes, op familiefeestjes en tijdens wandelingen in het Vroesenpark en het Kralingse Bos.

Een dochter van de man heeft verklaard dat haar vader zich eerder ook aan haar heeft vergrepen. In 1995 deed zij al aangifte van misbruik door haar broers. Die verklaring trok ze later onder druk van de familie weer in.

De verdachte ontkende voor de rechter alles. ,,Ik ben onschuldig. Allah zal iedereen straffen'', stelde hij in zijn laatste woord.

BiL@L
27-07-04, 10:40
Als hij schuldig is, dan is het ziek. Als hij onschuldig is, dan is het nog steeds ziek.

MootjeAmien
27-07-04, 10:53
:fucyc:

Expanding
27-07-04, 11:03
Geplaatst door BiL@L
Als hij schuldig is, dan is het ziek. Als hij onschuldig is, dan is het nog steeds ziek.
Hij moet haast wel schuldig zijn, binnen Marokkaanse kringen is het ontzettend moeilijk om met dit soort verhalen naar buiten te komen. Als het dan ook nog eens door meerdere vrouwelijke familieleden bevestigd wordt...

Het is een taboe dat doorbroken zou moeten worden, vrouwen die dit overkomt gaan door een hel. Een vriendin van mij is in haar jeugd door de imam misbruikt en bezoekt nu nog steeds een psycholoog. Je wilt niet weten wat zoiets met iemand doet.

BiL@L
27-07-04, 11:10
Geplaatst door Expanding
Hij moet haast wel schuldig zijn, binnen Marokkaanse kringen is het ontzettend moeilijk om met dit soort verhalen naar buiten te komen. Als het dan ook nog eens door meerdere vrouwelijke familieleden bevestigd wordt...

Het is een taboe dat doorbroken zou moeten worden, vrouwen die dit overkomt gaan door een hel. Een vriendin van mij is in haar jeugd door de imam misbruikt en bezoekt nu nog steeds een psycholoog. Je wilt niet weten wat zoiets met iemand doet.

Dat het een taboe is, is niet een taboe omdat het gestimuleert zou worden of omdat we er zo trots op zijn. Het is een taboe, juist vanwege de schande. Alleen het verschil tussen een westerse taboe en een Noord Afrikaanse, is dat die westerse wat losser is en de Noord Afrikaanse wat geslotener. Omdat Noord Afrikenen veelal met hart en ziel verknocht zijn aan hun Schepper, des te harder het aan komt wanneer er gruwelheden als deze zich voor doen. Wat in feite maatschappelijke uitsluiting zou kunnen betekenen van heel die familie.

Snapez-vous?

Mill
27-07-04, 11:15
Geplaatst door BiL@L
Omdat Noord Afrikenen veelal met hart en ziel verknocht zijn aan hun Schepper, des te harder het aan komt wanneer er gruwelheden als deze zich voor doen.

Dat weet iedereen. Als je niet in God gelooft komt incest veel minder hard aan. Geluk bij een ongeluk noemen ze dat.

BiL@L
27-07-04, 11:17
Geplaatst door Mill
Dat weet iedereen. Als je niet in God gelooft komt incest veel minder hard aan. Geluk bij een ongeluk noemen ze dat.

Het gaat ook niet alleen om incest. Het gaat om alle daden die verboden zijn. En hoe groter ze zijn hoe schandelijker dat is. Vandaar de gesloten cultuur omtrend dit soort gevallen.

Joesoef
27-07-04, 11:17
Geplaatst door Mill
Dat weet iedereen. Als je niet in God gelooft komt incest veel minder hard aan. Geluk bij een ongeluk noemen ze dat.


Wat jij doet heet selectief knippen en plakken. Komt voort uit de Telegraaf school, hoe vermink ik nieuws om vooroordelen te bevestigen.

Mill
27-07-04, 11:20
Geplaatst door Joesoef
Wat jij doet heet selectief knippen en plakken. Komt voort uit de Telegraaf school, hoe vermink ik nieuws om vooroordelen te bevestigen.

Zijn meninkjes van Bil@l op een forum 'nieuws'?

Bovendien geeft 'ie me nog gelijk ook in de post hierboven.

De Autochtoon
27-07-04, 11:21
Geplaatst door Joesoef
Wat jij doet heet selectief knippen en plakken. Komt voort uit de Telegraaf school, hoe vermink ik nieuws om vooroordelen te bevestigen.

Sorry hoor, maar het zijn juist vaak moslims die denken dat incest en pedofilie alleen bij verdorven westerlingen voorkomt.

BiL@L
27-07-04, 11:23
Geplaatst door Mill
Bovendien geeft 'ie me nog gelijk ook in de post hierboven.

In een geindividualiseerde samenleving hoef je uitsluiting niet te vrezen. En om als minderheid in een samenleving te leven, kan het stimulerend werken om juist geen individualisatie te ondergaan.

Joesoef
27-07-04, 11:24
Geplaatst door De Autochtoon
Sorry hoor, maar het zijn juist vaak moslims die denken dat incest en pedofilie alleen bij verdorven westerlingen voorkomt.


Zowel jij als Mill kunnen slecht lezen. Cultuur en schande hebben een grote invloed op openheid en erkenning. De daden zijn in alle gevallen vreselijk.

BiL@L
27-07-04, 11:24
Geplaatst door De Autochtoon
Sorry hoor, maar het zijn juist vaak moslims die denken dat incest en pedofilie alleen bij verdorven westerlingen voorkomt.

En heeft onze wetenschapper daar ook een bron voor?

De Autochtoon
27-07-04, 11:27
Geplaatst door BiL@L
En heeft onze wetenschapper daar ook een bron voor?

Dit forum.

Bofko
27-07-04, 11:29
Geplaatst door BiL@L
In een geindividualiseerde samenleving hoef je uitsluiting niet te vrezen. En om als minderheid in een samenleving te leven, kan het stimulerend werken om juist geen individualisatie te ondergaan.

Soms heb je iets Cruyffiaans :D

Mill
27-07-04, 11:34
Geplaatst door BiL@L
In een geindividualiseerde samenleving hoef je uitsluiting niet te vrezen. En om als minderheid in een samenleving te leven, kan het stimulerend werken om juist geen individualisatie te ondergaan.

Dat is niet wat je net zei. Je zei dat incest harder aankomt als je verknocht bent aan je Schepper. Dat heeft niets te maken met uitsluiting, maar met verknocht zijn aan je Schepper of niet. Met andere woorden, als je niet in God gelooft, dan komt incest niet zo hard aan. Ik vind dat een walgelijke stelling.

Over uitsluiting: Nederlandse ontuchtplegers worden ook uitgesloten, en hard ook. Ze kunnen nooit meer blijven wonen waar ze woonden (ramen ingegooid, in elkaar geslagen) en hun familie wil niets meer met ze te maken hebben. Het enige verschil tussen moslims en autochtonen zijn de slachtoffers, niet de daders. Zowel bij moslim als bij allochtoon is het daderschap schandelijk. Bij moslims voelt het slachtoffer het vaak ook nog eens als een persoonlijke en een familieschande. Bij autochtonen is dat minder, daarom zijn die sneller geneigd om te praten.

Joesoef
27-07-04, 11:53
Over de geweldige westerse waarden en normen gesproken :




Sperma Race nieuwste tv- idee Endemol
door Gerard Smit
AMSTERDAM - Sperm Race en Make me a mum zijn de titels van twee realitysoaps waarmee Endemol International de buitenlandse tv-markt wil veroveren.

In het eerste programma, waarover de onderhandelingen in Duitsland bijna rond zijn, wint de Duitser die over de beste kwaliteit sperma beschikt een sportauto. Make me a mum (maak me een moeder), waarover Endemol onderhandelt met Britse en Amerikaanse stations, gaat nog verder.

Daarin wordt door een aantal mannen in een zesdelige reeks gestreden om de hoofdprijs: het zwanger maken van een aantal vrouwen. De kunstmatige bevruchting wordt zelfs live getoond. Endemol noemt Make me a mum een strijd tussen normale fysieke aantrekkingskracht aan de ene kant en wetenschap en biologie aan de andere.



Mag ik ff een teiltje want er moet iets naar buiten :kotsen:

Mill
27-07-04, 12:11
Geplaatst door Joesoef
Over de geweldige westerse waarden en normen gesproken :






Mag ik ff een teiltje want er moet iets naar buiten :kotsen:

Ik zie het verband niet met de incest-opa. :confused:

Expanding
27-07-04, 13:05
Geplaatst door Mill
Ik zie het verband niet met de incest-opa. :confused:
Het is een poging om de aandacht van die opa af te leiden. Je weet wel, gekrenkte eer enzo.

observer
27-07-04, 13:58
Rotterdam - Veertien jaar lang kleindochters op vreselijke wijze misbruiken. Overal en op elke wijze. Met de drie aangiftes houdt het niet op. Uit schaamte en om de sfeer niet verder te bederven durven andere familieleden niet hetzelfde te doen en is eerder een dergelijke aanklacht ingetrokken. Officier van justitie S. Groen eiste gisteren voor het misbruik zes jaar gevangenisstraf tegen de 70-jarige Mimoun Y. uit Rotterdam.

Als de lezing van justitie klopt, is het een familiedrama in het Oude Noorden dat zijn weerga niet kent. Y. staat bekend als de 'pater familias' van een grote gemeenschap. Hij is vader van negen kinderen. De hele familie, inclusief alle aanhang en kleinkinderen, omvat 31 leden.

De drie kleindochters die aangifte deden, hebben dat volgens de officier 'op overtuigende en elkaar bevestigende wijze' gedaan. Opa zou zijn driften vooral hebben uitgeleefd als de kinderen bij hem logeerden. Hij begon met eentje al op 5-jarige leeftijd in 1990.

Y. zou zich bijvoorbeeld hebben vergrepen toen een kleinkind in bed van de grootouders lag en oma al om vier uur 's nachts was opgestaan voor het eerste gebed. Hij hield een hand op de mond van het meisje, betastte en vingerde haar. Het deed pijn, het kind moest huilen. Oma moet het hebben gehoord. Voor het oudste slachtoffer, nu 20 jaar en als enig aangeefster in de zaal aanwezig, begon de gemeenschap op haar achtste. Op zolder ontkleedde Y. haar. Met de hand op de mond om geluid te smoren en gebukt moest ze de vernedering ondergaan. Eerst beperkte Y. zich tot het binnengaan van de vagina. Later deed hij het ook anaal.

Verschrikkelijk

De onsmakelijke details geven een verschrikkelijk beeld van de man, als de verklaringen kloppen. Want opa deed het in bed, op zolder, bij een familiebijeenkomst, in het ziekenhuis en als hij ging wandelen in het Kralingse Bos of het Vroesenpark. En 'het' kon van alles zijn: betasten, vingeren, gemeenschap (al dan niet anaal) aftrekken en pijpen. De incest ging gepaard met geweld (hand op de mond, vasthouden of slaan) of dreigen ('als je wat zegt, vermoord ik je').

Druk pratend, soms de tolk overstemmend, kan Y. het maar niet begrijpen. Waarom hebben de meisjes zo over hem verklaard? ,,Waarom komen ze nu pas met die verhalen? Nederland is een vrij land. Ze mogen dat vertellen. Maar het zijn leugens. Het mag niet van de islam. Ik ben drie keer naar Mekka geweest.''

Rechter S. van Klaveren antwoordt dat in de rechtbank mensen van allerlei geloof terecht staan. De rechter vraagt of de verdachte wel het dossier kent. Ook al kan hij niet lezen of schrijven zegt Y. dat iedereen het wel weet. ,,Het heeft in de krant gestaan en in de gevangenis praten ze erover.''

De ontuchtzaak heeft tot een enorme tweespalt in de familie geleid. Eerder waren de gelederen nog gesloten, totdat een tante van de drie aangeefsters ook naar de politie stapte. Zij klaagde in 1995 haar broers aan voor misbruik, maar trok de aangifte onder zware druk weer in. Pas dit jaar kwam ze er weer op terug en verklaarde ze dat ze haar vader, Y. dus, helemaal buiten schot heeft gehouden terwijl hij ook haar zou hebben misbruikt.

In het dossier staan aanwijzingen dat opa mischien nog meer op zijn kerfstok heeft. Er is gezien of gehoord dat hij ook zijn lusten botvierde op andere nichtjes en zelfs een neefje. Maar desgevraagd ontkennen die. De tante die zou zijn misbruikt en het gezin van haar broer met de drie aangeefsters staan nu lijnrecht tegenover de rest van de familie. Twee vermeende slachtoffers zijn zelfs ondergedoken.

Genant

Genant wordt de ondervraging als rechter Van Klaveren wil weten of Y. nog seksueel actief is. ,,Hoe durft u?'' reageert de man fel. Van Klaveren maakt duidelijk dat hij het moet vragen. Als de man impotent is, komen de aanklachten in een ander daglicht te staan. Met veel omhaal geeft Y. uiteindelijk toe nog 'te leven'.

De officier van justitie gelooft opa Mimoun niet, die al sinds 1966 in Nederland woont en altijd heeft gewerkt, en zijn kleindochters wel. ,,Er is ook geen motief om hem vals te beschuldigen. En aan familieleden die het tegenovergestelde verklaren hecht ik weinig waarde. De slachtoffers zijn voor het leven getekend. Opa heeft hun vertrouwen beschaamd.'' Behalve zes jaar gevangenisstraf vindt ze de twee vorderingen van elk 5.000 euro ook op zijn plaats.

De rechtbank doet 9 augustus uitspraak.. aldus het RD

als je als kind niet veilig bent bij de mensen bij wie je veilig zo umoeten zijn waar ben je dan nog veilig

David
27-07-04, 14:25
Geplaatst door Expanding
Incest-opa: "Allah zal iedereen straffen''

De verdachte ontkende voor de rechter alles. ,,Ik ben onschuldig. Allah zal iedereen straffen'', stelde hij in zijn laatste woord.



Voorlopig wordt alleen die klootzak van een opa gestraft.

Bofko
27-07-04, 14:37
Geplaatst door David
Voorlopig wordt alleen die klootzak van een opa gestraft.

Maar dat is niets vergeleken met wat de rest te wachten staat. Die gaan het nog heel lang veel te warm krijgen !

Joesoef
27-07-04, 14:44
Geplaatst door Expanding
Het is een poging om de aandacht van die opa af te leiden. Je weet wel, gekrenkte eer enzo.

Stom stuk bedorven animelles,

Waar heb ik dat geschreven? Ik had het over de verschillen in cultuur van openheid en schaamte.

David
27-07-04, 14:46
Geplaatst door Bofko
Maar dat is niets vergeleken met wat de rest te wachten staat. Die gaan het nog heel lang veel te warm krijgen !


In De Vuur!

Sandrosi
27-07-04, 18:13
Geplaatst door Joesoef
Stom stuk bedorven animelles,

Waar heb ik dat geschreven? Ik had het over de verschillen in cultuur van openheid en schaamte.
Wat jammer dat die Marokkaanse incest-opa gestraft is hè? :rolleyes:

Joesoef
27-07-04, 18:18
Geplaatst door Sandrosi
Wat jammer dat die Marokkaanse incest-opa gestraft is hè? :rolleyes:

Het is jammer dat hij niet door zn familie is afgemaakt. Oog om oog, tand om tand. Hij heeft tenslotte ook levens verwoest.