PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik wil een hijaab gaan dragen!..maar..

Imennn
27-07-04, 22:32
Hallo Allemaal..
ik heb een vraagje aan de dames (de heren mogen ook wel ´suc6´ berichtjes achterlaten of hun mening geven!), kijk..ik wil heel graag een hijaab gaan dragen..maar ik vind het nog best eng..ik denk er zo vaak aan, ik ben er volop mee bezig en mn garderobe ben ik ook al aan het veranderen, alleen nog de ´goeie´ kleren komen mn kast in!

´insha´Allah ga k zowieso ooit een hijaab dragen..´

dit is wat ik altijd heb geroepen..maar ik denk dat nu de tijd is aangebroken..ik durf alleen nog niet echt..hebben jullie misschien een paar tips voor me?..hoe moet ik me gedragen als ik op school aankom en iedereen staart me ineens zo aan: :maf3: ..zucht..en ik kan ook niet meer zwemmen enzo..toch?..en hoe moet ik erover beginnen bij mn ouders..? mn ouders hebben me namelijk altijd heel vrij gelaten in wat ik draag enzo..ze zullen dit natuurlijk alleen maar goed vinden, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen..

anyway..alles is welkom!
en insha´Allah zal ik hem dragen

thnQ´s alvast!..
xxjes
Imen

achie25
30-07-04, 13:22
Geplaatst door Imennn
Hallo Allemaal..
ik heb een vraagje aan de dames (de heren mogen ook wel ´suc6´ berichtjes achterlaten of hun mening geven!), kijk..ik wil heel graag een hijaab gaan dragen..maar ik vind het nog best eng..ik denk er zo vaak aan, ik ben er volop mee bezig en mn garderobe ben ik ook al aan het veranderen, alleen nog de ´goeie´ kleren komen mn kast in!

´insha´Allah ga k zowieso ooit een hijaab dragen..´

dit is wat ik altijd heb geroepen..maar ik denk dat nu de tijd is aangebroken..ik durf alleen nog niet echt..hebben jullie misschien een paar tips voor me?..hoe moet ik me gedragen als ik op school aankom en iedereen staart me ineens zo aan: :maf3: ..zucht..en ik kan ook niet meer zwemmen enzo..toch?..en hoe moet ik erover beginnen bij mn ouders..? mn ouders hebben me namelijk altijd heel vrij gelaten in wat ik draag enzo..ze zullen dit natuurlijk alleen maar goed vinden, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen..

anyway..alles is welkom!
en insha´Allah zal ik hem dragen

thnQ´s alvast!..
xxjes
Imen 1 vraag: Met welke intentie wil je een hijaab gaat dragen? Omdat Allah het bevolen heeft of zodat mensen het goed en mooi gaan vinden.

Als je een antwoord hebt op die vraag dan weet je ook wat je moet doen... Su6

tazaghiniagirl
16-08-04, 11:55
beter nu dan nooit.... :mad: ...

ga je naar mensen kijken....wie zegt dat je nog tijd om te leven hebt...

Yousra00
06-10-04, 20:27
Ik weet dat het moeilijk is. Ik draag er zelf ook maar een paar jaar een hoofddoek, in het begin is het heel moeilijk. veel familieleden dachten ook dat het me niet zou lukken ,maar ik heb doorgebeten. en voor mij was het extra zwaar want ik leef in de hoeksche waard (vlakbij rotterdam) ik leef onder de Nederlanders (op school 4000 mensen en ik ben de enige met hoofdoek).En ik ben ernog steeds trots op dat ik een hoofddoek draag.

islemia
11-10-04, 22:35
Sellam ou allaikoum zuster

Ik las jou stukje, waarin jij twijfelde over het dragen van elhidjaab JA/NEE.

Ik zal je eens uit eigen ervaring vertellen hoe ik daar over denk. Dat je erover twijfeld om hem te dragen kan ik heel goed begrijpen. Ik draag hem ook net pas twee maanden nu. Kijk ieder mens twijfeld over verschillende dingen en ook over de verplichtingen die ALLAH swt ons heeft gezonden. Een individu zou zwaar liegen wanneer hij of zij zou zeggen dat ze nooit hebben getwijfeld. Ieder mens heeft een verleden hoe hij of zij het maar wend of keert, de een zwaarder dan een ander. Maar nu effe terug op de elhidjaab.

Ik ben een meid die jaren lang erg met de mode mee deed, ik liep altijd wel met me wilde krullen of met me mooie gefohnde haren ( je kent dat wel). Tot op de dag dat mijn moeder ernstig ziek werd, op dat moment wordt je eigenlijk geconfronteerd met de dood. Ik zal je zeggen dat ik dag en nacht ALLAH swt smeekte om mijn moeder te genezen. (Me moeder leed aan maagkanker trouwens)

Ik hoorde van iedereen om me heen verschrikkelijke verhalen over wat kanker wel niet deed met een mens, maar ondanks alles heb ik mijn hoop niet opgegeven bij ALLAH swt. IK LAS DAG EN NACHT STUKKEN UIT DE heilige KORAN. en ik verrichte behalve mijn verplichte gebeden ook nog extra gebeden waarin ik ALLAH swt smeekte om mijn moeder te genezen.

Mijn moeder is toen geopereed, de operatie is dankzij ALLAH swt geslaagd. Er waren verder ook geen uitzaaingen te zien binnen de weefsel die ze tijdens de operatie bij haar hebben weggehaald. En weet je wat ik toen had gedaan, ik ben ALLAH swt gaan bedanken voor deze wonder die hij mij heeft geschonken. Hij heeft mijn moeder langer voor ons laten leven.
Het minste wat ik terug kon doen was een van zijn verplichtingen doen nakomen, en dat is de HIDJAAB dragen.

ALLAH swt helpt ons altijd wanneer we hem oproepen hij vergeet ons nooit maar helaas vergeten wij hem wel vaak. Ik wil hier verder niemand mee beledigen misschien zijn er veel broeders en zusters die hem niet vergeten, maar ik spreek nu voor mijn zelf. Daarom wil ik aan al mijn zusters in de ISLAM zeggen, draag die HIDJAAB en volg de pad van ALLAH swt want hij is de enige die je in nood en natuurlijk in vreugde kan helpen.

Moge ALLAH swt mij en jullie vergeven voor onze fouten en belonen voor onze daden INSAELLAH!