PDA

Bekijk Volledige Versie : sprinkhanenplaag



sienia
28-07-04, 11:49
Noodplan tegen sprinkhanenplaag
ALGIERS (ANP) - Negen Afrikaanse landen hebben dinsdagavond in het Algerijnse Algiers een noodplan tegen de sprinkhanenplaag in het noordwesten van Afrika aangenomen. De ministers van Landbouw van Algerije, Libië, Tunisië en Marokko beloofden de getroffen landen financiële en technische hulp.

De deelnemers aan de conferentie deden een ,,plechtig'' beroep op de internationale solidariteit. Zij uitten de hoop dat meer landen geld gaan geven. Zij nodigden internationale instellingen uit zich bij de strijd tegen de sprinkhanen aan te sluiten.

Door de sprinkhanenzwermen in de Sahel-landen Mali, Mauretanië, Niger, Senegal en Tsjaad dreigt een groot deel van de oogst te verdwijnen. De Verenigde Naties spreken over de grootste plaag in jaren.

Voorspelling

De sprinkhanenplaag kan nog enkele jaren aanhouden. Tropisch entomoloog A. van Huis van Wageningen Universiteit ziet de situatie somber in. De plaag is volgens de insectenkenner nauwelijks te stoppen. Hij denkt dat hooguit de helft van de sprinkhanen bestreden kan worden.

Joesoef
28-07-04, 12:05
Het voedsel voor 10% van de wereldbevolking is in gevaar hoorde ik, 600 miljoen mensen dus. Dan vraag je je af waarom er geen preventieve maatregelen zijn genomen.

Noord Afrika is nog steeds een ver van mij bedshow. Daar komen toch alleen maar gastarbeiders vandaan.

Expanding
28-07-04, 12:08
Ik ben een loser!

sienia
28-07-04, 12:12
Geplaatst door Expanding
Wat hebben die mensen toch misdaan, dat ze deze toorn van Allah verdienen?

De gedachte die steeds weer bij expanding opkomt op het moment dat het in de spiegel kijkt.

BiL@L
28-07-04, 12:18
Geplaatst door Joesoef
Noord Afrika is nog steeds een ver van mij bedshow. Daar komen toch alleen maar gastarbeiders vandaan.

:zweep:

Al3arbi
28-07-04, 12:21
Geplaatst door sienia
De gedachte die steeds weer bij expanding opkomt op het moment dat het in de spiegel kijkt.


En die bij ons opkomt elke dag als het zijn kop uit het raam steekt.

Waterval
28-07-04, 12:53
Hahaha. Somebody got pissed.. Komt goed..

Couscousje
28-07-04, 13:02
60!

:haha:

Cc

Waterval
28-07-04, 13:12
Waaaaaaaaahahahahahaaha. Dit begint zielige trekjes te vertonen..




Damn he... Wat voor trauma zou hier achter zitten...

sienia
28-07-04, 13:23
Geplaatst door Waterval
Waaaaaaaaahahahahahaaha. Dit begint zielige trekjes te vertonen..




Damn he... Wat voor trauma zou hier achter zitten...

Zjieboe l´flet. :hihi: