PDA

Bekijk Volledige Versie : Gay Pride bloter en ondeugender



Waterval
28-07-04, 13:51
Gay Pride bloter en ondeugender

Uitgegeven: 28 juli 2004 13:22

AMSTERDAM - De negende Gay Pride op zaterdag 7 augustus in Amsterdam moet dit jaar nog bloter en ondeugender zijn dan voorgaande jaren. Dat heeft S. de Haan van organisator Gay Business Amsterdam woensdag laten weten. "Er vaart een darkroom mee en overal waar mogelijk zetten we paaldansers in", aldus De Haan.

,Het publiek wordt niet geconfronteerd met expliciete seks op de boten. Wel krijgen ze een spannende en sexy parade te zien. Het blijft een Gay Parade, geen bloemencorso."


Onerotiseringsgolf

Vorig jaar was 5 tot 10 procent bloot tijdens de botenparade door de Amsterdamse grachten. Dit jaar moet dat veel meer zijn, als "protest tegen de onerotiseringsgolf van de gemeente Amsterdam en de VVV".

Zij willen de hoofdstad volgens De Haan vooral promoten als cultuur- en architectuurstad. Ook bij de talloze party's tijdens het homo-evenement wil GBA paaldansers hun kunsten laten vertonen.

Homostad

Het Amsterdam Toerisme en Congres Bureau doet genoeg aan de promotie van Amsterdam als homostad, aldus een woordvoerder. "We hebben dit jaar vier journalisten ontvangen van toonaangevende gaybladen in het buitenland."

Homoseksuelen zijn een kleine groep: 5 procent van de toeristen bezoekt een of meerdere homo-attracties. "Bij de promotie van Amsterdam leggen we de nadruk op sfeer, cultuur en cultuurhistorie. Toeristen selecteren daarop een stad."

Amnesty

Dit jaar varen 75 boten mee tijdens de parade, waaronder internationale organisaties als Amnesty International, StopAidsNow en South African Airways. Amnesty zal tijdens het festijn aandacht vragen voor de slechte positie van veel homoseksuelen en lesbiennes in het buitenland.

Het evenement opent al op donderdag 5 augustus met een openluchtfestival op de Amsterdamse Nieuwmarkt en een congres over homo-emancipatie binnen politieorganisaties. Elf Europese hoofdsteden sturen homoseksuele agenten naar het tweedaagse Gay Cop Symposium

Willeke

Dit wordt georganiseerd door het Landelijk Expertise Centrum Diversiteit van de Nederlandse politie. Het festival wordt zondag voor het Amsterdamse stadhuis afgesloten met optredens van onder meer Willeke Alberti, Jamai en Jacques Herb.

De Haan vreest voor het voortbestaan van de Gay Pride, dat vorig jaar ruim 300.000 bezoekers trok. Volgens hem rijzen de gemeentelijke kosten van vergunningen en reiniging de pan uit.

"We zijn meer tijd kwijt met papierwerk, dan met het regelen van de artiesten." De gemeente Amsterdam heeft de organisatie onlangs eenmalig 10.000 euro gegeven om de lasten te verlichten.

euhh
28-07-04, 14:06
Moeten ze verbieden die onzin, je sexuele geaardheid toon je maar in je eigen huis.
Blegh

Mohaa
28-07-04, 14:12
Kunnen ze dat feest niet ergens op een t dak van een hoog gebouw houden?


bungeejumpen without rope gaat t dan worden :haha:

Waterval
28-07-04, 14:14
Kan niemand een doekjesparade organiseren. Ik denk dat zoiets meer maatschappelijke weerstand zal oproepen...

Bofko
28-07-04, 14:17
Geplaatst door Waterval
Kan niemand een doekjesparade organiseren. Ik denk dat zoiets meer maatschappelijke weerstand zal oproepen...

Een ondeugende doekjesparade geeft daarentegen weer wat minder maatschappelijke weerstand.

Waterval
28-07-04, 14:18
Geplaatst door Bofko
Een ondeugende doekjesparade geeft daarentegen weer wat minder maatschappelijke weerstand.



:hihi:

Waterval
28-07-04, 14:19
Wie helpt me de nacht ervoor een paar honderd piranha's in de Amsterdamse grachten te dumpen?


:haha:

Waterval
28-07-04, 14:26
Geplaatst door sjeng
nog beter islamitsche travestieten in burqa's.


Geen moeders a.u.b. [-Wv-]






:argwaan:

Couscousje
28-07-04, 14:28
Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

Waterval
28-07-04, 14:32
Geplaatst door sjeng
jij bent echt grappig!!




Mijn excuses.

Goodnight
28-07-04, 14:39
Gaan Dutchguy en David ook meedoen?

Het wordt inderdaad tijd voor een doekjesparade.
Wel niet paaldansend,maar het zal zeker veel bekijks trekken: vrouwen in burqa's .niqaab, sjaaltjes, hoofddoekjes, sari's......wie helpt mee organiseren?

Bofko
28-07-04, 14:43
Geplaatst door Goodnight
Gaan Dutchguy en David ook meedoen?

Het wordt inderdaad tijd voor een doekjesparade.
Wel niet paaldansend,maar het zal zeker veel bekijks trekken: vrouwen in burqa's .niqaab, sjaaltjes, hoofddoekjes, sari's......wie helpt mee organiseren?

En wat moeten die dan doen op zo'n parade ?

Waterval
28-07-04, 14:45
Geplaatst door Bofko
En wat moeten die dan doen op zo'n parade ?



Mooi zijn.

Goodnight
28-07-04, 14:49
Geplaatst door Bofko
En wat moeten die dan doen op zo'n parade ?
Dutchguy en David?
Net als de andere homosexuelen: aanwezig zijn!

Of bedoel je de doekjesparade?
Ook aanwezig zijn...alleen op de achtergrond geen keiharde boing-boingmuziek maar anasheed of koran recitatie....

Simon
28-07-04, 14:50
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

... of waarom moslim vrouwen met een hoofddoekje moeten lopen en christenen niet ....

bye the way ... hetero's lopen heel vaak wel te koop met hun geaardheid maar het valt alleen wat minder op omdat het de norm is.

Als twee homo's op straat zoenen dan lopen ze ergens mee te koop maar als twee hetero's zoenen dan valt dat niemand op.

Bofko
28-07-04, 14:52
Geplaatst door Goodnight
Dutchguy en David?
Net als de andere homosexuelen: aanwezig zijn!

Of bedoel je de doekjesparade?
Ook aanwezig zijn...alleen op de achtergrond geen keiharde boing-boingmuziek maar anasheed of koran recitatie....

Ik denk dat het publiek uit zijn dak gaat !!

Goodnight
28-07-04, 14:53
Geplaatst door Bofko
Ik denk dat het publiek uit zijn dak gaat !!

en hoe!
het hele land in rep en roer, de zomer recessie zal zelfs onderbroken worden voor een spoeddebat!

Couscousje
28-07-04, 14:54
Geplaatst door Simon
... of waarom moslim vrouwen met een hoofddoekje moeten lopen en christenen niet ....

bye the way ... hetero's lopen heel vaak wel te koop met hun geaardheid maar het valt alleen wat minder op omdat het de norm is.

Als twee homo's op straat zoenen dan lopen ze ergens mee te koop maar als twee hetero's zoenen dan valt dat niemand op.

Ik geloof niet dat religie ook maar 1 malse kut met mijn vraag te maken heeft.

Ik weet natuurlijk wel dat jij zo een enorme aversie tegen moslims hebt, dat je het maar al te graag overal bij wenst te betrekken, maar in dit geval zal ik je reactie maar als niet geschreven beschouwen.

Mijn vraag was:

Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

Simon
28-07-04, 15:01
Geplaatst door Couscousje
Ik geloof niet dat religie ook maar 1 malse kut met mijn vraag te maken heeft.

Ik weet natuurlijk wel dat jij zo een enorme aversie tegen moslims hebt, dat je het maar al te graag overal bij wenst te betrekken, maar in dit geval zal ik je reactie maar als niet geschreven beschouwen.

Mijn vraag was:

Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

Je vraag heb ik al beantwoordt. Er klopt niet veel van de suggestie die erin besloten ligt.

Verder zijn er hierboven wel meer mensen die over hoofddoekjes beginnen dus je hoeft mijn vermeende aversie tegen moslims daar niet bij te betrekken. Het is echter goed vergelijkbaar aangezien het ook een vorm van coming-out is om met een hoofddoekje te lopen.

Verder mag je wat mij betreft je kut er wel buiten laten.

MootjeAmien
28-07-04, 15:05
Geplaatst door Couscousje
Ik geloof niet dat religie ook maar 1 malse kut met mijn vraag te maken heeft.

Ik weet natuurlijk wel dat jij zo een enorme aversie tegen moslims hebt, dat je het maar al te graag overal bij wenst te betrekken, maar in dit geval zal ik je reactie maar als niet geschreven beschouwen.

Mijn vraag was:

Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc
Ik ga maar es bekeren ... :Iluvu:

Couscousje
28-07-04, 15:26
Geplaatst door Simon
Je vraag heb ik al beantwoordt. Er klopt niet veel van de suggestie die erin besloten ligt.

Verder zijn er hierboven wel meer mensen die over hoofddoekjes beginnen dus je hoeft mijn vermeende aversie tegen moslims daar niet bij te betrekken. Het is echter goed vergelijkbaar aangezien het ook een vorm van coming-out is om met een hoofddoekje te lopen.

Verder mag je wat mij betreft je kut er wel buiten laten.

Hoofddoekjes hebben helemaal niets met homoseksualiteit te maken.

Kortom, jij bent niet discussiewaardig.

Fijne dag verder. :zwaai:

Cc

Simon
28-07-04, 15:28
Geplaatst door Couscousje
Hoofddoekjes hebben helemaal niets met homoseksualiteit te maken.


Ik heb net het tegendeel aangetoond. Maar discussiëren ligt je geloof ik sowieso niet. Jij bent meer iemand voor een genitale statement.

Couscousje
28-07-04, 15:30
Geplaatst door Simon
Ik heb net het tegendeel aangetoond. Maar discussiëren ligt je geloof ik sowieso niet. Jij bent meer iemand voor een genitale statement.

Je hebt aangetoond dat je niet in staat bent een intelligente discussie te voeren, omdat je je trauma over moslims standaard moet ventileren.

Enige waar jij goed voor bent, is een genitaal statement.

Kut ff op.

Cc

Joepie
28-07-04, 15:44
Geplaatst door Couscousje
Ik geloof niet dat religie ook maar 1 malse kut met mijn vraag te maken heeft.

Mijn vraag was:

Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

-Gewoon afzetten, dus daarnaast hun eigen identitlementeit crieeren ? Dus lekker opvallend doen?
-Of dat homo's vaak erg vrouwelijk zijn en van kleedpartijtjes houden, wat ook weer teruggekoppeld kan worden naar hun manier van leven, nl. voor de hetro erg opvallend?
-Daarnaast zie je daar de extroverte types... die gaan uit hun plaat, dus dat valt dan ook wel extra op?

Couscousje
28-07-04, 15:50
Geplaatst door Joepie
-Gewoon afzetten, dus daarnaast hun eigen identitlementeit crieeren ? Dus lekker opvallend doen?
-Of dat homo's vaak erg vrouwelijk zijn en van kleedpartijtjes houden, wat ook weer teruggekoppeld kan worden naar hun manier van leven, nl. voor de hetro erg opvallend?
-Daarnaast zie je daar de extroverte types... die gaan uit hun plaat, dus dat valt dan ook wel extra op?

Het eerste lijkt me inderdaad een erg plausibele verklaring.

Ik heb het idee dat homoseksualiteit een stuk sneller "geaccepteerd" zou worden, als men er niet zo overdadig mee te koop zou lopen als homo.

Daarmee wil ik trouwens niet alle homoseksuelen over 1 kam scheren.

Cc

Joepie
28-07-04, 15:54
Geplaatst door Couscousje
Het eerste lijkt me inderdaad een erg plausibele verklaring.

Ik heb het idee dat homoseksualiteit een stuk sneller "geaccepteerd" zou worden, als men er niet zo overdadig mee te koop zou lopen als homo.

Daarmee wil ik trouwens niet alle homoseksuelen over 1 kam scheren.

Cc

idd zonder zo over een kam te scheren (er zijn ook erg introverte homo's lijkt me :)

Ik denk ook dat acceptatie dus niet alleen tollerantie hierbij zal helpen....

Bofko
28-07-04, 16:04
Geplaatst door Couscousje

Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

Tijdens zo'n gay-parade spelen een aantal zaken mee denk ik:
1. Het groepsgevoel . Zet mensen met eenzelfde identiteit bij elkaar en ze gaan die gemeenschappelijke identiteit 'benadrukken' .
2. De verwachting van het publiek. Publiek wil homo's zien die homo-dingen doen dus krijgen ze die ook te zien.
3. Overdrijving om geaccepteerd te worden. Dit aspect is nu natuurlijk een stuk minder dan 20 jaar geleden.

Waarom zie je diezelfde 3 aspecten niet bij hetero's terug:
1. Hetero is de standaardnorm. Dus eenzelfde identiteit ligt dan niet in het hetero-zijn maar in andere zaken (leeftijd, beroep,etniciteit ,hobby etc.)
2. Er wordt geen hetero-parade georganiseerd. Er is geen homopubliek wat hetero's hetero-dingen wil zien doen.
3. Ook hier is hetero de standaard-norm. Acceptatie van hetero's door homo's is 'nicht im frage'.

Couscousje
28-07-04, 16:28
Geplaatst door Bofko
Tijdens zo'n gay-parade spelen een aantal zaken mee denk ik:
1. Het groepsgevoel . Zet mensen met eenzelfde identiteit bij elkaar en ze gaan die gemeenschappelijke identiteit 'benadrukken' .
2. De verwachting van het publiek. Publiek wil homo's zien die homo-dingen doen dus krijgen ze die ook te zien.
3. Overdrijving om geaccepteerd te worden. Dit aspect is nu natuurlijk een stuk minder dan 20 jaar geleden.

Waarom zie je diezelfde 3 aspecten niet bij hetero's terug:
1. Hetero is de standaardnorm. Dus eenzelfde identiteit ligt dan niet in het hetero-zijn maar in andere zaken (leeftijd, beroep,etniciteit ,hobby etc.)
2. Er wordt geen hetero-parade georganiseerd. Er is geen homopubliek wat hetero's hetero-dingen wil zien doen.
3. Ook hier is hetero de standaard-norm. Acceptatie van hetero's door homo's is 'nicht im frage'.

Het lijkt me eerder dat die overdrijving helemaal niet bevorderlijk is voor de acceptatie.

Cc

Simon
28-07-04, 16:29
Geplaatst door Couscousje

Enige waar jij goed voor bent, is een genitaal statement.

Kut ff op.

Cc

Wat een niveau! Mijn uitspraken jatten en nergens inhoudelijk op ingaan. Dom !!!

Simon
28-07-04, 16:33
Geplaatst door Bofko
Waarom zie je diezelfde 3 aspecten niet bij hetero's terug:
1. Hetero is de standaardnorm. Dus eenzelfde identiteit ligt dan niet in het hetero-zijn maar in andere zaken (leeftijd, beroep,etniciteit ,hobby etc.)
2. Er wordt geen hetero-parade georganiseerd. Er is geen homopubliek wat hetero's hetero-dingen wil zien doen.
3. Ook hier is hetero de standaard-norm. Acceptatie van hetero's door homo's is 'nicht im frage'.

Ja dat zei ik dus al. Zap in het weekend maar eens langs de TV kanalen en hetero's zijn druk bezig elkaar af te lebberen. Dus het is gewoon onzin dat homo's het zo nodig moeten etaleren in vergelijking met hetero's. Het is alleen zo dat als een hetero met homosexualiteit geconfronteerd wordt dat hij dat zo ervaart. Daarvoor moeten ze wel een heel jaar wachten en dat ene journaalfragment over de Gay Parade afwachten. Maar dan heb je het weer die clichés.

Couscousje
28-07-04, 16:37
Geplaatst door Simon
Ja dat zei ik dus al. Zap in het weekend maar eens langs de TV kanalen en hetero's zijn druk bezig elkaar af te lebberen. Dus het is gewoon onzin dat homo's het zo nodig moeten etaleren in vergelijking met hetero's. Het is alleen zo dat als een hetero met homosexualiteit geconfronteerd wordt dat hij dat zo ervaart. Daarvoor moeten ze wel een heel jaar wachten en dat ene journaalfragment over de Gay Parade afwachten. Maar dan heb je het weer die clichés.

Nee, hoor.

Dat zei je niet.

Jij had het over hoofddoekjes en moslima's.

Nu je opeens ziet dat er een normale discussie gaande is, probeer je jezelf weer op te dringen.

Je bent alleen niet meer serieus te nemen, dus ga ff lekker een potje voorhuidjoggen.

Doei doei!

Cc

Bofko
28-07-04, 16:53
Geplaatst door Simon
Ja dat zei ik dus al. Zap in het weekend maar eens langs de TV kanalen en hetero's zijn druk bezig elkaar af te lebberen. Dus het is gewoon onzin dat homo's het zo nodig moeten etaleren in vergelijking met hetero's. Het is alleen zo dat als een hetero met homosexualiteit geconfronteerd wordt dat hij dat zo ervaart Daarvoor moeten ze wel een heel jaar wachten en dat ene journaalfragment over de Gay Parade afwachten. Maar dan heb je het weer die clichés.

Het is alleen zo dat als een hetero met homosexualiteit geconfronteerd wordt dat hij dat zo ervaart. .

Juist, en dat idee probeer ik dus uit te werken. Mijn context was ook het verschijnsel Gay-parade en de overdreven dingen die je als hetero daar ziet. Per slot van rekening is er geen Hetero-parade !
Daarbuiten gebeuren natuurlijk ook overdreven dingen maar die zaten nu niet in mijn scope.

Bofko
28-07-04, 17:00
Geplaatst door Couscousje
Het lijkt me eerder dat die overdrijving helemaal niet bevorderlijk is voor de acceptatie.

Cc

Wat voor de hetero overdrijving is, is voor de homo de confrontatie en maatschappelijk gezien heeft het in de loop der tijd wel geholpen bij de acceptatie. Er is gewenning ontstaan.

850
28-07-04, 17:03
Geplaatst door Bofko
[U]Per slot van rekening is er geen Hetero-parade !


:boogie::boogie: Zaterdag is er weer een nieuwe editie van zomercarnaval in Rottttterdam :boogie::boogie:

Couscousje
28-07-04, 17:04
Geplaatst door Bofko
Wat voor de hetero overdrijving is, is voor de homo de confrontatie en maatschappelijk gezien heeft het in de loop der tijd wel geholpen bij de acceptatie. Er is gewenning ontstaan.

Gewenning?

Werkelijk?

Vreemd, ik lees de laatste tijd alleen maar nieuwsberichten over huwelijken van homoseksuelen die ontbonden worden.

:moe:

Cc

Waterval
28-07-04, 17:08
Geplaatst door 850
:boogie::boogie: Zaterdag is er weer een nieuwe editie van zomercarnaval in Rottttterdam :boogie::boogie:



Je bedoelt die mannen die zingen: "Hand in hand ..."?

:nijn:

Simon
28-07-04, 17:09
Geplaatst door Couscousje
Nee, hoor.

Dat zei je niet.

Jij had het over hoofddoekjes en moslima's.

Ik kan er toch niks aan doen dat jij maar de helft van mijn bijdragen leest?

Bofko
28-07-04, 17:10
Geplaatst door Couscousje
Gewenning?

Werkelijk?

Vreemd, ik lees de laatste tijd alleen maar nieuwsberichten over huwelijken van homoseksuelen die ontbonden worden.

:moe:

Cc

:confused: Wat heeft dat met acceptatie te maken, zoals hierboven beschreven ?

850
28-07-04, 17:13
Geplaatst door Waterval
Je bedoelt die mannen die zingen: "Hand in hand ..."?

:nijn:

Ik bedoel die 1500 mooie vrouwen die daar lekker lopen te dansen :boogie:

:nijn: Het kijken naar zingende mannen laat ik aan anderen over.........

Couscousje
28-07-04, 17:13
Geplaatst door Bofko
:confused: Wat heeft dat met acceptatie te maken, zoals hierboven beschreven ?

Kennelijk is de acceptatie ervan nog ver te zoeken.

Cc

Simon
28-07-04, 17:14
Geplaatst door Bofko
[Juist, en dat idee probeer ik dus uit te werken. Mijn context was ook het verschijnsel Gay-parade en de overdreven dingen die je als hetero daar ziet. Per slot van rekening is er geen Hetero-parade !
Daarbuiten gebeuren natuurlijk ook overdreven dingen maar die zaten nu niet in mijn scope.

Ja maar aan de ene kant blijkt dus dat daar duizenden mensen speciaal voor naar amsterdam komen omdat ze dat graag willen zien. En de overige nederlanders zien er een bijdrage van hoogstens enkele minuten over op het journaal en dan mogen ze weer een jaar wachten.

En overdreven hetero dingen .... ik zie ze zo vaak

David
29-07-04, 10:17
Geplaatst door Couscousje
Gewenning?

Werkelijk?

Vreemd, ik lees de laatste tijd alleen maar nieuwsberichten over huwelijken van homoseksuelen die ontbonden worden.

:moe:

Cc


Dat is maar één huwelijk, hoor lieverd. In Frankrijk.

David
29-07-04, 10:18
Geplaatst door 850
:boogie::boogie: Zaterdag is er weer een nieuwe editie van zomercarnaval in Rottttterdam :boogie::boogie:


Over te koop lopen met heterosexualiteit gesproken. Maar van mij mogen jullie, hoor kinders.

David
29-07-04, 10:20
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me inderdaad af, waarom heteroseksuelen niet zo overdreven te koop lopen met hun geaardheid en homoseksuelen wel?

Cc

Hetero's lopen veel meer te koop met hun geaardheid als homo's, alleen het valt niemand op omdat hetero's domineren in de wereld. Kijk naar al die bruidboetieken, kinderwagens, "gezinsaanbiedingen", religie, reclame, televisieshows met koppels, trouwkwissen, 99,99% van de bioscoopfilms, partnerwetten in 99% van de landen ter wereld etc. etc.

David
29-07-04, 10:21
Geplaatst door euhh
Moeten ze verbieden die onzin, je sexuele geaardheid toon je maar in je eigen huis.
Blegh

Zie hierboven.

David
29-07-04, 10:26
Geplaatst door Bofko
Tijdens zo'n gay-parade spelen een aantal zaken mee denk ik:
1. Het groepsgevoel . Zet mensen met eenzelfde identiteit bij elkaar en ze gaan die gemeenschappelijke identiteit 'benadrukken' .
2. De verwachting van het publiek. Publiek wil homo's zien die homo-dingen doen dus krijgen ze die ook te zien.
3. Overdrijving om geaccepteerd te worden. Dit aspect is nu natuurlijk een stuk minder dan 20 jaar geleden.


Of gewoon met z'n allen een fijn feest vieren, en voor één keer de hele stad overnemen en je geen moer aantrekken van wat hetero's er van vinden - waarvan met name een hoop kerels "Oooh", "Aaaah" en "Schande" roept, maar die eignelijk stinkend jaloers zijn want stiekem best wel zouden willen dat ze in hun onderbroek op een boot voor halfnaakte wijven konden staan.

Gaypride is een feest voor en door homo's - en wat hetero's er van vinden doet er niet toe.

David
29-07-04, 10:27
Geplaatst door Goodnight
Gaan Dutchguy en David ook meedoen?




Ik ga wel kijken, maar niet op een boot, niet paaldansen (daar komen ongelukken van) en niet in mijn zwembroek of onderbroek rondhollen.

Ga je gezellig mee?

TonH
29-07-04, 11:05
Go David, Go! :duim:

Ben het helemaal met je eens. De hypocrisie is bijna ondragelijk.

"Getver! Mannen die arm in arm over straat lopen. Blèhh! Vrouwen die elkaar kussen! Tfoe! Bijna blote mensen op tientallen boten...."

Wel eens aan het strand geweest, dames en heren? Of rond de Middelandsezee?!

David
29-07-04, 11:07
Geplaatst door TonH
Go David, Go! :duim:




:D

Dutchguy
29-07-04, 11:24
Ik heb niets tegen hetero's maar waarom moeten die er zo mee te koop lopen? Elke avond op RTL5 word ik weer met hetero-perversiteit geconfronteerd. En dan die belreclames 's avonds. Bellen hetero's ook wel eens gewoon met hun moeder? Ik zou zeggen hou je sexualiteit voor jezelf en val ons homo's er niet mee lastig! Op deze manier krijgen homo's wel een heel raar beeld van heterosexuelen!

dicksr
29-07-04, 11:27
Geplaatst door Couscousje
Gewenning?

Werkelijk?

Vreemd, ik lees de laatste tijd alleen maar nieuwsberichten over huwelijken van homoseksuelen die ontbonden worden.

:moe:

Cc

Over 1 homo-huwelijk dat in frankrijk ontbonden werd?

Ooit iets gezien / gelezen van/over de acties die Dolle Mina in vooral de laat 60-er en vroeg 70-er jaren heeft gevoerd voor vrouwen emancipatie ? Die acties waren (voor die tijd) net zo spectaculair als de Gay-parade (voor onze tijd) is.

Gaypride is overigens mee omvattend dan de gay-parade alleen: "Ik ben wie ik ben en ik ben trots op mezelf."

Ik ben dus van mening dat DERGELIJKE ludieke, choquerende, extravagante, clowneske, confronterende, etc. manifestaties wel degelijk bijdragen aan emancipatie, voor vrouwen, voor homo's, gehandicapten, onderdrukten, vervolgden, etc.

Kijk ook eens naar activiteiten van organisaties als Greenpeace, Liveaid, anti-oorlog, anti-kernbom, anti-discriminatie, anti-geweld, etc.
demonstraties.

Allemaal verschillende acties, activiteiten en doelstellingen die van hetzelfde middel gebruik maken: een vorm van demonstratie, manifestatie om bij te dragen aan bewustwording op een gewenst terrein.

dicksr

David
29-07-04, 11:31
Geplaatst door Dutchguy
Ik heb niets tegen hetero's maar waarom moeten die er zo mee te koop lopen? Elke avond op RTL5 word ik weer met hetero-perversiteit geconfronteerd. En dan die belreclames 's avonds. Bellen hetero's ook wel eens gewoon met hun moeder? Ik zou zeggen hou je sexualiteit voor jezelf en val ons homo's er niet mee lastig! Op deze manier krijgen homo's wel een heel raar beeld van heterosexuelen!


Wat mij destijds zo shockeerde was die perverse kwis met Carry Tefsen. Steeds maar weer werd je geconfronteerd met jongens die zonodig een meisje moesten, en omgekeerd. Aan het eind zakte er een waaier naar opzij en dan gingen ze zoenen (Blèèèh!) en dan OP KOSTEN VAN DE BELASTINGBETALER een dagje uit samen, en dan kwmaen ze weer terug om te vertellen of ze elkaar al dan niet aantrekkelijk vonden. Wat een vieze smeerlapperij was dat. Zo maar, open en bloot, tijdens prime-time, kinderen konden het zien!


;)

Dutchguy
29-07-04, 11:35
Geplaatst door David
Wat mij destijds zo shockeerde was die perverse kwis met Carry Tefsen. Steeds maar weer werd je geconfronteerd met jongens die zonodig een meisje moesten, en omgekeerd. Aan het eind zakte er een waaier naar opzij en dan gingen ze zoenen (Blèèèh!) en dan OP KOSTEN VAN DE BELASTINGBETALER een dagje uit samen, en dan kwmaen ze weer terug om te vertellen of ze elkaar al dan niet aantrekkelijk vonden. Wat een vieze smeerlapperij was dat. Zo maar, open en bloot, tijdens prime-time, kinderen konden het zien!


;)

Zoooo heeee, en ik had zo'n hoge pet op van Carry.

Het schijnt trouwens dat er een heel deel van Amsterdam zo ingericht is dat heterofielen hun lage lusten er kunnen botvieren, iets met 'red light district' of zo. En iets met een 'bananenbar' of zo. Sjesses, waar gaat het heen met de maatschappij. We gaan aan de losse heteronormen ten onder!

David
29-07-04, 11:40
Geplaatst door Dutchguy
Zoooo heeee, en ik had zo'n hoge pet op van Carry.

Het schijnt trouwens dat er een heel deel van Amsterdam zo ingericht is dat heterofielen hun lage lusten er kunnen botvieren, iets met 'red light district' of zo. En iets met een 'bananenbar' of zo. Sjesses, waar gaat het heen met de maatschappij. We gaan aan de losse heteronormen ten onder!

Wat mij beangstigd is dat die smeerlappen zonder meer kunnen trouwen, paren en kinderen op de wereld kunnen zetten, zo maar, zonder enig toezicht of restricite. En die kinderen vervolgens weer kunnen indoctrineren met hun verwerpelijke, smerige en perverse ideeën. Heel beangstigend.

Dutchguy
29-07-04, 11:41
Geplaatst door David
Wat mij beangstigd is dat die smeerlappen zonder meer kunnen trouwen, paren en kinderen op de wereld kunnen zetten, zo maar, zonder enig toezicht of restricite. En die kinderen vervolgens weer kunnen indoctrineren met hun verwerpelijke, smerige en perverse ideeën. Heel beangstigend.

Hoog tijd dat er een voorbeeld gesteld wordt.
Ik zal vanmiddag eens kijken wat het hoogste gebouw van de stad is. :wink:

David
29-07-04, 11:45
Geplaatst door Dutchguy
Hoog tijd dat er een voorbeeld gesteld wordt.
Ik zal vanmiddag eens kijken wat het hoogste gebouw van de stad is. :wink:


We moeten tolerant zijn vrees ik. En daarbij, ik heb onder mijn vrienden ook een aantal van die hetero's. Hele aardige, lieve mensen hoor, heel normaal. En je kunt het niet eens aan ze zien dat ze "zo" zijn. Ik kan alleen niet tegen die types die er zo mee te koop lopen, van die mannen die zo "stoer" en "macho" zijn, en van die vrouwen die zo "elegant" en "charmant" doen. Waar is dat nou voor nodig?

Dutchguy
29-07-04, 11:51
Geplaatst door David
We moeten tolerant zijn vrees ik. En daarbij, ik heb onder mijn vrienden ook een aantal van die hetero's. Hele aardige, lieve mensen hoor, heel normaal. En je kunt het niet eens aan ze zien dat ze "zo" zijn. Ik kan alleen niet tegen die types die er zo mee te koop lopen, van die mannen die zo "stoer" en "macho" zijn, en van die vrouwen die zo "elegant" en "charmant" doen. Waar is dat nou voor nodig?

Misschien heb je wel gelijk. De meeste heterofielen zijn wel aardig en ze kunnen er toch ook niets aan doen dat ze zo geboren zijn?

taouanza
29-07-04, 11:53
:haha:

David
29-07-04, 11:57
Geplaatst door Dutchguy
Misschien heb je wel gelijk. De meeste heterofielen zijn wel aardig en ze kunnen er toch ook niets aan doen dat ze zo geboren zijn?


Aardig zijn ze zeker, de meesten. Maar zo geboren? Ik weet het niet. Het is volgens mij ook een keuze, "er bij willen horen", culturele en religieuze indoctrinatie. een ziekte wil ik het niet noemen, dat is onfatsoenlijk, maar het komt wel érg dicht bij primitieve en ordinaire paringsdrift.

Bofko
29-07-04, 11:59
:hihi: .
Mooie spiegel voorgehouden middels dit duet van 2 heren.

Dutchguy
29-07-04, 12:01
Geplaatst door David
Aardig zijn ze zeker, de meesten. Maar zo geboren? Ik weet het niet. Het is volgens mij ook een keuze, "er bij willen horen", culturele en religieuze indoctrinatie. een ziekte wil ik het niet noemen, dat is onfatsoenlijk, maar het komt wel érg dicht bij primitieve en ordinaire paringsdrift.

We kunnen natuurlijk omscholingscursussen aanbieden, misschien wel een gat in de markt. Kijk, het effect op de maatschappij zal alleen maar gunstiger zijn. Minder overbevolking en ook meer leuke teeveeprogramma's over kunst enzo. En dan hoeven mannen ook niet meer zo stoer te doen. Zullen ze vast wel fijn vinden.

David
29-07-04, 12:07
Geplaatst door Dutchguy
We kunnen natuurlijk omscholingscursussen aanbieden, misschien wel een gat in de markt. Kijk, het effect op de maatschappij zal alleen maar gunstiger zijn. Minder overbevolking en ook meer leuke teeveeprogramma's over kunst enzo. En dan hoeven mannen ook niet meer zo stoer te doen. Zullen ze vast wel fijn vinden.


Ik weet niet of dat zin heeft. Er schijnen in bepaalde landen wel resultaten geboekt te zijn met onderdrukking en onkenning van het verschijnsel. Ze verdwijnen dan in ieder geval uit het straatbeeld. Maar persoonlijk vind ik dat te barbaars. Wel mag er van mij restrictie en toezicht op bijvoorbeeld film, televisie, pers en boeken komen, om bijvoorbeeld te voorkomen dat kinderen teveel aan dergelijke zaken worden blootgesteld. Maar ach, thuis mogen ze van mij hun gang gaan.

Dutchguy
29-07-04, 12:13
Geplaatst door David
Ik weet niet of dat zin heeft. Er schijnen in bepaalde landen wel resultaten geboekt te zijn met onderdrukking en onkenning van het verschijnsel. Ze verdwijnen dan in ieder geval uit het straatbeeld. Maar persoonlijk vind ik dat te barbaars. Wel mag er van mij restrictie en toezicht op bijvoorbeeld film, televisie, pers en boeken komen, om bijvoorbeeld te voorkomen dat kinderen teveel aan dergelijke zaken worden blootgesteld. Maar ach, thuis mogen ze van mij hun gang gaan.

Na ja, van mij mogen ze ook hun gang wel gaan, maar dan inderdaad thuis. Ik hoef er niet mee geconfronteerd mee te worden want het loopt nu de spuigaten uit. Je kunt gewoon geen film meer zien of je ziet mannen en vrouwen zoenen of erger. Kijk, en dat gaat vervelen. Ik hoef niet persee ieder uur op tv geconfronteerd te worden met heterofiele geneugten, dat kan best minder. Ik ben tolerant maar er zijn grenzen natuurlijk. Het kan best allemaal een stukje minder. Ik ben dan ook veel meer geneigd de hand uit te steken aan de heterofiele medemens. Aan ons zal het niet liggen. Nu hullie nog.

TonH
29-07-04, 12:18
Aan vakantie toe? Op het vliegtuig naar Paradise of Super Paradise Beach op Mykonos!

http://www.members.optusnet.com.au/~youngjames/images2/Mykonos4.jpg

Dutchguy
29-07-04, 12:19
*koffer pakt* :stout:

David
29-07-04, 12:21
Geplaatst door Dutchguy
*koffer pakt* :stout:


Ik ben een keurig getrouwde man. :huil:

Dutchguy
29-07-04, 12:24
Geplaatst door David
Ik ben een keurig getrouwde man. :huil:

Laat ik solidair zijn en blijven. Ik lijk wel een heterofiel, meteen zijn *** achterna bij het zien van vlees. :jeweetog:

Dutchguy
29-07-04, 12:46
Nederlandse man wil geen roze dragen. (Telegraaf)

Nederlandse mannen hebben het niet zo op roze als kleur voor hun kleding. De kleur staat in de top drie van modekleuren deze zomer, maar de mannen willen er vooralsnog niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek onder 535 mensen, gehouden in opdracht van wasmiddelmerk Robijn.

"Wat een homokleur", "ik ben toch geen wijf" en "flikker op met je roze" zijn veel gegeven antwoorden op de vraag "Wat vind jij van roze als kleur voor je kleding?" Eén op de tien mannen gaf overigens toe de kleur stiekem wel mooi te vinden, maar bang te zijn voor negatieve reacties van anderen.

Blauw blijft favoriet bij zowel mannen als vrouwen. Deze kleur geeft mensen, net als zwart, een zelfverzekerd gevoel en wordt zowel naar het werk als in de vrije tijd gedragen. Een ander voordeel vindt men dat blauw en zwart gemakkelijk te combineren zijn met andere kleuren.

De mensen denken ook aan de kleur van de kleding van iemand te kunnen zien hoe iemand zich voelt. Ruim zestig procent van de ondervraagden meent bijvoorbeeld dat iemand die felle kleuren draagt extravert is. De helft vindt dat dragers van opvallende kleuren vrolijke en gezellige mensen zijn

------------------------------------------------

Allemaal angst. :p

Bofko
29-07-04, 12:53
Geplaatst door Dutchguy
Allemaal angst. :p
Precies. Mietjes zijn het.

David
29-07-04, 13:00
Geplaatst door Dutchguy
Allemaal angst. :p


Ahum. Ik heb ook een hekel aan de kleur roze. :cheefbek:

Ik zal toch niet.......?

Dutchguy
29-07-04, 13:08
Geplaatst door David
Ahum. Ik heb ook een hekel aan de kleur roze. :cheefbek:

Ik zal toch niet.......?

Ehhh.... I blame the media!!!

David
29-07-04, 13:12
Geplaatst door Dutchguy
Ehhh.... I blame the media!!!


Geïndoctrineerd? Ik? Damn! Vast door dat perverse blaadje waar ik werk, of te vaak op visite geweest bij mijn (hetero) ouders. Shit. Snel naar de Cockring vanavond, voor wat gezonde zingeving.

Dutchguy
29-07-04, 13:35
Geplaatst door David
Geïndoctrineerd? Ik? Damn! Vast door dat perverse blaadje waar ik werk, of te vaak op visite geweest bij mijn (hetero) ouders. Shit. Snel naar de Cockring vanavond, voor wat gezonde zingeving.

Testing testing... Wie is Johan Paulik?

Als je het antwoord niet weer zou ik meteen naar boekhandel Vrolijk gaan voor een antidotum.

En naar de Cockring natuurlijk. :wink:

David
29-07-04, 13:53
Geplaatst door Dutchguy
Testing testing... Wie is Johan Paulik?




Shit, ik heb echt geen idee wie dat is.

Ik weet wél wie Divine, Amanda Lear, Jeff Stryker, Cadinot, Oscar Wilde, Tula, Ludwig II, en Tammy faye Bakker zijn.

Is er nog hoop?

Dutchguy
29-07-04, 14:15
Geplaatst door David
Shit, ik heb echt geen idee wie dat is.

Ik weet wél wie Divine, Amanda Lear, Jeff Stryker, Cadinot, Oscar Wilde, Tula, Ludwig II, en Tammy faye Bakker zijn.

Is er nog hoop?

:giechel: Kijk, dat gaat de goede kant op. Ik denk dat het wel goed komt met jou.

David
29-07-04, 14:39
Geplaatst door Dutchguy
:giechel: Kijk, dat gaat de goede kant op. Ik denk dat het wel goed komt met jou.


St. Sebastiaan zij dank!

850
29-07-04, 23:43
Geplaatst door Dutchguy
En naar de Cockring natuurlijk. :wink:

:verward: Cockwatte?

Bofko
29-07-04, 23:50
Geplaatst door 850
:verward: Cockwatte?

Googlen, 850 !

http://www.sexwoordenboek.nl/cockring.html

850
30-07-04, 00:00
Geplaatst door Bofko
Googlen, 850 !

http://www.sexwoordenboek.nl/cockring.html

Dus naar de cockring gaan, wil zeggen dat iedereen daar gezamelijk met cockringen rondlopen?

Bofko
30-07-04, 00:07
Geplaatst door 850
Dus naar de cockring gaan, wil zeggen dat iedereen daar gezamelijk met cockringen rondlopen?

Oh , dan had ik je verkeerd begrepen. Shit, die dirty mind ook altijd...
:fuckit:

Pixelshade
30-07-04, 00:11
Geplaatst door Waterval
Wie helpt me de nacht ervoor een paar honderd piranha's in de Amsterdamse grachten te dumpen?


:haha:

:haha:

ik denk dat voor eerst in de geschiedenis de viswinkel in dit dorp word overvallen :hihi:
:D

850
30-07-04, 00:12
Geplaatst door Bofko
Oh , dan had ik je verkeerd begrepen. Shit, die dirty mind ook altijd...
:fuckit:

:gniffel: Waarschijnlijk is de Cockring gewoon een trendy club voor het homo publiek maar onze geile Bofko komt gelijk met allerlei ondeugend speelgoed aanzetten. :gniffel:

~Panthera~
30-07-04, 00:14
Geplaatst door 850
Dus naar de cockring gaan, wil zeggen dat iedereen daar gezamelijk met cockringen rondlopen?
---------------------

Zo naief ben je toch niet he ? :moe:

Bofko
30-07-04, 00:25
Geplaatst door 850
:gniffel: Waarschijnlijk is de Cockring gewoon een trendy club voor het homo publiek maar onze geile Bofko komt gelijk met allerlei ondeugend speelgoed aanzetten. :gniffel:

:moe:

Qwertyno
30-07-04, 00:26
Gay Pride bloter en ondeugender

Dit wordt elke jaar gezegd.
Ik vraag me af of het echt bloter en ondeugender wordt en zo ja waarmee het zal eindigen.


P.s. Gay pride vind ik een slechte reclame voor homo's. (homo = bloot en ondeugend).

850
30-07-04, 00:36
Geplaatst door Bofko
:moe:

:cheefbek: Doe ik er 2 funny-smileys erbij om het luchtig te houden maar dan sta ik toch nog op lange tenen te trappelen

Bofko
30-07-04, 00:50
Geplaatst door 850
:cheefbek: Doe ik er 2 funny-smileys erbij om het luchtig te houden maar dan sta ik toch nog op lange tenen te trappelen

Bij dit medium met alleen tekst en smileys kunnen subtiele bedoelingen snel ontsporen bij de ander. Stel je even voor dat je vanuit een soort irritatie die opmerking gemaakt had. Dat schoot toch even door mijn hoofd . En ik dacht dat je het spelletje met je cockwattes-vraag toch zelf begonnen was. Ok, luchtig bedoeld en luchtig opgevat nu. Schluss.

Al3arbi
30-07-04, 00:52
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Zo naief ben je toch niet he ? :moe:


Panthera, ouwe! Heb jij toevallig gister `n pak of vierhonderdzesenvijftig kattenbakkorrels gehaald?

850
30-07-04, 01:06
Geplaatst door Bofko
En ik dacht dat je het spelletje met je cockwattes-vraag toch zelf begonnen was.
Schluss.

:fplet: Het was inderdaad maar een spelletje.
Luchtig gebrarrel in de nachtelijke uurtjes.



;) Schlusswatte?

Bofko
30-07-04, 01:12
Geplaatst door 850
:fplet: Het was inderdaad maar een spelletje.
Luchtig gebrarrel in de nachtelijke uurtjes.

;) Schlusswatte?

Schlusscockring. :wink:

Goodnight
30-07-04, 11:22
Geplaatst door David
en van die vrouwen die zo "elegant" en "charmant" doen. Waar is dat nou voor nodig?

:ego: