PDA

Bekijk Volledige Versie : *********** doet het niet !!!!

Moehammed
28-07-04, 13:22
*********** doet het niet !!!!

Wat nu? Nu kan ik nergens meer mijn opgekropte frustratie, die ik heb opgelopen door Nederlandse collega's kwijt. Een optie was om weer zoals gewoonlijk te posten op Maghrebonline, maar daar zou ik mijn frustratie niet kwijt kunnen. En toen kwam het, iemand deed een suggestie om een kijkje te nemen op Maroc.nl. Na een uitgebreide oriëntatie op verschillende rubrieken, die mij een beetje deed denken aan 't onzinhoekje op ***********, heb ik besloten om mij maar te vestigen in de rubriek 'Wie schrijft die blijft'.

Nog nooit heb ik een stel geleerde domkoppen bij elkaar gezien, totdat ik daar kwam, maar dat terzijde. Ik kwam een aantal vrijdenkers tegen die zichzelf moslims noemden. Eén van hun was Couscousje, die ook bekend stond als Aphrodytes. Couscousje is een persoon die graag te koop loopt met haar schat aan woorden en 'intelligentie' . Alleen is intelligentie helaas ver te zoeken bij dit soort vrijdenkende, gestudeerde domkoppen. Termen als 'consacreren', 'degeneratief' en 'procédé' zijn standaard woorden die zij gebruikt. Geen mens die deze woorden zal gebruiken, laat staan weten wat het betekent, behalve de intelligente knuffelallochtoontjes op Maroc.nl. Ja, je moet toch echt je domheid compenseren door dit soort woorden te gebruiken.

Wat mij echter opviel aan haar, ondanks dat ze een studie heeft gehad als 'communicatiedeskundige' is dat zij elke inhoudelijk discussie uit de weg ging met de hulp van de Moderator. Ik kan mij voorstellen, dat als je nog nooit een inhoudelijk reactie tegen je hebt gekregen, dat dit dan wel even schrikken is en de enige optie is dan 'Help Moderator'.

Discussie, wat is dat? Je zou zeggen dat een 'communicatiedeskundige' weet wat dat is, want uiteindelijk is discussie een communicatiemethode waarvan de grenzen vaag overgaan op gebieden die zich uitstrekken van het overbrengen van informatie, het onderhoudend converseren, bekvechten, het onderwijzen, indoctrineren of zeuren tot het daadwerkelijk bespreken met een andere partij wat de beste oplossing van een bepaald probleem is en het verschil van meningen met elkaar bespreken en het debatteren over inzichten omtrent een gegeven concept. Maar vreemd genoeg had een 'communicatiedeskundige' die wekelijks een column schreef (zegt zij) daar geen weet van. Bovendien waren haar rationele gesprekstechnieken verre van goed voor een geleerd knuffelallochtoon.

Na een korte discussie met deze primaat, die zichzelf intelligent noemt, kreeg ik de indruk dat zij niks meer te vertellen had en zich trachtte te verschuilen achter het feit dat ik te min was om mee te discussiëren. Ach ja, ik begreep het en observeerde de rest van haar reacties en kwam tot deze conclusie die tevens ook haar stilte verklaarde jegens mij.

Conclusie was:

Wanneer we geconfronteerd worden met andere zienswijzen of gedragingen gaan we snel over op het verwerpen van deze manier van handelen om het tenslotte met ter plekke verzonnen en overgenomen argumenten het eigen gedrag te rechtvaardigen. Terwijl in feite het omgekeerde, de argumentatie rechtvaardigt: eerst het nadenken, beredeneren en bespiegelen, dan eventueel beoordelen.

Maar waarom? Is dat omdat zij het niet gewend was om taalkundig en inhoudelijk het onderspit te delven? Als dat zo is, dan is er voor de discussie een tal van frustrerende emoties vooraf gegaan. Ik zou mij geld terug vragen, die ik heb betaald voor mijn studie 'communicatiedeskundige'.

Ach ja Maroc.nl, een immorele tegenpartij, zal altijd trachten de ander het onmogelijk te maken om al die punten op te sommen. Of het past simpelweg niet in de vaart van het gesprek. Maar zelfs al zou het gegeven zijn, dat iemand alle punten van een bepaalde motivatie opsomt, zullen tegenstanders en toehoorders altijd geneigd zijn maar één punt te horen. Ja Maroc.nl, als een intellectuele site voor Marokkanen, maar vergeet niet: De domheid staat altijd klaar om zichzelf te bewonderen. Laat dit dan ook mijn laatste woorden zijn voor deze intellectualistisch website en haar verbazingwekkende leden.

NajibZ, Maghreb Online