PDA

Bekijk Volledige Versie : The real reasons Bush went to war



BiL@L
28-07-04, 16:07
gewist

Joepie
28-07-04, 16:17
Niet helemaal gelezen maar ik zie een dikgedrukt woord:
Dat het met olie te maken heeft lijkt me wel duidelijk aangezien america olieverslindende maatschappij nr 1 is.

Mijn conspiracy:)

Pappa bush B low U p S addam H oessein (heeft afgesproken met de grote oliebedrijven dat ze wat meer inbreng krijgen als hij koeweit en irak heeft bevrijd, dus heeft steun gekregen dmv. vele dollars. Saddam is echter aan de macht gebleven dus de oliebedrijven blijven hameren op de gemaakte afspraak.

Nu is er een zoontje genaamd George en die zal dan pappa's beloftes waarmaken, met als beloning gulle giften voor zijn campagne e.d.

Tja een conspiracy theory...bedacht door mezelf, maar ik vind hem redelijk logisch....

Waterval
28-07-04, 16:32
Geplaatst door Joepie
Niet helemaal gelezen maar


Doe toch maar wel, als je tenmiste een serieuze reactie wilt geven.

:)

Joepie
28-07-04, 16:44
Geplaatst door Waterval
Doe toch maar wel, als je tenmiste een serieuze reactie wilt geven.

:)


the real reason was that Iraq was swimming in oil.

oil oil oil oil, energyplan.... nah ik lees niet verder......

ok nog eentje dan:

Oil and the dollar were the real reasons for the attack on Iraq, with WMD as the public reason now exposed as woefully inadequate.

Tja de koppeling met geld heb ik weggelaten maar olie beinvloedt zoveel dus ook de financiele markt aangezien het een GRONDSTOF is. Letterlijk en figuurlijk.

lennart
28-07-04, 20:33
Hehe.. Als dat de reden was, waarom blijft de dollar dan zakken en de olieprijs stijgen :p

Nee de ware reden van de Iraq oorlog was tweeledig:

1) Het vernietigen van de "rust" in het midden-oosten, het creeeren van chaos, het creeeren van een extremistische al-qaida achtige ideologie in het midden-oosten. De Neocons hebben voor Iraq dezelfde rol in gedachte als de rol die Nazi duitsland speelde.
Iraq moet het machtscentrum worden van een extremistische Islamistische beweging die het hele midden-oosten moet overweldigen. Het uitlokken van een oorlog tussen de Moslims en de Joden. Dit met als uiteindelijk doel een vorm van Islam te maken die zo verachtelijk is, dat daarmee de Islam definitief kan worden onderworpen door de NWO.

2) Het vernietigen van de Amerikaanse droom/illusie. Het vernietigen van de Amerikaanse strijdkrachten in het midden-oosten. Het vernietigen van de morele status van de VS in de wereld. Het in diskrediet brengen van de Amerikaanse democratie. Het omzeep helpen van de Amerikaanse republiek. Het omverbrengen van de Amerikaanse economie. Dit alles om de juiste condities te creeeren voor een fascistisch overname van de VS.

barfly
28-07-04, 20:52
Volgens mij is het simpeler. De VS heeft Irak "bevrijdt" om vervolgens een mooie springplank er aan over te houden naar andere landen en zodoende het MO militair in een houdgreep te plaatsen. Immers niemand kan tegen het VS leger op, en als die nog in de buurt zijn ook dan houdt iedereen verder z'n kop dicht. Olie gegarandeerd en Israel heeft een belangrijke bondgenoot lekker dicht in de buurt.

lennart
28-07-04, 21:25
Geplaatst door BiL@L
Mooi verhaal. Maar als de olie op is, dan zijn al die wapens voor niets. En zullen de zwaarden weer geslepen moeten worden...
:rolleyes:

De Neocons geloven in eeuwige oorlogsvoering, "Perpetual war" om hun macht te laten gelden. Olie is echt alleen maar een handige reden die de Neocons aangrepen, maar zelfs als Irak geen druppel olie had, dan zouden ze Iraq nog willen aanvallen. Kijk bijvoorbeeld naar de vijandigheid van de Neocons richting Syrie, en dat land heeft niet of nauwelijks olie.

lennart
28-07-04, 21:26
Geplaatst door barfly
Volgens mij is het simpeler. De VS heeft Irak "bevrijdt" om vervolgens een mooie springplank er aan over te houden naar andere landen en zodoende het MO militair in een houdgreep te plaatsen. Immers niemand kan tegen het VS leger op, en als die nog in de buurt zijn ook dan houdt iedereen verder z'n kop dicht. Olie gegarandeerd en Israel heeft een belangrijke bondgenoot lekker dicht in de buurt.

Het Amerikaanse leger zit in de tang in Iraq. Ze vechten een oorlog die ze niet kunnen winnen.

barfly
28-07-04, 21:32
Geplaatst door lennart
Het Amerikaanse leger zit in de tang in Iraq. Ze vechten een oorlog die ze niet kunnen winnen.

Is het je al opgevallen dat de Irakezen zelf die oorlog meer en meer aan het vechten zijn?

De VS heeft straks een aantal strategische uitvals bases in Irak en bemoeien zich minimaal met de politiek zolang de politiek niet in de weg staat van de VS belangen.

lennart
28-07-04, 21:46
Geplaatst door barfly
Is het je al opgevallen dat de Irakezen zelf die oorlog meer en meer aan het vechten zijn?

De VS heeft straks een aantal strategische uitvals bases in Irak en bemoeien zich minimaal met de politiek zolang de politiek niet in de weg staat van de VS belangen.

Zover ik weet gaan er nog steeds 2 Amerikanen officieel per dag dood. Dit is dus exclusief de slachtoffers die vallen onder categorie, greencard-soldaten en huurlingen.

De huidige regering in Iraq zal het niet de steun krijgen van de Iraakse bevolking, omdat ze niet instaat zullen energieproblemen op te lossen.

De Amerikanen hebben te maken met slechte aanvoerlijnen. De snelweg tussen Amman en Bagdad is al vrijwel gesloten, maar hij zal spoedig compleet worden gesloten door de rebellen.
http://washingtontimes.com/upi-breaking/20040728-051148-7213r.htm
http://www.boston.com/dailynews/209/world/In_Iraq_growing_number_of_fore:.shtml

De Amerikanen zullen worden verdreven uit Iraq.

barfly
28-07-04, 21:55
Geplaatst door lennart
Zover ik weet gaan er nog steeds 2 Amerikanen officieel per dag dood. Dit is dus exclusief de slachtoffers die vallen onder categorie, greencard-soldaten en huurlingen.

De huidige regering in Iraq zal het niet de steun krijgen van de Iraakse bevolking, omdat ze niet instaat zullen energieproblemen op te lossen.

De Amerikanen hebben te maken met slechte aanvoerlijnen. De snelweg tussen Amman en Bagdad is al vrijwel gesloten, maar hij zal spoedig compleet worden gesloten door de rebellen.
http://washingtontimes.com/upi-breaking/20040728-051148-7213r.htm
http://www.boston.com/dailynews/209/world/In_Iraq_growing_number_of_fore:.shtml

De Amerikanen zullen worden verdreven uit Iraq.

Zolang Basra stevig in Britse handen is en Koeweit nergens mee zit, denk ik dat de VS nog wel ff in Irak rond zullen hangen. Overigens worden de nieuwe Iraakse troepen en politie in hoog tempo opgeleid.

Ik denk dat de VS alleen snel weg zullen gaan als Bush naar huis wordt gestuurd.

De tijd zal het ons leren...

Wizdom
29-07-04, 11:02
Geplaatst door BiL@L
En wat gebeurd er daarna? :)

De NECONS krijgen hun zin... De eerste Al Qaida gelieerde staat is ontsproten...