PDA

Bekijk Volledige Versie : Met dank aan Poetin: olieprijs stijgt



Simon
28-07-04, 17:51
NEW YORK De prijs voor een vat ruwe
olie is op de termijnmarkt in New York
gestegen met 1,21 dollar tot 43,05
dollar,de hoogste prijs sinds 1983.De
recordprijs geldt voor van een vat ruwe
olie met levering in september.

De stijgende olieprijs heeft te maken
met de waarschuwing van het Russische
concern Yukos dat het de olieproductie
mogelijk binnen enkele dagen moet
verlagen.Yukos is verwikkeld in een
conflict met justitie. zie ook 512

In Londen steeg op de olietermijnmarkt
de prijs van Brent-olie met 0,88 dollar
naar 39,25 dollar.Het vorige record
dateert van 2 juni met 42,45 dollar.

barfly
28-07-04, 17:59
Ja die Poetin is bezig om de economie van Rusland er weer bovenop te krijgen :maf2:

MootjeAmien
28-07-04, 18:37
Weet je wat...
Nee Laat maar toG zitten...
Olie zei je toG...?
Is ie gestegen...?
Hij gaat nog kelderen...


Weet ....
Ik ga maar es een dutje doen...
Nee, siesta... :jammer:Weet je wat...

lennart
28-07-04, 20:27
LOL.. Geef Putin maar de schuld van de hoge olieprijzen. Lekker makkelijk.

Als Poetin Yukos weer nationaliseert dan zal de Russische economie meer hebben aan de olieproductie, dan wanneer Yukos in handen blijft van proviteurs zoals Chodorkovsky. Het is toch niet normaal dat miljarden dollars van de Yukos opbrengsten worden afgeroomd naar belastingparadijsen.

En sja die hoge olieprijzen, het is simpelweg vraag en aanbod. De vraag naar olie, energie, begint het aanbod te overstijgen, met als gevolg enorme stijging in de energieprijzen (waarom dacht je dat die Markt in Nwderland juist nu wordt geliberaliseerd).

Overigens is energie de belangrijkste ingredient voor een groeiende economie, als de energie output van een land niet stijgt, dan zal het met de economie ook niet beter gaan. Deze correlatie zullen we nu zien in de het "rijke" westen. We zullen een rappe afbraak van onze welvaart zien, zodra wij onze energietoevoer niet langer kunnen garanderen.

barfly
28-07-04, 20:35
Geplaatst door lennart
LOL.. Geef Putin maar de schuld van de hoge olieprijzen. Lekker makkelijk.

Als Poetin Yukos weer nationaliseert dan zal de Russische economie meer hebben aan de olieproductie, dan wanneer Yukos in handen blijft van proviteurs zoals Chodorkovsky. Het is toch niet normaal dat miljarden dollars van de Yukos opbrengsten worden afgeroomd naar belastingparadijsen.

En sja die hoge olieprijzen, het is simpelweg vraag en aanbod. De vraag naar olie, energie, begint het aanbod te overstijgen, met als gevolg enorme stijging in de energieprijzen (waarom dacht je dat die Markt in Nwderland juist nu wordt geliberaliseerd).

Overigens is energie de belangrijkste ingredient voor een groeiende economie, als de energie output van een land niet stijgt, dan zal het met de economie ook niet beter gaan. Deze correlatie zullen we nu zien in de het "rijke" westen. We zullen een rappe afbraak van onze welvaart zien, zodra wij onze energietoevoer niet langer kunnen garanderen.

Poetin is gewoon heel dom bezig het kost hem zo meer dan het had kunnen opleveren. Als Poetin meteen had gezegd dat Yukos een staats bedrijf had moeten worden dan was ie klaar. Overigens is ie het investerings klimaat in Rusland aan het verzieken, geen multinational die erover piekerd nu fors in Rusland te investeren.

Trouwens de ware reden voor Poetin om de directeur van Yukos in de bak te stoppen is omdat die politieke ambities had. Zie de enige mede kandidaat in de strijd om het Russisch presidentschap die heel smerig buitenspel is gezet.

lennart
28-07-04, 21:09
Geplaatst door barfly
Poetin is gewoon heel dom bezig het kost hem zo meer dan het had kunnen opleveren. Als Poetin meteen had gezegd dat Yukos een staats bedrijf had moeten worden dan was ie klaar. Overigens is ie het investerings klimaat in Rusland aan het verzieken, geen multinational die erover piekerd nu fors in Rusland te investeren.

Dat zou natuurlijk niet kunnen, de internationale woede zou enorm zijn. Op deze manier gebruiken ze Westerse tactieken om een bedrijf kapot te maken. Laat een ding duidelijk zijn, geen multinational heeft geinvesteerd in Yukos, omdat Yukos geen gerespecteerd bedrijf was. Laat ik een voorbeeldje geven, samen met hun vriendje, de eigenaar van Chelsea, verkocht Yukos olie aan een nepbedrijf voor 7$ (dus ver onder de prijs) aan een bedrijf op de bahamas, en dat bedrijf bracht vervolgens die olie op de markt.

Ik geef Poetin, volledig gelijk om Yukos aan te pakken. Ik ga ervan uit dat wanneer dit hem lukt, hij ook andere bedrijven van de oliegarchen zal aanpakken.


Trouwens de ware reden voor Poetin om de directeur van Yukos in de bak te stoppen is omdat die politieke ambities had. Zie de enige mede kandidaat in de strijd om het Russisch presidentschap die heel smerig buitenspel is gezet.

Dat zeggen ze in het Westen ja. Maar ik kan je garanderen dat Chodorkovsky het nooit gelukt zou zijn om president te worden, en wel om de simpele reden dat de Russen een hekel hebben aan die oliegarchen.

Chodorkovsky steunde overigens vanalles en nog wat, van liberale partijen, tot de communisten tot ultranationalistische partijen. Dus om hem te beschuldigen van een politieke visie, zou hem te veel eer geven.

Een nationalisering van Yukos zou in elk geval het beste zijn voor Rusland. Of putin dit zal doen, heb ik overigens nog zo mijn twijfels over. Putin = NWO, gelieerd aan de Bilderberg.

Reken er overigens ook maar op dat de olieprijs nu blijvend hoog zal zijn.

barfly
28-07-04, 21:39
Geplaatst door lennart
Dat zou natuurlijk niet kunnen, de internationale woede zou enorm zijn. Op deze manier gebruiken ze Westerse tactieken om een bedrijf kapot te maken.
Sowieso is er internationale woede over de aanpak. En verder geloof ik niet dat een regering die een bedrijf op deze manier kapot maakt met dusdanige belangen verstrengeling van beide kanten, dat dit westers is.


Laat een ding duidelijk zijn, geen multinational heeft geinvesteerd in Yukos, omdat Yukos geen gerespecteerd bedrijf was.
Ik heb het over internationale investeringen in Rusland niet in Yukos.

Laat ik een voorbeeldje geven, samen met hun vriendje, de eigenaar van Chelsea, verkocht Yukos olie aan een nepbedrijf voor 7$ (dus ver onder de prijs) aan een bedrijf op de bahamas, en dat bedrijf bracht vervolgens die olie op de markt. [/quote[
Als je van dit soort schandalen houdt dan moet je Berlusconi (Italië) eens op de voet volgen.
[quote]
Ik geef Poetin, volledig gelijk om Yukos aan te pakken. Ik ga ervan uit dat wanneer dit hem lukt, hij ook andere bedrijven van de oliegarchen zal aanpakken.

Nogmaals Yukos zorgt er al voor dat Rusland economisch de mist in gaat, als Poetin nog meer van dit soort grappen uithaald dan is Rusland de komende 50 jaar uit de markt geplaatst



Dat zeggen ze in het Westen ja. Maar ik kan je garanderen dat Chodorkovsky het nooit gelukt zou zijn om president te worden, en wel om de simpele reden dat de Russen een hekel hebben aan die oliegarchen.

Chodorkovsky steunde overigens vanalles en nog wat, van liberale partijen, tot de communisten tot ultranationalistische partijen. Dus om hem te beschuldigen van een politieke visie, zou hem te veel eer geven.

Ik weet niet wat voor doel hij had maar ik zie geen problemen in politieke doelen, al ben ik tegen corruptie natuurlijk.


Een nationalisering van Yukos zou in elk geval het beste zijn voor Rusland. Of putin dit zal doen, heb ik overigens nog zo mijn twijfels over. Putin = NWO, gelieerd aan de Bilderberg.

Reken er overigens ook maar op dat de olieprijs nu blijvend hoog zal zijn.

Vergeet tenslotte even niet dat Poetin een ex KGB'er is en hij voornamleijk zijn ex collegae aansteld her en der. Dat maakt het wat mij betreft nog wat dubieuzer....

Wat ik eerlijkheidshalve wel moet zeggen is, dat Poetin volgens mij inderdaad de beste leider is voor Rusland en niet in het minste ook voor de rest van de wereld. Nog een machtsgreep en de kernwapens liggen mogelijk letterlijk bij de groenteboer.

Simon
28-07-04, 22:20
Poetin had Chodorkovsky best kunnen aanpakken zonder zijn bedrijf naar de verdoemenis te helpen. Bijvoorbeeld door een regeling voor die belastingschulden te treffen. Dat staat immers los van de persoonlijke verantwoordelijkheid van Chodorkovsky waar hij hem op wil pakken. Maar wellicht wil Poetin zijn bedrijf simpelweg stelen (zoals Chodorkovsky waarschijnlijk ook een groot deel van zijn imperium gestolen heeft) of laten wij zeggen terug geven aan het Russische volk. Ik hoop in ieder geval dat hij snel weer rust in de markt kan brengen.

lennart
28-07-04, 22:31
Ik lees wel weer dat de bovenstaande prikkers zich meer zorgen maken om de kosten van hun volgende volle tank, dan om hoe het Russische volk zou oordelen over Chodorkovsky en zijn charlatan bedrijf.

Ik wil nog niet zeggen dat Poetin het verkregen bedrijf zal inzetten om het Russische volk te helpen, maar de Russen zijn beter af zonder Chodorkovsky's van deze wereld.

barfly
28-07-04, 22:42
Geplaatst door lennart
Ik lees wel weer dat de bovenstaande prikkers zich meer zorgen maken om de kosten van hun volgende volle tank, dan om hoe het Russische volk zou oordelen over Chodorkovsky en zijn charlatan bedrijf.
Als dat zo was dan ging ik in de VS wonen waar de prijs van bezine minimaal is


Ik wil nog niet zeggen dat Poetin het verkregen bedrijf zal inzetten om het Russische volk te helpen, maar de Russen zijn beter af zonder Chodorkovsky's van deze wereld.
Tja daar moet ik het met je eens zijn.