PDA

Bekijk Volledige Versie : Mein Kampf en de Qor-aan worden op gelijke voet gesteld in Noorwegen...



BiL@L
29-07-04, 15:51
gewist

Marsipulami
29-07-04, 15:55
Geplaatst door BiL@L
Noorwegen: politici willen ban op islam

Kaderleden van de partij van de Vooruitgang (FRP) in Kristiansand stellen dat Hitler's "Mein Kampf" en de Koran is één van het zelfde is en willen dat de islam in Noorwegen wordt verboden. Dat meld de Noorse krant Dagbladet.

"Wij zijn niet de enige die dit verbod eisen," stelt Halvor Hulaas, voorzitter in Krstiansand van de FRP. "Dit is een opinie die in de Skandinavische landen reeds lang geldt. is. Wij importeren nu mensen met een godsdienst die op dezelfde manier wordt uitgeoefend zoals deze in het in jaar 600 werd
gepredikt. De vrijheid die wij in Noorwegen hebben kan van ons worden
weggehaald als wij niet beginnen om stevige eisen aan deze immigranten
te stellen."

Karina Udnæs, de leider van de gemeenteraadsfractie van de partij van de Vooruitgang in Kristiansand stelt het nog scherper

"Het is hoog tijd dat Noorwegen en Europa de islamitische ideologie op dezelfde lijn stellen als nazisme en deze onwettig en strafbaar stellen".

Udnæs: "De profeet Mohammed spoorde de moslims aan om iedere niet-moslim te doden"

Bron: Democrates.net

Is gewoon een publiciteitsstunt voor de islam. Waarschijnlijk zit Saudi Arabië achter dat verbod op de koran. :p

Marsipulami
29-07-04, 16:03
Geplaatst door BiL@L
Ze hebben anders minder aanhang dan de Vlaamse Blokkers... :)

Het Blok moet je niet onderschatten. Die zijn soms ook pro-islam. Het Vlaams Blok was destijds tegen een hoofddoekverbod. Ze waren van oordeel dat migranten hun moslimcultuur moesten kunnen behouden, zodat het altijd makkelijker was om ze terug te sturen naar het land van herkomst. :p

Simon
29-07-04, 16:05
Misschien moeten ze gewoon eerst eens in gesprek met die moslims in hun land.

dicksr
29-07-04, 16:13
Geplaatst door BiL@L
Noorwegen: politici willen ban op islam

Kaderleden van de partij van de Vooruitgang (FRP) in Kristiansand stellen dat Hitler's "Mein Kampf" en de Koran is één van het zelfde is en willen dat de islam in Noorwegen wordt verboden. Dat meld de Noorse krant Dagbladet.

"Wij zijn niet de enige die dit verbod eisen," stelt Halvor Hulaas, voorzitter in Krstiansand van de FRP. "Dit is een opinie die in de Skandinavische landen reeds lang geldt. is. Wij importeren nu mensen met een godsdienst die op dezelfde manier wordt uitgeoefend zoals deze in het in jaar 600 werd gepredikt. De vrijheid die wij in Noorwegen hebben kan van ons worden
weggehaald als wij niet beginnen om stevige eisen aan deze immigranten
te stellen."

Karina Udnæs, de leider van de gemeenteraadsfractie van de partij van de Vooruitgang in Kristiansand stelt het nog scherper

"Het is hoog tijd dat Noorwegen en Europa de islamitische ideologie op dezelfde lijn stellen als nazisme en deze onwettig en strafbaar stellen".

Udnæs: "De profeet Mohammed spoorde de moslims aan om iedere niet-moslim te doden"

Bron: Democrates.net

Als de kennis van de Islam onder Noren net zo groot is als onder autochtone Nederlanders (Volkskrant onderzoek) is dit zo'n typisch voorbeeld van angst voor het onbekende die altijd groter is dan angst voor het bekende. Als die angst dan redeloos wordt vertaald, zijn er alleen maar verliezers.

dicksr

Marsipulami
29-07-04, 16:17
Geplaatst door Simon
Misschien moeten ze gewoon eerst eens in gesprek met die moslims in hun land.

Nou nee, als ze willen weten wat de islam inhoudt dan moeten ze de koran lezen en die zo letterlijk mogelijk interpreteren. Bilal zal dat zeker niet betwisten. Wat voor nut heeft een gesprek met moslims dan nog ?

ZbaqZbaq
29-07-04, 16:32
zelden zoveel achterlijkheid gelezen in zo weinig regels sjeng

Simon
29-07-04, 17:06
Geplaatst door sjeng
De meeste moskeeen en religieuze instellingen die worden opgericht buiten het arabisch gebied, worden betaald met het geld uit SA. Geld dat wordt gegeven door mensen die er een zeer bizarre religieuze overtuiging op na houden. Hoeveel van deze 'hulp organisaties' zijn al niet ontmaskert als financiers van terrorisme en indoctrinatie centra van onverdraagzaamheid?

Zelf heb ik op een katholieke school gezeten. De katholieke kerk is een organisatie die tijdens en na de oorlog de Nazi's heeft geholpen en nu veel in het nieuws is door sexueel misbruik van kinderen.

Qwertyno
30-07-04, 00:50
De vrijheid die wij in Noorwegen hebben kan van ons worden
weggehaald als wij niet beginnen om stevige eisen aan deze immigranten
te stellen."

Door een verbod op de Islam haal je juist de vrijheid weg a hersenloze.

Qwertyno
30-07-04, 00:52
Geplaatst door sjeng
als ik kijk naar de arabische media en de instellingen die met saudisch geld dood aan de joden propageren in europa zie ik geen verschil. Zolang mainstream islam niet te onderscheiden is van extreme islam blijft het gevaar bestaan.
Zelfs de moslims in bosnie, kosovo en albanie die 'hulp' kregen van saudische organisaties waren verbolgen over hun fanatiek intolerante vorm van islam. De meeste moskeeen en religieuze instellingen die worden opgericht buiten het arabisch gebied, worden betaald met het geld uit SA. Geld dat wordt gegeven door mensen die er een zeer bizarre religieuze overtuiging op na houden. Hoeveel van deze 'hulp organisaties' zijn al niet ontmaskert als financiers van terrorisme en indoctrinatie centra van onverdraagzaamheid?
Waarom zou een godsdienst die om de dood van ongelovigen vraagt anders zijn dan een seculiere ideologie die om de dood van de ongelovigen vraagt?

Ik hoop dat het niet zo ver komt dat men "DE" islam , whatever that may be, gaat verbieden maar er moet een stop komen aan de invoer van intolerante islam en het geld dat de verspreiding mogelijk maakt. Dit soort zaken geven de gewone moslim a very bad name.

kort samengevat:
JIj bent niet voor een verbod op de islam of koran, maar wel op bepaalde groeperingen?

Zo ja, ben ik met je eens.
Ik ben bijvoorbeeld ook voor een verbod op een groep racisten die zich basseren op de bijbel. Maar natuurlijk niet voor een verbod op de bijbel of christendom.

nassirarifia
30-07-04, 11:39
Geplaatst door Marsipulami
Het Blok moet je niet onderschatten. Die zijn soms ook pro-islam. Het Vlaams Blok was destijds tegen een hoofddoekverbod. Ze waren van oordeel dat migranten hun moslimcultuur moesten kunnen behouden, zodat het altijd makkelijker was om ze terug te sturen naar het land van herkomst. :p

destijds is nu niet
nu dienen ze in verschillende gemeenten voorstellen in om hoofddoeken te verbeiden op sholen

pro-islam??? ken jij het programma van Vlaams Blok wel???

observer
30-07-04, 13:41
Geplaatst door sjeng
jup. een verbod op de koran of islam zou debiel zijn en daar ben ik ook falikant tegen. ik weet dat je in saudi arabie geen bijbel mag hebben maar of je ook geen mein kampf mag hebben weet ik niet

mark61
30-07-04, 14:16
Geplaatst door observer
Smerige insinuatie. Veel plezier in `t zonnetje.[-Al3-]

Catering to such people since the early '60s, editions of Mein Kampf have been put out in Lebanon and Saudi Arabia, and it is reported to be a bestseller in the Palestinian Authority area. It is available in London stores selling Arabic books.

http://www.nationalreview.com/29july02/pryce-jones072902.asp

Zegt deze meneer. Of het waar is weet ik niet. Wordt er s een keer een westers boek in het Arabisch vertaald, is het weer niet goed.