PDA

Bekijk Volledige Versie : Onder de zestien na negenen niet meer buiten in Londen



Joesoef
29-07-04, 22:24
Onder de zestien na negenen niet meer buiten in Londen

Uitgegeven: 29 juli 2004 20:48

LONDEN - Jongeren onder de zestien mogen binnenkort na 21.00 uur niet meer zonder begeleiding van een oudere op straat in het centrum van de Britse hoofdstad Londen. Dat meldde de BBC donderdag.

De politie zal "niet iedereen gaan arresteren, maar zij let wel speciaal op groepen jongeren die problemen veroorzaken en kinderen die kwetsbaar lijken", zei de plaatsvervangend hoofdcommissaris van de politie, Ian Blair.


Verboden terrein

Jongeren die in overtreding zijn, worden door de politie naar huis gebracht. Onder de delen van de stad die na negen uur 's avonds verboden terrein zijn voor de jongeren, zijn het theaterdistrict West End en de toeristische gebieden rond Oxford Street, Regent Street, Piccadilly Circus en Trafalgar Square.

Deze gebieden, die veel ook jonge toeristen trekken, hebben veel last van kleine criminaliteit. Volgens de politie voelen bendes van jonge criminelen zich ertoe aangetrokken. Ook komt alcoholisme onder jongeren er relatief veel voor

barfly
29-07-04, 22:33
Ik heb er geen problemen mee als dit in Nederland ook wordt ingevoerd.

En het kan een hoop mogelijkheden bieden. Zoals mensen met kinderen die meer bij elkaar komen.
Minder ongelukken en minder ukkies met helmpjes op fietsjes met vlaggetjes door je straat. :)

850
29-07-04, 22:38
Geplaatst door barfly
Ik heb er geen problemen mee als dit in Nederland ook wordt ingevoerd.

En het kan een hoop mogelijkheden bieden. Zoals mensen met kinderen die meer bij elkaar komen.
Minder ongelukken en minder ukkies met helmpjes op fietsjes met vlaggetjes door je straat. :)

:jammer:

Met dit warme weer kun je toch niet gaan verlangen dat die whizkids om negen uur al binnen moeten zitten..........

barfly
29-07-04, 22:43
Geplaatst door 850
:jammer:

Met dit warme weer kun je toch niet gaan verlangen dat die whizkids om negen uur al binnen moeten zitten..........

Die zitten al binnen, die moeten overdag meer naar buiten ;)

850
29-07-04, 22:51
Geplaatst door barfly
Die zitten al binnen, die moeten overdag meer naar buiten ;)

Heb jij zelf vroeger op straat rondgehangen savonds?

barfly
29-07-04, 22:54
Geplaatst door 850
Heb jij zelf vroeger op straat rondgehangen savonds?

Tot mijn 16de na, zeg, 21:00 niet echt nee.

850
29-07-04, 23:04
Geplaatst door barfly
Tot mijn 16de na, zeg, 21:00 niet echt nee.

:D Toevallig dat het vroeger bij jou ook al 21.00 het tijdstip was dat je niet meer buiten zwierf