PDA

Bekijk Volledige Versie : Zes Haagse 'loverboys' opgepakt



Goodnight
30-07-04, 12:36
Uitgegeven: 30 juli 2004 12:53

DEN HAAG - Politie en justitie in Den Haag hebben in juni en juli zes mannen aangehouden die vrouwen verplichtten tot prostitutie. Het gaat volgens het Openbaar Ministerie (OM) om zogeheten loverboys, mannen die meisjes en jonge vrouwen eerst in de watten leggen en ze daarna de prostitutie in loodsen.

Een woordvoerder van het OM meldde vrijdag dat de arrestanten zes mannen uit Den Haag zijn, tussen de 21 en 25 jaar. Vijf van hen zitten al sinds eind juni vast, de zesde sinds vorige week. Voor zover nu duidelijk is, zijn de slachtoffers vrouwen van 15, 18 en 22 jaar uit Den Haag en twee meisjes van 16 uit Veenendaal.


De slachtoffers van loverboys zijn over het algemeen meisjes of jonge vrouwen die kwetsbaar zijn doordat ze een negatief zelfbeeld hebben. Met het geven van complimentjes en dure cadeaus geven de loverboys - meestal knappe, snelle jongens - deze vrouwen het gevoel dat ze speciaal zijn. Tegelijkertijd maken ze hun slachtoffers afhankelijk. Na verloop van tijd willen de mannen geld zien en moet het meisje gaan werken. De meesten komen zo in de prostitutie terecht.

Volgens het OM verricht de politie de komende tijd mogelijk meer arrestaties. Ook kan het zijn dat zich nog meer slachtoffers melden bij de politie. De zaak kwam aan het rollen doordat de vrouwen enkele maanden geleden aangifte deden tegen de uitbuiters.

$adeeQ
30-07-04, 12:48
Geplaatst door sjeng
welke mongool gaat er nou bij een prostituee van 15 langs?
(geen belediging voor echte mongolen bedoeld)

:auw2: frank spooren

Goodnight
30-07-04, 12:53
Geplaatst door sjeng
welke mongool gaat er nou bij een prostituee van 15 langs?
(geen belediging voor echte mongolen bedoeld)

staat het op het voorhoofd geschreven van zo'n meisje dat ze 15 is?
Niet dat dat het goed praat, maar ik denk niet dat je dat snel ziet aan iemand wat de leeftijd is.

Simon
30-07-04, 13:53
Geplaatst door Goodnight
staat het op het voorhoofd geschreven van zo'n meisje dat ze 15 is?
Niet dat dat het goed praat, maar ik denk niet dat je dat snel ziet aan iemand wat de leeftijd is.

dat zei Frank Spooren ook !

Cohen
30-07-04, 16:43
Geplaatst door Simon
dat zei Frank Spooren ook !

Het is Fons Spooren. En plaatsdelict was Anne Frank Plantsoen te Eindhoven. Stelletje rukkers.......

DEMOcraat
30-07-04, 16:48
Geplaatst door sjeng
welke mongool gaat er nou bij een prostituee van 15 langs?
(geen belediging voor echte mongolen bedoeld)

volgens mij zijn ze vooral in thailand en andere sextoeristische landen te vinden zijn.

assassijn
30-07-04, 17:43
Van mij mogen dat soort zieke geesten tewerkgesteld worden in een mannengevangenis als profesionele zeep-opraper.

sjaen
30-07-04, 18:18
En alle zes tegelijk op één cel. Alleen in het weekeind televisie; 2 kanalen discovery channel en animal planet!! bij slecht gedrag e.v. de E.O. !! :watte?:

:boogie: :boogie: :boogie:

barneveld
30-07-04, 20:06
Geplaatst door sjaen
En alle zes tegelijk op één cel. Alleen in het weekeind televisie; 2 kanalen discovery channel en animal planet!! bij slecht gedrag e.v. de E.O. !! :watte?:

:boogie: :boogie: :boogie:

wil je aub de EO buiten laten. het is de meest fatsonlijk omroep.

Wat zijn het voor mensen, buitenlanders, negeroiden, of gewoon te veel kaas in hun kop

sjaen
30-07-04, 22:31
Geplaatst door barneveld
wil je aub de EO buiten laten. het is de meest fatsoenlijke omroep.

Dat bedoel ik :fpuh:


Wat zijn het voor mensen, buitenlanders, negeroiden, of gewoon te veel kaas in hun kop


In ieder geval medelanders! :gniffel:

sjo
31-07-04, 01:03
Geplaatst door sjaen
Dat bedoel ik :fpuh:




In ieder geval medelanders! :gniffel:

Iedereen scheldt op de klanten.........niemand op de lover-boys.
En daar ging het hier toch om ?

groet
sjo

Tara
01-08-04, 00:59
[i] Met het geven van complimentjes en dure cadeaus geven de loverboys - meestal knappe, snelle jongens - deze vrouwen het gevoel dat ze speciaal zijn.[/B]

Ik las laatst nog een artikel over die zogenaamde lover boys, er stonden een aantal foto's bij (met het gebruikelijke balkje), m'n verbazing was groot! Zie je een paar knaapies van een jaar of 19 met hun vette reet op een scooter zitten en maar stoer doen. Dan denk ik als ik moeder was van zo'n knaapie "het zal je kind maar wezen".Als mijn kind doormiddel van het vernederen van vrouwen zijn trots weet te handhaven dan heb je als ouder niet alleen gefaald, maar dan ben je tot je knieen in de stront gezakt!

sjaen
01-08-04, 01:35
Geplaatst door Tara
".Als mijn kind doormiddel van het vernederen van vrouwen zijn trots weet te handhaven dan heb je als ouder niet alleen gefaald, maar dan ben je tot je knieen in de stront gezakt!

Vaak komt het in de "Macho-cultuur" voor dat of de moeder alleenstaand is en/of door de "man" uiterst beroerd behandelt wordt.
Je zou dan denken dat ze haar zoon anders opvoedt, maar nee op een rare manier geeft ze die Macho-cultuur aan haar zonen door en zo is de cirkel weer rond! Uiterlijke poeha is zeer belangrijk in die cultuur. Hangt ook met de financiële situatie samen hoe slechter des te eerder ze in het criminele cirquit terecht komen. Meisjes en jonge vrouwen behandelen ze als oud vuil, maar waag het niet iets negatiefs over hun moeder te zeggen. Zijn die moeders nou vergeten dat zij ook eens een jong meisje zijn geweest of worden ze door de adoratie van hun zonen verblind? Zeg het mij dan vertel ik het jouw!
:geld:

Sarit
01-08-04, 08:05
Geplaatst door Tara
Ik las laatst nog een artikel over die zogenaamde lover boys, er stonden een aantal foto's bij (met het gebruikelijke balkje), m'n verbazing was groot! Zie je een paar knaapies van een jaar of 19 met hun vette reet op een scooter zitten en maar stoer doen. Dan denk ik als ik moeder was van zo'n knaapie "het zal je kind maar wezen".Als mijn kind doormiddel van het vernederen van vrouwen zijn trots weet te handhaven dan heb je als ouder niet alleen gefaald, maar dan ben je tot je knieen in de stront gezakt!

Waar heb je die foto´s gezien??

Rabi'ah.
01-08-04, 11:12
Geplaatst door sjaen
Vaak komt het in de "Macho-cultuur" voor dat of de moeder alleenstaand is en/of door de "man" uiterst beroerd behandelt wordt.
Je zou dan denken dat ze haar zoon anders opvoedt, maar nee op een rare manier geeft ze die Macho-cultuur aan haar zonen door en zo is de cirkel weer rond! Uiterlijke poeha is zeer belangrijk in die cultuur. Hangt ook met de financiële situatie samen hoe slechter des te eerder ze in het criminele cirquit terecht komen. Meisjes en jonge vrouwen behandelen ze als oud vuil, maar waag het niet iets negatiefs over hun moeder te zeggen. Zijn die moeders nou vergeten dat zij ook eens een jong meisje zijn geweest of worden ze door de adoratie van hun zonen verblind? Zeg het mij dan vertel ik het jouw!
:geld:

Over welke cultuur heb je het hier?

Want volgens mij haal je de negatieve kanten en de bijbehorende mechanismes van minstens twee verschillende culturen door elkaar.




Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
01-08-04, 11:13
Geplaatst door sjo
Iedereen scheldt op de klanten.........niemand op de lover-boys.
En daar ging het hier toch om ?

groet
sjo

Helemaal mee eens.

sjaen
01-08-04, 11:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Over welke cultuur heb je het hier?

Want volgens mij haal je de negatieve kanten en de bijbehorende mechanismes van minstens twee verschillende culturen door elkaar.




Groetjes,

Rabiah.

Ik weet wat je bedoelt en nee ik haal niet verschillende culturen door elkaar.

:knipoog:

Rabi'ah.
01-08-04, 11:59
Geplaatst door sjaen
Ik weet wat je bedoelt en nee ik haal niet verschillende culturen door elkaar.

:knipoog:

Dat doe je wel. Je haalt de Nederlands-Marokkaanse en de creools-Surinaamse cultuur door elkaar.

sjaen
01-08-04, 12:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat doe je wel. Je haalt de Nederlands-Marokkaanse en de creools-Surinaamse cultuur door elkaar.


Kun je wat preciezer zijn?
Wat haal ik door elkaar?

[Geplaatst door sjaen
Vaak komt het in de "Macho-cultuur" voor dat of de moeder alleenstaand is en/of door de "man" uiterst beroerd behandelt wordt.
Je zou dan denken dat ze haar zoon anders opvoedt, maar nee op een rare manier geeft ze die Macho-cultuur aan haar zonen door en zo is de cirkel weer rond! Uiterlijke poeha is zeer belangrijk in die cultuur. Hangt ook met de financiële situatie samen hoe slechter des te eerder ze in het criminele cirquit terecht komen. Meisjes en jonge vrouwen behandelen ze als oud vuil, maar waag het niet iets negatiefs over hun moeder te zeggen. Zijn die moeders nou vergeten dat zij ook eens een jong meisje zijn geweest of worden ze door de adoratie van hun zonen verblind? Zeg het mij dan vertel ik het jouw!]

sjo
02-08-04, 13:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Over welke cultuur heb je het hier?

Want volgens mij haal je de negatieve kanten en de bijbehorende mechanismes van minstens twee verschillende culturen door elkaar.

Groetjes,

Rabiah.

idd zullen er weinig overeenkomsten bestaan tussen de Marokaanse en de Creoolse cultuur.

Anderzijds is er in beide culturen een misselijkmakende macho-neiging te zien.

De Antilliaanse cultuur is mogelijk het beste voorbeeld van zo'n Mamma-zoon opvoeding waarin de moeders hun fustraties omgekeerd-evenredig aan hun zoontjes wensen door te geven. Een vader rolmodel is meestal niet voorhanden. Net zo min als in de Afro-Surinaamse gezinnen.

groet
sjo

Bofko
02-08-04, 13:14
Geplaatst door sjo
idd zullen er weinig overeenkomsten bestaan tussen de Marokaanse en de Creoolse cultuur.

Anderzijds is er in beide culturen een misselijkmakende macho-neiging te zien.

De Antilliaanse cultuur is mogelijk het beste voorbeeld van zo'n Mamma-zoon opvoeding waarin de moeders hun fustraties omgekeerd-evenredig aan hun zoontjes wensen door te geven. Een vader rolmodel is meestal niet voorhanden. Net zo min als in de Afro-Surinaamse gezinnen.

groet
sjo

Ah ok, nu kan ik deze topic in een beter perspectief plaatsen :

Geplaatst door Bofko
'Meer mannen nodig in kinderopvang'

dicksr
02-08-04, 13:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat doe je wel. Je haalt de Nederlands-Marokkaanse en de creools-Surinaamse cultuur door elkaar.

En ik maar denken dat Sjaen een 'gewoon' sociaal zwak nederlands een-ouder (moeder) gezin beschreef.

dicksr

taouanza
02-08-04, 13:25
Ik vind het wel 'grappig' hoe topics over loverboys lang worden als het om de afkomst van de daders gaat.
Ik heb wel vaker topics gezien over loverboys maar die werden nooit lang omdat ik kritiek heb op de ruimte die de daders krijgen.
Met andere woorden als ik kritiek heb over de gebrek aan bescherming van vrouwenrechten in Nederland.
Het is echt heel dapper en bewonderingswaardig dat men hier zijn ongenoegen uit over de afkomst van loverboys. maar dat vrouwenhandel geen prioriteit heeft bij politie en justitie hoor je geen kip over. Politie en justitie heeft gewoon geen geld of tijd voor vrouwenhandel of het gaat nou over geimporteerde sexslavinnen of geronselde meisjes uit Nederland. Wat zegt dit over de afkomst?

Enjoy the silence.:moe:

Goodnight
02-08-04, 13:35
Geplaatst door Simon
dat zei Frank Spooren ook !

Fons Spooren spoorde inderdaad niet.......

Maar kan jij zien of een meisje 15/16 of 18 is?

Bofko
02-08-04, 13:36
Geplaatst door taouanza
Ik vind het wel 'grappig' hoe topics over loverboys lang worden als het om de afkomst van de daders gaat.
Ik heb wel vaker topics gezien over loverboys maar die werden nooit lang omdat ik kritiek heb op de ruimte die de daders krijgen.
Met andere woorden als ik kritiek heb over de gebrek aan bescherming van vrouwenrechten in Nederland.
Het is echt heel dapper en bewonderingswaardig dat men hier zijn ongenoegen uit over de afkomst van loverboys. maar dat vrouwenhandel geen prioriteit heeft bij politie en justitie hoor je geen kip over. Politie en justitie heeft gewoon geen geld of tijd voor vrouwenhandel of het gaat nou over geimporteerde sexslavinnen of geronselde meisjes uit Nederland. Wat zegt dit over de afkomst?

Enjoy the silence.:moe:

Je moet niet teveel de maatschappelijke misstanden spiegelen aan het aantal berichten dat erover op Maroc.nl verschijnt. Vrouwenhandel is wel degelijk een issue. Pas geleden nog op Nova en regelmatig in de kranten. Het zijn m.n. Oost Europeanen die zich daarmee bezighouden.

taouanza
02-08-04, 13:39
Geplaatst door Bofko
Je moet niet teveel de maatschappelijke misstanden spiegelen aan het aantal berichten dat erover op Maroc.nl verschijnt. Vrouwenhandel is wel degelijk een issue. Pas geleden nog op Nova en regelmatig in de kranten. Het zijn m.n. Oost Europeanen die zich daarmee bezighouden.

pas geleden las in de krant dat er geen tijd en geld voor is.:moe:

dicksr
02-08-04, 13:40
Geplaatst door taouanza
Ik vind het wel 'grappig' hoe topics over loverboys lang worden als het om de afkomst van de daders gaat.
Ik heb wel vaker topics gezien over loverboys maar die werden nooit lang omdat ik kritiek heb op de ruimte die de daders krijgen.
Met andere woorden als ik kritiek heb over de gebrek aan bescherming van vrouwenrechten in Nederland.
Het is echt heel dapper en bewonderingswaardig dat men hier zijn ongenoegen uit over de afkomst van loverboys. maar dat vrouwenhandel geen prioriteit heeft bij politie en justitie hoor je geen kip over. Politie en justitie heeft gewoon geen geld of tijd voor vrouwenhandel of het gaat nou over geimporteerde sexslavinnen of geronselde meisjes uit Nederland. Wat zegt dit over de afkomst?

Enjoy the silence.:moe:

Beste Taouanza,

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, ik was alleen verbaasd over het antwoord op de reactie van Sjaen. Overigens is het wel aardig om te zien dat jij je best doet om via de andere kant van de zaak, de slachtoffers, afkomst ook binnen de topic te halen. Kennelijk betreft het (vrouwenhandel en meisjes ronselen) een blank, specifiek nederlands fenomeen. Ook dat wist ik niet, waarschijnlijk zegt dat weer iets over mijn afkomst, ik zal het uit plaatsvervangende (ik hoop dat je dat gelooft) schaamte wel 'wegdrukken'.

Daarbij ben ik het wel volledig met je eens dat politie en justitie veel meer aandacht (=tijd en geld en mankracht) aan deze problematiek moet schenken.

Tot slot: Gebrek aan bescherming van vrouwenrechten?? dat kan ik weer niet plaatsen.

dicksr

taouanza
02-08-04, 13:50
Geplaatst door dicksr
Beste Taouanza,

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, ik was alleen verbaasd over het antwoord op de reactie van Sjaen. Overigens is het wel aardig om te zien dat jij je best doet om via de andere kant van de zaak, de slachtoffers, afkomst ook binnen de topic te halen. Kennelijk betreft het (vrouwenhandel en meisjes ronselen) een blank, specifiek nederlands fenomeen. Ook dat wist ik niet, waarschijnlijk zegt dat weer iets over mijn afkomst, ik zal het uit plaatsvervangende (ik hoop dat je dat gelooft) schaamte wel 'wegdrukken'.

Daarbij ben ik het wel volledig met je eens dat politie en justitie veel meer aandacht (=tijd en geld en mankracht) aan deze problematiek moet schenken.

Tot slot: Gebrek aan bescherming van vrouwenrechten?? dat kan ik weer niet plaatsen.

dicksr

Vrouwen hebben recht op vrijheid. Als vrouwen worden gedwongen tot prostitutie en de regering vind dat geen prioriteit dan vind ik dat een gebrek aan bescherming van vrouwenrechten.
Ik had ook kunnen zeggen gebrek aan vrouwenrechten want als het elders zou gebeuren dan gaat er men vanuit dat dat zo hoort.
Alsof je in Pakistan of Jordanie wel mag verkrachten.
Daar mag het ook niet maar het gebeurt wel omdat de regering dat geen prioriteit vindt. Herkenbaar?

Rabi'ah.
02-08-04, 13:57
Geplaatst door sjo
idd zullen er weinig overeenkomsten bestaan tussen de Marokaanse en de Creoolse cultuur.



Overeenkomsten tussen de Marokkaanse en de Afrikaans-Surinaamse cultuur:

1. Familieziekte/bemoeizieke ouders/familie
2. Moederverering door mannen
3. Macho-gedrag van mannen
4. Roddelen
5. Taboe op (praten over) seks tussen ouders en kinderen

Verschillen:

1. Positie van de vrouw
2. Vrijere seksuele moraal


Groetjes,

Rabiah.

dicksr
02-08-04, 14:05
Geplaatst door taouanza
Vrouwen hebben recht op vrijheid. Als vrouwen worden gedwongen tot prostitutie en de regering vind dat geen prioriteit dan vind ik dat een gebrek aan bescherming van vrouwenrechten.
Ik had ook kunnen zeggen gebrek aan vrouwenrechten want als het elders zou gebeuren dan gaat er men vanuit dat dat zo hoort.
Alsof je in Pakistan of Jordanie wel mag verkrachten.
Daar mag het ook niet maar het gebeurt wel omdat de regering dat geen prioriteit vindt. Herkenbaar?

Zo begrijp ik dit dus weer wel. En ben het er ook helemaal mee eens.

dicksr

observer
02-08-04, 23:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Overeenkomsten tussen de Marokkaanse en de Afrikaans-Surinaamse cultuur:

1. Familieziekte/bemoeizieke ouders/familie
2. Moederverering door mannen
3. Macho-gedrag van mannen
4. Roddelen
5. Taboe op (praten over) seks tussen ouders en kinderen

Verschillen:

1. Positie van de vrouw
2. Vrijere seksuele moraal


Groetjes,

Rabiah.
gek genoeg zou dit rijtje van 1 tm 5 ook op italianen van toepassing kunnen zijn

zoals ik laatste hoorde "de italiaan heeft maar respect voor 1 vrouw en houd van alle vrouwen"

nu zijn italiaanse vrouwen formidabel en zeker niet tam dus mischien is dat het verschil

sjo
06-08-04, 00:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Overeenkomsten tussen de Marokkaanse en de Afrikaans-Surinaamse cultuur:

1. Familieziekte/bemoeizieke ouders/familie
2. Moederverering door mannen
3. Macho-gedrag van mannen
4. Roddelen
5. Taboe op (praten over) seks tussen ouders en kinderen

Verschillen:

1. Positie van de vrouw
2. Vrijere seksuele moraal


Groetjes,

Rabiah.

Haarfijn aangegeven.......

groet
sjo

Julien
06-08-04, 02:08
Geplaatst door observer
gek genoeg zou dit rijtje van 1 tm 5 ook op italianen van toepassing kunnen zijn

zoals ik laatste hoorde "de italiaan heeft maar respect voor 1 vrouw en houd van alle vrouwen"

nu zijn italiaanse vrouwen formidabel en zeker niet tam dus mischien is dat het verschil

is ook zo. dit is precies zoals de italiaanse mentaliteit is. niks typisch marokkaans, de mama-verering is iets mediterraans.. vooral in italia zie je dat overduidelijk.. bij marokkanen heb ik het gevoel dat de vader een iets belangrijkere rol speelt.

Dutchboy
06-08-04, 10:18
Waren deze loverboys ook weer van Marokkaanse afkomst?

SSadeeQ
06-08-04, 10:19
Geplaatst door Dutchboy
Waren deze loverboys ook weer van Marokkaanse afkomst?

vraagt het aan je zus :gniffel:

Dutchboy
06-08-04, 10:24
Geplaatst door SSadeeQ
vraagt het aan je zus :gniffel:
Ik denk dat jouw moeder beter weet wat haar zonen uitspoken, of is het bij jullie ook zo'n gezin dat de mannen buitenshuis alles uitspoken wat niet mag maar zich binnnenshuis als engeltjes gedragen?

dicksr
06-08-04, 10:28
Geplaatst door Dutchboy
Waren deze loverboys ook weer van Marokkaanse afkomst?

6 HAAGSE Loverboys opgepakt. Is dat niet voldoende?

dicksr

Dutchboy
06-08-04, 10:45
Geplaatst door dicksr
6 HAAGSE Loverboys opgepakt. Is dat niet voldoende?

dicksr
Nee, de ervaring leert dat het bij loverboys in 9 van de 10 gevallen gaat om Marokkanen of Antillianen, dus ben ik wel benieuwd of het nu weer zo is.

dicksr
06-08-04, 10:50
Geplaatst door Dutchboy
Nee, de ervaring leert dat het bij loverboys in 9 van de 10 gevallen gaat om Marokkanen of Antillianen, dus ben ik wel benieuwd of het nu weer zo is.

Ik ben benieuwd naar die ervaring, kun je me verwijzingen geven ?

dicksr

Dutchboy
06-08-04, 10:54
Geplaatst door dicksr
Ik ben benieuwd naar die ervaring, kun je me verwijzingen geven ?

dicksr
Iedereen die het nieuws volgt zal het weten, maar lees anders hier eens het een en ander: http://www.bodemloos.com/informatie/artikelen_lb.htm

dicksr
06-08-04, 14:42
Geplaatst door Dutchboy
Iedereen die het nieuws volgt zal het weten, maar lees anders hier eens het een en ander: http://www.bodemloos.com/informatie/artikelen_lb.htm

Beste Dutchboy,

In de door jou aangereikte verwijzing heb ik tot nu kunnen vinden:

6 haagse loverboys; geen nadere herkomst
3 eindhovense loverboys; 'van marokkaanse en turkse afkomst'
1 Almelose viespeuk(ik weet niet of hij onder loverboys valt); dhr. van 't Z. Nl- neem ik aan.

Behalve wat verdere algemeenheden kom ik dus niet verder dan het bovenstaande. Wellicht heb je gelijk met je bewering, maar uit deze gegevens blijkt de generalisatie m.i. onvoldoende.

dicksr

Jantien
06-08-04, 15:11
Geplaatst door dicksr
Beste Dutchboy,

In de door jou aangereikte verwijzing heb ik tot nu kunnen vinden:

6 haagse loverboys; geen nadere herkomst
3 eindhovense loverboys; 'van marokkaanse en turkse afkomst'
1 Almelose viespeuk(ik weet niet of hij onder loverboys valt); dhr. van 't Z. Nl- neem ik aan.

Behalve wat verdere algemeenheden kom ik dus niet verder dan het bovenstaande. Wellicht heb je gelijk met je bewering, maar uit deze gegevens blijkt de generalisatie m.i. onvoldoende.

dicksr
simpelweg http://www.google.nl/search?q=afkomst+loverboys&ie=UTF-8&hl=nl&lr= zegt genoeg denk ik

dicksr
06-08-04, 15:38
Beste Jantien,

Dank voor de verwijzing, onderstaande is de meest concrete getalsmatige vergelijking die ik er ff snel kon vinden.

Wat ik begrijp is dat het aandeel allochtone en met name marokkaanse loverboys sinds 1998 flink stijgt. Aan de diversiteit en de aantallen kan ik niet aflezen of dit een etnische oorzaak heeft of dat het sociale milieu debet is aan deze walgelijke praktijken. Gezien de getallen hou ik het vooralsnog op sociale milieu en het daarbij passende opleidingsniveau, in lijn met hetzelfde 'groei' fenomeen op ander crimineel vlak.

QUOTE:
Loverboys zijn jongens tussen de 16 en 25 jaar, die doelbewust "liefde" inzetten/misbruiken om meisjes te manipuleren met als doel geld aan hen te verdienen (prostitutie, drugssmokkel, leningen).

Loverboys zijn allang niet meer te herkennen aan goed verzorgde, knap uitziende jongemannen met dure auto's en cadeau's. Vaak zijn ze niet te onderscheiden van het gewone "vriendje". Loverboys ontwikkelen zich en gaan steeds minder opzichtig te werk. Ze infiltreren in opleidingen, gebruiken internet (chatten) en zetten anderen meiden voor hun in om slachtoffers te ronselen.

In 1998 waren 1/3 van de daders van Marokkaanse afkomst en 2/3 Nederlands, Turks, Surinaams/Antilliaans, Oost europees, Nigeriaans en Chinees. Nu is dat 50/50.
1/3 van de loverboys opereert individueel. De rest in losse samenwerkingsverbanden of netwerken. 1/5 van de netwerken bestaan uit familie en vrienden.

Loverboys worden steeds gewelddadiger. Slachtoffers worden niet alleen bedreigd en emotioneel gemanipuleerd maar ook lichamelijk mishandeld.

uit: workshop "Loverboys en de school...?!" van Pretty Woman op de ppsi bve conferentie.

UNQUOTE

dicksr