PDA

Bekijk Volledige Versie : Mecca Cola hits Israel markets with a splash



barneveld
30-07-04, 20:12
Mecca Cola hits Israel markets with a splash


Mecca-Cola, distributed in recent years to Arab consumers throughout the Islamic world, in the framework of the "war against America and Zionists", hit Israeli markets a week ago.

Coke's legacy had spurred the launch of an alternative soft drink company, Mecca-Cola, some three years ago. It was designed to cash in on anti-American sentiment around the world. Mecca-Cola was introduced in France in 2002, and is now exported throughout Europe and the Arab world.

"Arabs are entitled to enjoy brands that were made especially for them", the company's Israel director, said. He dismissed there was a political message behind the brand's marketing in the Jewish state, but announced "10% of the profits will be distributed as donations to Palestinian children. It is intolerable that they should suffer, starve and miss school".

Mecca-Cola, a brand targeted towards Arab-Muslim consumers, hit Israeli stores a few days ago, and reportedly has a unique taste. The global owner of Mecca-Cola, Tawfiq Mathlouthi, a French citizen of Tunisian descent, founded the company in 2002.

Mathlouthi has issued declarations against "Imperialism and Zionism" from time to time. Among other things, he had called on the renewal of the Arab boycott against Israel and had said his product was part of the "war against the Americans and Zionism".

Miqdad Idris, Mecca-Cola's Israel company director had initiated the distribution of the product in Israel. "It is our right as Muslims to create an alternative to

BiL@L
30-07-04, 20:19
Anti-zionisme! (http://www.mecca-cola.com)

Iglo
31-07-04, 09:55
Eigenlijk is dit verhaal briljant! Alles kan tegenwoordig voor marketing-doeleinden gebruikt worden. Een handige ondernemer zag de haat van vele Islamieten tegen de VS, terwijl ze wel veel van hun produkten kopen. Hij telde een bij een op, en voila Mecca Cola is geboren. Ongelovelijk dat zijn goedkope truc goed werkt.

Waterval
31-07-04, 10:05
Zal me niks verbazen als die Arabier een dealtje met Coco-Cola heeft gesloten en gewoon hun shit verkoopt met een ander etiket..

Füreya
31-07-04, 13:17
Dat denk ik niet, want het smaakt naar een erge slechte imitatie van Coca Cola.
'Raak' kindercola is zelfs nog lekkerder :D

Joesoef
31-07-04, 13:29
Zamzam cola is veel lekkerder........ De Sinas wat minder.

Pixelshade
31-07-04, 13:30
Geplaatst door Füreya
Dat denk ik niet, want het smaakt naar een erge slechte imitatie van Coca Cola.
'Raak' kindercola is zelfs nog lekkerder :D

mecca cola en cola turka en dat soort is niet echt lekker :/

Simon
31-07-04, 13:47
Mecca-Donalds
Mecca-Fried Chicken
Mecca-Humber
Mecca-Windows
Mecca-Oil
Mecca-Air
Mecca-Bank
Mecca-Music
Mecca-Food

religion=marketing

Pixelshade
31-07-04, 15:13
Geplaatst door Simon
Mecca-Donalds
Mecca-Fried Chicken
Mecca-Humber
Mecca-Windows
Mecca-Oil
Mecca-Air
Mecca-Bank
Mecca-Music
Mecca-Food

religion=marketing

overdrijven = een vak

Waterval
31-07-04, 18:54
Geplaatst door Pixelshade
overdrijven = een vak


:haha:



(Maar in sommige gevallen heeft ie wel gelijk, wat betreft religie= chingching).

Pixelshade
31-07-04, 20:32
Geplaatst door Waterval
:haha:



(Maar in sommige gevallen heeft ie wel gelijk, wat betreft religie= chingching).

i know, maar laat me ook eens een one-linertje hebben :knipoog:

Waterval
31-07-04, 20:34
Geplaatst door Pixelshade
i know, maar laat me ook eens een one-linertje hebben :knipoog:



:p

barneveld
03-08-04, 21:11
Geplaatst door Simon
Mecca-Donalds
Mecca-Fried Chicken
Mecca-Humber
Mecca-Windows
Mecca-Oil
Mecca-Air
Mecca-Bank
Mecca-Music
Mecca-Food

religion=marketing


ben je niets vergeten

taouanza
05-08-04, 16:21
Geplaatst door Iglo
Eigenlijk is dit verhaal briljant! Alles kan tegenwoordig voor marketing-doeleinden gebruikt worden. Een handige ondernemer zag de haat van vele Islamieten tegen de VS, terwijl ze wel veel van hun produkten kopen. Hij telde een bij een op, en voila Mecca Cola is geboren. Ongelovelijk dat zijn goedkope truc goed werkt.


Nee het is veel beter om te protesteren met autobommen niet waar Iglo?

Wat ben jij laag zeg!

Couscousje
05-08-04, 16:25
Geplaatst door taouanza
Nee het is veel beter om te protesteren met autobommen niet waar Iglo?

Wat ben jij laag zeg!

:haha:

Cc

taouanza
05-08-04, 16:36
Geplaatst door sadeeeq
alleen bij domme volken, die zich hier heel de dag de pleures schrijven op computers met Amerikaanse chips en software.

Zover waren de Arabieren nu net nog niet in hun ontwikkeling, als het meezit kunnen ze zaken kopieëren maar daar blijft het bij. :hihi: \


Over kopieren gesproken.:moe:

Simon
05-08-04, 18:13
Geplaatst door barneveld
ben je niets vergeten

Mecca-kip ?

Afrux
05-08-04, 20:49
Ik had groot ontzag voor de gedachte en begon het al te kopen.

Totdat ik een reportage zag over Mecc Cola. Ik was teleurgesteld in de uitvinder en ben tot de coclusie gekomen dat hij niet meer en niet minder is dan een rasechte zakenman.

Over 5 jaar zou hij gaan kijken hoeveel erover blijft en dan zal hij 10% van de winst aan de Palestijnen schenken.
Ik bedoel als het je 10 tallen miljoenen uiteindelijk zal brengen. Dan zou je minstens de helft of beter gezegd 90% geven. Het maakt niet uit of je 10 mijoen hebt twintig, maar voor de palestijnen, waarvan meer dan de helft onder de armoede grens leeft, maar 1000 Euro al groot veschil.

Als hij het deed om de ideaal, dan zou hij alle winst aan Palestijnen geven. Als hij een echte moslim (praktiserend enzo) was, het bleek in ieder geval niet uit de reportage, dan zou hij niet winst maken op de rug van Palestijnen die honger lijden en onder een verschrikkelijke bezetting leven.

het is denk ik beter om 10 euro over te maken aan een goede doelen organisatie, dan 20 colas kopen die minder dan een euro aan het leveren.

Iglo
06-08-04, 00:00
Geplaatst door taouanza
Nee het is veel beter om te protesteren met autobommen niet waar Iglo?

Wat ben jij laag zeg! Gosh, naar aanleiding van de post van Afrux lijkt het erop dat wat ik veronderstelde inderdaad klopte. Dit heeft niks met goede bedoelingen te maken, maar is puur geldklopperij. Ik snap ook niet waarom het nodig is om hier autobommen bij te halen, heeft er weinig mee te maken.

Simon
06-08-04, 10:45
Geplaatst door Iglo
Gosh, naar aanleiding van de post van Afrux lijkt het erop dat wat ik veronderstelde inderdaad klopte. Dit heeft niks met goede bedoelingen te maken, maar is puur geldklopperij. Ik snap ook niet waarom het nodig is om hier autobommen bij te halen, heeft er weinig mee te maken.

Nou het is gewoon marketing. Mensen proberen je altijd dingen te verkopen waardoor je je beter voelt. Als je van Cola houdt maar je wil geen amerikaanse produkten kopen omdat je problemen met dat land hebt gezien hun buitenlandse politiek dan is Mecca Cola een prima alternatief. Als je er dan ook nog een goed doel mee steunt dan heb je nog het idee iets goeds te doen als je Cola drinkt. Als je dan ook nog moslim bent dan geeft de naam van het product je nog een extra goed gevoel. Ik vind het daarom gewoon slim.

Dutchboy
06-08-04, 10:47
Zelfs cola moeten ze nog imiteren. Kunnen ze nu helemaal niets zelf? Niet eens een eigen drankje maken?

barneveld
06-08-04, 21:53
Geplaatst door Dutchboy
Zelfs cola moeten ze nog imiteren. Kunnen ze nu helemaal niets zelf? Niet eens een eigen drankje maken?

niets kunnen is ook een kunst

taouanza
06-08-04, 22:07
Geplaatst door Iglo
Gosh, naar aanleiding van de post van Afrux lijkt het erop dat wat ik veronderstelde inderdaad klopte. Dit heeft niks met goede bedoelingen te maken, maar is puur geldklopperij. Ik snap ook niet waarom het nodig is om hier autobommen bij te halen, heeft er weinig mee te maken.


Geldklopperij ?
Als het een westers idee was dan was het een briljant commercieel plan.
Maar als het door een moslim wordt uitgevonden dan is het geld klopperij.
Hoe laag wil je zinken?
Is tegenwoordig beschaving een ander zwartmaken?

wat heeft een handelsprodukt te maken met haat en geldklopperij.
Naar aanleiding van de post van Afrux nou boeiend.
Deze man geeft nog 10% de meeste geven niks!
Het is verdomme gewoon nooit goed! Maar dan ook nooit!

Het enige waar ik moeite mee hem is Mecca. Ik vind het niet kunnen om een heilige naam te gebruiken voor een drankje.

an3$dej
06-08-04, 22:10
Geplaatst door taouanza
Geldklopperij ?
Als het een westers idee was dan was het een briljant commercieel plan.
Maar als het door een moslim wordt uitgevonden dan is het geld klopperij.
Hoe laag wil je zinken?
Is tegenwoordig beschaving een ander zwartmaken?

wat heeft een handelsprodukt te maken met haat en geldklopperij.
Naar aanleiding van de post van Afrux nou boeiend.
Deze man geeft nog 10% de meeste geven niks!
Het is verdomme gewoon nooit goed! Maar dan ook nooit!

Het enige waar ik moeite mee hem is Mecca. Ik vind het niet kunnen om een heilige naam te gebruiken voor een drankje.
Hilarisch hoe je jezelf weer tegenspreekt. Eerst mogen we er alleen maar naar kijken dat het een handelsproduct is en telt de rest allemaal niet mee en dan ga je muggenziften dat de naam niet kan. :melig2:

Hylke
06-08-04, 22:11
Sinds wanneer ben jij naïef geworden Taouanza? Ik verdenk je van veel, maar niet van naïviteit :giechel:

taouanza
06-08-04, 22:11
Geplaatst door Afrux
Ik had groot ontzag voor de gedachte en begon het al te kopen.

Totdat ik een reportage zag over Mecc Cola. Ik was teleurgesteld in de uitvinder en ben tot de coclusie gekomen dat hij niet meer en niet minder is dan een rasechte zakenman.

Over 5 jaar zou hij gaan kijken hoeveel erover blijft en dan zal hij 10% van de winst aan de Palestijnen schenken.
Ik bedoel als het je 10 tallen miljoenen uiteindelijk zal brengen. Dan zou je minstens de helft of beter gezegd 90% geven. Het maakt niet uit of je 10 mijoen hebt twintig, maar voor de palestijnen, waarvan meer dan de helft onder de armoede grens leeft, maar 1000 Euro al groot veschil.

Als hij het deed om de ideaal, dan zou hij alle winst aan Palestijnen geven. Als hij een echte moslim (praktiserend enzo) was, het bleek in ieder geval niet uit de reportage, dan zou hij niet winst maken op de rug van Palestijnen die honger lijden en onder een verschrikkelijke bezetting leven.

het is denk ik beter om 10 euro over te maken aan een goede doelen organisatie, dan 20 colas kopen die minder dan een euro aan het leveren.

Je zou Meccacola ook gewoon kunnen kopen om cola te drinken en dat er 10% naar een goed doel gaat is alleen maar mooi meegenomen.

Er staat toch duidelijk op dat maar 10% naar goede doelen gaat dus hoe kom je erbij dat hij winst maakt over de ruggen van Palestijnen?
Mischien moet hij helemaal niks geven aan Palestijnen dan kan je nog meer zeiken en dan ben je mischien tevreden.

taouanza
06-08-04, 22:12
Geplaatst door Hylke
Sinds wanneer ben jij naïef geworden Taouanza? Ik verdenk je van veel, maar niet van naïviteit :giechel:

Wat gevat zeg! geen argumenten?

taouanza
06-08-04, 22:14
Geplaatst door an3$dej
Hilarisch hoe je jezelf weer tegenspreekt. Eerst mogen we er alleen maar naar kijken dat het een handelsproduct is en telt de rest allemaal niet mee en dan ga je muggenziften dat de naam niet kan. :melig2:

Ja een handelsprodukt ja dus Mecca heeft er niks mee te maken.
Sinds wanneer hebben ze jou weer vrijgelaten of ben je uit het gesticht ontsnapt? Er wordt tegenwoordig op alles bezuinigd .:jammer:

Hylke
06-08-04, 22:32
Er staat toch duidelijk op dat maar 10% naar goede doelen gaat dus hoe kom je erbij dat hij winst maakt over de ruggen van Palestijnen?


Ik geloofde lang dat de grote boze wolf roodkapje echt opgegeten had. Tegen jou heb ik geen argumenten meer t.a.v. dit onderwerp :D

an3$dej
06-08-04, 22:35
Geplaatst door taouanza
Ja een handelsprodukt ja dus Mecca heeft er niks mee te maken.
Sinds wanneer hebben ze jou weer vrijgelaten of ben je uit het gesticht ontsnapt? Er wordt tegenwoordig op alles bezuinigd .:jammer:
Zolang jij je uitkering en kinderbijslag maar behoudt. Stel je voor zeg, anders kon je niet meer hele dagen hier zitten maar zou je moeten werken.

taouanza
06-08-04, 22:39
Geplaatst door an3$dej
Zolang jij je uitkering en kinderbijslag maar behoudt. Stel je voor zeg, anders kon je niet meer hele dagen hier zitten maar zou je moeten werken.

Ja maar het zou stukken prettiger zijn als gekken zoals jij achter slot en grendel bleven. Ik wil geen gekken tegen komen als ik op kosten van de belastingbetaler ga winkelen in de Kalverstraat.:ego:

Julien
06-08-04, 22:41
Geplaatst door taouanza
Sinds wanneer hebben ze jou weer vrijgelaten of ben je uit het gesticht ontsnapt? Er wordt tegenwoordig op alles bezuinigd .:jammer:

wheheheh :D

waar is die prikker trouwens die dacht dat ie Napoleon was :D :p

Afrux
06-08-04, 22:59
Geplaatst door taouanza
Geldklopperij ?
Als het een westers idee was dan was het een briljant commercieel plan.
Maar als het door een moslim wordt uitgevonden dan is het geld klopperij.
Hoe laag wil je zinken?
Is tegenwoordig beschaving een ander zwartmaken?

wat heeft een handelsprodukt te maken met haat en geldklopperij.
Naar aanleiding van de post van Afrux nou boeiend.
Deze man geeft nog 10% de meeste geven niks!
Het is verdomme gewoon nooit goed! Maar dan ook nooit!

Het enige waar ik moeite mee hem is Mecca. Ik vind het niet kunnen om een heilige naam te gebruiken voor een drankje.

Nu kom je terug op mijn reactie. Hij gebruikt een grote naam (mecca) voor een commercieel product. En betrekt daarbij een conflict die je niet in geld kunt uitdrukken. het lijden van in de steek gelaten palestijnen is meer waard dan geld.

Als je dat uit overtuiging doet, dan maakt het niet uit of je 10 miljoen op de bank hebt of twintig. Maar het maakt wel uit of je tienmijoen weg geeft of twee. In verhoduing stelt het HELEMAAL niets voor van wat bijvoorbeeld de europese unie geeft. aan palestina.

Het gaat om het principe. Maar als zaken man heb ik respect voor hem.

Iglo
09-08-04, 22:42
Geplaatst door taouanza
Geldklopperij ?
Als het een westers idee was dan was het een briljant commercieel plan.
Maar als het door een moslim wordt uitgevonden dan is het geld klopperij.
..........................
Het enige waar ik moeite mee hem is Mecca. Ik vind het niet kunnen om een heilige naam te gebruiken voor een drankje. Dat is mijn punt juist, het is geldklopperij. Of het nou door een moslim wordt gedaan of niet is absoluut irrelevant. Deze man maakt domweg gebruik van de situatie en is net zo'n lapzwans als die Amerikaanse sukkels met hun "freedom fries". Wat ik bedoel met: "Dit is briljant" is: wat zit deze wereld toch bizar in elkaar. Het is heel makkelijk om aan te nemen wat ik denk, maar laat je vooroordelen over anderen niet een loopje met je nemen.
Wat ik wel vreemd vind is dat aan de ene kant wel problemen hebt met het woord Mecca, maar aan de andere kant geen moeite hebt? met de hele geldklopperij die er achter steekt. Zoals in alle gevallen waar een hoop mensen in de ellende zitten, zijn er altijd mensen die er profijt van trekken, en dit is er een van. Dus hij is verwerpelijk. Net zoals de bedrijven die destijds aan de Nazis verkochten.