PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevangen moslims voeren actie voor halal-voedsel en gebed



Marsipulami
30-07-04, 23:13
Gevangen moslims voeren actie voor halal-voedsel en gebedsdienst (Gent)

Geplaatst door: kifkif op apr 06, 2004 - 02:10 PM - -


Zondag heeft een 45- tal moslims die gevangen zitten in de Gentse gevangenis actie gevoerd. Ze nemen het niet langer dat het vlees op hun bord niet volgens de moslimtraditie wordt geslacht. En ze willen elke dag water in plaats van tafelbier. Na de namiddagwandeling weigerden de 45 gevangenen terug naar binnen te gaan. Ze hebben niet alleen problemen met het voedsel in de gevangenis ; ze willen ook vaker erediensten. De directie heeft beloofd om na te gaan of die eisen haalbaar zijn. Na twee uur en een half kwam er een einde aan de actie die zonder enig geweld is verlopen.

bron: www.avs.be

Al3arbi
30-07-04, 23:36
Bidden kan in je cel, en voortaan droog brood en water. Zeer halal.

Marsipulami
30-07-04, 23:49
Geplaatst door Al3arbi
Bidden kan in je cel, en voortaan droog brood en water. Zeer halal.

Probleem is dat ze geen water kregen volgens het berichtje.

Al3arbi
30-07-04, 23:51
Geplaatst door Marsipulami
Probleem is dat ze geen water kregen volgens het berichtje.


Vandaar ook het 'voortaan' in mijn post.

sjaen
31-07-04, 00:25
Huh, tafelbier? Gezellig daar in België iedere dag feest :gefeli:

amadeus
31-07-04, 06:33
In tafelbier zit geen alcohol, en kraantjeswater is in België perfect drinkbaar en zelfs in sommige gevallen zuiverder dan flessenwater.

Bovendien is het toch zo dat moslims - indien geen ander vlees beschikbaar - perfect toegestaan zijn om niet-halal vlees te eten?

Tara
01-08-04, 01:41
Ze moeten niet zo zeiken, wat nou "wij eisen"! PLEUR OP!!

Als het karbonaatje hun niet aanstaat dan laten ze hem maar liggen, ze zitten gvd in de bak en niet in het Hilton hotel.

Alle misbaksels die in de bajes zitten en dingen "eisen" mogen ze van mij met een honkbalknuppel neerknallen. Wat een arrogantie zeg!! Je bent een pest voor de samenleving waarom zou die samenleving nog rekening met jou houden, zit je straf uit en hou je bek. Stelletje losers!!!!!

Hamza-T
01-08-04, 01:57
Tara ik hoop voor jou dat je een keer in de gevangenis komt bij een grote negerin op 1 cel.

Al3arbi
01-08-04, 02:07
Geplaatst door Hamza-T
Tara ik hoop voor jou dat je een keer in de gevangenis komt bij een grote negerin op 1 cel.

:haha: ! !

euhh
01-08-04, 07:33
Geplaatst door Tara
Ze moeten niet zo zeiken, wat nou "wij eisen"! PLEUR OP!!

Als het karbonaatje hun niet aanstaat dan laten ze hem maar liggen, ze zitten gvd in de bak en niet in het Hilton hotel.

Alle misbaksels die in de bajes zitten en dingen "eisen" mogen ze van mij met een honkbalknuppel neerknallen. Wat een arrogantie zeg!! Je bent een pest voor de samenleving waarom zou die samenleving nog rekening met jou houden, zit je straf uit en hou je bek. Stelletje losers!!!!!

p'cies al dat gezeur, bek houden en zitten

Sarit
01-08-04, 07:57
Geplaatst door euhh
p'cies al dat gezeur, bek houden en zitten

Idd, ze zitten er niet voor niets en het is nog altijd een straf en geen hotel. :kwaad:

Marsipulami
01-08-04, 15:47
Geplaatst door Hamza-T
Tara ik hoop voor jou dat je een keer in de gevangenis komt bij een grote negerin op 1 cel.

:hihi:

Tara
04-08-04, 03:15
Geplaatst door Hamza-T
Tara ik hoop voor jou dat je een keer in de gevangenis komt bij een grote negerin op 1 cel.

Ik ben een braaf meisje dus de kans dat ik met een negerin in een cel beland is heel klein. :fuckit: Jammer hé! :fpuh:

En ik blijf erbij, zolang je in de bak zit heb je je bek maar te houden. Wat een arrogantie om eisen te stellen aan wat je op je bord krijgt tijdens je detentie, wees blij dat je uberhaupt iets te vreten krijgt!

Als het leven je als moslim niet bevalt in een Belgische bajes omdat het vlees niet ritueel is geslacht en het drinken je niet aan staat, vraag dan overplaatsing naar een bajes in Saoedie Arabie, Marokko, Turkije of wat voor islamitisch land dan ook. Ik durf te voorspellen dat je jankend en kruipend op je knieen terug wil naar de bajes in Gent. Wedden??? :duivels:

Men voelt zich islamitisch, maar de meesten hebben nog nooit in een islamitsch land gewoond. Laten ze daar vooral gaan wonen, misschien dat ze de vrijheid hier meer zullen waarderen.
:moe: