PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoedie Arabie geeft 1 biljoen $ voor wederopbouw Irak



BiL@L
31-07-04, 07:46
gewist

Iglo
31-07-04, 09:07
Dat is 1 MILJARD, kortom zet ook niet echt zoden aan de dijk.

Joesoef
31-07-04, 09:15
Geplaatst door Iglo
Dat is 1 MILJARD, kortom zet ook niet echt zoden aan de dijk.

Klopt, je hebt gelijk. Zal ik even bellen dat ze het geld maar beter kunnen houden omdat het zo weinig is. Stelt niets voor, wat hebben ze nu aan die paar dollars.

Iglo
31-07-04, 09:22
Geplaatst door Joesoef
Klopt, je hebt gelijk. Zal ik even bellen dat ze het geld maar beter kunnen houden omdat het zo weinig is. Stelt niets voor, wat hebben ze nu aan die paar dollars. Ze kunnen het nu inderdaad beter in hun zak houden. Als ze het geld nu geven, dan verdwijnt het waarschijnlijk in de zakken van de locale machthebbers. En ik denk niet dat ze dat geld aan de wederopbouw zullen besteden.... Waarschijnlijk zouden ze er wijzer aan doen om te wachten tot er wat rust is in Irak en DAN het geld uit te geven.

Joesoef
31-07-04, 09:27
Geplaatst door Iglo
Ze kunnen het nu inderdaad beter in hun zak houden. Als ze het geld nu geven, dan verdwijnt het waarschijnlijk in de zakken van de locale machthebbers. En ik denk niet dat ze dat geld aan de wederopbouw zullen besteden.... Waarschijnlijk zouden ze er wijzer aan doen om te wachten tot er wat rust is in Irak en DAN het geld uit te geven.


Allemaal vermoedens maar die je hebt. Wie zegt dat het geld verdwijnt, wie zegt dat het niet welkom is, wie zegt dat het te weinig is. Wie zegt dat het geld voor andere dingen gebruikt gaat worden dan wederopbouw?

Probeer eerst eens iets te onderbouwen.

Iglo
31-07-04, 09:45
Het geld is natuurlijk welkom! Dat is het probleem niet, er zijn maar weinig mensen die neen zeggen tegen 1 miljard $ ;-). Maar de kans dat het bij de verkeerde personen komt is ontzettend groot. Ze zullen het hoogstwaarschijnlijk niet aan de Amerikaanse regering geven (lijkt me niet goed voor de PR van SA), en dus zullen ze het van lokale machthebbers moeten hebben. En gezien de chaos aldaar is het voor hen wel heel makkelijk om een aantal miljoen te laten 'verdwijnen'.
En inderdaad 1 miljard schiet niet op, dat is VEEL te weinig. Het lijkt ontzettend veel, maar voor een heel land is dat nog minder dan een druppel op de gloeiende plaat.