PDA

Bekijk Volledige Versie : Help!! Met Spoed Gezocht!!



saida noer
31-07-04, 12:49
salam,

ik ben met spoed opzoek naar een arabische toetsenbord, wie weet waar ik er een kan kopen niet te duur in zuid holland?

NIS
31-07-04, 16:15
Je hebt nu vast vrienden of familie op vakantie in Marokko zitten. Bel ze op! Vraag of ze een toetsenbord voor je mee kunnen nemen.

Een idee toch? :D

$adeeQ
31-07-04, 17:32
:tik: je hebt een hoop online arabische toetsenborden
zoals deze

http://www.al-islam.com/key.htm

kultoom
01-08-04, 08:30
Geplaatst door saida noer
salam,

ik ben met spoed opzoek naar een arabische toetsenbord, wie weet waar ik er een kan kopen niet te duur in zuid holland?

kun je bij veel moskees kopen voor 15 euro....

Maarten
01-08-04, 10:42
DOWNLOAD ATTACHMENT!

Dar staat in hoe je Arabisch installeert in XP, als je eenmaal een Arabisch Toetsenbord hebt!!

Dat valt namelijk nog niet mee. Of op zich is het niet moeilijk, en is het ook zo gebeurt, maar als je het niet wéet, dan ben je een tijdje bezig hoor! :D

1. Je moet de Systeemondersteuning voor Arabisch installeren in XP zelf.
2. Je moet het juiste Toetsenbord installeren.
3. Je moet Arabisch in MS Office installeren.
4. Je moet er mee kunnen werken in Word.

De beschrijving is niet perfect, en klopt misschien niet voor alle gevallen, maar dan weet je tenminste waar je het zóeken moet.

Print het ding uit, en doe het bij je computerspul!
Dat advies gaf ik tenminste aan vrienden voor wie ik het maakte, en dat bleek geen overbodige luxe: De PC wordt voortdurend opnieuw opgtuigt, of terug ge-ghost, of ze hebben weer een andere PC, of zoonlief heeft alles er af geflikkerd om zijn nieuwste film te kunnen downloaden. :D

Eens per maand moet ik die lui er aan herineren, dat er een uitdraai van in de computerdoos zit, en dan kan ik tenminste doorgaan met thee drinken en de lekkere koekjes eten, die die Marokkanen altijd in huis hebben. :D
De beschrijving heft al oorlogen tussen Vader en Zoon voorkomen, en mogelijk levens gered. :hihi:

(edit: oeps er staat een fout in de beschrijving.. Ik maak een betere. Die moet er toch komen. Zie zometeen hier onder. Ik heb het attachment hier ook even weg gehaald..)

Joesoef
01-08-04, 11:02
Geen idee hoe het met Arabisch is. Ik weet wel dat je in Iran voor een prikkie een aangepaste versie van word kan kopen. Zonder wijzigingen van systeem instelllingen kan je dan in het Farsi werken (Farsi gaat ook van rechts naar links). Iedereen daar werkt er mee, ook officiele instellingen.

Als je toch dat arabische toetsenbord gaat kopen, vraag dan meteen of hij ook zo iets in het Arabisch heeft. Dit soort programma's worden in NL alleen onder de toonbank verkocht, je moet er dus naar vragen.....

Maarten
01-08-04, 11:34
Je kunt ook een bestaand toetsenbord met een watervaste viltstift, of “permanent marker”- of hoe heet dat – bewerken. Dan schrijf je de Arabische tekens er gewoon bij.. Als je dat heel netjes doet, dan kan dit prima.

Doe dan precies wat er in het attachment stond, maar laat je huidige toetsenbord gewoon zitten. Schakel dan in je Taalbalk-knopje over naar Arabisch, en zoek dan gewoon uit welke toets welk teken geeft. (dat kun je waarschijnlijk al zien aan Sadeeq’s online-borden) Eerst goed schoonmaken, dat toetsenbord, en dan maar kalken.

Dat toetsenbord van die vrienden was trouwens een gecombineerd Frans/Arabisch toetsenbord. Dat zag er dus ook een beetje als een chaos uit, omdat elke toets 2 tekens vermeldde. Kortom, als je het er zelf echt netjes bij tekent, dan verschilt het niet eens zoveel met een echt toetsenbord.
Ik weet trouwens niet eens of er wel toetsenborden zijn, die alleen een Arabische opdruk hebben, en ook niet of mensen dat wel willen, omdat er toch heel vaak westers schrift gebruikt wordt..

Zo’n toetsenbord met 2 soorten tekens moet je trouwens ook 2x installeren. Of beter gezegd: je moet beide talen installeren, en dan de Taalbalk (=knop) rechtsonder hebben om óm te kunnen schakelen..

En nog zoiets: dat Frans/Arabische toetsenbord heeft dus een stand “westers”, maar in feite is dat “Frans”! En die toetsenborden hebben een andere indeling! Dat is geen Qwerty-, maar een Azerty- toetsenbord! Als jij dus je huidige instellingen laat staan, en je plugt dat toetsenbord er in, dan kloppen de helft van je tekens niet!! Dat franse toetsenbord moet je dus installeren, en dan kiezen voor azerty-Fráns, en níet azerty-belgisch-frans!

NOOT! Zet de PC uit, voor je een toetsenbord verwisselt! Je kunt er je poort mee mollen! En dan mol je dus je moederbord. En vaak kun je er geen meer krijgen voor jouw soort processor en geheugen, en dan kun je dus even naar de winkel een nieuwe PC kopen! :D

PS: die vrienden gebruiken nu 2 toetsenborden. Een normale, plus dat Arabische ding. Die hebben in hun Talbalk dus dríe toetsenborden zitten: Nederlands (US 102 intern), Frans en Arabisch.

PS: Dat Arabische toetsenbord is klote. Zwart, klein, onovezichtelijk, rode Arabische tekens op dat zwart, die je met slecht licht nauwelijks ziet. En het werkt niet lekker.
Dat is reden te meer om gewoon een toetsenbod te pakken dat je bevalt, en daar de cijfers bij te schrijven. (rood op wit kan prima.)

Maarten
01-08-04, 12:19
Geplaatst door Joesoef
Geen idee hoe het met Arabisch is. Ik weet wel dat je in Iran voor een prikkie een aangepaste versie van word kan kopen. Zonder wijzigingen van systeem instelllingen kan je dan in het Farsi werken (Farsi gaat ook van rechts naar links). Iedereen daar werkt er mee, ook officiele instellingen.

Als je toch dat arabische toetsenbord gaat kopen, vraag dan meteen of hij ook zo iets in het Arabisch heeft. Dit soort programma's worden in NL alleen onder de toonbank verkocht, je moet er dus naar vragen.....

Kan makkelijker! :D

Ik had net toch even zin om gewoon wat te frobelen, en heb even gekeken naar Farsi in XP. Maar als je in die beschrijving van mij die oosterse talen installeert, dan blijk je ook Farsi te kunnen kiezen.

En je komt er toch niet onderuit om systeeminstellingen te wijzigen, want XP moet Farsi herkennen, en Office eigenlijk ook, en je moet toch aangeven met welk toetsenbord je werkt... En wat er in m'n beschrijving staat komt eigenlijk gewoon neer op een knopje installeren waarmee je toetsenborden kunt kiezen. En dat knopje staat er standaard al, dat is dat stomme blauwe NL-knopje rechts onder, waar niemand van weet wat ie daarmee aan moet..

Kortom voor het Arabisch zou ik het ook gewoon zo doen. Paar minuutjes, klaar..

Dengis
01-08-04, 14:57
Wat moet je toch met een Arabisch toetsenbord.

De Arabische taal/clutuur moet verboden worden.

Arabisch is de taal van Lucifer.
De taal van de Duivel.

Maarten
01-08-04, 15:56
NIEUW ATTACHMENT!

Foutje uit de oude gehaald, en de boel wat beter herschreven.
Arabisch installeren, no problem!

kultoom
01-08-04, 17:21
Geplaatst door Dengis
Wat moet je toch met een Arabisch toetsenbord.

De Arabische taal/clutuur moet verboden worden.

Arabisch is de taal van Lucifer.
De taal van de Duivel.

Wat een geweldige bijdrage van jou.we mogen blij zijn met een persoon als jij...loser. :duivel:

Maarten
01-08-04, 17:59
:hihi:
Zo te zien heeft ie al een probleem met het gebruik van één toetsenbord..

kultoom
01-08-04, 18:07
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Zo te zien heeft ie al een probleem met het gebruik van één toetsenbord..

:student: ik wou eigenlijk reactie geven,maar spreek taal van de duivel.beter mijn mond houden....

:rotpc: je bent wel slim met pc....wanneer kom je de mijne virus vrij maken?

:duim:

Maarten
01-08-04, 20:52
Geplaatst door kultoom
:student: ik wou eigenlijk reactie geven,maar spreek taal van de duivel.beter mijn mond houden....

:rotpc: je bent wel slim met pc....wanneer kom je de mijne virus vrij maken?

:duim:
Veel bezem en boe roepen! Helpt! Virus bang. Kruipt in hoekje. Dan hard boe roepen. Schrikken zich allemaal dood.
Goede bezem-en-boe-roeper: Kaspersky. Hangt meestal uit in kroeg Kaza. Thuis uitnodigen en lekker installeren. En dan vragen of ie alles wil scannen. Is ie dol op.. Z’n neefjes ook: McAvee of Norton..

Pas op Duivel. Heeft complete talen geschapen. Daarom dengissen op wereld. Willen liever dat Arabieren uit achterste leren praten. Of uit oor. Dat God willen, weten zij zeker.

barneveld
01-08-04, 21:04
ik krijg dit niet weg met ad awear, spybuster en spybot is er een ander manier

C:\Program Files\Plus18Point\Portal\portal.html

Maarten
01-08-04, 23:02
Geplaatst door barneveld
ik krijg dit niet weg met ad awear, spybuster en spybot is er een ander manier

C:\Program Files\Plus18Point\Portal\portal.html
Ik was lelijk tegen je geweest, terwijl een ei juist leuk en mooi rond is enzo.. dus ik heb even gekeken.
Als je Plus18Point invoert in Google zie je al meteen een paar sites waar ze het probleem behandelen. Het is een dailer, die steeds van naam verandert, en die je moeilijk weg krijgt. Je moet er wat voor doen. Zie die sites. Bijvoorbeeld deze:
http://forum.faqman.nl/messages/12/60564.html?1090834103
Je moet het programma “Hijack This” of zoiets downloaden, en zijn werk laten doen. Daarmee kun je dan Register-sleutels verwijderen. En daarna moet je nog meer doen. Het is wel shit, als je hier niet aan gewend bent, maar ja.. wat moet je anders? Probeer het maar. Er zijn verschillende beschrijvingen, die eigenlijk wel duidelijk zijn.. Sja.. je bent even bezig.. Succes!..